vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 »

Re: Wiseguy levererar "smart ide" om fri energi!

See User information
Quote:

molgan skrev:
jag har skissat på en gravitationsmaskin i åratal (tillochfrån)..ibland känns genombrottet nära, problemet är att man inte har tid eller möjlighet att göra vettiga prototyper, jag tror väl inte att dom fungerar men det känns ändå som att det ska gå, om inte annars kunde man ha den till prydnad och visa att den inte funkar.

Hursomhelst det är hävstångsgseffekten kombinerat med gravitation, ett sorts finurligt viktfördelningssystem, ska göra en vettig bild och lägga ut på nätet en vacker dag.

Annars vore det kul att komma på nåt smart sätt att utnyttja tidvatten, man skulle ju hur lätt som helst kunna lyfta 10 milijoner ton nån meter, men sen måste man kunna plocka ut energin från vikten på ett smart sätt...eller kanske man lyfter 100ton 1000 meter med hjälp av tidvatten..

det finns ju en ritning i denna tråden?

Posted on: 2008/5/6 22:22
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
mikro=my=friktionskoefficienten

JohnC, hur menar du? Varför drar du in neuklider helt plötsligt? (protoner och neutroner). Det är dessa kärnan består av och deras existens är bevisad (kolla CERN t.ex). Om en proton är ensam talar man oftast om en vätejon, och den är plusladdad.

Det förvirrande begreppet att elektronen på nått magiskt vis skulle bokstavligt snurra runt kärnan är felaktigt. Den befinner sig överallt i elektronmolnet samtidigt. Heisenberg's osäkerhetsrelation säger oss att vill vi exakt veta elektronens position, kommer vi inte veta dess hastighet och vill vi veta dess hastighet, kommer vi inte veta dess position. Samma sak med ljus, diffraktionen gör det omöjligt att exakt veta vart fotonen är.

Se
http://susning.nu/Heisenbergs_obest%E4mbarhetsrelation
de brogle http://sv.wikipedia.org/wiki/De_Broglie-v%C3%A5gl%C3%A4ngd
CERN partikelaccelerator http://public.web.cern.ch/Public/Welcome.html

Sedan måste jag fråga, om denna evighetsteknik nu existerade, varför skulle inte "energigrabbarna" redan utnyttja den? De kunde ju t.ex ha monopol och tjäna betydligt större pengar än vad de gör idag.

Posted on: 2008/5/7 13:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Hittade länken i texten, men dom där fungerar inte, det ser man genom att bara titta på dom och använda sitt sunda förnuft.

Posted on: 2008/5/7 13:52

See User information

Posted on: 2008/5/7 19:22
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

See User information
Quote:

molgan skrev:
Hittade länken i texten, men dom där fungerar inte, det ser man genom att bara titta på dom och använda sitt sunda förnuft.

Man kan testa i en webläsare, inte genom att använda sitt sunda förnuft.

Posted on: 2008/5/7 19:25

See User information
näe, det där funkar inte heller, grundläggande fysik, saker rammlar inte uppåt.

Posted on: 2008/5/7 20:01

See User information
Om det är så enkelt att bygga en perpetuum mobile som ni troende vill göra gällande, så hade det redan varit gjort många gånger om, med tanke på hur mycket information det finns om detta som ni hänvisar till. Då hade ni inte suttit hemma och betalat elräkningar utan byggt en sådan maskin som kan producera er egen energi.

Posted on: 2008/5/7 20:10

See User information
Molgan, jag måste säga att jag blir nästan lite rörd när jag ser din förmåga till eget kritisk tänkande, det är skönt att se att inte alla här saknar denna förmåga.

Posted on: 2008/5/7 20:17

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Om det är så enkelt att bygga en perpetuum mobile som ni troende vill göra gällande, så hade det redan varit gjort många gånger om, med tanke på hur mycket information det finns om detta som ni hänvisar till. Då hade ni inte suttit hemma och betalat elräkningar utan byggt en sådan maskin som kan producera er egen energi.

varför måste det vara en perpetuum mobile? Räcker det inte med en som ger 10 ggr mer än vad du betalar for?

Med ditt resonemang måste hela världen fortsätta svälta, jamenar, om det hade gått, hade man löst matproblemet, eller hur? Nu svälter ju folk för att man gör etanol av majs, så självklart kan man inte lösa problemet, det strider med andra ord mot naturlagarna enligt dig?

Posted on: 2008/5/7 21:47

See User information
Quote:

JohnC skrev:
Quote:

zpz2 skrev:

varför måste det vara en perpetuum mobile? Räcker det inte med en som ger 10 ggr mer än vad du betalar for?

Med ditt resonemang måste hela världen fortsätta svälta, jamenar, om det hade gått, hade man löst matproblemet, eller hur? Nu svälter ju folk för att man gör etanol av majs, så självklart kan man inte lösa problemet, det strider med andra ord mot naturlagarna enligt dig?

Det är inte mitt resonemang. Mitt resonemang överfört till denna situation är att om det funnits en metod att trolla fram majs genom att knäppa med fingrarna, som beskrivits på en mängd ställen på internet, så hade de svältande använt denna metod istället för att svälta.

Vad syftar du på för maskin när du säger att den ger 10 ggr mer än vad du betalar för?

Posted on: 2008/5/7 22:13

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

JohnC skrev:
Quote:

zpz2 skrev:

Det är inte mitt resonemang. Mitt resonemang överfört till denna situation är att om det funnits en metod att trolla fram majs genom att knäppa med fingrarna, som beskrivits på en mängd ställen på internet, så hade de svältande använt denna metod istället för att svälta.

Vad syftar du på för maskin när du säger att den ger 10 ggr mer än vad du betalar för?

Jag syftar på maskinen du kallar evighetsmaskin, vilken maskin menar du?

Posted on: 2008/5/7 22:17

See User information
Quote:

JohnC skrev:
Jag syftar på maskinen du kallar evighetsmaskin, vilken maskin menar du?

Det gör jag också. Och evighetsmaskin är synonymt med perpetuum mobile.
Men du sa ju att det inte var en perpetuum mobile.

Posted on: 2008/5/7 22:21

See User information
Illustrationen av den snurrande saken är även den felaktig.

Tänk såhär:
Om min evighetsmaskin ska kunna driva sig själv måste det finnas en kraft (i detta fall gravitationen på vänstersidan, kraftvektorn rakt ner) som drar runt hjulet. Denna kraft måste vara större än kraften som verkar för att bromsa hjulet (kraftvektorn rakt ner på högersidan). Detta faktum är jag säker att alla är överenns om.

Nu har vi alltså en nettokraft som är större än vår motkraft. Detta betyder att hjulet borde accelerera enligt sambandet A=F/M

A=accelerationen [m/s²]
F=kraft
M=massa

Då hjulet inte accelererar stämmer inte detta.

Posted on: 2008/5/8 12:35

Anonym
Ja men wiseguy är också en idiot.

För den som vill börja på ett lämpligt ställe för att hitta saker som tex. ditt oljebolagskoglomerat kombination med drottning av England med en sidekick av rockefeller inte vill att du ska syssla med.

Flamsipedia. (Ett MOSSAD företag)
http://en.wikipedia.org/wiki/Zero_point_energy

See User information
jo, men sen ska hela vikten lyftas också 2 ggr på ett varv, helt idiotisk design.

Anta att övervikten på vänster sida är 1kg, och vikten på hela vikten är 10kg. då har du 2 kg tyngd på ett varv som ska lyfta 20kg.

Nu vet jag inte vad sakerna väger utan det är en grov uppskattning.

Posted on: 2008/5/8 14:28

Anonym
Quote:

HURENSOHN skrev:

Nu får du ju för tusan kamma dig. Wikipedia skrivs helt av läsarna. Jag har själv skrivit massor i wikipedia. En full artikel, men ändrat på massor av fakta och lagt till fakta.

Anonym
Quote:

Nu får du ju för tusan kamma dig. Wikipedia skrivs helt av läsarna. Jag har själv skrivit massor i wikipedia. En full artikel, men ändrat på massor av fakta och lagt till fakta

Heh, jo. Läsarna får skriva hur mycket som helst om vad det kallas för; när dildon går sönder i arset eller olika sorters bondkatter.

Men när någon skriver om tex. statsterrorism så tar admin helt enkelt och deletar vad de inte gillar.

Anonym
Det är tyvärr för att det är svårt att hitta godkända källor inom ämnet.

Min artikel jag skrev om Albert Hofmann blev raderad av två orsaker, varav den ena var att de tog det som lögn att han satt i nobelpris kommittén... Tills jag påvisade en i deras ögon seriös källa.

Anonym
Quote:

Det är tyvärr för att det är svårt att hitta godkända källor inom ämnet.

Som att underrättelsetjänsterna själva har medgivit tex. operation Gladio mfl.

Naturligtvis har de alltid en ursäkt, ungefär som tråden "skeptikerns fru" beskriver.

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Quote:

HURENSOHN skrev:

Nu får du ju för tusan kamma dig. Wikipedia skrivs helt av läsarna. Jag har själv skrivit massor i wikipedia. En full artikel, men ändrat på massor av fakta och lagt till fakta.

det där är inte riktigt sant, mången frimurare jobbar som gatekeeper på wiki, i Sverige är vissa modererare fd militärer.

Posted on: 2008/5/9 13:51

Anonym
Quote:

JohnC skrev:
det där är inte riktigt sant, mången frimurare jobbar som gatekeeper på wiki, i Sverige är vissa modererare fd militärer.
Jaja... mitt har dom inte ändrat på iallafall... Men får ju dessutom inte skriva utifrån egna erfarenheter där och det kanske är det du hakar upp dig på... Det kanske blir för mycket "Jag tycker..." När du skriver där

See User information
Quote:

novax skrev:

Hur länge finns magnetismen i magneterna då, jag är inte så insatt i sådant där?

De maskiner jag har sett, laddar upp magneterna kontinuerigt med en kraftig elektrisk stot.

Evighetsmaskiner existerar, ta en supraledare, den kan preducera eleltroner att rotera, oandligt langt, i en sluten krets.

Ochsa atomerna ar evighetsmaskiner som snurrar.

Posted on: 2008/7/27 3:21

Anonym
Quote:

JohnC skrev:
Quote:

novax skrev:

Hur länge finns magnetismen i magneterna då, jag är inte så insatt i sådant där?

De maskiner jag har sett, laddar upp magneterna kontinuerigt med en kraftig elektrisk stot.

Evighetsmaskiner existerar, ta en supraledare, den kan preducera eleltroner att rotera, oandligt langt, i en sluten krets.

En evighet är ändå för evigt, utan en bortre gräns, väl

En atom snurrar säkert så länge den har/får kraften att snurra, sedan är det finito.

Over and out.

/Novax

See User information
Quote:

sebben skrev:
Quote:

JohnC skrev:
Quote:

novax skrev:

En evighet är ändå för evigt, utan en bortre gräns, väl

En atom snurrar säkert så länge den har/får kraften att snurra, sedan är det finito.

Over and out.

/Novax

Faktum är att du har helt fel, men ändå lite rätt. Fick nyligen reda på att elekronerna stannar på varje varv och byter riktning, alltså decceleration, och acceleration, men snurrar för evigt de gör de, annars skulle alla atomer kollapsa, eftersom spinnen expanderar atomen, om den stannar dras elektronen in i kärnan, antar att det blir ett svart hål av allt i hela universum på samma gång, eftersom, om atomerna skapats, tex i en big bang (personligen tror jag inte på big bang) Kommer "bränslet" att ta slut för tex, alla väte atomer samtidigt. Och det finns en sjuhelvetes massa väte i Universum!! Om olika platser i Universum har olika ålder på sina atomer, kommer dessa delar att släckas ut, samtidigt, medan andra inte påverkas, men jag antar att man kan anta att en galax, skulle innehålla "familj-"atomer, tänk dig en hel galax som blir ett svart hål, det är inget att leka med, det brukar ju finnas ett svart hål i mitten på varje galax, men en hel galax, galaxer i mina braxer! Om en atom sort i taget skulle kollapsa, tex syre. Då blir det inget syre i hela universum, allt försvinner samtidigt. inget att andas längre!

Drar vätet, blir alla stjärnor, svarta hål i hela universum samtidigt, Solen ochså, då är det adjöss med Universum, ser inte hur vi skall kunna klara oss ur detta, det verkar vara kataklysmernas kataklysm...

Detta har jag aldrig någonsin hört talas om, men ibland lär man sig nåt nytt.... idag tror inte det minsta på detta. Finns det fakta, eller är det en teori, som du har insett, eller räknat ut själv, i såna fall, vill jag ha en förklaring hur detta skulle funka.

Hade du en kommentar om Supraledare i samma stil eller passar du på den?

Posted on: 2008/7/27 13:43

« 1 2 (3) 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper