vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: gratis energi

See User information
Quote:

gaston skrev:
Quote:

Steffo skrev:
Quote:

gaston skrev:
Mycket att läsa i ämnet.......längst ner på sidan har Sten gjort en bra sammanställning av materialet......

http://home.swipnet.se/jens_katrin/Schauberger/Sch_docs.html

Killen Schauberger verkar ha gjort religion av fysiken.

Nejdå, han tillförde bara implosionsteorin......

Han säger detta "Om det finns en tyngdkraft så måste det utan tvivel också finnas en levitationskraft, detta sade jag en gång till mig själv. Sedan dess måste jag ständigt söka efter denna gåtfulla ledande kraft (Vorkraft) och tänkte jämt på det gamla ordspråket: "Det som inte kan stiga uppåt kan ej falla nedåt."

Om det kunde lyckas - så tänkte jag vidare - att upptäcka denna grundkraft så kunde man koppla ur den i det rätta ögonblicket. Efter att den allbekanta tyngdkraften sedan hade fått verka kopplade man in den förstnämnda igen efter kort tid och så hade man den allra finaste perpetuum mobile fix och färdig.
"

detta stöds inte av kvantfysiken, den säger att Gravitationen inte är en kraft i vår dimension, den är för svag för det, det är istället en rest av en kraft från en annan dimension, något de tydligen har "bevisat" hur man nu kan "bevisa" det, kvantmekaniken bygger ju på en räcka antaganden, vilka man måste tro på, och detta gör att mekaniken i sig självt är en religion, så man kan ju inte motbevisa en religion med en annan, men saken avgörs i detta fall, i vad du "tror" om kvantmekaniken, om du anser att den stämmer, har gamle Scaub fel.

Men detta betyder inte givetvis att han inte hade rätt i en massa annat. Har försökt många gånger ge mig i kast med hans verk, men alltid gett upp efter en timme, eftersom så många påståenden är spekulationer och kräver att man "tar" dessa "antaganden" som byggstenar i nästföljande "resonemang" vilket blir religion för mig, Man bygger en hel fälteori som innegattar allt, livet universum och energi, inget för mig direkt, eftersom jag inte tror på varken big bang eller Darwin, inte helle ´GAIA eller liknande. jag tror förvisso att det finns andra dimensioner, men ionte på det sätt som kvantmekaniken föreslår.

Jag tror att den är en bluff som mycket annat i vårt samhälle, bara avsedd att vara en idiotfälla, och fånga in alla forskare under samma tak.

dom som inte stödjer kvantmekaniken, får idag inga pengar. Ta kvant vacuum flux forskningen, som försöker bevisa varför man kan ta energi ur det som de flesta anser vara tomma intet, men som Tesla och grabbarna kallade etern, är du intresserad av komplex fysik, kan jag rekommendera Tom Bearden, han är den som jag har mest respekt för efter alla mina år i alla fall. Och han till och med går emot sin egen regering och avslöjar scalar elektromagnetiska tekniken, som den första i världen att göra det, tio år innan Estonia, som sänktes i ett försök att hindra att Svensk militär på uppdrag av Usa försökte stjäla tekniken från estniska radarstationer.

Såg på din blogg att du nämde bortom horisonten radar, det var den (wood pecker radarn) som dom utvecklade till scalar teknik, som Bearden avslöjade, du kan se film på hans site.

www.cheniere.org

Posted on: 2007/11/5 18:25
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Steffo skrev:
Quote:

gaston skrev:
Quote:

Steffo skrev:
Quote:

gaston skrev:
Mycket att läsa i ämnet.......längst ner på sidan har Sten gjort en bra sammanställning av materialet......

http://home.swipnet.se/jens_katrin/Schauberger/Sch_docs.html

Killen Schauberger verkar ha gjort religion av fysiken.

Nejdå, han tillförde bara implosionsteorin......

Han säger detta "Om det finns en tyngdkraft så måste det utan tvivel också finnas en levitationskraft, detta sade jag en gång till mig själv. Sedan dess måste jag ständigt söka efter denna gåtfulla ledande kraft (Vorkraft) och tänkte jämt på det gamla ordspråket: "Det som inte kan stiga uppåt kan ej falla nedåt."

Om det kunde lyckas - så tänkte jag vidare - att upptäcka denna grundkraft så kunde man koppla ur den i det rätta ögonblicket. Efter att den allbekanta tyngdkraften sedan hade fått verka kopplade man in den förstnämnda igen efter kort tid och så hade man den allra finaste perpetuum mobile fix och färdig.
"

detta stöds inte av kvantfysiken, den säger att Gravitationen inte är en kraft i vår dimension, den är för svag för det, det är istället en rest av en kraft från en annan dimension, något de tydligen har "bevisat" hur man nu kan "bevisa" det, kvantmekaniken bygger ju på en räcka antaganden, vilka man måste tro på, och detta gör att mekaniken i sig självt är en religion, så man kan ju inte motbevisa en religion med en annan, men saken avgörs i detta fall, i vad du "tror" om kvantmekaniken, om du anser att den stämmer, har gamle Scaub fel.

Men detta betyder inte givetvis att han inte hade rätt i en massa annat. Har försökt många gånger ge mig i kast med hans verk, men alltid gett upp efter en timme, eftersom så många påståenden är spekulationer och kräver att man "tar" dessa "antaganden" som byggstenar i nästföljande "resonemang" vilket blir religion för mig, Man bygger en hel fälteori som innegattar allt, livet universum och energi, inget för mig direkt, eftersom jag inte tror på varken big bang eller Darwin, inte helle ´GAIA eller liknande. jag tror förvisso att det finns andra dimensioner, men ionte på det sätt som kvantmekaniken föreslår.

Jag tror att den är en bluff som mycket annat i vårt samhälle, bara avsedd att vara en idiotfälla, och fånga in alla forskare under samma tak.

dom som inte stödjer kvantmekaniken, får idag inga pengar. Ta kvant vacuum flux forskningen, som försöker bevisa varför man kan ta energi ur det som de flesta anser vara tomma intet, men som Tesla och grabbarna kallade etern, är du intresserad av komplex fysik, kan jag rekommendera Tom Bearden, han är den som jag har mest respekt för efter alla mina år i alla fall. Och han till och med går emot sin egen regering och avslöjar scalar elektromagnetiska tekniken, som den första i världen att göra det, tio år innan Estonia, som sänktes i ett försök att hindra att Svensk militär på uppdrag av Usa försökte stjäla tekniken från estniska radarstationer.

Såg på din blogg att du nämde bortom horisonten radar, det var den (wood pecker radarn) som dom utvecklade till scalar teknik, som Bearden avslöjade, du kan se film på hans site.

www.cheniere.org

Har Tom Bearden läst denna då? eller du kanske?

http://i191.photobucket.com/albums/z2 ... finger_album/SAVE0005.jpg Om du är intresserad så kan jag bidra med en del info eftersom jag sitter på stora delar av Schaubergers arkiv....och här är ett företag som bygger på hans teorier och grunder.... http://www.virvelteknik.se/
Gissa om jag har ett finger med i spelet...hehe

Posted on: 2007/11/5 18:39

Edited by gaston on 2007/11/5 18:55:24
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

gaston skrev:

www.cheniere.org

Har Tom Bearden läst denna då? eller du kanske?

http://i191.photobucket.com/albums/z2 ... finger_album/SAVE0005.jpg Om du är intresserad så kan jag bidra med en del info eftersom jag sitter på stora delar av Schaubergers arkiv....och här är ett företag som bygger på hans teorier och grunder.... http://www.virvelteknik.se/
Gissa om jag har ett finger med i spelet...hehe

Jorå jag skall kolla, men vad Bearden har för sig har jag ingen koll på =) Jag har vetat i många år att Schauberger finns, och som sagt, just med virvlar var det det började med, men sedan försökte jag ta reda på vad han gjorde, och läste, och vartmer och mer förvirrad, man kan ju inte förstå allt, så det kanske inte gör så mycket, men just vatten verkar vara ett ämne vi inte "förstår" läs som inte "avslöjas" så mycket om. Det är snö och regn får man lära sig, men många påstår att det har molekylminne, och kan lagra energier osv.

Posted on: 2007/11/5 20:01
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

See User information
Testa och läs DOM DANSANDE WO-LI MÄSTARNA den gav mej en del perspektiv på kvantfysik och även annat.

Posted on: 2007/11/6 1:02
Resized Image

See User information
Quote:

beerman skrev:
Testa och läs DOM DANSANDE WO-LI MÄSTARNA den gav mej en del perspektiv på kvantfysik och även annat.

Wu-Li om jag får be... "förväxla inte fenomenet ATT han dansar, med den dans han dansar"... fin bok

Tao enligt Puh är osså bra, den ger ett fint perspektiv ..

Posted on: 2007/11/6 1:24

See User information
Quote:

gaston skrev:
Quote:

beerman skrev:

Wu-Li om jag får be... "förväxla inte fenomenet ATT han dansar, med den dans han dansar"... fin bok

Tao enligt Puh är osså bra, den ger ett fint perspektiv ..

sorry slant lite på tangenterna och kollade inte så noga efteråt

Posted on: 2007/11/6 1:52
Resized Image

See User information
Free-Energy Battery Inventor Killed at Airport?

Official statement cites "natural causes" but others familiar with the disruptive potential of the inventor's technology to the existing power structure consider it a probable assassination.

by Sterling D. Allan
Pure Energy Systems News
Copyright © 2007
http://pesn.com/2007/12/05/9500463_se ... ed_battery_inventor_dead/

WBTV reported death as "most likely not a homicide."

On Nov. 11, inventor of a revolutionary, affordable, clean energy technology, M. DeGeus was found slumped in his car, totally unresponsive, in the long-term parking lot of the Charlotte Douglass International Airport in North Carolina. He was taken to the hospital and died a short time later. The autopsy suggested heart failure, so officials were saying the death was a result of a medical problem or natural causes, and not likely to be a homicide. (Ref.; ref.)

Those who were involved with his research are doubtful, citing, among other things, that he had been in good health at around age forty five. The timing is also suspicious. He was apparently on his way to Europe where he was to secure major funding for the development and commercialization of his technology, which could make oil obsolete.

Charlotte Macklenburg Police detective, M. Conner, said that it would be a while yet before the toxicology report comes in on this case.

Tom Bearden, a well-known figure in the cutting-edge, clean energy technology industry, wrote a lengthy report on the inventor, his death, and his technology. He said:

"DeGeus was the inventor of a thin wafer-like material/device that somehow specially aligned the atoms or electron currents ongoing in that material, so that the wafer produced a constant amperage at a small voltage – continuous real power, or in other words a strange kind of “self-powering battery”.

Bearden also speculates about the cause of death, citing a technology that shoots an electromagnetic beam that destroys the body's control of its heartbeat. He said there are two basic sizes of the Venus ECCM technique. One has a range of around thirty feet, and the other, about the size of a bazooka, has an effective range of around 200 feet.

Bearden claims to have been hit with such a device along with his colleague Ken Moore while at a restaurant several years ago. They felt the fibrillation and saw the would-be assassin about 20 feet away, with his suit coat pulled back, exposing a book-sized shooter. Fortunately, they were near an emergency exit and were able to get away before a lethal dose was received.

DeGeus had been in Salt Lake City a couple of weeks ago, demonstrating the technology to some people who were also seeking to raise money for its advancement. That group said that DeGeus was not the only person who knew how the technology works, and they hope to see it go ahead even though DeGeus is no longer around.

Posted on: 2007/12/6 11:22

Anonym
Det är sådana där så kallade tillfälligheter.

See User information
http://www.youtube.com/watch?v=SvB3PiPBozU

En till det blir skottpengar på.......

Posted on: 2008/2/1 13:37

Anonym
Quote:
Förklara gärna hur det kommer sig att man lägger resurser på att utveckla tekniker för vindkraft, vågkraft, bergvärme, geotermisk energi, solenergi, fusion, m.m. men inte på dessa stollars ideer? Frienergiideerna är alltså så hemliga att ingen av alla de som försöker lösa energiproblemen upptäckt dem, men vissa klarsynta individer på alternativa forum vet precis hur det ligger till?

Jo, det kommer sig av att dessa beskrivna lösningar räcker inte!
De är tillräckliga för att driva enskilda hushåll, under vad som normalt räknas till "hög standard" dvs. det går inte att ha tre datorer och en platt TV med DVD i varje rum...

Denna fria energin funkar inte till offentliga byggnader, sjukhus etc.

Mycket viktig konsumentelektronik går också på växelström, t ex tvättmaskiner.

Ett hållbart samhälle innehåller båda delarna, massor av autonoma elsystem för enskilda hushåll och mindre begränsade distributionsnät ägda av allmänheten med miljö- och människovänlig teknologi istället för detta monster som är idag!

Lägg inte alla ägg i samma korg. Men så ligger de idag, och det finns en mening bakom.

Vissa klarsynta individer på alternativa forum vet precis hur det ligger till!

See User information
jag tror att skälet att det inte görs offentliga satsningar på fri energi är att samhällsplanerare är överens om att samhället inte är redo ännu.

Posted on: 2008/2/1 14:40

See User information
Quote:

timsan skrev:
jag tror att skälet att det inte görs offentliga satsningar på fri energi är att samhällsplanerare är överens om att samhället inte är redo ännu.

Åtminstone inte här i Mellanmjölkens förlovade land...

http://www.youtube.com/watch?v=yRk8g5zxthQ

Är det någon som tror att denna farkost kommer att säljas i Sverige?

Posted on: 2008/6/7 16:11

See User information
http://www.reuters.com/news/video?videoId=84561&

Michelle Carlile-Alkhouri
Reuters

Japanese company Genepax presents its eco-friendly car that runs on nothing but water..

The car has an energy generator that extracts hydrogen from water that is poured into the car's tank

The generator then releases electrons that produce electric power to run the car

Genepax, the company that invented the technology, aims to collaborate with Japanese manufacturers to mass produce it..

Hehehe en sån vill jag ha........

Posted on: 2008/6/14 18:10

See User information
man måste väl använda en himla massa energi för att få ut hydrogen ur vatten? mycke mer än man får ut, varför inte köra bilen på all den el som processen använder istället.

Angåenda tryckluftsdrivna bilar...för att skapa tryckluft går det åt sjukt mycke energi, fast ofta skapar kärnkraften mycke mer energi än vi behöver vid vid vissa tillfällen å andra sidan.

Posted on: 2008/6/14 21:17

See User information
Quote:

molgan skrev:
man måste väl använda en himla massa energi för att få ut hydrogen ur vatten? mycke mer än man får ut, varför inte köra bilen på all den el som processen använder istället.

Angåenda tryckluftsdrivna bilar...för att skapa tryckluft går det åt sjukt mycke energi, fast ofta skapar kärnkraften mycke mer energi än vi behöver vid vid vissa tillfällen å andra sidan.

Enligt uppgifter så räcker det med 12 volt 7 amp för att få loss vätet ur vattnet......och 1 liter vatten räcker 1 timme vid 80 km/t...sträckan Stockholm-Uppsala

Och den luftdrivna bilen klarar 200 miles eller 32 mil på en fyllning som kostar 1.5 EURO.....

Men naturligt vis så borde väl någon annan ha gjort det innan om det är så lätt, eller hur?

Posted on: 2008/6/14 22:26

Edited by gaston on 2008/6/14 22:41:30

See User information
vore ju rena drömmen när man kan köpa nåt sånt, undrar hur dom funkar vid minus 20 eller kallare.

Posted on: 2008/6/15 12:27

See User information
Quote:

molgan skrev:
vore ju rena drömmen när man kan köpa nåt sånt, undrar hur dom funkar vid minus 20 eller kallare.

Skulle det fungera med en viss del alkohol så är det inget problem.....Det viktigaste är väl att ge idén en chans....och att Lundin petroliumaktien rasar det skiter jag i.......

Posted on: 2008/6/15 15:17

See User information
En mojäng till, denna från Ungern.......men på fallande lik Joseph Newmans ideér.............

http://www.youtube.com/watch?v=vDeXTXYFKAY

Här en annan som skrotar termodynamikens andra huvudsats.....eller hur ? zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

http://www.youtube.com/watch?v=vDeXTXYFKAY

Posted on: 2008/6/17 11:11

Anonym
Vattendriven bil, rapporterad av Reuters.
http://uk.reuters.com/news/video?videoId=84561

See User information
Det är de egna initativen som gäller, det kommer inga stekta sparvar.....

http://www.youtube.com/watch?v=4_lSxhTatUU

Dåligt drag i bitarna viskar någon...

http://www.youtube.com/watch?v=-xitMWUfeLk

Det finns en modell för alla....

http://www.youtube.com/watch?v=45ZquJIolvY

Posted on: 2008/7/15 8:19

Edited by gaston on 2008/7/15 8:41:00

See User information
Quote:

Anonym skrev:
Quote:

Anonym skrev:
Quote:
Hade hans grej funkat hade bilindustrin stått på kö för att köpa produkten.

Nix, dom står inte i kö när det gäller sådana här lösningar. Varför ?

Bilindustrin är kopplad till Oljeindustrin.

El- industrin och oljeindustrin styrs av en Liten Makt-elit i Världen.

Ur Dagens olika energialternativ finns Skattepålägg som plockas ut av Staten.

Om det finns " fri Energi " och Massan får tillgång till denna, vad händer då med Skatteintäkten och Maktbalansen mellan Den Stora massan och Dom få i toppen som styr det stora Skådespelet ?

Den superkartell du tänker dig fungerar inte för en sådan ger starka incitament för ett enskilt företag att bryta kartellen, eller för ett nytt företag att etablera sig på marknaden.

Ja rent teoretiskt, men ägarna är medlemmar i olika klubbar, där de lovat lydnad, annars avrättning. (Frimureri)

Posted on: 2008/7/27 2:43
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper