vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4) 5 6 7 ... 15 »

Re: 911 Conspiracy Nuts?

See User information
Quote:

Filipino-Monkey skrev:
Till en början hade jag lite respekt för dig/er Z. Jag har inte orkat läsa 911 debunks för dom e allt så fel. Men nu när jag hamnade i en diskussion själv, så blev jag ju tvungen. Men nu ser jag vad ni är för typer. Ni e två besserwisser geeks som förmodligen pluggar något på ett universitet och därmed tor att ni är ubermenchen. Om jag har fel rätta mig gärna , jag vill gardera mig till att ni har studerat på universitet inte att ni gör det just nu. Ni tror ni e så jävla smarta och är förmodligen skuldsatta så mcket att det kommer att ta ett liv aarbete att betala av era skulder. Men ni har säkert inte ens reflekterat över det. Har dragit i mig lite för mycket tiger öl ikväll. Jag har säkert helt fel.

Ni har inte tillfört särskilt mycket, och jag bara undrar hur man kan vara så insatt i wtc och inte ha väldigt starka tvivel till vad som hände. Jag menar medelsvensson som har nada koll tror ju på allt som står i media. Men ni som har satt er in i ämnet måste ju ändå ha mera tvivel än vad medelsvensson har ändå försvar ni den officella historien in i döden. Jag kan bar ainte förstå det.

Ser man på, personangrepp som brukligt när man diskuterar med truthers. Att någon från den information som finns tillgänglig kommer till någon annan slutsats än vad har gjort verkar för dig otänkbart eftersom att du tycks mena att alla som är insatta bör ha dragit samma slutsatser som du gjort. Har du ens övervägt möjligheten att det är du som inte är så insatt som du själv tror och att det är det kan vara du som har kommit till en felaktig slutsats? Du säger att du inte läser "debunks", och då kan man ju undra om du verkligen är speciellt insatt, eller om du systematiskt bortser från den information som talar emot din åsikt. Ska man vara insatt bör man ta in analysera information och synpunkter från folk med olika åsikter.

Som zink skrev, om nån låter som en självgod besserwisser så är det väl du i detta inlägg.

Det stämmer att jag har universitetsutbildning (slutförd), diskvalificerar det mig från debatten på något vis? Hyser du något slags agg mot folk med högre utbildning? Min privatekonomi tänker ja inte redogöra för, men jag kan säga att du är fel ute vad gäller min skuldsättning.

Jag skulle kunna sitta här och skriva inlägg där jag spekulerar i huruvida vakens medlemmar är lågutbildade och arbetslösa men hur kontruktivt vore det för debatten?
Om du anklagar mig för att inte tillföra mycket så kastar du sannerligen sten i glashus med ditt inlägg. Hur du kan säga att jag inte tillfört särskilt mycket förstår jag inte samtidigt som du kommer med ett inlägg som detta. Jag vill nog säga att mina inlägg är betydligt mer substansfyllda och tillför bra mycket mer än de personangrepp i stil med ditt som man brukar få som respons.

Posted on: 2008/7/23 23:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

TeBe skrev:
Vi har ju även lärt oss av dig eller zpz2 att ett flygplan i aluminium kan gå genom en Pentagon-vägg, väggen står sen kvar i 20min, sen brinner planet upp inne i Pentagon, så inga kroppar, väskor eller liknande hittas, dock så påhittas DNA..? Det måste ha varit ihoppfällbara vingar på den Boeingen för att kunna ta sig genom ett hål på ca 10-15meter?

Suck, har du alltså inte hittat hit än?
http://www.vaed.uscourts.gov/notablec ... exhibits/prosecution.html

Kroppar (det är knappast första gången som jag länkar till dessa bilder här):
http://www.vaed.uscourts.gov/notablec ... /prosecution/P200042.html
http://www.vaed.uscourts.gov/notablec ... /prosecution/P200045.html
http://www.vaed.uscourts.gov/notablec ... /prosecution/P200047.html
http://www.vaed.uscourts.gov/notablec ... /prosecution/P200048.html

Vingarna med bränsle i exploderade då de träffade väggen, vilket förklarar de feta sotfläckar man ser på båda sidor om "hålet".
http://www.vaed.uscourts.gov/notablec ... /prosecution/P200024.html

Posted on: 2008/7/23 23:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

zink skrev:
Stålet ramlade ihop i en enda hög. Tänk på att av totala byggnadens volym det inte så stor mängd stål.

Ok, det var alltså inte så mkt stål i WTC, men det var mycket aluminium enligt dig?

http://query.nytimes.com/gst/fullpage ... 3&sec=&spon=&pagewanted=2

"Seen from above, the 110-story twin towers were approximately squares, 209 feet on a side, with 59 columns on each face. The core, containing the elevators, stairwells and mechanical equipment, consisted of a rectangular arrangement of 47 heavier columns. The core columns carried about 60 percent and the exterior columns 40 percent of the towers' weight, which totaled 276,000 tons each above the plaza level."

Resized Image

Resized Image

Resized Image

"The building was designed to have a fully loaded 707 crash into it, that was the largest plane at the time. I believe that the building could probably sustain multiple impacts of jet liners because this structure is like the mosquito netting on your screen door - this intense grid - and the plane is just a pencil puncturing that screen netting. It really does nothing to the screen netting."

/Frank A. DeMartini, Manager, WTC Construction and Project Management

http://www.prisonplanet.com/articles/ ... /141104designedtotake.htm

Angående Shanksville/Pennsylvania planet:

"If they hadn't shot down the fourth plane it would've hit the dome," Stone, a Navy officer, said in his opening remarks.

http://news.yahoo.com/s/nm/20080723/t ... tanamo_hearings_hamdan_dc

"That's a sobering moment, to order your own combat aircraft to shoot down your own civilian aircraft. But it was an easy decision to make, given the--given the fact that we had learned that a commercial aircraft was being used as a weapon. I say easy decision. It was--I didn't hesitate; let me put it to you that way. I knew what had to be done."

/President George W. Bush, September 11, 2001

"Well, I discussed it with the president. Are we prepared to order our aircraft to shoot down these airliners that have been hijacked? He said yes... I--it was my advice. It was his decision."

/Vice President Dick Cheney, September 11, 2001

And I think all of us have a sense if we imagine the kind of world we would face if the people who bombed the mess hall in Mosul, or the people who did the bombing in Spain, or the people who attacked the United States in New York, shot down the plane over Pennsylvania and attacked the Pentagon.

/Donald Rumsfeld, speech to US troops in Mosul, Iraq, December 24, 2004.

Posted on: 2008/7/23 23:31

Edited by TeBe on 2008/7/23 23:47:17
Edited by TeBe on 2008/7/23 23:49:37
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Quote:

TeBe skrev:

Ok, det var alltså inte så mkt stål i WTC, men det var mycket aluminium enligt dig?

Nej det var en missuppfattning . Jag skrev av totala volymen så utgjorde stålet inte så mycket. När byggande faller ihop så blir högen betydligt längre än byggnaden. Det fanns ännu mindre aluminium med det var det enda som kunde smälte men den temperatur elden hade.

Vi kan testa termit idén.

Vi brassar på med termit så säg 50 ton stål smälter i närheten av där flygplanen kraschade för där börjar kollapsen. Nu kommer byggnaden vid kollapsen att sprida ut denna 50 tons smälta och samtidigt kyla ned den så när kollapsen är slut så kommer små droppar av stenad smälta att hittas på rasplatsen. Har de gjorts det? Steven E Jones hade ett tag på ”Scholars for 9/11 Truth and Justice” hemsida analyser av små metalldroppar från WTC men de är försvunna numera och varför vet jag inte. Min egen gissning är att deras slutsatser om hur de uppkommit var för vidlyftiga och därför inte hållet för en kritisk granskning då de påstod att alla härrörde från deras omhuldade Thermate-TH3 eller superthermite som de kallar den. Men som kemist kunde jag se att en del metalldroppar hade orsakats av kemiska reaktioner vid branden.

Quote:

"Seen from above, the 110-story twin towers were approximately squares, 209 feet on a side, with 59 columns on each face. The core, containing the elevators, stairwells and mechanical equipment, consisted of a rectangular arrangement of 47 heavier columns. The core columns carried about 60 percent and the exterior columns 40 percent of the towers' weight, which totaled 276,000 tons each above the plaza level."

Detta är känt och ändrar inte på något.

Quote:

"The building was designed to have a fully loaded 707 crash into it, that was the largest plane at the time. I believe that the building could probably sustain multiple impacts of jet liners because this structure is like the mosquito netting on your screen door - this intense grid - and the plane is just a pencil puncturing that screen netting. It really does nothing to the screen netting."

Och byggnaderna rasade inte heller när Flight 11 och Flight 175 kraschade in i dem utan de var BRANDEN som orsakade kollapserna i de av flygplanen försvagade byggnaderna.

Flygplan inte sprängämnen försvagade WTC 1 och 2 och WTC 1 kollapsen försvagade WTC 7.

Quote:

"If they hadn't shot down the fourth plane it would've hit the dome," Stone, a Navy officer, said in his opening remarks.

Stone citerar enligt artikeln den anklagade Hamdan:

The tribunal's chief prosecutor, Col. Lawrence Morris, later explained that Stone was quoting Hamdan in evidence that will be presented at trial. Morris declined to say if the "dome" was a reference to the U.S. Capitol.

Detta är ett bra exempel på de slarviga sätt som jag får information presenterat för mig på vaken.se Det blandas frisk ihop citat med verkliga uttalande. Ej genomförda idéer och förslag betraktat som genomförda och rena rykten anse vara trovärdiga.

Ta och lär er att UNDERSÖKA de ni citerar istället för att med skygglappar läsa information så att dess sammanhang försvinner för er och världen sedan tolkas på det ovakna sätt jag anser att vaken.se gör så att de borde byta namn till ovaken.se för om A citerar B så är de A som menar det. Vad i all världen är de för vaket med ett sådant synsätt?
Quote:

"That's a sobering moment, to order your own combat aircraft to shoot down your own civilian aircraft. But it was an easy decision to make, given the--given the fact that we had learned that a commercial aircraft was being used as a weapon. I say easy decision. It was--I didn't hesitate; let me put it to you that way. I knew what had to be done."

"Well, I discussed it with the president. Are we prepared to order our aircraft to shoot down these airliners that have been hijacked? He said yes... I--it was my advice. It was his decision."

And I think all of us have a sense if we imagine the kind of world we would face if the people who bombed the mess hall in Mosul, or the people who did the bombing in Spain, or the people who attacked the United States in New York, shot down the plane over Pennsylvania and attacked the Pentagon.

De hade tänkt skjuta ned Flight 93 men planet kraschade ca 10 minuter innan de hann fram.

Inget på kraschplatsen visar att planet sköts ned. Det finns inga vrakdelar innan huvudnedslaget vilket det skulle ha blivit om planet sköts ned. Om du anser annorlunda så visa på verkdelarna som stämmer överens med en nedskjutning.

Jag har till skillnad från dig och andra på vaken.se sett de gytter av flygplan som de skulle hitta 4 kapade flygplan i den 11 september 2001. Det är inte ett dugg förvånade att inga av jaktplanen hann fram i tid. T.ex. var de efter Flight 175 vilket syns på bilder från WTC där ett jaktplan flyger förbi men när de just hade startat hade Flight 175 kraschar i WTC 2.

Jag saknar fortfarade från dig en förklaring hur temiten hamade i WTC 1, 2 och 7.

Tänk på det alla med sprängteorier. Vad än de innhåller för förslag till sprängämnen ska de placeras i byggnaderna utan att någon upptäckte det.

Jag kan då de verkar vara omöjligt för vaken.se folket att uppskatta hur många de behövdes för att få in 48 ton termit i en WTC byggnad och hur lång tid det skulle kunna ta.

Om man tar 10 personer så behöver varje frakta 48000/10 kg = 4800 kg per person. Om man tar 50 kilo per timme per person tar det 4800/50 timmar = 96 timmar och om de jobbar 8 timmar per dag tar de 12 dagar för 10 personer att frakta 48 ton termit.

Vi kan öka till 100 personer men hela tiden måste vi göra detta på ett sätt så att ingen upptäcker något. Att arbete med få personer som tar lite åt gången kan underlätta. Problemet är att de tar tid och ökar risken för upptäckt. Tar vi många personer som gör samma sak ökar risken markant att någon skulle minnas denna händelse.

Jag måste fråga VARFÖR tänker ni ALDRIG på genomförandet av era idéer om 911?

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

TeBe skrev:

Nej det var en missuppfattning . Jag skrev av totala volymen så utgjorde stålet inte så mycket. När byggande faller ihop så blir högen betydligt längre än byggnaden. Det fanns ännu mindre aluminium med det var det enda som kunde smälte men den temperatur elden hade.

Vi kan testa termit idén.

Vi brassar på med termit så säg 50 ton stål smälter i närheten av där flygplanen kraschade för där börjar kollapsen. Nu kommer byggnaden vid kollapsen att sprida ut denna 50 tons smälta och samtidigt kyla ned den så när kollapsen är slut så kommer små droppar av stenad smälta att hittas på rasplatsen. Har de gjorts det? Steven E Jones hade ett tag på ”Scholars for 9/11 Truth and Justice” hemsida analyser av små metalldroppar från WTC men de är försvunna numera och varför vet jag inte. Min egen gissning är att deras slutsatser om hur de uppkommit var för vidlyftiga och därför inte hållet för en kritisk granskning då de påstod att alla härrörde från deras omhuldade Thermate-TH3 eller superthermite som de kallar den. Men som kemist kunde jag se att en del metalldroppar hade orsakats av kemiska reaktioner vid branden.

Quote:

Detta är känt och ändrar inte på något.

Quote:

Och byggnaderna rasade inte heller när Flight 11 och Flight 175 kraschade in i dem utan de var BRANDEN som orsakade kollapserna i de av flygplanen försvagade byggnaderna.

Flygplan inte sprängämnen försvagade WTC 1 och 2 och WTC 1 kollapsen försvagade WTC 7.

Quote:

Stone citerar enligt artikeln den anklagade Hamdan:

The tribunal's chief prosecutor, Col. Lawrence Morris, later explained that Stone was quoting Hamdan in evidence that will be presented at trial. Morris declined to say if the "dome" was a reference to the U.S. Capitol.

Detta är ett bra exempel på de slarviga sätt som jag får information presenterat för mig på vaken.se Det blandas frisk ihop citat med verkliga uttalande. Ej genomförda idéer och förslag betraktat som genomförda och rena rykten anse vara trovärdiga.

Ta och lär er att UNDERSÖKA de ni citerar istället för att med skygglappar läsa information så att dess sammanhang försvinner för er och världen sedan tolkas på det ovakna sätt jag anser att vaken.se gör så att de borde byta namn till ovaken.se för om A citerar B så är de A som menar det. Vad i all världen är de för vaket med ett sådant synsätt?
Quote:

De hade tänkt skjuta ned Flight 93 men planet kraschade ca 10 minuter innan de hann fram.

Inget på kraschplatsen visar att planet sköts ned. Det finns inga vrakdelar innan huvudnedslaget vilket det skulle ha blivit om planet sköts ned. Om du anser annorlunda så visa på verkdelarna som stämmer överens med en nedskjutning.

Jag har till skillnad från dig och andra på vaken.se sett de gytter av flygplan som de skulle hitta 4 kapade flygplan i den 11 september 2001. Det är inte ett dugg förvånade att inga av jaktplanen hann fram i tid. T.ex. var de efter Flight 175 vilket syns på bilder från WTC där ett jaktplan flyger förbi men när de just hade startat hade Flight 175 kraschar i WTC 2.

Jag saknar fortfarade från dig en förklaring hur temiten hamade i WTC 1, 2 och 7.

Tänk på det alla med sprängteorier. Vad än de innhåller för förslag till sprängämnen ska de placeras i byggnaderna utan att någon upptäckte det.

Jag kan då de verkar vara omöjligt för vaken.se folket att uppskatta hur många de behövdes för att få in 48 ton termit i en WTC byggnad och hur lång tid det skulle kunna ta.

Om man tar 10 personer så behöver varje frakta 48000/10 kg = 4800 kg per person. Om man tar 50 kilo per timme per person tar det 4800/50 timmar = 96 timmar och om de jobbar 8 timmar per dag tar de 12 dagar för 10 personer att frakta 48 ton termit.

Vi kan öka till 100 personer men hela tiden måste vi göra detta på ett sätt så att ingen upptäcker något. Att arbete med få personer som tar lite åt gången kan underlätta. Problemet är att de tar tid och ökar risken för upptäckt. Tar vi många personer som gör samma sak ökar risken markant att någon skulle minnas denna händelse.

Jag måste fråga VARFÖR tänker ni ALDRIG på genomförandet av era idéer om 911?
Håll med om att det ändå är rätt kul att käbbla såhär!!!

Posted on: 2008/7/24 12:18

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

JohnC skrev:
ZINK, hur kunde man hitta smält Järn i byggnaderna, alla tre, i källaren, var det fullt med smält Järn, som inte ens fanns i byggnaderna, som vi alla vet var byggda av Stål. hur kunde det finnas smält Järn, om inget fanns i byggnaderna, svaret är Thermate, som producerar Järn och Aluminiumoxid, när det brinner. Båda finns bevisat på Ground Zero.

Kan du förklara detta.

Flera ton.

På nåt mystiskt satt, har stål omvandlats till Järn, detta kan inte ske simultant, med hjälp av slumpen, eller massmedia, bara genom att ljuga, hehe

HäR äR DITT BEVIS., KNäCK DEN.

Nån bar dit det naturligtvis, for att kasta skit på eliten. HA HA

Du har blandat ihop termit som en blandning järn och aluminiumoxid och Thermate-TH3 som är en blandning av termit, bariumnitrat och svavel.

Om du nu gissat att det var smält stål och beräkning har visat att det behövdes ett ton termit per kolumn bara för få av dem och INTE smälta resten till stål och WTC 1 och 2 hade i kärnan 48 kolumner så MINST 48 ton hade behövts. Beräkningarna:

http://www.physics911.ca/Grimmer:_Possible_Use_Of_Thermite_in_WTC

Det ska också sägas att D.P. Grimmer hört till Scholar för 9/11 truth man är inte längre medlem bland dem. Det ska också sägas att de finns osäkerheter i D.P. Grimmers uträkningar och att andra fått ännu mer termit i sina beräkningar. Osäkerheten beror på att man inte vet hur tjock stål det var i kolumnerna.

Alla dessa ton av termit har några genom ett mirakel lyckat placera i WTC1, 2 och 7 utan att en kotte märke något. Kan du tala om hur det gick till är även det ett mirakel.

Sedan exploderar inte heller termit så du har kvar att gissa hur bitar av slugas så långt av alla dess tom av termit. Du får även komma med hårda bevis på smält stål för allt jag har hittat är att folk SÄGER att de var smält stål inte att någon verkligen har visat svart på vitt att det var så.

Så som jag säger sprängteorierna baseras på rena gissningar även från din sida.

Vi pratar inte om smält stål har, vi pratar om smält JäRN, vi talar heller inte om hur många ton Terhmate, eller hur det stavas eller vilka sorter som finns, eller om nån såg nån smyga in thermate eller inte.

Men alla våningsplan i båda tornen var avstängda för "kabelarbeten" veckorna före smällen, och bombhundarna drogs in två dagar före.

Vart kommer smält järn ifrån, som inte användes som byggnadsmaterial i nåt av husen?

Har du smällt huvet i väggen nu??

Svara på vart JäRNET kommer fran!!!

Posted on: 2008/7/24 14:19
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

See User information
Quote:

zink skrev:
Osäkerheten beror på att man inte vet hur tjock stål det var i kolumnerna.

Ha ha, byggritningarna kan tala om detta, alla kollumner var specialbeställda för sin exakta placering, så nog vet man det, om man inte vet materialen, hur kan man då backa upp, vilse i pannkakan teorin??

Haha

Posted on: 2008/7/24 14:25
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

Anonym
Quote:

Vi pratar inte om smält stål har, vi pratar om smält JäRN, vi talar heller inte om hur många ton Terhmate, eller hur det stavas eller vilka sorter som finns, eller om nån såg nån smyga in thermate eller inte.

Men alla våningsplan i båda tornen var avstängda för "kabelarbeten" veckorna före smällen, och bombhundarna drogs in två dagar före.

Vart kommer smält järn ifrån, som inte användes som byggnadsmaterial i nåt av husen?

Har du smällt huvet i väggen nu??

Svara på vart JäRNET kommer fran!!!

WTC 1, 2 och 7 var byggda av STÅL så om det var järn så är det påhittat.

Ta och sök på "WTC steel" och sedan på "WTC iron" och tala sedan om vilket resultat du fick.

Quote:

JohnC skrev:

Ha ha, byggritningarna kan tala om detta, alla kollumner var specialbeställda för sin exakta placering, så nog vet man det, om man inte vet materialen, hur kan man då backa upp, vilse i pannkakan teorin??

Haha

Om du nu vet hur kolumnerna var konstruerade ta och visa det istället för att göra dig löjlig hela tiden.

See User information
Quote:

zink skrev:

Vi verkar ha hittat pudelns kärna, experterna vet att det var smält JäRN i byggnaderna, att du bara har läst om Stål, gör inte detta mindre sant.

Du kanske skall kolla om du har rätt, att man kan läsa i expressen att stål smälter vid 800 grader gör ingen smartare.

Så nu skall du ju visa hur man omvandla stål till järn!

Tips, när man smälter Stål med Thermate, bildas järn, som biprodukt.

Sagorna slut.

Det var han där, den sparkade professorn, som sa det om nån undrar.

ZINK!

Posted on: 2008/7/24 18:36

See User information
Quote:

zink skrev:

Ta och sök på "WTC steel" och sedan på "WTC iron" och tala sedan om vilket resultat du fick.

Ja inte kan antalet träffar på GOOGLE omvandla stål till järn i alla fall, kommentar på denna tack, zink.

Säg inte att det är det så här du skapar din världsbild? Kollar hur många länkar det finns...... finns det många, ja då är det sant... LOL

Posted on: 2008/7/24 19:00

Anonym
Quote:

JohnC skrev:
Quote:

zink skrev:

Vi verkar ha hittat pudelns kärna, experterna vet att det var smält JäRN i byggnaderna, att du bara har läst om Stål, gör inte detta mindre sant.

Du kanske skall kolla om du har rätt, att man kan läsa i expressen att stål smälter vid 800 grader gör ingen smartare.

Sagorna slut.

ZINK!

Du tjatar om dessa ton av järn. Har du några källor som styrker din uppfattning för du är den första på detta forum som kommer med denna teori.

Så när du visat dina källor kan vi gå vidare.

See User information
En sak jag tycker är lite underlig. Jag kan tycka, ok att man hittar smält metall (stål lr järn?) under dom båda tornen.En djävla massa flygsoppa har exploderat och orsakat en enorm hetta i byggnaderna.MEN !!! Vad är källan till all smält metall under byggnad 7? WTC 7 blev ju inte träffat av något plan,det brann ju bara sporadiskt på vissa ställen och plan.INGET enormt eldhav där inte?

Posted on: 2008/7/24 20:18

See User information
Quote:

shilton skrev:
En sak jag tycker är lite underlig. Jag kan tycka, ok att man hittar smält metall (stål lr järn?) under dom båda tornen.En djävla massa flygsoppa har exploderat och orsakat en enorm hetta i byggnaderna.MEN !!! Vad är källan till all smält metall under byggnad 7? WTC 7 blev ju inte träffat av något plan,det brann ju bara sporadiskt på vissa ställen och plan.INGET enormt eldhav där inte?

Vid första anblicken kan man tycka att det är viktigare HUR metallen smälte, men eftersom järn, inte ens finns i byggnaden, det skapas av Thermaten, då ser man vikten av att förstå detta.

Om Järn inte finns, måste det flyttas från annan plats, smältas och hällas i trapporna, eller hisschakten.

Vem gjorde det, hur gick det till??

Tanken svindlar.

Men jag antar att inga prover finns på metallen, sa jag tror inte detta blir en stor fråga trots allt.

Men har man ens en hjärna, behöver man inga OFFICIELLA bevis, vart skulle den officiella förklaringen som går emot etablissemanget komma från, skall dom göra självmål??

Vi vet redan att de äger och kontrollerar media, men det är ju en annan fråga, när man är klar med den kommer nästa fråga osv, de flesta kroknar, när frågorna blir för många och svaren for få..

Kanske dom inte KAN forstå, dom kanske är dumma i huvudet av allt fluor och aspartam, och för många kvällar framför DUMBURKEN, denna aspekt MåSTE ochså vägas in, personligen blir jag INTE idag förvånad om man stöter på folk som inte kan fatta, de FLESTA kan inte det. Man har ju snackat med ett antal personer om dessa saker till dags datum.

Ochså tunga flertalet 'tunga" speakers, tycker jag verkar ha samma uppfattning i frågan, vad tycker ni?

Tror ni ALLA kan fatta detta, eller är ett x antal % oförmogna??

Min uppfattning är att de personer som kan fatta detta, redan har olika uppfattningar, som går stick i stäv med olika officiella sanningar, som kapitalet sprider till bönderna. Dom har slutat att svälja allt med hull och hår, kan man tro, eller så är de lite smartare än genomsnittet, för mig verkar frågan bero på detta i alla fall.

Tex, jag har ju jobbat med datorer i många år, och man ser samma sak där, vissa kan helt enkelt inte fatta hur det funkar. OWERLOAD, Som att diskutera grammatik, med nån som kan tre bokstäver. Viljan finns, men inte hårdvaran krasst uttalat. Andra fattar enkelt, fast dom inget vet innan.

9/11 ar en logisk fråga, inte en bevisfråga. Kommer alltid att vara teoretisk och svävande, aldrig bevisas, JFK mordet i ny tappning. Underhållning....om 50 år kommer saken dryftas tyvärr tror jag. Då släpps hemliga dokument, då kommer ny debatt, se fram emot 9/11 på "hemmet", om vi kommer så langt!

Man får ta ställning helt enkelt. Saken kommer inte bevisas, men som mycket annat i livet tar man ställning på känsla och intuition, vi fungerar ju så normalt, det viktiga är att man inser att det finns en AGENDA, inte nåt annat. Man skaffar ett eget bevis, man måste ju i slute, antingen tro det ena eller det andra, och har man fel kan det få konsekvenser.

I framtiden kommer båten rockas så snabbt att ingen har tid att undersöka saker, det tror jag är agendan, det är deras chans, och att de flesta går på det, vilket jag INTE tror att de flesta kommer att göra, jag tror helt enkelt de har underskattat hur snabbt ett medvetande kan expandera, om den rätta viljan finns!

Jorå, man kan, även om man genetiskt är dum i huvet, bättra sin förmåga, bara genom att inse att intelligensen kan förbättras, genom medvetna tankar, och genom att studera de processer man har, och hur de leder fram till olika resonemang, man kan kort och gott börja med att skärskåda sig själv, innan man ger sig i kast med att ifrågasatta det man inte har nån koll på alls.

(Jag menar, man känner väl sig bäst själv? Yttre faktorer ändras utan att man varken vet det eller får information om det, men saker inne i sig själv, det har man ju koll på bättre, inte sant?)

Jämför med folk som tror att vi har samma kapacitet som djur, och att vi härstammar från aporna, dessa kommer automatiskt begränsa sig till att tycka att felande och error är mänskligt, och tycka att de minsann inte kan gora nåt åt de brister eller oförmågor de har, och fastnar där... Hur kan man då utvecklas??

Det är ju mänskligt att vara ignorant idag. Experterna vet bäst liksom. Brave New World, en vetenskapsman kollar så vi går på skithuset enligt normen snart.

Så det viktigaste jobbet, är ensammen i kammaren, inte på torget med megafonen. Det är min personliga insikt i alla fall, men jag vet att alla inte håller med. Vi är ju som tur var annorlunda.

Sluta leta andra....... leta efter dig själv, dom andra hittar man under tiden, bara man är intuitiv, och har egen insikt, när man pratar med folk, så man forstår deras ORSAKER till de frågor de ställer...
Inte enkelt, men man lär sig så länge man lever, hehe

Detta är tyvärr ett stort problem med internet, det blir en miss i överföringen där. Kanske tur det ibland, om man är stor i käften, haha

Den enklaste personen man kan snacka med är sig sjalv. Klarar man av att genomskåda den personen, kan man vara till hjälp för andra, inte annars. En blind kan bara leda en blind ner i diket. Eller in i ett träd, haha

Jesus sa, den som inte samlar, han skingrar.

Bush sa, är du inte med oss, är du mot oss.

Dom sa samma sak.

Men skillnaden är att Bush skingrar.

Jag är inte kristet troende, och tror inte Jesus fanns i verkligheten.

I alla fall inte runt år 0, men kanske i skepnaden av NåN av de 60 personer som finns i historien, som har hans historia, vem vet?
Horus, Mithra, Krishna, etc, etc.... Men som totalitet är kristendomen en fet bluff, som 9/11. (man vill ju liksom inte bli anklagad for att vara religiös, LOL)

ös på!

Posted on: 2008/7/24 22:37

Edited by JohnC on 2008/7/24 23:37:27
Edited by JohnC on 2008/7/24 23:41:10

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

JohnC skrev:
Quote:

zink skrev:

Sagorna slut.

ZINK!

Du tjatar om dessa ton av järn. Har du några källor som styrker din uppfattning för du är den första på detta forum som kommer med denna teori.

Smält järn zink! Tack för kaffet! http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/residues.html

Posted on: 2008/7/25 7:55

See User information
Quote:

shilton skrev:
Quote:

zink skrev:
Quote:

JohnC skrev:
Quote:

zink skrev:

Sagorna slut.

ZINK!

Smält järn zink! Tack för kaffet! http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/residues.html
En annan sak som för mej framstår som fullständigt omöjlig är! Hur kan en byggnad på 47 våningar rasa ihop fullstänigt på 7 sekunder för att det brinner lite här och där på vissa plan? Vi leker med tanken att varje plan var 3,5 m.( kontorshöjd ca 2,5m vilket ger 1m installationsutrymme för vent,el,sprinklersystem,vvs) 3,5 x 47=164,5 m 164,5 m/ 7sek =23,5 meter . Isåfall så skulle WTC 7 ha ramlat i hop med en hastighet av 23,5 meter i sekunden???? Pga av sporadiska bränder.

Posted on: 2008/7/25 8:31

Anonym
Quote:

Jumalauta skrev:

Hur ska du bevisa dessa 1000 grader samt luftgenomförseln i byggnaderna? Mina öron tolkar det som att du låter din okunskap och gissningsförmåga spekulera igen...

Jag missade detta så nu får du svar.

Ta och sök på webbsidor om bränder så kommer du att upptäcka att 1000 grader är en temperatur som finns i bränder.

Du får några av mig:

Dokumentskåp testas i 1000 grader.

http://www.diplomatsafe.se/site/module.asp?xmoduleid=17101

Bränder i skorstenar blir över 1000 grader:

http://www.skyddsnatet.se/templates/Article____7808.aspx

Här talar man t.o.m. om temperaturer mellan 1000-1800 (!) grader:

http://www.ips.se/IPS-brandkompendium.pdf

Anonym
Quote:

shilton skrev:

Den smälta metall som hittats i på WTC platsen har i de flesta fall refererats till som smält METALL inte smält STÅL

Så det är vilket även NIST påstår smält aluminium uppblandat med en hel del bråte från rasmassorna.

Även om de var mindre aluminium än stål så samlas aluminiumet om det är den enda metall som kan smälta i de temperaturer som branden kunde åstadkomma.

Jag tror inte du eller andra har fattat vilka energimängder som skulle ha behövts tillföras i WTC byggnaderna om de skulle ha hittats smält stål/järn under rasmassorna. De 48 ton som bara behövdes för att få kolumner i kärnan att gå av i WTC 1 och 2 är en absolut minimun för att hitta smält stål i rasmassorna. De skedde dessutom på hög höjd i WTC 1 och enligt de som framför denna teori alltså närheten av där planen kraschade in. Att denna smälta från denna höjd skulle kunna hållas ihop och inte kylas ned av rasmassor är helt osannolikt. Det är faktiskt mer troligt att vi får en större smälte genom att hälla ut den från ett flygplan som är på samma höjd som planen i WTC 1 och 2 även om även denna smält skulle spridas ut och kylas ned. För att få smält stål/järn i rasmassor behövdes termit även i bottenvåningarna och de har ingen som tror på termit teorin talat om.

Jag har kontrollräknat D.P. Grimmers uträkning av termit och det har visat sig att om man avrundar som han gjort får man ett annat resultat än om man inte gör det.

Så för de mindre kolumnerna har han räknat ut 752,5 kg termit men om men inte avrundar blir det 870,5 kg istället (!) och 1745,1 kg för de större kolumnerna istället för 1524,9 kg termit.

Det innebär att det behövs 48*1745,1 kg för kolumner i kärnan = 83,7 ton.

Det var när jag skulle enligt hans formler räkna ut termiten som behövs för att smälta ett ton stål/järn som jag inte fick det att stämma.

Men utan avrundningar behövs 375,4 kg termit för att smälta ett ton stål/järn

Detta gott folk är så stora mängder termit att jag anser det vara osannolikt att det inte på kort tid eller lång tid skulle ha kunnat placeras i WTC byggnaderna utan upptäckt.

Termit kan därför inte ha funnits i WTC byggnaderna om nu inte någon kan visa på ett trovärdigt sätt hur det gått till att få in dessa mängder av termit utan upptäckt.

Quote:

shilton skrev:

Det är när man får sådant här presenterat för sig som lam lider stor kval som utbilda kemist. Det är en enda soppa att felaktiga slutsatser.

1. De små kornen kan komma från andra stället i samhället än WTC. Är de så små flyger de runt i atmosfären.
2. De halter som presentras är också helt normala och pekar INTE på termit eller vad man nu vill ha fram för sprängämnen.

Det är fritt fram att ljuga med kemi men gör det inte för utbildade kemister.

Quote:

shilton skrev:
En annan sak som för mej framstår som fullständigt omöjlig är! Hur kan en byggnad på 47 våningar rasa ihop fullstänigt på 7 sekunder för att det brinner lite här och där på vissa plan? Vi leker med tanken att varje plan var 3,5 m.( kontorshöjd ca 2,5m vilket ger 1m installationsutrymme för vent,el,sprinklersystem,vvs) 3,5 x 47=164,5 m 164,5 m/ 7sek =23,5 meter . Isåfall så skulle WTC 7 ha ramlat i hop med en hastighet av 23,5 meter i sekunden???? Pga av sporadiska bränder.

Ta och titta på denna video om WTC7 kollapstiden.

http://www.youtube.com/watch?v=4k6GMddY-lQ

Den visar raset börjar på taket (Penthouse) och tar man tid på den videon från starten av kollapsen tills bygganden försvinner tar de ca 13 sekunder.

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

shilton skrev:

Den smälta metall som hittats i på WTC platsen har i de flesta fall refererats till som smält METALL inte smält STÅL

Så det är vilket även NIST påstår smält aluminium uppblandat med en hel del bråte från rasmassorna.

Även om de var mindre aluminium än stål så samlas aluminiumet om det är den enda metall som kan smälta i de temperaturer som branden kunde åstadkomma.

Jag tror inte du eller andra har fattat vilka energimängder som skulle ha behövts tillföras i WTC byggnaderna om de skulle ha hittats smält stål/järn under rasmassorna. De 48 ton som bara behövdes för att få kolumner i kärnan att gå av i WTC 1 och 2 är en absolut minimun för att hitta smält stål i rasmassorna. De skedde dessutom på hög höjd i WTC 1 och enligt de som framför denna teori alltså närheten av där planen kraschade in. Att denna smälta från denna höjd skulle kunna hållas ihop och inte kylas ned av rasmassor är helt osannolikt. Det är faktiskt mer troligt att vi får en större smälte genom att hälla ut den från ett flygplan som är på samma höjd som planen i WTC 1 och 2 även om även denna smält skulle spridas ut och kylas ned. För att få smält stål/järn i rasmassor behövdes termit även i bottenvåningarna och de har ingen som tror på termit teorin talat om.

