Vakencorner
|
Galen videopresentation!
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Vill ni se något riktigt galet och underhållande vad gäller symbolik i våra religioner kan jag varmt rekommendera videoföreläsningen som finns att ladda ner på följande länk: The Farmacratic Inquisition Astroteologi, svampar och sex är bara några av ingredienserna som man finner symboliskt representerade i religioner som kristendomen och hinduismen om man bara söker tillräckligt noga. Eller är killarna helt av banan? Intressant och tankeväckande är det i alla fall. Så intressant att jag beställde deras bok på stört. I'm a sucker for stuff like this.
Posted on: 2006/2/20 18:23
|
|||
|
||||
|
Re: Galen videopresentation!
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
De här killarna är mycket pålästa. Videon är väldigt lärorik. Jag har själv beställt deras bok. Jag rekommenderar alla som vill bli lite mer upplysta att se den här videon:
http://www.pharmacratic-inquisition.com/nontesters/pharmacratic/
Posted on: 2006/2/20 18:30
|
|||
|
Religion separerar - Andlighet förenar
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
im on it..
Posted on: 2006/2/20 20:13
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Apropå svampar (och ödlor). Stewart Swerdlow håller i många föredrag om "mind control". T ex hur man programmerar barn genom att titta på tv-program som Teletubbies (och levererar massor av "planerade" undermedvetna signaler). Tänkte på tv-spelet Super Mario - för spelkonsolen Nintendo - och den "magiska" svampen och ödlorna/drakarna (gargoyles) som är med - kanske även dessa använts i liknande syfte?
I "Story of Computer Games" som visats på Discovery Channel visades även en reklamfilm på ett annat spel till Ninteno som hette Zelda (det första). Där, i reklamfilmen för spelet, visas en hand i närbild med ett lysande märke som blinkar till och lyses upp: en pyramid (eller triangel) med en till pyramid/triangel inuti, fast upp-och-nervänd. Själva spelet (bland de första "rollspelen") skulle kunna vara (ännu) en början i skapandet av ett elitistiskt tänkande hos barn.
Posted on: 2006/2/28 14:23
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login