Vakencorner
|
Re: Hur blev ni intresserade av dessa saker som diskuteras här ?
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
PUNK ROCK!!!
Dead Kennedy's, Crass på 80 talet. War Pigs _ Sabbath... Läste anarchismen, böker i biblioteket, de som var bara för frihet osv... Jag hade en aning om det orättvissa, särbehandlingar av UR folket i America aka Indianerna... David Icke under 90 talets, fast jag fick inte ihop allt så bra, fattade inte hur det gick ihop. Var med många demos i London och fattade hur idiotiska folk var, så kallade "alternativa" människor... Men New World order...Det var mest ett par dagar efter den 11 sept. Hittade jag serendipidy.org och Alex Jones. Filmerna... Från 1900 talets anarchsmen till 2000 talets internet
Posted on: 2008/6/16 15:59
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious. Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..." |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag har så länge jag kan minnas varit intreserad av ufon, och bara via det kom man i kontakt med lite nwo prylar, men in black osv.
Men hursomhelst tog det mig mycket långtid att komma in på det spåret. Det var inte föräns 01-03 (någon gång där imellan) som jag såg en film där icke snackade, jag hade bara någon månad senare en resa till england inplanerad där jag köppte Några icke böcker och blev mer eller mindre genast "frällst". Jag får väll erkänna att det är det paranormala och "ufon" o dylikt som tar upp större delen av mitt intresse, men även väldigt mycket "konspiratoriskt". Men jag tror dom flesta här kan säga (eller snarare känna?) att redan innan dom kom i kontakt med andra som skrev/pratade om det, kände att något var "fel".
Posted on: 2008/6/16 16:28
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag kunde inte riktigt få historia och samhällskunskap att gå ihop riktigt i skolan och kände det allt starkare att 'de' ljög för oss. Jag hängde ganska ofta på biblioteket och försökte finna svar på mina frågor. Jag lärde där känna flera personer som till viss del försett mig med information.
Tyvärr började jag vid denna tidpunkt också att umgås med andra människor som fick mig att börja med brott. Jag försöker inte utanpålägga min egen skuld, eftersom jag naturligtvis har ett eget val, men jag säger som det är. Mina nya bekantskaper gjorde även mig intresserad av brott osv. Denna kriminalitet fick mig senare att hamna på Hassela kollektivet, där den samhällsuppfattning jag hade succesivt hjärntvättades bort under drygt 2 år. Efter detta förkastade jag allt detta med konspirationer, NWO och så vidare och blev en ganska vilsen själ som började med tunga droger osv och trots att jag fortfarande hade kunskap om hur samhället såg ut förkastade jag detta och inte ville tro på detta längre. Jag slutade dock med ett regelbundet intag av droger för 10 år sedan ungefär, men förkastade fortfarande min egen syn på världen. Tills jag för några månader sedan fick kontakt med en tjej på nätet som bröt ner denna mur ganska lätt. Kanske orsaken till att det gick så lätt för henne var att min moral och mina värderingar ställts på sin spets till den grad att jag fick ett sammanbrott. Men jag upptäckte att det fanns fler som jag. Att jag inte var ensam. And wouldn't it be just dandy if we also could get along? Sådär. Nu har jag återigen blottat strupen maggot och använder du detta mot mig visar du bara att du är ett manipulerande svin, eftersom du själv ställde frågan. Att jag parerar mig på detta sätt BORDE vara onödigt. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Wowbagger, du är det bästa som har hänt på det här forumet sen jag "slutade" skriva här! Efter FRA-omröstningen är jag väck igen.
Posted on: 2008/6/16 17:30
|
|||
|
Första regeln för hur man handskas med en fanatiker: Låt bli!
-Michael A Gilbert, Handbok i argumentation |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Har alltid misstänkt att något var väldigt fel men hade inte tidigare hittat kärnan till det hela. Kommer inte ihåg exakt hur det gick till, samtala med en likasinnad person på en arbetsplats. I sammanband med det fick jag reda på filmen Loose Change. Tror att det var en run slump genom att jag läste igenom en artikel på svd eller så var det ren slump, faktiskt glömt bort.
Vidare hade en annan vän snöat in på David Icke som jag dock tyckte var litet suspekt. Efter det så började jag lägga pussel genom att titta på videos och tänka efter. Hittade kopplingar i en massa äldre böcker och så vidare. Många författare på ena eller andra sidan nämner en massa. Förresten i film med, hade tidigare sett en massa filmer som rekommenderas av vakna men inte sett hela biden. Dostojevskij nämnde Rotshildt och Strindberg, Joyce bland andra nämner frimurarna. Hittade vaken genom att söka efter 911. Har inte sett några stickers, affischer i Malmö förutom de jag satt upp.
Posted on: 2008/6/16 18:23
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag själv får väl påstå att jag är ganska nyväkt.Jag har väl egentligen känt att något har varit fel ganska länge,men som så många andra i detta land så slog man ifrån sej.Klart att det som händer i världen är hemskt men det där är för komplicerat att sätta sej in i kunde jag tänka.För ca två år sedan laddade jag ner painful deceptions of 9/11. Jag hade fram till dess köpt den officiella verisionen med 80%,men någonstans i bakhuvudet fanns det en gnagande känsla av att allt inte stod rätt till.Efter att jag hade sätt filmen började jag att aktivt söka information på nätet.Det tog inte länge förrän jag kom i kontakt med tex vaken och andra bloggar. Nu kan man inte fatta hur likgiltig man var innan man fick sitt wake up call
Posted on: 2008/6/16 18:25
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Jag fick upp ögonen för detta för 1 år sedan. Jag har aldrig gillat denna ständiga konsument- och karriärshets som legat som en röd tråd igenom samhället. Jag hade flera år innan intresserat mig för permaculture och alternativa levnadssätt för att slipp rått-racet och självförsörjande och slippa slicka folk i baken för att få pengar till mat och husrum. Men det totala uppvaknandet var när den globala uppvärmningen pushades i media och jag märkte hur det var en agenda bakom det eftersom det fanns 1000 andra miljöproblem som inte togs upp.
Sen var jag uttråkad en dag och råkade kolla på 911-deceptions klipp på youtube och då var det kört.
Posted on: 2008/6/16 18:38
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Ganska mycket som att leta kantareller i skogen, tar ett bra tag till att se den första men därefter ser man dem "allihopa".
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ni andra då
![]()
Posted on: 2008/6/17 17:32
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det var väl när man skulle konfirmera sig i början på 70-talet som man första gången började ifrågasätta saker och ting. Fullföljde aldrig konfirmationen.
Sedan har man haft känslan med sig att något är fel. Palmemordet 1986 var också en väckarklocka om att något inte stämde. Från 1976-1988 så jobbade jag inom ett visst område där man såg och hörde vissa saker som inte stämde med den bild som man fick av Sverige via bland annat Skolsystemet och det Politiska systemet om våran Neutralitet. Men det dröjde till slutet av 90-talet innan man började söka alternativ information. Man började få lite tid över på grund av att man inte längre jobbade 12 timmar om dagen, av vissa orsaker. Men det började först ta fart efter 11 september 2001. Jag tror det var först då man läste den "första boken " . David Icke ( Robotarnas uppror ) samt att man började gå in på Internet. En del pusselbitar föll snabbt på plats. Varför jag fortsatt att intressera mig beror på att jag inte gillar att leva ett helt liv som bygger på LÖGNER, så jag lär fortsätta att söka efter LÖGNERNA och avslöja dom när jag ser dom. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Jag hörde nåt inslag på p3 med n ån kille, kommer inte ihåg riktigt vad det handlade om, det enda jag kom ihåg var att dom nämnde vaken.se och nån mer site i programmet, så jag kikade in, har alltid varit intresserad av ufon och varit allmänt ifrågasättande..kommer ihåg konfirmationen, eller nu blev det ju ingen konfirmation för mig, eftersom jag frågade prästen saker första träffen, då tog han mig åt sidan och sa, kanske du ska låta bli att konfirmera dig : ) sen sa han väl åt läraren att jag var för omogen eller nåt så jag fick en lång håltimme en dag i veckan : ) Nu förstår man ju att prästen blev nervös att nån annan skulle fråga nåt olämpligt ochså.
Fast ena dagen känns det som aha, sen nästa dag vill jag inte tro att det kan vara sant, och tredje dagen försöker jag ifrågasätta det.. 9/11- terrorattacker - fra + en hop gamla idioter i riksdan som knappt vet vad en datorjävel är för nåt :( och hur dom kommer användas i allt framöver, staten kommer se verenda jävla räkning och krona du använder...såvida dom inte är gjorda av papper...men det kommer inte vara länge efter att fra går igenom, när det går igenom.
Posted on: 2008/6/17 18:28
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
9/11. Jag köpte hela officiella storyn med hull och hår. Efter ett par år så läste jag om Naudet-bröderna som gjort en dokumentär om vad som hände den dagen. Stygg som man är laddade jag hem den på nätet. När jag sökte kom det upp en massa annat 9/11-relaterat material, så jag drog hem ett gäng filmer/dokumentärer med 911 i titeln, bl.a 9/11 The Road To Tyranny av Alex Jones. Jag fick en smärre chock och började kolla in i allt sånt material jag fick tag på. Efter ett tag började jag även lyssna på hans radio show i form av mp3 från nw0.info-sidan osv. Så man kan väl säga att det var infowars.com osv som "väckte" mig :)
Det bara rullade på sen dess... The point of no return!
Posted on: 2008/6/17 19:14
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag kom i kontakt med NWO genom att jag laddade ner del film, skulle ha ner Michael Moores 911 Fahrenheit men fick ner Alex Jones 911 The road to tyranny, såg givetvis Fahrenheit först och började så smått att titta på AJ's film, sen rullade det på..
Så tack vare att någon döpt om filmen så vaknade jag sakta upp ur propaganda-koman..l
Posted on: 2008/6/17 19:46
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag har alltid tyckt samhället varit konstigt. Och alltid levt utan någon viss tro eller aning om vad som sker i världen.
Det jag gjorde efter studenten var att lära mig bli rik, jag tänkte att kan andra bli rika, kan jag också bli det. Varför? Jag vill inte arbeta med något tråkigt, jag ville vara fri. Det gjorde så jag lärde mig sätt att bli rik på, en hel del psykologi lärde jag mig eftersom jag började med poker och teknisk analys (aktier). Sen kom jag över the secret som kastade om mig. Det var ju helt sjukt coola saker de talade om i filmen, att vi alla är energi osv. Detta gjorde så jag började läsa om fysik, kvantfysik och strängteorin. Jag såg massor av dokumentärer om vetenskapen på alla områden, kosmos, biologi, nano-teknologi, kvantfysik, strängar, atomer osv. Jag började även lära mig att tro på allt tills motsatsen var bevisad, för jag märkte att ju mer jag lärde mig, ju mer olika åsikter hade folk. Jag började praktisera the secret, och har sedan dess funnit mig själv i allt högre plan och med högre förstående. Som en polare sa till mig: "Visst känns det ibland som man är styrd?". Och för mig känns det som mitt liv verkligen gett mig perspektiv på saker och ting. Jag är uppvuxen väldigt neutralt med hur jag levt, och jag har alltid varit kompis med alla sorters människor. Jag har alltid varit en viss typ av människa, jag har lärt av andra och alltid lyssnat på andra. De misstag andra har gjort med manipulerande flickvänner har jag undvikit, och jag har alltid frågat mig vad meningen med livet är. Det jag sätt är hur människor är kloner av varandra, även jag kan vara lik andra. Men ju mer jag "vaknat" ju mer har jag blivit mig själv, och ju mer har jag börjat se mönster i hur samhället ser ut. David Icke var den första som fick mig att börja ifrågasätta sättet vår värld fungerar på, jag läste hans bok "Oändligt kärlek är den enda sanningen - allt annat är illusion". Samtidigt hade jag kollat på massor av 9/11 dokumentärer, både officiella och andra. Jag pratade med mycket folk, både det för och de emot, och många har skrattat åt mig och att USA skulle vara bakom 9/11. Allting jag lärt mig har jag lärt mig genom att alltid kolla med så många som möjligt om det verkligen kan stämma, t.ex. 9/11. Vilket har gjort att jag byggt vad jag tror på ett starkt fundament. Efter The Secret, David Icke och 9/11 så började jag studera det spirituella och lite senare livet efter döden. Utöver Icke så har jag lyssnat till Gregg Braden, David Wilcock (reinkarnation av Edgar Cayce!!!), Michael Tsarion och fler jag inte kommer ihåg namnen på. Jag läste även boken "Gåtorna kring den 11 September" och kollade på massor av samhällskritiska dokumentärer. Det jag inte har gjort är att vara inne på ett spår, jag har försökt lära mig så mycket som möjligt, och efter nyår så fick jag en insikt där det mesta föll på plats. Jag såg hur saker och ting höll ihop och att vi människor är så lurade att vi vaknar flera gånger innan vi inser vad sanningen är. Jag läste också om 2012 och Planet X och var väldigt orolig över framtiden ett tag, men ju mer jag kom in på det spirituella och på Einsteins och Max Plancks teorier och senare strängteorin, så började jag förstå hur livet fungerade. Idag är jag orädd, men kämpar till och från mot rädslan, men det blir mindre och mindre ju mer mina synapser bygger om sig till ett nytt neurloginät som är betydligt bättre än mitt gamla baserat på samhällets indoktrinering om att jag är en vanlig människa, att jag ska arbeta för pengar, och att jag ska leva och dö som alla andra. När jag i själva verket kan göra vad jag vill, kan få pengar att arbeta för mig, och att jag alltid lever, alltid finns och att jag är bäst - och det är alla andra också! Folk måste bara inse att dem är dumma - då blir dem smarta. Och att man aldrig ALDRIG ska döma någon, utan vara förstående och accepterande. Jag fick en tidig insikt när jag började vakna att jag måste inse att jag är dum - för endast då kan jag bara vinna kunskap och erfarenhet (bli smartare). Jag ställer hellre en dum fråga och blir utskrattad än att inte veta svaret. Om jag bryr mig om att folk skrattar betyder det att jag har rädsla, och idag är jag orädd. Mitt mål har gått ifrån att bli rik och fri, till att inse att jorden är förslavad och om vi inte vaknar upp ur vår koma så kommer "dem" att förslava oss ännu mer. Men eftersom detta krig har pågått och pågår på alla plan, även de spirituella, så kan man inte förlora när man väl inser hur oövervinnlig man är, eller vi alla är. Även om du som läser detta har en framtid som ser tråkig ut, och negativ, så ska du veta att någon gång i framtiden kommer även du se det underbara som existerar bortom vår tid och vårt rum. - seilon som inte kommer sluta andas förrän NWO och Illuminati inte längre kan påverka vårt gemensamma välmående.
Posted on: 2008/6/18 7:48
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag har alltid varit skeptisk mot det normativa. I skolan så tyckte jag att det var uppenbart att skolan inte var bra konstruerad. När vi sedan diskuterade andra världskriget och hitler så tyckte jag att det var uppenbart att det inte var utbildning utan propaganda som fördes fram i klassen och bler rädd när jag såg alla äta upp propagandan utan att tänka själva.
Jag fokuserade sedan mer på mig själv och meditation och observerade mest att alla andra verkade förvirrade och programerade, men utan att förstå. Sen så hittade jag Alex Jones och sedan fortsatte det med Icke, mfl.
Posted on: 2008/6/18 8:34
|
|||
|
Administratör och grundare av vaken.se
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login