vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

En otroligt positivt världssyn - snart får vi det underbart!

See User information
Jag har märkt att det finns väldigt många som har en negativ syn på saker och ting. Jag kan meddela att för alla som vågar, så kommer vi få det helt underbart. Detta kommer även ske snarare än vad vi tror.

Hur?

För det första, jag är jävligt medelmåttig, och har lärt mig allting på ett så enkelt sätt som möjligt genom mitt liv. Och jag lyckades lära mig förstå hur pengar inte är värda någonting och att ett system likt Benjamin Franklins Colonial Scrips eller Abraham Lincolns Greenbacks är tusen gånger bättre än dagens system. Så om jag kan lära mig det, så kan andra.

Ett nytt ekonomiskt system skulle ge oss ständig tillväxt och INGEN fattigdom.

Vem eftersträvar detta? Vi alla ska du säga, detta är hur vi når total frihet, ett ekonomiskt system som vill få ut produkterna så snabbt som möjligt till konsumenterna så smidigit som möjligt - utan att vara intresserade utav att "maximera vinsten".

Framtiden ändras och det snabbt.

Låt inte reptiler, planeter vid namn x, krig, terrorism, lönnmord, korruption och allt annat negativt få dig att tro att framtiden är negativ.

Jag har lärt mig jävligt mycket om det negativa, men lika mycket om det positiva och framtiden ser otroligt bra ut för oss som vill vara fria.

Så berätta hur du ser på livet och om den är negativ så ska jag förklara varför det du tror kommer ske - inte kommer ske.

mycket kärlek och fred!
- seilon

Posted on: 2008/6/12 18:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: En otroligt positivt världssyn - snart får vi det underbart!
Tar man deras förmåga att uppfinna "stålar" ur tunn luft så kollapsar hela deras pyramid sönder och samman. Lika så om folk börjar använda "gratis" energi.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

seilon skrev:
Jag har märkt att det finns väldigt många som har en negativ syn på saker och ting. Jag kan meddela att för alla som vågar, så kommer vi få det helt underbart. Detta kommer även ske snarare än vad vi tror.

Hur?

För det första, jag är jävligt medelmåttig, och har lärt mig allting på ett så enkelt sätt som möjligt genom mitt liv. Och jag lyckades lära mig förstå hur pengar inte är värda någonting och att ett system likt Benjamin Franklins Colonial Scrips eller Abraham Lincolns Greenbacks är tusen gånger bättre än dagens system. Så om jag kan lära mig det, så kan andra.

Ett nytt ekonomiskt system skulle ge oss ständig tillväxt och INGEN fattigdom.

Vem eftersträvar detta? Vi alla ska du säga, detta är hur vi når total frihet, ett ekonomiskt system som vill få ut produkterna så snabbt som möjligt till konsumenterna så smidigit som möjligt - utan att vara intresserade utav att "maximera vinsten".

Framtiden ändras och det snabbt.

Låt inte reptiler, planeter vid namn x, krig, terrorism, lönnmord, korruption och allt annat negativt få dig att tro att framtiden är negativ.

Jag har lärt mig jävligt mycket om det negativa, men lika mycket om det positiva och framtiden ser otroligt bra ut för oss som vill vara fria.

Så berätta hur du ser på livet och om den är negativ så ska jag förklara varför det du tror kommer ske - inte kommer ske.

mycket kärlek och fred!
- seilon

Det har tyvärr inget med verkligheten att göra, det är bara new agekräm.

Framtiden är som den är, och hör inte hemma inom någon slags skala om negativt/positivt.

Posted on: 2008/6/12 19:35
"The humanitarian in theory is the terrorist in action."

See User information
Alltså annaste, jag förstår att du inte känner mig, men berätta vad som är fel och vad som kommer ske, så jag vet. Så jag slipper vara "lurad" som du verkar insinuera att jag är. Jag låter dig snå tråden och berätta varför jag har fel, hur ser framtiden ut och vad kommer ske?

Tänk dig att jag ör 10år och villig att lyssna på vad du har att säga som en gullig hund som tittar på dig med stora ögon och ett enormt intresse. Vad händer och vad bör jag veta om? Tänk dig att jag vara känner till basics liksom. jag är 10år :) Men jag tål att höra vad som helst!

Posted on: 2008/6/12 20:11

Anonym
Av någon anledning kändes det som att första inlägget har kopplingar till bloggaren. Samma sett att skriva:
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.789030
http://alltomlivet.nu

När det gäller inlägget så kändes det en aning för positivt. Det skulle sitta finfint att ersätta detta rövarsystem vi har idag men då det används i stort sett på hela detta klot så är det inte så enkelt att ersätta, speciellt när det är samma personer som styr det som styr i stort sett hela västvärlden. Hela deras system kommer dock krasha men vad det river med sig är en något att spekulera kring och skydda sig mot.

Anonym
Det är vi som har makten.

See User information
Krus och wikhall - det är viktigt att lära sig förstå att vi bokstavligen skapar vår verklighet. Men det är inte så konstigt och ganska självklart när man har tillräckligt med information för att förstå det.

Det som vi måste göra är att fortsätta kämpa och sprida sanningen samt lära oss hur vi överlistar systemet. Systemet "programmerar" dem flesta idag, men när du vaknar så kan du "programmera" systemet, tänk dig Neo fast inte lika övernaturligt.

Man kan säga att det är genom retorik man övervinner systemet. T.ex. så ser jag på folk om dem går på "datorprogram" eller om dem pratar ur hjärtat. Att lära sig något som man upprepar genom att komma ihåg frasen är som att skriva en kod som gör att man upprepar en viss fras - som ett program.

När du inte tänker, utan bara kan prata och skriva/prata om det som kommer till dig i ögonblicket så är du inte påverkad av några "program".

Jag använder metaforer här för att det ska vara lätt att förstå, och det är som du säger wikhall, det är vi som har makten.

Dem som styr kan inte kontrollera 6 miljarder människor så vi är programmerade att styra varandra. Det som påverkar ditt sätt att tänka är:
* Pengar, rädslan att inte ha råd, och rädslan att bli fattig helt enkelt.
* Dina vänner, familj och arbetskamrater som säger att "det där går inte, du måste göra det säkra".
* Alla rädslor för saker som är läskiga. Allting som gör att du tvekar och tänker negativt.
* Att man inte vågar tänka 100% positivt utan tror det måste finnas negativt i världen.

Man kan säga att man skapar sitt liv utefter sannolikhetsfaktorn. Det är så vi är uppväxta att uppleva världen, våra hjärnor använder sig av sannolikheten för att avgöra vad vi ser och hör. Vi har trots allt en logisk och en kreativ hjärnhalva, som båda samarbetar så vi ska kunna uppleva denna värld vi alla delar.

Vi är infödda i denna värld vi delar, vi är "programmerade" att existera så som vi gör nu. Vad vi kommer ifrån är det skitsvårt att säga eftersom allt som varit endast är minnen, och det finns bevis i form av artefakter - men dem kan vara planterade.

Det viktigaste är att inse att tiden är en finurlig uppfinning som gör att saker tar tid på sig att manifesteras. Så har du en negativ bild så attraherar du dig lättare till en negativ syn, och i vanliga fall hade jag inte brytt mig om vad andra tänker - för jag kommer skapa mig en positiv värld. Men vi alla är lika, och vi alla är samma så endast tillsammans kan vi göra denna världen. Dock så med stor sannolikhet så kommer 2012 innebära ett vägskäl där vi alla har valet mellan positivt och negativt beroende på hur vi lever våra liv. Efter NWO och Illuminatis datorprogram eller efter dig själv, din själ, och den energi som är allt - dvs oändlig intelligens.

Posted on: 2008/6/13 7:28

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper