vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 ... 10 »


BBC inleder diskussion om WTC 7
#1


See User information
BBC inledde idag en diskussion om WTC 7:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/7491020.stm

Det tredje tornet sänds på söndag i BBC 2:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/conspiracy_files/7433017.stm

Mycket om 911 på BBC den närmaste tiden:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/conspiracy_files/default.stm

Posted on: 2008/7/5 2:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: BBC inleder diskussion om WTC 7
#2
Jo, nu är det helt normalt att stålförstärkta byggnader kan helt av sig själva bara rammla ihop. En ny normalitet med andra ord. Det kommer dom säkert ha som test i skolan, för att se huvida småbarn tror på den "nya" sanningen. Är du normal, tror du på krokodiler i avloppsledningarna och tror du på "konspirations"-teorier och den officiella historien är den mest absurda av dom alla.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: BBC inleder diskussion om WTC 7
#3


See User information
DN.se gör bort sig som bara den! http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=801505

Tycker alla ska maila Philip Ramqvist (philip.ramqvist@dn.se) och respektfullt förklara för honom varför NIST (eller NISTA som han har skrivit... hahaha!) har fel faktan framför sig.

DAGS FÖR LITE CYBERAKTIVISM, GOTT FOLK!

Posted on: 2008/7/5 16:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: BBC inleder diskussion om WTC 7
#4


See User information
jag blev tvungen att maila honom jag med, idioten skriver att wtc 7 var första stålrams byggnaden i världen som påstås ha rasat pga brand, jag trodde wtc 1 och 2 gick samma öde tillmötes några timmar tidigare, enligt den officiella versionen.

Posted on: 2008/7/5 17:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: BBC inleder diskussion om WTC 7
#5


See User information
Quote:

molgan skrev:
jag blev tvungen att maila honom jag med, idioten skriver att wtc 7 var första stålrams byggnaden i världen som påstås ha rasat pga brand, jag trodde wtc 1 och 2 gick samma öde tillmötes några timmar tidigare, enligt den officiella versionen.


Men det var antagligen bara en tankevurpa. för ingen (nåja) hävdar väll att wtc inte har rasat :P

Posted on: 2008/7/5 17:32
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: BBC inleder diskussion om WTC 7
#6


See User information
Quote:

emil322 skrev:
Quote:

molgan skrev:
jag blev tvungen att maila honom jag med, idioten skriver att wtc 7 var första stålrams byggnaden i världen som påstås ha rasat pga brand, jag trodde wtc 1 och 2 gick samma öde tillmötes några timmar tidigare, enligt den officiella versionen.


Men det var antagligen bara en tankevurpa. för ingen (nåja) hävdar väll att wtc inte har rasat :P


näe, men många tror dom rasade för att plan flög in i dom.

Posted on: 2008/7/5 18:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: BBC inleder diskussion om WTC 7
#7


See User information
Quote:

molgan skrev:
Quote:

emil322 skrev:
Quote:

molgan skrev:
jag blev tvungen att maila honom jag med, idioten skriver att wtc 7 var första stålrams byggnaden i världen som påstås ha rasat pga brand, jag trodde wtc 1 och 2 gick samma öde tillmötes några timmar tidigare, enligt den officiella versionen.


Men det var antagligen bara en tankevurpa. för ingen (nåja) hävdar väll att wtc inte har rasat :P


näe, men många tror dom rasade för att plan flög in i dom.


Om jag skullle pissa på dom å sa att det regnade så skulle dom tro det också....

Posted on: 2008/7/5 19:00
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: BBC inleder diskussion om WTC 7
#8


See User information
Från Blocket.se-nyheterna:

World Trade Center-mysterie löst
Världen 05 jul 21:48

Snart kan mysteriet med det tredje höghuset vid World Trade Center kollapsade sju timmar efter att de två tvillingtornen attackerats av flyg.

Preliminära undersökningsresultat visar att det tredje tornet troligen kollapsade efter den brand som uppstod. I så fall är det första gången i historien som en skyskrapa faller samman till följd av brand, skriver Ekot.

Skeptiker hävdar att detta är helt omöjligt, och en grupp med arkitekter och ingenjörer hävdar att det måste handla om en kontrollerad sprängning. De anser att det är mycket misstänkt att allt stål från byggnaden har samlats in och smälts ned.

CIA, bland annat, hade lokaler i byggnaden.

Posted on: 2008/7/5 22:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: BBC inleder diskussion om WTC 7
#9


See User information
Sr.se hade även en artikel om detta..

Utredning kring höghus ras snart klar
http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=2176219

Posted on: 2008/7/5 22:47
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: BBC inleder diskussion om WTC 7
#10


See User information
WTC 1 och 2 rasade p.g.a. en kombination av flygplan som flög in i byggnaderna, och av elden som uppstod. Att inget truther verkar förstå att det kan röra sig om en kombination av olika faktorer är väldigt lustigt

Posted on: 2008/8/4 19:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: BBC inleder diskussion om WTC 7
#11
Och byggnad sju då?
Har du någon aning om hur många stålförstärkta byggnader som rasat innan 11/9 2001? och efter?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: BBC inleder diskussion om WTC 7
#12


See User information
För det första, de flesta byggnader har en unik konstruktion. Detta påverkar givetvis effekten t.ex. en brand kommer ha på kosntruktionen.

För det andra, byggnad sju brann enbart inte, den blev träffad av mängder med bråte från 1:an och 2:an. Jag tycker det låter väldigt logiskt att den skulle kunna rasa, om man tar hänsyn till infernot som tog plats i skyskrapan innan den rasade.

Men eftersom jag inte har någon expertis inom något som rör varken byggnader eller eld så tänker jag inte uttala mig om hur WTC rasade förens NIST slutgiliga rapport finns tillgänglig.

Posted on: 2008/8/4 19:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: BBC inleder diskussion om WTC 7
#13
Men för i jösse namn!!! Titta HUR byggnad sju rasar!!!!!!!!

Men om jag hänvisar till din kommentar "Men eftersom jag inte har någon expertis inom något som rör varken byggnader eller eld så tänker jag inte uttala mig om hur WTC rasade förens NIST slutgiliga rapport finns tillgänglig."

Håll tyst då.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: BBC inleder diskussion om WTC 7
#14


See User information
Har du någon expertis då? Ifall du har, då är dina inläggmer värdefulla än mina, absolut. Om inte, vad gör dina inlägg mer relevanta och korrekta än mina?

Sen förstår jag inte hur du på fullt allvar kan förklara en konspiration genom att titta på hur en byggnad faller. Du måste ju självklart räkna in olika faktorer. Det är inte så simpelt som du framställer det

Posted on: 2008/8/4 20:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: BBC inleder diskussion om WTC 7
#15
Det handlar om så mycket mer än bara 9/11. Det gäller att se sambandet med en rad ting. Du å andra sidan försöker ju få det till en simpel händelse utan inverkan av andra faktorer

Det finns mängder av expertis som hävdar att WTC7 var en kontrollerad demolering. Oftast är saker just det det ser ut att vara.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: BBC inleder diskussion om WTC 7
#16


See User information
För att dra slutsatser om hur något är behöver du självklart vara säker på att händelserna man drar likheter mellan är bevisade. Därför är det självklart viktigt att diskutera om huruvida 9/11 var ett "inside job" eller ej.

Sen vill jag gärna veta lite om dessa experter som säger att WTC7 var en kontrollerad demolering. Eftersom du påstått att det finns massor av dem, så ska det inte vara svårt att visa källor på det.

Posted on: 2008/8/4 21:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: BBC inleder diskussion om WTC 7
#17
Quote:

Twoofer skrev:
Sen vill jag gärna veta lite om dessa experter som säger att WTC7 var en kontrollerad demolering. Eftersom du påstått att det finns massor av dem, så ska det inte vara svårt att visa källor på det.
Läs på vad arkitekten Richard Gage har att säga om saken tex.

Visste du förresten att 11/9-2001 och 7/7-2005 i london pågick det övningar med exakt samma scenario som det som utspelades i "verkligheten"?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: BBC inleder diskussion om WTC 7
#18


See User information
Har inget förtroende för honom efter hans insats i TV-programmet Hardfire. Han blev totalt debunkad av den vädligt skickliga Mark Roberts.

Du sa att det finns mängder med experter inom demolering, jag vill se vilka dessa är. Att skriva "läs vad Richard Cage har att säga om saken" är inte att presentera dessa "mängder" med experter

Posted on: 2008/8/4 21:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: BBC inleder diskussion om WTC 7
#19
Då kan jag inte göra annat än att råda dig att söka här.

En arbetande arkitekt är inte tränad på den journalistik som vissa använder sig av. Hört talas om härskartekniker?

En som försvarar lögnen kan vara bättre tränad en den som säger sanningen...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: BBC inleder diskussion om WTC 7
#20


See User information
Så, "dina" experter inte är särskilt framträdande inom journalistiken, och har därpå inte samma åsikt som majoriteten av experterna? Och baserat på detta så har de svårt att få sin röst hörd?

Så tolkade jag dig inlägg, rätt mig gärna om jag har fel. (Kan säga att jag glatt medger om jag har fel)

Posted on: 2008/8/4 21:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: BBC inleder diskussion om WTC 7
#21
Quote:

Twoofer skrev:.

Men eftersom jag inte har någon expertis inom något som rör varken byggnader eller eld så tänker jag inte uttala mig om hur WTC rasade förens NIST slutgiliga rapport finns tillgänglig.





Som att be en heroinist utreda sina egna brott...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: BBC inleder diskussion om WTC 7
#22


See User information
Ahh, juste NIST är ju kontrollerade. Det de säger är självklart propaganda.

Posted on: 2008/8/4 21:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: BBC inleder diskussion om WTC 7
#23


See User information
Nån mer än jag här som kikat på BBC:s dokumentär om det tredje tornet? Bland annat Richard Gage uttalar sig en hel del.

Här är lite smakprov:

http://www.youtube.com/watch?v=gbIr7Ln4fXY
Här ser ni Richard Gage göra bort sig när han säger att röken vid WTC 7 inte kom ut från den byggnaden utan från WTC 6 eller 5, 2:35 in i klippet har ni det...

http://www.youtube.com/watch?v=RoHitIiabrM
Chief Daniel Nigro pratar om räddningsinsatsen och evakueringen av WTC 7 och området kring byggnaden.

http://www.youtube.com/watch?v=MxOfatzx3SI
Demoleringsexpert diskuterar om rimligheten i att det var en kontrollerad demolering.

Posted on: 2008/8/4 22:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: BBC inleder diskussion om WTC 7
#24


See User information
Japp, jag har sett den och Richard Gage framstod återigen som en man som inte vet vad han pratar om.

Posted on: 2008/8/4 22:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 4 ... 10 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
45 user(s) are online (45 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 45

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS