vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Vad händer med mänskligheten - Seilon reflekterar

See User information
Jag kom i kontakt med 9/11 för ca 1år sedan och har sedan dess lagt dygnet runt på att studera denna händelse. Även allting som är kopplat till 9/11 samtidigt som jag försökt finna (och har funnit) meningen med livet.

Vi kan börjar med meningen med livet, det är något som bara var och en vet om. Men det är INTE att vi ska leva som vi gör idag. Samhället är manipulerat på ett sådant sätt att 90% av alla på detta forum inte ens kan börja tänka sig förstå hur livet är manipulerat.

Ett problem som existerar och som finns överallt speciellt inom dessa områden då man söker "sanningen" är att man alltför ofta pratar utan att tänka efter, och att man ifrågasätter alla som om alla hade fel. Det är bättre att ifrågasätta alla som om de hade rätt, och sen se hur saker och ting går ihop eller inte går ihop.

T.ex. så lever vi människor i en materiell illusion, och efter döden så fortsätter vi leva. Många tror att vi bara lever en gång och inget mer. Detta är trick 1 att hålla oss i shack, vi är rädda för döden.

2 Känslor
Det finns 2 känslor vi alla måste börja tänka mer på, den negativa och den positiva. Så fort du känner en negativ känsla så stanna upp och fundera på vad du känner och gör om det till något positivt, så du känner en positiv känsla.

Jag vill inte skrämma någon, men framtiden kommer vara delad, det kommer finnas ett helvete och en himmel metaforiskt talat. Utöver 9/11 så har jag studerat religioner, vetenskap (kvantfysik, strängteorin) och spiritualitet. Det jag kommer fram till oavsett område så leder allting till en gemensam punkt, en sammanvävning där uttrycktet 'att vi lever i en illusion' verkligen gör så man förstår vad som sker med mänskligheten.

Hela universum är en mystisk plats för de allra flesta av oss, och vi är rädda för global uppvärming, kanske för UFO's, vi är rädda för chemtrails, och vi är rädda för vad som händer härnäst.

Det finns inget att vara rädd för
Vi är evigt liv, och finns alltid, och det enda som stoppar oss från att förstå det är rädslan och att vi blivit lurade i flera hundra år att inte förstå detta (många i övre klassen har haft denna kunskapen). Som jag sa tidigare så finns det 2 känslor vi måste börja tänka mer på, och när rädsla styr som är en negativ rädsla så styrs ditt liv utav de som ligger bakom alla konspirationer.

Jag har varit med om ett flertal "uppvaknanden" och idag ser inte ens min verklighet ut som den gjorde för 1år sedan, jag är mer medveten och känner mina känslor på ett djupare plan. Ibland märker jag hur även om jag rör mig så är det min omgivning som förflyttas - det är en nästan oförklarlig observation, men den har kommit fram utav att jag lärt mig det jag lärt mig.

När jag pratar om detta är det många som anser att jag är högfärdig eller arrogant för att jag vet mycket, och det är synd att de tycker så, då jag vet hur man stoppar alla konspirationer, då jag själv gjort det, jag är helt orädd trots att de sprejar kemikalier ovanför mitt huvud.

Många människor tänker väldigt mycket på alla som far illa genom de konspirationer vi utsätts för, och jag har fällt många tårar när jag sett dokumentärer där människor lidigt. Men det är viktigaste är att just se all misär och relatera till den och se fram emot en tid då vi inte utsätts för detta längre. Och när man vet att vi är evigt liv så är inte hemskheterna lika hemska längre, då man vet att "de" på andra sidan räddar många som inte borde komma dit.

Ett heligt krig
Detta krig emot oss som förs genom manipulation av media, 9/11, chemtrails osv. Är ett krig som förs mot oss så vi inte ska vakna upp och förstå att vi är mer än människor. De som styr vill inte att vi ska veta om att vi är evigt liv, som alltid finns.

Kan du som läser detta förstå vad jag menar? Om inte, är du rädd? Vad har du lärt dig om de som styr? Vet du hur vi stoppar dem?

Du är mer än vad denna världen säger, du har en själ som du blir när du dör, när du passerar vidare. Du är här och har en uppgift, att antingen lära dig något om ditt liv, eller att hjälpa till att skapa den värld vi kämpar för - en värld inriktad mot det positiva. Vi lär oss i denna värld att hantera service mot sig själv eller service gentemot andra. Alltså när du gör saker, är det för din skull eller för andras? Den negativa vägen så tänker du bara på dig själv, och på den positiva vägen så tänker du på andra.

Allting jag skrivit här är delvis för mig, eftersom jag alltid lär mig något nytt när jag får svar, men framförallt för dig. Eftersom om jag kan lära mig att bli orädd och förstå meningen med livet, då kan du med göra det.

Hur vi får en bättre värld är svårt att säga, då det kommer vara massor av saker som gör att världen blir bättre. Men samtidigt så är det ett heligt krig och om du inte är i balans kan du hamna i skottlinjnen (tänk 9/11).

2012 är ett år då vi kommer ha kaos, detta år representerar en tid då vi på kvantnivå och på storskalig nivå förväntar oss någon form av förändring, och antaligen ska jorden vibrera in i ett högre frekvensfält, vilket kan bli ett positivt och ett negativt, vilket betyder att den som lever med service emot sig själv missar chansen att leva ett liv flera hundra gånger bättre än det livet vi kan leva idag. Fast i egenskap av evigt liv, så kommer chansen att återkomma.

Låter det som flum det jag säger? Isåfall tycker jag du ska fråga mig om något om du inte förstår, jag har lagt mycket tid på att lära mig av livet och studera livet, och började i egenskap av entreprenör.

Det som håller på och ske med mänskligheten är att vi vaknar upp, och vi börjar förstå vad som händer med vår värld. Men för att förstå gäller det att man är orädd och inser att det inte finns något att var rädd för.

Bevis för livet efter detta: www.victorzammit.com

En annan sak som är vikigt att tänka på är att alkohol i för stora mängder bjuder in till negativa handlingar, och negativt tänkande. Allting som får dig att må dåligt är inte bra. För er som gillar droger är cannabis den drog som öppnar sinnet. Jag rekommenderar inga droger alls och dricker själv inte alkohol längre, men jag skulle vilja se en legalisering av cannabis då den örten är bättre än mycket av statens medicinering som också är gjort för att vi inte ska kunna vakna upp.

Hela samhället är en enda stor propaganda maskin för att få oss in i en negativ värld. Genom att bli rik och utnyttja detta genom att sprida sanningen så kommer världen gå över till att bli positiv.

Hur vinner jag över Illuminati och de negativa väsena?
Genom att bli lycklig och framgångsrik. Med framgångsrik så menar jag att du njuter av det du gör, varje dag. Finn vad du gillar innerst inne, är det att sprida sanningen? Se då till att organisera dig.

Är det att göra musik, se till att göra musik som sprider sanningen.

Är det att göra film? Gör film som gör så folk vaknar upp!

Är det att programmera? Gör hemsidor som hjälper andra att sprida sanningen! Eller sprid sanningen själv genom hemsidor!

tänk på att...
Så länge man skriver om, eller disktuerar Illuminati eller liknande och är rädd för dem, eller är arg på dem, så gynnar man det som är negativt. Så länge du hatar något så gynnar du dem.

Den största konspirationen är så djupt inne i samhället att varenda en av oss gör så Illumniati blir starkare. Jag har inget hat emot någon, jag kan inte hata och hatar inte Bush. I ett möte öga mot öga hade jag sagt att jag älskar honom. Och hade han velat döda mig hade jag försvarat mig självklart - men jag är orädd för döden.

Du vinner när du gör något du älskar, någont som är roligt och som gynnar ditt liv. Men om du blundar för allt, och lever som vanligt så dikterar "dem" ditt liv, så länge du tror dig vara fri, är du långt ifrån fri.

Du är fri först när du inser att bakom varje konspiration finns ytteligare en konspiration, men allting blir enkelt och förståligt när man förstår hur allting bara är en illusion, och kärleken är den enda sanningen.

Förstår du vad jag menar?

Posted on: 2008/5/14 10:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Vad händer med mänskligheten - Seilon reflekterar

See User information
Bra punkter du tar upp seilon.

Sammanfattningsvis skulle man kunna säga..

Vi är inte kroppen, vi är själen.

Själen är uppbyggd av energi och energi kan aldrig förstöras eller försvinna.

Så alltså är vi eviga :)

Posted on: 2008/5/14 15:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Fuck yeah!

Här har vi ju någon som tänker med mer än en hjärnhalva!
Så skönt att höra från någon som känner till sanningen, rysningar

Det ska bli trevligt att höra mer från dig!

"C u on the flipside!"

Posted on: 2008/5/14 15:58
Salvandorum Paucitas, Damnadorum Multitudo

See User information
[quote=SuperSonic]

Bra punkter du tar upp seilon.

Sammanfattningsvis skulle man kunna säga..

Vi är inte kroppen, vi är själen.

Själen är uppbyggd av energi och energi kan aldrig förstöras eller försvinna.

Så alltså är vi eviga :)[/quote]

Precis. Och det finns 2 läger, de som inte tror på själen, och de som tror på själen. Eftersom Illuminati manipulerar igenom själen, så är man lurad så länge man inte förstår att man är en själ ala evigt liv.

I grund och botten är allting energi - och kärlek är den starkaste kraften, attraktionskraften. Allting bygger på attraktion, kolla på atomen, positivt, neutralt och negativt. Men det är en attraktion emellan dem. Kärlek är en attraktion, man attraheras, till någon.

Sen finns kärlek i form av den drog vi släpper ut i hjärnan, detta är den fysiska och därmed falska kärleken, den kärlek som ger dig ett rus likt cannabis. Den varar i max ca 3år. Men kärlek när vi finner någon som vi känner det är något extra med, är kärlek ifrån våra själar om man säger så.

Anledningen att detta inte är allmänt känt och att så många är på fel spår är för att sanningen om "andra sidan" har förtryckts, och det förtrycks forfarande, precis som sanningen med 9/11 förtrycks.

Det allra viktigaste är att inte vara rädd, vi alla har en mening med vad vi gör, det ligger i vår passion, och våra intressen. Finner man vad man brinner för, så finner man lugn och ro och kan leva i harmoni.

Posted on: 2008/5/14 16:08

See User information
Och vare sig det stämmer eller inte så håller jag med om att man ska göra sitt liv så trevligt man kan, fortsätter man leva efter att kroppen dött so what, man lär ju inte ångra att man njöt av sitt tidigare liv.

Posted on: 2008/5/14 17:26

See User information
Seilon, vad menar du med detta, "framtiden kommer vara delad, det kommer finnas ett helvete och en himmel metaforiskt talat."

Hur delas framtiden. Är det bara som man upplever det menar du eller blir delningen på annat plan. Verkligheten kan väl inte delas skulle jag säga. Jag tror alla har samma verklighet. Sedan kan den upplevas olika men även om man kan stänga av det mörka så är det ju illa att det finns kvar. Kan du förklara hur du ser det mera?

Posted on: 2008/5/15 21:38

See User information
Quote:
Seilon, vad menar du med detta, "framtiden kommer vara delad, det kommer finnas ett helvete och en himmel metaforiskt talat."

Hur delas framtiden. Är det bara som man upplever det menar du eller blir delningen på annat plan. Verkligheten kan väl inte delas skulle jag säga. Jag tror alla har samma verklighet. Sedan kan den upplevas olika men även om man kan stänga av det mörka så är det ju illa att det finns kvar. Kan du förklara hur du ser det mera?

notera. jag baserar mina svar utefter den information jag har.

Vi alla delar just nu en verklighet, men Illuminati, NWO (whatever), de negativa krafterna kan man säga, gör verkligen allt för att få oss så negativa som möjligt.

Min verklighet är otroligt positivt, hade jag vetat att självmord gjorde så jag kom vidare till något underbart hade jag kanske tagit självmord. Men det kan jag absolut inte göra, och den som skulla göra något sådant hamnar tydligen i någon form av karma återfödelse. (Saker och ting är inte så enkla som de låter ska jag itlläga).

Att ta självmord är en feg lösning, och inget positivt och framförallt själviskt. Och en självisk handling gynnar negativa krafter, medan positiva handlingar gynnar positiva krafter.

Just nu håller universum på flera plan, dels så ändrar alla planeter på sig i vårt planetsystem, globala förändringar t.ex. temperatur. Solen har mycket mer elektromagnetiska stormar (solfläckar), ökad aktivitet. Detta är vetenskapligt.

Sen så på kvantnivå håller det tydligen på att ske skumma saker (inte så insatt där dock, bara läste lite om det vid jul, just dessa händelser).

Sen håller människor på att vakna till detta, jag själv var en helt vanlig kille, som alltid varit snäll (alla vanliga killar kanske inte är det? :P), men jag umgås med medelsvenssons om man säger så, eftersom jag själv är en, eller var en kanske jag ska säga. Jag ställde frågan: Vad är meningen med livet, och nu kan jag med säkerhet ur min ståndpunkt säga att jag vet det.

Att verkligheten är olika är för att det måste finnas negativt när det finns positivt. Men just nu lever vi medvetet i det negativa och det är ju inte kul.

Jag märkte (i egenskap av poesi och freestyle) hur min fantasi var ett vapen att befria mig ifrån tankar, och kunna uttrycka mina känslor såsom sorg, ilska, hat och vrede. Detta gjorde att jag ännu mer kom på vem jag var, när jag kunde se mina tankar, åsikter och känslor komma ur mig, så jag kunde se och nästan känna på dem.

Jag har läst mycket om hjärnan och jag programmerar även php och hemsidor och har ofta reflekterat över likheterna mellan en AI, programmering och våran hjärna varit. AI har alltid fascinerat mig till viss del, och jag funderar alltid på varför man inte gjort bättre AI i många spel. När jag började förstå hur vår hjärna skapade vår verklighet och hur vi alla är energi i grund och botten samt hur vi håller på att vakna upp till att förstå Oändlig Intelligens, så började jag se hur punkter sammanbindes.

Vår fantasi är lika verklig som våra drömmar, och som den verklighet vi upplever, fast vi upplever dem med olika intensitet. Livet är ju en undebar upplevlse och inte vill vi missa den. Men problemet är att livet manipuleras utav "dem".

Att det finns två vägar att gå är att om man är negativt orienterad kommer man hamna där, och vice versa. Att vara positivt orienterad är enklare, då om du själva erkänt något någon gäng kunnat känna hur en sten lyfter ifrån hjärtat - ett bevis på hur stark den positiva kraften är.

En kompis säger till en hippie som vandrar med sin fru och två barn:
- Sup?
- Oh, everything is up. All things are possible.

Samtidigt hörde jag en artist (Ifrån gruppen The Terrorist) nyligen sjunga i örat: "A wise man once told me that I was a god" och även "I am a god homeboy - and I mean that".

Denna gruppen (The Terrorists) hittade jag häromdagen och de gör musik likt Immortal Technique, Dead Prez, Paris osv. Och dem sjunger verkligen om det som jag lärt mig ifrån andra ställen, t.ex. att du, jag och alla ändra här är gudar.

Vi är alla verklighetsskapande biologiska maskiner som har all möjlighet i världen att leva i total harmoni i en helt underbar värld som är så grym att du omöjligt kan fantisera dig dit.

Jag rekommenderar den som vill få en försmak att läsa denna boken: http://web.comhem.se/paradigm/2012.htm (gratis, endast 87-sidor).

Jag är helt övertygad om att mycket jag säger låter helt sjukt(kanske), men jag lovar att 90% misstolkar mig, för jag menar inget negativt med vad jag säger. Ibland kan man tro att man förstår vad någon menar, och ibland kan man inte förstå för man har inte all omkringliggande kunskap.

Jag säger inte att jag vet och kan allt, men jag ljuger om jag säger att jag inte kan mycket. Jag tror jag kan mer än vad jag tror jag kan ;). Jag sitter inte och skriver detta för skojs skull, utan för att du verkligen frågade och jag vill verkligenf förklara. Jag mår otroligt bra och ser en otroligt underbar framtid, jag skrattar lite då och då att tiden tar mig så sakta framåt, men samtidigt så känner jag lite skyldighet till att dela med mig av vad jag vet så andra kan finna en väg som inte är negativ - utan positivt.

Hoppas jag svarade på din fråga, annars får du gärna ställa följdfrågor!

Och visst, det mörka finns alltid, likaså det ljusa. Jag tänker mig att i framtiden så är skräckfilmer etc. det som balanserar den positiva värld vi lever i. Fantasins värld om man säger så. Som jag gjorde genom musiken, jag kunde leva ut negativa tankar där och känna mig befriad, istället för i verkliga livet.

Jag tror även vi kommer kunna leva i virtuella världar som känns otroligt verkliga, vilket får mig att fundera på, vad hände med virtual reality? Är det sant att det köptes upp och lades ner? hmm..

Posted on: 2008/5/15 22:55

Anonym
Ja e glad för alla som e glada!

Det finns ett par saker som dom flesta glömmer. Redan på Woodstock tiden glömde man det också. Dom hade underbart på den tiden, blommor sprutade ut ur öronen och spliffarna rullades tätt, men dom glömde och fixa mat, ta hand om varandra. Staden där Woodstock hölls fick åka in med käk, för att dom på området inte skulle svälta ihjäl!

För att kunna glädjas åt sitt liv så behöver man väl ändå generera lagom med energi, balanserad energi, eller hur? Ta och ta går aldrig hem eller hur?

Realityckeck!
Skapande av energi! Lägg bort allt i pappersvärlden, lägg bort allt som inte hör till det fysiska medvetandet, som ex. Ett par byxor e fysiska, men en dikt eller en religion är ofysisk!

Skapa vit eller svart energi / materia!
Att bygga ett hus åt grannen som inte kan det, är väldigt positivt känner jag, också, att laga granngummans långkalsonger till hösten. Den andra grannen går och köper en liter Thinner som du tillvetrkat i fabriken nere vid ån, nja, inte så positivt.

Det är heller inte så positivt att jobba med att doppa handikappade grisar i grön färg, låter negativt eller hur!

Positivt - negativt!
Under sin livstid gör man av med en hel del, strumpor, byxor, tröjor, jackor etc. Det är vad du har på kroppen. Utöver det så hinner du med ruskigt med material, i alla dess fortmer! Nå, vem tillverkade dom, och vad gjorde du istället tillbaka. Hur mycket energi går det åt för att hålla dig klädd, tak över huvudet, ström etc?

Vem gör allt det här, och går det rätt till. Visst är det trevligt att gå med ett smajl på läpparna, men är det rätt, finns det inte en del saker som jag skall utträtta också, såsom att skapa det jag behöver själv, eller skapa något som jag kan ge någon annan, som tillverkar det som jag behöver!

En del skriker new age o snackar illa om det. Vad nån vill tro på är inte min ensak. Men, väldigt många tror att det räcker med ett flin på läpparna, och en blommig kavaj, o sen e man home free!

Inte nåt illa om ditt inlägg Seilon!

Skall man kalla sig själv Gud så får man se till att beté sig därefter, och inte bara sitta på en pall o bara suga in materia andra skapat. Vi är väldigt bra på det här.

Vi har grunden o stå på, såsom du säger Seilon, att leva ruskigt mycket bättre, i fantastisk harmoni. Men då får vi släppa loss alla som jobbar åt oss först, så dom får vara med också.

För övrigt, den negativa o positiva tanken finns alltid, en enkel regel, bara bry sig om den positiva. Finns alltid 2 dörrar ut! Den ena e alltid fel!

See User information
Seilon, jag är helt med på vad du skriver! Jag ville bara ha en förklring av vad du menade me delning etc. Tack!

Har inte tänkt på det förut men de gamla folk sagorna måste ju varit ett sätt att skapa en motpol till det positiva. Man behövde det onda i sagorna för detta.

Posted on: 2008/5/16 9:17

See User information
Quote:
Det finns ett par saker som dom flesta glömmer. Redan på Woodstock tiden glömde man det också. Dom hade underbart på den tiden, blommor sprutade ut ur öronen och spliffarna rullades tätt, men dom glömde och fixa mat, ta hand om varandra. Staden där Woodstock hölls fick åka in med käk, för att dom på området inte skulle svälta ihjäl!

Ja, hippies är ju ett speciellt släkte, det man måste göra är att ta hand om varandra som du säger.

Quote:
För att kunna glädjas åt sitt liv så behöver man väl ändå generera lagom med energi, balanserad energi, eller hur? Ta och ta går aldrig hem eller hur?

Realityckeck!
Skapande av energi! Lägg bort allt i pappersvärlden, lägg bort allt som inte hör till det fysiska medvetandet, som ex. Ett par byxor e fysiska, men en dikt eller en religion är ofysisk!

Skapa vit eller svart energi / materia!
Att bygga ett hus åt grannen som inte kan det, är väldigt positivt känner jag, också, att laga granngummans långkalsonger till hösten. Den andra grannen går och köper en liter Thinner som du tillvetrkat i fabriken nere vid ån, nja, inte så positivt.

Det är heller inte så positivt att jobba med att doppa handikappade grisar i grön färg, låter negativt eller hur!

Positivt - negativt!
Under sin livstid gör man av med en hel del, strumpor, byxor, tröjor, jackor etc. Det är vad du har på kroppen. Utöver det så hinner du med ruskigt med material, i alla dess fortmer! Nå, vem tillverkade dom, och vad gjorde du istället tillbaka. Hur mycket energi går det åt för att hålla dig klädd, tak över huvudet, ström etc?

Vem gör allt det här, och går det rätt till. Visst är det trevligt att gå med ett smajl på läpparna, men är det rätt, finns det inte en del saker som jag skall utträtta också, såsom att skapa det jag behöver själv, eller skapa något som jag kan ge någon annan, som tillverkar det som jag behöver!

En del skriker new age o snackar illa om det. Vad nån vill tro på är inte min ensak. Men, väldigt många tror att det räcker med ett flin på läpparna, och en blommig kavaj, o sen e man home free!

Håller med dig!
Och ja, det gäller att handla, man kan inte bara ha ett smalj på läpparna ;).

Quote:
Skall man kalla sig själv Gud så får man se till att beté sig därefter, och inte bara sitta på en pall o bara suga in materia andra skapat. Vi är väldigt bra på det här.

Vi har grunden o stå på, såsom du säger Seilon, att leva ruskigt mycket bättre, i fantastisk harmoni. Men då får vi släppa loss alla som jobbar åt oss först, så dom får vara med också.

För övrigt, den negativa o positiva tanken finns alltid, en enkel regel, bara bry sig om den positiva. Finns alltid 2 dörrar ut! Den ena e alltid fel!

Man ska leva som man lär.

Det gäller att leva genom att vara service minded mot andra, och inte service minded mot endast sig själv. Och det är en bra regel!

Quote:
Seilon, jag är helt med på vad du skriver! Jag ville bara ha en förklring av vad du menade me delning etc. Tack!

Har inte tänkt på det förut men de gamla folk sagorna måste ju varit ett sätt att skapa en motpol till det positiva. Man behövde det onda i sagorna för detta.

Det jag menade med delning är att universum verkar föreberade sig för en "uppdatering" utav jorden och vårt solssytem. En uppdatering där dina tankar kommer avgöra vilken värld du vill leva i.

Posted on: 2008/5/17 16:51

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper