vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 5 6 ... 15 »

Anonym
Re: 911 Conspiracy Nuts?
Zink, du är ett litet centcom luder som inte törs säg något dina hanterare inte har godkänt. Dom med en budget på 56 miljarder dollar enligt egen utsago. Hoppas du får cancer eftersom du är en.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Al-CIAda skrev:
Zink, du är ett litet centcom luder som inte törs säg något dina hanterare inte har godkänt. Dom med en budget på 56 miljarder dollar enligt egen utsago. Hoppas du får cancer eftersom du är en.
Ja så är det ju förstås ! Du har ett helt jävla team med mind kontrollerade robotar som hjälper dej!

Posted on: 2008/7/21 18:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Bra synpunkt på detta att konspirationsteoretiker hela tiden får för sig att konspirationskritiker skulle vara nån slags "disinfoagenter" utsända och betalda för att motarbeta dem, saxat från flashbacks forum:
Quote:
Allvarligt, hur jävla självgod är man om man tror att man är så viktig att någon skulle betala för att motarbeta dig på ett internetforum? Någonstans i den tankegången boprde väl en vettig människa tänka: -jaha den personen håller inte med mig. Ok, vi har olika uppfattningar. Så är det här i livet. En en idiot är han/hon i alla fall.
Nej slutsatsen är istället: -Oj mina åsikter är så farliga och viktiga att ödlemänniskor betalar andra människor för att få fram motståndare.

Posted on: 2008/7/21 18:19

Anonym
Och vad är offentliga konspirationsteorier för något, billiga hora? Jo, de mest absurda av dem allihopa. Fårskalle. (blattar som flyger runt överallt och inte blir nedskjutna, förutom i Shankville när AF generaler i NORAD tröttande på Scumfeld's shit och Happy Hooligans sköt ned flight 93) men varför förklarar jag det för totala avskum?

Generalen som beordrade nedskjutningen av Flight 93 sa det rakt ut på AJ show, mest för att han tyckte att hans land förtjänade bättre än billiga horor.

Anonym
Dra en google på General Parin om OKC och vad som kunde sänka just den inside job, sådana saker som explotionshastighet osv. och han utvecklade deras bomber, med tanke på vad jag vet så får ni vad ni förtjänar.

OKC = Omninus Crime bill, tack så mycket, Clinton.

PS. Jag hoppas amerikanerna tar tillbaka sitt land och avlossar hela sin kärnvapen arsenal. Har man haft med pack tillräckligt länge så inser man att det är det enda vettiga, är det inte Rothshild så är det andra slödder med handen i ens ficka, pack. DS.

5:te budordet
9:de budordet
10:de budordet

Skratta ni, men vi får se i vår absura värld om den icke satanistiska högsta ordningen kommer tillåta sig att vara ett skämt. (knappast troligt)
Thy Lord won't be mocked

Age of reveleations. (taskigt väder är ett av vad som utlovas)

Edited by Al-CIAda on 2008/7/21 20:01:01
Edited by Al-CIAda on 2008/7/21 20:07:16
Edited by Al-CIAda on 2008/7/21 20:10:21
Edited by Al-CIAda on 2008/7/21 20:13:09
Edited by Al-CIAda on 2008/7/21 20:16:35

See User information
vadå, ifall dom sköt ner planet varför skulle dom säga att det störtade isåfall? det förstår jag inte.
Måste vara bra mycke enklare att säga att försvaret sköt ner planet, när försvaret sköt ner planet.

Posted on: 2008/7/21 20:38

Anonym
Du kanske inte är religiös, men du blir det om du studerar vad de tror på och öppet säger. Högsta ledningen har definitivt outgrundliga vägar.

(Bohemian Grove är en bra start för ateister)

Anonym
Molgan, 6 miles, shankville wrekage, CBS news. google it? De hittade tom. motordelar 11 miles därifrån, gräv lite i nyhetsarkiv, finns tom. på youtube. Kolla på google pictures: Shanksville och se det totala skämtet. Liten grop och massor av träd bakom, mycket impnerande för flygfotogen som smälter hela hus.

Avlönade luder säger givetvis: heheh, det är ju inte bevisat, enligt deras manual, hoppas de dör en plågsam död. Vad ska man annars önska dem?

See User information
Jo har kollat upp det, och det är inte troligt att det störtade i Shanksville utan en missil landade där.

Det klaraste beviset är att passagerarna på fligth93 har alla fått hjälte-status, vilket i usa bland dårarna förbjuder alla spekulationer av alla slag, säg bara att det blev nerskjutet och en hel bunt idioter skriker you don´t mess with thoose heroes!!

Men tycker det vore klart enklare att säga sanningen..ifall det nu satt några passagerare i planet som sköts ner...eller om det var en radiokontrollerad drone som fuckade upp så dom fick skjuta ner det..eller att den kraschade nånstans.

Och finns din gud så skulle han sparka dig på pungen innan han knullade om dig : )

Posted on: 2008/7/21 20:56

Anonym

See User information
Till en början hade jag lite respekt för dig/er Z. Jag har inte orkat läsa 911 debunks för dom e allt så fel. Men nu när jag hamnade i en diskussion själv, så blev jag ju tvungen. Men nu ser jag vad ni är för typer. Ni e två besserwisser geeks som förmodligen pluggar något på ett universitet och därmed tor att ni är ubermenchen. Om jag har fel rätta mig gärna , jag vill gardera mig till att ni har studerat på universitet inte att ni gör det just nu. Ni tror ni e så jävla smarta och är förmodligen skuldsatta så mcket att det kommer att ta ett liv aarbete att betala av era skulder. Men ni har säkert inte ens reflekterat över det. Har dragit i mig lite för mycket tiger öl ikväll. Jag har säkert helt fel.

Ni har inte tillfört särskilt mycket, och jag bara undrar hur man kan vara så insatt i wtc och inte ha väldigt starka tvivel till vad som hände. Jag menar medelsvensson som har nada koll tror ju på allt som står i media. Men ni som har satt er in i ämnet måste ju ändå ha mera tvivel än vad medelsvensson har ändå försvar ni den officella historien in i döden. Jag kan bar ainte förstå det.

Posted on: 2008/7/21 21:27

Anonym

Anonym
Quote:

Filipino-Monkey skrev:
Till en början hade jag lite respekt för dig/er Z. Jag har inte orkat läsa 911 debunks för dom e allt så fel. Men nu när jag hamnade i en diskussion själv, så blev jag ju tvungen. Men nu ser jag vad ni är för typer. Ni e två besserwisser geeks som förmodligen pluggar något på ett universitet och därmed tor att ni är ubermenchen. Om jag har fel rätta mig gärna , jag vill gardera mig till att ni har studerat på universitet inte att ni gör det just nu. Ni tror ni e så jävla smarta och är förmodligen skuldsatta så mcket att det kommer att ta ett liv aarbete att betala av era skulder. Men ni har säkert inte ens reflekterat över det. Har dragit i mig lite för mycket tiger öl ikväll. Jag har säkert helt fel.

Till skillnad från dig och andra på detta forum så tror jag inte något om en person vad de har för utbildning eller vad de jobbar med. Ingen på andra forum bryr sig om det hellre om detta men på detta gör alltför många detta.

Det måste bero på något och det är enligt mig att man ser samhället som ett enda stort hot som man inte har riktigt kontroll över. Varför är andra i samhället så mycket tryggare så de inte behöver tänka och tro så mycket strunt om medmänniskorna som man kan rada upp från svar på detta forum och särskilt i denna diskussion.

Jag har INTE studerat på universitet utan gått 4-årig tekniskt gymnasium kemi på 1970 talet.

Quote:

Ni har inte tillfört särskilt mycket, och jag bara undrar hur man kan vara så insatt i wtc och inte ha väldigt starka tvivel till vad som hände. Jag menar medelsvensson som har nada koll tror ju på allt som står i media. Men ni som har satt er in i ämnet måste ju ändå ha mera tvivel än vad medelsvensson har ändå försvar ni den officella historien in i döden. Jag kan bar ainte förstå det.

Nu är du ute och anser en hel grupp medelsvensson var mindre vetande för att de inte tycker som DU. Man kan då anklaga dig för att var en lika god besserwisser som du anklagar jag och zpz2 att vara och den oförmåga för många på detta forum att var så totalt blinda för att man är precis lika dan som man anklar oss för att vara är en total gåta för mig.

Jag har till skillnad från de flesta på detta forum sett DOKUMENTÄRER av olika producenter som har INTERVJUAT anställda på WTC som överlevt, anhöriga till de omkomna, brandmän som var vid WTC och Pentagon, poliser vid WTC och militärer vid Pentagon.

Ta bara de samtal en anhörig fick från Flight 93. Hennes man berättade att planet var kapat och ville att hon skulle meddela det. När samtalet var slut stod hon som paralyserad. Vem ringer man för att berätta att ett plan är kapat?

I alla dessa program har INGET kommit fram som ens i utkanterna stödjer en sprängteori. INGEN har nämnt att de trott att explosioner härrört från sprängämnen helt enkelt för att ljuden de upplevt inte liknat ljud från sprängämnen.

Sprängteorierna är gjorda på indicier och inte bevis och dessa indicier är så pass tolkningsbara att man kan få fram alternativa förklaringar till dem som inte innehåller några sprängämnen.

Sprängteorierna bortser från vissa fysiska fenomen där utträngandet av all luft från byggnaderna är den allvarligaste. Detta fenomen nämns överhuvudtaget inte i en enda sprängteori som om WTC 1 2 och 7 innehöll vakuum.

Att stål vid 1000 grader som är en mycket vanlig temperatur i okontrollerade bränder bara har kvar 10 % av sin bärförmåga är också något som de med sprängteorier har mycket svårt att ta till sig så de måste med alla medel sänka temperaturen i branden genom att spekulera om färgen på röken som faktiskt inte säger ett smack om temperaturen i branden.

En seriös teori tar hänsyn till allt som kan påverka resultatet och detta kan man inte se att sprängteorierna lever upp till utan de silar bort allt som talar emot dem istället.

Edited by zink on 2008/7/22 13:26:39
Edited by zink on 2008/7/22 13:27:38
Edited by zink on 2008/7/22 13:33:23

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

Filipino-Monkey skrev:

Till skillnad från dig och andra på detta forum så tror jag inte något om en person vad de har för utbildning eller vad de jobbar med. Ingen på andra forum bryr sig om det hellre om detta men på detta gör alltför många detta.

Det måste bero på något och det är enligt mig att man ser samhället som ett enda stort hot som man inte har riktigt kontroll över. Varför är andra i samhället så mycket tryggare så de inte behöver tänka och tro så mycket strunt om medmänniskorna som man kan rada upp från svar på detta forum och särskilt i denna diskussion.

Jag har INTE studerat på universitet utan gått 4-årig tekniskt gymnasium kemi på 1970 talet.

Quote:

Nu är du ute och anser en hel grupp medelsvensson var mindre vetande för att de inte tycker som DU. Man kan då anklaga dig för att var en lika god besserwisser som du anklagar jag och zpz2 att vara och den oförmåga för många på detta forum att var så totalt blinda för att man är precis lika dan som man anklar oss för att vara är en total gåta för mig.

Jag har till skillnad från de flesta på detta forum sett DOKUMENTÄRER av olika producenter som har INTERVJUAT anställda på WTC som överlevt, anhöriga till de omkomna, brandmän som var vid WTC och Pentagon, poliser vid WTC och militärer vid Pentagon.

I alla dessa program har INGET kommit fram som ens i utkanterna stödjer en sprängteori. INGEN har nämnt att de trott att explosioner härrört från sprängämnen helt enkelt för att ljuden de upplevt inte liknat ljud från sprängämnen.

Sprängteorierna är gjorda på indicier och inte bevis och dessa indicier är så pass tolkningsbara att man kan få fram alternativa förklaringar till dem som inte innehåller några sprängämnen.

Sprängteorierna bortser från vissa fysiska fenomen där utträngandet av all luft från byggnaderna är den allvarligaste. Detta fenomen nämns överhuvudtaget inte i en enda sprängteori som om WTC 1 2 och 7 innehöll vakuum.

Att stål vid 1000 grader som är en mycket vanlig temperatur i okontrollerade bränder bara har kvar 10 % av sin bärförmåga är också något som de med sprängteorier har mycket svårt att ta till sig så de måste med alla medel sänka temperaturen i branden genom att spekulera om färgen på röken som faktiskt inte säger ett smack om temperaturen i branden.

En seriös teori tar hänsyn till allt som kan påverka resultatet och detta kan man inte se att sprängteorierna lever upp till utan de silar bort allt som talar emot dem istället.
Ta bara de samtal en anhörig fick från Flight 93. Hennes man berättade att planet var kapat och ville att hon skulle meddela det. När samtalet var slut stod hon som paralyserad. Vem ringer man för att berätta att ett plan är kapat???? Finns det konkreta bevis på att mobiltelefoner fungerade att ringa med på 30000 meters höjd 2001?

Posted on: 2008/7/22 14:27

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

TeBe skrev:
Zink, du vet om att du låter som en trasig gammal grammofonskiva..

Vem säger att det var aluminium under WTC?

Har du läst "white papers" från tillverkarna och konstruktörerna?

http://stj911.com/evidence/wtc.html#white_paper

"A white paper on the structure of the Twin Towers carried out by the firm of Worthington, Skilling, Helle & Jackson contained eleven numbered points, including:

3. The buildings have been investigated and found to be safe in an assumed collision with a large jet airliner (Boeing 707-DC 8) traveling at 600 miles per hour. Analysis indicates that such collision would result in only local damage which could not cause collapse or substantial damage to the building and would not endanger the lives and safety of occupants not in the immediate area of impact.
--City in the Sky, p 131

Glanz and Lipton summarize the findings of the white paper:

The Vierendeel trusses would be so effective, according to the engineers' calculations, that all the columns on one side of a tower could be cut, as well as the two corners and several columns on the adjacent sides, and the tower would still be strong enough to withstand a 100-mile-per-hour wind.
--City in the Sky, p 133

The Engineering News Record (ENR) contained a number of articles on the design and construction of the World Trade Center. The article "How Columns Will Be Designed for 110-Story Buildings" quotes lead architect John Skilling:

"live loads on these [perimeter] columns can be increased more than 2000% before failure occurs."
--John Skilling, in Engineering News Record, 4/2/1964

Dessutom så vill jag att du förklarar hur WTC-byggnaderna kan falla nästan lika snabbt som i "fritt fall", alla dom vetenskapliga parametrarna är som bortblåsta när man diskuterar falltiderna med dig??

Det fanns 60-70st våningar under som stödde upp resten av byggnaderna, för att överdelen av byggnaderna skall kunna falla så snabbt så kan underliggande våningar inte ha nån som helst bärighet kvar, det kan man endast åstadkomma genom att spränga underliggande våningar millisekunder innan för att slippa motståndet...

Du börjar med aluminium men sedan vill du har fram att byggnaderna skulle tåla en krasch med ett flygplan och der var precis vad de gjorde 911.

Föll byggnaderna ihop när planen kraschade i WTC 1 och 2? Nej

Det var den efterföljande branden som fick WTC1 och 2 att kollapsa och kollapsen i WTC1 och 2 börjar också på våningarna där branden var som intensivast.

Man måste faktiskt låta som en grammofonskiva på detta forum för att fatta vad man menar har många på detta forum stora problem med.

Enligt dig har aluminiumplåtarna på fasaderna till WTC 1 och 2 inte påverkats alls av bränderna.

Det är så att om man hade sprängt WTC 1, 2 och 7 hade större bitar av byggnadera bevarats för då hade motståndet i byggnaderna kraftigt reducerats. Det är för att byggnaderna INTE har sprängs som betonggolven blev till damm. Med sprängningar hade de fallit med mindre motstånd och bevarats bättre.

Sprängningar kan inte slunga iväg stora bitar av byggnaden för sprängämnen slår isär material eller hur?

Ok, för konversationens skull så säger vi att all flytande material under WTC var aluminium, då återstår en fråga!?

Vart tog allt stål vägen? Det var ju åtskilligt mer stål i WTC än aluminium? Så Zink vart tog allt stål vägen?

Vi har ju även lärt oss av dig eller zpz2 att ett flygplan i aluminium kan gå genom en Pentagon-vägg, väggen står sen kvar i 20min, sen brinner planet upp inne i Pentagon, så inga kroppar, väskor eller liknande hittas, dock så påhittas DNA..? Det måste ha varit ihoppfällbara vingar på den Boeingen för att kunna ta sig genom ett hål på ca 10-15meter?

Återigen, man kan inte ha kakan och samtidigt äta den, men när amerikanska regeringen kommer med en utredning så är ta mig fan allt möjligt, dessutom så finns det dom som tror och litar på den amerikanska regeringens utredning, en regering som konstant har undanhållit fakta och ljugit för medborgarna??

Posted on: 2008/7/23 9:35
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Quote:

shilton skrev:
Ta bara de samtal en anhörig fick från Flight 93. Hennes man berättade att planet var kapat och ville att hon skulle meddela det. När samtalet var slut stod hon som paralyserad. Vem ringer man för att berätta att ett plan är kapat???? Finns det konkreta bevis på att mobiltelefoner fungerade att ringa med på 30000 meters höjd 2001?

Nu antar du återigen saker som du inte har belägg för. Den person som ringde henne använde flygtelefonen och inte mobiltelefonen.

Varför jag tagit upp samtalet från Flight 93 är att fruns reaktion på samtalet från sin man i Flight 93 är logiskt och trovärdig. Om de personer jag sett i dokumentärerna suttit och hittat på allt de talar om så märks detta genom att man glömmer reaktioner som man inte tänker på. Att man inte normalt ringer till någon och talar om att plan är kapade visar att hennes reaktion ytterst sannolik.

Eftersom jag också jobbar med mobiltelefonsystem så vet jag att mobiltelefoner fungerar i flygplan under vissa förutsättningar.

Ju högre ett plan flyger desto mindre sannolikt är det att mobiltelefonen fungerar för det finns en spärr i mobiltelefonsystem att om en mobiltelefon allokerar för många mobilstationer så stängs uppkopplingen av. Det innebär att mobiltelefoner i flygplan fungera säkrare om planet flyger lågt eller i glest befolkade områden.

Det är idag enligt mig idag omöjligt att visa att mobiltelefonsamtal inte kunde komma från flygplanen. Man måste nämligen flyga exakt samma väg som Flight 93 och Flight 77 samt ha exakt samma antal mobilantenner och mobilstationer som 11 september 2001 och det är omöjligt för de har byggts ut sedan 2001 från GSM till att även innefatta GPRS, EDGE och UMTS (3G).

Att personer med dåliga kunskaper har bestämda åsikter om hur händelser gått till eller vad som fungerar eller inte är väldigt vanligt på vaken.se. En del är t.o.m. mycket negativa till kunskap.

Detta gäller väl alla om man vi få fram en så sann och trovärdig syn på händelser och omvärlden ska ALL kunskap med inte bara de som talar för den egna åsikten.

Så ta med att de brann med 1000 grader i WTC 1, 2 och 7 och att luften ska ut ur dessa byggnader och räkna på det också i sprängteorierna och se om de fortfarande kan anses vara sannolika.

Anonym
Quote:

zink skrev:
Quote:

shilton skrev:

Nu antar du återigen saker som du inte har belägg för. Den person som ringde henne använde flygtelefonen och inte mobiltelefonen.

Varför jag tagit upp samtalet från Flight 93 är att fruns reaktion på samtalet från sin man i Flight 93 är logiskt och trovärdig. Om de personer jag sett i dokumentärerna suttit och hittat på allt de talar om så märks detta genom att man glömmer reaktioner som man inte tänker på. Att man inte normalt ringer till någon och talar om att plan är kapade visar att hennes reaktion ytterst sannolik.

Eftersom jag också jobbar med mobiltelefonsystem så vet jag att mobiltelefoner fungerar i flygplan under vissa förutsättningar.

Ju högre ett plan flyger desto mindre sannolikt är det att mobiltelefonen fungerar för det finns en spärr i mobiltelefonsystem att om en mobiltelefon allokerar för många mobilstationer så stängs uppkopplingen av. Det innebär att mobiltelefoner i flygplan fungera säkrare om planet flyger lågt eller i glest befolkade områden.

Det är idag enligt mig idag omöjligt att visa att mobiltelefonsamtal inte kunde komma från flygplanen. Man måste nämligen flyga exakt samma väg som Flight 93 och Flight 77 samt ha exakt samma antal mobilantenner och mobilstationer som 11 september 2001 och det är omöjligt för de har byggts ut sedan 2001 från GSM till att även innefatta GPRS, EDGE och UMTS (3G).

Att personer med dåliga kunskaper har bestämda åsikter om hur händelser gått till eller vad som fungerar eller inte är väldigt vanligt på vaken.se. En del är t.o.m. mycket negativa till kunskap.

Detta gäller väl alla om man vi få fram en så sann och trovärdig syn på händelser och omvärlden ska ALL kunskap med inte bara de som talar för den egna åsikten.

Så ta med att de brann med 1000 grader i WTC 1, 2 och 7 och att luften ska ut ur dessa byggnader och räkna på det också i sprängteorierna och se om de fortfarande kan anses vara sannolika.

Hur ska du bevisa dessa 1000 grader samt luftgenomförseln i byggnaderna? Mina öron tolkar det som att du låter din okunskap och gissningsförmåga spekulera igen...

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

shilton skrev:

Tack för svaret. Jag ställde nämligen bara en fråga.En fråga jag själv inte hade svar på. Finns det konkreta bevis på att mobiltelefoner fungerade att ringa med på 30000 meters höjd 2001?

Posted on: 2008/7/23 12:04

Anonym
Quote:

TeBe skrev:

Ok, för konversationens skull så säger vi att all flytande material under WTC var aluminium, då återstår en fråga!?

Vart tog allt stål vägen? Det var ju åtskilligt mer stål i WTC än aluminium? Så Zink vart tog allt stål vägen?

Vi har ju även lärt oss av dig eller zpz2 att ett flygplan i aluminium kan gå genom en Pentagon-vägg, väggen står sen kvar i 20min, sen brinner planet upp inne i Pentagon, så inga kroppar, väskor eller liknande hittas, dock så påhittas DNA..? Det måste ha varit ihoppfällbara vingar på den Boeingen för att kunna ta sig genom ett hål på ca 10-15meter?

Återigen, man kan inte ha kakan och samtidigt äta den, men när amerikanska regeringen kommer med en utredning så är ta mig fan allt möjligt, dessutom så finns det dom som tror och litar på den amerikanska regeringens utredning, en regering som konstant har undanhållit fakta och ljugit för medborgarna??

Stålet ramlade ihop i en enda hög. Tänk på att av totala byggnadens volym det inte så stor mängd stål.

Om Flight 77 ta och säg vad det är på dessa bilder:

http://www.rense.com/general32/phot.htm

Jag måste undra varför du gissar att Flight 77 analyserna har påhittade DNA. Detta finns det inget som tyder på. Hade DNA bevisen hittats på har de varit personer som aldrig existerat i de proverna och då hade alla passagerare på Flight 77 varit påhittade. Istället så finns det livs levande anhörig till dessa passagerare som inte har protesterat mot de DNA analyser som har gjorts. Att påstå att de är påhittade DNA prover är en skymf mot de som omkom i Flight 77. Att påstå att Flight 77 inte kraschade i Pentagon är också en skymf mot de anhörig samt att påstå at Pentagon träffades av en missil.

Du blandar ihop vad en administration säger till ett folk och vad som hände 911. Även om inte allt som finns att säga om 911 har kommit ut så har vi fått den mest sannolika redovisningen av 911 där de var 19 kaparna från främst Saudiarabien som utförde 911.

Att du och andra med likande åsikter inte gillar de offentliga förklaringarna och utredningar av 911 är att de inte bryr sig om något av de du tror på. Att de skulle har rätt finns därför inte i din föreställningsvärld.

DEN ENDA SPRÄNGTEORIERNA PÅSTÅR ÄR ATT WTC1, 2 och 7 SPRÄNGDES.

Smaka på det. Allt annat saknas som vem som gjorde utförde sprängningarna, motiven, hur sprängningarna utfördes, vilka sprängämnen som användes, hur sprängningarna gick till. Alla helt självklara delar som måste finnas med i en sprängteori men vars lista endast irriterar de som tror på det stora hålet sprängteorierna som faktiskt inte innehåller något som helst bevismaterial utan bara en enda lång rad av gissningar.

Man gissar att alla rapporter om explosioner kom från sprängämne, Man gissar att röken visar på sprängämnen. Man gissar att elden inte kunde få WTC 1,2 och 7 att kollapsa. Man gissar rastiderna på WTC 1,2 och 7 så de blir så korta som möjligt.

Alla sprängteorier är en enda stor kedja av gissningar.

Ni hoppar jag att jag får någon som kan visa på ett enda hårt bevis för den egna sprängteorin de har totalt lyst med sin frånvaro i alla sprängteorier jag undersökt.

See User information
ZINK, hur kunde man hitta smält Järn i byggnaderna, alla tre, i källaren, var det fullt med smält Järn, som inte ens fanns i byggnaderna, som vi alla vet var byggda av Stål. hur kunde det finnas smält Järn, om inget fanns i byggnaderna, svaret är Thermate, som producerar Järn och Aluminiumoxid, när det brinner. Båda finns bevisat på Ground Zero.

Kan du förklara detta.

Flera ton.

På nåt mystiskt satt, har stål omvandlats till Järn, detta kan inte ske simultant, med hjälp av slumpen, eller massmedia, bara genom att ljuga, hehe

HäR äR DITT BEVIS., KNäCK DEN.

Nån bar dit det naturligtvis, for att kasta skit på eliten. HA HA

Posted on: 2008/7/23 18:31
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

Anonym
Quote:

JohnC skrev:
ZINK, hur kunde man hitta smält Järn i byggnaderna, alla tre, i källaren, var det fullt med smält Järn, som inte ens fanns i byggnaderna, som vi alla vet var byggda av Stål. hur kunde det finnas smält Järn, om inget fanns i byggnaderna, svaret är Thermate, som producerar Järn och Aluminiumoxid, när det brinner. Båda finns bevisat på Ground Zero.

Kan du förklara detta.

Flera ton.

På nåt mystiskt satt, har stål omvandlats till Järn, detta kan inte ske simultant, med hjälp av slumpen, eller massmedia, bara genom att ljuga, hehe

HäR äR DITT BEVIS., KNäCK DEN.

Nån bar dit det naturligtvis, for att kasta skit på eliten. HA HA

Du har blandat ihop termit som en blandning järn och aluminiumoxid och Thermate-TH3 som är en blandning av termit, bariumnitrat och svavel.

Om du nu gissat att det var smält stål och beräkning har visat att det behövdes ett ton termit per kolumn bara för få av dem och INTE smälta resten till stål och WTC 1 och 2 hade i kärnan 48 kolumner så MINST 48 ton hade behövts. Beräkningarna:

http://www.physics911.ca/Grimmer:_Possible_Use_Of_Thermite_in_WTC

Det ska också sägas att D.P. Grimmer hört till Scholar för 9/11 truth man är inte längre medlem bland dem. Det ska också sägas att de finns osäkerheter i D.P. Grimmers uträkningar och att andra fått ännu mer termit i sina beräkningar. Osäkerheten beror på att man inte vet hur tjock stål det var i kolumnerna.

Alla dessa ton av termit har några genom ett mirakel lyckat placera i WTC1, 2 och 7 utan att en kotte märke något. Kan du tala om hur det gick till är även det ett mirakel.

Sedan exploderar inte heller termit så du har kvar att gissa hur bitar av slugas så långt av alla dess tom av termit. Du får även komma med hårda bevis på smält stål för allt jag har hittat är att folk SÄGER att de var smält stål inte att någon verkligen har visat svart på vitt att det var så.

Så som jag säger sprängteorierna baseras på rena gissningar även från din sida.

See User information
Vore så roligt om dom provade det här när en liknande byggnad ska rivas, att tända eld högt upp i den och mäta temperaturer i värmeisolerade balkar, och se om den ramlar ihop eller inte.
Jag skulle lätt satt en tusenlapp på att den inte ramlar ihop.

Posted on: 2008/7/23 21:34

See User information
Quote:

shilton skrev: Tack för svaret. Jag ställde nämligen bara en fråga.En fråga jag själv inte hade svar på. Finns det konkreta bevis på att mobiltelefoner fungerade att ringa med på 30000 meters höjd 2001?

Du har just överdrivit ett flygplans marschhöjd med en faktor 3. Dessutom kom den stora majoriteten av samtal från airphones, inte mobiltelefoner, och flera av mobiltelefonsamtalen gjordes då flygplanen var på låg höjd.

Det finns en del anekdotiska bevis för att mobiltelefoner fungerar sporadiskt även på marchhöjd, t.ex. folk som glömt telefoner påslagna som börjat ringa under flygningar osv.
Och experter säger att det är möjligt att ringa även på hög höjd, men med dålig tillförlitlighet.
Quote:
According to industry experts, it is possible to use cell phones with varying success during the ascent and descent of commercial airline flights, although the difficulty of maintaining a signal appears to increase as planes gain altitude. Some older phones, which have stronger transmitters and operate on analog networks, can be used at a maximum altitude of 10 miles, while phones on newer digital systems can work at altitudes of 5 to 6 miles. A typical airline cruising altitude would be 35,000 feet, or about 6.6 miles.
''The fact of the matter is that cell phones can work in almost all phases of a commercial flight,'' said Marvin Sirbu, professor of engineering and public policy at Carnegie Mellon University.

http://query.nytimes.com/gst/fullpage ... 138F937A2575AC0A9679C8B63

Att ringa från flygplan är dock förbjudet enligt lag i USA vilket kanske förklarar bristen på experiment för att testa detta.

Posted on: 2008/7/23 22:46

See User information
Quote:

molgan skrev:
Vore så roligt om dom provade det här när en liknande byggnad ska rivas, att tända eld högt upp i den och mäta temperaturer i värmeisolerade balkar, och se om den ramlar ihop eller inte.
Jag skulle lätt satt en tusenlapp på att den inte ramlar ihop.

Du glömde att skicka in ett flygplan som skadar strukturen och sliter bort brandisolering, samt att tornen när de rasar gjorde allvarliga skador på närliggande byggnader, vilket är oönskat när man river en byggnad.

Posted on: 2008/7/23 22:53

« 1 2 (3) 4 5 6 ... 15 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper