vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Slippa betala skatt!
"dom" = alla dom dumma :)

Sätt dig i en situation där du klarar dig själv.

Gå till skatteverket, säg att du inte längre representerar din person. Lagen för skatter i Sverige är likaså som i Canada vad jag kan förstå. Så länge du anser dig själv vara en person, som igentligen är "perso´na", betyder mask framför ansiktet, så skall du betala skatt.

Så här står det:
- Personligt betalningsansvar för juridiska personers skatteskulder.

Det står också,
- den fysiska personen måste betala skatt,
och enligt mig så finns det ingen, det betyder fortfarande samma sak, mask framför fejan. Du gör den därimot verklig genom att godkänna att du är en, du representerar en, och vipps så dyker den upp.

Den juridiska personen är den som du håller framför ansiktet, det är den "dom" aggerar på (därför bryter dom inte imot dina mänskliga rättigheter (om dom skulle göra fel), "dom" aggerar på nåt du håller upp framför.

Människan går du själv och gömmer så länge du inte representerar den.

Tycker du själv att du är en människa så måste du inte betala skatt. Men då får man klara sig själv också, då är man inte ett barn längre!

Det är ingen idé att springa till skatteverket om du inte har full koll på lagar och regler, vilka rättigheter du igentligen har o så vidare. Fällan lyder, så fort du assosierar dig själv som en person så ramlar du ner i hålet. Ännu svårare, dina mänskliga rättigheter har du, så länge du förljer dom till punkt och pricka, punkt slut, finns inga genvägar där.

Allt som du behöver veta ligger på webben, statens sajt, skatteverkets sajt, regeringens osv. Dom har alla grundregler och förklaringar, sen så strömmar det ut uppdrag från regeringen, till försäkringskassan t.ex. osv osv!

Puss o kram!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Slippa betala skatt!
Vad? Så dom bara tar för givet att jag är människa? Det tycker jag är generalisering!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Hmm, den där var lite konstig :)

Hur vill du bli bemött, som en artifisiell mask, en identitet på papper, eller människa?

Kram!

Anonym
Är det detta vi talar om?

re-post,

Natural person

See User information
Ance //

Har du själv testat detta eller är de bara en bullshit-tråd ;)

Posted on: 2008/5/6 10:28

Anonym
Jag håller på att studera lagar o prylar nu. Natural person e inte så intressant för mig. Jag är mer intresserad av den mänskliga biten. Natural person känns också som synd, jag behöver bara vara jag, o ja e en människa.

Det som är lika viktigt som att veta om sina rättigheter, är att verkligen beté sig mänskligt också. Man har rätten, men inte om man inte fullföljer kriterierna.

Om jag skall, finns inte i min värld, man bara gör o gör o gör hela tiden.

PS, jag har testat snacka med massa myndigheter, i mänskligt läge (typ), och det är stor skillnad i hur man blir bemött. Aggerar man verkligt o mänskligt så får man samma mynt tillbaka!

Robert Menard säger en väldigt viktig grej i föredraget. Du MÅSTE förlåta allt och alla, o köra vidare därifrån. Alla slipsnissar o grannar o allt. Med eggressioner kommer man ingen vart, 100% säker. Man kommer heller ingen vart om man sätter sig över någon, o stampar på denne.

Funkar inte heller att aggera i egen sak, man är inte ett ego, man är människa. Jag bryr mig som ett ex inte så mycket om mig själv, men jag är jädrans noga med mitt mänskliga ansvar, och det har vi alla gemensamt. Enda grejjen som vi alla människor har tillsammans. Våra extensiella frågor. Det spelar ingen roll vilken religion man tror på då, spelar ingen roll vilken politiker eller nåt.

hade nån mer tanke, men den rann iväg :)

See User information
Fast du gled lite från ämnet nu.

Tror du att de funkar att inte betala skatt om man inte anser sig vara en fysisk person?

Posted on: 2008/5/8 11:05

Anonym
Endast en fysisk person skall betala skatt, om du anser dig vara nåt annat, står för det, och aggerar så, så kan man inte bli tvingad till att betala skatt.

Säger dom att du är en fysisk person, och du håller med så är det bara att pröjsa vidare :)

Inget nytt, Studera Robert Menards föredrag på video.google, sättet han ser sig, och presenterar sig som är nyckeln. Kolla även paradigm education, både på videogoogle, och här, http://www.naturalperson.com/

Natural person är inte riktigt rätt tycker jag, har svårt o bli en natural person, kan bara bli människa.

Robert Menard är inne på att slopa natural person också, mer min stil och mitt tips likaså.

När man studerar ämnet, mänskliga rättigheter så kommer man också på vad man är för nåt, nyttigt med andra ord.

Lycka till

See User information
Wow ance!!

Du säger "om man inte tror sig vara en fysisk människa" så slipper man betala skatt!!?

jag kan argumentera att jag inte är en fysisk människa!

På ett vettigt och kärleksfullt sätt om man bemöter mig med mogna argument och konstruktiv kritik. :D

Vi skulle kunna skapa en Slipp Betala Skatt 101, fast samtidigt så leder mina argumentationer till ganska "out there", men så länge den jag disktuerar med lär sig se på livet som mig så förstår dem att jag inte kan vara en fysisk person.

Så om du kan på ett "mänskligt" sätt argumentera med lagar och regler så kan jag ur ett "extensiellt" sätt argumentera (som en medelsvensson kan relatera till).

Så om en medelsvensson kan förstå, borde jag vi kunna få såpass med information och argument som inte kan motbevisas att vi med bevis slipper betala skatt?

Är du med mig? :)

peace och kärlek
- seilon

Posted on: 2008/5/8 18:20

See User information
Har du försökt med detta?
Berätta gärna hur det går, vore mycket roligt att höra. :)
Du är i lagens mening en fysisk person oavsett vad du själv vill.

Natural person är väl samma juridiska begrepp som fysisk person, bara två olika språk, engelska och svenska.

Posted on: 2008/5/8 21:36

Anonym
Jag kan aldrig vara, vad någon annan vill, jag har min fria vilja!
Stämmer som du säger, fysisk person är det samma som naturlig person, vad jag vet o känner i alla fall.

Seilon, det är JETTESTOR skillnad mellan att tro och veta om. Det räcker inte att man tror att man e människa. Ja, du förstår vad jag menar.

Tycker inte heller att man behöver skriva fler lagar för att få sin rätt, blir samma sak som dom där krockkuddarna utanpå bilden.

Man får inte sin rätt, man är den!

Edited by ance on 2008/5/8 22:30:28

See User information
ance, precis, jag vet om att jag är mer en en fysisk person.

Så hur kan jag slippa betala skatt? :)

Jag kan argumentera för mig sak, och om du har exempel på frågor som "dom" skulle kunna ställa så säg de till mig så ska jag ge svar :)

- seilon

Posted on: 2008/5/9 8:24

Anonym
Kolla Robert Menard, bästa tipset jag kan ge. Kolla Paradigm Education! Läs på vilka rättigheter du har som människa.

Hitta en egen väg som passar dig. Så länge man är personnumret så tillhör man samhället, och man ägs också. Jag är inget man kan äga, jag tillhör nåt, är nåt!

Hämta hem allt till dig själv, kopiera inte vad andra sagt, hämta inte sannngen utanför dig själv, du är inte snubben på fotot, fotot visar bara ditt tempel (kroppen).

Kroppen går o röstar, människan litar på sig själv, och ser vad som behöver göras, o behöver inte någon hjälp. Kroppen behöver underhållning, människan behöver frid, lugn o ro, tillit, god hälsa osv.

See User information
Tas inte detta upp i "esoteric agenda" också?

Posted on: 2008/6/30 19:26

See User information
är du född efter -75 så har staten samlat in ditt dna tillsammans med ditt personnummer mm mm, så dom kan enkelt bevisa att du är en fysisk person om du fortfarande lever.

Med fysisk person menar dom just det dom säger, det kan ju finnas ofysiska personer..som tex representeras av ett dödsbo, eller liknande.

Posted on: 2008/6/30 21:34

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper