vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3)

Anonym
Re: Alex Jones blir censurerad på internet
Quote:

Twoofer skrev:
Quote:

paskharen skrev:
Tänkte bara påpeka att faktumet att det var CIA som skapade Al-qaida är ju inget som förnekas av någon. Detta har ju även den etablerade median hållit med om. Det var usa som skapade de allra flesta extremist grupper i mellan-östern som ett steg i det kalla kriget när ryssland försökte få tag på oljan där.

Jo det förnekas av massviss med människor, inklusive mig.

Så, låt höra vad du anser om CIA´s inblandning i skapandet av Al-qaida?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Arthax skrev:
Quote:

Twoofer skrev:
Quote:

paskharen skrev:
Tänkte bara påpeka att faktumet att det var CIA som skapade Al-qaida är ju inget som förnekas av någon. Detta har ju även den etablerade median hållit med om. Det var usa som skapade de allra flesta extremist grupper i mellan-östern som ett steg i det kalla kriget när ryssland försökte få tag på oljan där.

Jo det förnekas av massviss med människor, inklusive mig.

Så, låt höra vad du anser om CIA´s inblandning i skapandet av Al-qaida?

Först skulle jag bara vilja säga att vi borde starta en ny tråd om detta, denna tråden handlade ursprunligen om Alex Jones.

Jag anser att det är falska anklagelser.

Posted on: 2008/8/11 19:02
/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Icehorn skrev:
sebben, twoofer:

Säg till när ni är redo att diskutera 11 september ordentligt istället för att göra narr av de anhöriga som kämpade mot alla odds för en utredning. Legitima frågor har ställts vad gäller hela situationen såväl före, under som efter händelserna.

Det är ju klart. Ni kanske klarar er bättre genom att leta fram debunkerinfo som ni sedan lägger i munnen på oss andra oavsett våra personliga tvivel. Drar ni alla över en kam så har ni totalt missuppfattat hur pass utbrett och varierat sökandet efter sanning verkligen är.

Quote:
Klubben också kanske... de vakna truthaktivisterna som inte kommer någonstans gentemot två zz angående 911 - vad kommer det sig?

Dessa "truthaktivister" ni talar om kan jag inte tala för. Jag talar endast för min egen del när jag säger att det än så länge gått bra att demonstrera bristerna i den officiella förklaringen.

Här får twoofer en testfråga innan jag tar någon av er på allvar:

Tror du att angreppen den 11 september 2001 var resultatet av en konspiration ?

Nu ställdes inte frågan till mig, men jag kan ju ge min uppfattning.
Antagligen så var det fler än en person inblandad. De hade en konspiration ihop, vad skulle dat annars vara...?

See User information
Quote:

Twoofer skrev:

Först skulle jag bara vilja säga att vi borde starta en ny tråd om detta, denna tråden handlade ursprunligen om Alex Jones.

Fasst till och med CIA har ju erkänt att det var de som skapade Al-Qaida. Det har gjorts ett antal filmer om det hela. Tror den senaste heta "Murphys war" eller nått sånt. Nåns war iallafall. Kan ha fel namn. Det har även skrivits en hel del böcker om det hela. Om du skulle vara lite mer påläst skulle du också inse att vem det var som startade och finansierade Al-Qaida är det egentligen ingen idé att disskutera. Bevisen är alldeles för solida.
Det finns så mycket literatur om ämnet att det blir svårt att rekomendera något men "Al-Qaida och vägen till elfte september" är ganska bra. Den har många fel i sig men eftersom du inte tror att elfte september var ett insider jobb så får jag väll försöka börja din uppvakning i små etapper med information som även mainstream-media håller med om.

Posted on: 2008/8/11 21:22
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"The real action is in the reaction"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."

See User information
Quote:

paskharen skrev:
Quote:

Twoofer skrev:

Fasst till och med CIA har ju erkänt att det var de som skapade Al-Qaida. Det har gjorts ett antal filmer om det hela. Tror den senaste heta "Murphys war" eller nått sånt. Nåns war iallafall. Kan ha fel namn. Det har även skrivits en hel del böcker om det hela. Om du skulle vara lite mer påläst skulle du också inse att vem det var som startade och finansierade Al-Qaida är det egentligen ingen idé att disskutera. Bevisen är alldeles för solida.
Det finns så mycket literatur om ämnet att det blir svårt att rekomendera något men "Al-Qaida och vägen till elfte september" är ganska bra. Den har många fel i sig men eftersom du inte tror att elfte september var ett insider jobb så får jag väll försöka börja din uppvakning i små etapper med information som även mainstream-media håller med om.

Jag är inte speciellt påläst om detta, du är helt korrekt. Det är därför jag just nu försöker bilda mig en uppfattning om läget. Jag välkommnar således all information som rör ämnet :)

Har faktiskt den boken och började läsa den för nått år sedan, men jag avslutade efter tre kapitell. Har tänkt läsa den igen, men inte riktigt haft lusten. Ska nog läsa den inom en snar framtid :)

Posted on: 2008/8/11 21:31
/

See User information
Den är stört seg, jag vet. Fick själv göra ett antal försök innan jag faktiskt lyckades läsa ut skiten. Men det är bra att du erkänner din okunskap och det finns väll inget noblare än att försöka bilda sig när man inser att man är ute på för djupt vatten.

"Även om jag kanske inte håller med om alla dina åsikter är jag villig att ge mitt liv för att du ska få uttrycka dem."
Keep up the good work.

"Knowledge is power"

Posted on: 2008/8/11 21:35
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"The real action is in the reaction"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."

See User information
Quote:

Twoofer skrev:

Du gör även en typisk sak nu för "truthers", du tar EN person, endast en person, på dennes ord. Jag vet vem Benazir Bhutto var och jag vet att hon sa att Bin Laden var död, men du kan inte bygga din sanning på detta bara för att det passar in i din verklighetsbild. Lite mer källkritisk får du nog vara.

Du har inte bet om ursakt for din fetlogn heller, skall du gora detta?

Det du sager ar helt galet igen, vimla inte med ogonen om du laser, det ar du som gor det du pastar att jag har gjort helt felaktigt, som andra redan har gjort, visat att du cyklar, har du ingen aning om hur mycket info jag har sett om detta, en hel del.

Jag ar ingen automat som ger dig lamkar bilder och filmer, leta sjalv, kanske du kan nat som ingen annan vet, detta ar gammal skapmat, jag drillade in en lank sda du skulle fa dina "bevis" det stinker lite zink om dig.... vad haller du pa med egentligen? Muckar du eller? Lagg ner det, du kan ha nytta av vad jag kan beratta for dig, och jag har sett en del och vet lite om nagra saker i vart fall, tjafsa inte emot bara fopr att din korrekta varldsbild intre har dessa rutor i samma farger.

Kalla mig aldrig Truther eftersom vi diskuterat detta och inte ens din egen definition pa vad en Truther ar stammer in pa mig.

Har du bara olika fack du sorterar folk i sa du kan avfarda trotalt allt det sager, i sana fall ar du skraj och kissis i byxan for att ha fel, din radsla bottnar, ifall detta stammer i att du vet att du har fel, men ar radd for vad som skall handa den dag du kastar loss och skippar dina gamla paradigm, du kan vara lugn for att det lattar, och man kanner sig battre efter man har gk\jort det.

Kasta loss, imorgon kan det vara forsent.

Posted on: 2008/8/11 21:52
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

See User information
Quote:

JohnC skrev:
Quote:

Twoofer skrev:

Du gör även en typisk sak nu för "truthers", du tar EN person, endast en person, på dennes ord. Jag vet vem Benazir Bhutto var och jag vet att hon sa att Bin Laden var död, men du kan inte bygga din sanning på detta bara för att det passar in i din verklighetsbild. Lite mer källkritisk får du nog vara.

Du har inte bet om ursakt for din fetlogn heller, skall du gora detta?

Det du sager ar helt galet igen, vimla inte med ogonen om du laser, det ar du som gor det du pastar att jag har gjort helt felaktigt, som andra redan har gjort, visat att du cyklar, har du ingen aning om hur mycket info jag har sett om detta, en hel del.

Jag ar ingen automat som ger dig lamkar bilder och filmer, leta sjalv, kanske du kan nat som ingen annan vet, detta ar gammal skapmat, jag drillade in en lank sda du skulle fa dina "bevis" det stinker lite zink om dig.... vad haller du pa med egentligen? Muckar du eller? Lagg ner det, du kan ha nytta av vad jag kan beratta for dig, och jag har sett en del och vet lite om nagra saker i vart fall, tjafsa inte emot bara fopr att din korrekta varldsbild intre har dessa rutor i samma farger.

Kalla mig aldrig Truther eftersom vi diskuterat detta och inte ens din egen definition pa vad en Truther ar stammer in pa mig.

Har du bara olika fack du sorterar folk i sa du kan avfarda trotalt allt det sager, i sana fall ar du skraj och kissis i byxan for att ha fel, din radsla bottnar, ifall detta stammer i att du vet att du har fel, men ar radd for vad som skall handa den dag du kastar loss och skippar dina gamla paradigm, du kan vara lugn for att det lattar, och man kanner sig battre efter man har gk\jort det.

Kasta loss, imorgon kan det vara forsent.

Du kanske missade mitt inlägg på sida två:

"Visst, jag kanske överdrev lite, men följande är inte långt ifrån:

"Man maste ha skallen pa skaft, mycket kan man fatta UTAN information, detta kallas INTELLIGENS.

Trot om du vill."

Vilket fall som helst så försöker du lära mig hur intelligens fungerar, något jag tog som en förolämpning.

Sen är det ju väldigt passande i ett inlägg om att jag ska be om ursäkt att du säger "förbannade lögnare".

Men visst, ifall du inte menade att jag hade låg intelligens så ber jag självklart om ursäkt för mitt påstående."

Nej jag har ingen aning om vad du kan om detta ämnet, men det jag kommenterade var endast ditt inlägg om Benezir Bhutto. Jag sa inte att du inte kunde andra saker.

Resten tänker jag inte kommentera då det är rena skojerier och saker jag inte ens valt att diskutera.

P.S. Min definition av "truther" var, som jag sa, en som tror att 9/11 var ett inside-job. Som jag uppfattat läget så tror du att det var ett inside-job. Har jag fel?

Posted on: 2008/8/11 22:03
/

See User information
Quote:

Twoofer skrev:

"Man maste ha skallen pa skaft, mycket kan man fatta UTAN information, detta kallas INTELLIGENS.

Trot om du vill."

Vilket fall som helst så försöker du lära mig hur intelligens fungerar, något jag tog som en förolämpning.

Sen är det ju väldigt passande i ett inlägg om att jag ska be om ursäkt att du säger "förbannade lögnare".

Men visst, ifall du inte menade att jag hade låg intelligens så ber jag självklart om ursäkt för mitt påstående."

Nej jag har ingen aning om vad du kan om detta ämnet, men det jag kommenterade var endast ditt inlägg om Benezir Bhutto. Jag sa inte att du inte kunde andra saker.

Resten tänker jag inte kommentera då det är rena skojerier och saker jag inte ens valt att diskutera.

P.S. Min definition av "truther" var, som jag sa, en som tror att 9/11 var ett inside-job. Som jag uppfattat läget så tror du att det var ett inside-job. Har jag fel?

Jag missade nat sakert, det var 10 inlagg sen ja vart tvungen att gora annat!

Nej jag menar i allmanna ordalag, jag sa aldrig att du hade lag intelligens, ursakten accepterad!

For ovrigt diskuterar jag inte med en person jag tror har lag intelligens, han har det kampigt nog anda.

Och en en gang, 9/11 var inget "inside" jobb alls, det var ett "outside" job, zionist job, fran Khazarerna, som ligger bakom 1 2:a 3:e. snart fjarde, och Balkan, Ruanda, Iraq Georgien, med manga fler, alla krig skul;le jag pasta, speciellt i Asien, och i Afrika, Afrika vet jag med sakerhet, eftersom jag far annan info direkt i tidningen har.
aste harom veckan att frimurare inte sysslar med ockultism, man garvar ihjal sig!

LOL

Posted on: 2008/8/11 23:21
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

See User information
Quote:

Twoofer skrev:

Trot om du vill."

Jag missade nat sakert, det var 10 inlagg sen ja vart tvungen att gora annat!

Nej jag menar i allmanna ordalag, jag sa aldrig att du hade lag intelligens, ursakten accepterad!

For ovrigt diskuterar jag inte med en person jag tror har lag intelligens, han har det kampigt nog anda.

Nej jag ar ingen truther, absolut sanning existerar bara ur ett perspektiv, men andras ur ett annat, sa att dopa det till sanningens rorels, ar stolpe ut och hjarnskada, innan man har borjat, detta namn kan bara eliten komma pa, dom garvar ihjal sig nar de ser fjuniga fjortisar, kalla sig truthrs, med sakerhet, jag passar mig noga for att landa i en viss gruppering, da har man blivit lurad, enligt ,mina partametrar i vart fall, men det ar ju jag, sa jag hoppas man har ratt till det...
Och en en gang, 9/11 var inget "inside" jobb alls, det var ett "outside" job, zionist job, fran Khazarerna, som ligger bakom 1 2:a 3:e. snart fjarde, och Balkan, Ruanda, Iraq Georgien, med manga fler, alla krig skul;le jag pasta, speciellt i Asien, och i Afrika, Afrika vet jag med sakerhet, eftersom jag far annan info direkt i tidningen har.
aste harom veckan att frimurare inte sysslar med ockultism, man garvar ihjal sig!

LOL

Posted on: 2008/8/11 23:24

« 1 2 (3)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper