vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 3 4 5 (6) 7 8 9 10 »

Re: BBC inleder diskussion om WTC 7

See User information
Quote:

emil322 skrev:
rätt intresannt med den "felsägningen" som dom gjorde när dom "raporterade i chaoset"..
Dom råkade säga fel om en byggnad, som råkade av en mystisk händelse vara exakt den byggnaden som sedan rasade.. hmpf..

Slumpen.. Den tenderar att alltid vara i din fördel zpz..

Av en mystisk anledning? Som jag och zpz redan sagt kom det rapporter om 7:an innan den hade rasat. Dessa rapporter(som zpz precis länkat till) har antagligen, mitt bland kaoset, blivit fel och BBC rapporterade om att byggnaden redan rasat.

Posted on: 2008/8/7 19:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

emil322 skrev:
rätt intresannt med den "felsägningen" som dom gjorde när dom "raporterade i chaoset"..
Dom råkade säga fel om en byggnad, som råkade av en mystisk händelse vara exakt den byggnaden som sedan rasade.. hmpf..

Slumpen.. Den tenderar att alltid vara i din fördel zpz..

Det är ingen slump då brandmännen visste att byggnaden var under stor risk att kollapsa och hade avbrutit räddningsinsatsen och detta rapporterades det ju om. När dessa rapporter sedan vidareförmedlas i många led under kaotiska förhållanden är det lätt hänt att "kommer att kollapsa" förändras till "har kollapsat".

Posted on: 2008/8/7 19:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Dom visste inte ännu om de skulle dra ner byggnaden...

See User information
Quote:

Paradoxer skrev:

Ytterligare en debunker-sida dessutom...

Vad är det du inte finner trovärdigt med denna sida?
http://wtc7lies.googlepages.com/eyewi ... ntsofthewithdrawalfromwtc
Det är bara en stor samling citat från en massa olika brandmän och andra, och källan redovisas så du själv kan kolla upp att citatet stämmer.

Och här har du ju igen brandmannen som pratar om att WTC 7 kommer att rasa: http://www.youtube.com/watch?v=3HLDgjYuRHk

Quote:

CNN säger ju "has either collapsed or is collapsing" borde de inte veta det?

Du inser alltså inte vilket kaos av uppgifter som rådde den dagen? Att CNN uttalar sig om denna uppgift på detta osäkra sätt är väl ett bra bevis på hur osäkra uppgifter det var som förmedlades, och alltså hur lätt hänt det var att någon rapporterade fel.

Quote:

Madridskrapan brann I TRE DAGAR innan en liten del av den rasade ihop.

Nej, den brann ungefär ett dygn. Efter ca 2,5 h började delar av den kollapsa.
http://www.mace.manchester.ac.uk/proj ... BuildingFires/default.htm

23:00
Fire started at the 21st Floor
1:29
East face of the 21st floor collapsed
1:37
South middle section of several floors above the 21st floor gradually collapsed
1:50
Parts of floor slab with curtain walls collapsed
2:02
2:11
2:13
Floors above about 25th floor collapsed
Large collapse of middle section at about 20th floor
2:17
2:47
Southwest corner of 1 ~ 2 floors below about 20th floor collapsed
2:51
Southeast corner of about 18th ~ 20th floors collapsed
3:35
South middle section of about 17th ~ 20th floors collapsed
Fire broke through the Upper Technical Floor
3:48
Fire flame spurted out below the Upper Technical Floor
4:17
Debris on the Upper Technical Floor fell down

Posted on: 2008/8/7 19:46

See User information
Quote:
Jag Skrev:
Twoofer: Vad kan man säga om vad denna man, Barry Jennings har att säga då?. Han var ju i byggnad nr 7 under båda tornens kollaps(demolering). Det är ju ett ögon och öron vittne ifrån platsen. Kan vi veta bättre än honom eller ljuger han?.

Barry Jennings - 9/11 WTC7 Full Uncut Interview - 1

Barry Jennings - 9/11 WTC7 Full Uncut Interview - 2

Quote:
Twoofer Skrev:
Vad jag vet ljuger han inte. Förövrigt så kan du ju diskutera detta i tråden som handlar om just denne man och hans vittnesmål.

Du gnällde först över att folk inte höll sig till ämnet för att sedan rekommendera mig att prata om vad Barry Jennings(som enbart pratar om byggnad 7) säger i en annan tråd?. Nu får du skärpa dig!.

Sedan har du lyckats att göra mig väldigt förbryllad till på köpet. HUR, kan du säga att Barry Jennings inte ljuger, och samtidigt inte tycka att det är något konstigt med kollapsen av WTC 7???

Jag vill inte spekulera om hur du får ihop den biten, men som det brukar sägas, man kan inte både äta kakan och ha den kvar!.

Har du någon förklaring?, tack på förhand.

Posted on: 2008/8/7 19:52
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

See User information
Quote:

Blackie skrev:
Quote:
Jag Skrev:
Twoofer: Vad kan man säga om vad denna man, Barry Jennings har att säga då?. Han var ju i byggnad nr 7 under båda tornens kollaps(demolering). Det är ju ett ögon och öron vittne ifrån platsen. Kan vi veta bättre än honom eller ljuger han?.

Barry Jennings - 9/11 WTC7 Full Uncut Interview - 1

Barry Jennings - 9/11 WTC7 Full Uncut Interview - 2

Quote:
Twoofer Skrev:
Vad jag vet ljuger han inte. Förövrigt så kan du ju diskutera detta i tråden som handlar om just denne man och hans vittnesmål.

Du gnällde först över att folk inte höll sig till ämnet för att sedan rekommendera mig att prata om vad Barry Jennings(som enbart pratar om byggnad 7) säger i en annan tråd?. Nu får du skärpa dig!.

Sedan har du lyckats att göra mig väldigt förbryllad till på köpet. HUR, kan du säga att Barry Jennings inte ljuger, och samtidigt inte tycka att det är något konstigt med kollapsen av WTC 7???

Jag vill inte spekulera om hur du får ihop den biten, men som det brukar sägas, man kan inte både äta kakan och ha den kvar!.

Har du någon förklaring?, tack på förhand.

Det finns en annan tråd som handlar om Berry Jennings. Är väl mer specifikt än att diskutera hans vittnesmål i en tråd om BBC:s diskussion om byggnad 7? I vilket fall som helst...

Vad skulle jag tycka är konstigt? Att han nämner att han hörde explosioner?

Posted on: 2008/8/7 20:00

See User information
zpz2: Efter som det efter 9/11 är en självklar "standard"(verkar det som) att stålbyggnader faller i nästan fritt fall med alla 4 hörnen av taket i stort sätt samtidigt spikrakt ner igenom sig själva av eld. Hur förklarar du att byggnaden i Madrid inte höll samma självklara "standard" i kollaps?.

Posted on: 2008/8/7 20:00
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

See User information
Quote:

Blackie skrev:
zpz2: Efter som det efter 9/11 är en självklar "standard"(verkar det som) att stålbyggnader faller i nästan fritt fall med alla 4 hörnen av taket i stort sätt samtidigt spikrakt ner igenom sig själva av eld. Hur förklarar du att byggnaden i Madrid inte höll samma självklara "standard" i kollaps?.

Det var en byggnad som var byggd mestadels i betong. Men delar som var byggd i stål kollapsade.
Den träffades varken av flygplan eller bråte från 110-våningshus.

Posted on: 2008/8/7 20:04

See User information
Hej.
Nu är jag ny här och efter att läst ditt inlägg måste jag bara fråga följande saker:

Vet du att byggnaderna var byggda för att klara av flygplans krasher?

Vet du skillnaden mellan boeing 707 som byggnaderna skulle klara av och boeng 767 som flög in i byggnaden?

Vet du om att det fanns människor som var i livet på ung 80-90% av krash zonen? Kan man verkligen som Mellisa Doi sitta å prata i telefon på 83 våningen av wtc 2 om det är nu är så varmt att stålet tappar sin bärkraft? Hennes samtal finns på youtube..

Brian Clark befann sig på 84 våningen....han räddade bla en på 81 våningen....hur kan dessa människor vistas i en sådan värme?

Hur varmt måste det vara för att stål ska tappa 50% av sin bärkraft? Kan människor vistas i sådan temperatur?

Om den officiella historien stämmer...att kollapsande våningar skickade iväg stålbjälkar som väger 100 ton 100-200 meter i sidled...hur långt tror du dom hade flugit om sprängämnen används?

Om allt matrial från byggnaden förvandlas till damm å små bråte...vart är i så fall själva massan som orsakar kollapsen?
Allt spreds ju ut...själva "högen" med bråte uppmättes ju till typ 38 meter...kan inte bygga upp tryck på dom undre våningarna om 90% av matrialet från den kollapsande delen flyger åt sidorna eller hur?

Till slut...varför ljuger Rudy Guilliani?
Han nekar till att han visste att tornen skulle kollapsa...hört hans intervju med Peter Jennings? Hur kunde han veta att nått som ALDRIG har hänt förut skulle hända?

Bara ett få tal frågor....har hur många som helst...förklara gärna varför Bin laden inte ens är efterlyst förr 11 sept attackerna samt varför Mohammed Atta och en kille till riskerade allt genom att flyga till Boston 2 timmar innan planet dom skulle kapa lyfte? Jag menar...varför åkte dom inte till Boston dagen innan attackerna...deras plan från Portland kunde ju ha blitt försenat...eller hur?

Som sagt...är ny här och du har kanske redan gett svar på nåra av dom....ska försöka leta runt efter svar

Posted on: 2008/8/9 17:35

See User information
Quote:

eltorsto skrev:
Hej.
Nu är jag ny här och efter att läst ditt inlägg måste jag bara fråga följande saker:

Vet du skillnaden mellan boeing 707 som byggnaderna skulle klara av och boeng 767 som flög in i byggnaden?

Vet du om att det fanns människor som var i livet på ung 80-90% av krash zonen? Kan man verkligen som Mellisa Doi sitta å prata i telefon på 83 våningen av wtc 2 om det är nu är så varmt att stålet tappar sin bärkraft? Hennes samtal finns på youtube..

Brian Clark befann sig på 84 våningen....han räddade bla en på 81 våningen....hur kan dessa människor vistas i en sådan värme?

Hur varmt måste det vara för att stål ska tappa 50% av sin bärkraft? Kan människor vistas i sådan temperatur?

Om den officiella historien stämmer...att kollapsande våningar skickade iväg stålbjälkar som väger 100 ton 100-200 meter i sidled...hur långt tror du dom hade flugit om sprängämnen används?

Om allt matrial från byggnaden förvandlas till damm å små bråte...vart är i så fall själva massan som orsakar kollapsen?
Allt spreds ju ut...själva "högen" med bråte uppmättes ju till typ 38 meter...kan inte bygga upp tryck på dom undre våningarna om 90% av matrialet från den kollapsande delen flyger åt sidorna eller hur?

Han nekar till att han visste att tornen skulle kollapsa...hört hans intervju med Peter Jennings? Hur kunde han veta att nått som ALDRIG har hänt förut skulle hända?

Bara ett få tal frågor....har hur många som helst...förklara gärna varför Bin laden inte ens är efterlyst förr 11 sept attackerna samt varför Mohammed Atta och en kille till riskerade allt genom att flyga till Boston 2 timmar innan planet dom skulle kapa lyfte? Jag menar...varför åkte dom inte till Boston dagen innan attackerna...deras plan från Portland kunde ju ha blitt försenat...eller hur?

Som sagt...är ny här och du har kanske redan gett svar på nåra av dom....ska försöka leta runt efter svar

Välkommen eltorsto....bättre ha en massa bra frågor än att ha en massa färdigpaketerade svar....hehe...

Posted on: 2008/8/9 19:33
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

gaston skrev:
Quote:

eltorsto skrev:
Hej.

Välkommen eltorsto....bättre ha en massa bra frågor än att ha en massa färdigpaketerade svar....hehe...

Tackar Började studera ämnet 11 Sept för drygt 2½ år sedan....och frågorna blir bara fler och fler....någon här som sett filmen The reflecting pool föresten?

Posted on: 2008/8/9 20:14

See User information
Quote:

eltorsto skrev:
Quote:

gaston skrev:
Quote:

eltorsto skrev:
Hej.

Tackar Började studera ämnet 11 Sept för drygt 2½ år sedan....och frågorna blir bara fler och fler....någon här som sett filmen The reflecting pool föresten?

Jo då men det är bra att du hissar den remsan...den e bra.

Posted on: 2008/8/9 20:24

See User information
Jag är extremt förvånad över hur det här forumet fungerar. Detta är en tråd med namnet "BBC inleder diskussion om WTC7" men endå likförbannat kommer någon in och skriver en drös frågor som inte ens rör ämnet. Hur kan detta accepteras? Man borde få en tillsägelse direkt. Det är ju helt omöjligt att föra en diskussion om man ska behandla 10+ ämnen samtidigt.

Posted on: 2008/8/9 22:00

See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Jag är extremt förvånad över hur det här forumet fungerar. Detta är en tråd med namnet "BBC inleder diskussion om WTC7" men endå likförbannat kommer någon in och skriver en drös frågor som inte ens rör ämnet. Hur kan detta accepteras? Man borde få en tillsägelse direkt. Det är ju helt omöjligt att föra en diskussion om man ska behandla 10+ ämnen samtidigt.

Kanske är det här en sida för människor med splitvision, förmågan att tänka på många saker samtidigt.....men det kräver ju att man använder båda hjärnhalvorna samtidigt...problem med det?

Posted on: 2008/8/9 22:05

See User information
Quote:

gaston skrev:
Quote:

Twoofer skrev:

Kanske är det här en sida för människor med splitvision, förmågan att tänka på många saker samtidigt.....men det kräver ju att man använder båda hjärnhalvorna samtidigt...problem med det?

Moget svar på det jag skrev...är dock inte förvånad. Kan du då snälla förklara för mig varför man ens har olika sektioner på detta forumet? Vad är meningen med en tråd om BBC och byggnad 7, ifall man endå inte ska snacka om det?

Posted on: 2008/8/9 22:13
/

See User information
Gaston har lite rätt i det han vill ha sagt, man måste se en bredare och sammanhängande bild av flera händelser, i detta ser man en röd FET tråd, såvida man inte lever i förnekelse..

Twoofer, Är "Twoofer" ett nick som är menat att förlöjliga dom i USA som kallar sig "Truthers" eller är det bara ett väldigt passande sammanträffande att du valde just det namnet på detta forum..?

Posted on: 2008/8/9 22:40
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:

TeBe skrev:
Gaston har lite rätt i det han vill ha sagt, man måste se en bredare och sammanhängande bild av flera händelser, i detta ser man en röd FET tråd, såvida man inte lever i förnekelse..

Twoofer, Är "Twoofer" ett nick som är menat att förlöjliga dom i USA som kallar sig "Truthers" eller är det bara ett väldigt passande sammanträffande att du valde just det namnet på detta forum..?

Men då kanske du kan förklara varför man har en tråd som heter "BBC inleder diskussion om WTC7" om det endå kommer mynna ut i en diskussion om NWO och deras agenda.

Ja, det är en medveten förlöjling.

Posted on: 2008/8/9 22:49
/

Anonym
"Newton har berättat, bland annat för William Stukeley, om hur han hörde ett äpple dunsa i marken medan han satt i tankar. Dunsen ledde in hans tankar på frågor om gravitationen. Varför rusar äpplet rakt mot jorden, medan månen "faller" i vad som verkar vara en evig cirkelbana runt jorden? Äpplet och månen lyder väl under samma tyngdlag? Hur ska den tyngdlagen vara beskaffad för att kunna beskriva två så olika rörelser? Detta ska ha varit starten på det arbete som ledde till Principia."

Du vill att Newton skulle nöjt sig med att bara konstatera att han hörde ett äpple falla.

See User information
Quote:

Paradoxer skrev:
"Newton har berättat, bland annat för William Stukeley, om hur han hörde ett äpple dunsa i marken medan han satt i tankar. Dunsen ledde in hans tankar på frågor om gravitationen. Varför rusar äpplet rakt mot jorden, medan månen "faller" i vad som verkar vara en evig cirkelbana runt jorden? Äpplet och månen lyder väl under samma tyngdlag? Hur ska den tyngdlagen vara beskaffad för att kunna beskriva två så olika rörelser? Detta ska ha varit starten på det arbete som ledde till Principia."

Du vill att Newton skulle nöjt sig med att bara konstatera att han hörde ett äpple falla.

Tredje personen som inte kan förklara varför det finns en tråd som heter "BBC inleder diskussion om WTC7" om det endå kommer mynna ut i en diskussion om NWO...

Posted on: 2008/8/9 23:03
/

Anonym
Enligt mig pratar vi fortfarande om WTC7!?

De sprängde skiten för att de haft sin sambandscentral där. Ja, NWO-anhängarna alltså.

Man kan väl inte skapa en tråd om kladdkaka om man inte talar om ingredienserna?

Visst händer det att trådar kommer ifrån sitt ämne, men jag anser faktist inte att denna gjort det.

See User information
Quote:

Paradoxer skrev:
Enligt mig pratar vi fortfarande om WTC7!?

De sprängde skiten för att de haft sin sambandscentral där. Ja, NWO-anhängarna alltså.

Man kan väl inte skapa en tråd om kladdkaka om man inte talar om ingredienserna?

Visst händer det att trådar kommer ifrån sitt ämne, men jag anser faktist inte att denna gjort det.

Om du kollar längre upp på sidan så droppade någon rolig filur in och stälde en drös med frågor som inte rörde 7:an, det var endast det jag kommenterade.

Och självklart måste man se den större bilden. Men skapa isf en tråd där ni diskuterar NWO(tips: det finns redan). Skulle vara trevligt om man kunde föra en diskussion som håller sig inom ramarna för ämnet i tråden.

Posted on: 2008/8/9 23:14
/

See User information
"Om du kollar längre upp på sidan så droppade någon rolig filur in och stälde en drös med frågor som inte rörde 7:an, det var endast det jag kommenterade."

Jag tolkar det som att den roliga figuren skulle vara jag, på vilket sätt är jag rolig? Var är svaren på mina frågor?

Nu har du tagit dig tid att lämna 5 mess i kväll, tänk om du kunde ägna 50% av den tiden till att besvara mina frågor...känns lite som att du flyr fältet..?

Dom frågorna jag ställer är fortfarande lika viktiga och relevanta oavsett om det har med WTC 7 att göra.

Det finns vad jag förstått 2 sätt för en byggnad att kollapsa.

1, En symetrisk kollaps...vilket innefattar att byggnaden kollapsar rakt ner genom sig själv....något som endast skett med hjälp av sprängmedel...dvs fram till 11 Sept 2001!

2, En a-symetrisk kollaps....vilket ger en ojämn kollaps....byggnaden faller åt sidan...eller faller delvis.

Sunt förnuft säger att en symetrisk kollaps betyder att ALLA bärande bjälkar ger vika exakt samtidigt...kan detta ske om det brinner på låt oss säga 7 våningar av 47 möjliga? Samt om kanske ena sidan av byggnaden är gravt skadad av fallande bråte från en högre när liggande byggnad?

Gör dessa 2 fenomen att byggnadens SAMTLIGA bärnade bjälkar ger vika exakt på sekunden samtidigt?

Skulle byggnaden kollapsa på grund av detta blir det en a symetrisk kollaps..dvs en ojämn kollaps....det säger sig självt!

Posted on: 2008/8/10 1:50

Anonym
Ingen idé Eltorsto... Lite bråte från WTC7 hamnade lite fel och det blev inte hundra procent lyckat. Denna lilla felmarginal från en perfekt kontrollerad demolering var troligtvis väl planerad för att kunna peka på detta och säga att det var lite bråte som inte hamnade i prydliga högar i källaren, så det kan inte ha varit kontrollerat.

See User information
Näe det är det här som för mig är obegripligt, att nån kan tro att okontrollerade bränder skapar en helt symmetrisk kollaps i en stål byggnad, det är större chans att vinna på lotto är jag ganska säker på, sen exakt hur dom blev nertagna kan jag inte bevisa bara spekulera om.

Posted on: 2008/8/10 7:13

« 1 ... 3 4 5 (6) 7 8 9 10 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper