Vakencorner
|
Re: 911 Conspiracy Nuts?
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Japp, ett exempel på hur du ombeds "spekulera på deras villkor"
![]()
Posted on: 2008/7/29 22:07
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Zink
Quote:
För det första - talar du om FDR-enheten när du säger "loggningen" ? För det andra så blandar du ihop två begrepp här. Först säger du att loggningen påverkades av att transpondern var avstängd. Sedan säger du längre ner att detta vet du för att trafikledningen i Brasilien upplevde att planet flög ryckigt p.g.a avstängd transponder men loggades korrekt ombord. Kort sagt Flight 77 - felaktig FDR-logg p.g.a avstängd transponder Brasilien - korrekt FDR-logg trots avstängd transponder Kan du vänligen förklara denna motsägelse ?
Posted on: 2008/7/29 22:24
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Att man ens litar på en utredning/kommission som bestod av handplockade deltagare ( varav en höll på att bli Kissinger ) utvalda av regeringen själva, som syftade till att syna regeringens förfarande under denna dag..
Händelser som under denna dag betraktas som misstag/missförstånd som dessutom INGEN blev straffad för.. Snarare tvärtom, en del blev befodrade!?!?
Posted on: 2008/7/29 22:27
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Hur de BORDE vara är väl inte så konstigt då indicierna som presenteras inte innehåller särskilt mycket substans. Bevis på att flygplanen fjärrstyrdes finns inte. Jag har då inte sett att något sådant. Inlägget var mer sant än du kan tro. Vi skrattade gott åt hans misstag i vår korridor och dessutom visste elkraftkonsulten i korridoren av att lustgas är dikväveoxid. Kort sagt upptäckte flera att de var med okunskap misstaget hade begåtts. Quote:
Detta var i tunnaste laget. Kan du inte visa hur din med sund förnuft gjorda analys ser ut? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag har svarat dig på alla frågor, du har inte sagt ett skit, du gör nog inte bara mig förbannad, och kom inte och säg att jag har försökt att fälla dig med enkla trick! Att du behandlar lika, det är inte sant! Lägg ner!!!!! Eftersom du inte tycker Truthers e bra, måste du vara Liar Movement. Good Luck, du blir som juden, som på egen maskin och initiativ hjälpte nazisterna. Du får hela världen efter dig om du har fel, Jag vet redan att jag har eliten efter mig! Har jag rätt blir det vinst, och har jag fel blir det vinst, men har du fel blir det jobbigt, och har du ratt blir det jobbigt, så se fram emot mer Krig mord, svält, bomber, och sedan kommer chippet. Själv tar jag hellre döden i det laget, (ej sjalvmord) inget chip frivilligt, (vi kan dock redan vara chippade, utan vetskap) eftersom det blir det alternativ man får.(om man kan, ingen garanti på den, med dagens mindcontroll tekniker) Chippet eller ett lik i gasugnen, levererad av Stolta fd Svenska Allmanna Gasbolaget. Kalle Karlsson, jobbade ihop, sin nya Utegrill på ugnen, han var glad, och frågar aldrig nåt, varfor det saljs så manga brannugnar for manniskolik. Det finns det video på dessa ugnar. Hoppas jag har fel, att denna utveckling kommer, men detta tror jag inte på! Sakert som att be till Egyptiern Amen RA i kyrkan (enligt Jordan Maxwell Mother Sursey (obs vet inte stavning pö den, horde interviu, mother sursey drogade folk, och at dem, ordet vart senare "kyrka"), typ dom drogar folk, med Jesus. Som aldrig fanns. Lycka till. Sag en kommentar om att jag var en Besserwisser, (inte du) kan anmarka att jag lagger in all som kommer på plats, och som jag kanner for att klamma in, det verkar som om tiden ar kort, Stewart Swerdlow foreslog att de kor igång med Fake Alien invasion Project Bluebeam i Augusti, så sug ordentligt på kraftorna, det kan vara den sista mat du ser. Om man inser saker, blir skillnaden avgrundsdjup till Liar Movement, men detta har jag vetat sååååå lange, jag fattade det jag fattat. Inte många har dock hållt med mig, men detta sager inte ett skit, det blir ingen demokratisk omrostning, det blir bara ett lastbilsflak, godsfinka, forhor, mindcontroll och sedan antingen chip, elller nya forhor, och mer mindcontroll, in till doden. Sug i er! Kom inte och säg att ni inte visste. Men du vill hindra sanning, det är horribelt att ljuga i denna sak. Fatta det. Så det tar inte på mig, att du nu forsoker verka utsatt, fast du utsätter FYSIKALISKA LAGAR (dom som kan saker vill forsvara vara fysikaliska lagar liksom, it makes sens, ju?) for personangrepp, genom att posta den skit och smorja och logner, och trick, och gissningar, medvetna felsägningar, och omedveten desinformation, eftersom du inte ser nån skillnad på information, ibland använder du information du tror hjälper dig i ditt resonemang, nar du har helt fel och inser detta, fornekar du eller ignorerar det hela, skamligt att inte svara, när du säger att du skall forklara allt , tre rader senare har herr Althzeimers slagit till, och du reflekterar inte en själv over detta, och ljuger igen nar du påstar att just DU skall ha nån slags fordel i denna världen? Dricker du under tiden? Du skall fortfarande visa att stålet i WTC bara innehåller KOL, inga andra metalkler crom, etc vilket du inte har, jag har inte haft tid....kommer, men det ar battre du förnedrar dig sjalv. Du skall nog få som alla andra, dom har ingen nytta av dig, inte ens din ras, dom är inte samma ras som oss, fattar du inte det. Dom kommer tillverka en ny slavmanniska, som inte kan fly. Som inte kan klaga eller undra, typ som medlesvennen ar idag. Men medelsvennen har en grym kapacitet, om han vill, men de flesta ger tappt, skiter i det vill jag hävda! Nya Slaven, kan inget andra. genetiskt bortom ljuset, en maskin mao. Dig har de en grop för. Ugn eller kvarn, dom kanske gör som War of the World, gödslar med oss, kanske i öknen, som kan odlas sedan. Med natiur, som dom högaktar LOL Handelsgödsel, det är kilopris på det, och vi ar billigast, eftersom det inte kostar ett smack att ratta systemet, det är vi andra som betalar. Vi är bara siffror i deras banksystem, våra födelsebevis köps och säljs som slavar såldes på marknaden, och skatten tar den som har BirthCertificate i sin låda, antagligast, det fuffas och bluffas i budgeten. även i sverige!(Las det tysta riket av Grassman, han vart senare förgiftad. Och dog i cancer.) och ingen fattar det mellan vaggan och graven.....Men visst fick vi det bra? Ta det som ett kvitto, finns massor av elitister som gladeligen propagerat för en reduktion på 90% Offentligt och i böcker, utmana AlanWatt på den, om du kan. Det blir dom kvar plus få utvalda, med brun tunga som lultar skit efter allt rövslickande, på maktens herrar... Dessa dör så smaningom, för du kommer inte få life extension, även om de sager detta, ja dom Låvar =) dom kommer slakta alla frimurare ochså, utom blodsbröderna, som är kusiner allihopa. Själva kommer de leva i flera hundra år tror de. jaja, om alla lever så, annars far vi se. Släpper de inte vad de vet, och inte slutar med vad de gör, kommer det att bli en feting. Liar Movement jobbar som du, faktiskt helt enligt handboken. Du kan bli en 70%are i bästa fall, jag ger dig 50%, men inte korkad på riktigt, bara i dessa frågor försöker du få det att verka sa. Du villl inte ha för mycket motstand, sa du väljer saker att skriva invecklat, sa de flesta inte ger sig i kast med det du skriver, men jag har på fötterna, känner jag, inget av detta är svårt för mig, mer än att hinna läsa rätt (!) alla gånger, sa roligt som du hade, men jag stavar felibland ochså, du kan VINNA (LOL)diskussionen på detta ochså i framtiden med samma resonemang. (detta ar en tavling tydligen, att ingen kan visa att man har fel, alltså skriver man inget?) Nu är vi igång igen med logiken. Att två olika samband är lika. Du nekar. För dig är bara exakt lika lika, inte att två olika resonemang leder till samma sak. Du kan inte tänka parallelt, du tänker stegvis, som ett tröskverk tuggar, lite i taget, lustigt nog är detta ett drag hos eliten, har du kollat att du inte är Rh Negativ blodgrupp, då är du nära släkt med dem! Nu kanske du hajar varfor de vill ha vårt DNA? Det är där vi hamnar hela tiden, jag vet det, du vet det inte, men jag säger det för din och andras skull, så VI kan inse. Du kan lika gärna skriva, jag forlorade diskussionen, eftersom jag inser det, du skulle kanske kunna återupprätta din falnande heder, För i mina ögon är du en Tjuv, eftersom du flera gånger tillskrivit mig vad jag inte har sagt i posten, citerat dig själv, fast med mitt namn, samt att du har raderat i citat, for att smita undan obehagliga fakta. Du vet det, men undviker detta, men jag minns, och drar upp detta, visst ar det orattvist, att just du har sagt dessa drapare..... Fetlögnare, finn inget annat att säga om man skall beskriva detta. Men det ar det du inte vill, att man skall kalla dig för vad du är, du skall be mig om ursakt! Annars får du ta det, lika som om du inte erkänner att du har fel, får du bara på dina misstag. Posten tog mig en timme och 55 minuter, undrar om du satsar detta på en hel vecka? eller ar det fyra getter, och två bananer (vecka) Its coming, the shit has hit the fan! Det enda vi inte vet är avståndet. Hur skall man mäta tid zink, om du mäter längd i kvarter? Stå ut, eller erkänn, finns bara det, tar du inte tillbaka, har du en jojo runt halsen. Du går på samma nit igen igen igen igen. Slut i rutan, Hur blind kan man bli? (Man kan bara bli blind........)
Posted on: 2008/7/30 12:35
|
|||
|
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag vet inte vad vatten är, vilken idiot du är, det finns val ingen som inte vet det? Du lurade mig med en lank, som du ser postade jag lanken med VATTEN, men svarade lustgas, detta betyder att jag inte laste vad som stod pa sidan i all hast, skall man svara pa dina stollerier far man ligga i, och snabba pa! hoppas du drog den i korridoren till herr elingenjören, att du, skall löpa 50 kvartersmaraton. Hur långt är det, säger han, vet inte tänkte inte så långt säger du. Knäppgök. Du postar inget, utan sitter och skruvar hjärnan for att hitta en vinkel, jag skriver fritt ur sinnet, 40 ord i minuten när det går undan, (jag behover inte fundera pa detta, det var ett tag sedan jag lamnade 9/11 bakom mig, finns annat intressant. du har mycket att svara på, vad har konstruktionsstålet for ingredienser?? Kol + Järn sa du. Skitsnack säger jag, skitsnack igen. Dra den i "korridoren", sitter du inne på kåken eller? Aha, kontorsapa.med janteprofeterna , som är normen för dig. Du lyssnar av dem, och postar sen va, det är därför du inte kan svara för dig, avslöjad. Kul att ni hade kul dock, men du ljuger. Skriv ut hela posterna, så kan han läsa, om han fattar annat an om 10 ampere proppar. Ditt ord är lika mycket värt som en felparkering i öknen efter ljugandet. Det med fjärrstyrningen kommer gratis, om annat bevisas, ja minsta lilla bevis, som inte kan snackas bort, tex pyttesmå kulor av järn, som bara kan bildats av smält, järn, FRITT i luften, från en boxposion utav helvete, de stelnar och är sfäriska. Därav namnet....mikrosfärer.....bildas med Thermate, eftersom järn inte finns i WTC. Bara stål, som innehaller andra inblandade metaller, som du ljuger om, oj oj oj. Dra den i korridoren med, ni kan ha kul på egen hand utan att blanda in mig. Förklara hur andra kan veta HUR misstaget begåtts, nu menar du att jag ljuger, och inte vet vad vatten är? Bevisligen hade jag rätt länk, som jag postade, men snoade ivag, med lustgasen, jag trodde ett slag att du var hog, och att det var därfor du blajade. Men du var alltsa nykter, oj oj. Hur tar man fram en lank till vatten om man inte vet vad vatten är?? Finns det video på den? Dom läste inget, du berättade troligast, såklart har du sagt det som återspeglar verkligheten, när du inte kan ens gora det, när du forsoker trixa med länkar osv, Du tar priset. Hade du kul med textradion, utan text? Vad är konstruktionsstål gjort av?
Posted on: 2008/7/30 12:54
Edited by JohnC on 2008/7/30 13:12:58
|
|||
|
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Ja det kan jag. De brasilianska planen hade dagens svarta lådor där man har spelar in direkt från planet på fasta minnen. I det plan som kraschade lossnade de fasta minnet från lådan så det hittade man först efter tre veckor. 2001 var man i övergång till detta så hade Flight 93 tre lådor. En som spelade in flygdata på band, en som spelade in flygkonversationen på band och en som spelade in flygdata på fast minne. Flight 77 hade bara de som spelade in på band och dessa förlitade sig på transpondrarna för höjdangivelserna. Att man ändrat att spela in flygdata visar att man idag får bättre data så om Flight 77 hade haft dagens svarta låda hade det flugit in i Pentagon. Så ingen motsägelse utan en tekniskt utveckling som ändrat förutsättningarna. I ett program tog man just upp detta där man då i USA spelade in 5 kanaler medan man i Storbritannien spelade in alla kanaler som fanns vilket var om jag minns rätt ca 10000. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Nu vill jag först påpeka att jag vet mycket väl hur såväl transpondern som svarta lådan fungerar rent allmänt.
Dock är jag faktiskt mycket nyfiken på var du fått informationen att svarta lådans uppgifter hämtades från transpondern. Kan du inte ge en lite mer ingående förklaring om hur detta var uppbyggt. Jag vill även gärna ha någon officiell referens till den här information. Med tanke på den uppsjö av parametrar som svarta lådan hämtar in under flygning så känns det väl märkligt att systemet skulle vara beroende av en separat enhet som skickar sin högst begränsade data på begäran av marksystemet.
Posted on: 2008/7/30 14:48
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Posted on: 2008/7/30 18:33
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Stadierna när man närmar sig sanningen är
1 förnekelse, 2 motstånd, sedan 3 acceptans, dom har fastnat i hissen, och vill vara kvar. På bottenvåningen, dom kanske är höjdrädda, Kan man inte fatta detaljer, kan man inte se hela bilden heller, eftersom den består av ett gytter av detaljer, man kan inte fatta allt, men man kan se generellt, vart det lutar åt, ingen skulle i verkligheten kräva bevis som dessa herrar gör, de ifrågasätter inte andra saker med samma krav på bevis, utan litar BLINT på att deras sanktionerade källa, är bergsäkert riktig. Inte ens om de röstar i valet, tar det ens reda på om rösterna räknas demokratiskt, eller elitiskt. Det är deras fel, eftersom de tillhör majoriteten. Sheeple. Rotcshild (eliten) Har ägt Reuters i flera hundra år. Undrar varför en bankman vill äga världens massmedia? Tillsammans med sina kompisar...medbrottslingarna.
Posted on: 2008/7/30 21:38
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Att en bankman vill äga reuters är väl inte så svårt att förstå, eftersom Reuters sedan starten skapades för ekonomiska nyheter. Man kunde lätt skapa rykten och trender.
Vad som är mer skrämmande är att de idag äger konventionell media också. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Detta håller jag inte alls med om. Alla bilder av samhället ska vara zoombara. För helheten byggs upp av detaljer. Håller inte detaljerna ihop får man en skev helhetsbild och att man bara är ute efter helhetsbilden kan då indikera att detaljerna inte sitter ihop. Naturligtvis borde 98 % av vaken.se hålla med varandra då detta forum är främst för dem som ställer upp på vaken.se värderingarna. Men att kritiker ska tålas måste också in för tål man inte kritik så är de något fel i ens uppfattningar. Personer med genomtänkta uppfattningar tål kritik. Personer med dåligt genomtänkta uppfattningar blir arga av kritik. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Zink,
Det kan hända att mitt lilla inlägg drunknade i all information här så jag hänvisar till inlägg #178. http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=95623#forumpost95623 Jag är alltså i första hand nyfiken på varifrån du fått informationen om att transpondern påverkade svarta lådans information hos flight 77.
Posted on: 2008/7/31 10:29
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Att transpondern loggades syns indirekt i rapporter om historiska flygkrascher som denna från 1999: http://query.nytimes.com/gst/fullpage ... 53BF931A35752C1A96F958260 if the transponder had power, the boxes may have, too Ren allmänt vilket jag märkt i ett annat sammanhang är webben dålig att använda för historiskt information när de gäller produkter. Så fort ny teknologi kommit är det de alla tillverkare vill framhålla inte vad de gjorde för 10 år sedan. De plan som överlevde kollisionen i Brasilien hade "state of the art" utrustning som var så ny att piloterna höll på och lärde sig delar av den under flygningen. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Zink:
Quote:
Det enda jag hittade om transpondern i den artikeln var just det du citerade. Dock är det strömförsörjningen till enheterna som man skriver om där. När artikeln skrevs hade man dessutom inte ännu fått tag i svarta lådan så någon information finns inte att tillgå vad gäller höjdangivelserna i loggen. Artikeln är helt ovidkommande och du presenterar mest information vid sidan av ämnet. Det var inte ens något "indirekt" som du påstår. Jag vet inte vad det är för 5 och 10000 kanaler du talar om i tidigare inlägg. Antingen får du vidareutveckla det om det kan tillföra något till diskussionen eller så tar jag det som ytterligare ovidkommande information. Dina diverse kommentarer vad gäller olyckan i Brasilien har inte heller styrkt ditt påstående om relationen mellan svarta lådan och transpondern. Jag är insatt i händelsen och olyckan hade ingen koppling till felaktig data i svarta lådan. Nu blir frågorna bara allt fler: För det första skrev du innan att svarta lådan på flight 77 visade felaktig höjd på grund av att transpondern var avstängd. Jag undrar hur du kan veta detta om du inte har någon dokumenterad information om detta. Upp till bevis - fram med dokumenten för denna tekniska lösning eller ta tillbaka ditt påstående och erkänn att du inte vet. För det andra så är ditt påstående helt felaktigt om att svarta lådan i flight 77 skulle vara en modell som lagrar på magnetiskt band. Det rör sig om en s.k SSFDR eller Solid State Flight Data Recorder modell F2100. Den lagrar informationen med hjälp av en minnesmodul och jag undrar även här varifrån du fått den andra informationen. http://www.ntsb.gov/Info/AAL77_fdr.pdf http://www.l-3ar.com/ Försök hålla dig till flight 77 istället för att driva iväg till höger och vänster hela tiden. Är du kanske rädd att töntarna i korridoren ska "skratta gott" åt ditt misstag den här gången ? ![]()
Posted on: 2008/7/31 13:41
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Fniss fniss, ungefär som dom där blattarna över nord östra USA som inte hittade till NYC men när de kom fram så kunde de allt om luftakrobatik och som skulle få vilken luftbusschaffis att tappa hakan. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Vad menar du med detta, konventionell media, jag pratar om media i stort Reauters var den storsta pa den tiden.
Posted on: 2008/7/31 17:41
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Du har helt rätt att det Flight 77 svarta låda var en Solid State Flight Data Recorder modell F2100. Loggandes transponder eller snarare loggades den inte då den var avstäng. Det lättaste sättet att kolla det är Traffic alert and Collision Avoidance System (or TCAS) som är helt beroende av att transpondern fungerar och det var den som inte fungerade i Brasilien kollisionen då transpondern var avstängd vilket gjorde att planen inte såg varandra. http://en.wikipedia.org/wiki/TCAS Enligt http://www.ntsb.gov/Info/AAL77_fdr.pdf Så fungerade inte • TCAS ALTITUDE SELECT • TCAS COMBINED CONT • TCAS DOWN ADVISORY • TCSA SPI • TCSA UP ADVISORY • TCAS DATA DISPLAYED CAPT • TCAS DATA DISPLAYED F/O • TCAS DATA SELECTED CAPT • TCAS DATA SELECTED F/O • TCAS DISPLAY SEL CAPT • TCAS DISPLAY SEL F/O • TCAS VERTICAL CONTROL Så TCAS fungerade inte. Slutsats är att transpondern var avstängd. Då Flight 77 svarta lådor hittades i vrakresterna i Pentagon ska vi om vi nu godkänner dess existens även anse att det var Flight 77 som kraschade i Pentagon. Då är vid sista frågan om Flight 77. Varför kraschar inte Flight 77 i Pentagon enligt rådata från loggen i svarta lådan? Det var svårare att få grepp om men det handlar om som jag fattar det att tidsramar (time frame) inte är kända så rådata är helt värdelös. Läs själva: http://forums.randi.org/showthread.php?t=66047 Sedan vilket de på vaken.se fortfarande är helt blinda för och för vilka ”vaken” blir ett parodiskt ord är att de inte klarar av att hantera kritiker neutralt utan glåporden alltid ska komma. Fråga er ALRDIG varför ingen offentlig person vill diskutera era teorier om 911 när ni själva utgör en sådan provkarta över varför man inte ska diskutera med er om man vill undvika påhopp och glåpord. Hur skulle de vara att ni uppförde er så alla ville diskustera med er eller är ni så ovakna att ni inte skulle fatta hur det skulle gå till? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Dra inte förhastade slutsatser om mig där. När jag säger flight 77 så menar jag "planet som påstås ha varit flight 77". Men det hör inte till den här diskussionen så låt oss gå vidare. Quote:
Vänta lite nu. Drar du in en egen fråga i vår diskussion nu eller ändrar du dina argument mitt i alltihop ? Min fråga gällde flight 77 och hur dess svarta låda enligt dig registrerade fel höjd eftersom transpondern var avstängd. Jag frågar än en gång hur du kan känna till detta besynnerliga sammanhang och var officiell dokumentation finns om detta. Om tråden du länkar till innehåller information om detta så får du gärna peka ut var jag hittar denna information. Tidsramar och dylikt har inget med din ursprungliga förklaring att göra som gällde transponderns inverkan på svarta lådan. Tycker du att jag är tjatig så är det för att du helt enkelt inte har besvarat frågan. Det måste du ju själv kunna se om du går tillbaka i inläggen.
Posted on: 2008/7/31 20:33
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Så är det med det vi kommer med. Allt måste ni bortförklaras men från er sida finns ingenting. Det finns ju inte ett enda indicie hur planen kontrollerades om det inte var kaparna som flög dem utan bara en massa obevisade förslag. Vi behöver alltså inte bortförklara nästan något från er sida utan fråga efter vad ni har för belägg för alla er påstående. Quote:
Avslagna transpondrar slår ut fler funktioner i ett flygplan och hur mycket de påverkar höjdloggningen har inte gått att ta reda på. Jag har läst igenom det hela som den kunnige skrivit och även lite i den fortsatta debatten. Att planet missade Pentagon beror enligt honom (henne?) på oprecisa tider i CSV filen så de som händer över Pentagon inte går att avgöra med någon precision och att de två sista sekunderna innan kraschen saknas. I den fortsatta debatten sammanfattar personen detta: The animation is based on the information in the public domain. I've already established that information is incomplete and has errors compared with the raw FDR data. Why would they release an animation based on information that was still classified/sensitive? The animation is as accurate as the data it is based on... the data it is based on is accurate enough to give an idea of what happened. Och hävdar detta vilket jag missat tidigare: The problem is the instrument error of the altimeter has been well established. No one seems to agree with his "true altitude" calculation except for him. Even other CTers have dismissed his altitude calculations as bogus. Basing his entire calculation on a precise altitude at 500 knots and a few hundred feet has been thoroughly debunked, before, and I don't need to do it again. Det var alltså något problem med höjdmätningar. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Otroligt alltså - och du förvånas över att folk tar till glåpord.
Quote:
Den där tråden är ovidkommande i vår diskussion för att den behandlar inte transponderns inverkan på svarta lådan. Var vänlig och lägg tråden åt sidan tills en annan gång. Du har tidigare påstått följande: Quote:
Nu drar du ditt påstående ännu längre: Quote:
Du vräker ur dig påståenden som om de vore självklara fakta utan någon som helst tanke på referenser. Tror du inte att jag märkte hur du duckade när jag malde ett av dina påståenden och slängde tillbaka det på dig ? Se hur du byter fot utan att behöva säga för mycket om ditt eget misstag eller ens erkänna det. Till och med en skeptiker måste kunna kalla nedanstående inkonsekvent: Quote:
Quote:
...och sedan dras en lång historia om TCAS som jag skulle imponeras eller något. Det besvarar hur som helst inte min fråga. Dessutom dödade du ditt eget argument när du påstår att magnetbandsversionen förlitar sig på transpondern. Om du nu håller med om att det var en F2100 Solid State med minnesmodul så håller ju inte din förra förklaring. Grattis, Zink. Hur ska vi komma någonvart om jag ställer en fråga och du svarar på en annan (som du själv drar in i debatten) ? Vilken fräckhet att gräva fram en tråd som behandlar en helt annan fråga om svarta lådan och försöka styra över diskussionen till detta istället. Du verkar inte vara mycket utan dina debunker-referenser.
Posted on: 2008/8/1 14:41
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag har inget emot mongolider eller kretiner per se, fast skulle de komma och påstå att det är dom som är smarta och en själv är "paranoid" så skulle jag skicka dem till sjukhus.
"Marken var mjuk". |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login