vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Galen videopresentation!

See User information

Vill ni se något riktigt galet och underhållande vad gäller
symbolik i våra religioner kan jag varmt rekommendera
videoföreläsningen som finns att ladda ner på följande länk:

The Farmacratic Inquisition

Astroteologi, svampar och sex är bara några av ingredienserna
som man finner symboliskt representerade i religioner som kristendomen och hinduismen om man bara söker tillräckligt noga.
Eller är killarna helt av banan?

Intressant och tankeväckande är det i alla fall.
Så intressant att jag beställde deras bok på stört.
I'm a sucker for stuff like this.

Posted on: 2006/2/20 18:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Galen videopresentation!

See User information
De här killarna är mycket pålästa. Videon är väldigt lärorik. Jag har själv beställt deras bok. Jag rekommenderar alla som vill bli lite mer upplysta att se den här videon:

http://www.pharmacratic-inquisition.com/nontesters/pharmacratic/

Posted on: 2006/2/20 18:30
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
im on it..

Posted on: 2006/2/20 20:13

See User information

Jag håller med dig till ganska stor del. Men är för lite insatt i ämnet för att kunna uttala mig om det i någon större grad.

Den som väckte mitt intresse för astroteologi i våra religioner är Jordan Maxwell... Sedan dess har jag forskat i det Michael Tsarion skrivit, och nu detta... Bevisen för åtminstone en tydlig röd tråd med astroteologi som finns i nära nog alla religioner är stora...

Posted on: 2006/2/21 16:36

See User information
Apropå svampar (och ödlor). Stewart Swerdlow håller i många föredrag om "mind control". T ex hur man programmerar barn genom att titta på tv-program som Teletubbies (och levererar massor av "planerade" undermedvetna signaler). Tänkte på tv-spelet Super Mario - för spelkonsolen Nintendo - och den "magiska" svampen och ödlorna/drakarna (gargoyles) som är med - kanske även dessa använts i liknande syfte?

I "Story of Computer Games" som visats på Discovery Channel visades även en reklamfilm på ett annat spel till Ninteno som hette Zelda (det första). Där, i reklamfilmen för spelet, visas en hand i närbild med ett lysande märke som blinkar till och lyses upp: en pyramid (eller triangel) med en till pyramid/triangel inuti, fast upp-och-nervänd. Själva spelet (bland de första "rollspelen") skulle kunna vara (ännu) en början i skapandet av ett elitistiskt tänkande hos barn.

Posted on: 2006/2/28 14:23

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper