vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Konfrontera Carl Bildt mm.
#1


See User information
Är det en bra ide att konfronter Lord Bildt, lite tips på hur man skulle kunna utföra det?

Posted on: 2008/6/1 0:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Konfrontera Carl Bildt mm.
#2


See User information
Ett sätt att konfrontera bilderbergkalle är att gå in på http://www.chemtrailmonitor.org/#. Gå sedan in på brev till myndighet.Jag frågade både kalle,fredrik och anders carlgren igår vad det är för skit dom sprayar oss med konstant.Har ej fått svar än, men jag lägger upp det när dom svarat.

Posted on: 2008/6/1 10:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Konfrontera Carl Bildt mm.
#3


See User information
Jag borde låta bli...men inte då.

http://carlbildt.wordpress.com/2008/06/02/resten-av-veckan/

Man måste ju få visa sin uppskattning.


Posted on: 2008/6/2 14:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Konfrontera Carl Bildt mm.
#4
Men icehorn då. Så där talar man väl inte till en utrikesminister?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Konfrontera Carl Bildt mm.
#5
Icehorn: *RYGGDUNK* Helt rätt att kommentera i hans blogg. Jag ska försöka ställa några frågor till honom den 11:e om jag kommer in konserthuset för DN:s Utrikesdagar.

Har ni några basic frågor jag ska ta upp eller andra saker jag bör tänka på?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Konfrontera Carl Bildt mm.
#6
Heheh, nu kan han visst inte skilja på VA och DC.


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Konfrontera Carl Bildt mm.
#7


See User information
Quote:

Icehorn skrev:
Jag borde låta bli...men inte då.

http://carlbildt.wordpress.com/2008/06/02/resten-av-veckan/

Man måste ju få visa sin uppskattning.



icehorn Säger:
juni 2, 2008 kl. 12:46 pm

Citat: “Själv kommer jag i morgon att styra kurs mot Washington för ett antal olika aktiviteter - mer därom senare.”

Du är alldeles för blygsam, Calle. Det är ju denna vecka som det årliga Bilderbergmötet hålls i Washington. Ni lyckades nästan lura oss med den där fejkade Greklandsartikeln men tydligen fattade såväl Jim Tucker som Daniel Estulin ganska snabbt misstankar. Bra människor, de där. Bryr sig om folkets frihet.

Det ska bli mycket intressant att få höra vad du tänker tala med Rockefeller och Kissinger om den här gången. Kan det månne röra sig om det transatlantiska fördraget mellan EU och det kommande NAU ? Jag antar att Irlands skeptiska inställning till Lissabonfördraget kommer att bli en het fråga också. Vi får väl se när du varit där.

P.S Jag tog mig friheten att meddela massmedia den här gången också :)

Posted on: 2008/6/2 18:35
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Konfrontera Carl Bildt mm.
#8


See User information
Hahaha, det var roande att läsa Bildts blogg om Washington-resan, det var ett gäng som hängde på med kommentarer..

Posted on: 2008/6/2 20:17
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Konfrontera Carl Bildt mm.
#9


See User information
Jo, förresten..det här var mitt lilla bidrag till tråden som ju handlade om hur man kunde konfrontera Bildt. Men det lär ju bli roligare för de som kommer att stå öga mot öga med honom den 11:e

Han tycks ju ändå aldrig svara i sin blogg utan låter sin fan-club höja honom till skyarna och se allmänt dumma ut

Posted on: 2008/6/2 20:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Konfrontera Carl Bildt mm.
#10


See User information
Avslutade just mitt telefonsamtal med Cecilia Julin, chef för utrikesdepartementets informationsenhet. Hon skyller den bristande infon i kalendariet på att de själva inte har all info om de närmaste dagarna. Dock har hon bekräftat att Bilderbergmötet äger rum den här veckan och att Bildt har en inbjudan från styrkommittén.

Redan två dagar tidigare kontaktade jag Bildts pressekreterare, Irena Busic och fick redan då bekräftat att en inbjudan skickats till honom.

Jag kan säga att det inte är så lätt att dra någon mer detaljerad information från dessa personer angående Bilderbergmötet. Det verkar bli en nervös och osäker stämning när jag ställer raka frågor.

En annan sak som bekräftats av Julin är att Bildts resa i sin helhet sker i rollen som utrikesminister. Han kan med andra ord inte skylla på att ha besökt Bilderberggruppen i privat syfte.

Tänk på detta, ni som möter honom den 11:e i Stockholm.

Mer information ska förhoppningsvis följa. Utrikesdepartementet har fullständig insyn i vem jag är och det ska bli intressant hur de tänker hantera situationen.

Posted on: 2008/6/4 17:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Konfrontera Carl Bildt mm.
#11


See User information
Mer information ska förhoppningsvis följa. Jag vet inte om detta är bra,men ett par fråger finns det som denna t ex:

If 200 football or basketball stars met in secret do you think the media would be interested in finding out what they were talking about?

http://www.infowars.com/?p=2518#

Posted on: 2008/6/4 18:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Konfrontera Carl Bildt mm.
#12


See User information
Bildt nämner inte ett dugg om sitt deltagande i Bilderbergmötet i Washington 5-8 Juni i sin blogg ,
det är ju därför han åker ! den j-a grisen , var ärlig istället
( han kokar ihop andra anledningar till Washingtonresan )

http://carlbildt.wordpress.com

"Till Washington
I dag på morgonen bär det för min del av till Washington på andra sidan den stora atlantiska oceanen.

Och det innebär en angenäm arbetsdag med massor av papper att gå igenom under den långa flygningen från Kastrup till Dulles-flygplatsen en bit utanför Washington.
Där kommer jag i morgon att tala på ett med SIPRI och CSIS - en av de ledande tankesmedjorna i den amerikanska huvudstaden - gemensamt rundabordsseminarium på House of Sweden om transatlantiska utmaningar under de kommande åren.

Förutom jag är det Zbigniew Brzezinski som talar på konfernsen.
Han tillhör - enligt min mening - de skarpaste tänkarna i staden, och är nu en del av senator Obamas stab av utrikespolitiska rådgivare.

Men därtill kommer självklart samtal med olika företrädare för administrationen, kongressen och de olika tankesmedjor som går för högtryck i dess inrikespolitiskt laddade tider i USA.
Under de senaste dagarna har jag ju träffat de biträdande amerikanska utrikesministrarna för såväl Europa som Asien och kompletterar nu med bl a den för Mellersta Östern.
Det har sin betydelse att vara några dagar i den amerikanska huvudstaden i tider som dessa. Bredden i kontakterna är viktig.
Många söker nya koncept och idéer inför den nya administration som nu bara ligger månader framåt.
Det finns en öppenhet som annars inte alltid är så dominerande - och därmed också en möjlighet att påverka."


Bildt visar verkligen vad han står för när han firar Sveriges nationaldag med Bilderbergdeltagare.

Posted on: 2008/6/4 19:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Konfrontera Carl Bildt mm.
#13


See User information
Här är resultatet efter ett antal inlägg på Bildts Blogg.

2-3st ser ut att vara på en vaken nivå..är det folk härifrån ?

3 filurer är helt otroliga. Istället för att motargumentera mina faktamässiga inlägg så lägger de fram sina åsikter genom rena personangrepp. Hittills har jag erhålligt följande titlar:

Konspirationsteoretiker
Kommunist
Rättshaverist
Galenpanna
Vettvilling

Jag får nog ge tummen ner för deras argumentationsförmåga. Var ska detta sluta ?

Nej minsann..nu är det läggdags

Kämpa på

Posted on: 2008/6/5 0:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Konfrontera Carl Bildt mm.
#14


See User information
Sista chansen tror jag..

Ringde precis SVT Rapportredaktionen och efter nästan 14 ringsignaler fick jag möjlighet att leverera tips om såväl Obama/Clinton, Carl Bildt, Dullesflygplatsen, Bilderberg, Lissabonfördrag, Presidentval på mindre en än minut.

De har en korrespondent i Washington några timmar till och redaktören lovade att skicka detta vidare. Hon betonade märkligt nog hur bra det var att jag ringde. Hm..

Hur som helst så har jag meddelat Rapport förr utan att det blivit något så ta inte detta som ett stort genombrott. Vi får se helt enkelt.

..dags för kaffe

Posted on: 2008/6/6 14:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Konfrontera Carl Bildt mm.
#15


See User information
Icehorn! Grymt bra jobbat! :) Fortsätt så! Det är själar som dina som kommer stoppa all den skit vi står inför! Ge aldrig up! Keep fighting! :)

Posted on: 2008/6/11 10:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Konfrontera Carl Bildt mm.
#16


See User information
Bra jobbat och argumenterat Icehorn, har kollat kommentarerna på Bildts blogg och dom stackarna som försöker försvara Bildt eller fortfarande förnekar allt har inga som helst argument, det är mest en massa svammel och högst personliga uppfattningar och åsikter..

Posted on: 2008/6/11 11:46
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Konfrontera Carl Bildt mm.
#17


See User information
Quote:



Bildt visar verkligen vad han står för när han firar Sveriges nationaldag med Bilderbergdeltagare.


Visst gör han det!

The truth is in the open, hidden in plain view

Posted on: 2008/6/11 12:45
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Konfrontera Carl Bildt mm.
#18


See User information
Sätt fart och ställ många frågor:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2405

Jag fick med den andra och fjärde frågan jag ställde men inte de om 911.

Posted on: 2008/6/11 17:06

Edited by matsism on 2008/6/11 17:37:23
Edited by matsism on 2008/6/11 17:41:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Konfrontera Carl Bildt mm.
#19


See User information
Vad tycker du om Henry Kissinger?
Carl Bildt En av de intressantaste personer jag känner. Hans doktorsavhandling om Wien-kongressen och dess efterspel - liksom hans stora verk Diplomacy - tillhör de böcker jag rekommenderas varmast för den som är genuint intresserad av internationella frågor.

Calle är bara för mycket!!

Posted on: 2008/6/11 19:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
44 user(s) are online (44 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 44

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS