vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 10 11 12 (13) 14 15 »

Re: 911 Conspiracy Nuts?

See User information
Quote:

JohnC skrev:
Logner och osanningar, detta har jag aldig sagt, planet skapr drag, forklaringarna kommer i externa dokument, vill du tvista dem, kan du inte prata med mig,sorry, en lastbil har inga vingar,anda kan jag snalskjutsa bakom en lastbil med bade en bil eller ,motorcykel. gaspadraget sjunker till 10% bakom lastbilen, detta galler for faglar tom, som flyger V format av denna anledning, flygplan i formation likasa, ett plan i 800 Km per timme kommerfarande med 222 meter per timme, och du pastar att detta inte skapar, ett sug dvs DRAG? Ho ho ho, vilken lekstuga.

Drag på engelska som det stod om på länkarna du gav, det är inte samma sak som drag på svenska. Drag på engelska betyder på svenska luftmotstånd. Dvs den bromsande effekt luften har på planet.
http://en.wikipedia.org/wiki/Drag_(physics)

Och faktum kvarstår fortfarande att du inte sliter upp några gräsmattor på detta sätt.

Posted on: 2008/8/10 12:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
JohnC kan du ge mig några konkreta exempel (och gärna bilder) på där luftsug slitit upp en gräsmatta?

Posted on: 2008/8/10 12:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Zpz, http://www.youtube.com/watch?v=cJ5ZGV3Vxo8
Jetmotorer, är svaga har jag hört, lämnar inga spår...

Posted on: 2008/8/10 13:29
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Zpz, http://www.youtube.com/watch?v=cJ5ZGV3Vxo8
Jetmotorer, är svaga har jag hört, lämnar inga spår...

Den blåste inte sönder gräsmattan såvitt jag kunde se.
Det blir ju en helt annan grej med en bil som fångar upp vinden jämfört med en platt gräsmatta.

Detta klipp demonsterade för övrigt det sug som JohnC pratar om, utan effekten av en kraftig luftström.

Posted on: 2008/8/10 13:44

Anonym
Quote:

Jumalauta skrev:
Det där är bara spekulationer och vilda teorier baserade på vad du som individ tycker är sannolikt… Du har naturligtvis all rätt att fantisera och räkna ut vindhastigheter hur mycket du vill men det bevisar ingenting…

Det svaret var i kortaste laget.

Du har inte skrivit vad du anser hände med all luft i WTC 1 och 2 när den på så kort tid skulle ut ur byggnaderna och du ser i uträkningarna att det var stora mängder.

Så om inte jag har en sådan självklar beskrivning vad i alla världen ska jag anse om de som glömt självklara saker?

Alla som anser det var vakuum i WTC 1, 2 och 7 får gärna motiver det.

See User information
Resized Image
Resized Image
Resized Image

I rest my case

Posted on: 2008/8/10 14:13

Anonym
Quote:

gaston skrev:

Halmstråna blir kortare å kortare, snart finns dom inte kvar utan den nakna sanningen far som en pastej rakt upp i nyllet på oss alla......en sanning är att det finns ett stort behov att distrahera människor så att tänket fokuseras på fel saker...zink har svart bälte i det...

Nu är jag så less dina korkade skrivningar så från och med nu struntar jag i dina svar också.

See User information
"Nu är jag så less dina korkade skrivningar"
Man skall inte kasta sten..

Posted on: 2008/8/10 14:17

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

JohnC skrev:
Logner och osanningar, detta har jag aldig sagt, planet skapr drag, forklaringarna kommer i externa dokument, vill du tvista dem, kan du inte prata med mig,sorry, en lastbil har inga vingar,anda kan jag snalskjutsa bakom en lastbil med bade en bil eller ,motorcykel. gaspadraget sjunker till 10% bakom lastbilen, detta galler for faglar tom, som flyger V format av denna anledning, flygplan i formation likasa, ett plan i 800 Km per timme kommerfarande med 222 meter per timme, och du pastar att detta inte skapar, ett sug dvs DRAG? Ho ho ho, vilken lekstuga.

Drag på engelska som det stod om på länkarna du gav, det är inte samma sak som drag på svenska. Drag på engelska betyder på svenska luftmotstånd. Dvs den bromsande effekt luften har på planet.

Och faktum kvarstår fortfarande att du inte sliter upp några gräsmattor på detta sätt.

Ingensaattdetvar pa svenska, fel av dig igen, lankarna var paengelska, du kanske inte fattadeatt utrycket "drag" fanns i lankarna jag postade, liksom i mitt resonemang, ni snackar ju 9/11 har,det ar engelska, 11/9 ar svenska, blir man helt lurad av detta, l\knappast.....bara du zink, men ingen ar forvanad.

Posted on: 2008/8/10 17:00
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
JohnC kan du ge mig några konkreta exempel (och gärna bilder) på där luftsug slitit upp en gräsmatta?

Ingen kan hjalpa dig stackare.Du far goradet sjalv som alla andra.

En del fattade vadjag menade, annars hadede bassat mig.

Nu var det bara zink, och da skiterjag i det, du ar ju inte pa riktigt ens.

Posted on: 2008/8/10 17:08
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

Jumalauta skrev:
Det där är bara spekulationer och vilda teorier baserade på vad du som individ tycker är sannolikt… Du har naturligtvis all rätt att fantisera och räkna ut vindhastigheter hur mycket du vill men det bevisar ingenting…

Det svaret var i kortaste laget.

Du har inte skrivit vad du anser hände med all luft i WTC 1 och 2 när den på så kort tid skulle ut ur byggnaderna och du ser i uträkningarna att det var stora mängder.

Så om inte jag har en sådan självklar beskrivning vad i alla världen ska jag anse om de som glömt självklara saker?

Alla som anser det var vakuum i WTC 1, 2 och 7 får gärna motiver det.

Hall dig till amnet ZPZ2du ligger risigt till anda hoppas jag.

Posted on: 2008/8/10 17:12

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

gaston skrev:

Halmstråna blir kortare å kortare, snart finns dom inte kvar utan den nakna sanningen far som en pastej rakt upp i nyllet på oss alla......en sanning är att det finns ett stort behov att distrahera människor så att tänket fokuseras på fel saker...zink har svart bälte i det...

Nu är jag så less dina korkade skrivningar så från och med nu struntar jag i dina svar också.

Bra jobbatGaston, du har hittat ett pstaende som intefinns i programvaran som genererarde korkade pastaendena!

Heja heja, om det fortsatter pa detta satt, far du snacka endast med zpz2 snart dvs dig sjalv.

Posted on: 2008/8/10 17:26

See User information
först ska luft passera under vingarna för att lyfta runt 115 ton, sen 2 gigantiska jetmotorer på fulla spjäll..motorerna borde skickat hela gräsmattan åt helvete..speciellt som dom pitchar upp nosen när man flyger en meter ovan för marken med 757 orna..som du säger zpz..eller om det var zink som sa det.

nån gammal konversation om ämnet..
http://www.ratical.org/ratville/JFK/JohnJudge/lineInPgrass.html

Posted on: 2008/8/10 18:26

See User information
Quote:

JohnC skrev:
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

JohnC skrev:

Ingensaattdetvar pa svenska, fel av dig igen, lankarna var paengelska, du kanske inte fattadeatt utrycket "drag" fanns i lankarna jag postade, liksom i mitt resonemang, ni snackar ju 9/11 har,det ar engelska, 11/9 ar svenska, blir man helt lurad av detta, l\knappast.....bara du zink, men ingen ar forvanad.

Det var ju det jag skrev, är du helt borta eller? I ditt resonemang använder du det svenska ordet drag: " ett sug dvs DRAG"
Länkarna använder det engelska ordet drag vilket på svenska är luftmotstånd. Dina inlägg är skrivna på svenska så du måste ersätta drag från de engelska länkarna med luftmotstånd när du skriver på svenska. Luftmotstånd är inte samma sak som sug.

Posted on: 2008/8/10 18:35

See User information
Quote:

JohnC skrev:
Quote:

zpz2 skrev:

Ingen kan hjalpa dig stackare.Du far goradet sjalv som alla andra.

En del fattade vadjag menade, annars hadede bassat mig.

Nu var det bara zink, och da skiterjag i det, du ar ju inte pa riktigt ens.

Det är inte mitt problem att du inte kan visa på något som bekräftar det du påstår, det är ditt. Det är inte min uppgift att bevisa dina förvirrade påståenden, utan din.

Posted on: 2008/8/10 18:42

See User information
Quote:

molgan skrev:
först ska luft passera under vingarna för att lyfta runt 115 ton, sen 2 gigantiska jetmotorer på fulla spjäll..motorerna borde skickat hela gräsmattan åt helvete..speciellt som dom pitchar upp nosen när man flyger en meter ovan för marken med 757 orna..som du säger zpz..eller om det var zink som sa det.

Då kan väl du visa på något exempel eller experiment som visar att ett jetplan river upp en gräsmatta vid en förbiflygning i hög fart?

Och nej, flyger du i hög fart tätt ovanför marken så pitchar du inte upp nosen, för då stiger planet. Det är när man flyger sakta som man pitchar upp nosen för att hålla planet uppe.
Du måste hålla låg pitch för att inte planet skall stiga när man flyger i hög fart.
http://www.youtube.com/watch?v=rYfhC9ft_hk

Posted on: 2008/8/10 18:47

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

molgan skrev:

Då kan väl du visa på något exempel eller experiment som visar att ett jetplan river upp en gräsmatta vid en förbiflygning i hög fart?

Och nej, flyger du i hög fart tätt ovanför marken så pitchar du inte upp nosen, för då stiger planet. Det är när man flyger sakta som man pitchar upp nosen för att hålla planet uppe.
Du måste hålla låg pitch för att inte planet skall stiga när man flyger i hög fart.
http://www.youtube.com/watch?v=rYfhC9ft_hk

Har inte hittat nån bild på gräs som rivs upp. har sett vad som händer dom som går bakom jetstråelen på nån film dock.

Här är en bra sida som visar det orimliga 5 sidor man får klicka sig igenom..kanske du kollat och debunkat den redan.
http://0911.site.voila.fr/index11.htm

Posted on: 2008/8/10 19:12

See User information
Quote:

zpz2 skrev:

Då kan väl du visa på något exempel eller experiment som visar att ett jetplan river upp en gräsmatta vid en förbiflygning i hög fart?[/quote]
Du och dina exempel, haha sist visadedu en jamforelse mellan global hawk motor, och en motor som skulle ha suttit pa f77, men nar jag sa att delarna inte matchade, pastoddu att det var fel motor pa bilden, men det var du som postade din lognare.
Du skall inte fraga efter bilkder eller bevis, for nar man presenterar dem nekar du till dessa bevis, ga och be om piller isatallet, sa vanforstallningarna lagger sig ZINK

Posted on: 2008/8/11 11:16

Anonym
Quote:

emil322 skrev:
"Nu är jag så less dina korkade skrivningar"
Man skall inte kasta sten..

Sluta då kasta sten på oss kritiker för jag hävdar att om du byter ut zink och zpz2 i många svar mot din användarnamn så ser du vem som kastar sten på vem.

Att inte förstå hur mycket stryk vi kritker får på detta forum är att vara blind och ovaken.

Du kan få några exempel där jag bytt ut zink och zpz2 mot ditt användarnamn enbart från denna tråd.

Ja , och emil322 verkar ha fingrarna i Kakburken......

Å det kommer från själva DESINFOemil322 själv!! Haha

emil322, ni verkar ju vara vetenskapsmuppar, men varför hoppar ni över faktumet att WTC-byggnaderna faller med en hastighet som endast liknas vid "fritt fall"..?

Anonym
Quote:

emil322 skrev:
Resized Image
Resized Image
Resized Image

I rest my case

Får jag fråga.

Är dessa krascher verkligen lika?

Kraschade alla planen i full fart?

See User information
Quote:

JohnC skrev:

Du och dina exempel, haha sist visadedu en jamforelse mellan global hawk motor, och en motor som skulle ha suttit pa f77, men nar jag sa att delarna inte matchade, pastoddu att det var fel motor pa bilden, men det var du som postade din lognare.
Du skall inte fraga efter bilkder eller bevis, for nar man presenterar dem nekar du till dessa bevis, ga och be om piller isatallet, sa vanforstallningarna lagger sig ZINK

Nej, jag gav dig denna länk:
http://www.aerospaceweb.org/question/conspiracy/q0265.shtml

Varifrån du plockade denna bild
Resized Image
och menade att vissa olikheter fanns.

Då påpekade jag att det inte är riktigt samma motormodell på bilden som den som fanns på AA77 vilket står tydligt förklarat på sidan:
"Note that this photo appears to be from the RB211-524 which is an uprated relative of the RB211-535 used on the Boeing 747 and 767. This engine model contains seven intermediate pressure compressor stages compared to the six of the RB211-535. However, the compressor disks used on both engines are believed to be nearly identical. "

Om du inte kan läsa innantill så är det tyvärr ditt problem inte mitt.

Posted on: 2008/8/11 16:56

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

JohnC skrev:

Nej, jag gav dig denna länk:
http://www.aerospaceweb.org/question/conspiracy/q0265.shtml

Varifrån du plockade denna bild
Resized Image
och menade att vissa olikheter fanns.

Då påpekade jag att det inte är riktigt samma motormodell på bilden som den som fanns på AA77 vilket står tydligt förklarat på sidan:
"Note that this photo appears to be from the RB211-524 which is an uprated relative of the RB211-535 used on the Boeing 747 and 767. This engine model contains seven intermediate pressure compressor stages compared to the six of the RB211-535. However, the compressor disks used on both engines are believed to be nearly identical. "

Om du inte kan läsa innantill så är det tyvärr ditt problem inte mitt.

Nej det var du som postade denna bild, nu ljuger du igen ZINK, du ljuger i varenda post din fetlognare!

Hoppasd det blir banning pa dig snart sa man slipper forsvara sin heder, hela tiden. Pappskalle.

Posted on: 2008/8/11 23:38

Anonym
Quote:

JohnC skrev:
8quote]
Nej det var du som postade denna bild, nu ljuger du igen ZINK, du ljuger i varenda post din fetlognare!

Hoppasd det blir banning pa dig snart sa man slipper forsvara sin heder, hela tiden. Pappskalle.

Nu har du återigen blandat ihop mig Zink och zpz2 och därmed anklagat en människa för en sak den inte har gjort.

Du har alltså postat en osanning och ska enligt din egen devis nu be mig om ursäkt.

Jag kommer även i fortättningen att inte svara på dina inlägg utom när du blandar ihop mig och zpz2.

Anonym
Konstigt att den officiella förklaringen tillåts innehålla hur mycket misstag som helst samtidigt som du och zpz2 försvarar den.

« 1 ... 10 11 12 (13) 14 15 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper