vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Anonym
Re: 2012 Enigma - Ett MÅSTE att se
Quote:

seilon skrev:
sebben

Jag förstår dig, att man inte ska ta in skräp. Du har HELT rätt. Men vad händer om man fyllt sig med skräp och inte kan se klart? Huh?

Ska de bara glömma allt och bli ett vakum? Huh?

Igen? Om man inte vill nå Nirvana och njuta av livet i människokroppen ett par tusen år till, får man inte det? HUH? :)

Det som händer är väl att man blir helt lost - och det finns inte tid eller utrymme till det - det är därför jag postar lite till synes bryskt...

Några kanske tycker, det skrivs så, att alla ska väl ha rätten att se på vad de själva vill, för att bilda sig en egen uppfattning.Jo det är klart - alla har sin rätt, självfallet!

Men... som jag försökt att säga i hundratals inlägg så är det där med "själv" etc inte att man då "tycker" själv, inte att man har en EGEN "Uppfattning" - utan det är just det där tonvis med skräpet man redan tidigare fyllt sig/sin tunna med som tycker si eller så, om det man tex sett - man har ju redan blivit det Människor är inte sig själva ju, då är det inte ens meningen att vi ska vara här, och vara människor... det är inte vår sanna natur, eller hem...

Varför viil man ta in "info"?
Vilka vill istället göra sig av med saker...

Citat:
"Ska de bara glömma allt och bli ett vakum? "

När man gör sig av med det smutsiga så blir man ju mer sig själv, har höjt sin nivå - det är ju Kultivering, istället för Devolution - varförär det så svårt att ta ruta ett inom andlig förståelse?

Mycket märkligt fenomen.

Wilcock är den värsta dyngan, vill jag påstå.

Vänta på sin uppstigning, hehe - det vanliga snacket - det har varit i olika varianter så länge jag kan minnas - se det rena evil i detta. New Age är något...

Han är bara en i raden, de avlöser varandra - det har de där krafterna sett till så länge jag varit med - och jag har sett de flesta av dem, och träffat dem.

Jag kan nog säga att ni skulle få ståpäls omni servad de har inom sig, och bakom ryggen.

Här är ett par trådar, jag har inte läst det direkt - kanske är det bara från konkurrerande kvinnliga newagismtjosans, det mesta.

Following his Ra discover, Wilcock sought to make "professional contacts" with authors of some of his favorite books, researchers, etc., which furthered his absorption of various materials, and also solidified the idea that aliens were our friends and helpers. For instance, Courtney Brown convinced Wilcock that the "priesthood of Mars" and, for that matter, any ETs didn't want to contact us because we still make movies that depict blowing ETs to smithereens - a point that Sheldan Nidle continues to make even now.

So, despite the Ra influence and chastisement from one of his heroes, Wilcock continued virtually to leave the influence of Orion STS out of his messages. I think he was probably imprinted by the idea of the benevolent Galactic Federation, soaring gloriously through space on their motherships, straddling immense forces but gently guiding humanity on its way towards ascension. Basically, the disinfo got to him too early, and he couldn't be dissuaded from it. His fused-together ideas from a wide variety of sources are now his own grand theory of everything as represented by Convergence.

He's just trying to spread the word about an imminent dimensional shift, ascension -- same as so many "spiritual teachers" (with the twist of trying to prove its imminence by looking for signs in the physical universe) but his method for achieving it is not to grow the soul by acquiring and using knowledge (DOing), not to try to achieve objectivity in perception of our world, not to move toward personal sovereignty by learning the ways of power in a polarized realm, not to stand up for your beliefs in the face of intimidation by that power. His message is more along the lines of garden-variety new-age religion, which is basically to think good thoughts, meditate, stay away from bad stuff, hang out with communities of other "good guys" and imagine ascension.

http://www.sott.net/signs/forum/viewtopic.php?id=2015

http://www.evpreversespeaking.com/200 ... verse-that-he-is-a-fraud/

Edited by sebben on 2008/7/23 19:17:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
I mitt förra inlägg så var det ett par länkar. I någon av dem såg jag de tog upp om Nidle.

Detta skrev Insider om Nidle:

Q:
How close to the truth are the writings of Neale Donald Walsch in his Conversations with God series?
Are you in any way related to the Bird Tribes mentioned in Ken Carey`s Starseed Millenium books?
Is there much truth in the writings of Sheldan Nidle of www.paoweb.com ?

A:
The Native Americans have preserved knowledge succesfully but nowadays (and the last century
orso) it is being presented in an erronneous fashion.
Integration is "working".
About the authors mentioned; like I posted before it is not in your interest to accept human
intervention/advisors/salesmen between you and the Divine.
They may say certain things which are true, yet it will never be complete.

Här är lite från vaken, där jag skrivit om honom och det större sammanhanget, 2012 och det där.... Kul att se... det första under från 2005 från kronblomtiden - tänk så mycket baklänges somliga styvsinta valt att gå sedan dess... (det finns undantag).

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... ost_id=6501#forumpost6501

+

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=25851#forumpost25851

+

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=27913#forumpost27913

+

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=40613#forumpost40613

+

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=42585#forumpost42585

+

Favorit i repris:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... pe=&topic_id=6630&forum=1

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag är med dig Sebben, men om jag vill leva i min mänskliga kropp då? :)

Jag menar, det kommer bli svingrymt att utforska universum som människa, se världen ur dessa två ögon. Jag vill inte bli ett med något, jag vill inte leva i Nirvana. Jag vill leva i den kommande gyllene tidsålder som kommer. Jag vill åka mina inlines, jag vill åka skidor, jag vill ha sex, jag vill njuta av de kemikalier som min hjärna utsöndrar och som ger mig en illusorisk upplevelse.

Det är inte fel, det är en gåva ifrån Universum. Det är såhär universum lever som sig själv, och utökar sin oändliga kunskap tack vare vår fantasi och förmåga att skapa.

Problemet är att vi har levt i mörker, vi har inte förstått vilka vi är, och att vi alla är samma, att vi delar varandras upplevelser på ett djupare plan, fast vi upplever det subjektivt, och det är det som är meningen.

Sebben, en fråga till dig, ser du oss alla som en?

Posted on: 2008/7/23 20:20

Anonym
Quote:

seilon skrev:

Jag menar, det kommer bli svingrymt att utforska universum som människa, se världen ur dessa två ögon. Jag vill inte bli ett med något, jag vill inte leva i Nirvana. Jag vill leva i den kommande gyllene tidsålder som kommer. Jag vill åka mina inlines, jag vill åka skidor, jag vill ha sex, jag vill njuta av de kemikalier som min hjärna utsöndrar och som ger mig en illusorisk upplevelse.

Det är inte fel, det är en gåva ifrån Universum. Det är såhär universum lever som sig själv, och utökar sin oändliga kunskap tack vare vår fantasi och förmåga att skapa.

Problemet är att vi har levt i mörker, vi har inte förstått vilka vi är, och att vi alla är samma, att vi delar varandras upplevelser på ett djupare plan, fast vi upplever det subjektivt, och det är det som är meningen.

Sebben, en fråga till dig, ser du oss alla som en?

suck... du kan inte se universum med dina köttsliga ögon - de har vi fått här i samsara.

Du använder ord och begrepp som är från din New Age-tro. Du har din tro/programmering om "gyllene tidsålder" och annat.

Hur kan något komma in i det nya kosmos om man säger man vill ha av den gamla dyngan, begär, känslor och annat?

Det som säger så i dig är just det där som inte är du - det som inte vill dö. De som har sökt att återvända till sin sanna natur är de som kultiverat - allt vad yoga och allt möjligt... var från början det, innan det blev evil och övertaget, och nu mest är för fitness.

Vill du äta smuts, låta dig utnyttjas av det som vill du ska "uppleva det där", så go ahead. Det är inte över än.

Missbrukare och alla...lvere för "sina" begär - det är inte dom, därför blir de aldrig nöjda, utan vill ha mer och mer... och det blir mer och mer pervo - eftersom det inte var behov, utan begär - det är annat som besatt... och vill ah et där - de lever av oss, och äter även folk fysiskt.

Det där är inte du som vill ha, även om du säger det, och tror så nu.

Citat:
"Sebben, en fråga till dig, ser du oss alla som en?"

En vadå?

Frågan är fel ställd. Kom igen lite nu. Nu kan väl inse att det där är bara hämtat från burken därute. Det är irrelevant... det är bara lösgodis som de serverar sina får, som de lever av/genom varje dag.

Du är just inom det som det stod om i en av länkarna om Wilcock, inom Light- and Love Movement...

See User information
Sebben hade tidigare ett nickname som löd: Novax

Nån mer än jag som känner igen argumentationen och dom ständiga påpekandena om meningsbyggnationer och stavningsfel?

Vet inte riktigt hur novax funkade, ena dagen värsta new-age flummet för att andra dagen hoppa på folk som skrev och tyckte som honom själv..??

Posted on: 2008/7/23 23:02
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Quote:

TeBe skrev:

Nån mer än jag som känner igen argumentationen och som ständiga påpekandena om meningsbyggnationer och stavningsfel?

Vet inte riktigt hur novax funkade, ena dagen värsta new-age flummet för att andra dagen hoppa på folk som skrev och tyckte som honom själv..??

Du talar osant - varför - varför postar du detta?
Jag påtalar om ordituklippning, väldigt sällan något annat.
Är det något dåligt?

Det där med hoppa på... du kan bättre än så här, hoppas jag.

Klämmer det en sko... något annat som "känt" att du tappade i prestige, eller något, så du projicerar utåt och flyttar fokus?
Eller vad är det fråga om?

/Novax bannad sedan i mars och lycklig postare av, tex:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=61850#forumpost61850

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=61822#forumpost61822

Resized Image

Anonym
Quote:

TeBe skrev:

Nån mer än jag som känner igen argumentationen och som ständiga påpekandena om meningsbyggnationer och stavningsfel?

Har du något vettigt att tillföra tråden, eller ämnet, vad som postas här... så kom igen. Annars sov gott. Tre år.

See User information
Är du kompis med Novax eller gillade du hans argumentation så mycket att du känner dig tvungen att försvara honom??

Och varför denna mening mitt upp i alltihopa?

"/Novax bannad sedan i mars och lycklig postare av, tex:"

Posted on: 2008/7/23 23:19
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Seilon :

Jag tycker du kan skriva mycket bra seilon, men lite saker har ja svårt att förstå mig på! Och som jag ser som lite dubbelmoral . Du säger här att du vill ha sex tex vad är sex? Sex är en lust och handlar då om egoism lr hur?För du skrev inte att du ville ha kärlek utan just sex lr hur?
Eftersom du anser du är ett med allt, anser du då att du har sex med dig sj när du har det?
Om nu du är ett med allt runtomkring skulle du då behöva ha sex?
Om du nu skulle vara så fri från allt materiellt o fri hit o dit hur kan man då böja sig för en lust? jag förstår inte grejen bara.
Du brukar skriva att egoism osv inte är bra men sen säger du att "du" vill känna "du" vill göra det, och det? varför denna seperation när du är ett med allt? varför vill "du" ens göra något .
Hur kan man vara fri från omvärlden om man fortfaramde vill ha någonting utav den?
Sedan ja vet inte om du är mcyket inne på just new age känns lite så men frågar? Känns som att många blir vilseledda av tex new age flum om att du är gud bla bla följer exakt samma spår som satanismen. Lr typ the secret tjafs . Alltså ja menar inte att du ä new agare ja bara undrar för känns som att väldigt mycket ska handla om dig hit o dit du vet det och du vet det?

Posted on: 2008/7/23 23:39

See User information
sebben

Nu vet jag att vi har en fundamental syn på verkligheten som skiljer så det du säger är för mig tagna ord ifrån något form av lära, antaligen buddhism, tao eller Falun Dafa?

Jag är fri ifrån materiella ting, men jag kan inte hjälpa det när min mage kurrar, för kroppen behöver sin näring. Jag vill dock påstå att jag tagit makt över min kropp och genom sinnet kan påverka den, jag kan tänka bort smärta och huvudvärk t.ex. Jag har ingen mer allergi eller migrän som jag lidit av hela mitt liv.

När jag säger att vi alla är en så menar jag det jag säger. Du är också jag, fast i en annan upplevelse.

wolfheart (nu blir jag lite privat, men men...)
Jag förstår dig, det jobbiga är ordens betydelser och att man kan tolka de på olika sätt. När jag säger sex så menar jag inte det djuriska eller det som tilltalar mitt limbiska system. Jag vill ha sex med äkta kärlek, men min själsfrände, och än är hon inte vaken att veta om detta. Så just nu lever jag i celibat. Ingen masturbation heller trots att jag förr varit duktig på det ;)

Quote:
Eftersom du anser du är ett med allt, anser du då att du har sex med dig sj när du har det?

Tjae, det är ju rätt sjukt att se det så men så är det jue, alla är en. Men äkta kärlek är inte sex där man måste banka på varandra, det är mer än så och jag har inte fått ha det där sexet än där även själarna möts.

Quote:

Som sagt, jag lever numer i celibat.

Quote:
Om du nu skulle vara så fri från allt materiellt o fri hit o dit hur kan man då böja sig för en lust? jag förstår inte grejen bara.

Det gör jag inte.

Quote:
Du brukar skriva att egoism osv inte är bra men sen säger du att "du" vill känna "du" vill göra det, och det? varför denna seperation när du är ett med allt? varför vill "du" ens göra något .

Vet du hur tråkigt det är att sitta och stirra in i en vägg :P
Näe, men det är väl klart att man vill ha upplevelser och äventyr, men just nu måste Illuminati och människorna vakna så vi får leva i en Utopisk och harmonisk värld!

Quote:
Hur kan man vara fri från omvärlden om man fortfaramde vill ha någonting utav den?

Jag behöver ingeting ifrån den. Men som sagt, upplevelser och äventyr. Att sitta still och inte göra något är tråkigt. Jag vill utforska, vara kreativ, skapa och sprida kärlek. Just nu lever jag för att väcka uppmärksamhet kring Illuminati och vår värld. (på många plan, inte bara detta som jag pratar om på vaken)

Quote:
Sedan ja vet inte om du är mcyket inne på just new age känns lite så men frågar? Känns som att många blir vilseledda av tex new age flum om att du är gud bla bla följer exakt samma spår som satanismen. Lr typ the secret tjafs .

Jag har aldrig varit i kontakt med "New Age" och ser mig inte som något än en människa eller spirituell varelse som för ett ögonblick (sett till Universums tidsram) lever som människa för att kunna uppleva mig själv (universum) innifrån. Och detta är inget som skiljer mig ifrån andra, då jag anser att vi är en så gör alla som mig.

Jag följer ingen ideolgi, jag lär av allt och lyssnar till allt. Jag ser på denna dag och undrar - hur blev det såhär? Sen går jag bakåt och ser på vad som hänt för att förstå denna dag. Allting som är dåtid är för mig en smet händelser som påverkar varandra på ett eller annat sätt, denna smet händelse skapar dagen vi har idag och ger oss en inblick i hur morgondagen kan tänkas se ut.

Ang. The Secret så är det den filmen som väckte mig till det andliga, men jag har inte följt det spåret. Jag lärde mig Law of Attraction och sett saker hända mig gång på gång som jag "önskat" mig. Så som jag säger till folk, jag är ett levande bevis på att Law of Attraction fungerar då jag verkligen gjorde mina drömmar till verklighet. Men jag lever efter karma och tror stenhårt på att den energi jag skickar ut kommer tillbaks. Så ju mer egoistisk man är, ju mer får man tillbaks det. Ju mer kärleksfull man är, ju mer får man tillbaks det. Det är som en boomerang, en god handling skapar en god handling och vice versa.

Quote:
Alltså ja menar inte att du ä new agare ja bara undrar för känns som att väldigt mycket ska handla om dig hit o dit du vet det och du vet det?

Jag tycker det är tråkigt att du tror jag ser ner på folk (ska handla om mig). Jag önskar alla lärde sig det jag lärt mig, men ingen kan gå min väg - för du är du mig. Jag är ingen lärare av något slag, jag är en medelsvensson som vaknat upp till hur världen fungerar.

Jag kan inte säga att det jag pratar om är sant för dig, då jag accepterar den fria viljan. Men jag har enorm respekt för alla oavsett vem det är, däremot ser jag oss alla som likvärdiga och ser varken upp eller ner på någon.

Enda gången jag ser ner på någon är när de ser ner på mig eller inkräktar på min fria vilja.

The Animals (kända för House of the Rising Sun) skrev följande i en låt:
"To my inferiors, I am superior
To my equal, I am an equal
To my superiors, I am grateful for what I can gain from them
By thinking I am superior, they are only making themselves inferior (de som anser sig vara superior alla andra)"
- The Animals låt All is One (1968)

Vi är alla gudar, och ju mer vi lär oss ju mer förstår vi att vi måste respektera och älska varandra. När jag insåg att vi alla var en så blev jag rädd, för ingen förutom jag existerar, jag kände mig plötsligt helt ensam och övergiven men blev översköljd av så mycket kärlek att jag visste inom mig att alla andra är mig, och jag är de. Detta var för mig en uppenbarelse som för alltid ändrade min syn på världen, och jag tror alla når den på sitt egna sätt. Ingen kan vandra min väg, vi kan bara vara varandras vägvisare och guider.

Novax, Annaste och sale var de som pushade mig med sina kommetarer till att vakna upp och bli fri den materiella världen. De var alltid emot det jag sa och jag är evigt tacksam alla som stött mig eller som påstått att jag har fel eller är ute och cyklar. Tyvärr så missförstår vi människor varandra alltför ofta, speciellt när det bara är ord inblandade och ingen kan se mina känslor. Jag lovar er, jag kan inte skriva detta utan att fälla en tår, för alla minnen kommer tillbaks och jag vet att allting kommer bli helt underbart för oss! Det gäller bara att se det positiva i allt samtidigt som man förlåter det negativa - eftersom det negativa är även du.

Dagen efter min "uppenbarelse" när jag gick till jobbet så såg jag kärlek i alla, jag kände hur bra vi alla kommer få det och hur underbart livet är. Det är bara att vi kan inte förstå hur bra livet är om vi inte sett det vi har sett, vi har fått glömma universums lagar och regler och att vi är Universum, för att kunna leva inom det.

Efter detta så ser jag fram emot varenda ny dag, varenda ny händelse, och varje kväll är som kvällen innan julafton när man var barn. Eftersom julafton för mig var fylld av spänning, får jag det jag önskat mig? Samtidigt så var det en dag av kärlek, då vi som familj umgicks och hade trevligt. Och det är såhär vi ska leva, vi behöver ingen misär för att uppskatta livet.

Många vill påstå att utan tråkiga dagar kan vi inte uppskatta de roliga. Jag vill att denna person ska förklara hur jag kunnat leva i 1år utan en enda tråkig dag. Och när jag inte trodde det kunde bli bättre så får jag en uppenbarelse om att vi alla verkligen är en. Men det är en sak att säga det, och en annan att förstå det, att känna det, att veta det.

Men jag kan aldrig tvinga på någon det jag lärt mig, och jag kan aldrig säga att jag har rätt - det vore att inkräkta på den fria viljan. Det gör mig inte bättre än Illuminati. Däremot kan jag förmedla vad jag vet ifrån mitt perspektiv och hoppas att det hjälper någon att vakna till sin sanning och finna kärlek för livet och sina medmänniskor, oavsett om det är Bush, en vän, din mamma eller grannen.

Mycket kärlek! och peace!
- seilon

Posted on: 2008/7/24 7:00

See User information
Härligt att se dina inlägg igen sebben;) ... det rör som vanligt runt i grytan hos användarna är på vaken, och blev plötsligt roligt igen att läsa på forumet.

Quote:

Wolfheart talar om den gyllenetidsåldern om att åka inlines och ha sex.
Vår civilisationer har nått sin peak, i historien har detta hänt förut och då följer förödelse, men inte bara det utan moralen och etiken är så låg nu att rätt och fel för många inte går att urskilja. Människan är mer vilsen en någonsin, och följer man världens utveckling genom nyhetsrapportering är det ganska tydligt att det inte är någon gyllenetidsålder som kommer iaf inte för "människan", och universum sett ur våra köttsliga ögon anser jag inte är mycket vidare att se, då dessa ögon endast skapar en solid illusion.

Posted on: 2008/7/24 7:59
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

Anonym
Quote:

seilon skrev:
sebben

Nu vet jag att vi har en fundamental syn på verkligheten som skiljer så det du säger är för mig tagna ord ifrån något form av lära, antaligen buddhism, tao eller Falun Dafa?

Jag är fri ifrån materiella ting, men jag kan inte hjälpa det när min mage kurrar, för kroppen behöver sin näring. Jag vill dock påstå att jag tagit makt över min kropp och genom sinnet kan påverka den, jag kan tänka bort smärta och huvudvärk t.ex. Jag har ingen mer allergi eller migrän som jag lidit av hela mitt liv.

När jag säger att vi alla är en så menar jag det jag säger. Du är också jag, fast i en annan upplevelse.

wolfheart (nu blir jag lite privat, men men...)
Jag förstår dig, det jobbiga är ordens betydelser och att man kan tolka de på olika sätt. När jag säger sex så menar jag inte det djuriska eller det som tilltalar mitt limbiska system. Jag vill ha sex med äkta kärlek, men min själsfrände, och än är hon inte vaken att veta om detta. Så just nu lever jag i celibat. Ingen masturbation heller trots att jag förr varit duktig på det ;)

Quote:

Tjae, det är ju rätt sjukt att se det så men så är det jue, alla är en. Men äkta kärlek är inte sex där man måste banka på varandra, det är mer än så och jag har inte fått ha det där sexet än där även själarna möts.

Quote:

Som sagt, jag lever numer i celibat.

Quote:

Det gör jag inte.

Quote:

Näe, men det är väl klart att man vill ha upplevelser och äventyr, men just nu måste Illuminati och människorna vakna så vi får leva i en Utopisk och harmonisk värld!

Quote:

Jag behöver ingeting ifrån den. Men som sagt, upplevelser och äventyr. Att sitta still och inte göra något är tråkigt. Jag vill utforska, vara kreativ, skapa och sprida kärlek. Just nu lever jag för att väcka uppmärksamhet kring Illuminati och vår värld. (på många plan, inte bara detta som jag pratar om på vaken)

Quote:
Sedan ja vet inte om du är mcyket inne på just new age känns lite så men frågar? Känns som att många blir vilseledda av tex new age flum om att du är gud bla bla följer exakt samma spår som satanismen. Lr typ the secret tjafs .

Jag har aldrig varit i kontakt med "New Age" och ser mig inte som något än en människa eller spirituell varelse som för ett ögonblick (sett till Universums tidsram) lever som människa för att kunna uppleva mig själv (universum) innifrån. Och detta är inget som skiljer mig ifrån andra, då jag anser att vi är en så gör alla som mig.

Jag följer ingen ideolgi, jag lär av allt och lyssnar till allt. Jag ser på denna dag och undrar - hur blev det såhär? Sen går jag bakåt och ser på vad som hänt för att förstå denna dag. Allting som är dåtid är för mig en smet händelser som påverkar varandra på ett eller annat sätt, denna smet händelse skapar dagen vi har idag och ger oss en inblick i hur morgondagen kan tänkas se ut.

Ang. The Secret så är det den filmen som väckte mig till det andliga, men jag har inte följt det spåret. Jag lärde mig Law of Attraction och sett saker hända mig gång på gång som jag "önskat" mig. Så som jag säger till folk, jag är ett levande bevis på att Law of Attraction fungerar då jag verkligen gjorde mina drömmar till verklighet. Men jag lever efter karma och tror stenhårt på att den energi jag skickar ut kommer tillbaks. Så ju mer egoistisk man är, ju mer får man tillbaks det. Ju mer kärleksfull man är, ju mer får man tillbaks det. Det är som en boomerang, en god handling skapar en god handling och vice versa.

Quote:
Alltså ja menar inte att du ä new agare ja bara undrar för känns som att väldigt mycket ska handla om dig hit o dit du vet det och du vet det?

Jag tycker det är tråkigt att du tror jag ser ner på folk (ska handla om mig). Jag önskar alla lärde sig det jag lärt mig, men ingen kan gå min väg - för du är du mig. Jag är ingen lärare av något slag, jag är en medelsvensson som vaknat upp till hur världen fungerar.

Jag kan inte säga att det jag pratar om är sant för dig, då jag accepterar den fria viljan. Men jag har enorm respekt för alla oavsett vem det är, däremot ser jag oss alla som likvärdiga och ser varken upp eller ner på någon.

Enda gången jag ser ner på någon är när de ser ner på mig eller inkräktar på min fria vilja.

The Animals (kända för House of the Rising Sun) skrev följande i en låt:
"To my inferiors, I am superior
To my equal, I am an equal
To my superiors, I am grateful for what I can gain from them
By thinking I am superior, they are only making themselves inferior (de som anser sig vara superior alla andra)"
- The Animals låt All is One (1968)

Vi är alla gudar, och ju mer vi lär oss ju mer förstår vi att vi måste respektera och älska varandra. När jag insåg att vi alla var en så blev jag rädd, för ingen förutom jag existerar, jag kände mig plötsligt helt ensam och övergiven men blev översköljd av så mycket kärlek att jag visste inom mig att alla andra är mig, och jag är de. Detta var för mig en uppenbarelse som för alltid ändrade min syn på världen, och jag tror alla når den på sitt egna sätt. Ingen kan vandra min väg, vi kan bara vara varandras vägvisare och guider.

Novax, Annaste och sale var de som pushade mig med sina kommetarer till att vakna upp och bli fri den materiella världen. De var alltid emot det jag sa och jag är evigt tacksam alla som stött mig eller som påstått att jag har fel eller är ute och cyklar. Tyvärr så missförstår vi människor varandra alltför ofta, speciellt när det bara är ord inblandade och ingen kan se mina känslor. Jag lovar er, jag kan inte skriva detta utan att fälla en tår, för alla minnen kommer tillbaks och jag vet att allting kommer bli helt underbart för oss! Det gäller bara att se det positiva i allt samtidigt som man förlåter det negativa - eftersom det negativa är även du.

Dagen efter min "uppenbarelse" när jag gick till jobbet så såg jag kärlek i alla, jag kände hur bra vi alla kommer få det och hur underbart livet är. Det är bara att vi kan inte förstå hur bra livet är om vi inte sett det vi har sett, vi har fått glömma universums lagar och regler och att vi är Universum, för att kunna leva inom det.

Efter detta så ser jag fram emot varenda ny dag, varenda ny händelse, och varje kväll är som kvällen innan julafton när man var barn. Eftersom julafton för mig var fylld av spänning, får jag det jag önskat mig? Samtidigt så var det en dag av kärlek, då vi som familj umgicks och hade trevligt. Och det är såhär vi ska leva, vi behöver ingen misär för att uppskatta livet.

Många vill påstå att utan tråkiga dagar kan vi inte uppskatta de roliga. Jag vill att denna person ska förklara hur jag kunnat leva i 1år utan en enda tråkig dag. Och när jag inte trodde det kunde bli bättre så får jag en uppenbarelse om att vi alla verkligen är en. Men det är en sak att säga det, och en annan att förstå det, att känna det, att veta det.

Men jag kan aldrig tvinga på någon det jag lärt mig, och jag kan aldrig säga att jag har rätt - det vore att inkräkta på den fria viljan. Det gör mig inte bättre än Illuminati. Däremot kan jag förmedla vad jag vet ifrån mitt perspektiv och hoppas att det hjälper någon att vakna till sin sanning och finna kärlek för livet och sina medmänniskor, oavsett om det är Bush, en vän, din mamma eller grannen.

Mycket kärlek! och peace!
- seilon

"Jag har aldrig varit i kontakt med "New Age" och ser mig inte som något än en människa eller spirituell varelse..."

Vad menar du med detta? Dina inlägg är ju New Agestuff/ord, hela tiden - vi kan ju alla se det, svart på vitt. Det här är befängt Seilon, du postar ju tex David W - och säger emellan postningarna att du är inte new Age... hehe.

Det är som om du har namnet Seilon och dina avatar, men sedan skriver att detta postar inte jag Seilon. Samma logik.

Är du säker på att du är en spirituell varelse - alltså en person som uttrycker sig kvickt och elegant - vilket är "spirituells" enda betydelse.

Du säger att du "kände" något, en uppenbarelse - vad är sådant - man kan se på vaken att människor tar vad de tar in/får som om det vore Sanning, något slags paket från "gud" - flera har "drömt om Jesus" - de lägger in massa grejer i drömmar och missar helt vad det hela handlar om, hur det ska "tolkas" mm, de lägger om sina liv efter det - och har spelats spratt - man kan "utsättas" för vad som helst - allt möjligt kan inverka på en. Det är se det är HELA tiden - detta sker after att man tagit in saker via sinnen då också - därför sprids allt så snabbt... tar man in snågot - som du säger du gör - du tar in "all information" - det är levande saker - bakom ligger också olika väsen/demoner och sådant - dåliga saker. Lyssnar man tex på någon känd person som kanaliserar något... många går ju på föredrag närde varit här, man läser deras/mångas böcker, ser filmer osv - då länkas man ihop med det som dessa personer har bakom sig, och man får det i sig - det är därför jag säger att människor är som tunnor - man blir det man fyller sig med. Har man en bok i sin bokhylla så är det inte bara en bok, utan där kan finnas dåliga saker som kan visa sig, ofta besättande djur (som de visas som). Så är allting idag, som tempel och heliga platser, bara dåliga saker där, besättande saker.

Allt detta dåliga kan "ge" massa saker, det "känns", upplevs... det är också människors tankekarma som spökar hos en - man tror det är ens egna tankar.

Jag hoppas du inte upprepar att du aldrig varit i kontakt med New Age - får då är det allvarligt Seilon - det är just vad du har drabbats av - det är som ett tillstånd hos dig.

Citat:
"Nu vet jag att vi har en fundamental syn på verkligheten som skiljer så det du säger är för mig tagna ord ifrån något form av lära..."

Vad är det som skiljer sig menar du - vad har du problem med i det jag skriver - kan du lista upp några punkter som är tokiga, så är det bra, så kan jag bättra mig, eller fundera över det.

Sedans så är det inte så att det kommer någonstans ifrån, från någon lära - var får du det ifrån.

När jag skriver ett citat från Insider - kommer det från en "lära".

Det är inte så att vad man känner, en känsla/uppenbarelse man har - betyder något... ens känsla är ingenting, nada...

Förstå är däremot något att återta sina egna tankar är något - att bli fri från det som utnyttjar en.
Allt på två ben är inte vad man tror...

Propsar man tex på DW, vad är man då, har de då redan kommit,är man dom...det är så allmänt det är i livet - det man tar in blir man.

Det är därför all andlighet förr var att göra sig av med saker, släppa det, ge upp sina fasthållande - för att bli sig själv, kultivera uppåt.

Idag vill "människor" ha dyngan - för de har blivit så dåliga - så bordet därute serverar universums avskräde och onda smuts - sökarna bländas av det - går på de fina orden, ser inte vad det är som ger strålglansen. Synd att det är så - agendans krafter är stark, och de (aliens) tar över de fd människornas sinen och kroppar. David W är bara det... du saknar tyvärr helt urskiljning Seilon - du har gått på något, precis som andrasom är häroch talar om sina "upplevelser" och blir kristna. Olika ord, same sh...
eller hur!

Det man upplever/känner är inte Sanning - utan det är bara det... man ska ha sin integritet - inte ge upp den till annat- då är man ett får, som kan gå omkring och le, då är man övertagen. Vad vore "nyttan"?

Riktig mayatolkning har jag postat väääldigt många gånger + annat - vad har det med "lära" att göra Seilon? Så lista upp vad du undrar över, eller vad du menar med att du nu "vet" att vi har en fundamentalt olika syn på "verkligheten" - du skriver att vi har det... inte för att du pekar på vad du anser tokigt, utan för att du vet det för att det kommer från en lära... så tokigt Seilon.

Vad du postar är i grunden emellertid från en slags lära, eller ism. Kan vi kalla det för flumewagealienism?

Anonym
Seilon...what kind of fruit do like the most... (vad saknar du...) aha the lovefruit...

http://www.youtube.com/watch?v=cqi5F5MqqTQ&NR=1

See User information
sebben

Jag har sagt det förr och säger det igen. WORD! Du har rätt, jag håller med dig. Jag har inget jag undrar över, jag har läst en del du tipsat om, och förstår vad du menar med New Age, men hur tolkar man det uttrycket? Tolkar du det negativt är jag det inte, även om min information kan bjuda in till det. Men jag kunde inte vakna utan den - och vi går ALLA våra egna vägar. Annars hade jag varit du nu, och du hade varit jag.

Quote:
Är du säker på att du är en spirituell varelse - alltså en person som uttrycker sig kvickt och elegant - vilket är "spirituells" enda betydelse.

Hmm, jag tänker inte, jag skriver bara. Jag pratar inte utan att ha övertygat mig själv om något. Jag lär mig empiriskt och är kritisk och skeptiskt och kan ligga vaken och fundera över saker som skapar kognitiv dissonans.

Spirituells enda betydelse, som spirituell så tänker jag att mitt undermedvetna är universum, mitt högre jag, det som vi alla kommer bli, Nirvana om man säger så. Vi alla är samma i slutändan.

Jag har integritet. Och som sagt, jag pratar bara om sådant som jag verkligen tror kan göra nytta - då det gjort nytta för mig eller någon annan.

Min uppenbarelse var en av MÅNGA, jag har vaknat flera gånger, men inte pratat om det. Detta för att jag märkt när jag efter min uppenbarelse funnit massor av nya dörrar, och nya frågor. Men mitt riktiga uppvaknande gav mig sådan insikt att det kan inte vara annat än en "religös" upplevelse, fast positivt (om det nu skulle tolkas negativt). Det som man strävar efter, ett lugnade av sinnet, en total ärlighet emot mig själv och de jag känner. Jag fann inte sanningen utanför mig i det externa, jag fann den inom mig, i det interna!

Det tog mig kanske 1vecka att "landa", innan jag slutade känna mig som om jag levde i två världar. Nu är jag tillbaks som mig själv, eller den identiet jag fått av mina föräldrar och uppväxt.

sebben, du måste förstå att jag gillar dig! Men inte när du dömer mig och försöker få mig in på en "service to self" väg (så upplever jag det). Jag bryr mig om mig och alla andra, jag älskar dig, jag älskar alla!

Quote:
Seilon...what kind of fruit do like the most... (vad saknar du...) aha the lovefruit...

Intressant video! Och som jag sagt: Jag är fri de materiella tingen, men som jag också säger: Jag vill inte leva som Universum! Jag ska utveckla mig spirituellt i ett par miljoner år till eller miljarder år, innan jag blir ett med allt - det som vi ALLA är en del av.

Om du sebben inte tror att vi alla är en och samma i grund och botten, så är du min motsats. Det finns två fundamentala utgångslägen - att vi alla är samma, eller att vi är separerade.

Utifrån det så bygger vi våra liv och levnadssätt samt trosföreställningar.

Tack för din tid!

Och jag hoppas inte du tar illa vid dig på något sätt! Det är inte min avsikt! Jag vill bara att du ska förstå att jag förstår dig, och att det som jag säger som låter som "new age" inte är min avsikt, men livet handlar om FRI VILJA. Och inkräktar man på den så går man en Service to Self väg.

mvh
seilon

Posted on: 2008/7/24 12:48

See User information
För det första när du skriver jag förstår dig det jobbiga är ordens betydelse så skriver du det på ett så sätt att jag skulle vara dum i huvet och vad för positivt skickar du ut i det?

Citat :
När jag säger sex så menar jag inte det djuriska eller det som tilltalar mitt limbiska system. Jag vill ha sex med äkta kärlek, men min själsfrände, och än är hon inte vaken att veta om detta.

Visst detta har du rätt i men klart alla skulle vilja detta men det är ju fortfarande inte säkert du kommer få detta. Men när du säger detta så har du ingen erfarenhet av detta och då är det ju fortfarande lusten som styr eftersom du "egentligen" inte vet vad du pratar om i fallet . Tolka detta inte fel inget negativt.

Citat:
Så just nu lever jag i celibat. Ingen masturbation heller trots att jag förr varit duktig på det ;)

Japp det är också bra.

Citat:

Ska illuminati vakna?
Och ja självklart vill vi alla leva i en utopisk och harmonisk värld.
Men du förstod nog inte riktigt frågan där , jag menade ju inte att man behöver sitta och glo. Men är man ett med allt som jag förstår det så känner du av om någon annan har en upplevelse och därför borde räcka med andras upplevelser "egentligen " menar ja då och "egentligen" behöver inga egna . Och skulle ma vara något större än vad människan är idag fri från alt materiellt osv då menar jag att då behöver man inte ha egna upplevelser för då kommer den tasnken bort direkt om du är ett med allt att just "du" ska ha upplevelser när det borde vara ni.

Citat:

Detta är som sagt väldigt bra att du vill sprida kärlek osv. Men sedan att du säger att du itne behöveer någonting.
Men alltså du skriver att du jobbar som ex . Redan där brister det väl . Jag anser hur kan man vara fri från allt materiellt lr hur kan man vara fri från ett system som man är delaktig i det går väl inte ihop :/

Alltså jag försöker leva utan att sprida negativitet så jag vill inte att du tar detta negativt lr som ett påhopp som folk kan görra pga att dom är fast beslutna om deras uppfattnignar utan detta är bara frågor:)

Detta märks ändå på ditt tankeresonemang att du haft The Secret som inspiration så därför va ja tvungen att fråga.
Och därför lite konstigt att du säger att du inte följer det spåret då mycket verkar sitta i ditt medvetna utan att du vet om det.
Jag har sett folk innan som pratar om exakt samma uppvaknande efter the secret. Och deras uppvaknande skiljer inte mycket på kyrkans lr andras uppvaknande som ex.

Är man ett med allt och är behöver man inte vilja "detta" och "detta" anser jag . Då vet man som sagt bättre . Man behöver inte önska sig något mer än kärlek .
Och alla som vet lite om hokus pokus och illuminati vet att när man ber om något lr önskar något så tar detta av något annat ist . Det kan man väl se som karma.
Och just secret så fokuserar den väldigt mycket på "dig" vad man ska önska sig och fylla en med egoistiska tankar om att man ska önska sig pengar osv.

Citat:
Men jag lever efter karma och tror stenhårt på att den energi jag skickar ut kommer tillbaks. Så ju mer egoistisk man är, ju mer får man tillbaks det. Ju mer kärleksfull man är, ju mer får man tillbaks det. Det är som en boomerang, en god handling skapar en god handling och vice versa.

Stämmer också helt men också om du lyssnar på hur det sj låter så sänder de garanterat ut signaler om rädsla för att göra fel, lr hur? och du brukar ju prata om rädsla inte är något bra vilket jag håller med om. Men att inte göra något pga man är rädd att få tillbaka det hmm vad är detta jo det är fortfarande egoism . Jag menar inte att du är en egoist seilon verkligen inte som sagt ta inte detta som ett påhopp utan mer frågor för att försöka först¨å hur du tänker för vissa saker känns lite fel.

Citat:
Jag tycker det är tråkigt att du tror jag ser ner på folk (ska handla om mig).

Alltså jag tror inte du ser ner på folk vad har du fått detta ifrån ?Jag tror du vill bra men kasnke på lite fel sätt , och då menar jag inte att jag vet rätt sätt utan jag försöker bara uttforska vad du tänker.
Och att det ska handla om dig är nog förmodligen något du inte tänker på sj. Och med det behöver du inte vara egoistisk men jag tror faktiskt lite kan har fastnat kvar i medvetandet från the secret då hela filmen bara fokuserar på dig dig och åter dig.

Citat:

Låter bra håller fullständigt med dig. Förutom att man kan ju inte se ner till någon pga att denne ser ner på dig. Det är ungefär som olika religiösa grtupperingar lr politiska somsäger : jag är emot dig helt utan grund , vi är likadana egentligen utan att vi vet om det men ändå är jag emot dig för du är emot mig ( lr ja tror du är emot mig iaf). Det låter ju inte bra i mina öron. Ser någon ner på dig så förklara varför han inte ska se ner på dig gör man bara goda gärningar finns det ingen anledning att folk ska se ner på dig om inte personerna blivit hjärntvättade att tycka illa om någon utan grund som i politiska o religiösa grupper som jag sa nyss. Och är det bara något dom fått för sig ska man ju försöka leda personen inte göra sam,mma sak och tycka illa om denne lr hur?

Citat:
Det gäller bara att se det positiva i allt samtidigt som man förlåter det negativa - eftersom det negativa är även du.

Vad menar du med detta du menar att du också är del av det negativa lr?

Sedan en sak om dessa tankebanor att allting är ett och att allting är gott. Det får en att fokusera bort från det som är negativt . Hur kan man veta vad som är fel om allt är gott. Då kan amn ju aldrig veta om tex illuminati det sållar ju aoutomatiskt bort detta. Hur kan man ändra på något som är fel om allt är samma osv . Sånna tankar går ju aldrig ihop med verkligheten sen .

Posted on: 2008/7/24 14:31

See User information
Quote:
För det första när du skriver jag förstår dig det jobbiga är ordens betydelse så skriver du det på ett så sätt att jag skulle vara dum i huvet och vad för positivt skickar du ut i det?

Tolka det inte så! Jag känner dig inte! :)
Det är din tolkning, glöm inte det! :P
Du kan vara Einstein så vitt jag vet...

Quote:
Visst detta har du rätt i men klart alla skulle vilja detta men det är ju fortfarande inte säkert du kommer få detta. Men när du säger detta så har du ingen erfarenhet av detta och då är det ju fortfarande lusten som styr eftersom du "egentligen" inte vet vad du pratar om i fallet . Tolka detta inte fel inget negativt.

Jag skulle vilja gå in på detta, men tror det är en personlig erfarenhet som jag inte kan uttrycka i ord. Vet inte om jag kan svara utan att det blir krångligt...

Men visst, jag saknar den erfarenheten i fysisk form.

Quote:
Ska illuminati vakna?

Jag skrev lite för hastigt, men visst, de inom Illuminati som inte gillar den negativa vägen kommer ju vakna :).

Quote:
Och ja självklart vill vi alla leva i en utopisk och harmonisk värld.
Men du förstod nog inte riktigt frågan där , jag menade ju inte att man behöver sitta och glo. Men är man ett med allt som jag förstår det så känner du av om någon annan har en upplevelse och därför borde räcka med andras upplevelser "egentligen " menar ja då och "egentligen" behöver inga egna . Och skulle ma vara något större än vad människan är idag fri från alt materiellt osv då menar jag att då behöver man inte ha egna upplevelser för då kommer den tasnken bort direkt om du är ett med allt att just "du" ska ha upplevelser när det borde vara ni.

Jag är ju inte allt nu, för då hade jag ju inte kunnat kommunicera här. Men du har rätt, vi har redan gjort allt kan man säga. T.ex. så brukar jag se mig som actionhjältar i filmer eller musikartister :P Jag tänker "det kunde varit jag".

Men jag kan ju inte ha erfarenheten i fysisk form om jag själv inte efarit det i fysisk form. I drömmarnas värld har jag varit actionhjälte och stått på scen med kända artister, men det är en annan sak i vår fysiska verklighet. 2012 kommer hjälpa oss nå alla våra innersta drömmar och lustar. (även om sebben inte tycker man ska eftersträva det, men vill man nå Nirvana eller bli allt med ett så funkar det också, om man tycker man gjort sitt). Fast då måste man ha vaknat spirituellt så man förstår universum. Jag undrar hela tiden om sebben har gjort det, eller om han bara går på vad Falun Dafa (?) eller iaf Hinduismen säger.

Quote:
Detta är som sagt väldigt bra att du vill sprida kärlek osv. Men sedan att du säger att du itne behöveer någonting.
Men alltså du skriver att du jobbar som ex . Redan där brister det väl . Jag anser hur kan man vara fri från allt materiellt lr hur kan man vara fri från ett system som man är delaktig i det går väl inte ihop :/

Så länge denna världen finns så är jag ju fysisk fast, men jag är fri i sinnet. Jag mår lika bra dödsjuk som frisk, i en cell som hemma hos mig.. Och jag jobbar ca 40% sedan några månader och resten av tiden arbetar jag med diverse projekt. Illuminati ska falla helt enkelt. :)

Quote:
Alltså jag försöker leva utan att sprida negativitet så jag vill inte att du tar detta negativt lr som ett påhopp som folk kan görra pga att dom är fast beslutna om deras uppfattnignar utan detta är bara frågor:)

Det gör jag inte! Och jag hoppas du inte tar något negativt! Isåfall får du fråga vidare för du kanske misstolkar mig! Och jag kan ju även misstolka dig ;).

Quote:
Detta märks ändå på ditt tankeresonemang att du haft The Secret som inspiration så därför va ja tvungen att fråga.
Och därför lite konstigt att du säger att du inte följer det spåret då mycket verkar sitta i ditt medvetna utan att du vet om det.
Jag har sett folk innan som pratar om exakt samma uppvaknande efter the secret. Och deras uppvaknande skiljer inte mycket på kyrkans lr andras uppvaknande som ex.

The Secret var mitt första uppvaknande. Men det öppnade bara dörren till tusen nya saker. Jag har vaknat många gånger, men alltid hittat nya frågor och nya personliga saker att ta itu med.

Quote:
Är man ett med allt och är behöver man inte vilja "detta" och "detta" anser jag . Då vet man som sagt bättre . Man behöver inte önska sig något mer än kärlek .
Och alla som vet lite om hokus pokus och illuminati vet att när man ber om något lr önskar något så tar detta av något annat ist . Det kan man väl se som karma.
Och just secret så fokuserar den väldigt mycket på "dig" vad man ska önska sig och fylla en med egoistiska tankar om att man ska önska sig pengar osv.

Jag håller med dig! Jag unnar mig själv väldigt lite, och försöker göra alla andra glada, men det är inte lätt när man står ensam så man får vara stark för sig själv och andra. Ibland suger folk energi, men numer vet jag bättre - då man alltid lär sig - så folk kan inte suga min energi.

The Secret är lite för mainstream, lite för mycket koncentration på dig, men Karma kommer komma tillbaks. Dock är många kärleksfulla som sysslar med The Secret, och alla är vi olika och unika. Så vi ska inte klanka ner på varandras möjlighet att alltid få fritt val. Univerusm är baserat på den fria viljan.

Quote:
Alltså jag tror inte du ser ner på folk vad har du fått detta ifrån ?Jag tror du vill bra men kasnke på lite fel sätt , och då menar jag inte att jag vet rätt sätt utan jag försöker bara uttforska vad du tänker.
Och att det ska handla om dig är nog förmodligen något du inte tänker på sj. Och med det behöver du inte vara egoistisk men jag tror faktiskt lite kan har fastnat kvar i medvetandet från the secret då hela filmen bara fokuserar på dig dig och åter dig.

Mycket är en fråga om tolkning.

Quote:
Låter bra håller fullständigt med dig. Förutom att man kan ju inte se ner till någon pga att denne ser ner på dig. Det är ungefär som olika religiösa grtupperingar lr politiska somsäger : jag är emot dig helt utan grund , vi är likadana egentligen utan att vi vet om det men ändå är jag emot dig för du är emot mig ( lr ja tror du är emot mig iaf). Det låter ju inte bra i mina öron. Ser någon ner på dig så förklara varför han inte ska se ner på dig gör man bara goda gärningar finns det ingen anledning att folk ska se ner på dig om inte personerna blivit hjärntvättade att tycka illa om någon utan grund som i politiska o religiösa grupper som jag sa nyss. Och är det bara något dom fått för sig ska man ju försöka leda personen inte göra sam,mma sak och tycka illa om denne lr hur?

Om någon ser ner på mig så kan jag lära av personen, och när jag inte tar åt mig av att någon ställer sig över så gör sig den personen automatiskt så att jag hamnar över. Eftersom jag fullt ut accepterar och kärleksfullt accepterar den fria viljan. Men inkräkta på min fria vilja och jag sätter en gräns. :)

Quote:
Vad menar du med detta du menar att du också är del av det negativa lr?

Precis, jag är Satan, och jag är Gud, eftersom jag är allt. Precis som du är Satan, och du är Gud, för du är allt. Men vi alla vaknar till det på våra egna sätt - annars hade vi inte haft illusionen av att vi är separerade.

Quote:
Sedan en sak om dessa tankebanor att allting är ett och att allting är gott. Det får en att fokusera bort från det som är negativt . Hur kan man veta vad som är fel om allt är gott. Då kan amn ju aldrig veta om tex illuminati det sållar ju aoutomatiskt bort detta. Hur kan man ändra på något som är fel om allt är samma osv . Sånna tankar går ju aldrig ihop med verkligheten sen .

Blundar man för sanningen, t.ex. korruption, så lurar man sig själv. Resan att förstå livet är intern. Och endast genom att möta sina mörka sidor och ta itu med sina privata problem kan man komma närmare sitt höre jag - som är allt. Men som sagt, vägen är olika för alla.

Jag vill inte säga att jag vet och kan allt, jag vet det jag vet ifrån min syn och kan bara vägleda. Många kan ta mig som arrogant eller högfärdig, men det är inte min mening. T.om. min familj har haft problem att tro att jag lärt mig så mycket trots min låga ålder, men det är deras egon som tar åt sig.

Jag har fått möta mitt ego, och möta min mörka sida. Det har inte varit trevlig och ibland väldigt tufft. Det är ingenting jag säger man måste göra - det räcker att vara över 50% service riktat emot andra för att få leva i en utopisk värld vid 2012.

Det viktigaste man kan lära sig är att sanningen alltid finns inom en. Men den externa informationen kan fungera som vägvisare.

Sen så lever jag efter att acceptera den fria viljan och i verkligheten pratar jag inte om 2012 om inte personerna jag möter inbjuder till det. Det är komiskt att ibland när jag är med gamla trångsynta vänner så ställer de en fråga som gör att jag kan gå in på något spirituellt och de får sig en funderare. Men för mig är A och O att acceptera den fria viljan. Vilket samhället som helhet inte gör - men detta kommer att ändras och håller på att ändras.

Igen, jag vet inte allt, och jag rekommenderar David Wilcocks arbete då han baserar mycket på vetenskap, t.ex. så har han sammanställt hur hela vårt solsystem påverkas och det är inte bara Jorden som har ändringar (såsom global uppvärming).

Det finns inga frälsare som när Jesus vandrade på jorden, vi är alla en GUD. Vi är alla Jesus, vi har alla möjligheten att lära oss det vi innerst inne vill lära oss. Vi är här för att leva livet och ha roligt. Denna lärdom ifrån tiden på vår jord med denna misär är -som jag ser det - en lärdom att förstå kärlek och/eller visdom. Men även motsatsen finns, som är den negativa och själviska vägen där man ser sig själv som Gud över allt och endast tar hand om sig själv eller sina närmaste. Jag ser ALLA som en unik gud.

Det roliga är att jag är en medelsvensson som hela mitt liv sökt svaret på meningen med livet och alltid lärt mig av andra. Jag har inte gjort om samma misstag två gånger och jag har lärt av mina vänners misstag. Jag har även varit så inne i hjärt-chakrat att jag låtit andra köra omkull mig p.g.a. deras egoism. Men man lär sig alltid något, och allt jag önskar är att folk slutar döma och finner sig själva, eller iaf finner trygghet och lycka!

Världen blir bättre, och sidor som denna hjälper definitivt till! :)

Wolfheart, har du kollat på David Wilcocks arbete? Det borde du göra om du tycker om det jag säger. Sen har du Dean Radin som forskar om psykiska fenomen, och Gregg Braden som pratar om ett Matrix. Finns många, även David Icke är bra när han inte skräms med alla reptiler. :)

Och religioner är också bra att lyssna på, koranen, bibeln osv. Hade jag haft tid hade jag läst allt, men jag har funnit min sanning, så jag behöver inte externt finna något nytt. Nu blir det som sebben säger bara massa onödig information som fyller min tunna. Men jag vill leva livet och jag vill utforska universum, jag vill inte nå Nirvana eller bli ett med allt. Inte förrän om ett par miljoner eller miljarder år :).

Ett tips är att leva i nuet, att inte tänka på framtiden (iaf inte oroa sig för den) och att inte leva på saker som hänt, för det är ögonblicket som är det magiska! Det är ögonblicket som är livet och runt det finns framtiden och historien.

Sorry för all text wolfheart :)
och om du tar något negativt så är det inte min mening och som sagt, jag vet inte allt, jag vet bara vad jag behöver veta ur min subjektiva syn för att förstå livet. Vi alla går olika vägar för att finna sanningen, men det är inget måste att veta allt. Det går bra att bara njuta också - så länge man inte är egoistisk. (Om man nu inte vill gå den negativa vägen)

Peace!
- seilon

Posted on: 2008/7/24 17:23

See User information
Quote:

JohnC skrev:
Det finns ingen NEGATIV information, information är bara, just det, INFORMATION, resten sker inne i ditt huve, allt enligt din mindcontroll, som gör dig till just den du är.

Folk som inte orkar tänka realistiskt, dvs bade positivt och negativt, tänker i en positiv cirkel och vägrar inse verkligheten, som att köra i en rondell, utan att svänga höger, man blir kvar då, problemet i ett nötskal, öppna ögonen.

Din värld kommer gå under ändå, en vacker dag.

Kan jag på en kommentar på den här?

Posted on: 2008/7/24 18:15
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

See User information
JohnC

Jag håller med dig, information är information. Men det går att dela upp det till positivt och negativt, men då har man skapat en dualitet. En singularitet är bara information som du säger :). Då är positivt och negativt detsamma.

Quote:

Vill du utveckla? Jag menar, gå under? Jag* kommer aldrig sluta existera, universum är oändligt, det kommer alltid att finnas, och informationen är oändlig. Vi kan inte veta exakt vad som sker om 100år, eller 1000år eller 100 000år, men varför sätta sig in i det när man kan leva för ögonblicket? :)

* jag = jag som sinne, min kropp kommer med största sannolikhet "gå under" förr eller senare :).

peace!

Posted on: 2008/7/24 18:42

See User information
Quote:

seilon skrev:
JohnC

Jag håller med dig, information är information. Men det går att dela upp det till positivt och negativt, men då har man skapat en dualitet. En singularitet är bara information som du säger :). Då är positivt och negativt detsamma.

Quote:

Vill du utveckla? Jag menar, gå under? Jag* kommer aldrig sluta existera, universum är oändligt, det kommer alltid att finnas, och informationen är oändlig. Vi kan inte veta exakt vad som sker om 100år, eller 1000år eller 100 000år, men varför sätta sig in i det när man kan leva för ögonblicket? :)

* jag = jag som sinne, min kropp kommer med största sannolikhet "gå under" förr eller senare :).

peace!

Det var Tsarion som sa det, han menar att det är korkat att alla är så oroade för att världen skall gå under, alla vars värld kommer gå under den dagen vi dör, och det gör vi alla, så, allas värld går under, varken de vill det eller inte, protesterar eller inte protesterar, jag tror det ar en bluff hela skiten, de vill bara paralysera och omintetgort ett själsligt utvecklande, och medvetande, eftersom de då kan, fösa oss som en hord getter. Och grisar i vissa fall.

Varför inte egentligen.

"The one whom let himself to be decieved, then let him", liksom. Men tänker man efter, har dom ju chansen att göra nåt bra med den makt de har, men folkets oförmåga är deras egen, och kan inte lastas på eliten. Vi far skylla oss själva, kan det tyckas.

Kontentan av detta är, att om man är så feg att man bara är rädd hela tiden, kommer man gå under, eftersom man missar sin uppgift har på planeten. Att frigöra sitt sinne, och göra sin plikt. Vilket man inte kan göra om man är paralyserad, och enögd.

Posted on: 2008/7/24 18:54
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

See User information
Precis JohnC

Som jag ser det så måste man våga möta alla negativa saker. Jag brukar säga till folk att se det positiva i allt negativt. Som t.ex. FRA-lagen som skrämmer massor av mina vänner. Jag säger: "Detta är ju bra för nu har politikerna bevisat att de skiter i oss, nu är vi berättigade att göra detsamma med dem."

FRA har lagt ännu mer ved på elden som kommer bränna ner Babylon/Illuminati.

Posted on: 2008/7/25 10:21

See User information
Quote:

seilon skrev:
Precis JohnC

Som jag ser det så måste man våga möta alla negativa saker. Jag brukar säga till folk att se det positiva i allt negativt. Som t.ex. FRA-lagen som skrämmer massor av mina vänner. Jag säger: "Detta är ju bra för nu har politikerna bevisat att de skiter i oss, nu är vi berättigade att göra detsamma med dem."

FRA har lagt ännu mer ved på elden som kommer bränna ner Babylon/Illuminati.

Ja precis så! Mer bensin på elden, mer rök i ögonen som svider, och fler undrar, var kommer all rök ifrån? Fast det ar klart, en del undrar inte, utan tycker det ar normalt att vara svart i ansiktet.

Ja dom jobbar hårt med att hålla styr på sin varldsbild, så den inte spricker och orsakar magont och oro att man aldrig skall få sin intjänade pension på äldre dagar. Jamenar det står ju i avtalet, att allt är normalt, då måste det ju vara det, eller hur?? hehe

Skita i politikerna, däremot, då blir det FEMA camp, eftersom, om man inte stödjer (motarbetar) det nuvarande demokratiska systemet, kommer man räknas som terrorist. Canada fick nyligen den lagen, kommer snart i Usa, och i Europa, strax efter att vi har fått vår nya Eu grundlag. Heja Irland!

Posted on: 2008/7/25 11:18

See User information
JohnC

Jag menar inte att vi ska skita i dem. Nu har vi rätten att ställa oss ansikte mot ansikte med de som röstade för FRA och säga:

"Du lyssnar inte på mig, trots att jag röstade på dig (om man gjorde det). Du har inget förtroende, och hade detta varit de gamla dagarna hade ditt huvud hängt på vägen fram till Regeringen. Inte för att jag vill dig något illa, men du värnar inte om mig trots att det är det politker ska göra. Du värnar inte om min personliga frihet och visar ingen kärlek. Hur ska jag någonsin kunna lita på dig igen om du inte rättar till ditt misstag?"

Sen kan man fråga

"Just det, varför tar ni inte och reformerar det ekonomiska systemet så vi slipper negativt inflation och fattigdom? Skapar ett system som är räntefritt?"

Nu kan vi lättare ställa de mot väggen :)

peace!

Posted on: 2008/7/25 14:40

Anonym
Med FRA lagen som drevs igenom emot 89% av folkets vilja ("experterna" vet bäst, prästdjäveln bytte en svart rock emot en vit rock [så frimuraraktigt]) att staten är totalt illegitim. Sluta att aktivt stödja maskinen och sluta med att gola ned sina grannar som de flesta hjärntvättade maoist svenskar gör.

See User information
Jävligt intressant allt med tallkotten tycker jag. Men hans historier om looking glass och varför irak blev invaderat tror jag inte ett skit på. Men om det vore sant ojojoj vilken intressant värld vi lever i =)

Jag gillar hur han precis som tsarion använder littratur och hollywood filmer som käll hänvisning =P Bra historia i alla fall.

Posted on: 2008/7/26 8:44

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper