vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 6 7 8 (9) 10 11 12 ... 15 »

Anonym
Re: 911 Conspiracy Nuts?
Quote:

Icehorn skrev:
Otroligt alltså - och du förvånas över att folk tar till glåpord.

Quote:

Jag har läst igenom det hela...
...
...
...Det var alltså något problem med höjdmätningar.

Den där tråden är ovidkommande i vår diskussion för att den behandlar inte transponderns inverkan på svarta lådan. Var vänlig och lägg tråden åt sidan tills en annan gång.

Du har tidigare påstått följande:

Quote:

Flight 77 hade dessutom transpondern avslagen vilket nu jag vet får höjdangivelserna att visa flera hundra meter fel så att loggningen från Flight 77 missar Pentagon beror på det.

Nu drar du ditt påstående ännu längre:

Quote:

Avslagna transpondrar slår ut fler funktioner i ett flygplan och hur mycket de påverkar höjdloggningen har inte gått att ta reda på.

Du vräker ur dig påståenden som om de vore självklara fakta utan någon som helst tanke på referenser. Tror du inte att jag märkte hur du duckade när jag malde ett av dina påståenden och slängde tillbaka det på dig ?

Se hur du byter fot utan att behöva säga för mycket om ditt eget misstag eller ens erkänna det. Till och med en skeptiker måste kunna kalla nedanstående inkonsekvent:

Quote:

Flight 77 hade bara de som spelade in på band och dessa förlitade sig på transpondrarna för höjdangivelserna.

Quote:

Du har helt rätt att det Flight 77 svarta låda var en Solid State Flight Data Recorder modell F2100.

...och sedan dras en lång historia om TCAS som jag skulle imponeras eller något. Det besvarar hur som helst inte min fråga.

Dessutom dödade du ditt eget argument när du påstår att magnetbandsversionen förlitar sig på transpondern. Om du nu håller med om att det var en F2100 Solid State med minnesmodul så håller ju inte din förra förklaring. Grattis, Zink.

Hur ska vi komma någonvart om jag ställer en fråga och du svarar på en annan (som du själv drar in i debatten) ?

Vilken fräckhet att gräva fram en tråd som behandlar en helt annan fråga om svarta lådan och försöka styra över diskussionen till detta istället. Du verkar inte vara mycket utan dina debunker-referenser.

Äntligen hittade jag sambandet mellan transpondern och flygplanets höjd.

Mode-C reported altitude in hundreds of feet associated with the return (SSR returns only). The transponder reports pressure altitude, but the CAA computers adjust this altitude for the current altimeter setting for the area in which the aircraft is flying. This adjusted altitude is recorded in NTAP format.

Du får söka på texten. Länken går inte att använda då den skapar en temporär PDF om man försöker kopiera länken.

Mode C transpondern rapporterar planets höjd och får tillbaka en justerad signal i det område planet flyger.

Så om transpondern stängs av kan höjdloggningen bli fel vilket kom fram från flygfolk i en diskussion förut på detta forum för då justeras inte planets höjdmätare.

I alla kraschrapporter om avstängd transponder har de alltid stått att TCAS inte fungerade.

Nöjd?

Edited by zink on 2008/8/1 19:50:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Mode-C reported altitude in hundreds of feet associated with the return (SSR returns only). The transponder reports pressure altitude, but the CAA computers adjust this altitude for the current altimeter setting for the area in which the aircraft is flying. This adjusted altitude is recorded in NTAP format.

då kan man från CAA computers få fram var planet befann sig ganska exakt eller?

Posted on: 2008/8/1 22:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Precis som att NORAD inte kan följa alla flygande saker större än 50 cm sen 1950. Varför ids ni ens argumentera med en mongolid, be honom att dra åt helevete istället.

Anonym
Och Zink jävel, du har fortfarande inte sagt hurvida du har ett microchip i skallen eller inte.

See User information
Quote:
Precis som att NORAD inte kan följa alla flygande saker större än 50 cm sen 1950. Varför ids ni ens argumentera med en mongolid, be honom att dra åt helevete istället.

För att när andra personer söker om ämnen som detta så finns denna diskussion att hämta information ifrån. Detta ger dessa personer en chans att se vad som är fakta och vad som bara hittas på - oavsett vilken sida av staketet man står på.

Dessutom väntar jag fortfarande på att han antingen ska ta tillbaka sitt påstående eller presentera varifrån han fått informationen.

Posted on: 2008/8/2 7:09

See User information
Quote:

Du får söka på texten. Länken går inte att använda då den skapar en temporär PDF om man försöker kopiera länken.

Mode C transpondern rapporterar planets höjd och får tillbaka en justerad signal i det område planet flyger.

Så om transpondern stängs av kan höjdloggningen bli fel vilket kom fram från flygfolk i en diskussion förut på detta forum för då justeras inte planets höjdmätare.

Ditt argument blev bara mer fantastiskt nu när du drog in markradarns roll i det hela. Nu ska jag alltså tro att höjden i svarta lådan blev fel för att transpondern inte kunde skicka höjdinfo till markradarn som sedan skulle justerat infon, skickat tillbaka den till transpondern som sedan skulle justerat höjdmätaren på planet. Är det detta du menar eller har jag tolkat det fel ?

Texten du citerar beskriver förhållandet mellan transpondern och markradarn - inte mellan transpondern och svarta lådan. NTAP-formatet används för att lagra radardatan som utgörs av såväl primär som sekundär information. Höjden justeras för att överrensstämma med rådande förhållanden men denna höjd sänds inte tillbaka till transpondern. Där presenterade du ännu ett påstående som inte kan styrkas av det dokument du refererade till.

Quote:
I alla kraschrapporter om avstängd transponder har de alltid stått att TCAS inte fungerade.

Det har jag inte svårt att tro då vi båda vet att TCAS använder sig av andra plans transpondrar för att få information. Detta är dock inte vad diskussionen har handlat om så det är ganska irrelevant.

Quote:
Nöjd?

Inte på långa vägar. Du har ju fortfarande inte svarat på den ursprungliga frågan. Vi gör så här då. Presentera vilken dokumentation som helst som klart beskriver att en avstängd transponder påverkar svarta lådans höjdinformaiton - flight 77, flight vadsomhelst eller en teknisk dokumentation från någon tillverkare.

Du måste ju ha sett detta någonstans för att komma med ett sådant påstående. Jag har själv gjort ett antal försök att hitta något men utan resultat så det måste vara ett väldigt okänt fenomen som inte ens diskuterats därute.

Posted on: 2008/8/2 7:34

Anonym
Han kommer bara påstå att eftersom marken var mjuk så fungerar inte radarn.

See User information
Quote:

Al-CIAda skrev:
Och Zink jävel, du har fortfarande inte sagt hurvida du har ett microchip i skallen eller inte.

Den som tiger samtycker?

Posted on: 2008/8/2 11:11
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

Anonym
I alla fall enligt alla jurister och alla statsapparater.

Holkan Bögström och Mattias Näslund:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... d=5745&forum=10&move=prev

Läs allt om de båda två:
http://members.aol.com/BoycottBrazil/CYBERGODS.pdf

Anonym
Quote:

Icehorn skrev:
Quote:

Ditt argument blev bara mer fantastiskt nu när du drog in markradarns roll i det hela. Nu ska jag alltså tro att höjden i svarta lådan blev fel för att transpondern inte kunde skicka höjdinfo till markradarn som sedan skulle justerat infon, skickat tillbaka den till transpondern som sedan skulle justerat höjdmätaren på planet. Är det detta du menar eller har jag tolkat det fel ?

Texten du citerar beskriver förhållandet mellan transpondern och markradarn - inte mellan transpondern och svarta lådan. NTAP-formatet används för att lagra radardatan som utgörs av såväl primär som sekundär information. Höjden justeras för att överrensstämma med rådande förhållanden men denna höjd sänds inte tillbaka till transpondern. Där presenterade du ännu ett påstående som inte kan styrkas av det dokument du refererade till.

Quote:

Det har jag inte svårt att tro då vi båda vet att TCAS använder sig av andra plans transpondrar för att få information. Detta är dock inte vad diskussionen har handlat om så det är ganska irrelevant.

Quote:
Nöjd?

Inte på långa vägar. Du har ju fortfarande inte svarat på den ursprungliga frågan. Vi gör så här då. Presentera vilken dokumentation som helst som klart beskriver att en avstängd transponder påverkar svarta lådans höjdinformaiton - flight 77, flight vadsomhelst eller en teknisk dokumentation från någon tillverkare.

Du måste ju ha sett detta någonstans för att komma med ett sådant påstående. Jag har själv gjort ett antal försök att hitta något men utan resultat så det måste vara ett väldigt okänt fenomen som inte ens diskuterats därute.

Den jag länkade till tidigare på JREF forumet och som skrev inlägget var expert på FDR och om han eller hon säger att höjdvärdena i den är fel så måste bero på att den tryckkänsliga höjdmätaren inte har justerats av transponder då den var avstängd och då gett fel höjdvärden i FDR loggen. Kan de bli tydligare eller måste transpondern som inte själv har höjddata logga detta i FDR loggen för att du ska bli nöjd.

Jag skrev att eftersom transpondern var avstängd så loggades fel höjd.

Jag tycker också du inte fattat sambandet. En tryckkänslig höjdmätare som det är frågan om måste kalibreras mot marktrycket och det är vad höjdmätaren med hjälp av transpondern gör genom att transpondern kommunicerar med markdatorn. Stänger man av transpondern kommer den tryckkänsliga höjdmätaren att visa mer och mer fel vilket hamnar i FDR loggen för någon annan höjd finns det inte att logga. I förra debatten sa de som förstod sig på detta att felet kunde uppgå till 100 meter.

Jag ser också vilket vaken.se ska ha en eloge för att Al-CIAda är avstängd.

See User information
Jag hoppar över dina referenser till den andra diskussionen. Där diskuteras eventuell tidsfördröjning i loggningen och berör inte ditt argument alls. Du talar om transponderns inverkan på höjdloggningen i svarta lådan. Blanda inte ihop de två diskussionerna.

Quote:

Jag tycker också du inte fattat sambandet. En tryckkänslig höjdmätare som det är frågan om måste kalibreras mot marktrycket och det är vad höjdmätaren med hjälp av transpondern gör genom att transpondern kommunicerar med markdatorn. Stänger man av transpondern kommer den tryckkänsliga höjdmätaren att visa mer och mer fel vilket hamnar i FDR loggen för någon annan höjd finns det inte att logga. I förra debatten sa de som förstod sig på detta att felet kunde uppgå till 100 meter.

Nu har jag faktiskt fått nog av dina fantasier och ber dig att sluta ta information från tomma luften. Du är faktiskt helt ute och cyklar i ditt påstående ovan. Det är nog bäst att jag klargör lite hur det fungerar så folk inte blir ännu mer förvirrade här.

Markradarn skickar ut en förfrågan om information på en given frekvens. Transpondrar i omgivningen besvarar denna förfrågan genom att på att en separat frekvens skicka tillbaka information om bl.a planets ID och dess höjd. Höjden är den okalibrerade tryckhöjden och denna justerar markradarn efteråt till rådande barometriskt tryck. Jag vill förtydliga att denna justering i radarsystemet är till för att radarn ska visa rätt höjdinformation - ingenting skickas tillbaka till transpondern.

Ombord på planet visar höjdmätaren dock den kalibrerade höjden om piloten har ställt in rätt tryck enligt trafikledningens instruktioner. Över en viss höjd ställs även höjdmätaren in på samma tryckhöjd som transpondern normalt rapporterar till markradarn. Höjdmätaren ställs alltså in manuellt av piloten och inte av transpondern som du nu plötsligt påstår.

Vad gäller svarta lådan så tar den likaså inte någon information från transpondern utan ifrån det flertal sensorer som registrerar all information ombord - allt från klaffposition till minsta reglage i cockpit - detta inkluderar även den kalibrerade höjdinformationen.

En avstängd transponder påverkar inte höjddatan i svarta lådan. Punkt slut.

Posted on: 2008/8/2 14:15

See User information
Tack icehorn för det klargörandet!

Posted on: 2008/8/2 14:55

Anonym
Quote:

Icehorn skrev:
Jag hoppar över dina referenser till den andra diskussionen. Där diskuteras eventuell tidsfördröjning i loggningen och berör inte ditt argument alls. Du talar om transponderns inverkan på höjdloggningen i svarta lådan. Blanda inte ihop de två diskussionerna.

Quote:

Nu har jag faktiskt fått nog av dina fantasier och ber dig att sluta ta information från tomma luften. Du är faktiskt helt ute och cyklar i ditt påstående ovan. Det är nog bäst att jag klargör lite hur det fungerar så folk inte blir ännu mer förvirrade här.

Markradarn skickar ut en förfrågan om information på en given frekvens. Transpondrar i omgivningen besvarar denna förfrågan genom att på att en separat frekvens skicka tillbaka information om bl.a planets ID och dess höjd. Höjden är den okalibrerade tryckhöjden och denna justerar markradarn efteråt till rådande barometriskt tryck. Jag vill förtydliga att denna justering i radarsystemet är till för att radarn ska visa rätt höjdinformation - ingenting skickas tillbaka till transpondern.

Ombord på planet visar höjdmätaren dock den kalibrerade höjden om piloten har ställt in rätt tryck enligt trafikledningens instruktioner. Över en viss höjd ställs även höjdmätaren in på samma tryckhöjd som transpondern normalt rapporterar till markradarn. Höjdmätaren ställs alltså in manuellt av piloten och inte av transpondern som du nu plötsligt påstår.

Vad gäller svarta lådan så tar den likaså inte någon information från transpondern utan ifrån det flertal sensorer som registrerar all information ombord - allt från klaffposition till minsta reglage i cockpit - detta inkluderar även den kalibrerade höjdinformationen.

En avstängd transponder påverkar inte höjddatan i svarta lådan. Punkt slut.

Jag tackar dig för ditt klargörande. Jag har kollat upp det hela och jag hade fått fel information och du har helt rätt.

Därmed kan jag med stort förtroende låta dig gå vidare i diskussionen med att för mig och även andra på detta forum med samma kunskap och precision visa vad som kraschade in i Pentagon.

See User information
Lite kul att det blev ett 5 meter brett hål i pentagon..och av vingar och motorer syns inte ett spår..förens senare då dom menade att det vek ihop sig och åkte genom 5 meters hålet långt in igenom byggnaden : )

Posted on: 2008/8/3 21:09

See User information
Quote:

molgan skrev:
Lite kul att det blev ett 5 meter brett hål i pentagon..och av vingar och motorer syns inte ett spår..förens senare då dom menade att det vek ihop sig och åkte genom 5 meters hålet långt in igenom byggnaden : )

Jodå, det blev märken från vingarna...
Höger vinge:
http://911research.wtc7.net/pentagon/ ... nce/photos/docs/blue6.jpg
http://911review.com/articles/stjarna ... ctdamage_files/hole04.jpg
http://www.gamelogos.com/temp/starboard-wing.jpg
Ser du hur väggen är helt intryckt?

Vänster vinge:
http://911research.wtc7.net/pentagon/evidence/photos/morris.html

Diverse vrakdelar:
http://wtc7lies.googlepages.com/Penta ... brisMontagecopy1-full.jpg

Landningställ: http://wtc7lies.googlepages.com/00Pentdebris.jpg

Jag föreslår att du tittar igenom:
http://911research.wtc7.net/pentagon/evidence/photos/index.html
http://911review.com/articles/stjarna/eximpactdamage.html
för att få en bra överblick över skadorna.

Om man har svårt att inhämta kunskap från annat än videofilmer kan man titta på dessa:
http://www.youtube.com/watch?v=Z8B-AvIt6V4
http://www.youtube.com/watch?v=YTNRkb7AaQk

Om du vill ha mer än bildbevis kan du läsa igenom vad de många vittnena har att säga:
http://911research.wtc7.net/pentagon/evidence/witnesses/sgydk.html
Quote:
From the lists above, 136 people saw the plane approach the Pentagon, and

104 directly saw the plane hit the Pentagon.

6 were nearly hit by the plane in front of the Pentagon. Several others were within 100-200 feet of the impact.

26 mentioned that it was an American Airlines jet.

39 others mentioned that it was a large jet/commercial airliner.

2 described a smaller corporate jet. 1 described a "commuter plane" but didn't mention the size.

7 said it was a Boeing 757.

8 witnesses were pilots. One witness was an Air Traffic Controller and Pentagon tower Chief.

2 witnesses were firefighters working on their truck at the Pentagon heliport.

4 made radio calls to inform emergency services that a plane had hit the Pentagon.

10 said the plane's flaps and landing gear were not deployed (1 thought landing gear struck a light pole).

16 mentioned seeing the plane hit light poles/trees, or were next to to the poles when it happened. Another 8 mentioned the light poles being knocked down: it's unknown if they saw them hit.

42 mentioned seeing aircraft debris. 4 mentioned seeing airline seats. 3 mentioned engine parts.

2 mentioned bodies still strapped into seats.

15 mentioned smelling or contacting aviation/jet fuel.

3 had vehicles damaged by light poles or aircraft debris. Several saw other occupied vehicles damaged.

3 took photographs of the aftermath.

Many mentioned false alarm warnings of other incoming planes after the crash. One said "3-4 warnings."

And of course,

0 saw a military aircraft or missile strike the Pentagon.

0 saw a plane narrowly miss the Pentagon and fly away.

En stor samling av bevismaterial med mera hittar du här: http://wtc7lies.googlepages.com/911pentagonflight77evidencesummary

molgan, vad anser DU träffade Pentagon?

Posted on: 2008/8/3 22:44

Anonym
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

molgan skrev:

Höger vinge:

Vänster vinge:

Diverse vrakdelar:

Om man har svårt att inhämta kunskap från annat än videofilmer kan man titta på denna:

Om du vill ha mer än bildbevis kan du läsa igenom vad de många vittnena har att säga:
Quote:

6 were nearly hit by the plane in front of the Pentagon. Several others were within 100-200 feet of the impact.

2 described a smaller corporate jet. 1 described a "commuter plane" but didn't mention the size.

8 witnesses were pilots. One witness was an Air Traffic Controller and Pentagon tower Chief.

4 made radio calls to inform emergency services that a plane had hit the Pentagon.

10 said the plane's flaps and landing gear were not deployed (1 thought landing gear struck a light pole).

16 mentioned seeing the plane hit light poles/trees, or were next to to the poles when it happened. Another 8 mentioned the light poles being knocked down: it's unknown if they saw them hit.

42 mentioned seeing aircraft debris. 4 mentioned seeing airline seats. 3 mentioned engine parts.

3 had vehicles damaged by light poles or aircraft debris. Several saw other occupied vehicles damaged.

Many mentioned false alarm warnings of other incoming planes after the crash. One said "3-4 warnings."

And of course,

En stor samling av bevismaterial med mera hittar du här: http://wtc7lies.googlepages.com/911pentagonflight77evidencesummary

Vad taskig du är.

Banderollerna ska nu verkligen bli enorma, så det så.

See User information
Zink,
Quote:
Jag tackar dig för ditt klargörande. Jag har kollat upp det hela och jag hade fått fel information och du har helt rätt.

Det var så lite så...nu kan vi en gång för alla lägga den biten bakom oss.

Dock tror jag att jag fick in ett fel även från min sida den här gången. Om jag ska förlita mig på andra utredningar från NTSB så loggar åtminstone modell 2100 samma okalibrerade höjddata som transpondern gör - alltså höjd som inför utredningen måste konverteras till rådande tryckförhållanden. Jag hittar inget om detta i utredningen om "flight 77" men jag utgår från att detta gäller samtliga solid state-enheter. Ville bara korrigera detta om vi skulle fördjupa oss i ämnet senare. Ber om ursäkt för detta.

Quote:

Därmed kan jag med stort förtroende låta dig gå vidare i diskussionen med att för mig och även andra på detta forum med samma kunskap och precision visa vad som kraschade in i Pentagon.

Jag kommer att återkomma till detta. För närvarande studerar jag ingående de fakta som finns att tillgå om flight 77, dess logg, situationen och vittnen etc.

Posted on: 2008/8/4 7:33

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

molgan skrev:

Höger vinge:

Vänster vinge:

Diverse vrakdelar:

Om man har svårt att inhämta kunskap från annat än videofilmer kan man titta på dessa:
http://www.youtube.com/watch?v=YTNRkb7AaQk

Quote:

And of course,

Oj skrapade dom putsen lite grann? motorerna borde slagit sig rakt igenom byggnaden, eftersom det borde vara den tyngsta delen på planet.

Jag tror det var en missil av något slag som träffade byggnaden, då den tänkta banan planet skulle ha följt verkar helt otrolig, samt att det var helt tomt på skrot framför byggnaden på de bilder jag har sett.

Posted on: 2008/8/4 8:45

See User information
Quote:

molgan skrev:
verkar helt otrolig, samt att det var helt tomt på skrot framför byggnaden på de bilder jag har sett.

Du skojar, i 9/11 fysikens konstiga varld, med bojda fysiska lagar, brann allt skrot upp enligt den officiella forklaringen.

Ja pa 9/11 brinner Titanium som gras, och gar upp i tomma intet.

Sla det den som kan.

I Majbrasorna brukar man hitta platbitar efter att det brunnit.

I Usa brinner 140 ton metall bort pa 1 timme eller 2, makalost.

Bromsar och motorer brinner. Har aldrig setts tidigare. Ett utbrant bilvrak finns kvar efter branden tex, sug pa den.

Posted on: 2008/8/4 9:02
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

Anonym
Quote:

Icehorn skrev:
Zink,
Quote:

Det var så lite så...nu kan vi en gång för alla lägga den biten bakom oss.

Dock tror jag att jag fick in ett fel även från min sida den här gången. Om jag ska förlita mig på andra utredningar från NTSB så loggar åtminstone modell 2100 samma okalibrerade höjddata som transpondern gör - alltså höjd som inför utredningen måste konverteras till rådande tryckförhållanden. Jag hittar inget om detta i utredningen om "flight 77" men jag utgår från att detta gäller samtliga solid state-enheter. Ville bara korrigera detta om vi skulle fördjupa oss i ämnet senare. Ber om ursäkt för detta.

Jag har upptäckt precis samma sak att FDR lagrar höjdvärden ”pressure altimeter” mot ett fixt värde "29.92 inches of mercury" som måste konverterad mot lokalt lufttryck för att kunna räknas ut till rätt höjd.

FDR loggar även "radar altimeter, radio altimeter, low range radio altimeter (LRRA) (tydligen olika namn på samma sak) om planet har sådan utrustning som ska fungera bättre på låg höjd och vad jag förstått hade AA77 en sådan.

http://en.wikipedia.org/wiki/Radar_altimeter

Enligt detta dokument måsta även denna höjdmätning räknas om men hur är för mig en gåta.

http://www.ntsb.gov/Events/2001/AA587/exhibits/241509.pdf

Dessutom måste tidstämplingarna FDR Subframe Reference Number (FDR SRN) räknas om till lokal tid.

Quote:

Quote:

Jag kommer att återkomma till detta. För närvarande studerar jag ingående de fakta som finns att tillgå om flight 77, dess logg, situationen och vittnen etc.

Det är lugnt. Jag kommer att ha annat att göra ett tag med att vara med och riva ett större garage de närmaste veckorna så aktiviteten på de forum jag är på kommer nog att var låg under denna period.

See User information
Quote:

molgan skrev:

Oj skrapade dom putsen lite grann? motorerna borde slagit sig rakt igenom byggnaden, eftersom det borde vara den tyngsta delen på planet.

Jag tror det var en missil av något slag som träffade byggnaden, då den tänkta banan planet skulle ha följt verkar helt otrolig, samt att det var helt tomt på skrot framför byggnaden på de bilder jag har sett.

Motordelar hittades såvitt jag förstått både inne i och utanför byggnaden.
http://911research.wtc7.net/pentagon/evidence/photos/parts.html
http://911research.wtc7.net/pentagon/evidence/photos/rotor.html
Motorerna blev såklart rejält demolerade av smällen.

Det som har störst kraft att tränga in i byggnaden är givetvis flygplanskroppen och stommen, eftersom du där har den största massan som träffar på en liten yta. Du måste tänka på att hela rörelseenergin från flygplanskroppen träffa ungefär samma ställe yta på fasaden, det blir som ett spjut, eller en murbräcka, du har en stor massa som trycker på bakifrån.

Hur troligt tycker du det är att en missil skulle sicksacka och knocka ner ett antal lyktstolpar och flytta på en generator?
http://wtc7lies.googlepages.com/Penta ... nMissileoverview-full.jpg
http://911research.wtc7.net/essays/pentagon/docs/lamppole1.jpg
http://911research.wtc7.net/pentagon/evidence/photos/fence.html

Det var inte tomt på skrot framför byggnaden:
http://911research.wtc7.net/pentagon/ ... nce/photos/hullpiece.html
http://911research.wtc7.net/pentagon/ ... ce/photos/yarddebris.html
http://911research.wtc7.net/pentagon/ ... e/photos/closedebris.html

Men ett flygplan som träffar i så hög fart mot en förstärkt betongvägg blir det inte mycket mer än små smulor kvar av.
http://wtc7lies.googlepages.com/Sandi ... /SandiaF4Montage-full.jpg

Hur kommer det sig att man ser några missilrester på bilderna men däremot massor med rester från ett flygplan?
http://debris.0catch.com/

Hur förklarar du att fasaden är helt intryckt vid sidan om hålet?
http://911research.wtc7.net/essays/pentagon/docs/tailprint1.jpg
http://911research.wtc7.net/essays/pentagon/docs/fig_5_12.jpg

En missil ger sprängverkan utåt åt alla håll bort från explosionscentrum, medan skadorna bredvid hålet går inåt, dvs 90 graders vinkel mot den riktning sprängkraften från en missil hade varit riktad. Däremot är dessa skador precis vad man kan förvänta sig när en flygplansvinge full med bränsle i hög fart rammar in i fasaden.

Varför var det inga vittnen som såg varken såg eller hörde en missil medan över hundra vittnen rapporterat att de såg ett plan? 7 stycken identifierade planet som en 757 och 26 sa att det var en American Airlines.

Det skedde ju precis vid en motorväg vid rusningstrafik så det fanns ju gott om vittnen, t.ex. denna person som tog bilder:
http://criticalthrash.com/terror/crashthumbnails.html

Posted on: 2008/8/4 17:54

See User information
Värst vad tyst det blev. Ingen som har några kommentarer till mina invändningar och frågor till missilteorin? Molgan?

Posted on: 2008/8/6 16:49

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Värst vad tyst det blev. Ingen som har några kommentarer till mina invändningar och frågor till missilteorin? Molgan?

Jag tror det var en GloBal Hawk, som avfyrade missilen, en bunker buster, motordelar man hittade matchade en Global Hawk, samma med dacken.

Sa du ar inte ensammen.

Posted on: 2008/8/6 17:07

See User information
Quote:

JohnC skrev:
Quote:

zpz2 skrev:

Jag tror det var en GloBal Hawk, som avfyrade missilen, en bunker buster, motordelar man hittade matchade en Global Hawk, samma med dacken.

Sa du ar inte ensammen.

Jepp.. Global hawk är nog det första jag tänkte på efter att ha sett en uppsjö av bilder.

Men hur den kunde ta sig igenom 4 ringar av byggnaden är fortfarande något jag inte funnit något tänkbart svar på....där kanske bunkerbuster passar in.

Posted on: 2008/8/6 17:11
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

« 1 ... 6 7 8 (9) 10 11 12 ... 15 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper