vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Chedckerboard floor in Un building!

See User information
Kollade CNN imorse, sag att det var cherckerboargolv i UN skrapan.

En frimurarlodge alltsa!

Freemason Checkerboard
Resized Image

Posted on: 2008/8/5 11:17
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Chedckerboard floor in Un building!

See User information
FN-skrapan var donerad av Rockefeller-familjen, som byggdes på en plats där dom förr slaktade lamm på. Mycket symboliskt.

Vidare:

"The UN and the Occult

New American, The, Oct 22, 2001

The UN's "Meditation Room" (left) is a sort of New Age monument to the many UN-affiliated New Age and occultic groups like the Lucis Trust and the UN's Society for Enlightenment and Transformation. Stained glass near the entrance to the Meditation Room displays pagan symbolism like the god Pan (right). To those unfamiliar with the UN, such symbolism may seem out of place. But the UN sees religion and mysticism as integral to its plans. Building "a new world order requires a sense of moral obligation.... We need a spiritual catalyst to bring about change," said Samuel Insanally, a former president of the UN General Assembly.

Former UN Assistant Secretary-General Robert Muller believes that the UN represents the "body of Christ" and that "divine or cosmic government" is the real goal of the United Nations. "If Christ came back to earth," enthused Muller, "his first visit would be to the United Nations to see if his dream of human oneness and brotherhood had come true." One wonders what Christ would have to say about the UN's support of Communists and mass murderers generally, its contempt for traditional Christian morality, and its substitution of the Almighty State for limited sovereign republican government under God."

http://findarticles.com/p/articles/mi_m0JZS/is_22_17/ai_n25037153

Posted on: 2008/8/5 13:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det var Dag Hammarskjöld som skapade "the meditation room".

Posted on: 2008/8/5 18:54

See User information
Var det Dag Hammarskjöld som skapade meditationsrummet? Förvånar mig inte eftersom det är ganska bra ide, antar att han använde det en hel del.
Inge skit om honom för finns det något att va stolt över som svensk så är det nog honom.

Posted on: 2008/8/5 21:26
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"The real action is in the reaction"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."

See User information
I vilken del skulle det va chackrutigt (antar att det är det du menar?) golv? Jag såg inget sådant när jag var där och jag besökte de flesta rummen...

Posted on: 2008/8/5 21:28
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."

See User information
Quote:

paskharen skrev:
I vilken del skulle det va chackrutigt (antar att det är det du menar?) golv? Jag såg inget sådant när jag var där och jag besökte de flesta rummen...

Dom visade detta pa CNN i morse.

Posted on: 2008/8/5 22:26
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

See User information
Quote:

paskharen skrev:

Kolla denna fran entren, skall vi spela ett parti Schack?

http://www.youtube.com/watch?v=PeSBcT1b1JU

Posted on: 2008/8/5 22:40

See User information
Det stämmer att golvet är chackrutigt, men det är ganska subtilt. När man är där inne är inte det chackrutiga golvet det första man tittar på. My bad...

Posted on: 2008/8/6 21:34

See User information
Quote:

paskharen skrev:
Det stämmer att golvet är chackrutigt, men det är ganska subtilt. När man är där inne är inte det chackrutiga golvet det första man tittar på. My bad...

Javisst ar det subtilt, men inte for en frimurare, da ar det helig mark i sakristian man star pa, men det var inte det golvet jag sag i CNN, det var en annan vaning, dar var det riktiga svartvita, i vestibulen, mer gratt, men det betyder samma sak, det var knappast slumpen som avgjorde. hela Fn loggan ar ju en frimurare/romersk symbol, sa visst platsar detta.

Posted on: 2008/8/6 21:52

See User information
Givetvis har du rätt i det du säger men jag har endå svårt att såga FN totallt. Som min pappa brukar säga till mig när jag kritiserar FN's existens: "Vore det bättre om världens ledare inte kunde prata alls med varandra och bara satt och nojade upp sig över att alla andra kanske tänker förklara krig?"
Dessutom är det ju faktiskt så att FN trupperna kan användas till mycket bra saker som att förhindra folkmord och liknande. Visserligen brukar det gå lite halv taskigt med de försöken till bra saker som görs men det beror ju mest på att de som håller i trådarna sätter käppar i hjulen hela tiden. Det finns dock mycket snälla människor inom FN, problemet är bara att om man blir för inflytelserik och för jobbig för frimurarna blir man nedskjuten av CIA över Kongo.
Men låter inte Paskharen som ett bra namn på FN's generalsekreterare? Man kanske bara får sitta i ett par månader innan man blir dödad men oj vad jobbigt de skulle ha det i de där månaderna

Posted on: 2008/8/6 22:19

See User information
Quote:

paskharen skrev:
Givetvis har du rätt i det du säger men jag har endå svårt att såga FN totallt. Som min pappa brukar säga till mig när jag kritiserar FN's existens: "Vore det bättre om världens ledare inte kunde prata alls med varandra och bara satt och nojade upp sig över att alla andra kanske tänker förklara krig?"
Dessutom är det ju faktiskt så att FN trupperna kan användas till mycket bra saker som att förhindra folkmord och liknande. Visserligen brukar det gå lite halv taskigt med de försöken till bra saker som görs men det beror ju mest på att de som håller i trådarna sätter käppar i hjulen hela tiden. Det finns dock mycket snälla människor inom FN, problemet är bara att om man blir för inflytelserik och för jobbig för frimurarna blir man nedskjuten av CIA över Kongo.
Men låter inte Paskharen som ett bra namn på FN's generalsekreterare? Man kanske bara får sitta i ett par månader innan man blir dödad men oj vad jobbigt de skulle ha det i de där månaderna

Du menar pa allvar att du tror att det INTE ar samma personer som styr FN och de som skapar krig, detta ar ju bevisat tre ganger om!

Alla varldskrig har skapats av eliten bla for att kunna skapa FN, som ar ute efter just dig.

Kan du visa att de har forhindrat folkmord overhuvudtaget? Rwanda tex, var Kofi annans fel, han drog bort trupperna, Darfur ar det senaste, balkan funkade inte, inte heller irak eller andra krig, sedan FN skapades har varlden aldrig sett mer krig och konflikt, det din farsa snackar om ar en vacker tanke, enbart.

Ungefar som dom sa nar man var liten for att man skulle ata upp, tank pa barnen i afrika. Nar man hellre ville skicka maten till afrika, vart det tyst!

FN heter ju UN, och UN betyder ETT pa franska.

United Nations betyder foresten Forenade Ormar. Nation=Serpent.

Vatikanen lika sa, "Helig orm", vilken slump va?

Posted on: 2008/8/6 22:30

See User information
Quote:

JohnC skrev:

Du menar pa allvar att du tror att det INTE ar samma personer som styr FN och de som skapar krig, detta ar ju bevisat tre ganger om!

Alla varldskrig har skapats av eliten bla for att kunna skapa FN, som ar ute efter just dig.

Kan du visa att de har forhindrat folkmord overhuvudtaget? Rwanda tex, var Kofi annans fel, han drog bort trupperna, Darfur ar det senaste, balkan funkade inte, inte heller irak eller andra krig, sedan FN skapades har varlden aldrig sett mer krig och konflikt, det din farsa snackar om ar en vacker tanke, enbart.

Ungefar som dom sa nar man var liten for att man skulle ata upp, tank pa barnen i afrika. Nar man hellre ville skicka maten till afrika, vart det tyst!

FN heter ju UN, och UN betyder ETT pa franska.

United Nations betyder foresten Forenade Ormar. Nation=Serpent.

Vatikanen lika sa, "Helig orm", vilken slump va?

Frågan är väll snarare om du tror att människor i naturen är så tillitsfulla och snälla att de inte behöver komunicera med varandra alls för att lita 100% på varandra och därför inte träna några truper eller gå till atack mot varandra i "förebyggande syfte"

Du säger att Rwanda var Kofi annans fel eftersom att han drog bort FN-trupperna men utan FN hade ju de aldrig funnits där från början. Som sagt så funkar allt stödet väldigt dåligt men det beror mest på att länderna i säkerhetsrådet aldrig vill agera. Att man aldrig skulle ha sett mer konflikt än sedan FN skapades stämmer inte riktigt, dock har FN funnits de senaste 50 åren vilket också är den tiden då världen har globaliserats mest så på sätt och vis stämmer det ju. Men att skylla det på FN tycker jag nästan är lite naivt. Jag menar, vi åker runt och golonialiserar hela världen, drar nya gränser framförallt i afrika och förändrar fundamentalt det sättet människor har levt där över ett par hundra år. Efter mycket bråk går vi med på att ge tillbaka landet till de som bor där men i varge land bor det ett antal olika stammar med helt olika etniskt ursprung och värderingar. Istället för att försöka lösa det hela på något sätt så drar vi bara därifrån. Det är klart att det kommer bli krig. Att förvänta sig något annat är faktiskt lite naivt.
Det min pappa säger är inte bara en vacker tanke utan något som är helt nödvändigt för att inte totalt kaos ska utbryta i en såhär globaliserad värld.

Det är klart att du inte kan skicka maten till afrika, det skulle aldrig fungera i praktiken. Det finns dock en liten poäng i det dom säger eftersom att ett av de största problem när det gäller bortslösade naturresurser ligger i all mat som slängs så om man inte tar mer än man äter upp slängs mindre mat (förutsatt att någon annan äter den mat du inte tar) vilket leder till mer lediga naturresurser vilket i en perfekt värld skulle leda till mat åt de fattiga. Jag vet att en sådan tanke är väldigt naiv men i teorin så finns det ju en poäng i det de säger.

Sen det där med betydelsen av namnet, det spelar ju ingen roll vad något heter. Låt oss ta några exempel: Den demokratiska republiken Kongo är inte helt demokratiskt såvitt jag vet, inte heller Folk republiken Kina styr direkt av folket.
Jag vet vilka som startade FN. Jag vet varifrån marken donerades. Jag vet vilka som satte igång krigen för att göra det nödvändigt. Men om en ond människa smider ett svärd för att döda det och du tar svärdet och dödar honom så dör han ju endå, utan svärdet hade du ju aldrig kunnat döda honom.
Jag menar bara att bara för att FN skapades av onda människor betyder inte det att goda människor inte kan arbeta där. Det pågår fortfarande en maktstrid om FN mellan de onda och de goda och om vi ska se på saken ur ett helhetsperspektiv sedan FN bildades så har situationen varit bra mycket värre inom FN än den är idag. Den har varit bättre men när dag hammarskjöld tillträdde platsen som generalsekreterare så var FN nästan som en förlängning av CIA.
Så illa är det inte idag, även om du kanske tror det. Folket har en relativt god insyn i vad som händer inom FN och det görs faktiskt bra saker också.
Det verkar vara en ganska utspridd tro här inne att såfort man börjar jobba för vissa delar av de statligt ägda delarna av samhället så blir man omedelbart ond. Jag tror att ni ser pyramiden som så mycket större än den egentligen är, man kan inte innesluta så mycket folk i en rörelse innan informationen läcker och goda människor gör inte vad som helst bara för att man säger det åt dem.
Var är tilltron till männskligheten?

Posted on: 2008/8/7 0:02

See User information
paskharen skrev:

Frågan är väll snarare om du tror att människor i naturen är så tillitsfulla och snälla att de inte behöver komunicera med varandra alls för att lita 100% på varandra och därför inte träna några truper eller gå till atack mot varandra i "förebyggande syfte"

Du säger att Rwanda var Kofi annans fel eftersom att han drog bort FN-trupperna men utan FN hade ju de aldrig funnits där från början. Skall vi vara glada for att de kan skryta med att de har ett tomt kontor dar, men inte hindrade att 1 miljon manniskor dog menar du? Knappast sager jag.

Som sagt så funkar allt stödet väldigt dåligt men det beror mest på att länderna i säkerhetsrådet aldrig vill agera. Usa menar du, som blockerar det mesta utom sina egna krig.

Att man aldrig skulle ha sett mer konflikt än sedan FN skapades stämmer inte riktigt, dock har FN funnits de senaste 50 åren vilket också är den tiden då världen har globaliserats mest så på sätt och vis stämmer det ju. Vilken slump att globaliseringen (NWO) gar hand i hand med FN och dess bildare NWO, det ar ju det jag sager, skall vi vara tacksamma for detta?

Men att skylla det på FN tycker jag nästan är lite naivt. Inte alls, den anvander FN som stod for sina brott.

Jag menar, vi åker runt och golonialiserar hela världen, drar nya gränser framförallt i afrika och förändrar fundamentalt det sättet människor har levt där över ett par hundra år. Efter mycket bråk går vi med på att ge tillbaka landet till de som bor där men i varge land bor det ett antal olika stammar med helt olika etniskt ursprung och värderingar. Istället för att försöka lösa det hela på något sätt så drar vi bara därifrån. Det är klart att det kommer bli krig. Att förvänta sig något annat är faktiskt lite naivt.Kolonialmaterna i Afrika, Hollan, storbrittanien och frankrike, har som metod, att satta minoriteter vid makten, som enbart kan skydda sig mot majoritteten genom militar diktatur, detta ar ingen slump, lar dig om hur de agerar, klart som fan att Fn ar skyldiga, se bara pa palestina, som Fn "delade ut" till ett gang ickejudiska Khazarer fr4an georgien, dvs zionisterna, dvs globalisterna, dvs, NWO, dvs bankerna, dvs eliten.

Det min pappa säger är inte bara en vacker tanke utan något som är helt nödvändigt för att inte totalt kaos ska utbryta i en såhär globaliserad värld.Knappast, fn kommer leda oss in i 3:e varldskriget, har du kollat nyheterna de sista aret ser du att de laddar for Iran. Farsan din har ingen koll, inte du heller. Det enda du kommer fa av FN ar ett didligt vaccin, och ditt chip.

Det är klart att du inte kan skicka maten till afrika, det skulle aldrig fungera i praktiken. Det finns dock en liten poäng i det dom säger eftersom att ett av de största problem när det gäller bortslösade naturresurser ligger i all mat som slängs så om man inte tar mer än man äter upp slängs mindre mat (förutsatt att någon annan äter den mat du inte tar) vilket leder till mer lediga naturresurser vilket i en perfekt värld skulle leda till mat åt de fattiga. Jag vet att en sådan tanke är väldigt naiv men i teorin så finns det ju en poäng i det de säger.Det finns ingen matbrist, men elitens, WTO ser till att det ar billigare att lata det ruttna an att salja det, aterigen dalig kunskap, 1986 kunde maten vi producerade pa jorden foda 18 miljarder manniskor, den maten kunde de ha skickat, kanske 200 miljoner har vs\ultit ihjal sedan dess, aterigen FN ligger inne med losningen, ingen annan, forutom de bakom dimridan, eliten, men eliten bankerna och fn, ar samma sak, dvs zionister/ khazarer, finns mycken bevios for detta, om man orkar inse det.

Sen det där med betydelsen av namnet, det spelar ju ingen roll vad något heter.
Nu har du fel igen, vi vet at eliten lagger mycket energi pa ochultism i namn, placeringar, datum, och matt eftersom det starker deras fantasi, alternativt, kan det ha en fysisk poang, men det mesta ar nog subliminal programmering, och ett oppet han mot de som noll fattar.

Låt oss ta några exempel: Den demokratiska republiken Kongo är inte helt demokratiskt såvitt jag vet, inte heller Folk republiken Kina styr direkt av folket.

Du kan inte hitta ett enda demokratiskt land som styrs av folket, det vi har ar inte freedom, det vi har ar "liberty" aterigen, orden spelar roll, tex "Human being" betyder monster, odjur, om det anvands i en rattegang, talar man om en person med NOLL rattigheter, du borde lyssna pa Tsarion, och Jordan Maxwell, sa du lar dig mer om symbolik, och ordkunskap. ett annat kul ord ar ordet system, som betyder KLOAK

Jag vet vilka som startade FN. Jag vet varifrån marken donerades. Jag vet vilka som satte igång krigen för att göra det nödvändigt. Men om en ond människa smider ett svärd för att döda det och du tar svärdet och dödar honom så dör han ju endå, utan svärdet hade du ju aldrig kunnat döda honom.Cirkel resonemang, vad ville du med detta, blanda inte ihop mig med NWO, dessutom vapenvagrade jag

Jag menar bara att bara för att FN skapades av onda människor betyder inte det att goda människor inte kan arbeta där. LOL men dom har ingen makt, bara dar for att ge legitimitet, sist det smallde var i Iraq, nar de avlivade chefen for Fn dar, for att han ville ha sitt kontor i landet, se pa den du. Finns inga goda manniskor vid makten. de stryker med.

Det pågår fortfarande en maktstrid om FN mellan de onda och de goda och om vi ska se på saken ur ett helhetsperspektiv sedan FN bildades så har situationen varit bra mycket värre inom FN än den är idag. Den har varit bättre men när dag hammarskjöld tillträdde platsen som generalsekreterare så var FN nästan som en förlängning av CIA.
FN och eliten och CIA ar samma personer, Dag hammare ochsa, Sverige ligger val framme i zionisternas mecka. men fa varken bryr sig eller vet, eller kan forsta nat...

Så illa är det inte idag, även om du kanske tror det. Folket har en relativt god insyn i vad som händer inom FN och det görs faktiskt bra saker också. Det har aldig varit samre med folks uppfattning om varlden, personligen skiter jag i det, eftersom jag inte vill ha det sa, och inte bidrar med krig och mord. Att varlden skulle vara lycklig kan man bara tro om man bor ensammen i en grop i urskogen, har du ingen koll alls?

Det verkar vara en ganska utspridd tro här inne att såfort man börjar jobba för vissa delar av de statligt ägda delarna av samhället så blir man omedelbart ond.
Det finns manga som rapporterar att politiker de kant, och haft personligt fortroende for, inte ar vad de varit efter ett antal ar i politiken, personligen tror jag att detta andras, nar de later sig bli besatta med entiteter, fran fjarde dimensionen, efter frimurare initieringsritualer vid llevel 40. Alan watt berattar om detta, bla.

Jag tror att ni ser pyramiden som så mycket större än den egentligen är, man kan inte innesluta så mycket folk i en rörelse innan informationen läcker och goda människor gör inte vad som helst bara för att man säger det åt dem. Dewt ar inte manga, totalt ar det bara 100 00 personer,som ligger bakom allts kit du ser, aterigen har du begransat dig till fantasier somn grund for dina teorier, resonemang som "det kan inte vara si eller sa manga i en konspiration, det skulle inte ga, osv, osv, ar bara skitsnack som grudar sig pa felaktiga gissningar, med daligt sjalvfortroende, och fattig fantasi. Du har inget stod for det du sager, mer an att du sager det, du har inte ens logik. i Manhattan projekt ingick fem ganger fleran i NWO, och det kom aldrig fram, innan det smallde i Japan, samma denna gang, det har tydligen inte kommit fram till dig i vart fall, man maste lyfta luren nar det ringer, annars far man ingen info.

Var är tilltron till männskligheten?Du far allt definera detta, snackar du om din farsa kan du glomma det, noll tilltro, dom klarar inte av att fatta det de se pa dumurken ens. FLUOR ar orsaken i de flesta fall, tv och media en annan.

Posted on: 2008/8/7 8:42

See User information
Jag ska ge dig ett mer utförligt svar senare men nu måste jag sova. Ska på URF imorn.
Under tiden kan du väll tänka på att ha en mera vänlig framförhållning och sluta att klanka ned så mycket på alla människor. Det kommer du inte särskillt långt med, förutom möjligen att kyla klimatet i samhället ännu mera och göra det alla människor skulle göra om världen vore en NWOares våta dröm, se monster överallt.
Okej, din världsbild bygger på att alla människor på toppen är besatta av entiteter från 4de dimensionen. Hur va det med människor som Gandhi? Finns det ens goda människor? Är inte du besatt av entiteter från 4de dimensionen?
Hur ska vi på ett konstruktivt sätt bekämpa det här utan att minska männskligheten ner till ett par miljoner och leva som jägare och samlare?
Jag tycker det är mycket whine och lite action!

Posted on: 2008/8/8 3:31

See User information
Quote:

paskharen skrev:
Jag ska ge dig ett mer utförligt svar senare men nu måste jag sova. Ska på URF imorn.
Under tiden kan du väll tänka på att ha en mera vänlig framförhållning och sluta att klanka ned så mycket på alla människor. Det kommer du inte särskillt långt med, förutom möjligen att kyla klimatet i samhället ännu mera och göra det alla människor skulle göra om världen vore en NWOares våta dröm, se monster överallt.
Okej, din världsbild bygger på att alla människor på toppen är besatta av entiteter från 4de dimensionen. Hur va det med människor som Gandhi? Finns det ens goda människor? Är inte du besatt av entiteter från 4de dimensionen?
Hur ska vi på ett konstruktivt sätt bekämpa det här utan att minska männskligheten ner till ett par miljoner och leva som jägare och samlare?

Nu far du ta och ge dig, du saknar argument, och kastar in allt utom diskbanken, du drar in din farsa i det hela, men far svar pa tal.

Lagg ner att prata med mig om du inte pallar, jag ar den jag ar. Vad du tycker ar vad du tycker, kanske inte lika mysigt som just DU vill, men det ar inte andras fel, inte heller mitt fel! Ghandi raknas inte, han ar dod.
Inte fan hade Bush lyssnat pa honom, han ger fan i paven fast han ljuger ocffentligt och sager han ar lristen, imnte ens den fasaden var han villig att skydda.

Krossa dina illusioner, det ar det som ar sanningen och vagen i detta. Hur man gor ar enskilt, liksom vad man gor efter att man krossat dem ar enskilt. Du tror att alla maste vilja samma sak,om det skall ga, detta ar ej korrekt. Fnss massor av bra saker att gora, det man skall sluta med ar att stodja eliten, mentalt, via skatter, eller i omrostningar som ar fejkade. Noll legitimitet till dem.

Posted on: 2008/8/8 12:07

See User information
Så din plan är att sitta på din röv och inte göra något förutom att låta bli att rösta och skita i att betala skatt...
Well then....
Starkt jobbat... Se upp så att du inte sliter ut dig bara...

URF FTW

Posted on: 2008/8/8 14:37

See User information
Quote:

paskharen skrev:
Så din plan är att sitta på din röv och inte göra något förutom att låta bli att rösta och skita i att betala skatt...
Well then....

URF FTW

Du ar duktig du som betalr skatt till NWO maskinen. Ring och beratta hur du kanner dig nar de hamtar just DINA BARN. Du har betalat for detta noje, haha

Jag kanner inte till nan som jobbar mer ideellt an mig. Vad gor du pa dagarna da, du borde lara dig nat vettigt mer an att hanga pa internet.

Sluta tro att du kan maipulera genom daligt samvete, Svenska Staten ar skyldig mig mycket, det skall jag ta igen med fet ranta.

Jag skrattar at "haftigt att betala, skatt, Mona Salin kramare som dig"

Betalar du in en tuisenlapp, far du tillbaka en krona.

Man ar dum i huvet om man tror det ar bra att betala skatt, du ar lurad grabben.

Posted on: 2008/8/8 19:52

See User information
Quote:

paskharen skrev:
Well then....

URF FTW

Märk väl att det i ovanstående inlägg inte står ett ord om att det på något sätt skulle vara bra att betala skatt. Endå är det det enda du bemöter. Slängar in lite om att du jobbar mest ideelt av alla du känner till, utan att gå in på för mycket detaljer och avslutar snyggt med ett par fördomar och personangrepp.

Vad är det med trogna vaken-medlemmar och personangrepp egentligen? är vi så osäkra på våran sak att vi måste vara lika dryga som A.J. för att få en chans att hävda oss?
Hur ska folk kunna ta oss på allvar om vi inte kan hålla en vettig debatt på en sansad nivå.

Posted on: 2008/8/10 2:16

See User information
Quote:

paskharen skrev:
Quote:

paskharen skrev:
Well then....

URF FTW

Märk väl att det i ovanstående inlägg inte står ett ord om att det på något sätt skulle vara bra att betala skatt. Endå är det det enda du bemöter. Slängar in lite om att du jobbar mest ideelt av alla du känner till, utan att gå in på för mycket detaljer och avslutar snyggt med ett par fördomar och personangrepp.

Vad är det med trogna vaken-medlemmar och personangrepp egentligen? är vi så osäkra på våran sak att vi måste vara lika dryga som A.J. för att få en chans att hävda oss?
Hur ska folk kunna ta oss på allvar om vi inte kan hålla en vettig debatt på en sansad nivå.

Lagg ner att posta om du inte pallargrabben, du har inget att komma med, du ljuger!

du hade 2 st pastaenden.

1 sitta pa din rov.
2 inte betala skatt.

Ja bemotte bada personangrepp? du skojar, jag vet att du ar sur for att ammunitionen ar slut,men sa gar det om man pangar pa for hart, lar dig din laxa och ga vidare som alla andra far gora!

Det ar inte extra synd om dig bara for att du saknar argument och retorik, att du inte kan ta ironi, ???, eftersom du tar det som personangrepp har du fattat logiken i ironin, men beskyller mig sa att du flyttar fokus fran din bristande formaga, som sagt, sluta ljug, och stick inte ut hakan med losa argument.

Jag ar van att ta skit fran manga pa internet, det ar sa det funkar pa internet, tar du at dig ar du lojlig, du maste kunna skilja pa SAK, och PERSON, aven om nan kallar dig idiot, blir du inte det bara for att dethar skrivits pa natet?

Om du skriver sak, och sak, bedoms idiotisk, ar det saken som far uttala sig, skriver du att jag ar dum i huvudet, sa faller det bara over dig, eftersom du inte ens fattar vad man menar.

Kamma till dig har jag fatt hora for ett par dagar sedan.

Alldeles utmarkt ordval, med tanke pa att jag hade fel, men jag bad om ursakt, i detta fall skall du gora detta, eftersom du ljuger och kommer med falska beskyllningar, du snackar skit helt enkelt.

Har du frikort for detta har, sluta med ossanningar och konsoirationer.

Posted on: 2008/8/10 11:45

See User information
Quote:

JohnC skrev:
du hade 2 st pastaenden.

1 sitta pa din rov.
2 inte betala skatt.

Finn fem fel, i denna om du skall klaga ens!

Posted on: 2008/8/10 12:08

See User information
Quote:

JohnC skrev:
du har inget att komma med, du ljuger!

du hade 2 st pastaenden.

1 sitta pa din rov.
2 inte betala skatt.

På vilket sätt ljuger jag? vilka är mina lögner?

De två påståendena var inte riktigt menat som påståenden utan mera som frågor för att bemöta ditt:
Quote:

JohnC skrev:
Jag kanner inte till nan som jobbar mer ideellt an mig. Vad gor du pa dagarna da, du borde lara dig nat vettigt mer an att hanga pa internet.

Sluta tro att du kan maipulera genom daligt samvete, Svenska Staten ar skyldig mig mycket, det skall jag ta igen med fet ranta.

Jag skrattar at "haftigt att betala, skatt, Mona Salin kramare som dig"

För av vad jag kan få fram så verkar det vara det enda konstruktiva som du ägnar dig åt.

Jag skulle vilja återgå till frågan som jag ställde ett antal inlägg tillbaka och stoppa den totalla urspårning av debatten som har börjat ske

Quote:

paskharen skrev:

Hur ska vi förändra samhället? Att du beskyller varenda statlig instans enda ned till kommunalkontoret kommer inte leda till något konstruktivt alls. Man måste använda de statliga instanserna som redan finns.
Jag tror att anledningen att en revolution aldrig lyckas nu för tiden är för att de som verkligen brinner för något vägrar följa spelreglerna. Om du bryter mot reglerna och försöker förändra systemet så kommer bara polisen och tar dig. Du måste hålla dig till regler och förändra samhället innifrån. Något annat är inte möjligt, det är de alldeles för smarta för att låta dig göra.
Man måste utnytja system som FN för att avslöja och stoppa dem.

Sen undrar jag fortfarande om du tycker det skulle vara bättre om det inte fanns någon möjlighet för världens olika ledare att prata med varandra?

2 väldigt enkla konkreta frågor. Strunta i att bemöta allt det andra.
Alltså:
1) Hur ska vi på ett konstruktivt sätt bekämpa det här utan att minska männskligheten ner till ett par miljoner och leva som jägare och samlare?

2) Vore det bättre om det inte fanns någon möjlighet för världens olika ledare att prata med varandra?

Posted on: 2008/8/10 18:44

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper