vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Anonym
FREE ENERGY - PROOF OF CONCEPT
#1
FREE ENERGY PROOF OF CONCEPT:

http://www.projectcamelot.org/magnetic_motor.html

Inte ens zzzzinks kan skjuta ner det här klippet...

Se så, hem med er nu och bygg free energy stuff. :D

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: FREE ENERGY - PROOF OF CONCEPT
#2
Elementarpartiklar skulle inte vibrera vid absoluta nollpunkten. Dvs. 0 grader Kelvin eller om man så vill, –273,15 °C om det inte vore så att hela universum hade ett underliggande lager av oändlig energi.

De skulle stå still och inget annat.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Absoluta_nollpunkten

Gissa vad fotonen gör (ljuspartikeln), naturligtvis går den precis lika fort som den brukar göra i vaccum.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: FREE ENERGY - PROOF OF CONCEPT
#3
vad pratar du om?

jag ser en rund ring med magneter och en magneti mitten som snurrar när ringen hålls ovanför den. rotationen från magneten i mitten kan kopplas till en generator som sedan ger ström.

sen hittar man rätt komponenter och dimensioner, gör det till
en solid box som ger ström.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: FREE ENERGY - PROOF OF CONCEPT
#4
On Topic: Inte enligt osäkerhetsprincipen...

Off Topic: Jag fattar inte detta... NÄR exakt är wikipedia godtagbar som källa? Det verkar enbart bara vara så när wikipedia backar upp det vad individen säger, men tar motparten i debatten upp wikipedia som källa är wikipedia ingenting annat än trams. Detta hade förvirrat mig om jag inte förstod principerna bakom detta.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: FREE ENERGY - PROOF OF CONCEPT
#5
Tramsipedia är ALDRIG godtagbar som källa men om jag skulle posta pdf filer som är doktorsavhandligar i tillämpad och teoretisk fysik som skulle 99% av "vaken" inte ens fatta förordet. Du har väl google som alla andra?

Quote:

On Topic: Inte enligt osäkerhetsprincipen...


Och exakt vad säger den principen om kvantmekanik, jo, allt som INTE passar in i tex. blaskor som illusterad vetenskap.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: FREE ENERGY - PROOF OF CONCEPT
#6


See User information
det runda i mitten var det en rund högtalar magnet eller nåt han limmat ihop? dom visar ju aldrig nåt användbart bara små suddiga bilder och luddigt prat. man måste väl ha nån sorts polaritet antar jag eller kan man bara slänga ihop det hur man vill?

Ska prova bygga en enkel modell i helgen om jag hinner, man borde kunna ha mittendelen flytande i luften ovanför ringen om man räknar lite på det...men jag tycker den borde accelerera...kanske man kan bygga små vingar på den så kan man använda den som fläkt : )

Posted on: 2008/5/16 18:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: FREE ENERGY - PROOF OF CONCEPT
#7


See User information
den här var ju sjukt cool
http://www.youtube.com/watch?v=jYcjjSfiNNE&feature=related

Men tyvärr funkar det inte. Perma magneter är inte riktigt permanenta. Dom tar slut.

Posted on: 2008/5/16 18:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: FREE ENERGY - PROOF OF CONCEPT
#8
Annars är ju Heisenbergs osäkerhetsprincip ett ganska viktigt koncept inom kvantmekaniken...

Det var du som angav wikipedia som källa ju

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: FREE ENERGY - PROOF OF CONCEPT
#9
Jag presenterade reservationerna i god tid. Gör dig inte dummare än vad du är. Jag har jurist utbildning. (fast inget svenskt trams där man påstår värdenihilism råder och att det är helt ok att hoppa på tre åringar så de dör och få 2 år men blåsta staten på en långtradare med sprit ger 8 år. något som alla kommunister tycker är helt rätt)

Som vanligt, google it.


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: FREE ENERGY - PROOF OF CONCEPT
#10
Juristutbildning? :)

Perfekt, är du en person eller en människa?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: FREE ENERGY - PROOF OF CONCEPT
#11


See User information
Quote:

Goinghome skrev:
vad pratar du om?

jag ser en rund ring med magneter och en magneti mitten som snurrar när ringen hålls ovanför den. rotationen från magneten i mitten kan kopplas till en generator som sedan ger ström.

sen hittar man rätt komponenter och dimensioner, gör det till
en solid box som ger ström.

Om detta funkar kan du ju sätta upp detta i stor skala, bygga kraftverk och bli rik som ett troll.

I själva verket krävs det att man med handkraft vickar runt på den där magnetringen för att den lilla magneten skall börja snurra, denna handkraft överförs till den snurrande magneten via magnetfälten. Om du fixerar allting så att inte magnetringen rör på sig kommer allt nå jämvikt och stanna. There is no free lunch.

(Det hela inser man såklart direkt om man vet att elektromagnetiska krafter är konservativa.)

Posted on: 2008/5/17 12:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: FREE ENERGY - PROOF OF CONCEPT
#12
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

Goinghome skrev:
vad pratar du om?

jag ser en rund ring med magneter och en magneti mitten som snurrar när ringen hålls ovanför den. rotationen från magneten i mitten kan kopplas till en generator som sedan ger ström.

sen hittar man rätt komponenter och dimensioner, gör det till
en solid box som ger ström.

Om detta funkar kan du ju sätta upp detta i stor skala, bygga kraftverk och bli rik som ett troll.

I själva verket krävs det att man med handkraft vickar runt på den där magnetringen för att den lilla magneten skall börja snurra, denna handkraft överförs till den snurrande magneten via magnetfälten. Om du fixerar allting så att inte magnetringen rör på sig kommer allt nå jämvikt och stanna. There is no free lunch.



Yes, det är jag med på. Men svårare ingenjörskonster har väl gjorts?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: FREE ENERGY - PROOF OF CONCEPT
#13


See User information
Quote:

Goinghome skrev:

Yes, det är jag med på. Men svårare ingenjörskonster har väl gjorts?

Du måste då bygga nån motor som vickar runt magnetcirkeln, dvs du måste skicka in energi i systemet för att få ut nåt.
Det hela är lika meningslöst som att försöka driva en generator med en motor som får sin ström från samma generator.

Posted on: 2008/5/17 13:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: FREE ENERGY - PROOF OF CONCEPT
#14


See User information

Posted on: 2008/5/17 14:10
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: FREE ENERGY - PROOF OF CONCEPT
#15
Hehe, behöver vicka på magnetringen, hehe, komiskt.

Om man inte tror att det finns fri energi så får man väl packa ihop o försvinna bort i universum. Medvetandet e fri energi, och själen, eller har du ett elverk på ryggen som genererar energin till det?

E=mc2, all energi är fri, den går varken att förstöra eller skapa. Lär dig det zpz2, det är gammal gedigen accepterad kunskap.

När jag tänker efter så verkar det som att det behövs en smärre insikt för att förstå vad Einstain sa.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: FREE ENERGY - PROOF OF CONCEPT
#16


See User information
jo fri energi finns i massor, ingen som säger emot, problemet är att omvandla fri energi till roterande rörelse

Posted on: 2008/5/17 21:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: FREE ENERGY - PROOF OF CONCEPT
#17

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: FREE ENERGY - PROOF OF CONCEPT
#18
Quote:

Perfekt, är du en person eller en människa?


Person enligt ordlistan är en entitet som stipuleras enligt lag. Att hävda att man är något annat är ganska meningslöst i en monarki där kungen i de jure hävdar att han äger just dig. Om man inte gillar det så kan man klaga i hans domstolar (vad nu det skulle ge).

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: FREE ENERGY - PROOF OF CONCEPT
#19
Han äger inte mig, bara den artifisiella personen som är kopplad till min kropp! Skulle jag ta upp samtalet att han just äger den delen, så skulle han förmodligen vilja byta samtalsämne snabbt.

En entitet kan heller inte vara en människa, inte ens person i fysisk form heller, som jag förstå det. Endast artifisiell person.

Varför klaga i en domstol? Att klaga funkar ingenstans!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: FREE ENERGY - PROOF OF CONCEPT
#20


See User information
jo, men koppla lös den artifisiella personen från din kropp och sök extra socialbidrag eller nåt då. Jag tror kungen skulle skjuta dig i huvudet om du tog upp denna diskusion med honom.

Posted on: 2008/5/18 13:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: FREE ENERGY - PROOF OF CONCEPT
#21


See User information
Quote:

ance skrev:
Hehe, behöver vicka på magnetringen, hehe, komiskt.

Komiskt eller ej, så är det. Prova själv!
Quote:
Om man inte tror att det finns fri energi så får man väl packa ihop o försvinna bort i universum. Medvetandet e fri energi, och själen, eller har du ett elverk på ryggen som genererar energin till det?

För det första är "fri energi" en dålig översättning av "free energy" (fri energi är ett begrepp inom termodynamiken, http://sv.wikipedia.org/wiki/Gibbs_fria_energi http://sv.wikipedia.org/wiki/Helmholtz_fria_energi ), en mer korrekt översättning är "gratis energi".

Det kommer ifrån energin som du får via maten, på samma sätt som en bil drivs av bensin. Mat var inte gratis sist jag kollade.

Quote:
E=mc2, all energi är fri, den går varken att förstöra eller skapa. Lär dig det zpz2, det är gammal gedigen accepterad kunskap.

Att all massa innehåller energi betyder inte att man kan omvandla den till nyttig, användbar energi. Men visst om du vill kalla kärnkraftverk för "fri/gratis energi" så okej. Kärnkraft är ändå förknippat med en hel del kostnader och en dyr resurs i form av anrikat uran.
Sen det du säger att energi varken går att skapa eller förstöra (bara omvandlas) är nyckeln här. Det de som de som sysslar med "free energy" försöker göra (som t.ex. illustreras av den magnetiska motorn i första inlägget) är att SKAPA energi, vilket alltså är omöjligt.

Quote:

När jag tänker efter så verkar det som att det behövs en smärre insikt för att förstå vad Einstain sa.

Jo, och jag är osäker på om du har den...

Posted on: 2008/5/18 13:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: FREE ENERGY - PROOF OF CONCEPT
#22


See User information
Quote:

Goinghome skrev:
FREE ENERGY PROOF OF CONCEPT:

http://www.projectcamelot.org/magnetic_motor.html

Inte ens zzzzinks kan skjuta ner det här klippet...

Se så, hem med er nu och bygg free energy stuff. :D

Ja jag hoppas att du inte smiter undan utan också bygger en sån där "motor", så vi får höra resultatet och se om jag har rätt i att man med handkraft måste manipulera ringen för att få magneten att snurra.

Posted on: 2008/5/18 14:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: FREE ENERGY - PROOF OF CONCEPT
#23
zpz2, kul o läsa dina inlägg :)

1: Mat är gratis, eller får du räkning från tellus när du odlar potatis?

2: När man är avsvmmad, knockad, utslagen av alla dess slag, så kan man uppleva drömmar, hela resor och annat, man är med fast kroppen e helt borta. Man är inte kroppen. Maten man äter har inget med medvetandet att göra, kroppen bär förvisso medvetandet. Men det har visat sig på senare tid att det också finns gott om kroppar, som kör hela racet själv, farlig sak, som en robot me virus och eko i mjukvaran.

3: Fri energi är fri energi, och inte materia i den bemärkelsen som du snurrar med. Energi finns överallt, bara att samla upp. Dagens generatorer är utveckling som e över hundra år gammal, vakna till lite, gnugga ur ögonen ordentligt! Vi skall framåt, inte använda dagens tänkande som ett ankare.

Dom trodde stjärnor va hål i ett stort skal med lyse bakom, det var förr, hur mycket har egentligen förändrats funderar jag på !

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: FREE ENERGY - PROOF OF CONCEPT
#24


See User information
Quote:

ance skrev:

E=mc2, all energi är fri, den går varken att förstöra eller skapa. Lär dig det zpz2, det är gammal gedigen accepterad kunskap.

.



riktigt så är det inte, Du måste ofta tillsätta energi för att frigöra energi.

Posted on: 2008/5/18 19:22
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
42 user(s) are online (42 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 42

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS