Vakencorner
|
även FBI grundades av eliten!
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Posted on: 2008/7/27 1:10
|
|||
|
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
|
||||
|
||||
|
Re: även FBI grundades av eliten!
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Vad är skumt med att FBI grundades av "eliten"?
Posted on: 2008/8/4 17:41
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
hehe, ja det var en godbit : )
Posted on: 2008/8/5 9:35
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det ni sager ar detta; Mordroteln grundades av mordaren sjalv, inget skumt med detta, allt ar normalt, cirkulera, inget att se har! Ha ha, borsta inte med fluorpinnen, ni ser hur det gar! Det var FBI som var uppdragsgivare, och stod for bomberna i det attentatet, han frikandes pga av detta om jag inte minns fel, i vart fall hade han bevis pa band att FBI ville anvanda en LIVE bomb, fast det skulle vara en ovning, han bandade detta, och presenterade detta i domstolen. Hepp hepp. Raven vaktar honsen, och honsen fattar inget.
Posted on: 2008/8/5 10:19
|
|||
|
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Nä, vad vi säger är: NWOs främsta vakthund grundades av NWO, vad är så konstigt med det? Vill du veta mer "hemligheter"? SS grundades av nazister! Bolsjevikerna skapade Röda armén! Shock! Horror! Stoppa pressarna!
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Du har ju givetvis fel. De har doljt dessa fakta, det ar inte allmant kant, inte heller att CIA grundades i Skulls and Bones Tomb, pa Yale. Sanningen skall fram, honsen fattar ingeting, de undrar vart raven ar.
Posted on: 2008/8/5 11:05
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Kan inte förstå ditt resonemang. Tycker du det skulle varit mer rimligt om FBI skapades som en privat organisation? Eller vad är det du menar?
Posted on: 2008/8/5 11:22
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Vad ar det du inte kan fatta, att banditerna, som skall fangas med FBI styr FBI, och det AR en PRIVAT organisation, eftersom eliten inte \kan anses vara vale, eller arbeta for allmanna intressen.
Posted on: 2008/8/5 11:59
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Och det tror inte jag på. DU tror att FBI fungerar på detta sättet, det tror inte jag. Jag anser alltså inte det är konstigt att FBI grundades av regeringen.
Posted on: 2008/8/5 12:07
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Du kan inte lasa! FBI grundades av eliten! inte av "regeringen" jamfor med Federal Reserve, samma har, grundades och ags av eliten, samma sak med interpool, privat organisation, alla tror ar polisen, men se icke sa nicke, privat foretag!
Posted on: 2008/8/5 12:10
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag kan läsa. Men det är du som hävdar att det existerar en ond elit, inte jag. Men jag har en fråga till dig: Vi säger att du skulle tro på att NWO inte fanns, att det USA leddes av en regering. Skulle du tycka det var konstigt ifall denne regering bildade FBI?
Posted on: 2008/8/5 12:17
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag har aldrig sagt att det ar en "ond" elit. Ond/God ar varderingar, som man kan gora sjalv, bra att du forsvarar dem, eftersom du da bidrar med din version an varlden. Se till att fa betalt i petro dollar, eller annan Legal Tender valuta. Annars ar du helt lurad. Vilka ar "vi? Ar du schizofren? FBI ar privat, har jag sagt, DU KAN INTE LASA! Bildades av samma grupp som bildade FED. 13 familjer, som skiter i dig, och vill ta kal pa dig.
Posted on: 2008/8/5 13:10
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Den här då? "Högst på FBI:s lista över personer att gripa står nu världens mest efterspanade man, Usama bin Ladin, terroristledare och hjärnan bakom terrorattackerna mot USA den 11 september 2001." Det finns inga som helst bevis för att Bin ladin deltog eller orkestrerade 911... Mannen är inte ens eftersökt för att stå bakom attacken... Eller är det någon här som kan mer än bara anse, spekulera och gissa hej villt att Bin Laden är the mastemind bakom 911? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Du förlöjligar dig själv. Du tycker alltså inte eliten är ond? "Vi" syftade på dig och mig i min frågeställning. Om du läser vad jag skrev en gång till så kommer du förhoppningsvis förstå. Ja, DU säger att det är privat. Vad fan ska jag göra, blint tro på dig? Det är ju exakt det ni säger att man inte ska göra. Ni säger att man ska skapa sig en egen uppfattning, inte tro på vad andra säger.
Posted on: 2008/8/5 14:11
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Bägge fallen är nog mest kass journalistik, dålig research o kass svenska. Hade journalisten brytt sig om att faktiskt kolla 10 Most Wanted List hade personen sett att bin Laden inte är efterlyst för 9-11... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Om han redan ar efterlyst andrar dom inte i listan till det mest "kanda" brottet, bara for att de flesta "tror" han var inblandad, dessutom borde han avforas fran listan eftersom han ar dod, det har de sagt fran officiellt hall ochsa, vad jag minns i vart fall, haller mig inte 100 uppdaterad med 9/11, borjar kannas som JFK vilket det ochsa ar, en dimrida.
Posted on: 2008/8/6 17:15
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag tänker svara på den här frågan även om den egentligen är stäld till johnC, mest därför att jag tycker johnC gör ett väldigt dåligt jobb när det gäller att förklara vad han menar eller överhuvudtaget få fram sina åsikter. Om vi säger att jag skulle tro att det inte fanns en skugga av en elit i usa. Att landet styrdes helt av folket. (Vi måste betänka att det är en ganska naiv bild av ett land med ett två parti system. Ett land som man tydligt kan se inte är en demokrati under den neo konservativa Bush-administrationen. Det spelar ingen roll om man tror på en global elit eller inte. Bush administrationen följer inte reglerna. Men tillbaka till frågan) Skulle jag då tycka att det var konstigt att de startade FBI? Givetvis inte, ett organ som FBI behövs givetvis i ett så stort land. Det jag dock skulle tycka var väldigt märkligt är HUR orkanet skapades. Jag tror det är det här som johnC försöker belysa, även om det går lite si och så med det. Jag vet inte om du känner till hur FederalReserva skapades men skapandet av båda FBI och CIA gick till på ungefär samma sätt. Man tänker sig att ett sånt här beslut skulle tas upp i senaten och att det skulle föras en vettig debatt varpå det hela skulle införas. Men det är inte så det går till i det stora landet i väst. På samma sätt som FederalReserve så är det ett litet antal människor, en sluten grupp, en "elit" om man vill kalla det så. Som genomför det hela, helt i hemlighet och helt utan senatens vetskap. Det blir aldrig diskuterat i senaten utan presidenten bara skriver på det och orkanet börjar värka i hemlighet innan någon ens vet om att det finns. Sen när folk börjar märka att det finns där, då är det ju redan där och att ta bort det är ju inte att tala om. Att det styrs av en liten sluten grupp utan någon insyn, det stör väll inte dig eller mig? Eller..?
Posted on: 2008/8/12 17:13
|
|||
|
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"
"The real action is in the reaction" "Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..." |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Du utmärker dig verkligen på detta forumet i att kunna formulera dina inlägg väldigt bra, och du verkar ha en respekt mot oss "debunkers" som jag inte sett förr faktiskt. All cred till dig :) Kan ju börja att säga att jag totalt håller med dig, Bush-administrationen har gått emot demokratiska regler. Guantanamo-basen, Irak-kriget och Patriot Act är några av exemplena som får USA att framstå som en icke-demokrati. Jag missuppfattade isf JohnC:s inlägg(tror jag det var), för mig lät det som det handlade om en diskussion huruvida faktumet att FBI skapades av eliten var skumt. Något jag nekade till. Hur skapandet gick till har jag inte satt mig in i, och tar gärna del av lite mer uppgifter om detta(har endast läst det som står på FBI:s hemsida). Du menar alltså att FBI nuförtiden styrs av en liten sluten grupp? Det ställer jag mig däremot tveksam till. Tar gärna del av fakta om detta dock, då jag inte är så insatt i detta.
Posted on: 2008/8/12 17:41
|
|||
|
/
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
FBI är ju precis som CIA något av en regering i regeringen. Ett organ som det är väldigt svårt att få insyn i. En film som du borde kolla, som jag tycker öppnar ögonen ganska mycket till hela grejen med konspirationen eftersom att den förklarar varifrån hela konspirationen kommer är http://video.google.com/videoplay?docid=-9050474362583451279
Var kommer pengar ifrån?
Posted on: 2008/8/12 23:22
|
|||
|
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"
"The real action is in the reaction" "Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..." |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Du leker mycket domare, jag svarar sa gott jag kan formulera mig, men kan inte skifta "sprak" sa du kan fatta battre eftersom jag inte vet vad du fattar eller hur du skall "hora" for att fatta battre, jag svarar inte den person jag skriver till for det mesta personligen utan forsoker tala till fler, om du inte fattar, ar jag ingen aning om, att du sager detta ar inget bevis, du kan ju ljuga. Ovidkommande om du sitter och bedommer vad som ar bra eller daligt eftersom du jobbar med att tjata emot, du sager det sjalv, detta marks tydligt, och foder (ochsa) att man vill ge dig info, men det gar segt tycker jag, vi far se om man ger upp, eller kampar pa med dig, den dagen du klassas zink/zpz2 av mig, blir det annat, da ar det for att "asvaloja" dig som den lognare, jag da kommer anse dig vara, efetrsom dessa personer verkar ljuga fritt och "hitta pa" "fakta" de inte presenterar som varken ar sant logiskt eller ens ett svar pa fragan. Tyvarr. Jag kan inte 'tavla" i att hjalpa folk forsta, jag ger information, inte terapi, men vet att man kan vara battre, jag ser det som jag ser det, och skriver fritt, sitter inte och sparar lankar och ammunition som man ser att en del gor, for att kunna fa en "hit" men man ser att denna gamla info oftast inte svarar poa den specifika fraga som gallde, sa det blir mest patetiskt, kanske alla skulle komma ut med sitt raqtta namn har sa skulle skarvandet avta, ar ni for fega? Personligen har det varit ett steg i ratt riktning, det kandes lange fel, att gomma sig bakom "nick" dessutom kan man smita. Jag kan inte smita idag, och har alt att inte gora det heller pa nat satt, jag rekommenderar detta varmt, eluiten vet vilka de flesta ar anda, med sin kontrollmaskin, ar det skrivet pa internet, vet de av vem, 99.99% du maste vara expert for att slippa undan, fan vet vad de har for metoder, men satelliter kan urskilja en manniska pa gansstilen, finns sakert liknande for fraser eller ord, tidpunkter och lokalisationer, jag har last om kartlaggningsprogram som polisen har, se samlar info om allt, och kan sedan avgora vilket brott det ar troligt att man har begatt, det varsta ar att det funkar, men jag tror rent praktiskt (har menas hoppas) att de far sa mycket infor att de skiter ner sig. GW Person var en klippa pa att beratta om detta... Men a andra sidan kommer clonade hyperintelligenta manniskor att jobba med dessa saker, sa begavad personal kommer de ha miljontals av i sina bergrum, som jobbar med att "rakna" alla faren. Sen till kontentan, du bedomer mig fast du inte fattar vad jag prtatar om, detta ar som att bedoma en vagvisare, som skulle visa vagen i barskogen, fast man aldrig traffade honom, for man drog sin slutsats innan man plockade baren, man somnade istallet, och det vart pizza istallet for sylt, det ar inte rimligt av dig att gora sa, eftersom alla vet att du inte vet detta, jag har i vartfall ratt i sak, inte du, och du visade inget forklarade inget eller bevisade kalla, som du sjalv KRAVER!!!!!och det jag sager ar en metafor, om du inte gillar metaforer skiter jag i, eftersom jag har ratt att prata som jag vill. Den som fattar infon drar ett garv, men den som inte fattar fattar inget, detta ar ju bra om man inte vill forolampa nan. Infot far du fatta pa egen hand, det kan ingen hjalpa dig med.... det du bad om var inte en filosofisk forklaring, du bad om bevis, jag skrev vad som var bevis, CIA skapade AL qaida, men da menade du att man maste ha kalla, sen muckade du om kallan, fast allt ar overbevisat, detta visar hur du "jobbar" mer intresserad av att man skall serva dig, an att fatta, du hade kunnat letat sjalv, du fick i princip 99% riktig info, men gnallde bara for att forfattaren hade nat namn med i sin post som du klagade pa, skall man hitta en 100% korrekt sida nanstans? Det kan vara multipla amnen i samma sida, men infon om det man vill visa ar korrekt, man maste anvanda VILJA for att kunna fatta, VILL man sa kan man vill man inte kan man inte fatta, enklare kan det inte bli egentligen, personligen lagger jag mer energi an va 20 sana som du har gjort pa att forklara, sjalv har du inte visat nat alls i denna sak, du skulle sjalv bevisa att Bin laden och Alqaida var sant, det har du inte gjort, for du fick reda pa att for manga redan tyckte det var gammal skapmat! Tja vad vet jag, vi ar alla ensamma i var egen okunskap, man maste ga vidare ensammen, ingen kan trosta knyttet, glom det, det ar inte mer synd om den ena eller den andre, nar jag borjade med detta fanns inget forum att fa reda pa saker i(innan jag hittade detta tex, men fick pa kaften for fluor, idag accepterat, chemtrails, samm osv, det jag talade om var "fel" men bara fore egentligen, dettaq var trist som satan men idag fattar jag att dessa personer, antingen ljuger eller inte fattar... jag laddade hem filer 24/7 och slukade info, kollade laste och lyssnade 10 timmar per dygn i tva ar, idag kan man kryssa snabbare for att man vet en del, men man kan inte "ge" nan sin kunskap, det kanns som om det ar det som menas, nar man skall forst "forklara" sedan "visa kalla" sen "resonera" Alla dessa steg ar kunskap. Kunskapen var AQ grundades av CIA, det kan du inte acceptera. Det ar tidskonsumerande och en strategi fran elitens desinformatorer att jobba pa detta satt, allts askiter jag i det, tots lagt (hehe skite i det ochsa) betyg av dig, mitt ord ar, se den som har ogon, hor den som har oron, det dar, "bild/video, kalla, bevis" Visar mer an vad du tror, om vem du ar och vad du ar. Luktar det skumt kan det vara en hund begraven liksom, perspnligt vabnskapligt tips till dig ar att du skall vara lite mer odmjuk med folk som ens svarar, jag far tex inte manga svar pa mina poster, antagligast for att jag ar sa kass, men att svara folk som tog sig tid, att hjalpa, inte stjalpa, kraver lite "tack" i form av att man inte bjafsra som en unge, annan sak ar om man sager en sak och folk skriker rakt ut, tex zink eller zpz2 (forlat inget personligt, men jag vill forklara) behover man inte bemota detta anser jag, men om jag fragar, vet nan vem som startade xxx, eller gjord ddd, da hoppar man inte pa som du gor, for ingen bryr sig i botten om att JUST DU inte fattar, man har nog att fatta allat man inte fattatr sjalv, for hor och hapna, ibland fattar jag zero. Mwen jag star for det. skillnaden ar omega. Ge mig pisk om jag inte erkanner, sa man far verklig hjalp att avancera i kunskap!!!!!!!!! Har du last allt detta och inte fattar nat, sag det, sa (kanske) du slipper min svada, det ar vad jag tanker, inte vad jag kan "lanka" till eller "googla" men det ar sant, om fel har begatts papeka garna!
Posted on: 2008/8/13 3:57
Edited by JohnC on 2008/8/13 4:21:07
Edited by JohnC on 2008/8/13 4:32:26 |
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Wow JohnC, det var inte lite text :) Tänker bara svara kort eftersom jag ska iväg nu:
Jag sitter inte om bedömmer, däremot säger jag emot när jag anser att något går fel till. Om en källa är felciterad eller om någon skriver något jag finner tveksamt så hojtar jag till. Jag tycker snarare detta hjälper diskussionen framåt då man kan se vilka källor som är mer trovärdiga än andra samt att man faktiskt lär sig något på vägen. Vi har bevisligen olika åsikter om zpz2 och sink, för vad jag har sett så är de de mest vettiga personerna här inne. Att eliten avslyssnar oss tror jag inte på, men detta är endå ingen diskussion som är värd at ta i denna tråden. Jag väljer fakiskt att inte svara på resten då det, 1. Inte har mycket med det jag snackat om att göra, 2. Det helt för mycket att svara på i ett inlägg.
Posted on: 2008/8/13 10:03
|
|||
|
/
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
"Man is handicapped by facing a conspiracy so monstrous that he can not believe it exists."
Och det gäller för nästan alla här i världen tyvärr. Nästan alla är handikappade utan att veta om det :) Kom inte ihåg vem jag citerar. Återkommer angående det senare. |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login