Vakencorner
|
Re: Kalla på alla äkta kärlekskrigare
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Där var en kork för mycket !Räkna igen är in snälla:)pS.TUR det inte var en KORV med eller utan ändehahaha
Posted on: 2008/6/14 17:03
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Seloin: Fåfänga är en storhetside om sin egen personlighet i förhållande till andras. Absolut. Du har rätt. Många är precis som du säger secondhand människor, eller fönstertittar - det var en bra beskrivning. Ska man lära ut något om livet, så måste man leva som man lär för att inte få dålig karma. Man kan inte leva i ett tankevärld om man vill ändra den externa - utan måste då handla. Precis som vi gör på detta forum - vi förmedlar kunskap och information. Det finns många olika verkligheter, men den sannaste sanningen är att allting är ett. Sen hur man förstår det kan vara individuellt, men våra inre strider påverkar vår omvärld och varandra. maggot Du har rätt med din liknelse likt ett fotbollslag. Det är precis det vi måste göra. Problem 1: Folk kan inte spela som lag för dem är för hjärntvättade av NWO/Illuminati till att vara själviska, rasistiska, hatiska i form av förnedringar, maktgalna osv. Men dem medel som NWO/Illuminati använder måste vi krossa genom att slå tillbaks med samma medel. Jag säger som det är, vi är odödliga och vi lever för alltid. Hur ska vi kunna falla? Samtidigt gäller det givetvis att handla, och innan man kan göra det måste man som du säger besegra sitt rädda jag. Hur man gör det vet man bara själv - vi andra kan bara vara vägvisare. Människan måste bli upplyft ifrån rädslan, och många kommer bli det i grupper när ekonomiska systemet t.ex. reformeras så vi slipper inflation och fattigdom. Men vi alla har fritt val - positivt eller negativt. Hur ska vi handla? Ska vi handla? Lever du som du lär? Om inte så är det negativt = dålig karma. Och nej jag är inte New Age då jag ser det som en religion likt alla andra som vill att man ska följa något. Jag ser saker för vad det är - information. Det vi måste göra det närmsta året är att bryta oss loss ifrån systemet och använda det till att hjälpa andra att bli fria. Så enkelt är det, och så länge vi vill lära oss och vi vill se frihet och börjar leva i positivtet och lycka - så kommer världen ändras till det bättre. Du får vad du tänker på. Mind over matter.
Posted on: 2008/6/15 7:56
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Nu är jag inte med riktigt - var det till Seilon du svarade, du skrev Annaste överst.
Posted on: 2008/6/15 8:07
|
|||
|
"The humanitarian in theory is the terrorist in action."
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
seilon skrev:
Quote: Seloin: Fåfänga är en storhetside om sin egen personlighet i förhållande till andras. Absolut. Du har rätt. Många är precis som du säger secondhand människor, eller fönstertittar - det var en bra beskrivning. Det är du också då, då du håller på med "information" Ska man lära ut något om livet, så måste man leva som man lär för att inte få dålig karma. Man kan inte leva i ett tankevärld om man vill ändra den externa - utan måste då handla. Precis som vi gör på detta forum - vi förmedlar kunskap och information. Vad är det för kunskap som "lärs ut". Vad har tex du lärt ut? Det finns många olika verkligheter, men den sannaste sanningen är att allting är ett. Sen hur man förstår det kan vara individuellt, men våra inre strider påverkar vår omvärld och varandra. Det finns EN verklighet, och EN sanning. Vakna. maggot Du har rätt med din liknelse likt ett fotbollslag. Det är precis det vi måste göra. Problem 1: Folk kan inte spela som lag för dem är för hjärntvättade av NWO/Illuminati till att vara själviska, rasistiska, hatiska i form av förnedringar, maktgalna osv. Men dem medel som NWO/Illuminati använder måste vi krossa genom att slå tillbaks med samma medel. Det heter inte "dem" på det sättet - dina texter blir lite jobbiga att läsa - gå en svenskakurs vet jag. Här är det i öppen dager då att du tror att det är något "vi mot dem". Du vill göra som de du tror är de onda/dumma gör mot dig - och har inte fattat grundpusselbit nummer ett. Det därute är bara en scen där det återges vad vi själva blivit till. Du gillar inte föreställningen... och vill slå mot den - du är alltså lika dålig som det dåliga du pekar mot. Det dåliga därute har vi skapat själva - annars hade det varit otur... men det är vad vi själva skapat, det är vi. Du vill slåss mot dig själv ... en som tänker andligt tänker inte att det är bra att slåss mot väderkvarnar... utan ser bara inåt, och "slåss" inte mot det därute - det är för att du tänker på att andra är dumma och ska bekämpas som det då reses upp mot dig, och blir farligt... det "därute" är vår egen spegelbild och missfoster. Vakna - istället för att hälla bensin på brasan. Jag säger som det är, vi är odödliga och vi lever för alltid. Hur ska vi kunna falla? Samtidigt gäller det givetvis att handla, och innan man kan göra det måste man som du säger besegra sitt rädda jag. Det är just att ha fallit vi har gjort - det är Devolution - så du utgår från fel saker... du utgår tex från att vi "utvecklas", och är en NewAgetroende, som tror på att det vi står inför är en utvecklingssak, att vi går mot bättre tider... vi utvecklas, att jorden utvecklas, du tror att det med 2012 är fråga om det - det är vad du skrivit - du är en NewAgare, det är 100% sant. Hur man gör det vet man bara själv - vi andra kan bara vara vägvisare. Människan måste bli upplyft ifrån rädslan, och många kommer bli det i grupper när ekonomiska systemet t.ex. reformeras så vi slipper inflation och fattigdom. Men vi alla har fritt val - positivt eller negativt. Hur ska vi handla? Ska vi handla? Lever du som du lär? Om inte så är det negativt = dålig karma. Så kan man inte säga om positivt eller negativt, om man inte vet vad det är, eller vad man ska följa. Och nej jag är inte New Age då jag ser det som en religion likt alla andra som vill att man ska följa något. Jag ser saker för vad det är - information. Ordpopperi. NewAge är inte så bara - det badar du i direkt när du är ute bland din "information" - du visar hela tiden upp att du är en NewAgare. Det vi måste göra det närmsta året är att bryta oss loss ifrån systemet och använda det till att hjälpa andra att bli fria. Så enkelt är det, och så länge vi vill lära oss och vi vill se frihet och börjar leva i positivtet och lycka - så kommer världen ändras till det bättre. Du får vad du tänker på. Mind over matter. Så då kan man får "frihet" om man tänker rätt? Men högre upp skrev du att "Frihet kommer inte ur tänkandet!"
Posted on: 2008/6/15 8:56
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Annaste visst var mitt inlägg riktat till seilon och även detta
Om din teori stämde och du själv vill anamma den så undrar jag vad du finner för mening med att sitta här och sprida information om "NWO" du säger "Jag säger som det är, vi är odödliga och vi lever för alltid. Hur ska vi kunna falla? " Visst vi kan leva och flyga fria i en bur men det är knappast livets mening. För övrigt ser jag ingen röd tråd i ditt inlägg eller mer konkreta åtgärder på något. Ska vi befria världen genom att prata om kärlek på forum eller gå runt som små "di levas" på stan ?
Posted on: 2008/6/15 14:37
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Posted on: 2008/6/16 7:56
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
annaste.
Vad är den enda sanningen? Och vad ska jag göra med mitt liv? Du förvirrar mig, snälla led mig rätt? Tills du kan bevisa att vi inte är oändlig intelligens och energi som skapar sin egna verklighet så tänker jag fortsätta leva så, för det fungerar för mig. Men visst, verkligheten är verkligen skum för mig ur detta synsätt, för folk är inte sig själva utan andra. Folk är inte mänskliga för samhället skapar robotar ur egot. Den plan som händer på jorden har planerats i flera tusen år. Det är dumt att tro att allt sker av en slump. Vi som mänsklighet vaknar upp - om vi vill. Världen är byggd på en illusion och på lögner. Vi är lurade att separera oss genom att inte inse att vi alla är samma. För det första, folk som dör fortsätter leva efter döden - hur förklarar det vårt medvetande? Jo, vårt medvetande är inte lokalt, det finns inte i hjärnan - utan det är energi. Vi lever i ett medvetande bortom den värld vi ser och är på jorden i en biologisk maskin som är byggd på celler, atomer, molekyler.. Som Bill Hicks sa: Livet är en attraktion, och vi tror den är verklig - för så kraftfulla är våra sinnen. Vi har också valet att välja attraktion, men de rika har investerat sina pengar i en viss attraktion som de vill att vi ska åka. Du väljer din attraktion. Se till att lära dig systemet, och genom att förstå att endast genom kärlek så kan man förändra. Allt är korrupt. Och allt är byggt på information. Endast kärlek som leder till fri vilja och förståelse kan skapa harmoni. Jag kan ju ha fel, men utefter allt mitt studerande om väldigt mycket negativt samt positivt så säger den information jag har att det jag lärt mig är väldigt sannolikt. Sen om någon motbevisar mig så erkänner jag direkt, och de personer som haft lösningar på livet och hemligheten till lycka - säger det jag säger. Så, finn i ditt hjärta en plats för alla människor - goda som onda. Och omfamna dem allihop! Var kärleksfull emot alla. Behandla andra så som du vill bli behandlad. Döm inte människor - lyssna och var förstående. maggot En konkrekt handling är att börja handla själv. Vad gör du? Jag själv är entreprenör och är pågång att skapa ett konglomerat som fungerar som ett virus i systemet. Tänk dig ett företag som gör allt det som ett t.ex. Illuminati företag gör - fast på ett positivt och gott sätt. Utöver det så studerar jag dagligen, läser mycket, disktuerar en del och lär mig förstå saker lättare - så jag kan berätta vidare vad jag empirisikt lärt mig. Jag har ägnat över 1år på att studera och ändra min syn på världen ifrån att vara väldigt psykiskt och fysiskt förslavad till att bli otroligt fri. Jag ser inte att en konkrekt handling leder till någon ändring. Utan flera och i synergi med varandra. Vi kommer se hur tillsynes enskilda händelser kommer visa sig viktiga för den förändring som krävs. Vi måste inse att varje liten handling räknas! Vi alla räknas och behövs! Kriga inte emot dina medmänniskor, lär dig älska alla! Och kan du inte det så måste du kriga mot dig själv - din mörka sida som inte älskar alla, och lära den göra det. Livet är negativt eller positivt och en balans däremellan. Hat och kärlek kan man också säga, samt en balans. Jag började att möta mina "demoner" genom att skriva poesi, där jag kunde uttrycka mina känslor i ord och se vad min insida bestod av. Det är viktigt att uttrycka sina känslor, men inte genom makt och girighet - för då gynnar man endast sitt ego = det artificiella, och inte sitt sinne = kärleken = allt. Vi måste tillåta varandra ha frihet så länge den inte inkräktar på någon annans frihet. Så, jag kan inte se något fel i det jag säger, mer än att om du som läser inte tror på livet efter döden, eller att allt är en illusion och flera olika verkligheter samt dimensioner. För isåfall så ser du inte hela bilden av vad jag försöker beskriva för livet är mer än vad vi ser - mycket mer. Och det är helt underbart att leva när man inser det - för kärlek är allt. Men vi alla har fri vilja, så jag kan inte tvinga någon att tro på vad jag lärt mig, likaså kan inte du tvinga mig tro på det du lärt dig. Men till skillnad ifrån många så lyssnar jag på alla, och respekterar/älskar alla. Och det är att leva som man lär. Jag säger att man ska älska alla, och det gör jag också. Men jag är inte mer än människa, vilket betyder att vi alla gör fel ibland, men så länge vi lär oss så växer vi. Sen får vi inte glömma att det är gudomligt att förlåta som ett gammalt citat säger. säger seilon som inte är New Age, utan bara en vanlig svensson som förstått att den enda sanningen är kärlek - allt annat är en illusion.
Posted on: 2008/6/16 10:13
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Citat: "Jag har ägnat över 1år på att studera och ändra min syn på världen ifrån att vara väldigt psykiskt och fysiskt förslavad till att bli otroligt fri" Lite rörande... ett år. Hur står det till egentligen, Avdelningen är öppen. Vakna. Jag har isåfall ägnat över 45 år till det. Men, det är inget att studera, egentligen, det är inte vad det handlar om - ju mer studier ju mer kokko, vanligtvis. Det gäller istället att förstå - och göra sig av med! Jag repostar för 20 gången vad Konfucius sa om "learning", det är en bit ned (några inlägg nedanför) i denna tråd: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=37158#forumpost37158 Du har fortfarande kvar att komma till ruta ett vad gäller andlig förståelse, det är den den bistra sanningen för din del. Punkt. Du skriver om att kriga mot det yttre, vara "ett virus i systemet". Du vill göra det som Illuminati gör, fast på ett "gott och positivt sätt" - hehe - du vet inte vad du talar om ju. Bara för att du inte kan "se något fel i det du säger" så innebär det ju inte att du inte är helt fel ute, det säger bara mycket om din egen lilla värld, och "förståelse". Så kan alla tokiga människor säga om sina tankebyggen och olika missfoster, eller hur? Du är en färsking, jag sa i en tråd att du var en färsk en, nu säger du själv "ett år". Att du då inte samtidigt har lite självinsikt, utan fortsätter att posta vad andra har matat dig med under detta tråkiga år, är lite märkligt. Du upprepar att du "är fri". Vad får du sådana tokerier ifrån? Du har ju inte med ett ord visat att du en snuddat vid att fösrtå vad som ger frihet. Du är en (berusad) aktivist, som drogats/frälsts av vackra ord, men lögn, missförstånd, och goja. Det är inte allas så som du upprepar från New Age-burken att "allt är illusion". Inget är en illusion är mer korrekt. Om/när det bränner till framöver, kan du äta illusoriskt? Du blir inte hungrig, eller apatisk av hunger, ingen mat... du går omkring och skrattar och ler? Kan du äta denna frihet du hela tiden säger att du har? Ett klart fall för Avdelningen.
Posted on: 2008/6/16 10:37
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag påstår inte att det är fel att vara snäll och empatisk och tänka i glada banor det jag säger är att du inte kan bekämpa dessa missantroper med hjälp av "kärlek" för de är psykopater de dyrkar ju för satan jävulen själv.
Jävulen är en kraft som de har lierat sig med och även den hand som har kontrollen på jorden
Posted on: 2008/6/17 14:53
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Kärlek och positivitet är motsatsen och kan balansera kraften som för tillfället nästan fullständigt lutar åt det negativa. Så jo, det finns absolut en chans att han har rätt.
Posted on: 2008/6/17 19:21
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det är ju naivt att tro att man ska bli kvitt ondskan i världen med att bjuda den på te
Posted on: 2008/6/17 19:52
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
det är naivt att tro det finns ondska : ) väx upp för helvete.
Posted on: 2008/6/17 21:29
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
maggot
Man måste förstå att i kärnan är allting allt. De må dyrka satan, men satan är bara negativ energi. Vi ändrar världen genom slå tillbaks mot demonerna genom kärlek. Krigar du mot en psykopat så föder du hans negativitet med våld. Det är som med vissa våldtäckmän eller mördare, de går igång på att höra sina offer vara i smärta. Vad tror du de som är satans knähundar vill att du gör? Slåss med blod som reslutat såklart. De som är allra djupast in i det ockulta vet att livet fortsätter efter döden, så de är orädda. Likaså är jag, men jag slåss inte med deras medel, jag slåss med kärlekens medel. Ju mer jag hjälper mina medmänniskor, fixar hemsidor åt någon, hjälper någon annan med kärleksbekymmer, och ju mer jag sprider sanning blandad med kärlek ju mer kommer vi skapa positivitet och inte negativitet. Att bjuda på te är bättre än att attackera med våld. Det vi måste göra tillsammans är att bara acceptera varandra och tänka "Vad kan JAG göra för att stoppa NWO/Illuminati". Tänk på att lära dig prata om det du pratar om. Livet är byggt på energi som vibrerar. Satan är lågt vibrerande i lägre dimensioner, medan kärlek (gud) är högt vibrerande. Ju mer du lär dig förstå din spiritualitet ju högre vibrerar du. Tänk på uttrycken positiva och negativa vibbar. Ger dina tankar dig bra eller dåliga vibbar? Vad är ditt mål? Var ALDRIG rädd - det är en negativ kraft. Det finns bara kärlek för den som är orädd och kärleksfull. Alla handlingar kommer tillbaks till dig, skickar du ut negativ energi så kommer den tillbaks och likaså positiv energi. Tänk karma, ju mer gott du gör, ju mer gott händer dig. Så länge du lever som du lär - annars ljuger du och det är dålig karma. Jag kämpar emot NWO/Illuminati genom att förstå hur samhället är uppbyggt och hur vi kan ändra det. Det största problemet är vår RÄDSLA. Folk vågar inte prata om saker öppet och vågar inte tro sina egna sinnen. Men detta håller på att ändras eftersom fler och fler vaknar. Summering: Ondska kan inte göra dig något då du är evigt liv och endast rädslan kan hindra dig. Du är allt och inget, vi är alla samma i källan av all energi. Livet på jorden är maniupulerat emot det negativa och vi håller på att gå ifrån negativt till positivt. 2012 är ett skifte i vårt medvetna och en övergång till en värld av endast positivitet (vilket betyder att det kommer finnas en motsatt värld). Du väljer vart du vill leva, kärlek eller hat, frihet eller rädsla. Våga lita på DIG SJÄLV! seilon peace out
Posted on: 2008/6/18 12:41
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Så människor som njuter av total kontroll över andra är inte påverkade av någon kraft ? Varför talar alla gamla skrifter och religioner om en total ondska och jag anser den har kontrollen på världen Se ex i Bibeln då djävulen erbjuder jesus världen om han går ner på knä för honom Vem har då kontrollen över planeten ?
Posted on: 2008/6/18 13:43
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
seilon!
Jag förstår vad du säger men vill få ner det hela på marknivå Jag vet inte om du har en flickvän eller en syster men vi ponerar att så är fallet.... Och så betänker vi att DU ser genom ditt fönster att din syster blir överfallen av en man och sliter i hennes kläder och försöker fullborda en våldtäckt. Jag antar att du AGERAR med vrede,räddsla och omsorg för KÄRLEKEN till henne ? Inte tar du långsamt på dig skorna tar med en vattenkana som du ska häla på honom under tiden han våldför sig på din syster och läser högt upp "den gyllende regeln" i tron på att han ska växa som människa och komma till insikt ? Eliten knullar oss i röven det är ingen skillnad!
Posted on: 2008/6/18 13:48
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
maggot, om jag såg någon göra så mot t.ex. min flickvän eller min syster så skulle jag givetvis ingripa och rädda henne.
Detta genom att oskadligöra angriparen och försvara min syster. Självklart genom kärlek. Så om NWO eller polisen kommer genom min dörr med våld - då smakar dem pistol helt enkelt. Så om våldet kommer är jag beredd och tänker försvara mig. Men fram tills den dagen lever jag kärleksfullt och förbereder te om det kommer en poliskonstapel som inte ska slå ner mig. Sen, om NWO eller polisen vill mörda/döda mig så är jag ändå odödligt och kommer försöka göra en Freddy Kruger på dem ;). Skämt åsido, jag har fått så mycket bevis bevisat för mig i mitt liv att jag inte kan tro på annat än livet efter döden, så jag är helt orädd. Det som pågår idag är att mänskligheten programmeras till att tro vissa saker och våra hjärnor är processorer - våra kroppar biologiska datorer. Jag kallar mig äkta kärlekskrigare då jag omfamnar alla med enorm kärlek, även djävulen. Men jag skulle slå även honom om han försökte ta en medmänniska. Kriget som utförs idag är med information. Kolla på Alex Jones infowars namn bara. Sen tänker du, vad är matrix? Jo matrix är information. Allti vår värld är byggt på information. Du får information om hur du ska gå, hur du ska klä dig, hur du ska vara, vad du ska veta, vem du är, vad du vill osv osv osv. Vem bestämmer informationen? Är ditt ditt ego? Din intution? Eller media? Polisen? Staten? Mamma? Pappa? din flickvän? Jag ser datorprogram och jag ser hur jag har bestått av flera personligheter beroende på vart jag har varit, eller vem jag har varit med. Som David Icke säger (och andra); man måste avprogrammera sig för att se sanningen och inse att vi alla är ett. Denna tråden handlar inte om marknivån maggot ;) Jag kämpar där också, t.ex. med min far som verkligen är emot allt "övernaturligt", han är min spegel till den fasta verkligheten de flesta svenssons lever i. Så, jag är aktiv på mer än 1 plan. Och det för att jag levt på det sätt jag levt, och kommit över den information jag kommit över. Vi alla är olika och har olika vägar att gå, men vi har en sak gemensamt: VÅR FRIHET!
Posted on: 2008/6/18 17:18
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
jag menar mer att det beror på din etik och moral, som till största delen är inlärd efter din omgivnings mönster och värderingar.
Dom som levt i en helt annan omgivning, ex där dom kokar soppa av sina motståndare och petar tänderna med deras benrester, vi uppfattar ju dom som onda medans det är deras normala vardag. Så dom som du tycker är onda, det är bara vad du tycker, ingen universiell sanning. Fast jag har säkert ganska lika värderingar och kallar typ källardåren fritzl för ond...eller kanske han bara är sjuk?..vissa kanske tycker hans betende är helt normalt och tillockmed beundransvärt.
Posted on: 2008/6/18 17:28
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Håller med dig molgan. Jag försöker se alla omgivningar för vad det är, jag dömer ingen utan vet att allt har en konsekvens, och saker ser ut som de gör pga av någon handling.
Orsak och verkan, så funkar livet. Och de personer vi är formas av tankar och vår omgivning i form av människor och information. Det gäller att accepetara alla och inse att det räcker att följa: Fri vilja så länge ingen blir skadad av den, eller att någons fria vilja blir inkräktad på emot dennes fria vilja. Fri vilja går inte hand i hand med att döma folk och hata. Allt är kärlek. Men jag förstår hatet, och jag ser det, och jag kan fantisera det, men jag lever inte med något hat. Jag lever med kärlek och förståelse.
Posted on: 2008/6/18 21:40
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jah, schkål för faen!
Jag är helt övertygad om att seilon har rätt. Det är bara att kolla vad som händer idag. FRA-lagen t.ex, det är säkert bara för att reta upp oss. Det finns en tråd om detta på FB, att de gör allt de kan för att reta upp oss, att det nästan bara står tråkigheter i media och att skattepengar (orimligt hög skatt dessutom) går till helt idiotiska projekt. Listan går att göra lång. Det MÅSTE finnas en djupare förklaring än att de helt enkelt är så dumma i huvudet att de slösar bort våra skettepengar på sånt trams. Och det mina vänner, tror jag är för att göra oss arga. Men vi ska inte bli arga, då vinner de.
Posted on: 2008/6/19 18:16
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
En som inte vet vad ondska är,hur skall denna tala om vad ondska är?En som vet vad ondska är,hur skall denna tala om vad ondska är?
en talare talar eller en författare skriver, är av samma anledning - samma en blomma doftar eller växer. I naturen finns det "energistråk" överallt. Går man i dessa stråk behöver man inte alls den muskelkraft som för övrigt krävs. Detta utnyttjar t ex myror, som ju då tycks vara väldigt "starka". Blinda kan säkerligen lära sig att känna av dessa stråk och på så vis ta sig fram utan att gå på större växter, eftersom det verkar som om de inte "står i vägen" för stråken. En blind kan lära sig att förnimma sin omgivning så väl att den ser det som syns.
Posted on: 2008/6/19 18:50
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Visst är "ondska" relativt eller hur man ska säga. Allt är väl relativt, men jag tror det finns inbyggt i oss om vad som är okej eller inte. Det är väl ungefär som att skämta om någons döda fru eller liknande, det är inte okej och det vet man. Jag vet inte om du syftar på negativitet eller ondska, det låter lite olika det där! Ondska är väl sadism och annat sjukt där man bara vill göra illa folk utan att själv vinna något på det mer än någon pervers känsla av belåtenhet, negativitet är väl när man gör något som är på den negativa sidan, även om man själv tycker att det är rätt. Hämnd är ett bra exempel på negativitet, man har en anledning att göra något "ont" och tycker själv det känns rätt, men det är fortfarande negativt och kommer aldrig bli något annat. Det är ungefär så jag ser det, fast jag kan ju ha fel, är bara en hobbyfilosof. Det andra du skrev om förstår jag inte mycket av. Tror dock det kan stämma då åtminstonde jag - som är en annars genomtrött människa - blir pigg av att gå i skogen, rent fysiskt alltså! ![]()
Posted on: 2008/6/19 20:43
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
näe, jag tycker hämnd är nåt positivt...tror jag. det där om att vända andra kinden till är för totala loosers, lika bra du ger bort alla dina ägodelar direkt och tar ditt liv om du ska leva efter den filosofin.
Posted on: 2008/6/19 20:51
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Heh, ja hämnd känns absolut tillfredställande så för den som vill ha hämnd känns det ju rätt, (Det kanske är så du menar?) jag är själv en mycket våldsam människa (innerst inne alltså, jag praktiserar inte våld längre men gjorde det förr) och det är ett mirakel att jag inte haft ihjäl någon! Viljan att slå in någons tryne efter att den har gjort illa någon jag håller kär är mycket stark. Men det är just det man måste arbeta på. Dessutom lär man ju sig att den mesta skiten som händer är när folk är fulla, och på fyllan gör man dumma saker, därför bör man inte döma någon som är påverkad av det för hårt, såvida det inte gäller väldigt grova saker då! Jag tror inte man ska ta det ordagrannt, det där med att vända kinden till. Det menas väl mer att man inte ska bli helt besatt av ilska och låta det negativa ta över sinnet helt och hållet. Det är ju klart att man kan tända till ibland och inte bara stå och flina och ta skit, men att låta de negativa känslorna sitta kvar eller byggas på är inte att föredra. Det är ju lätt hänt att man tänker tillbaka på saker man blev förbannad på, också är dessa tankebanorna igång igen! Man blir inte av med det. Det enda sättet är att programmera om sig själv och vilja bli av med det. Jag kan bara se positiva saker med att bearbeta detta, jag hade ett obotligt hat mot poliser då jag bara har haft dåliga erfarenheter av dem. Men det är gammalt och jag tänker inte längre låta deras dåliga betéende förstöra mitt goda sinne.
Posted on: 2008/6/19 21:59
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login