Jag har kontrollräknat D.P. Grimmers uträkning av termit och det har visat sig att om man avrundar som han gjort får man ett annat resultat än om man inte gör det.

Så för de mindre kolumnerna har han räknat ut 752,5 kg termit men om men inte avrundar blir det 870,5 kg istället (!) och 1745,1 kg för de större kolumnerna istället för 1524,9 kg termit.

Det innebär att det behövs 48*1745,1 kg för kolumner i kärnan = 83,7 ton.

Det var när jag skulle enligt hans formler räkna ut termiten som behövs för att smälta ett ton stål/järn som jag inte fick det att stämma.

Men utan avrundningar behövs 375,4 kg termit för att smälta ett ton stål/järn

Detta gott folk är så stora mängder termit att jag anser det vara osannolikt att det inte på kort tid eller lång tid skulle ha kunnat placeras i WTC byggnaderna utan upptäckt.

Termit kan därför inte ha funnits i WTC byggnaderna om nu inte någon kan visa på ett trovärdigt sätt hur det gått till att få in dessa mängder av termit utan upptäckt.

Quote:

shilton skrev:

Det är när man får sådant här presenterat för sig som lam lider stor kval som utbilda kemist. Det är en enda soppa att felaktiga slutsatser.

1. De små kornen kan komma från andra stället i samhället än WTC. Är de så små flyger de runt i atmosfären.
2. De halter som presentras är också helt normala och pekar INTE på termit eller vad man nu vill ha fram för sprängämnen.

Det är fritt fram att ljuga med kemi men gör det inte för utbildade kemister.

Quote:

shilton skrev:

Ta och titta på denna video om WTC7 kollapstiden.

http://www.youtube.com/watch?v=4k6GMddY-lQ

Den visar raset börjar på taket (Penthouse) och tar man tid på den videon från starten av kollapsen tills bygganden försvinner tar de ca 13 sekunder.
Ok 13 sek.164,5/13=12,6 m i sekunden. 12,6/3,5=3,6 vån i sek= Fortfarande osannolikt pga sporadiska bränder.Det faktum att penthouset faller ihop först indikerar ju att de centrala bärande pelarna slogs undan först!

Posted on: 2008/7/25 9:18

Anonym
Jag är ingen kemist men jag har jobbat med lager o transport länge. Att få in 48 ton eller 83 ton eller nästan hur mycket som helst på en plats med så mycket människor o rörelse som WTC måste varit, är INGA PROBLEM. Det hade varit konstigt om någon reagerat på killen i buduniform som drog på en pall.
Jag vet inte heller densiteten på dessa sprängämnen men ett halvt ton per pall kan inte vara omöjligt, snarare ett helt. Det gör leveranserna rätt smidiga.

See User information
Quote:

Despierto skrev:
Jag är ingen kemist men jag har jobbat med lager o transport länge. Att få in 48 ton eller 83 ton eller nästan hur mycket som helst på en plats med så mycket människor o rörelse som WTC måste varit, är INGA PROBLEM. Det hade varit konstigt om någon reagerat på killen i buduniform som drog på en pall.
Jag vet inte heller densiteten på dessa sprängämnen men ett halvt ton per pall kan inte vara omöjligt, snarare ett helt. Det gör leveranserna rätt smidiga.
OM vi leker med iden att det var en militär operation! Jag är isåfall ganska övertygad om att militären förfogar över vida mer sofitikerade och avancerade metoder än vad vanliga rivningsfirmor gör.Det är väl inte helt omöjligt att man kan ha använt sofistikerade strål eller mikrovågsvapen heller för den delen.Fördelen med det är ju att teknologin är så pass ny och hemlig att i princip ingen som inte har inside info vet vad dessa vapensystem ar kapabla till.

Posted on: 2008/7/25 10:27

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

JohnC skrev:
Quote:

zink skrev:

Sagorna slut.

ZINK!

Jag har redan uppgett källan. Steven Jones För den delen behöver jag ingen källa. Stål KAN INTE ENS finnas i källaren om inte sprängmedel har använts!

Säger du stål, får du visa hur det hamnade där. Jag har förklarat min teori. Berätta gärna,hur stålet rinner genom hela huset, i trapporna, eller hissen?

Låg allt smält stål I pannkakan, rann det GENOM pannkakan?

Hur funkar det, rent teoretiskt borde det ha flugit at sidorna, eftersom bland annat en människo-tumme kunde hittas på taket på en Tysk bank 300 meter i sida från huset, stål borde ha sprutat åt sidorna ochså. Inte lika långt, men ända. finns det kraft för en tumme, finnst det for stål, samma vikt som tummen i stål, borde spruta lika långt, kanske langre, pga av aerodynamiska fördelar för stålet. Nu har man ju hittat mikrosfarer i jarnrik metall, alltså inte stål, återigen, jarn FANNS ALDRIG i byggnaden, som var byggd i stål!!!!!!!! Jarn kan inte heller skapas naturligt i en brand. Stål innehaller andra metaller, som inte försvinner, det ar de metallerna, som ger stålet dess högre smaltemperatur och andra egenskaper som ar signifikanta for stål.

Var väl vinden som gjorde att tummen flög rakt åt sidan 300 meter? Vad hände? För det verkade vindstilla, inte orkan?

Mikrosfärer, bevisar sprängmedel, eftersom Mikrosfärer inte kan bildas utan en explosion, och Järn inte utan Thermate, alltså bevis för både Thermate OCH sprängmedel. Källa Steven Jones likaså.

Vetenskapliga bevis, till och med , han är ju en vederlagd vetenskapsman, till och med FD professor, fast jag har inte mycket respekt for titlar, hehe Men har inte lyckats hitta nåt han säger som luktar illa, väntar med spänning på detta, alltid lika roligt att hitta 70 procentare. hittills har han varit genuin. Men jag har klart inte sett allt, eller inte ens mycket av honom, förvånad att du, som gräver så mycket i 9/11 inte hört talas om detta? Kisar du med ögonen på vissa hemsidor

*70 procentare = Person som talar 70% sanning och resten logner.

Hur hamnar järn som inte finns i ett hus, smält nere i källaren???"

Patetiskt nog, skulle det kunna ha VARIT sant, att smält järn, verkligen kunnat ha funnits, om det fanns ens i byggnaden, eftersom temperaturerna skulle kunna ha smält, järn, men inte stål. Förklarar dock inte hur det hamnade i kallaren, borde ligga ovanpa pannkakan i pannkaksteorin. Det kan ju knappast rinna genom golven, för golv fanns det ju, annnars faller hela pannkaksteorin. Golven var i betong.

Andra vet att golven sprutar åt alla hall, uppåt(!!) nedåt, och åt sidorna, sprider sig flera kilometer i vinden, och ligger som en dimma över hela new york, man kan ju undra var allt damm kommer ifrån, eftersom hela byggnaden (i pannkaksvarlden) fortsätter att tynga pa det STACKARS överdimensionerade kollumnerna, så att det i alla fall i media framstår som om detta var sant, dock inte i verkligheten där de fysikaliska lagarna sätter P för de flesta taffliga försök att limma ihop lögner och falsarier. Ja man garvar.

Det var nog dammet under alla mattor, som dom sopat under kanske?

Det är nog inte första gången du har stött på ny information här på vaken, jag misstänker att du gillar detta eftersom du är här.

Skulle det vara extra misstänkt på nåt sätt, att jag vet detta, och inte du? Eller att nån annan inte var före mig? Hur hänger det ihop?

Blir det inte lite snurrigt med dina teorier?

Hoppas jag var först med detta ochså, det är ju roligare så. inte sant, rabbla skåpmat blir det ingen aha upplevelse av! LOL

Posted on: 2008/7/25 11:00

Anonym
Quote:

Despierto skrev:

Du ska frakta 80 ton upp flera våningar och gör detta i en byggnad med kontor där folk vandrar ut och in hela tiden utan att en enda person idag minns att det hände. Skulle du klara av att organisera det?

När väl de har fraktats upp ska nästa grupp aptera det hela (80 ton) fortfarande utan att någon märker de och dessutom ska de också göra de på den hela våningen under där planen kraschar in i WTC1 och 2 så att man verkligen kan styra att få igång termiten och inte bränslet från planen tänder eld på hela härligheten.

Anonym
Quote:

shilton skrev:
OM vi leker med iden att det var en militär operation! Jag är isåfall ganska övertygad om att militären förfogar över vida mer sofitikerade och avancerade metoder än vad vanliga rivningsfirmor gör.Det är väl inte helt omöjligt att man kan ha använt sofistikerade strål eller mikrovågsvapen heller för den delen.Fördelen med det är ju att teknologin är så pass ny och hemlig att i princip ingen som inte har inside info vet vad dessa vapensystem ar kapabla till.

Visst får du spekulera men dina spekulationer är långt ifrån den koncensus som skulle finnas om sprängteorierna var sannolika.

Om 911truth rörelsen var den sanning de påstår sig vara skulle inte sannigen sprita ut sig i fler idéer utan komma fram till EN sprängteori. Det faktum att de finns flera sprängteorier visar att WTC1, 2 och 7 inte har sprängts för får man fram flera teorier är materialet man använder så otydligt att man inte kan med säkerhet säga att WTC 1, 2 och 7 har sprängts..

Så speciellt hemliga är inte mikrovågsvapnen:

http://www.newscientist.com/article.ns?id=mg18725095.600

http://en.wikipedia.org/wiki/Active_Denial_System

http://www.mondovista.com/microwave.html

Däremot håller jag de inte troligt att dessa vapen skulle gå att använda för att få eld på termit i en byggnad.

Nej termit har aldrig varit i WTC 1,2 eller 7 och de som fraktade dit dem har aldrig dykt för de finns inte.

Har aldrig den möjlighet föresvävat er eller är det som vanligt att tänka ut sprängteorins alla steg det klarar ingen som tror på dem av.

See User information
Stål är tillverkat av järn i huvudsak, Kolinnehållet är mellan 0,02 och 1,7 viktprocent och det är den viktigaste ingrediansen för att järn blir stål.

Så 99.98% järn 0.02 kol blir stål, men sedan blandar man in lite olika metaller såsom mangan crom och nickel beroende på vad man vill uppnå. Järn smälter vid teperaturer över 1500 grader celcius

Aluminium smälter vid ca 660 grader celcius, däromkring +- 200 grader borde branden ha varit tycekr jag..

Jetbränslet når temperaturer vid brand på 430-815°C, fast jag har läst att neråt 300 också, men kollar man på den tjocka svarta röken så antar jag att det var en syrefattig kall brand plus att om inte all iallafall nästan allt flygränsle brann upp på en gång, stort svampmoln tyder på det.

Så var det nån smält metall i "källaren" var det aluminium ifall inget användes att smälta stålbalkar i byggnaden, att byggnaden skulle rasa för att stål värmdes upp av branden högt upp i byggnaden tycker jag är helt osannolik, toppen skulle kunna vika ut sig åt sidan kanska mosa ett antal våningar innan motståndet får den att börja falla utanför byggnaden.

0.26 to 0.09 microns partiklar fanns i luften runt wtc i veckor efter byggnaderna fallit ihop, så små partiklar får man bara fram när metallen kokar..tex aluminium är det över 2500 grader celcius och 2861 grader för järn. termite exempelvis blir så oerhört varmt när det smälter stål därav teorierna om att termite använts då det tycks vara den enda farklaringen till smält metall under rasmassorna och att låg tid efter byggnaderna fallit ihop så fanns glödgad metall i rasmassorna, samt bilder på avsmälta stål pelare han du ni väl sett på vissa bilder?

Att det finns flera teorier betyder att det är svårt att förklara..kanske något vi inte ens känner till har orsakat byggnadernas fall? det tycker jag verkar troligast.

Posted on: 2008/7/25 20:45

« 1 2 3 (4) 5 6 7 ... 15 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper