vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 »

Anonym
Re: Sanningen om 911 - Att få människor att radikalt ändra åsikt i denna fråga
Nja...familjen Bhutto är väl som politiska familjer är mest, maktlystna...
Usama lider enligt många av en allvarlig njuråkomma som kräver dialys. Ställen han hänger ut på bombas regelbundet sedan sju år tillbaka. Han syns aldrig på bevisligen färsk bild, trots att han diggar att vara på TV... Bevis? Nej. Men jag sätter min hatt på att karln har varit död i snart ett decenium. Både al-Zahwahiri o Bush behöver honom, trots att en död Usama skulle kunna vara ett propagandaverktyg för båda.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Paradoxer skrev:
Quote:

Twoofer skrev:
Jag skriver något om jag nämnt i tidigare trådar. Om nu USA:s regering vill att befolkningen ska tro att han är död, varför går de inte ut och säger att han är död??? Istället är det Benzir Butto som är det enda som säger detta. Tycker du det är logiskt att fastställa någons död för att EN person säger så?
Benazir Bhutto (Du kopierade Miksjos stavfel) var en renhårig och stor politiker som tyvärr blev mördad själv. Av någon anledning stödde hon dock talibanerna, så jag tror inte att dessa var så hemska som USA framställt dem.
CIA pekar förresten ut talibanerna som skyldiga till mordet...

Finn något fel med detta...

Dessutom skulle världen andas ut om USAma bin Laden var död. USA vill gärna ha honom att skrämmas med... ungefär som the boogeyman

Lösa teorier igen. Tror du att världens befolkning upplever någon sort universal konstant rädlsa för Usama Bin Laden? Och du tror även att Bin Laden är den enda terroristen folk är rädda för? Terrorism är relativt utbrett och kommer inte att avta märkbart ifall Usama Bin Laden dödas.

Posted on: 2008/8/6 19:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Paradoxer skrev:
Det handlar väl om ramar. Man vet någonting som ska uppnås och sedan ser man någonting som passar inom ramen för att detta ska uppnås.

Det är FAKTA att USA samarbetade med talibanerna, Saddam Hussein och USAma bin Laden och att dessa nu är undanröjda. Hur är detta spekulationer?
Spekulationer blir det när man talar om saker som ska ske.

Spekulationer = privat fundering, gissning, begrundan, reflexion

Som jag sa innan nekade jag inte till att USA har sammarbetat med fiender, du sa däremot innan att de fortfarande gjorde det vilket jag sa var spekulationer.

Posted on: 2008/8/6 19:13

Anonym
Quote:

Twoofer skrev:
Som jag sa innan nekade jag inte till att USA har sammarbetat med fiender, du sa däremot innan att de fortfarande gjorde det vilket jag sa var spekulationer.
De har en rad samarbeten som är fientliga för andra...

Spekulera betyder anta och uppskatta.

att reflektera är däremot synonym till att begrunda.

Var du får privat fundering ifrån vet jag inte, men synonym på detta är väl främst teori?

See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Terrorism är relativt utbrett och kommer inte att avta märkbart ifall Usama Bin Laden dödas.

Kom ihåg att den absolut främsta orsaken till att dö en våldsam och onaturlig död är att bli dödad av staten. Antingen genom dess militär, genom dess polis (och hemliga polis), eller genom dess underrättelsetjänster.

Att bli dödad av en terrorist, eller av en kriminell, kommer lååååångt långt långt ner på sannolikhetsskalan.

Posted on: 2008/8/6 19:18

See User information
Spekulationer? från vems sida ?

US backing terror networks in Pakistan’
Brödtext: ----------------- Bulletin Message -----------------
From: Reclaim Your Mind
Date: Aug 6, 2008 1:29 PM

‘US backing terror networks in Pakistan’

PRESS TV
Tuesday, August 5, 2008

Pakistan has accused the US of backing militancy within the country, saying this goes against the spirit of so-called war on terror.

Pakistani the News quoted official sources as saying on Tuesday that strong evidence of American acquiescence to terrorism inside Pakistan was outlined by President Pervez Musharraf, Chief of Army Staff General Ashfaq Pervez Kayani and Director General Inter-Services Intelligence (ISI) Lt. Gen. Nadeem Taj in their separate meetings with US Chairman Joint Chiefs of Staff Admiral Michael Mullen and CIA Deputy Director Stephen R Kappes on July 12 in Rawalpindi.

FULL ARTICLE @ http://firsttheyignoreyou.blogspot.co ... networks-in-pakistan.html

Posted on: 2008/8/6 19:20
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
USAma bin Laden har USA lagt ner massor med pengar och resurser att programmera in i folks medvetande för att skapa rädsla och ge terrorism ett ansikte. De kan dessutom styra denna bild.
Fråga t10 personer på stan om de kan namnge en terrorist och jag lovar de flesta kommer att namnge USAma bin Laden förutom de som vill glänsa en aning.
Förlorar USA honom kommer de att förlora kontrollen över fölks rädsla.

See User information
Quote:

Paradoxer skrev:
Quote:

Twoofer skrev:
De har en rad samarbeten som är fientliga för andra...

Spekulera betyder anta och uppskatta.

att reflektera är däremot synonym till att begrunda.

Var du får privat fundering ifrån vet jag inte, men synonym på detta är väl främst teori?

Jag citerade helt enkelt direkt från en ordbok som heter Gustavs ordböcker som finns att köpa på diverse nätbutiker. Om de har fel vet jag inte, men det är väl möjligt. Men vi säger att spekulera betyder anta, varför sa du då att det måste röra sig om framtiden?

Posted on: 2008/8/6 19:31

See User information
Quote:

miksjo skrev:
Quote:

Twoofer skrev:
Terrorism är relativt utbrett och kommer inte att avta märkbart ifall Usama Bin Laden dödas.

Kom ihåg att den absolut främsta orsaken till att dö en våldsam och onaturlig död är att bli dödad av staten. Antingen genom dess militär, genom dess polis (och hemliga polis), eller genom dess underrättelsetjänster.

Att bli dödad av en terrorist, eller av en kriminell, kommer lååååångt långt långt ner på sannolikhetsskalan.

Jaså. Eftersom du vet detta så säkert skulle du väl kunna backa upp detta med lite källor.

Posted on: 2008/8/6 19:32

See User information
Quote:

gaston skrev:
Spekulationer? från vems sida ?

US backing terror networks in Pakistan’
Brödtext: ----------------- Bulletin Message -----------------
From: Reclaim Your Mind
Date: Aug 6, 2008 1:29 PM

‘US backing terror networks in Pakistan’

PRESS TV
Tuesday, August 5, 2008

Pakistan has accused the US of backing militancy within the country, saying this goes against the spirit of so-called war on terror.

Pakistani the News quoted official sources as saying on Tuesday that strong evidence of American acquiescence to terrorism inside Pakistan was outlined by President Pervez Musharraf, Chief of Army Staff General Ashfaq Pervez Kayani and Director General Inter-Services Intelligence (ISI) Lt. Gen. Nadeem Taj in their separate meetings with US Chairman Joint Chiefs of Staff Admiral Michael Mullen and CIA Deputy Director Stephen R Kappes on July 12 in Rawalpindi.

FULL ARTICLE @ http://firsttheyignoreyou.blogspot.co ... networks-in-pakistan.html

Du citerar fel. Den hela artikeln är från http://www.presstv.ir/detail.aspx?id=65701§ionid=351020401 ,
varpå den blivit citerad av en bloggare.

Jag förmodar att du läst artikeln, och ifall du har det så skulle du se att det är anklagelser mot USA det handlar om. Det är inte fakta som presenteras.

Posted on: 2008/8/6 19:37

Anonym
Quote:

Twoofer skrev:
Jag citerade helt enkelt direkt från en ordbok som heter Gustavs ordböcker som finns att köpa på diverse nätbutiker. Om de har fel vet jag inte, men det är väl möjligt. Men vi säger att spekulera betyder anta, varför sa du då att det måste röra sig om framtiden?
Av den enkla anledning att det jag sagt faktist hänt. Du håller ju dessutom med om detta.
Du inbjöd mig att prata om andra samarbeten USA haft, men jag avböjde, då kallade du det att detta hade varit spekulationer ändå, fast du själv håller med om att USA samarbetat med de jag räknade upp.
Du bjöd också upp att jag skulle ge spekuleringar på vad som skulle inträffa för att någonting som du också höll med om skulle hända - nämligen att USA skulle invadera iran.
Varför måste jag då spekulera om hur detta uppnås?

Vad är dina egna tankar om hur USA ska kunna invadera iran?
spekulerar du först så spekulerar jag sen.

Anonym
Quote:

Twoofer skrev:
Quote:

miksjo skrev:

Jaså. Eftersom du vet detta så säkert skulle du väl kunna backa upp detta med lite källor.

Helst skulle jag vilja be dig att ge dig men det kommer du ju inte att göra eller hur?
Jag tar fram en god källa till miksjos påstående, en historiabok från grundskolan. Ett par exempel:

Andra världskriget, minst 50 000 000(statligt mördande)

Europeisk terrorism, mindre än 10 000 döda.

Jag har tyvärr ingen bra siffra på mordstistiken men tror du att fler än 49 990 000 har mördats i Europa de senaste femtio åren?

Vet du vad? Kan du inte sluta ifrågasätta saker som bara kräver allmänbildning, huvudräkning o Google. Forumet blir så mycket trevligare om beviskraven ligger en bit över "jorden är rund"...

See User information
Quote:

Paradoxer skrev:
USAma bin Laden har USA lagt ner massor med pengar och resurser att programmera in i folks medvetande för att skapa rädsla och ge terrorism ett ansikte. De kan dessutom styra denna bild.
Fråga t10 personer på stan om de kan namnge en terrorist och jag lovar de flesta kommer att namnge USAma bin Laden förutom de som vill glänsa en aning.
Förlorar USA honom kommer de att förlora kontrollen över fölks rädsla.

Att Usama Bin Laden blivit mest känd beror ju på att han stod bakom 911 och att han erkänt i videor att han stått bakom attackerna. Det tror jag vi båda kan vara överens om. Att du sedan påstår att detta är något USA gjort för att medvetet sätta folk i skräck är en helt annan femma.

Tror verkligen inte folks rädsla hänger på Usama Bin Laden.

Posted on: 2008/8/6 19:42

Anonym
Quote:

Twoofer skrev:

Att Usama Bin Laden blivit mest känd beror ju på att han stod bakom 911 och att han erkänt i videor att han stått bakom attackerna.

Kan du bevisa den andra delen av den meningen?

See User information
Quote:

Despierto skrev:
Quote:

Twoofer skrev:
Quote:

miksjo skrev:

Helst skulle jag vilja be dig att ge dig men det kommer du ju inte att göra eller hur?
Jag tar fram en god källa till miksjos påstående, en historiabok från grundskolan. Ett par exempel:

Andra världskriget, minst 50 000 000(statligt mördande)

Europeisk terrorism, mindre än 10 000 döda.

Jag har tyvärr ingen bra siffra på mordstistiken men tror du att fler än 49 990 000 har mördats i Europa de senaste femtio åren?

Vet du vad? Kan du inte sluta ifrågasätta saker som bara kräver allmänbildning, huvudräkning o Google. Forumet blir så mycket trevligare om beviskraven ligger en bit över "jorden är rund"...

Jag tolkade hans inlägg som att det handlade om nutid. Jag citerar
"Kom ihåg att den absolut främsta orsaken till att dö en våldsam och onaturlig död är att bli dödad av staten. Antingen genom dess militär, genom dess polis (och hemliga polis), eller genom dess underrättelsetjänster.

Att bli dödad av en terrorist, eller av en kriminell, kommer lååååångt långt långt ner på sannolikhetsskalan."

Posted on: 2008/8/6 19:47

Anonym
Quote:

Twoofer skrev:
Det mest självklara kan vara svårt att påvisa källa.
Det har ju dessutom framkommit att du inte godkänner den källhänvisning som presenteras här och de källor du skulle godkänna knappast skriver om dessa saker

Anonym
Quote:

Twoofer skrev:

"Kom ihåg att den absolut främsta orsaken till att dö en våldsam och onaturlig död är att bli dödad av staten. Antingen genom dess militär, genom dess polis (och hemliga polis), eller genom dess underrättelsetjänster.

Att bli dödad av en terrorist, eller av en kriminell, kommer lååååångt långt långt ner på sannolikhetsskalan."

Krigen i Irak o Afghanistan, dessvärre uppgiftslösa men det fins väl ingen anledning att tro att det inte handlar om hundratusentals dödsoffer.
Kaukasus, samma sak. Ryssen håller locket på men de döda räknas nog med sex siffror nu.
Somalia, Sudan, Palestina. Lågintensiva krig med tusentals offer om året.
Kriget i Colombia.

Bortsett från allt annat, du verkar inte ägna dig åt "de-bunking", du verkar ägna dig åt hårklyverier o ordmärkande...

Anonym
Quote:

Twoofer skrev:
Att Usama Bin Laden blivit mest känd beror ju på att han stod bakom 911 och att han erkänt i videor att han stått bakom attackerna. Det tror jag vi båda kan vara överens om. Att du sedan påstår att detta är något USA gjort för att medvetet sätta folk i skräck är en helt annan femma.

Tror verkligen inte folks rädsla hänger på Usama Bin Laden.

Kan du ge källa på denna video?

Hört uttrycket "We have nothing to fear than fear itself"?

USAma bin Laden är psykologi. Precis som det blir svårare för en våldsman att ta livet av dig om du berättar för honom om dina barn, fru och om ditt liv. Du infäster ett ansikte för din tilltänkta baneman. Precis på samma sätt är det lättare att vara rädd för något du kan sätta ett ansikte på. På det sättet blir det reellt. Ondskan och terrorn blir "mänsklig"

See User information
Quote:

Despierto skrev:
Quote:

Twoofer skrev:

Att Usama Bin Laden blivit mest känd beror ju på att han stod bakom 911 och att han erkänt i videor att han stått bakom attackerna.

Kan du bevisa den andra delen av den meningen?

Kommer inte åt Youtube av någon anledning men här är iaf två länkar som beskriver hans erkännande:

http://www.pbs.org/newshour/updates/binladen_10-29-04.html

http://www.cbsnews.com/stories/2004/10/30/terror/main652425.shtml

Posted on: 2008/8/6 19:54

See User information
Quote:

Paradoxer skrev:
Quote:

Twoofer skrev:
Det mest självklara kan vara svårt att påvisa källa.
Det har ju dessutom framkommit att du inte godkänner den källhänvisning som presenteras här och de källor du skulle godkänna knappast skriver om dessa saker

Håller med dig, och här uppstår ju självklart ett problem. Jag tänker inte endast ta fakta från konspirationssidor, lika självklart som ingen endast borde ta fakta från debunkingsidor.

Posted on: 2008/8/6 19:57

Anonym
Att ge CBS som källa är ju löjligt.
Du sa ju själv att det var dom och inte FOX som visade rapporten att WTC7 rasat 20 minuter innan det rasade.
Hur trovärdiga är dom?

Källa på att det var CBS förresten?

Ska jag vara helt ärlig tycker jag att källhänvisning är "a pain in the ass"
Enda gången det är ok är för uppsatser osv, men det är alldeles för tidskrävande att uppge källa för befäst kunskap

See User information
Quote:

Despierto skrev:
Quote:

Twoofer skrev:

Krigen i Irak o Afghanistan, dessvärre uppgiftslösa men det fins väl ingen anledning att tro att det inte handlar om hundratusentals dödsoffer.
Kaukasus, samma sak. Ryssen håller locket på men de döda räknas nog med sex siffror nu.
Somalia, Sudan, Palestina. Lågintensiva krig med tusentals offer om året.
Kriget i Colombia.

Bortsett från allt annat, du verkar inte ägna dig åt "de-bunking", du verkar ägna dig åt hårklyverier o ordmärkande...

Jag kan inte förstå hur man kan konstatera en sak som "den absolut främsta orsaken att dö en våldsam och onaturlig död är att bli dödad av staten" utan att visa någon som helst bevisning på detta. Att krig skördar liv är självklart, men oftast, i t.e.x. Palestina är det väl inte staten som skördar dessa liv? Det är väl endå olika grupper som har olika uppfattningar om saker och ting. Att staten skördar så mycket liv att det kan påstås vara "den absolut främsta orsaken att dö en våldsam och onaturlig död" håller jag mig mycket tveksam till.

Mina första inlägg var de-bunkande av Berry Jennings kommentar om WTC7. Har även försökt debunka teorin om att explosioner betyder bomber. I denna tråden var det inte ens jag som började påpeka saker, utan någon gav frågan om varför inte usama bin laden är efterlyst för 9/11 varpå jag började diskutera.

Sen kanske du inte ska dömma personer så snabbt, har trots allt bara varit medlem i tre dagar.

Posted on: 2008/8/6 20:05

See User information
Quote:

Paradoxer skrev:
Att ge CBS som källa är ju löjligt.
Du sa ju själv att det var dom och inte FOX som visade rapporten att WTC7 rasat 20 minuter innan det rasade.
Hur trovärdiga är dom?

Källa på att det var CBS förresten?

När sa jag detta?

Posted on: 2008/8/6 20:06

Anonym
I Palestina orsakar de judiska staten den absoluta flertalet döda. Alla andra påståenden är sionism. Så enkelt är det faktiskt.

De har varit tre flitiga dagar du...

« 1 2 (3) 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper