vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »


Uppväckta Kristna
#1


See User information
Denna tråd riktar sig emot de kristna som börjat se alla tecken i tiden som visar sig.

Det står att vi måste klämta i klockorna när tiden närmar sig. Vi måste sammla oss nå ut till våra församlingar om vad som händer. Våga bryta bekvämligheten i slumrande kyrkor och berätta om vad som händer. Många av oss är unga! Det är vi som ska få visionerna.

Vi måste va ihärdiga i bönerna och sluta oss tillsammans som vår herres kropp och sträcka ut våra händer.

Alla kristna som ser det här låt oss samlas tillsammans. Och sprida fredensbudskap och räddningens budskap.

All vrånglära som tär på våra vänner måste uppenbaras!

Kära Jesus Kristus led oss i denna mörka tid.
Låt oss draga fram den onde i ljuset och visa upp honom, så att var och en kan välja. Mörkret eller ljuset som är Jesus Kristus.

Posted on: 2008/6/25 0:51
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Uppväckta Kristna
#2
Mer konkret vad innebär:

Quote:
sprida fredensbudskap och räddningens budskap.


Är det att dela ut Loose Change / End Game i församlingen, eller vad är det för exakt praktisk tilllämpning du tänker göra?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Uppväckta Kristna
#3


See User information
Det kan vara dels det, men det behöver inte vara den mest efektiva metoden man får tänka på vilken målgrupp man skall nå.

Men att låna predikarstolen en söndag och tala kan vara väldigt bra, väl förberett med fasta och bön för att få ut det som Herren lagt på ditt hjärta.

Om en grupp väljer att fördjupa sig i detta kan denna gruppen också erbjuda sig att besöka olika kyrkor/församlingar.

Dom Kristna är bäst förberedda på detta budskap av alla för dom har redan undervisats i det dom har läst om detta i sina biblar. Men kanske många känner sig rådlösa, här måste vi hitta en lösning och vi måste be för att få den och vara visa.

När många går ihop i gudsnamn så kommer lösningar!

Posted on: 2008/6/25 1:15
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Uppväckta Kristna
#4


See User information
Det enda som blir av när tanken

laborerar med livets frågor är mental onani, inget annat.

En sk förnuftig vet inget om motsatser, allting bara är då, inget jämförs med hjälp av intellektet. då jämför aldrig, han bara är. Gud tänker inte, han är tanken. Han är.

Templet (själen) skall vara "tomt på det där" (intellektets - hjärnans egna tankars påhitt), då först talar Gud - den rena själen. Inget ord längre ifrån tanken, bara VIA tanken.

Har du undersökt om du har en själ?Om du hittar den,så var inte den.För Guds skull.

Eller om gud finns?Har de andra sagt det...?

Posted on: 2008/6/25 11:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Uppväckta Kristna
#5


See User information
Jag fattar inte var du vill komma sale? eller vad du skriver har med den här tråden att göra.

Posted on: 2008/6/25 12:07
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Uppväckta Kristna
#6


See User information
Jasså blev du paff,vanligt.

sprida fredensbudskap och räddningens budskap.

Posted on: 2008/6/25 12:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Uppväckta Kristna
#7


See User information
Vad skulle göra mig paff? Ditt flum inlägg om att allt bara är som inte har någonting med tråden att gör? Ja det gör mig lite paff min vän.

Men för att svara på dina frågor då.

Om jag har upptäckt att gud finns? Ja, jag har upptäckt det tusentals av gånger, jag lever med honom och går hans vägar och gång efter gång ser jag att allt det han säger är sanning.

Om jag vet att själen finns? Ja jag vet det med, för när jag kommer nära Guds härlighet så fröjdas den.

Det ligger något i det du säger, det är inte med tankens kraft du finner räddning, det är med uppenbarelsens kraft.

Såsom du inte behöver tänka dig till att din Mor finns, behöver du inte tänka dig till att Jesus kristus finns. För han visar sig för den söker honom.

Posted on: 2008/6/25 13:46
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Uppväckta Kristna
#8


See User information
Quote:

Joshua skrev:
Denna tråd riktar sig emot de kristna som börjat se alla tecken i tiden som visar sig.

Det står att vi måste klämta i klockorna när tiden närmar sig. Vi måste sammla oss nå ut till våra församlingar om vad som händer. Våga bryta bekvämligheten i slumrande kyrkor och berätta om vad som händer. Många av oss är unga! Det är vi som ska få visionerna.

Vi måste va ihärdiga i bönerna och sluta oss tillsammans som vår herres kropp och sträcka ut våra händer.

Alla kristna som ser det här låt oss samlas tillsammans. Och sprida fredensbudskap och räddningens budskap.

All vrånglära som tär på våra vänner måste uppenbaras!

Kära Jesus Kristus led oss i denna mörka tid.
Låt oss draga fram den onde i ljuset och visa upp honom, så att var och en kan välja. Mörkret eller ljuset som är Jesus Kristus.


Kristna har alltid levt i den sista tiden:S
asså d har alltid funnits "tecken".
Och dom försöker alltid få en att gå me i kyrkan genom att skrämma en me domedagen.

Jag tror inte din gud vill att ni ska gå in i en byggnad o be.
Tror han vill att du o dinna vänner ska kämpa mot allt "ont"

"Alla kristna som ser det här låt oss samlas tillsammans. Och sprida fredensbudskap och räddningens budskap."

D e detta jag stör mej me kyrkan. Ni hjälper bara varandra o ni vill att alla KRISTNA ska samlas.

Posted on: 2008/6/25 18:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Uppväckta Kristna
#9
Quote:

Joshua skrev en hel massa....:


Lite frågor till dig Joshua:

Håller du med om att det finns olika vägar med *samma* slut destination? Det vill säga de delar samma fundamentala sanningar men har olika uttryck beroende på främst språk- och kulturella skillnader?

Håller du med om att det i slutändan finns två slutdestinationer?

Håller du med om att båda dessa slutdestinationer "känns" och "låter" ungefär lika bra (på sättet de promotas, do this, it makes you feel really good...), med några fundamentala och akut viktiga skillnader som gör en av dem SANN?

Håller du med om att på grund av att information i de flesta fall är "compartmentalized" i pyramidhierarkiform, (exempel: katolicismen har ett fett bibliotek i Vatikanen som katoliker aldrig får komma in och läsa i, samma sak gäller islam och de andra kristna förgreningarna mfl) så kan du aldrig veta vilken av dessa två kategorier din väg tillhör om det inte är så att du känner till de fundamentala sanningarna som gör att du vet att din väg är den väg som har den trevligare slutdestinationen?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Uppväckta Kristna
#10


See User information
"exempel: katolicismen har ett fett bibliotek i Vatikanen som katoliker aldrig får komma in och läsa i, samma sak gäller islam och de andra kristna förgreningarna mfl"

Jag vet inte att det finns något hemligstämplat matrial i andra kristna förgreningar i kristendom än Katolicism, du kan ju gärna nämna något "protestantiskt" hemligt biblotek. Jag är skeptisk till att katolikerna skulle ha så mycket hemliga böcker heller. Däremot att dom inte har hemlån på hundraåriga böcker är inte så konstigt. Men åk till vatikanen så får du nog läsa vad du vill.

Och jag håller inte med om att kristen information är bunden i någotsystem.

Kristendom är ingen vetenskap men en hjärtesak, den heliga ande undervisar oss i våra hjärtan. Bibeln är det ända som kan räknas som Gudsord och är tillgänglig för alla (jag orkar inte ta upp debbaten här ifall bibeln är omskriven och alla andra gudlösa anklagelser som florerar) Jag tror på Jesus är därför övertygad om att hans bok hålls ren, jag är också övertygad om att alla kristna före mig som dödats för sin tro ofta av kyrkan själv har bevarat sanningen och det skulle väcka ett ramaskri utan dess like ifall något ändrades i bibeln. Och trogna kristna har alltid funnits som dött för sin tro.

Att syndafloden är rapporterad ifrån världens alla hörn, gör den bara mer trovärdig, och bekräftar vad som hänt.

Vad får mig att tro att detta är den sista tiden.

nr 1 isreals återupprättande
nr2 globaliseringen
n3. gudlösheten våldet

och massa mer som jag gärna går in på senare.
Men jag skapade inte denna tråden för att debbatera om min tro.
Men samtidigt den som söker han finner och jag vill av hela mitt hjärta peka på vägen, för det är allt jag kan göra jag kan bara peka på Gud. Han kan svara er på allt ni frågar er.

Posted on: 2008/6/25 21:44
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Uppväckta Kristna
#11
Quote:

Jag är skeptisk till att katolikerna skulle ha så mycket hemliga böcker heller


Ahahahah. Bra några mil tunnlar fulla med böcker de låter INGEN läsa. (tja, förutom jesuiterna möjligtvis)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Uppväckta Kristna
#12


See User information
Jesuiterna med sin black pope tror jag är dom värsta satanisterna som finns. och det skrämmer mig vilket inflytande dom har i vatikanen.

Men jag är fortfarande rädd för att peka ut vatikanen som helhet. men att monster kryper i gångarna det är säkert. Och vatikanens korrupta historia gör mig rädd med. Men en god katolik är en god kristen.

jesuterna det är några hemska jävlar.

Posted on: 2008/6/26 0:01
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Uppväckta Kristna
#13


See User information
Quote:

Men en god katolik är en god kristen.


Ingen är god utom Gud. (Markus 10:18)

Posted on: 2008/6/26 0:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Uppväckta Kristna
#14


See User information
Varför spammar du?

" Varje träd känns igen på sin frukt
Ett bra träd bär aldrig usel frukt, inte heller bär ett uselt träd bra frukt.

Varje träd känns igen på sin frukt. Man plockar inte fikon på tistlar eller druvor på törnbuskar.


En god människa bär fram det som är gott ur sitt hjärtas goda förråd, och en ond människa bär fram det som är ont ur sitt onda förråd. Hennes mun säger vad hjärtat är fullt av."

Luk 6:43 - 6:44

Och ett råd om du läser bibeln använd ditt sunda förnuft lite med. Eller ännu bättre be om vägledning innan du börjar läsa

Posted on: 2008/6/26 0:22
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Uppväckta Kristna
#15


See User information
Sorry!

tycker kristna lägger fokus på fel saker! Är uppväxt me kristna päron. o har varit me i olika församlingar.
När jag blev lite ärldre läste ja bibeln me helt andra ögon.

Tycker att d mesta i bibeln e bra fast än mycket motsägelsefull . O den måste absolut tolkas rätt för att den ska ge den "rätta effekten"

Men många kristna jobbar innåt o många hjälper bara varandra.

De går förbi 5 hemlösa o 10 alkisar för att gå in i en byggnad o be om förbättring.

menar inget illa

Posted on: 2008/6/26 0:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Uppväckta Kristna
#16


See User information
Zack jag förstår vad du menar.
Du har helt rätt med, men det jag vill att dom kristna ska samlas är inte för att hjälpa dom kristna. Det är för att bli starkare och kunna gå ut tillsammans. Men först måste dom vakna.

Alla har sina missionsfält, du ditt jag mitt.
Gud är ressigören.

Posted on: 2008/6/26 0:47
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Uppväckta Kristna
#17


See User information
Quote:

Joshua skrev:
Zack jag förstår vad du menar.
Du har helt rätt med, men det jag vill att dom kristna ska samlas är inte för att hjälpa dom kristna. Det är för att bli starkare och kunna gå ut tillsammans. Men först måste dom vakna.

Alla har sina missionsfält, du ditt jag mitt.
Gud är ressigören.


Jo men d e just detta jag inte gillar me kristna att de samlar alla kristna... men struntar i icke kristna. d e så me dom flesta religioner.

Quote:
"Varje träd känns igen på sin frukt
Ett bra träd bär aldrig usel frukt, inte heller bär ett uselt träd bra frukt.

Varje träd känns igen på sin frukt. Man plockar inte fikon på tistlar eller druvor på törnbuskar.


En god människa bär fram det som är gott ur sitt hjärtas goda förråd, och en ond människa bär fram det som är ont ur sitt onda förråd. Hennes mun säger vad hjärtat är fullt av."

Luk 6:43 - 6:44


Skenet bedrar!
D e ju därför bibeln varnar oss för falska profeter.
Har för mej att d står i bibeln att antikrist kommer förespråka fred o att antikrist kommer se ut som en ängel.

Men nu vill ja inte bråka.
Gillar inte kristnas tankesätt bara.

Fred!

Posted on: 2008/6/26 0:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Uppväckta Kristna
#18


See User information
"Skenet bedrar!
D e ju därför bibeln varnar oss för falska profeter.
Har för mej att d står i bibeln att antikrist kommer förespråka fred o att antikrist kommer se ut som en ängel."

Helt sant igen, då borde du förstå varför det är ännu viktigare att gå in i kyrkan.

Jag förstår inte varför du ser en motsättning i att predika i en talarstol och hjälpa folk på gatan? Det är ju meningen att man ska få kraft för att leva i jesufotspår i kyrkan. Den andliga uppbygnaden, den är inte för att man ska känna sig bra, den är för att man ska gå ut och hjälpa sina medmänniskor. Allt annat är fel, och det är just anledningen till att va radikal i kristna fält.

Jag ser inte motsättningarna?

Posted on: 2008/6/26 1:01
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Uppväckta Kristna
#19


See User information
Quote:

Joshua skrev:
.Helt sant igen, då borde du förstå varför det är ännu viktigare att gå in i kyrkan.

Jag ser inte motsättningarna?
Joshua=jesuspojken betyder det.

Individ betyder odelad, så det är inget man kan vara själv. Individen kollektivet är samma sak, det enda som skiljer är tankarna - dessa som ju aldrig kan enazz. Ett t ex samfund framtaget av tanken kan aldrig nå Gud - varandet - individen - kollekivet' . ~ - oss själva, det kan endast få in oss i en skenvärld som vi sedan måste ur. Varför gå in i något som sedan måste gå ur? Varför gå en omväg? Gå rakt på resultatet!

Du behöver inte TRO att du är något, för det är du. Alla som finns är, INGEN kan bli! Hur skall något som är, kunna bli? ATT V ARA ÄR JU ATT HA BLIVIT. I Sverige säger man "Du skall inte tro att du är något!". Detta är ju förstås helt rätt, eftersom m ~ inte behöver tro något, som man redan vet. ..
Man bara Är. Inte är det eller det.

När vi vet om att vi ger, då ger vi inte. Generositet är inget som tanken kan SE Generositet tillhör inte beräkningen - jaget - egot.

Posted on: 2008/6/26 1:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Uppväckta Kristna
#20


See User information
Quote:

Joshua skrev:
Jag fattar inte var du vill komma sale? eller vad du skriver har med den här tråden att göra.
Det hör till saken att jag vet var du vill komma.Du söker just ditt sökande är den STÖRSTA trösklen.

Posted on: 2008/6/26 1:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Uppväckta Kristna
#21


See User information
Quote:

Joshua skrev:
Denna tråd riktar sig emot de kristna som börjat se alla tecken i tiden som visar sig.


Kan du hjälpa en okristen att se dessa tecken?

Posted on: 2008/6/26 2:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Uppväckta Kristna
#22


See User information
Quote:

sWiFt skrev:
Quote:

Joshua skrev:
Denna tråd riktar sig emot de kristna som börjat se alla tecken i tiden som visar sig.


Kan du hjälpa en okristen att se dessa tecken?


Det Joshua syftar på är Bibelns förutsägelser i Uppenbarelseboken, Daniels bok, Hesekiel mfl. De är svårtydda men det finns flera huvuddrag:

1. Nationens Israels återupprättande.
Dels var det profeterat att Israel skulle vara i förskingring under lång tid och dels sa Jesus att när nationen var återsamlad skulle det ta max en generation innan slutet var här.

2. Uppenbarelseboken förutspår enorm miljöförstöring. Tex 1/3 av livet i havet ska dö ut. Läste för ett tag sen att 40% av alla arter i havet har dött ut eller riskerar att dö ut under en snar framtid.

3. Ondskan ska nå sitt fulla mått. Ondskan i biblisk teologi är människans uppror mot Gud när hon vill ta Guds plats och själv bli Gud. (Den ultimata själviskheten)De stora religiösa rörelserna idag handlar om att uppnå Guddom på olika sätt. (The secret tex)Även ateistiska/humanistiska religioner strävar ditåt även om de inte använder de orden. Det gäller snudd på alla religioner utom de semitiska och även i dem finns det subrörelser med den ambitionen. Vidare är vi svindlande nära att kunna klona oss själva och ta makten över döden. För mig är det det ultimata tecknet på uppror mot Gud när människan kan återskapa sig själv.

4. Man kan tolka de profetiska böckerna som att Romariket ska återupprättas. Romklubben och de som startade EU hade en uttalad vision om detta.

5. Man kan tolka in att det ultimata upproret resulterar i ett världsrike. Idag är det konkret möjligt att det sker på ett sätt som saknar motstycke i historien. Det finns som bekant en stark drivkraft i samhället mot det målet. Därav kristnas kritik mot NWO.

Det här är några av grunderna men det finns mycket mer. Surfa på lite kristna sidor med NWO-tema så hittar du massvis.

Återkommer med bra länkar, för det finns mycket skräp därute också...

/M

Posted on: 2008/6/26 14:05
"The age of communication means that everyone speaks at the same time" - Justin Sullivan, New Model Army
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Uppväckta Kristna
#23


See User information
Kolla in denna svenska site:

http://www.flammor.com/

Han som har den är lite extrem för min smak men vill man ha en snabbkurs i kristen apokalyps är det här ett bra ställa att börja.

Det är även så att det finns olika tolkningsskolor när det gäller sista tiden. I USA är rapture-rörelsen dominant. De tolkar allt i profetiorna väldigt bokstavligt. Själv är jag mer för den symboliska tolkningen.

/M

Posted on: 2008/6/26 14:13
"The age of communication means that everyone speaks at the same time" - Justin Sullivan, New Model Army
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Uppväckta Kristna
#24


See User information
jag tror det är dags att idioterna inser att det inte är deras gud som skrivit bibeln : )

Att inse att ni ska dö utan att känna sån oerhörd skräck, det kommer göra er fria tro mig, ni har ju redan inte funnits, och snart finns ni inte igen...det absolut vanligaste stadiet i era "liv"

100 triljarder år inte finnas..82år finnas, inte finnas mer nånsin.

ser ni inte skönheten???

Det är hur ni mår dom åren ni finns som betyder nåt, ska man då gå hela livet och vänta på att få dö så man kommer till himlen? du kommer vara samma jävla idiot i himlen med, som inte hittar kärleken eller blir astronaut....hur i helvete fördriver man tiden i en evighet tillsammans med en massa tacksamma idioter, när väl gud talat om sina innersta hemligeter för er, vad fan ska ni göra då?

Snälla kan ingen religiös tala om för mig vad dom ska göra efter dom första 748 åren i himlen? eller är jag helt fel ute...är himlen kanske en ton som sakta klingar ut i oändlighetens tomma mörker, eller en metafor för nåt helt annat.

Pratade med en jehovas gubbe (tydligen en av de få i väldshistorien som kommer komma in i guds rike enligt honom själv) för en masssa år sen och han beskrev himlen såhär ungefär.

Tänk att ha ditt eget hus däruppe, med ett staket runt och ingen kommer komma in på din tomt oinbjuden och förstöra..


ganska romantiskt va? ursäkta mitt svammel.

Posted on: 2008/6/27 0:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
61 user(s) are online (61 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 61

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS