vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »

HAARP in action -Jordbävningen i Kina

See User information
Bilder tagna innan jordbävningen visar på tydliga störningar i atmosfären, precis på det sätt som HAARP kan åstadkomma...

http://pinewooddesign.co.uk/2008/05/1 ... thquake-cloud-prediction/

Posted on: 2008/5/19 15:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: HAARP in action -Jordbävningen i Kina

See User information
Vet inte sa mycket, manga som vill knyta ihop chemtrails med Haarp, ser ju litet skumt ut pa himeln.

Posted on: 2008/5/19 16:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Skapliga molnformationer, säkert helt naturligt..

Lyssnade på Jack Blood under helgen, han citerade fd försvarsministern William S Cohen, som har sagt:

"Others are engaging even in an eco type of terrorism, whereby they can alter the climate, set off earthquakes or volcanos remotely, through the use of electromagnetic waves."

Detta uttalande hittas i 3:e svaret från slutet på detta transkript:

http://www.defenselink.mil/transcript ... ipt.aspx?transcriptid=674

Lite fler länkar:

http://www.cyberspaceorbit.com/tectonic_weapons.html

http://www.policestateplanning.com/briefings.htm

Posted on: 2008/5/19 23:04
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Jag tror att både Cyklonen i Burma och jordbävningen i Kina är skapade av HAARP. Eliten vill ju avbefolka jorden då är det ju perfekt att ta hjäp av HAARP för att skapa cykloner eller jordbävningar. I Kina så har eliten i så fall lyckats med sitt fruktansvärda dåd då väldigt många barn och ungdomar har dött när dom klämdes ihjäl under skoltid . Skolorna vid den värst drabbade staden var lägligt nog fuskbygge och i med "one child policyn" så är nu många familjer utan barn . Cyklonen i Burma ger FN ett perfekt tillfälle att skicka ditt trupper . Militärstyret tvingas att öppna upp sina gränser vilket dom nog inte frivilligt gjort annars. Båda katastroferna kommer suspekt tät intill varandra och har krävt väldigt många offer .Jag har svårt för att tro att två så pass stora katastrofer i Asien sker samtidigt utan hjälp av tekniker typ Haarp eller något annat väder modifikations verktyg .

See User information
Quote:

Christer skrev:
Bilder tagna innan jordbävningen visar på tydliga störningar i atmosfären, precis på det sätt som HAARP kan åstadkomma...

Typiskt "vakeninlägg"av någon som inte ens orkar läsa de länkar man refererar till.
Tror du att det är molnen som åstadkommer jordbävningen ?!
Du tänkte aldrig att på de kanske menade att jorbävningar kan förutspås genom att titta på molnen ?!

Ni är verkligen HELT otroliga...

Posted on: 2008/5/20 7:05
"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe" - Carl Sagan

See User information
Ja, det är helt "galet". Om du studerar ämnet HAARP och tar reda på vad som är möjligt med dessa anläggningar som finns över hela världen, blir det inte fullt så galet längre. Men det är ganska bökigt att ta in ny information, det är lättare att bara "tvivla". Du har min fulla förståelse.

Klart är i alla fall att dessa moln inte är ett känt tecken på kommande jordbävningar. Då hade folket förvarnats i tid. De har obeserverats och teoretiserats men är fortfarande utan förklaring. Det kan du också få reda på genom intagande av ny infromation.

"Du tänkte aldrig att på de kanske menade att jorbävningar kan förutspås genom att titta på molnen ?!"

Naturligtvis menar dom det i artikeln. Men dom, liksom du, har förmodligen en högst begränsad kunskap om vad vi har möjlighet att ställa till med i atmosfären på "mänsklig" väg.

Posted on: 2008/5/20 7:35

See User information
Quote:

Christer skrev:
Ja, det är helt "galet". Om du studerar ämnet HAARP och tar reda på vad som är möjligt med dessa anläggningar som finns över hela världen, blir det inte fullt så galet längre.

Jo det är fortfarande exakt lika galet , dina kopplingar mellan moln, HAARP och jorbävningen

"Du tänkte aldrig att på de kanske menade att jorbävningar kan förutspås genom att titta på molnen ?!"

Quote:

Christer skrev:
Naturligtvis menar dom det i artikeln. Men dom, liksom du, har förmodligen en högst begränsad kunskap om vad vi har möjlighet att ställa till med i atmosfären på "mänsklig" väg.

Mina kunskaper har du inte den blekaste aning om.
Så VAD menade du då med ditt första inlägg ?

Quote:

Christer skrev:

Du länkar till bilder på moln innan jordbävningen och förklarar för oss att det är detta HAARP kan "åstadkomma" ?!?

Posted on: 2008/5/20 8:00
"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe" - Carl Sagan

See User information
Mina kunskaper har du inte den blekaste aning om.

Nej det är sant. Men det du inte har kunskap om framgår med all tydlighet.

Du länkar till bilder på moln innan jordbävningen och förklarar för oss att det är detta HAARP kan "åstadkomma" ?!?

Ja. KAN åstadkomma. Jag påstår inte att jag vet. Jag vet att det finns människor här på vaken som har kunskap om HAARP, därav inlägget.
Om detta ämne är helt nytt för dig föreslår jag att du tar reda på så mycket du bara orkar. Att skriva arga inlägg gör dig inte visare.

Posted on: 2008/5/20 8:13

See User information
Jag gick faktiskt och tänkte i dom banorna för ett par dagsen, hade en kompis som frågade mig om haarp, så gick vi o snackade lite om det och då kom jag på att det var mycket möjligt, till och med troligt att det hade något med kina att göra.

Givetvis bevisar inte dom bilderna att det faktiskt var haarp, men för mig är det allt bevis för att haarp eller liknande anläggning använts.

Men det där med grodorna tycker jag är rätt orelaterat egentligen, det är ju allmänt kännt att djur är mer kopplade till "gaia" än vad vi är och därför kunde förutspå tex tsunamin eller jordbävningen i detta fallet.

Nu kan vi dock fråga oss varför dom gjorde det nu, och i kina, då jag antar att dom flesta här listat ut att hela "buhuhu-kina os" grejen är en media lek, vad kan det bero på? vad vill dom uppnå? Dölja? Föra fram? Eller var det kanske bara en provkörning. En lek, ett skämmt?
Vem vet...

Posted on: 2008/5/20 8:42
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Verkligen, molnformationerna är nog antagligen en bieffekt av användandet av HAARP, HAARP är ett EMF-vapen..

Precis som fd försvarsministern William S Cohen själv sa:

"Others are engaging even in an eco type of terrorism, whereby they can alter the climate, set off earthquakes or volcanos remotely, through the use of electromagnetic waves."

Kommentera gärna hans uttalande som återfinns på amerikanska militärens egna hemsida!?!?

Posted on: 2008/5/20 9:22
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:

Christer skrev:

vanliga jordbävningar åstadkommer exakt samma sak i atmosfären, som en HAARP bävning gör, det finns ingen skillnad mellan dem. Förutom att den ena är naturlig.

Posted on: 2008/5/20 11:41
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

See User information
Quote:

emil322 skrev:
det är ju allmänt kännt att djur är mer kopplade till "gaia" än vad vi är

GAIA är ju frimurarepropaganda.

Posted on: 2008/5/20 11:45
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

Anonym
Jordbävningsmoln har observerats i tusentals år, men det är inte en erkänd metod av experterna. HAARP fanns i vart vall inte när de först dokumenterades. Allting är inte framkonspirerat. Men det kanske är så att HAARP står bakom detta, men jag kan inte förstå hur de kan framkalla en jordbävning genom att fylla jonsfären med en kemikalie. Eller att använda EMP... Fast det är klart... Med magnetism kan påverka den metall som finns i berggrunden. Jag tror iallafall att HAARP är ett vapen som det som beskrivs i filmen "Golden Eye" Bond-filmer brukar ha en egenhet att tangera sanningen... Jag väntar spänt på Aston Martin Vanish
Hur som helst... HAARP är enligt min övertygelse en jonkanon (Ion Cannon... lät inte bra på svenska) och jag tror det finns möjlighet att påverka väder med det

Hur som helst tycker jag inte att man kan använda tecken som dokumenterats så långt tillbaka i tiden for något som inte ens fanns då. DVS jordbävningsmoln fanns långt innan HAARP.

Vad som DÄREMOT är mer intressant är varför de inte används som officiella tecken av experterna... Men detta vet vi ju redan svaret på... De kan inte förklara det fullt ut.

Min egen teori, eftersom jag har min fulla rätt att tänka själv, är att det kanske sipprar ut någon form av gas genom jordskorpan när det börjar bli oroligt och dags för en stor jordbävning? En gas som påverkar molnen på detta sätt eftersom den innehåller magnesium, en alkalisk jordartsmetall. Men jag lyssnar ivrigt på andras teorier om chemtrails och HAARP, då jag känner att dessa inte är mina starkaste ämnen.

Off Topic: Vet någon förresten på vilket sätt en alkalisk jordartsmetall reagerar med halogener? Skulle vara intressant, då jag tror att chemtrails innehåller mycket magnesium och att vi får i oss mer och mer fluor (som är en halogen).

See User information
klart de e HAARP . HAARP kan sätta i gång alt från jordbävningar till oväder som cyklon i Burma. Deta e ingen konspteori. ni som inte tror kanske skall börja studera deta ämne istället för snack BULL OK?

Posted on: 2008/5/20 13:19

See User information
Quote:

JohnC skrev:
Quote:

emil322 skrev:

Bara för att något är lite spirituellt och esoteriskt sådär och frimurarna använder det innebär det inte att det är frimurar propaganda.

Frimurare dricker mjölk, därför är det frimurar propaganda.

zzz

Posted on: 2008/5/20 13:28
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

Anonym
Quote:

Parasiten skrev:
klart de e HAARP . HAARP kan sätta i gång alt från jordbävningar till oväder som cyklon i Burma. Deta e ingen konspteori. ni som inte tror kanske skall börja studera deta ämne istället för snack BULL OK?
Jag skulle gärna vilja se bevis för att så är fallet. Inte bara fraser som "Det är så"

Eartquakes clouds har funnits sedan långt innan HAARP, eller menar du att HAARP redan fanns år 500?

Det kanske är så att HAARP kan framkalla jordbävningar, men jag tror inte det och ingen har lagt fram konsekventa bevis för att så är fallet. Jag försvarar absolut inte HAARP, eftersom jag tror de bedriver verksamhet som är skadlig på många sätt, men alltså inte att de kan framkalla jordbävningar.

Ovädret i Burma för en kort tid sedan tror jag mycket väl kan vara under HAARPS påverkan. Men viktigt är att veta att oväder funnits också sedan långt innan HAARP, så att skylla alla naturkatastrofer på HAARP helt plötsligt tycker jag är naivt.

Jag tror som sagt att HAARP bl a är en jonkanon och bara det är väl illa nog?

See User information
Quote:

emil322 skrev:
men för mig är det allt bevis för att haarp eller liknande anläggning använts.

Exakt vad tycker du är beviset ? Bilder på moln ?

Posted on: 2008/5/20 13:38

See User information
Quote:

Christer skrev:

Ja. KAN åstadkomma. Jag påstår inte att jag vet. Jag vet att det finns människor här på vaken som har kunskap om HAARP, därav inlägget.
Om detta ämne är helt nytt för dig föreslår jag att du tar reda på så mycket du bara orkar. Att skriva arga inlägg gör dig inte visare.

Nej, jag har nästan den kunskap jag anser nödväning om HAARP.

Kanske då den samlade expertisen på Vaken kan förklara rent tekniskt hur det går till att starta en jorbävning i Kina från Alaska ?

Posted on: 2008/5/20 13:44

Anonym
Quote:

verkligen skrev:
Nej, jag har nästan den kunskap jag anser nödväning om HAARP.

Kanske då den samlade expertisen på Vaken kan förklara rent tekniskt hur det går till att starta en jorbävning i Kina från Alaska ?
Trots att jag inte tror på kopplingen HAARP/Jordbävningar, så tror jag HAARP är anslutet till ett komplext system av satelliter. Jag tror iofs att detta har med att göra att HAARP är en jonkanon (Låter fortfarande helmesigt på svenska).
Men SKULLE HAARP kunna framkalla jordbävningar skulle det väl enklast kunna förklaras med satelliter... eller?
Anläggningen på Alaska är knappast en fristående enhet.

Om ion cannon på wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Ion_cannon
experiment på detta har för övrigt gjorts av Nikola Tesla.

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Quote:

JohnC skrev:
Quote:

emil322 skrev:

Bara för att något är lite spirituellt och esoteriskt sådär och frimurarna använder det innebär det inte att det är frimurar propaganda.

zzz

gaia är lika sant som evolutionsteorin, eller kommunismen, förövrigt är det Fantomen som dricker mjölk.

Posted on: 2008/5/20 15:46

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Quote:

JohnC skrev:
Quote:

emil322 skrev:

zzz

Har inte novax ett antal gånger talat om för dig att spirituellt betyder att uttrycka sig kvickt och elegant - jo, det har han.

Vad är problemet hos dig?

Du stoppar även in mellanslag i ord, varför - det är ju bara att låta bli, bara att skriva som man säger.
Ta in lite i kanoten nu.

Posted on: 2008/5/20 18:03
"The humanitarian in theory is the terrorist in action."

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Trots att jag inte tror på kopplingen HAARP/Jordbävningar, så tror jag HAARP är anslutet till ett komplext system av satelliter..

Aha, "ett komplext system av satelliter"...
låter imponerande, men vad skulle det åstadkomma och hur skulle det fungera ?

Quote:

Wowbagger skrev:
Jag tror iofs att detta har med att göra att HAARP är en jonkanon (Låter fortfarande helmesigt på svenska).
Men SKULLE HAARP kunna framkalla jordbävningar skulle det väl enklast kunna förklaras med satelliter... eller?

Enklare förklaring skulle vara att HAARP inte har något med jorbävningar att göra.

Quote:

Wowbagger skrev

Så vad finns de andra ?
Även om de fanns andra hur menar du att det skulle kunna starta jordbävningen i Kina ?

Quote:

Wowbagger skrev

Kom igen, visa referenser till verkligehetn, inte sience fiction.

Quote:

Wowbagger skrev

Nej, det har det inte.

Posted on: 2008/5/21 6:50

Anonym
Quote:

verkligen skrev:
Quote:

Wowbagger skrev:
Trots att jag inte tror på kopplingen HAARP/Jordbävningar, så tror jag HAARP är anslutet till ett komplext system av satelliter..

Aha, "ett komplext system av satelliter"...
låter imponerande, men vad skulle det åstadkomma och hur skulle det fungera ?
Öööh... Läs igenom mina inlägg igen, då jag faktist säger jag ställer mig skeptisk till att HAARP skulle kunna framkalla jordbävningar. Men eftersom många här verkar tro så, så försöker jag se det från deras synpunkt också.
Men som en vän sagt att man kan framkalla jordbävningar med frekvenser... vilket jag inte ser som omöjligt...

Men hur det skulle fungera är väl på samma sätt som GPS, fast de sänder ut en stråle som aktiverar de kemikalier som finns i jonsfären på nåt sätt... Som sagt... Jordbävningar finner jag det märkligt att HAARP kan påverka, men en jonkanon kan jag mycket väl tro på.

Quote:

verkligen skrev:
Quote:

Wowbagger skrev:
Jag tror iofs att detta har med att göra att HAARP är en jonkanon (Låter fortfarande helmesigt på svenska).

Enklare förklaring skulle vara att HAARP inte har något med jorbävningar att göra.
Se ovan

Quote:

verkligen skrev:
Quote:

Wowbagger skrev

Så vad finns de andra ?
Även om de fanns andra hur menar du att det skulle kunna starta jordbävningen i Kina ?
01. Platteville, Colorado.
02. Fairbanks, Alaska (offline för tillfället).
03. Arecibo Observatoriet i Puerto Rico.
04. EISCAT driver en nära Tromsø i Norge.
05. Ryssland har en anläggning i Vasilsursk nära Nizhniy Novgorod
06. Lois i Sverige
07. Chernobyl 2, Ryssland
08. Gakona, Alaska
09. Chena Hot Springs, Alaska
10. Spear på Svalbard
11. Nostradamus-Project i frankrike mellan Dreux och Senonche i Département Eure et Loir
12. Lofar i Holland
13. Sondrestrom på Grönland
14. Jicarmaca i Peru
15. Kyoto i Japan
16. Millstone Hill i North Chelmsford, Massachusetts
17. Irkutzk i Sibirien
18. Kharkov
19. Esrad i sverige
20. Cutlass för Finland och Island
21. SGO i Sodankylä Ionosonde, Finland
22. Stare (Scandinavian Twin Auroral Radar)
23. Super Dual Auroal Radar Network
24. Nerc i Aberystwyth, Västra Wales (UK)

Räcker dessa?
Finns nog fler på http://www.antennamonitor.org/

Det där med jordbävningar börjar bli tjatigt...

Quote:

verkligen skrev:
Quote:

Wowbagger skrev

Kom igen, visa referenser till verkligehetn, inte sience fiction.
Förr ansågs verkligheten vara att jorden var platt, stjärnorna var hål i den svarta nattgardinen och jorden var universums medelpunkt.

Quote:

verkligen skrev:
Quote:

Wowbagger skrev

Nej, det har det inte.
Jo, det har det. Fast han kallade det "Peace Beam" eller "Tesla Cannon" Googla vettja.
Finns iofs lite info här: http://www.pbs.org/tesla/ll/ll_wendwar.html
Men jag får sådan kritik när jag använder källor och kritik när jag inte gör det.

Edited by Wowbagger on 2008/5/21 8:18:03
Edited by Wowbagger on 2008/5/21 8:41:01

See User information
Ni som är skeptiska till HAARP varför inte bara lyssna på vad f.d. försvarsministern William S Cohen själv säger:

Kommentera gärna hans uttalande som återfinns på amerikanska militärens egna hemsida!?!?

Verkligen, får höra din briljanta, klockrena bortförklaring om William S Cohens uttalande?

Quote:

annaste skrev:

Har inte novax ett antal gånger talat om för dig att spirituellt betyder att uttrycka sig kvickt och elegant - jo, det har han.

Vad är problemet hos dig?

Du stoppar även in mellanslag i ord, varför - det är ju bara att låta bli, bara att skriva som man säger.
Ta in lite i kanoten nu.

Du påtalar saker som novax ogillar (särskrivning) varför?
Dessutom så har detta INGET med ämnet i tråden att göra..!! Kallas med andra ord SPAMMING!! Om du vill påtala nåt till medlemmar så går det utmärkt att PM:a denne..
Med andra ord så låter/skriver du som novax? Det enda som fattas är ett "vakna" i slutet på inläggen..

Vad finns det annars för anledning till att behöva gå in i en tråd och påpeka vad andra har sagt, skrivit och tyckt om saker och ting och dessutom inte skriva nåt som handlar om ämnet eller ens för diskussionen framåt, snarare bakåt?

Posted on: 2008/5/21 8:55

Edited by TeBe on 2008/5/21 9:12:58

/Benjamin Franklin

(1) 2 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper