vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 4 (5) 6 7 8 ... 15 »

Re: 911 Conspiracy Nuts?

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

Despierto skrev:
Jag är ingen kemist men jag har jobbat med lager o transport länge. Att få in 48 ton eller 83 ton eller nästan hur mycket som helst på en plats med så mycket människor o rörelse som WTC måste varit, är INGA PROBLEM. Det hade varit konstigt om någon reagerat på killen i buduniform som drog på en pall.
Jag vet inte heller densiteten på dessa sprängämnen men ett halvt ton per pall kan inte vara omöjligt, snarare ett helt. Det gör leveranserna rätt smidiga.

Du ska frakta 80 ton upp flera våningar och gör detta i en byggnad med kontor där folk vandrar ut och in hela tiden utan att en enda person idag minns att det hände. Skulle du klara av att organisera det?

När väl de har fraktats upp ska nästa grupp aptera det hela (80 ton) fortfarande utan att någon märker de och dessutom ska de också göra de på den hela våningen under där planen kraschar in i WTC1 och 2 så att man verkligen kan styra att få igång termiten och inte bränslet från planen tänder eld på hela härligheten.

Ja ni grabbar, ni har funnit varandra, om ni inte är samma person som man sett här ibland!

Vad skulle det vara för merit, att du lastat i lastbilar, har du en tvåa i matte kan du räkna ut foljande:

Tornen var 412 meter höga.

Antalet våningsplan var 110

Jag har inte extrakollat dina siffror på antal ton Thermate, men detta ger sig enligt följande:

80 ton fördelas på 110 våningar, eftersom balkarna var tjockare längre ner, i byggnaden, kan man anta att större mängd Thermate användes där:

upp till våning 28, 40% av Thermaten på dessa våningsplan dvs 32 Ton, per våning 1140 Kg

mellan våning 28 till 56 30% av Thermaten på dessa våningsplan dvs 24 ton, per våning 857 kg

mellan våning 56 och 84 20% av Thermaten på dessa våningsplan dvs 16 ton, per våning 571 Kg

Mellan våning 84 och 110 10% av Thermaten på dessa våningsplan dvs 8 ton, per våning 285 kg

Har kan man läsa att på ett typiskt våningsplan fanns 59 kolumner.

http://nuke.crono911.org/Portals/0/Documenti/nrcc42466.pdf

Antal kilo per kolumn, och våningsegment som ovan:

upp till 28, 32 Kg per kolumn

upp till 56, 14 Kg per kolumn

upp till 84, 10 Kg per kolumn

upp till 110, 4,3 Kg per kolumn

en soldat, skall klara att bara 65 kg

Vi kan lugnt anta att de har tillgång till såna herrar...

http://sv.wikipedia.org/wiki/JGRK

Nu vet inte jag hur de gjorde, men skulle jag ha gjort det, skulle jag ha använt 2 st man som minst, per kolumn, dvs 118 personer, dom har sin Thermate i egen ryggsäck eller liknande, som dom bär själva, en av dem, den andra kan bära kablar, eller annan utrustning, borrhammare, eller liknande.

Gissar man att det tar en timme per kolumn för 2 man, är det hela över på ca 36 timmar för en tredjedel av byggnaden, man stängde av en tredjedel 3 ggr, om jag inte minns fel. 118 man gömmer man enkelt i en byggnad, som skulle rymma 50 000 personer, i en städskrubb typ.

Vi vet att båda tornen, var avstängda i segment för "övningar"

http://www.pikapika7.proboards67.com/ ... action=display&thread=934

Där kan man läsa följande:

"That would also raise the question of how bombs could get into WTC1 and WTC2. In the weeks prior to September 11th, Ben Fountain reports that a number of unannounced, never-before-done drills were run, where the World Trade Center would be evacuated, and the security systems would be powered down. Engineers would enter the building for 'security reasons'. Then, on September 6, Security is lifted and bomb sniffing dogs are abruptly removed. Days prior to 9/11, witnesses saw dust on the tower windows. This indicated concrete had been crushed, possibly to put explosives in.

Scott Forbes and William Rodriguez also reported that prior to 9/11, there was mysterious noises on the upper floors. Huge noises were heard, the building would occassionally shake. The strange 'construction' was being done on floors you would need to get an executive key to get into."

Jag vill tillägga att dessa 80 ton inte är så mycket i sammanhanget:

På denna sida kan man läsa följande: http://www.google.se/search?num=100&h ... nsity&btnG=S%C3%B6k&meta=

"Barium nitrate has a density of only 3.24 g/cc, which would slightly lower the density of thermate"

Vi kollar hur stor volym 80 ton Thermate har:

80 000 000 gram Thermate delat med 3.24, = 24691358 så vi får antalet kubic centimeter, delar med 1000*1000= 1 000 000 så vi får antalet m3, som blir 24 M3 i volym, inte mycket direkt. En låda med basen 3*3 meter, och höjden 2,7 meter, ryms i ett litet rum. Thermate bestar till stora delar av aluminium, som ju väger en del.

Ingalunda omöjligt eller fantastiskt. Jag tycker att siffrorna är små, detta är inte mycket, nar jag spacklade golvet i min etta, hade jag 1.5 ton flytspackel att kämpa med, en hel pall. Blanda och bära, precis som med cement, ur påsar...på två man. 22 Kvm....Detta tog 4 timmar, Här skall de på 118 personer, dela på som mest 1140 kg?

Jag har inte sett var du har din siffra med 80 ton ifrån, men jag skulle med denna kalkyl "tro" att det var mycket mer, men jag vet inget i realiteten om Thermate. det gör inte så många, kan man tro.

Ps, du kan inte "tända' Thermate, med en brand, du måste ha typ brinnande magnesium, för att få eld på Thermate, har du sett aluminium brinna, tex en ölburk i en brasa? Nej just det, men detta skriver du som om det regnar. "så att man verkligen kan styra att få igång termiten och inte bränslet från planen tänder eld på hela härligheten." Thermate är förvisso finfördelat, men brinner inte vid denna temp.

Du skrev "så att man verkligen kan styra att få igång termiten och inte bränslet från planen tänder eld på hela härligheten" Vid vilken temperatur diesel brinner vid, har vi ju diskuterat till dödagar redan, orkar inte ens nämna detta, patetiskt i dagens kunskap om denna sak.."

Magnesium som man tänder Thermate med, exempelvis, har en temperatur när det brinner på hela 2200 grader. Vill du kan du ju kolla, detta själv, orkar inte leda dig i HELA din labyrint ZINK. Som du ser har du ju fel.

Efter en timmes arbete med denna post, inser jag att jag missat kärnkolumnerna, Sorry...men alltså blir det
ännu mindre kg per kolumn, men fler montorer. Tidsaspekten blir inte enligt vad jag räknade som ni ser, men med mycket mindre mängd Thermate per kolumn

, går arbetet mycket fortare än en timme, per kolumn, kan man anta.

även om en denna del av kalkylen är fel, kan den ju roa någon, ber om ursäkt att jag inte rättar den, musten gick ur när jag insåg felet, hehe, måste äta nu!

Detta var allt denna gången, håll till godo alla, simma lugnt i groddammen, i andra dammar finns andra grodor som undrar samma saker som du, LOL

Posted on: 2008/7/25 20:55

Edited by JohnC on 2008/7/25 21:11:18
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

JohnC skrev:
Quote:

zink skrev:
Quote:

Despierto skrev:
Jag är ingen kemist men jag har jobbat med lager o transport länge. Att få in 48 ton eller 83 ton eller nästan hur mycket som helst på en plats med så mycket människor o rörelse som WTC måste varit, är INGA PROBLEM. Det hade varit konstigt om någon reagerat på killen i buduniform som drog på en pall.
Jag vet inte heller densiteten på dessa sprängämnen men ett halvt ton per pall kan inte vara omöjligt, snarare ett helt. Det gör leveranserna rätt smidiga.

Du ska frakta 80 ton upp flera våningar och gör detta i en byggnad med kontor där folk vandrar ut och in hela tiden utan att en enda person idag minns att det hände. Skulle du klara av att organisera det?

När väl de har fraktats upp ska nästa grupp aptera det hela (80 ton) fortfarande utan att någon märker de och dessutom ska de också göra de på den hela våningen under där planen kraschar in i WTC1 och 2 så att man verkligen kan styra att få igång termiten och inte bränslet från planen tänder eld på hela härligheten.

Ja ni grabbar, ni har funnit varandra, om ni inte är samma person som man sett här ibland!

Vad skulle det vara för merit, att du lastat i lastbilar, har du en tvåa i matte kan du räkna ut foljande:

Jag har inte extrakollat dina siffror på antal ton Thermate, men detta ger sig enligt följande:

80 ton fördelas på 110 våningar, eftersom balkarna var tjockare längre ner, i byggnaden, kan man anta att större mängd Thermate användes där:

upp till våning 28, 40% av Thermaten på dessa våningsplan dvs 32 Ton, per våning 1140 Kg

mellan våning 28 till 56 30% av Thermaten på dessa våningsplan dvs 24 ton, per våning 857 kg

mellan våning 56 och 84 20% av Thermaten på dessa våningsplan dvs 16 ton, per våning 571 Kg

Mellan våning 84 och 110 10% av Thermaten på dessa våningsplan dvs 8 ton, per våning 285 kg

Nu vet inte jag hur de gjorde, men skulle jag ha gjort det, skulle jag ha använt 2 st man som minst, per kolumn, dvs 118 personer, dom har sin Thermate i egen ryggsäck eller liknande, som dom bär själva, en av dem, den andra kan bära kablar, eller annan utrustning, borrhammare, eller liknande.

Gissar man att det tar en timme per kolumn för 2 man, är det hela över på ca 36 timmar för en tredjedel av byggnaden, man stängde av en tredjedel 3 ggr, om jag inte minns fel. 118 man gömmer man enkelt i en byggnad, som skulle rymma 50 000 personer, i en städskrubb typ.

"That would also raise the question of how bombs could get into WTC1 and WTC2. In the weeks prior to September 11th, Ben Fountain reports that a number of unannounced, never-before-done drills were run, where the World Trade Center would be evacuated, and the security systems would be powered down. Engineers would enter the building for 'security reasons'. Then, on September 6, Security is lifted and bomb sniffing dogs are abruptly removed. Days prior to 9/11, witnesses saw dust on the tower windows. This indicated concrete had been crushed, possibly to put explosives in.

Scott Forbes and William Rodriguez also reported that prior to 9/11, there was mysterious noises on the upper floors. Huge noises were heard, the building would occassionally shake. The strange 'construction' was being done on floors you would need to get an executive key to get into."

På denna sida kan man läsa följande: http://www.google.se/search?num=100&h ... nsity&btnG=S%C3%B6k&meta=

"Barium nitrate has a density of only 3.24 g/cc, which would slightly lower the density of thermate"

80 000 000 gram Thermate delat med 3.24, = 24691358 så vi får antalet kubic centimeter, delar med 1000*1000= 1 000 000 så vi får antalet m3, som blir 24 M3 i volym, inte mycket direkt. En låda med basen 3*3 meter, och höjden 2,7 meter, ryms i ett litet rum. Thermate bestar till stora delar av aluminium, som ju väger en del.

Ingalunda omöjligt eller fantastiskt. Jag tycker att siffrorna är små, detta är inte mycket, nar jag spacklade golvet i min etta, hade jag 1.5 ton flytspackel att kämpa med, en hel pall. Blanda och bära, precis som med cement, ur påsar...på två man. 22 Kvm....Detta tog 4 timmar, Här skall de på 118 personer, dela på som mest 1140 kg?

Jag har inte sett var du har din siffra med 80 ton ifrån, men jag skulle med denna kalkyl "tro" att det var mycket mer, men jag vet inget i realiteten om Thermate. det gör inte så många, kan man tro.

Ps, du kan inte "tända' Thermate, med en brand, du måste ha typ brinnande magnesium, för att få eld på Thermate, har du sett aluminium brinna, tex en ölburk i en brasa? Nej just det, men detta skriver du som om det regnar. "så att man verkligen kan styra att få igång termiten och inte bränslet från planen tänder eld på hela härligheten." Thermate är förvisso finfördelat, men brinner inte vid denna temp.

Du skrev "så att man verkligen kan styra att få igång termiten och inte bränslet från planen tänder eld på hela härligheten" Vid vilken temperatur diesel brinner vid, har vi ju diskuterat till dödagar redan, orkar inte ens nämna detta, patetiskt i dagens kunskap om denna sak.."

Magnesium som man tänder Thermate med, exempelvis, har en temperatur när det brinner på hela 2200 grader. Vill du kan du ju kolla, detta själv, orkar inte leda dig i HELA din labyrint ZINK. Som du ser har du ju fel.

Detta var allt denna gången, håll till godo alla, simma lugnt i groddammen, i andra dammar finns andra grodor som undrar samma saker som du, LOL

Tänk hur det kan bli..............

Posted on: 2008/7/25 21:03
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

JohnC skrev:
Quote:

zink skrev:
Quote:

Despierto skrev:

Efter en timmes arbete med denna post, inser jag att jag missat kärnkolumnerna, Sorry...men alltså blir det
ännu mindre kg per kolumn, men fler montorer. Tidsaspekten blir inte enligt vad jag räknade som ni ser, men med mycket mindre mängd Thermate per kolumn

även om en denna del av kalkylen är fel, kan den ju roa någon, ber om ursäkt att jag inte rättar den, musten gick ur när jag insåg felet, hehe, måste äta nu!

Jag tog 10 personer i mitt exempel för jag ansåg att med 100 personer skulle operationen upptäckas och du har 118 persoer och därmed är hela operationen upptäckt för du gör detta inför människor som hela tiden passerar.

INGEN minns ett skvatt om några som höll på med bomber i WTC 1, 2 eller 7.

Visste du förresten att William Rodriguez har kopplingar till Bush. Det finns bilder på det på webben och därför har en del inom 911truth rörelsen vänt honom ryggen.

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

JohnC skrev:
Quote:

zink skrev:
Quote:

Despierto skrev:

Jag tog 10 personer i mitt exempel för jag ansåg att med 100 personer skulle operationen upptäckas och du har 118 persoer och därmed är hela operationen upptäckt för du gör detta inför människor som hela tiden passerar.

INGEN minns ett skvatt om några som höll på med bomber i WTC 1, 2 eller 7.

Visste du förresten att William Rodriguez har kopplingar till Bush. Det finns bilder på det på webben och därför har en del inom 911truth rörelsen vänt honom ryggen.

Det är många antaganden i den här tråden.

Man antar att det tar 80 ton thermite för att förstöra WTC. Hur har man kommit fram till det egentligen?

Man antar att det är X antal gubbar som bär in det på X antal pallar.

Vi vet ju inte detta. Det kan ha varit under en längre tid, flera månader eller år till och med. Det kan ha skett på natten. Det kan ha skett under täckmantel av renovationer eller reparationer. Vem vet?

Kollapserna går stick i stäv med Newtons andra och tredje lag och det är obestridligt. Antingen får vi kasta ut Newtons lagar eller så var det inte naturliga kollapser vi såg.

Fysik är objektivt.
Politik är subjektivt.

Take your pick.

Posted on: 2008/7/25 23:00
-------------------------------------------
http://sweden911truth.blogspot.com
swedes4911truth@gmail.com

Anonym
WTC 7
http://www.youtube.com/watch?v=CwjmqkjwnvQ

En 4 åring fattar vad de ser och få cancer och dö. (NWO älskar ju dig det kan absolut inte vara så att de hatar dig över allt annat)

Anonym
Quote:

oligus skrev:

Det är många antaganden i den här tråden.

Man antar att det tar 80 ton thermite för att förstöra WTC. Hur har man kommit fram till det egentligen?

Man antar att det är X antal gubbar som bär in det på X antal pallar.

Vi vet ju inte detta. Det kan ha varit under en längre tid, flera månader eller år till och med. Det kan ha skett på natten. Det kan ha skett under täckmantel av renovationer eller reparationer. Vem vet?

Kollapserna går stick i stäv med Newtons andra och tredje lag och det är obestridligt. Antingen får vi kasta ut Newtons lagar eller så var det inte naturliga kollapser vi såg.

Fysik är objektivt.
Politik är subjektivt.

Take your pick.

Om nu fysik är fysik enligt dig varför faller bråten från WTC 1 och 2 snabbare än tornen rasar?

WTC 7 faller på minst 13 sekunder vilket videon i inlägg #89 i denna tråd visar.

Jag har också kontrollerat alla korta tider för WTC 1 och 2 och alla använder den absolut kortaste uppskattningen av rastidena d.v.s. man mäter från starten av kollapserna till byggnaderna försvinner bakom de hus som är i förgrunden och i WTC 7 fall visas om och om och om igen videon som INTE visar hela kollapssekvensen.

Det är gott folk inget annat än att ljuga med materialet från WTC.

Varför gör ni på det viset?

See User information
Quote:

oligus skrev:

Fysik är objektivt.
Politik är subjektivt.

Take your pick.

Du har fel.
Du får nog ta och visa upp en uträkning/artikel som visar det (och som inte innehåller grova felantaganden, som t.ex. Judy Woods) först.

Tills vidare kan du titta på denna: http://www.youtube.com/watch?v=qLShZOvxVe4

(jag har börjat inse att man måste "tala med bönder på bönders vis"... dvs med youtube-videos)

Posted on: 2008/7/26 11:31

Anonym
Det är inte fritt fall… Nearly freefall speed är det rätta uttrycket…

Jag tror att zink och zpz försöker påvisa att ett objekt kan falla på mindre än 15 sekunder (13) med konstant motstånd från 400 meters höjd, helt naturligt enligt dagens fysiska lagar… objektet väger en tredjedel av motståndet… Är detta korrekt?

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

oligus skrev:

Fysik är objektivt.
Politik är subjektivt.

Take your pick.

Du har fel.
Du får nog ta och visa upp en uträkning/artikel som visar det (och som inte innehåller grova felantaganden, som t.ex. Judy Woods) först.

(jag har börjat inse att man måste "tala med bönder på bönders vis"... dvs med youtube-videos)

haha, för det första och svar på zink. Det är inte upp till mig, eller dig, eller NIST eller Bush eller någon. Fysik är objektiv, materia gör vad materia gör oavsett våra åsikter och det enda vi kan göra är att försöka att förstå det

Sen är det inte min uppgift att utbilda er i fysik, ni kan läsa grundläggande mekanik om krafter och motkrafter.

NIST säger själva att de kom ner i stort sätt fritt fall.

Tro inte på mig för all del, jag är bara en slumpmässig kille på internet. UNDERSÖK det!

Sen tycker jag att filosofiska tankar angående detta är nyttiga:
http://www.youtube.com/watch?v=lbsY8wxpqvU

Posted on: 2008/7/26 16:13

Edited by oligus on 2008/7/26 16:31:08

See User information
zink skrev:

Du kan ju lika gärna gissa på fem personer, om du resonerar så. Klart ,man fattar, om det var en militär operation, då har de militära resurser, dvs obegränsade. Ex, jämför med Manhattan Projekt, då de byggde atombomben, 500 000 personer var inblandade, inget läckte tills de avslöjade projektet själva. Det kallas "compartmentalisation", om du aldrig hört det, pyramidstruktur på hierarkin, ingen vet nåt de inte behöver veta. Troligast har man skjutit de som installerade i byggnaderna, förutom vissa nyckelpersoner, de kan lita på. Om man kan upptäcka installationen av sprängmedel? Svar nej, våninsplanen var ju avstängda for hyresgästerna under den tiden, det finns dock flera vittnen som har berättat om "kabelarbeten" under de sista veckorna, och utrymningar, samt övningar, så vittnen finns.

INGEN minns ett skvatt om några som höll på med bomber i WTC 1, 2 eller 7. Se svar ovan, men varfor krävs detta, de som gjorde det, minns säkert, tänk om banken blir rånad, pengarna saknas, vaktpersonalen är skjuten, och inga vittnes finns. Man säger, har finns ingen som minns detta, det kan inte ha hänt. Rimligt?

Visste du förresten att William Rodriguez har kopplingar till Bush. Det finns bilder på det på webben och därför har en del inom 911truth rörelsen vänt honom ryggen.Jag har inte ens hört namnet ens tidigare, men att 9/11 Truth movement är infekterat, av femtekolonnare det har jag vetat länge. Men detta kan inte ske, inte sant 9/11 Truthers? Grundlag i Universum

Posted on: 2008/7/26 17:59
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

Anonym
Quote:

JohnC skrev:

Du kan ju lika gärna gissa på fem personer, om du resonerar så. Klart ,man fattar, om det var en militär operation, då har de militära resurser, dvs obegränsade. Ex, jämför med Manhattan Projekt, då de byggde atombomben, 500 000 personer var inblandade, inget läckte tills de avslöjade projektet själva.

Nej även militären har begränsade resurser. USA vill ha mer trupper i Afghanistan men finns de. Nej.

I Manhattan Projekt sköts inte någon för att hålla tyst tänk på det.

Att i en grupp som med sitt sprängande dödat åtskilliga har inte någon fått dåligt samvete och rapporterat de visar att dessa personer inte existerar och har heller aldrig gjort det.

Jag själv hävdar att termit, Thermathe-TH3 eller sprängämnen aldrig varit i närheten av WTC 1, 2 och 7 just för att elden räckte att knäcka byggnaderna.

De höll för planen. Ja.

De höll för elden. Nej.

Detta kan du eller någon annan faktiskt inte motbevisa för videorna visa INTE att något sprängts så de syns men elden syns hela tiden tända till byggnaderna kollapsar.

Thermathe-TH3 innehåller bariumnitrat som även används i fyrverkerier för att ge det gröna skenet. Tehrmathe-TH3 brinner också med ett grönt sken. Syns det i någon video?

Så om sprängningar inte syns men elden syns vilket är den mest troliga orsaken då?

Quote:

Det kallas "compartmentalisation", om du aldrig hört det, pyramidstruktur på hierarkin, ingen vet nåt de inte behöver veta. Troligast har man skjutit de som installerade i byggnaderna, förutom vissa nyckelpersoner, de kan lita på. Om man kan upptäcka installationen av sprängmedel? Svar nej, våninsplanen var ju avstängda for hyresgästerna under den tiden, det finns dock flera vittnen som har berättat om "kabelarbeten" under de
sista veckorna, och utrymningar, samt övningar, så vittnen finns.

Allt det är rena gissningar. Du eller någon annan kan inte visa vad som hände i dessa avstänga våningar så att de skulle hålla på med sprängämnen är en ren vild gissning.
Att man kan i USA skjuta några som deltagit i något arbete utan att de skulle märkas är en ren myt som det är otroligt att någon ens tror kan förekomma. Jag har varit i USA tre gånger och min bror har jobbat där i flera år och han ger inte mycket för 911 truth idéerna som han anser inte har mycket kontakt med verkligheten.

Det är just sådan spånade som du gör som visar hur illaställt det är med alla sprängteorier. Det grundläggande för att få dem att fungera är ett stor gapande hål som ingen som tror på sprängteorierna kan fylla just för att det inte finns något att fylla med. Vilka som gjorde det hela och hur finns det inte ens ett litet rykte om vilka de var.

Jag har frågat några 911truth webbsidor som drivs av amerikaner om det hört något men inte fått något svar.
Quote:

INGEN minns ett skvatt om några som höll på med bomber i WTC 1, 2 eller 7. Se svar ovan, men varfor krävs detta, de som gjorde det, minns säkert, tänk om banken blir rånad, pengarna saknas, vaktpersonalen är skjuten, och inga vittnes finns. Man säger, har finns ingen som minns detta, det kan inte ha hänt. Rimligt?

Mer gissningar. Du jämför du ett långsamt skeende som att placera in sprängämnen i en byggnad med ett bankrån. Enligt sprängexperter skulle ta 2-3 månader att rigga varje WTC byggnad alltså totalt 6-9 månader. Ingen minns några så långa arbeten.

Quote:

Visste du förresten att William Rodriguez har kopplingar till Bush. Det finns bilder på det på webben och därför har en del inom 911truth rörelsen vänt honom ryggen. Jag har inte ens hört namnet ens tidigare, men att 9/11 Truth movement är infekterat, av femtekolonnare det har jag vetat länge. Men detta kan inte ske, inte sant 9/11 Truthers? Grundlag i Universum

Du använde William Rodriguez i din argumentation men vet inte vem han är. Är de en korrekt beskrivning?

Resten är ett matra svar där du med ord försöker mota det onda. Du är inte den första på detta forum som gör så och troligen inte heller den sista.

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

JohnC skrev:

Du kan ju lika gärna gissa på fem personer, om du resonerar så. Klart ,man fattar, om det var en militär operation, då har de militära resurser, dvs obegränsade. Ex, jämför med Manhattan Projekt, då de byggde atombomben, 500 000 personer var inblandade, inget läckte tills de avslöjade projektet själva.

Nej även militären har begränsade resurser. USA vill ha mer trupper i Afghanistan men finns de. Nej.

I Manhattan Projekt sköts inte någon för att hålla tyst tänk på det.

Att i en grupp som med sitt sprängande dödat åtskilliga har inte någon fått dåligt samvete och rapporterat de visar att dessa personer inte existerar och har heller aldrig gjort det.

Jag själv hävdar att termit, Thermathe-TH3 eller sprängämnen aldrig varit i närheten av WTC 1, 2 och 7 just för att elden räckte att knäcka byggnaderna.

De höll för planen. Ja.

De höll för elden. Nej.

Detta kan du eller någon annan faktiskt inte motbevisa för videorna visa INTE att något sprängts så de syns men elden syns hela tiden tända till byggnaderna kollapsar.

Thermathe-TH3 innehåller bariumnitrat som även används i fyrverkerier för att ge det gröna skenet. Tehrmathe-TH3 brinner också med ett grönt sken. Syns det i någon video?

Så om sprängningar inte syns men elden syns vilket är den mest troliga orsaken då?

Quote:

Det kallas "compartmentalisation", om du aldrig hört det, pyramidstruktur på hierarkin, ingen vet nåt de inte behöver veta. Troligast har man skjutit de som installerade i byggnaderna, förutom vissa nyckelpersoner, de kan lita på. Om man kan upptäcka installationen av sprängmedel? Svar nej, våninsplanen var ju avstängda for hyresgästerna under den tiden, det finns dock flera vittnen som har berättat om "kabelarbeten" under de
sista veckorna, och utrymningar, samt övningar, så vittnen finns.

Allt det är rena gissningar. Du eller någon annan kan inte visa vad som hände i dessa avstänga våningar så att de skulle hålla på med sprängämnen är en ren vild gissning.
Att man kan i USA skjuta några som deltagit i något arbete utan att de skulle märkas är en ren myt som det är otroligt att någon ens tror kan förekomma. Jag har varit i USA tre gånger och min bror har jobbat där i flera år och han ger inte mycket för 911 truth idéerna som han anser inte har mycket kontakt med verkligheten.

Det är just sådan spånade som du gör som visar hur illaställt det är med alla sprängteorier. Det grundläggande för att få dem att fungera är ett stor gapande hål som ingen som tror på sprängteorierna kan fylla just för att det inte finns något att fylla med. Vilka som gjorde det hela och hur finns det inte ens ett litet rykte om vilka de var.

Jag har frågat några 911truth webbsidor som drivs av amerikaner om det hört något men inte fått något svar.
Quote:

Mer gissningar. Du jämför du ett långsamt skeende som att placera in sprängämnen i en byggnad med ett bankrån. Enligt sprängexperter skulle ta 2-3 månader att rigga varje WTC byggnad alltså totalt 6-9 månader. Ingen minns några så långa arbeten.

Quote:

Visste du förresten att William Rodriguez har kopplingar till Bush. Det finns bilder på det på webben och därför har en del inom 911truth rörelsen vänt honom ryggen. Jag har inte ens hört namnet ens tidigare, men att 9/11 Truth movement är infekterat, av femtekolonnare det har jag vetat länge. Men detta kan inte ske, inte sant 9/11 Truthers? Grundlag i Universum

Du använde William Rodriguez i din argumentation men vet inte vem han är. Är de en korrekt beskrivning?

Resten är ett matra svar där du med ord försöker mota det onda. Du är inte den första på detta forum som gör så och troligen inte heller den sista.
Är du så jävla korkad zink,att du tror att black ops och usa,s redovisade miliär budget är en och samma???Cia drar i princip i alla trådar runt om i världen vad gäller droghandel.Det är inte fickpengar vi pratar om där.Tror du att dom pengarna redovisas och hamnar i den öppna budgeten?Jag håller med John C när han säger att militären har obegränsade resurser.Då pratar vi den hemliga budgeten.Du säger också att INGA personer som arbetade med the manhattan project har blivit tystade???? Hur vet du det om jag får fråga?Jag vet vad du kommer att svara! Bevisa det! Det är ju det som hela den här diskussionen har låst sej fast i.Hur fan ska man kunna bevisa något som inte går att bevisa??Du har en administration som kategoriskt har motarbetat fortsatt utredning.Varför hade man så jävla bråttom med att frakta bort allt stål och smälta ner det innan man hade hunnit göra en ordentlig dokumentering av allt mtrl?Varför är visst mtrl fortfarande hemligstämplat?

Posted on: 2008/7/26 20:10

See User information
Quote:

zink skrev:

De höll för planen. Ja.

De höll för elden. Nej.

Det är det här jag inte förstår och för all del det kanske är bara jag som är trög.

Hur går detta ihop med att man behöver 80 ton thermite för att spränga en av byggnaderna?

Det finns en, inte så liten, motsägelse här.

Posted on: 2008/7/26 20:42

See User information
shilton skrev:

Nej även militären har begränsade resurser. USA vill ha mer trupper i Afghanistan men finns de. Nej. Anledningen att det vill ha mer trupper från andra länder, är att det vill skapa legitimitet kring kriget, att det är en koalition. Dessutom är det politiskt omojligt for Buske, att skicka mer, han hade ett helvete sist han ville utöka, majoriteten är för tillbakadragande, inte expansion. Plus att det var 9/11 som startade kriget, detta betyder att dom hade minst 150 000 militärer som var i Usa på den tiden, menar du på allvar att det inte kan vara Thermate, eftersom det inte finns 120 personer som kan hjälpa till?? LOL

I Manhattan Projekt sköts inte någon för att hålla tyst tänk på det.Hur vet du att ingen sköts, och vad har detta ens med saken att göra? Hur vet du att ingen dödats, hur kan det vara ens möjligt att veta, hur kan du resonera på detta sätt, inser du att din förnekelse är djupt rotad, du änvander otroligt nog din egen förnekelse som ett argument. Bara för att du inte tror det, betyder det inte att det inte har hänt. Bara att du inte TROR. Personerna som ligger bakom Manhattan Project har tiotals miljoners liv på sitt samvete, och vad fan tror du man skulle ha bomben till, och vad gjorde man utan att blinka när man var klar med den, och du menar att ingen dödas for att skydda denna hemlighet, din skojare, du är inte riktigt riktigt du, haha

Att i en grupp som med sitt sprängande dödat åtskilliga har inte någon fått dåligt samvete och rapporterat de visar att dessa personer inte existerar och har heller aldrig gjort det.Medvetna mördare som planerar sitt brott noga, brukar inte drabbas av dåligt samvete så ofta, inte profesionella militärer heller, nej knappast troligt. Faktum ar att folk som beordras att göra olika grymma handlingar inte ens drabbas av skuld. Detta har man bevis för, inget konstigt alls, kanske okant, men inte konstigt för det.
Det var en General som uttalade sig om, om han trodde Usa's militar kunde vara inblandad, och om en amerikansk soldat verkligen skulle kunna döda amerikanska civila, det han sa var: 'En amerikansk soldat tränas för att utföra order. Om en Amerikansk soldat får order att utföra såna attacker på civila, gör han det, annars har han inte utbildats (mindcontrollerats) korrekt.

Jag själv hävdar att termit, Thermathe-TH3 eller sprängämnen aldrig varit i närheten av WTC 1, 2 och 7 just för att elden räckte att knäcka byggnaderna.Hur kan du hävda detta?

De höll för planen. Ja. Tornen var ju konstruerade för detta

De höll för elden. Nej. Då far du väl visa detta? Detta är världshistoriens första stålbyggnad som har rasat, och ingen har visat hur det gick till, du kan bli berömd, go for it!

Detta kan du eller någon annan faktiskt inte motbevisa för videorna visa INTE att något sprängts så de syns men elden syns hela tiden tända till byggnaderna kollapsar. Sprängningarna syns, men daremot ingen ELD, det var bara svart rök, som tyder på låg temperatur, under 300 grader. Ta några fysiklektioner, så kanske du klarar ut detta. Ingen garanti dock, fråga om dina föraldrar var smarta i fysik och matte, annars har du knappast anlag for detta.

Thermathe-TH3 innehåller bariumnitrat som även används i fyrverkerier för att ge det gröna skenet. Tehrmathe-TH3 brinner också med ett grönt sken. Syns det i någon video? Vad jag vet sitter kolumnerna inne i huset, så man kan aldrig se dem av den anledningen. ingen video har jag sett innifrån i vart fall, men vad bevisar det, att nån inte sett en sak, bevisar inte att det inte hände, dessutom finns bevis i dammet for explosioner.

Så om sprängningar inte syns men elden syns vilket är den mest troliga orsaken då?Fel, videor visar sk JETS, som kommer ur byggnaden, vittnen talar om explosioner, man kan aven se, kärnan i byggnaden, rasar före resten av byggnaden, samma i alla tre husen. Detta ar omöjligt, det finns ingen kraft som kan knäcka kärnan i huset, byggnaden flyger ju at alla hall, det sprutar ju betongdamm, flera hundra meter at sidona, hur kan betongen, som har blivit pulver, ens belasta kärnan? Betongen flyter ju i luften, som partiklar i dammkornstorlek! Det finns INTE energi nog i branden ens för att skapa dammolnet, en byggnad som rasar av sin vikt, lämnar ett dammoln, med samma volym som huset hade efter sig, har kan man se attt dammolnet är 50 ggr större än huset var, energin till denna expansion av dammmolnet finns ju inte, vart kom det ifran? Det finns heller inte nog m,ed energi i ett torn som WTC qatt krossa betongen till sana fina partiklar som det syndes i TV, testa med en hammare om du inte TROR det krävs energi, efter ett par timma vill du bara lagga dig och do, om du hamrat friskt!

Allt det är rena gissningar. Vittnen finnsDu eller någon annan kan inte visa vad som hände i dessa avstänga våningar så att de skulle hålla på med sprängämnen är en ren vild gissning.Bevis finns i dammet. Mikrosfärer, och Järn, som inte fanns i byggnaden. Kan inte produceras om man böjer en stålbit. Smälta stål kan man inte göra med diesel, det är därför de använder grafitelektroder, och massiv elkraft for att kunna göra detta i smältverk, ända hittar man smält järn i källaren, tonvis, hur kom det dit?

Att man kan i USA skjuta några som deltagit i något arbete utan att de skulle märkas är en ren myt som det är otroligt att någon ens tror kan förekomma. LOL du är rolig du HA HAJag har varit i USA tre gånger och min bror har jobbat där i flera år och han ger inte mycket för 911 truth idéerna som han anser inte har mycket kontakt med verkligheten.Nej nu sa du ju nåt, har man varit i Usa, så vet man så klart bäst, detta vet väl alla att i Stora Amerika är alla stort bäst vackrast och rikast, men ända kan de inte 40% peka ut sitt land pa en världskarta utan bokstäver på! Föresten, har brorsan ochså Texashatt nu? Grät han som en riktig amerikan på 9/11? och om han gjorde det, vad tillför detta till saken?

Det är just sådan spånade som du gör som visar hur illaställt det är med alla sprängteorier. Det grundläggande för att få dem att fungera är ett stor gapande hål som ingen som tror på sprängteorierna kan fylla just för att det inte finns något att fylla med. Vilka som gjorde det hela och hur finns det inte ens ett litet rykte om vilka de var.Grabben, bara for att du har hål i dina resonemang, kan du inte klaga på oss som fattar detta. Vad har du visat hittils, att du inte "tror". är du kristen eller nat, eftersom du TROR, att TRO bevisar ett smack, eller har du mott Gud, om du gjort det, kan du bevisa detta? Här snackar vi om fysikens lagar, och logik. Logik är jobbigt om man inte är tillrackligt smart, då fattar man det inte och tror inte att det är sant. Men det kan vara det anda. ALLA är inte förmogna att fatta detta. Detta far vi väl leva med antar jag. Men många kan det, men vissa som är tillräckligt smarta, har inte mental styrka att acceptera detta, förnekelse kallas det, händer flera i jobbiga situationer, har med psyket att gora, hjärnan paralyserar oss, mycket vanligt med förlamning i hjarnan. Föresten. folk trodde inte man kunde flyga förr i tiden, man skulle dö av det, är detta sant bara for att man inte trodde det?? innan bilen kom 'visste" man. ja detta var ju allmänt kant, att man inte kan andas i den farten, man skulle kvävas. sluta tro och börja forstå. Grundtips.

Jag har frågat några 911truth webbsidor som drivs av amerikaner om det hört något men inte fått något svar.Vad har du frågat om, föresten varför säger du att de är Truthers, hur vet du det, vad skiljer en äkta från en falsk eftersom du se kan detta? Men du kanske litar på att de "säger" det

Mer gissningar. Du jämför du ett långsamt skeende som att placera in sprängämnen i en byggnad med ett bankrån. Enligt sprängexperter skulle ta 2-3 månader att rigga varje WTC byggnad alltså totalt 6-9 månader. Ingen minns några så långa arbeten.Vilka argument, man häpnar, har du inga bättre, än att minnet felar hos nån, hur vet du att det ar minnet som sviker, dom kanske inte vill eller inte kan?? Att minnet sviker, det gjorde det för mindre anledningar än sant har, är du på riktigt?

Du använde William Rodriguez i din argumentation men vet inte vem han är. Är de en korrekt beskrivning?Jag har inte använt han som referens. Jag vet inte vem han är

Posted on: 2008/7/26 23:54

Anonym
Quote:

oligus skrev:
Quote:

zink skrev:

De höll för planen. Ja.

De höll för elden. Nej.

Det är det här jag inte förstår och för all del det kanske är bara jag som är trög.

Hur går detta ihop med att man behöver 80 ton thermite för att spränga en av byggnaderna?

Som vanligt måste var övertydlig på detta forum för att alla ska förstå vad man menar annars får man skylla sig själv.

Jag tar de tydligt då ingen ännu insett vad det handlar om
Enligt D.P. Grimmers uträkningar behövdes för en medelstor stålkolumn 762,5 kg termit och för de största kolumnerna 1524,9 kg termit.

Dessa världen får man bara om man följer hans uträkningar där ha i varje steg gör avrundningar.

Om man sätter in beräkningar i Excel så gör den inga avrundningar utan man får man 870,5 kg för medelstora stålkolumn och 1745,1 kg för de störta kolumner. I WTC 1 och 2 kärna fanns 48 stora stålkolumner som då behövde 80 ton termit för att gå av. Då fattas beräkningar föra alla resterade kolumner vilket de som tror på termit borde om de tittat på WTC konstruktionen begripit at de ska också med i en termitberäkning så detta lämnar jag till de som framför termit teorierna att utföra.

Jag hävdar med bestämdhet att de är omöjligt att för in alla ton av termit och aptera dem utan upptäckt.

En risk med termit och även Thermate-TH3 är att de kan gå igång men vanlig eld medan de flesta sprängämnen behöver en tändhatt. Kort sagt är termit ett högriskprojekt om man flyger in flygplan med mycket bränsle i byggnaderna.

Nej det enda som syns på videorna som är aktivt är elden som planen orsakade. Det finns inte på videorna en enda sekvens som visar en aktiv sprängningarna i WTC före kollapserna. Att sedan rada upp sprängningar vid kollapsens gång är att säg att de tappade total kontroller över den och nu sprängs de utom all kontroll.

Nej slutsatsen blir. WTC 1, 2 och 7 kollapsar utan av videorna avslöjar en enda aktiv sprängning i dessa byggnader före kollapserna och det enda aktiva som syns och som man vet förstör i byggande är elden i byggnaderna.

Anonym
Quote:

JohnC skrev:
shilton skrev:

Nej även militären har begränsade resurser. USA vill ha mer trupper i Afghanistan men finns de. Nej. Anledningen att det vill ha mer trupper från andra länder, är att det vill skapa legitimitet kring kriget, att det är en koalition. Dessutom är det politiskt omojligt for Buske, att skicka mer, han hade ett helvete sist han ville utöka, majoriteten är för tillbakadragande, inte expansion. Plus att det var 9/11 som startade kriget, detta betyder att dom hade minst 150 000 militärer som var i Usa på den tiden, menar du på allvar att det inte kan vara Thermate, eftersom det inte finns 120 personer som kan hjälpa till?? LOL

Det enda som 9/11 startade var kriget i Afghanistan. Att anfalla Irak p.g.a av oljan är en idé USA hade redan 1999 alltså före 911.

Quote:

I Manhattan Projekt sköts inte någon för att hålla tyst tänk på det.Hur vet du att ingen sköts, och vad har detta ens med saken att göra? Hur vet du att ingen dödats, hur kan det vara ens möjligt att veta, hur kan du resonera på detta sätt, inser du att din förnekelse är djupt rotad, du änvander otroligt nog din egen förnekelse som ett argument. Bara för att du inte tror det, betyder det inte att det inte har hänt. Bara att du inte TROR. Personerna som ligger bakom Manhattan Project har tiotals miljoners liv på sitt samvete, och vad fan tror du man skulle ha bomben till, och vad gjorde man utan att blinka när man var klar med den, och du menar att ingen dödas for att skydda denna hemlighet, din skojare, du är inte riktigt riktigt du, haha

Ta och lär dig att inte göra personliga påhopp när du diskuterar med andra. Det är så vanligt på detta forum att folk gör det och den enda som gör på samma sätt när man ifrågasätter vad de tror på är mormoner och Jehovas Vittnen.

Ett litet exempel från ett Jehovas Vittne:

hahahhahahahahhaha.......ni har så fel angående j.v. sååå förvirrade...

Du är ologisk när du talar om Manhattan projektet. Det avslöjades av anställda så vi vet att de fanns. Inget av dessa avslöjande har antytt att någon i projektet blev skjuten.

Quote:

Att i en grupp som med sitt sprängande dödat åtskilliga har inte någon fått dåligt samvete och rapporterat de visar att dessa personer inte existerar och har heller aldrig gjort det.Medvetna mördare som planerar sitt brott noga, brukar inte drabbas av dåligt samvete så ofta, inte profesionella militärer heller, nej knappast troligt. Faktum ar att folk som beordras att göra olika grymma handlingar inte ens drabbas av skuld. Detta har man bevis för, inget konstigt alls, kanske okant, men inte konstigt för det.
Det var en General som uttalade sig om, om han trodde Usa's militar kunde vara inblandad, och om en amerikansk soldat verkligen skulle kunna döda amerikanska civila, det han sa var: 'En amerikansk soldat tränas för att utföra order. Om en Amerikansk soldat får order att utföra såna attacker på civila, gör han det, annars har han inte utbildats (mindcontrollerats) korrekt.

Det visar ändå inte att USA har skjutit sina egna för att de ska hålla tyst om hemliga projekt.

Quote:

Jag själv hävdar att termit, Thermathe-TH3 eller sprängämnen aldrig varit i närheten av WTC 1, 2 och 7 just för att elden räckte att knäcka byggnaderna.Hur kan du hävda detta?

Det saknas bevis för att termit och Thermate-TH3 någonsin var i byggnaden. Den smälta metall som fanns på brandplasten är inte analyserad så att man VET vad de var för metall.

Quote:

De höll för elden. Nej. Då far du väl visa detta? Detta är världshistoriens första stålbyggnad som har rasat, och ingen har visat hur det gick till, du kan bli berömd, go for it!

Nej WTC 1, 2 och 7 är INTE världen första stålbyggnader som kollapsar p.g.a. eld. Att denna myt rotat sig hos de som håller på med sprängteorier beror på att de med dessa teorier inte har gjort sig kända för att kontrollera sina idéer med annat i världen.

Quote:

Detta kan du eller någon annan faktiskt inte motbevisa för videorna visa INTE att något sprängts så de syns men elden syns hela tiden tända till byggnaderna kollapsar. Sprängningarna syns, men daremot ingen ELD, det var bara svart rök, som tyder på låg temperatur, under 300 grader. Ta några fysiklektioner, så kanske du klarar ut detta. Ingen garanti dock, fråga om dina föraldrar var smarta i fysik och matte, annars har du knappast anlag for detta.

Detta är de sämst underbyggda argument man ser från de med sprängteorier. Färgen på röken från elden säger INGENTING om temperaturen i elden. INGENTING. Ta och sök på webben hittar du flera bränder med olika färg på röken men med samma brandtemperatur.

Quote:

Thermathe-TH3 innehåller bariumnitrat som även används i fyrverkerier för att ge det gröna skenet. Tehrmathe-TH3 brinner också med ett grönt sken. Syns det i någon video? Vad jag vet sitter kolumnerna inne i huset, så man kan aldrig se dem av den anledningen. ingen video har jag sett innifrån i vart fall, men vad bevisar det, att nån inte sett en sak, bevisar inte att det inte hände, dessutom finns bevis i dammet for explosioner.

Att ingen video visar det visar att alltihop är rena gissningar.

Quote:

Så om sprängningar inte syns men elden syns vilket är den mest troliga orsaken då?Fel, videor visar sk JETS, som kommer ur byggnaden, vittnen talar om explosioner, man kan aven se, kärnan i byggnaden, rasar före resten av byggnaden, samma i alla tre husen. Detta ar omöjligt, det finns ingen kraft som kan knäcka kärnan i huset, byggnaden flyger ju at alla hall, det sprutar ju betongdamm, flera hundra meter at sidona, hur kan betongen, som har blivit pulver, ens belasta kärnan? Betongen flyter ju i luften, som partiklar i dammkornstorlek! Det finns INTE energi nog i branden ens för att skapa dammolnet, en byggnad som rasar av sin vikt, lämnar ett dammoln, med samma volym som huset hade efter sig, har kan man se attt dammolnet är 50 ggr större än huset var, energin till denna expansion av dammmolnet finns ju inte, vart kom det ifran? Det finns heller inte nog m,ed energi i ett torn som WTC qatt krossa betongen till sana fina partiklar som det syndes i TV, testa med en hammare om du inte TROR det krävs energi, efter ett par timma vill du bara lagga dig och do, om du hamrat friskt!

Dessa sk. JETS kommer efter att kollapsen har startat och kan därför inte kopplas till sprängämnen om de nu inte gick av efter kollapsen.

Quote:

Allt det är rena gissningar. Vittnen finnsDu eller någon annan kan inte visa vad som hände i dessa avstänga våningar så att de skulle hålla på med sprängämnen är en ren vild gissning.Bevis finns i dammet. Mikrosfärer, och Järn, som inte fanns i byggnaden. Kan inte produceras om man böjer en stålbit. Smälta stål kan man inte göra med diesel, det är därför de använder grafitelektroder, och massiv elkraft for att kunna göra detta i smältverk, ända hittar man smält järn i källaren, tonvis, hur kom det dit?

Vittnen talar om explosioner inte sprängämnen. Det är de som tror på sprängteorierna som utan skuggan av ett bevis antagit att alla rapporteringar om explosioner kommer från sprängämnen. Det finns inget sådant samband så det är en ren gissning att explosioner orsakades av sprängämnen.

Quote:

Att man kan i USA skjuta några som deltagit i något arbete utan att de skulle märkas är en ren myt som det är otroligt att någon ens tror kan förekomma. LOL du är rolig du HA HAJag har varit i USA tre gånger och min bror har jobbat där i flera år och han ger inte mycket för 911 truth idéerna som han anser inte har mycket kontakt med verkligheten.Nej nu sa du ju nåt, har man varit i Usa, så vet man så klart bäst, detta vet väl alla att i Stora Amerika är alla stort bäst vackrast och rikast, men ända kan de inte 40% peka ut sitt land pa en världskarta utan bokstäver på! Föresten, har brorsan ochså Texashatt nu? Grät han som en riktig amerikan på 9/11? och om han gjorde det, vad tillför detta till saken?

Den kommentaren var ovanligt korkad så den svarar jag inte på. Däremot visar den att du antar saker om världen som inte har en enda kontakt med verkligheten.

Quote:

Det är just sådan spånade som du gör som visar hur illaställt det är med alla sprängteorier. Det grundläggande för att få dem att fungera är ett stor gapande hål som ingen som tror på sprängteorierna kan fylla just för att det inte finns något att fylla med. Vilka som gjorde det hela och hur finns det inte ens ett litet rykte om vilka de var.Grabben, bara for att du har hål i dina resonemang, kan du inte klaga på oss som fattar detta. Vad har du visat hittils, att du inte "tror". är du kristen eller nat, eftersom du TROR, att TRO bevisar ett smack, eller har du mott Gud, om du gjort det, kan du bevisa detta? Här snackar vi om fysikens lagar, och logik. Logik är jobbigt om man inte är tillrackligt smart, då fattar man det inte och tror inte att det är sant. Men det kan vara det anda. ALLA är inte förmogna att fatta detta. Detta far vi väl leva med antar jag. Men många kan det, men vissa som är tillräckligt smarta, har inte mental styrka att acceptera detta, förnekelse kallas det, händer flera i jobbiga situationer, har med psyket att gora, hjärnan paralyserar oss, mycket vanligt med förlamning i hjarnan. Föresten. folk trodde inte man kunde flyga förr i tiden, man skulle dö av det, är detta sant bara for att man inte trodde det?? innan bilen kom 'visste" man. ja detta var ju allmänt kant, att man inte kan andas i den farten, man skulle kvävas. sluta tro och börja forstå. Grundtips.

För då visa att DU inte tror så vill jag har bevis på att något detta fanns i WTC 1, 2 och 7:

Termit.

Thermate-TH3

Valfria sprängämnen.

Nu ska det vara BEVIS och inte något allmänt tyckande.

Quote:

Jag har frågat några 911truth webbsidor som drivs av amerikaner om det hört något men inte fått något svar.Vad har du frågat om, föresten varför säger du att de är Truthers, hur vet du det, vad skiljer en äkta från en falsk eftersom du se kan detta? Men du kanske litar på att de "säger" det

Mer gissningar. Du jämför du ett långsamt skeende som att placera in sprängämnen i en byggnad med ett bankrån. Enligt sprängexperter skulle ta 2-3 månader att rigga varje WTC byggnad alltså totalt 6-9 månader. Ingen minns några så långa arbeten.Vilka argument, man häpnar, har du inga bättre, än att minnet felar hos nån, hur vet du att det ar minnet som sviker, dom kanske inte vill eller inte kan?? Att minnet sviker, det gjorde det för mindre anledningar än sant har, är du på riktigt?

Det har haft ett år på sig så de är oerhört långsamma.

Quote:

Du använde William Rodriguez i din argumentation men vet inte vem han är. Är de en korrekt beskrivning?Jag har inte använt han som referens. Jag vet inte vem han är

[/quote]

Varför i all världen finns han då med i ditt inlägg #97? Har du klippt och klistrat utan att riktigt veta vad du har gjort?

See User information
zink skrev:Det saknas bevis för att termit och Thermate-TH3 någonsin var i byggnaden. Den smälta metall som fanns på brandplasten är inte analyserad så att man VET vad de var för metall: Och varför tror du att metallen man fann på brandplatsen inte är analyserad?Vi vet att det finns hemligstämplat mtrl fortfarande.Varför?Om du har en administration som vill ha fram
sanningen,varför hemligstämpla viss information?Om du däremot tampas med det motsatta,dvs en administration som vill dölja sanningen,då är ju hemligstämplandet helt logiskt!

Posted on: 2008/7/27 13:31

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

oligus skrev:
Quote:

zink skrev:

De höll för planen. Ja.

De höll för elden. Nej.

Som vanligt måste var övertydlig på detta forum för att alla ska förstå vad man menar annars får man skylla sig själv.

Jag tar de tydligt då ingen ännu insett vad det handlar om
Enligt D.P. Grimmers uträkningar behövdes för en medelstor stålkolumn 762,5 kg termit och för de största kolumnerna 1524,9 kg termit.

Dessa världen får man bara om man följer hans uträkningar där ha i varje steg gör avrundningar.

Om man sätter in beräkningar i Excel så gör den inga avrundningar utan man får man 870,5 kg för medelstora stålkolumn och 1745,1 kg för de störta kolumner. I WTC 1 och 2 kärna fanns 48 stora stålkolumner som då behövde 80 ton termit för att gå av. Då fattas beräkningar föra alla resterade kolumner vilket de som tror på termit borde om de tittat på WTC konstruktionen begripit at de ska också med i en termitberäkning så detta lämnar jag till de som framför termit teorierna att utföra.

Jag hävdar med bestämdhet att de är omöjligt att för in alla ton av termit och aptera dem utan upptäckt.

En risk med termit och även Thermate-TH3 är att de kan gå igång men vanlig eld medan de flesta sprängämnen behöver en tändhatt. Kort sagt är termit ett högriskprojekt om man flyger in flygplan med mycket bränsle i byggnaderna.

Nej det enda som syns på videorna som är aktivt är elden som planen orsakade. Det finns inte på videorna en enda sekvens som visar en aktiv sprängningarna i WTC före kollapserna. Att sedan rada upp sprängningar vid kollapsens gång är att säg att de tappade total kontroller över den och nu sprängs de utom all kontroll.

Nej slutsatsen blir. WTC 1, 2 och 7 kollapsar utan av videorna avslöjar en enda aktiv sprängning i dessa byggnader före kollapserna och det enda aktiva som syns och som man vet förstör i byggande är elden i byggnaderna.

Ser du motsägelsen i detta eller ska jag peka ut den?

Posted on: 2008/7/27 14:04

Anonym
Zink, du har inte svarat på frågan hurvida du har ett microchip i skallbasen.

See User information
Jag vill bara lägga till blueprinten för 9/11 attacken och dess syfte.Det är en gammal plan.Byt bara ut kuba mot afganistan och irak,castro mot saddam!När ni sedan har läst planen kan ni fråga er själva!Vad är terrorism??? http://translate.google.se/translate? ... lz%3D1T4GGLJ_svSE270SE271

Posted on: 2008/7/27 19:42

See User information
oligus skrev:

Ser du motsägelsen i detta eller ska jag peka ut den? [/quote]
Jag ligger inne med lite motsägelser, och horribla felaktigheter, jag tänkte presentera, jag skulle garna hora lite komments pa detta, inta bara av Zink, som kommer troligast svara, du har ingen video, eller liknande... Inlagget e i rott.

zink skrev:

JohnC skrev:
shilton skrev:

Nej även militären har begränsade resurser. USA vill ha mer trupper i Afghanistan men finns de. Nej. Anledningen att det vill ha mer trupper från andra länder, är att det vill skapa legitimitet kring kriget, att det är en koalition. Dessutom är det politiskt
omojligt for Buske, att skicka mer, han hade ett helvete sist han ville utöka, majoriteten är för tillbakadragande, inte expansion. Plus att det var 9/11 som startade kriget, detta betyder att dom hade minst 150 000 militärer som var i Usa på den tiden,

menar du på allvar att det inte kan vara Thermate, eftersom det inte finns 120 personer som kan hjälpa till?? LOL

Det enda som 9/11 startade var kriget i Afghanistan. Att anfalla Irak p.g.a av oljan är en idé USA hade redan 1999 alltså före 911.

Men det är ju samma krig, har du hort talas om "War on Terror", detta var kriget dom startade, och detta var planerat innan 9/11, trupperna var tankade och klara i UK. 100 år skall det ta, kriget, hur kan man veta det, om man inte planerar for detta?

I Manhattan Projekt sköts inte någon för att hålla tyst tänk på det.Hur vet du att ingen sköts, och vad har detta ens med saken att göra? Hur vet du att ingen dödats, hur
kan det vara ens möjligt att veta, hur kan du resonera på detta sätt, inser du att din förnekelse är djupt rotad, du änvander otroligt nog din egen förnekelse som ett argument. Bara för att du inte tror det, betyder det inte att det inte har hänt. Bara att du inte TROR. Personerna som ligger bakom Manhattan Project har tiotals miljoners liv på sitt samvete, och vad fan tror du man skulle ha bomben till, och vad gjorde man utan att blinka när man var klar med den, och du menar att ingen dödas for att skydda denna hemlighet, din skojare, du är inte riktigt riktigt du, haha

[/quote]

Ta och lär dig att inte göra personliga påhopp när du diskuterar med andra. Det är så vanligt på detta forum att folk gör det och den enda som gör på samma sätt när man ifrågasätter vad de tror på är mormoner och Jehovas Vittnen.

Du maste ju skoja eller ljuga eftersom du påstar att personerna som tillverkade atombomben inte var formogna att doda nån. Hur kommer du fram till detta, utan att ljuga eller skoja, tror du på detta, är du ju mentalt sjuk, det är en god gärning att hjälpa dig inse att du maste ha vård pga av vanforeställningar. Det är som att säga att en seriemordare är en jättebra barnvakt, till grannens barn, med tex ursäkten, han kommer inte äta upp dina barn, det kan inte bevisas, men det ar 100% riskfritt, det har aldrig bevisats att denne har ätit sma barn tidigare, forklarar du... när
seriemordaren är klar sakas barnen, ingen har gått ut det kan grannarna styrka, och när han rapar, och släpper en fis i finsoffan, flinande, med kottslamsor mellan tänderna, som du tror är kycklingburgarge, eftersom gode seriemordaren säger detta.
det forklaras for foraldrana att de ingen video har pa seriemordarens middag, sa det kan inte vara sant, inte det minsta. Och grannarna har ingen video, inte ens tv. Fallet avslutat? Om man magpumpar han far man upp barnen, men man har ju ingen video, sa det kan ju inte ha hänt?? Ingen video, inget mord liksom, i absurdaste laget for mig skall du veta.....

Ett litet exempel från ett Jehovas Vittne:

hahahhahahahahhaha.......ni har så fel angående j.v. sååå förvirrade...
Detta är inte ens ett personligt pahopp, om man säger, din jävla idiot, eller far jag tag pa dig, skall du fa stryk, da är det andra saker, men tex att kalla nan som inte fattar ett smack dum i huvudet, det kan vara en upplysning, även om
jag undviker detta, men att säga att du skojar, det är ett milt silkesvante utryck.

Skojar du inte, och inte ljuger, måste du vara mentalt rubbad, detta säger jag som din medmänniska, inte for att häckla dig, nan stans går gränsen for ett sunt, eller osunt fornuft, ett osunt, är ett dumt, alltså, passar utrycket dum i huvudet på detta. Men tex om du skulle tro att du har månen i garderoben, hur säker du ens skulle vara pa detta, finns det diagnoser pa detta, vanforeställningar kallas detta.

Du är ologisk när du talar om Manhattan projektet. Det avslöjades av anställda så vi vet att de fanns. Inget av dessa avslöjande har antytt att någon i projektet blev skjuten.
Jaha, nu borjar du igen, med orimliga påstaenden som gränsar till sjuk fantasi. det du påstar nu, är, att de som du påstar trädde fram (jag har hort flertalet tala om att hemligheten bevarades) VISA DETTA, visste japanerna detta? Det du säger i praktiken, är att de som tjallade kände alla de personerna och var och nära bekanta med alla personer i Manhattan Projekt, träffade dem regelbundet, och har koll på vem som dor, och varfor, och det är därfor det vet att ingen blir mordad, detta forutsätter att ingen vart mordad av andra orsaker, något som ochså är orimligt, i sana fall, hur skall man veta den riktiga orsaken, mordaren kan ju erkanna, och pasta ett lognaktigt motiv, eller sa kan detta riggas,sa det ser ut som ett fyllebrak tex, fantasin har inga gränser!...Om jag minns rätt har vi o,3 mord i sverige per 100 000 personer, det var 500 000 personer som jobbade i projektet, statistiskt borde ungefär 1,5 av dessa personer bli mordad, om man tar samma rate som i sverige, men i Usa, är det 5,6 mord per 100 000 personer, detta gor 28 mord, plus att folk kan dodas utan att nan ens vet att det var mord. Hajar du vad jag menar om dina "uttalande" du kastar fram, som om det vore sant det du säger, du bygger ju på lera, inser du inte det. Påstar du att ingen av de 500 000 personerna har dott av onaturliga orsaker, har du problem. Jag kan erkänna, att jag pastar mig VETA, att du inte tror ett smack pa detta, det skulle bara en femaring gora, i mina ogon, har du en agenda. Hur kan man ha nära relationer med 500 000 personer,och att "alla" dvs flera stycken skulle ha denna kombination..... Tyvärr.
Om du är mån om mänskligheten borde du skärpa dig, du lurar folk.

Att i en grupp som med sitt sprängande dödat åtskilliga har inte någon fått dåligt samvete och rapporterat de visar att dessa personer inte existerar och har heller aldrig gjort det.Medvetna mördare som planerar sitt brott noga, brukar inte drabbas av dåligt samvete så ofta, inte profesionella militärer heller, nej knappast troligt. Faktum ar att folk som beordras att göra olika grymma handlingar inte ens drabbas av skuld. Detta har man bevis för, inget konstigt alls, kanske okant, men inte konstigt för det. Det var en General som uttalade sig om, om han trodde Usa's militar kunde vara inblandad, och om en amerikansk soldat verkligen skulle kunna döda amerikanska civila, det han sa var: 'En amerikansk soldat tränas för att utföra order. Om en Amerikansk soldat får order att utföra såna attacker på civila, gör han det, annars har han inte utbildats (mindcontrollerats) korrekt.
, att de som du pastar trädde fram (jag har hort flertalet tala om att hemligheten bevarades) VISA DETTA, visste japanerna eller tyskland, eller italien, deta?? annars var ju hemligheten bevarad? Nu har du bundit ris at egen rygg, att bevisa att de visste detta. VArfor abdikerade inte Japan innan bomberna, men efter om de visste om det, ingen vits liksom att offra sina ninnevanare for ingenting 2 veckor langre forlust typ. Ingen chans till vinst, harakiri, pa andra, det ar inta japaners hederskodex direkt, vad jag vet om dessa nationaliteten. Varfor, varfor, varfor, svara pa det. Det du säger i praktiken, är att de som tjallade kände alla de personerna och var och nära bekanta med alla personer i Manhattan Projekt, träffade dem regelbundet, och har koll pa vem
som dor, och varfor, och det är därfor du vet att ingen blir mordad, detta forutsätter att ingen vart mordad av andra orsaker, nagot som ochsa är orimligt, i sana fall, hur skall man veta den riktiga orsaken, mordaren kan ju erkanna falskt for att dolja fakta?[/color]

Det visar ändå inte att USA har skjutit sina egna för att de ska hålla tyst om hemliga projekt.
Du menar nu att ingen i Usa, har mordats pga av ett hemligt projekt? Vadan ar detta for galenskaper. Tror du detta, du har sagt, det två ganger, forsta riktigt illa, sedan annu värre. Bekräfta att du tror detta, så slipper du mina svar i dina poster, då vet jag hur jag skall hantera dig.

Quote:

Det saknas bevis för att termit och Thermate-TH3 någonsin var i byggnaden. Den smälta metall som fanns på brandplasten är inte analyserad så att man VET vad de var för metall.
Du har fel, Steven Jones har gjort det, och hittade mikrosfärer av järn, som bevisar bade Thermate och explosioner, Man hittade ochså aluminiumoxid, Men aluminiumoxid, bildas både i branden, men ochså av Thermate, så enskilt bevisar det inte mycket. järnet är en helt frammande produkt i rasmassorna, det finns ingen forklaring till detta, inte overhuvudtaget, inte alls. Stål kan inte bli järn igen av att bojas. Stål kan inte smältas heller av diesel. Helt fucking omojligt, hur skulle man kunna laga mat på en gaslåga, kastrullen skulle smälta, ja den skulle brinna upp som i Pentagon, om den var av aluminium......stålet skulle rinna ner på golvet. Har du upplevt detta? Ps gåslagan är hetare an vad branden nånsin kunde vara, eftersom den brinner med bla låga. Den ryker inte eller sotar, vilket visar på optimal forbränningstemperatur, har du släckt ett ljus nångang, vet du att det ryker inte medans det brinner,men när det slocknar ryker det, eftersom stearinet forgasas, istallet for att brinna, på samma satt funkar rokgaser. Men jag skall skita i sana inveklade saker, du svarar aldrig på sånt.

De höll för elden. Nej. Då far du väl visa detta? Detta är världshistoriens första stålbyggnad som har rasat, och ingen har visat hur det gick till, du kan bli berömd, go

for it!

Nej WTC 1, 2 och 7 är INTE världen första stålbyggnader som kollapsar p.g.a. eld. Att denna myt rotat sig hos de som håller på med sprängteorier beror på att de med dessa teorier inte har gjort sig kända för att kontrollera sina idéer med annat i världen.

Vilka är byggnaderna du pratar om?

Sprängningarna syns, men daremot ingen ELD, det var bara svart rök, som tyder på låg temperatur, under 300 grader. Ta några fysiklektioner, så kanske du klarar ut detta. Ingen garanti dock, fråga om dina föraldrar var smarta i fysik och matte, annars har du knappast anlag for detta.

Detta är de sämst underbyggda argument man ser från de med sprängteorier. Färgen på röken från elden säger INGENTING om temperaturen i elden. INGENTING. Ta och sök på webben hittar du flera bränder med olika färg på röken men med samma brandtemperatur.
LOLOLOLOLOLOLOLOL Man vet exakt, vad som finns i byggnaderna, dvs dator mobler, mattor, osv, adda diesel, plus planet, de enligt dig enda brännbara foremålen som inte hor hemma där normalt. sedan kan man veta exakt vad man skall forvänta sig, massor med brandundersokningar har gjorts, genom tiderna, och det finns tumregler for dessa saker. Du menar att svart sotig rok, brinner med max temperatur?? Du hittar på eller ljuger. alla vet att en brasa ryker innan den tar fart. Temperaturen bestämmer rokens färg. Nu jäklar far du visa detta. Inte bara "säga" som du alltid gor när du fantiserar ihop "bevis" Eftersom de med stor sannolik handlar om ämnen som inte fanns, i varken material eller mängd i WTC, berätta du vad du vet, vi är alla tacksamma, om vi får lära oss.

Quote:

Vad jag vet sitter kolumnerna inne i huset, så man kan aldrig se dem av den anledningen. ingen video har jag sett innifrån i vart fall, men vad bevisar det, att nån inte sett en sak, bevisar inte att det inte hände, dessutom finns bevis i dammet for explosioner.

Att ingen video visar det visar att alltihop är rena gissningar.

Det finns manga brott som man vet har skett, utan video, när det gäller bränder, jobbar man med pa detta sätt, att leta i det som blir kvar,man behover ingen video. Järnet och aluminiumet finns, järnet kan bara forklaras med Thermate, om inte en smältkittel med Järn hade preparerats, och spillts i källaren, for att misleda hela Truth rorelsen. Hur gjorde Bin laden detta, hur gjorde kaparna detta, vem fraktade in järnet i tornen, hettatde upp det till smälttemperatur, och sprängde sedan "koket" sa mikrosfärerna kan bildas?? Dessutom var det 1350 grader vamt i tre veckor, nästan dubbla smält temperaturen hos järn, maste vara en tryckkokare, dom använde, hettar du
upp till dubbla tempen sprutar det åt alla håll, långt innan den tempen, du måste ha lock, så att trycket håller järnet ej kokande. Jämfor en vanlig tryckkokare, i den kokar vatten vid 120 grader, inte hundra, man kan på detta sätt sänka koktider, samt spara energi.

Dessa sk. JETS kommer efter att kollapsen har startat och kan därför inte kopplas till sprängämnen om de nu inte gick av efter kollapsen.
Inser du att du själv bevisar att detta stämmer, du säger att jag har rätt, inser det det zink, inser du det.... LOL Detta är rekord i Orwellian Doublethink, läs detta som han sa nagra ganger, sa ser ni att han säger!!!! Man vet inte om man skall skratta eller grata. Tänk innan eller samtidigt som du skriver, inte efter. Har du slarvat, kan det kvitta. Men texten visar hur du tänker, du fattar inte hur du tänker pastar jag, därfor gar det illa.

Allt det är rena gissningar. Vittnen finnsDu eller någon annan kan inte visa vad som hände i dessa avstänga våningar så att de skulle hålla på med sprängämnen är en ren
vild gissning.Bevis finns i dammet. Mikrosfärer, och Järn, som inte fanns i byggnaden. Kan inte produceras om man böjer en stålbit. Smälta stål kan man inte göra med diesel, det är därför de använder grafitelektroder, och massiv elkraft for att kunna göra detta i smältverk, ända hittar man smält järn i källaren, tonvis, hur kom det dit?

Vittnen talar om explosioner inte sprängämnen. Det är de som tror på sprängteorierna som utan skuggan av ett bevis antagit att alla rapporteringar om explosioner kommer från sprängämnen. Det finns inget sådant samband så det är en ren gissning att explosioner orsakades av sprängämnen.
Ordet explosion, kommer av att namnet visar att det tyder pa en kraftig utvidning av gaser, och man menar med detta en detonation, av artificiella medel. Dom som jobbar i vestibulen, bekräftade detonationer i källaren, ochsa 500 kilos staldorrar hade vridits, och kastats runt hela kallarplanet, ett vittne fastnade och kunde ta sig loss. Hur detonerar INGENTING? Om det inte var ingenting, vad var det da, som exploderade, som vittnena talar om. Snart sager du att vittnena inget vet, eftersom
man inte kan visa en video pa dom, när det hela skedde. Detta maste vara en rekordpost alla kategorier i din karriär här, om nan har ett värre resonemang än denna posten, skulle jag vilja läsa detta i utbildningssyfte, kan man verkkligen i sana fall, i flera ar, inte kunna utveckla sina resonemang det minsta? Knappast troligt, även om man ar korkad, fattar man vissa saker, man kan inte neka till allt pa detta sätt, och salta med tex att ingen har mordats i Usa pga av ett hemligt projekt. Pust!

Quote:

Att man kan i USA skjuta några som deltagit i något arbete utan att de skulle märkas är en ren myt som det är otroligt att någon ens tror kan förekomma. LOL du är rolig du

HA HA
Jag har varit i USA tre gånger och min bror har jobbat där i flera år och han ger inte mycket för 911 truth idéerna som han anser inte har mycket kontakt med verkligheten.Nej nu sa du ju nåt, har man varit i Usa, så vet man så klart bäst, detta vet väl alla att i Stora Amerika är alla stort bäst vackrast och rikast, men ända kan de inte 40% peka ut sitt land pa en världskarta utan bokstäver på! Föresten, har brorsan ochså Texashatt nu? Grät han som en riktig amerikan på 9/11? och om han
gjorde det, vad tillför detta till saken?

Den kommentaren var ovanligt korkad så den svarar jag inte på. Däremot visar den att du antar saker om världen som inte har en enda kontakt med verkligheten.
Jag kommer inte sakna dina visdomsord om denna sak, du använder din stolthet som mask for att slippa svara, for du kan inte, Min pappa ar polis, han kan
spoa din pappa, min brorsa bor i Usa, jag har varit dar tre ganger, jag och brorsan vet, han ar amerikan, jag gillar Usa, tillsammans fattar vi, eftersom vi vet, eftersom, brorsan bor i Usa, och jag har varit dar tre gångar, så det ar sant, eftersom brorsan
bor i Usa, och jag har varit dar tre ganger, Har du video på att du ens har en brors, och har du video, som visar dina tre resor? Vittnen, wikipedia, eller tidningsklipp, jamenar har ingen i Usa sett dig, och sagt det till nån, ja då kan du ju inte ha vart dar. Jag har aldrig sett någon post från Usa om att du harvarit dar tre ganger eller ens har nen brorsa, med dina resonemang ar slutsatsen att det inte ar sant, Man kan av detta dra slutsatsen att din tv ar trasig. Kom med bevis nu, inga kommentarer.....kanner du igen hur du ar ZINK? Kanns nåt
av detta igen, om an i komisk form?

Det är just sådan spånade som du gör som visar hur illaställt det är med alla sprängteorier. Det grundläggande för att få dem att fungera är ett stor gapande hål som ingen som tror på sprängteorierna kan fylla just för att det inte finns något att fylla
med. Vilka som gjorde det hela och hur finns det inte ens ett litet rykte om vilka de var.Grabben, bara for att du har hål i dina resonemang, kan du inte klaga på oss som fattar detta. Vad har du visat hittils, att du inte "tror". är du kristen eller nat, eftersom du TROR, att TRO bevisar ett smack, eller har du mott Gud, om du gjort det, kan du bevisa detta? Här snackar vi om fysikens lagar, och logik. Logik är jobbigt om man inte är tillrackligt smart, då fattar man det inte och tror inte att det är sant. Men det kan vara det anda. ALLA är inte förmogna att fatta detta. Detta far vi väl leva med antar jag. Men många kan det, men vissa som är tillräckligt smarta, har inte mental styrka att acceptera detta, förnekelse kallas det, händer flera i jobbiga situationer, har med psyket att gora, hjärnan paralyserar oss, mycket vanligt med förlamning i hjärnan. Föresten. folk trodde inte man kunde flyga förr i tiden, man skulle dö av det, är detta sant bara for att man inte trodde det?? innan bilen kom 'visste" man. ja detta var ju allmänt känt, att man inte kan andas i den farten, man skulle kvävas. sluta tro och börja forstå. Dom där allmanheten, som alla vet hur de tycker, de som sätter normen, dom kan dom, jamenar dom har ju hort i fikarummet, och tordes inte säga emot lagbasen, eftersom dom skulle fa sparken, nanstans inne gnager det, men dom är for fega for att knacka pa, ignoransen breder uts ig i dessa hjärnor, eftersom dom aldrig gor nat med sin kapacitet. De fegar ur av mammonskälet, precis som eliten vill, fast de vet de inte, eftersom de inte kan tänka en san tanke ens.Elit, det är ju nan som springer med linne och schorts, pa tv

För då visa att DU inte tror så vill jag har bevis på att något detta fanns i WTC 1, 2

och 7:

Termit.
Vem kan bevisa att en myra fanns i byggnaden? Termiter finns i tropiska länder vad jag vet. men eftersom du vet att jag skämtar, se nedan.

Thermate-TH3 .
Vet inte om det var exakt Th 3 eller vad du surrar om, jag tar inte dina ord som fakta, du lämnar inga forklaringar eller resoneang eller ens ett korrekt händelseforlopp, sa man kan inte veta vad du säger, och jag har inte tid att dadda med th3 specifikationen, eftersomjag inte vet detta sedan tidigare, utan maste konsumera mer av min tid for detta, vilket jag inte gor, det är dina svängningar, du forklarar inga skillnader, och kan ej kräva detaljer..eller klaga, bordan ligger pa dig! Hall i dig, läs sakta och noga, tva ganger, sa du inte ber mig igen! Steven Jones har hittat dessa bevis, Repetition funkar, det vet eliten, Steven Jones. Steven Jones. Steven Jones. Steven Jones. Steven Jones. Steven Jones. Steven Jones. Steven Jones. Steven Jones. Steven Jones. Steven Jones. Steven Jones. Steven Jones. Steven Jones. Steven Jones. Steven Jones. Steven Jones. Steven Jones. Steven Jones. Steven Jones. Steven Jones

Valfria sprängämnen.
Jag har sagt detta tidigare, läs noga Mikrosfärer av järn Mikrosfärer av järn Mikrosfärer av järn Mikrosfärer av järn Mikrosfärer av järn Mikrosfärer av järn Mikrosfärer av järn Mikrosfärer av järn Mikrosfärer av järn Mikrosfärer av järn
Mikrosfärer av järn Mikrosfärer av järn Mikrosfärer av järn Mikrosfärer av järn Mikrosfärer av järn Mikrosfärer av järn Mikrosfärer av järn Mikrosfärer av järn Mikrosfärer av järn Mikrosfärer av järn dessa forklarar en detonation/explosion, men inte vilken typ, av medel, vilket inte heller behovs. Men dety kan ju hända att det kommer senare, vi får se. Rom byggdes inte på en dag heller. Man kan inte säga, det du har i barnvagnen är inget barn, det har ju inga skor pa sig, man svarar dig detta: nej vi vet inte var de är, eller ens hur det ser ut, vi hittade barnet efter en olycka. Nej det är en Get säger du bestamt, och har du ingenvideo kommer det forbli se, hehe
Nu ska det vara BEVIS och inte något allmänt tyckande.Jassa, kan jag inte gora som du, hitta på, eller undvika, eller fantisera? Skall det inte vara lika for alla har?? Allt jag pratar om vet jag redan, det jag har skaffat, ar bevis for kolumnerna, Och densiteten for Thermate I princip har du sagt, jag trior inte, har inte sagt en video, och slangt ur dig halsbrytande horribiliteter! Kom med nåt nån enda gång logik, resonemang, handelseforlopp, fysikaliska lagar, vittnen, levande personer som var på plats, och som nastan strok med, de sitter inte och pillar sig i nasan och stoppar i munnen medan de pratar om dessa saker, personerna, har varit med om en allvarlig chockartad tragedi, och inser att det var planerat mord, skall du skymfa dem en gång till, genom att skymfa dig sjalv, med din religiosa lapptacksteori, som ar fejk.

Quote:

Jag har frågat några 911truth webbsidor som drivs av amerikaner om det hört något men inte fått något svar.Vad har du frågat om, föresten varför säger du att de är Truthers, hur vet du det, vad skiljer en äkta från en falsk eftersom du se kan detta?
Men du kanske litar på att de "säger" det

Det har haft ett år på sig så de är oerhört långsamma. Forklara detta, fattar inte ens vad du menar, vadda ett ar pa sig, detta var planerat langt tidigare. Tio ar tidigare var ju forsok 1

Varför i all världen finns han då med i ditt inlägg #97? Har du klippt och klistrat utan att riktigt veta vad du har gjort?

Det jag behovde var en referens på antalet kolumner på varje våning, detta stämmer, vad han säger i ovrigt har jag inte hänvisat till, är det ett annat antal, får att han har sagt det, eller varfor anmärker du på detta? Varfor säger du att Truthers inte tror på honom, de tror ju inte på dig heller, kanske, ja en del säger det till och med, av samma anledning. Skulle inte han vara till ditt stod i ditt resonemang, jag fattar inte varfor du diskuterar detta,det ligger dig i fatet att dra upp, att han skulle vara en lognare.

Ja ja zink, har du inte kroknat nar du läser denna sista raderna? Du kanske skallbesvara mina påstaenden. med lite resonemang och forklaringar. Men men, tvivlar hart.

Inte på mina resonemang dock. men andra kan bedoma dem, kostar inget extra, hoppas du

blir så forbannad att du borjar tala ur skägget!

Posted on: 2008/7/27 20:06

See User information
Quote:

Jumalauta skrev:
Det är inte fritt fall… Nearly freefall speed är det rätta uttrycket…

Jag tror att zink och zpz försöker påvisa att ett objekt kan falla på mindre än 15 sekunder (13) med konstant motstånd från 400 meters höjd, helt naturligt enligt dagens fysiska lagar… objektet väger en tredjedel av motståndet… Är detta korrekt?

Att du vill försöka kvantifiera motståndet som en "vikt" är helt uppåt väggarna.

Det bästa sättet att kvantifiera motståndet är som den energi som går åt för att forcera motståndet. Och den energi som krävdes för detta var en bråkdel av den potensiella lägesenergi i byggnaderna som frigjordes som rörelseenergi vid kollapsen.
Framförallt så ökar massan som rasar samt hastigheten hela tiden under kollapsförloppet, vilket gör att motståndet får mindre och mindre effekt då det hela tiden blir mindre jämfört med den rörelseenergi som kommer uppifrån.

Räknar man på det kommer man fram till att motsåndet i byggnaden inte påverkar kollapstiden nämnvärt.

Läs t.ex. igenom denna rapport: http://www.911myths.com/WTCREPORT.pdf

Posted on: 2008/7/27 21:48

See User information
Quote:

oligus skrev:
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

oligus skrev:

Fysik är objektivt.
Politik är subjektivt.

Take your pick.

Du har fel.

haha, för det första och svar på zink. Det är inte upp till mig, eller dig, eller NIST eller Bush eller någon. Fysik är objektiv, materia gör vad materia gör oavsett våra åsikter och det enda vi kan göra är att försöka att förstå det

Sen är det inte min uppgift att utbilda er i fysik, ni kan läsa grundläggande mekanik om krafter och motkrafter.

Tro inte på mig för all del, jag är bara en slumpmässig kille på internet. UNDERSÖK det!

Det återstår fortfarande för dig att visa hur kollapsen strider mot Newtons lagar. Eller menar du med ditt inlägg att det inte är din uppgift att visa att det du säger är sant???

Jag HAR undersökt det och kommit fram till att inget tycks strida mot några fysikaliska lagar, så nu är det upp till dig att backa upp dina ord med något av substans.

Posted on: 2008/7/27 21:51

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

oligus skrev:
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

oligus skrev:

Fysik är objektivt.
Politik är subjektivt.

Take your pick.

Du har fel.

Det återstår fortfarande för dig att visa hur kollapsen strider mot Newtons lagar. Eller menar du med ditt inlägg att det inte är din uppgift att visa att det du säger är sant???

Jag HAR undersökt det och kommit fram till att inget tycks strida mot några fysikaliska lagar, så nu är det upp till dig att backa upp dina ord med något av substans.

Här har du en till du kan försöka tysta med ditt shwamel..

http://www.prisonplanet.com/articles/ ... 80907_new_revelations.htm

Shocking New Revelations On 9/11 Ground Zero Cover-Up
First responder heard WTC 7 demolition countdown, was warned to "shut up" when he reported secondary explosions
Paul Joseph Watson
Prison Planet
Friday, September 28, 2007

A 9/11 first responder has shed new light on how he heard a countdown before the demolition of Building 7, how he was told to "shut up" by superiors when he tried to report secondary explosions and why "vicious security" measures were enacted to prevent people from accessing certain areas of ground zero.

Former Air Force Special Operations for Search and Rescue expert, Kevin McPadden traveled to ground zero completely of his own accord and spent the next four days searching through the rubble and nearby buildings for survivors.

In a video interview with Alex Jones, McPadden describes the moments before the collapse of WTC 7.

"When we saw the firemen pick up their equipment and start bustling back and forth they were getting ready to do something, we started asking questions," said McPadden.

http://www.youtube.com/watch?v=zO-9-rCiDJA

Despite numerous attempts to glean information from Red Cross officials, McPadden and other first responders were told nothing while one official, shortly after talking to firemen, held his hand over his radio and told them to "just sit tight" and "calm down" before admitting "they're thinking about bringing the building down."

McPadden and his colleagues were miffed as to what the official meant by this statement, initially thinking the building next to them was possibly being brought down.

"He took his hand off for the last three seconds of it - and you hear three, two, one," said McPadden, adding that the official then gave a heartfelt look and told the first responders, "just run for your life."

McPadden got the impression that the Red Cross official had been ordered not to give the first responders a warning that the building was coming down.

"And you heard - boom, boom, boom," said McPadden, describing the sound of bombs tearing down the building.

McPadden explained that the reason Democracy Now host Amy Goodman and others were captured on video (watch above) running from the scene and reaching stationary onlookers as the building started to collapse is that they were able to hear the full countdown on the radio further own the street.

Later in the interview, McPadden reveals how he witnessed up close steel beams from the twin towers that had been symmetrically cut at perfect angles as is shown in this image http://www.piratenews.org/thermite-thermate-wtc-steel400.jpg - a clear sign that explosives were used. McPadden said that officials were acting very suspiciously and subsequently prevented people from getting near the beams.

He also highlighted the fact that "vicious security" was quickly set up around certain areas of ground zero and that people were barred from accessing certain areas for no reason and also had their cameras confiscated.

When McPadden attempted to report that secondary explosions were heard by numerous people, he was harshly ordered to "shut up" and "don't repeat it" by superiors.

He also talked to numerous firefighters who acknowledged that they also heard secondary explosions, but said that "Obviously somewhere in their command structure, they were told to shut up."

Posted on: 2008/7/28 9:05
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

« 1 2 3 4 (5) 6 7 8 ... 15 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper