vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Lagen Om En

See User information
Först var det ingenting.

Ingenting blev allting.

Det var mörker, sen blev mörkret upplyst av ljuset.

En singularitet blev en dualitet.

Ifrån dualiteten så har oändligheten uppstått.

Oändligheten skapade det vi ser.

Oändligheten upplever och skapar sig genom att förvränga sig själv.

Ur denna förvrängning så har fri vilja skapats, som är den första lagen rörande Lagen Om En.

Kärlek är lag nummer två som finns för att acceptera att fri vilja existerar.

Ur denna skapelse har vi tillsammans skapat världen och vi är oändligheten. Jag är, därför finns jag.

Vi har alla glömt att vi är ett genom förvräningarna av oändligheten som är ljuset. Ljuset och mörkret är en dualitet som existerar som en singluaritet. Du kan bara existera på ett plan och kan endast befinna dig där du är nu genom att du förvrängt dig själv. Du är oändligheten som upplever sig själv i form av en "upplevelse".

En vän till mig frågade mig vilken som var den häftigaste, coolaste drogen som finns. Gissa vad det var jag svarade? Det kanske tar ett tag för dig? Vad tror du? Vilken är den häftigaste drogen? Just det, hur många fick rätt tro? Det är din hjärna.

Enkelheten i livet är svår att förstå eftersom man förvrängts så mycket av det externa livet i en densitet (dimension) så långt ifrån singulariteten.

2012 innebär att vi träder in i en ny densitet, som ett planetärt medvetande. Detta är vad allting som sker i världen handlar om, ljuset (att vi är allt) möter mörkret (det som säger att vi är separerade). Nästa densitet kommer låta oss leva i en värld vi själva skapar.

Det vi aldrig får glömma är Lagen Om En.

Enkelheten till ett underbart liv och en helt jävla galen upplevelse!

Mer på engelska ifrån David Wilcock här: Cosmic Encyclopedia

Det är vad jag menar med att samla information. Du växer spirituellt och andligt till att förstå vad livet innebär och vad du kan skapa av det. Livet är en upplevelse till att utforska cosmos och likt Liftarens Guide till Galaxen så är David Wilocks kosmiska enycklopedia rörande Law of One vår guide till vår galax.

peace!

seilon

Posted on: 2008/7/5 18:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Lagen Om En

See User information
ingenting kan inte existera tror jag, men nånting kan.

Posted on: 2008/7/5 21:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
precis molgan

ingenting blev allting :)
Ingenting är allt, och allt är inget. Men ingeting kan inte existera - men allt kan.

Posted on: 2008/7/22 20:09

Anonym
Vilken otrolig New Ageism...

See User information
Quote:

sebben skrev:

New Age eller inte, det finns en viss logic i det och det är omöjligt att både bevisa och motbevisa.

Bara för att något hamnat under grenen new age betyder ju inte att de är skit.

Posted on: 2008/7/22 21:54
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

Anonym
Quote:

Mini skrev:
Quote:

sebben skrev:

New Age eller inte, det finns en viss logic i det och det är omöjligt att både bevisa och motbevisa.

Bara för att något hamnat under grenen new age betyder ju inte att de är skit.

Det finns ingen logik i det - det som är Sanning kan inte hur som helst blandas ihop med New Agetankar och begrepp - var det något först... ja det var det, det var ingenting... detta ingenting... eller jag menar det var ju ingenting först, för först var det ju "ingenting"...

Ur vårt "ingenting" så kan inget komma... man måste sluta och ta ord och vanliga tankar från vanliga nästan nedsläckata hjärnor i Illusionen/labyrinten/den trefaldiga världen/Samsara... och putta ut det som om man postar något annat än fullständigt oväsentligt och falskt - det där med sådana frågor kan man inte uttrycka eller förstå med vårt nuvarnde förfall/Devolution.
Det är faktiskt skrattretande...

See User information
sebben

Om du tror att universum är oändligt - utan början och utan slut - så är det väldigt logiskt. Livet är en cirkel, och vi skapar verklighet inom denna oändlighet.

Lagen om en är fruktansvärt logisk och källan till lagen om ett har sedan den skrivits ner bevisats ha rätt genom nu på senare dagar vetenskapliga bevis (t.ex. att vi delar våra tankar).

För att kunna leva som vi gör så har vi varit tvugna att inte veta om hur universum fungerar, för hur skulle vi annars kunna uppleva det?

Om man ser till hjärnas uppbyggnad så är din fantasi lika verklig som det du ser i den externa vägen. Allt är bara elektriska impulser.

När du säger New Age så håller jag inte med, då New Age är ett begrepp som används på ett negativt och positivt sätt, så jag undviker det uttrycket. New Age är för mig folk som tror att så länge de mår bra så är allt bra. Men det handlar om att vi alla är en, vi är alla en del av universum, och alla är en del av samma Big Bang. Vi är alla del av samma ursprungliga energi. Vi är ett.

Att vi skulle förfalla och deevolveras är bara sant för de som inte kan se sanningen, som inte kan vandra vägen "Service to Others", istället vandrar man vägen "Service to Self", vilket är den väg de som styr vår värld har valt.

peace!
- seilon

Posted on: 2008/7/23 7:45

Anonym
Quote:

seilon skrev:
sebben

Om du tror att universum är oändligt - utan början och utan slut - så är det väldigt logiskt. Livet är en cirkel, och vi skapar verklighet inom denna oändlighet.

Lagen om en är fruktansvärt logisk och källan till lagen om ett har sedan den skrivits ner bevisats ha rätt genom nu på senare dagar vetenskapliga bevis (t.ex. att vi delar våra tankar).

För att kunna leva som vi gör så har vi varit tvugna att inte veta om hur universum fungerar, för hur skulle vi annars kunna uppleva det?

Om man ser till hjärnas uppbyggnad så är din fantasi lika verklig som det du ser i den externa vägen. Allt är bara elektriska impulser.

När du säger New Age så håller jag inte med, då New Age är ett begrepp som används på ett negativt och positivt sätt, så jag undviker det uttrycket. New Age är för mig folk som tror att så länge de mår bra så är allt bra. Men det handlar om att vi alla är en, vi är alla en del av universum, och alla är en del av samma Big Bang. Vi är alla del av samma ursprungliga energi. Vi är ett.

Att vi skulle förfalla och deevolveras är bara sant för de som inte kan se sanningen, som inte kan vandra vägen "Service to Others", istället vandrar man vägen "Service to Self", vilket är den väg de som styr vår värld har valt.

peace!
- seilon

Seilon - jag har inte tid eller lust heller att debattera kring det här så mycket. Det du skriver är i stort New Age och allmänt nonsens, det kommerfrån sinnen som äri illusiionen.

Det mesta du skriver har ingen som helst relevans!

Citat:
"Om du tror att universum är oändligt - utan början och utan slut - så är det väldigt logiskt."

Ord.

Allting har sina gränser - gränser är själva kärnan/grunden -det är hela grejen... inget skulle finnas om inte gränser fanns.

Olika kosmos eller vårt universum har sina gränser.

Många borde fråga sig vad det är för "drivkraft" som ligger bakom att man ofta måste posta orden om att vi är ett/en...

Det är en programmering - bakom ligger något väldigt dåligt - då kan man tala om bestens märke, och dess "former" inom ismerna därute.

Ingen andligt tänkande skulle någonsin säga sådant larv.
Nu dock så poppar det upp som det gör från "programmet", karman, besättelsen.

Att du blandar in Big Bang också säger ju att du är vilse i pannkakan - du vet inte vad det är det som syns "därute" som en expansion. Du är NewAge/Sciencereligionen, så för dig är fåran kring att man utvecklas, att allt liksom poppat upp ur samma källa... hehe... jag tycker faktiskt synd om alla Troende inom denna religion - de är fåren, och de är bortom all förståelse, andlighet.
Expansionen tilltar nu också, hastigheten - så vad är det... är det skilt från det som närmar sig vårt tidsrum, Samsara... fåren talar om det som skapelse... hehe...

Citat:
"Att vi skulle förfalla och deevolveras är bara sant för de som inte kan se sanningen,..."

Du har inte äntrat grundpusselbit nummer ett än - så hur ska jag ens kunna skriva svar till dig... du måste skaka av dig din "information" som helt förgiftar ditt tänkande.

Här är en skapad plats, jag har skrivit om det i hundratals inlägg... det är den smutsigaste platsen, lägst/tyngst och är faktisk universums centrum - sett med rätt ögon...

Som sagt... det kallas fängelse/karantän - Samsara, den trefaldiga världen, illusionen, labyrinten etc. Alla är här på samma nivå, och har snurrat här länge, och har kommit allt längre bort från sin/universums sanna natur, dess kriterier.

Vi är inte här för att ens vara människor här, det är inte vår sanna natur - nu är vi inte ens människor direkt längre, vi är än värre - det är fruktansvärt.
Kom då inte och tala om sanningen... du är så fullproppad med vad andra har matat dig i ditt infoätande:
"Service to Others", istället vandrar man vägen "Service to Self",..." Gallimatias

Edited by sebben on 2008/7/23 8:47:46

See User information
Sebbe, jag vill inte argumentera då jag inte tror på argumentation eftersom det betyder att 1 part måste förlora. Jag håller med dig i vad du säger - förutom de gånger du dömer mig. Möt mig som person och du kommer få en helt annan syn när inte din fantasi påverkar din perception av de ord jag väljer.

Jag har inte så mycket att säga, mer än det jag sa :).

Däremot så måste jag fråga dig om du är upplyst? Har du sett ljuset? Har du mött ditt mörka jag? Har du förlåtit dina synder? Har du funnit inre frid så du kan koncentera dig på den externa världen? Är du fri ifrån alla materiella ting?

Jag vill inte döma dig, jag försöker lära känna dig, jag menar inget negativt med det jag säger! Tack för din tid! :)

Peace!

- seilon

Posted on: 2008/7/23 10:27

Anonym
Quote:

seilon skrev:

Men bara det är ju alldeles för mycket...

Hur som helst, du får en Novaxnål att sätta upp på din svart/rosa vapensköld, för att du håller en god ton.
Sätt den högt, definitivt ovanför Rotarynålar och liknande.

Ljus, kärlek, frid och kraft, som vi säger inom Ljus- och kärleksrörelsen.

See User information
Quote:

sebben skrev:
Quote:

seilon skrev:

Hur som helst, du får en Novaxnål att sätta upp på din svart/rosa vapensköld, för att du håller en god ton.

Är du sebben(Novax) Någon sorts guds allsmäktig själv här som delar ut priser(Novaxnålar) till höger och vänster till dom som du tycker är värda det??????? Vad är det som får dej att tro att NÅGON vill ha dina nålar???

Posted on: 2008/7/23 11:12

Anonym
Quote:

shilton skrev:
Quote:

sebben skrev:
Quote:

seilon skrev:

Är du sebben(Novax) Någon sorts guds allsmäktig själv här som delar ut priser(Novaxnålar) till höger och vänster till dom som du tycker är värda det??????? Vad är det som får dej att tro att NÅGON vill ha dina nålar???

Det där ger ingen nål!
På Ebay har de sålts dyrt.
Alltså en dyr vara/sak - på komaspråk (ses på vaken) så kan det heta "dyrt pris"... suck.

Nålarna är slut nu, så ni slipper det.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper