vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 11 12 13 (14) 15 »

Anonym
Re: 911 Conspiracy Nuts?
Quote:

Paradoxer skrev:
Konstigt att den officiella förklaringen tillåts innehålla hur mycket misstag som helst samtidigt som du och zpz2 försvarar den.

Den officiella förklaringen innehåller inte så mycket misstag som sprängteorierna:

Man vet inte vem som beordrade sprängningarna.

Man vet inte vilka sprängämnen som beställdes.

Man vet inte vem som utförde sprängningarna.

Man har för kort tider för att placera ut sprängämnen.

Man vet inte hur sprängningarna utfördes.

Man vet inte var sprängämnen hade placerats i WTC 1, 2 och 7.

Man har gett för korta rastidet till WTC1, 2 och 7 för kan man mäta längre tider är de mer sannolika än kort tider för längre tider har tagit med mer händelser.

Man tror att alla explosionsljud kommer från sprängämnen trots att videor bekräftar att vid de ljuden händer det ingenting med WTC 1, 2 eller 7. Så vad är de för sprängämnen som exploderar men ingenting händer?

Att luften skulle ut ur byggnaderna och vad det åstadkommer har INGEN med sprängteorierna överhuvudtaget funderat på så de har inga svar på mina frågor om detta.

Man håller på med att framföra felaktiga påståenden till de officiella förklaringar som smält stål, pannkaksteorin och annat som INTE påstås i de officiella förklaringarna på 911. Man går ett steg längre och anklagar den officiella förklaringen för dessa saker som de alltså inte påstår.

Ingen sprängteori innehåller inte ett enda BEVIS utan de är uppbyggda på svaga indicier som gör att teorierna är svåra att placera i verkligheten och detta gör att en kritik av dessa teorierna mer handlar om tro än vetande vilket gör att debatterna präglas mer av pajkastning från allt för många av vaken.se sympatisörerna än att man kan för en serös sakdebatt.

Jag hävdar att just att debatter så lätt urartar är ett bevis på att sprängteorierna inte har någon bra förankring i verkligheten. Hade sprängteorierna bra förankring i verklighet skulle inte så stor oenighet inträffa utan de med sprängteorierna skulle kunna presentera hårda bevis.
Sprängteorierna har sämre bevis än FBI har om Osama bin Ladens inblandning i 911 för de har videor som Osama bin Laden har spelat i att gå på. Att dessa videor utan skymten av bevis anses var förfalskade hör som till de svaga indicier 911 truth har om 911.

Så efter denna lista vill jag se din lista på de misstag du anser är gjorda i den officiella förklaringen på 911.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

Paradoxer skrev:
Konstigt att den officiella förklaringen tillåts innehålla hur mycket misstag som helst samtidigt som du och zpz2 försvarar den.

Den officiella förklaringen innehåller inte så mycket misstag som sprängteorierna:

Man har gett för korta rastidet till WTC1, 2 och 7 för kan man mäta längre tider är de mer sannolika än kort tider för längre tider har tagit med mer händelser.

Man tror att alla explosionsljud kommer från sprängämnen trots att videor bekräftar att vid de ljuden händer det ingenting med WTC 1, 2 eller 7. Så vad är de för sprängämnen som exploderar men ingenting händer?

Att luften skulle ut ur byggnaderna och vad det åstadkommer har INGEN med sprängteorierna överhuvudtaget funderat på så de har inga svar på mina frågor om detta.

Man håller på med att framföra felaktiga påståenden till de officiella förklaringar som smält stål, pannkaksteorin och annat som INTE påstås i de officiella förklaringarna på 911. Man går ett steg längre och anklagar den officiella förklaringen för dessa saker som de alltså inte påstår.

Ingen sprängteori innehåller inte ett enda BEVIS utan de är uppbyggda på svaga indicier som gör att teorierna är svåra att placera i verkligheten och detta gör att en kritik av dessa teorierna mer handlar om tro än vetande vilket gör att debatterna präglas mer av pajkastning från allt för många av vaken.se sympatisörerna än att man kan för en serös sakdebatt.

Jag hävdar att just att debatter så lätt urartar är ett bevis på att sprängteorierna inte har någon bra förankring i verkligheten. Hade sprängteorierna bra förankring i verklighet skulle inte så stor oenighet inträffa utan de med sprängteorierna skulle kunna presentera hårda bevis.
Sprängteorierna har sämre bevis än FBI har om Osama bin Ladens inblandning i 911 för de har videor som Osama bin Laden har spelat i att gå på. Att dessa videor utan skymten av bevis anses var förfalskade hör som till de svaga indicier 911 truth har om 911.

Så efter denna lista vill jag se din lista på de misstag du anser är gjorda i den officiella förklaringen på 911.

Vari ligger misstaget att inte detta framkommit?

Hur vet vi det?

Vet du hur man gör för att utlösa en sprängladdning? nämn åtminstone 3 metoder.

Posted on: 2008/8/12 11:52
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

zink skrev:

Ofan,,, jag trodde att det var FEMA som la fram pannkaksteorin och att den accepterades av 911 commission report?

Om inte... Vem la då fram pannkaksteorin och hänvisade till div animationer från första början, och varför har frågan haft en så livlig diskussion om den officiella teorin aldrig har accepterat den? Eller har den accepterats och sedan skrotats?

Om jag inte minns fel så har du ihärdigt försvarat pannkaksteorin längre bak i tiden men förnekar den idag?

Anonym
Äsch... hursomhelst behöver vi Zink

Vid brist på zink kan ett antal besvär uppstå. Här är några exempel:

- hudbesvär som eksem, psoriasis, acne, oren hy, långsamt läkande av sår, mjäll, håravfall, vita fläckar på naglarna och sår på skenbenen
- mentala tillstånd som apati, irritation, depression, aggression och dålig inlärningsförmåga
- cirkulations- och blodsjukdomar som åderförkalkning, för högt blodtryck och blodbrist
- matsmältningsbesvär på grund av nedsatt produktion av matsmältningenzym, magsår
- hormonella besvär som diabetes [källa behövs] , sterilitet, - impotens, nedsatt produktion av mjölk hos ammande kvinnor, missbildningar av foster, störningar i utveckling och tillväxt, prostatabesvär och menstruationssvårigheter
- nedsatt smak- och luktförmåga, viktförlust, trötthet, ökad mottaglighet för infektioner, nedsatt resistens mot stress, vissa njur- och leverbesvär, cancer och senilitet.

See User information
Quote:

JohnC skrev:
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

JohnC skrev:

Du och dina exempel, haha sist visadedu en jamforelse mellan global hawk motor, och en motor som skulle ha suttit pa f77, men nar jag sa att delarna inte matchade, pastoddu att det var fel motor pa bilden, men det var du som postade din lognare.
Du skall inte fraga efter bilkder eller bevis, for nar man presenterar dem nekar du till dessa bevis, ga och be om piller isatallet, sa vanforstallningarna lagger sig ZINK

Nej, jag gav dig denna länk:
http://www.aerospaceweb.org/question/conspiracy/q0265.shtml

Varifrån du plockade denna bild
Resized Image
och menade att vissa olikheter fanns.

Då påpekade jag att det inte är riktigt samma motormodell på bilden som den som fanns på AA77 vilket står tydligt förklarat på sidan:
"Note that this photo appears to be from the RB211-524 which is an uprated relative of the RB211-535 used on the Boeing 747 and 767. This engine model contains seven intermediate pressure compressor stages compared to the six of the RB211-535. However, the compressor disks used on both engines are believed to be nearly identical. "

Om du inte kan läsa innantill så är det tyvärr ditt problem inte mitt.

Nej det var du som postade denna bild, nu ljuger du igen ZINK, du ljuger i varenda post din fetlognare!

Hoppasd det blir banning pa dig snart sa man slipper forsvara sin heder, hela tiden. Pappskalle.

Nej det var inte jag (zpz2) som postade bilden i tråden, det var du som gjorde det i inlägg #265: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=96710#forumpost96710

Kan du sluta ljuga nu och tänker du be om ursäkt som du själv kräver i din signatur?

Posted on: 2008/8/12 16:57

See User information
Quote:

Jumalauta skrev:
Quote:

zink skrev:

Ofan,,, jag trodde att det var FEMA som la fram pannkaksteorin och att den accepterades av 911 commission report?

Om inte... Vem la då fram pannkaksteorin och hänvisade till div animationer från första början, och varför har frågan haft en så livlig diskussion om den officiella teorin aldrig har accepterat den? Eller har den accepterats och sedan skrotats?

Om jag inte minns fel så har du ihärdigt försvarat pannkaksteorin längre bak i tiden men förnekar den idag?

Ja, det var FEMA som i sin rapport kom med "pannkaksteorin". NIST avfärdade dock denna teori efter sin mer omfattande undersökning och drog andra slutsatser om vad som initierade kollapsen.
http://www.youtube.com/watch?v=Vt-mq9SvjhQ

Quote:
NIST conducted an extremely thorough three-year investigation into what caused the WTC towers to collapse, as explained in NIST’s dedicated Web site, http://wtc.nist.gov. This included consideration of a number of hypotheses for the collapses of the towers.

Some 200 technical experts—including about 85 career NIST experts and 125 leading experts from the private sector and academia—reviewed tens of thousands of documents, interviewed more than 1,000 people, reviewed 7,000 segments of video footage and 7,000 photographs, analyzed 236 pieces of steel from the wreckage, performed laboratory tests and sophisticated computer simulations of the sequence of events that occurred from the moment the aircraft struck the towers until they began to collapse.

Based on this comprehensive investigation, NIST concluded that the WTC towers collapsed because: (1) the impact of the planes severed and damaged support columns, dislodged fireproofing insulation coating the steel floor trusses and steel columns, and widely dispersed jet fuel over multiple floors; and (2) the subsequent unusually large jet-fuel ignited multi-floor fires (which reached temperatures as high as 1,000 degrees Celsius) significantly weakened the floors and columns with dislodged fireproofing to the point where floors sagged and pulled inward on the perimeter columns. This led to the inward bowing of the perimeter columns and failure of the south face of WTC 1 and the east face of WTC 2, initiating the collapse of each of the towers. Both photographic and video evidence—as well as accounts from the New York Police Department aviation unit during a half-hour period prior to collapse—support this sequence for each tower.

NIST’s findings do not support the “pancake theory” of collapse, which is premised on a progressive failure of the floor systems in the WTC towers (the composite floor system—that connected the core columns and the perimeter columns—consisted of a grid of steel “trusses” integrated with a concrete slab; see diagram below). Instead, the NIST investigation showed conclusively that the failure of the inwardly bowed perimeter columns initiated collapse and that the occurrence of this inward bowing required the sagging floors to remain connected to the columns and pull the columns inwards. Thus, the floors did not fail progressively to cause a pancaking phenomenon.

http://wtc.nist.gov/pubs/factsheets/faqs_8_2006.htm

9/11-kommisionen hade inte som uppgift att undersöka kollapsförloppet och har inte uttalat sig i frågan såvitt jag vet.

Posted on: 2008/8/12 17:09

Anonym
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

Jumalauta skrev:
Quote:

zink skrev:

Ja, det var FEMA som i sin rapport kom med "pannkaksteorin". NIST avfärdade dock denna teori efter sin mer omfattande undersökning och drog andra slutsatser om vad som initierade kollapsen.
http://www.youtube.com/watch?v=Vt-mq9SvjhQ

Quote:
NIST conducted an extremely thorough three-year investigation into what caused the WTC towers to collapse, as explained in NIST’s dedicated Web site, http://wtc.nist.gov. This included consideration of a number of hypotheses for the collapses of the towers.

Some 200 technical experts—including about 85 career NIST experts and 125 leading experts from the private sector and academia—reviewed tens of thousands of documents, interviewed more than 1,000 people, reviewed 7,000 segments of video footage and 7,000 photographs, analyzed 236 pieces of steel from the wreckage, performed laboratory tests and sophisticated computer simulations of the sequence of events that occurred from the moment the aircraft struck the towers until they began to collapse.

Based on this comprehensive investigation, NIST concluded that the WTC towers collapsed because: (1) the impact of the planes severed and damaged support columns, dislodged fireproofing insulation coating the steel floor trusses and steel columns, and widely dispersed jet fuel over multiple floors; and (2) the subsequent unusually large jet-fuel ignited multi-floor fires (which reached temperatures as high as 1,000 degrees Celsius) significantly weakened the floors and columns with dislodged fireproofing to the point where floors sagged and pulled inward on the perimeter columns. This led to the inward bowing of the perimeter columns and failure of the south face of WTC 1 and the east face of WTC 2, initiating the collapse of each of the towers. Both photographic and video evidence—as well as accounts from the New York Police Department aviation unit during a half-hour period prior to collapse—support this sequence for each tower.

NIST’s findings do not support the “pancake theory” of collapse, which is premised on a progressive failure of the floor systems in the WTC towers (the composite floor system—that connected the core columns and the perimeter columns—consisted of a grid of steel “trusses” integrated with a concrete slab; see diagram below). Instead, the NIST investigation showed conclusively that the failure of the inwardly bowed perimeter columns initiated collapse and that the occurrence of this inward bowing required the sagging floors to remain connected to the columns and pull the columns inwards. Thus, the floors did not fail progressively to cause a pancaking phenomenon.

http://wtc.nist.gov/pubs/factsheets/faqs_8_2006.htm

9/11-kommisionen hade inte som uppgift att undersöka kollapsförloppet och har inte uttalat sig i frågan såvitt jag vet.

Länken redovisar ingenting annat än en teori...

TEORI

Anonym
Zpz2...

Varför ändrade du ditt nick till zpz2 Från Zpz? Nyfikan bara...

See User information
Quote:

Jumalauta skrev:
Zpz2...

Varför ändrade du ditt nick till zpz2 Från Zpz? Nyfikan bara...

Mitt förra konto raderades av någon admin som uppenbarligen inte tålde kritik. (Jag fick dock aldrig en förklaring till varför det skedde.)

När du säger att det bara är en teori... känner du till att när man talar i vetenskapliga termer är en teori den högsta nivån av kunskap som kan uppnås?

Posted on: 2008/8/12 18:28

See User information
I motsats till i dagligt tal används ordet teori inte som en nära synonym till gissning, teori är tvärtom den starkaste sannolikhetsgrad som kan nås inom vetenskapen.

Sanning, är ett mått på hur väl ett påstående överensstämmer med de förhållanden det beskriver

vaken

1. inte sovande
2. uppmärksam
3. klipsk

Konspiration, sammansvärjning, hemligt samarbete med dunkelt eller illasinnat syfte.

konspirationsteori ,,,jo där var det en jävla lång å tråkig text..man kan till och med vara brottsling om mann påstår nåt (som inte nyhetsmorgon förankrat i verkligheten.) står det till och med.

: )
http://sv.wikipedia.org/wiki/Sune_Hjorth
for president!

Posted on: 2008/8/12 18:39

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

JohnC skrev:
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

JohnC skrev:

Du och dina exempel, haha sist visadedu en jamforelse mellan global hawk motor, och en motor som skulle ha suttit pa f77, men nar jag sa att delarna inte matchade, pastoddu att det var fel motor pa bilden, men det var du som postade din lognare.
Du skall inte fraga efter bilkder eller bevis, for nar man presenterar dem nekar du till dessa bevis, ga och be om piller isatallet, sa vanforstallningarna lagger sig ZINK

Nej, jag gav dig denna länk:

Varifrån du plockade denna bild
Resized Image
och menade att vissa olikheter fanns.

Då påpekade jag att det inte är riktigt samma motormodell på bilden som den som fanns på AA77 vilket står tydligt förklarat på sidan:
"Note that this photo appears to be from the RB211-524 which is an uprated relative of the RB211-535 used on the Boeing 747 and 767. This engine model contains seven intermediate pressure compressor stages compared to the six of the RB211-535. However, the compressor disks used on both engines are believed to be nearly identical. "

Om du inte kan läsa innantill så är det tyvärr ditt problem inte mitt.

Nej det var du som postade denna bild, nu ljuger du igen ZINK, du ljuger i varenda post din fetlognare!

Hoppasd det blir banning pa dig snart sa man slipper forsvara sin heder, hela tiden. Pappskalle.

Nej det var inte jag (zpz2) som postade bilden i tråden, det var du som gjorde det i inlägg #265: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=96710#forumpost96710

Kan du sluta ljuga nu och tänker du be om ursäkt som du själv kräver i din signatur?

Skall kolla noga pa vad du sager, och du behover knappast be mig tva ganger, du kommer med villfarelser hela tiden, man kan knappt lita pa nat av det du skriver.

Senare, senare...har massor jsut nu, kollar bara av hastigt...

Kanner dock att du har fel, jag reagerade direkt nar du postade bilden och kollade upp den, som du sag svarade jag dig specifikt att inget stamde med din bild!

Posted on: 2008/8/12 19:03
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

Anonym
Quote:

Jumalauta skrev:
Quote:

zink skrev:

Helt fel jag har aldrig försvarat pannkaksteorin och NIST har definitivt visat att den var fel.

Anonym
Quote:

gaston skrev:

Jag ska svara dig då detta innehåller en sakfråga.

Det är ju 911 truth gänget som påstår att sprängningar har hänt. Hittar man inga som gjort det har de aldrig hänt utan hela sprängteorin är fel fär resten av indicierna som finns som stöd för den är så dåliga att de inte på nåpot sätt visat att sprängteorierna är riktiga. I vilken domstol i världen har man godkänt att jag hörde en explosion = det fanns sprängämnen. Man har inte heller visat att när man ser verkningar från explosioner att de kommer från sprängämnen. Faktum är att de helt saknas bevis för att ett enda sprängämnen fanns på WTC platsen.

Quote:

Hur vet vi det?

Därför andra på övertygade sätt har visat på längre tider och att jag visat att de främst när de gäller WTC 7 har dess felaktiga och därmed lögnaktiga korta rastid spridit sig bland 911 truth folk.

Videon som visar den korta tiden visar INTE hel rassekvensen och därmed är man ute på halt is med den korta rastiden för WTC 7.

Quote:

Det ska inte jag svara på för jag har INTE hittat på någon sprängteori utan de ska de som hittat på dessa teorier göra och visa att de som påstås är genomförbart och sannolikt.

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

gaston skrev:

Jag ska svara dig då detta innehåller en sakfråga.

Det är ju 911 truth gänget som påstår att sprängningar har hänt. Hittar man inga som gjort det har de aldrig hänt utan hela sprängteorin är fel fär resten av indicierna som finns som stöd för den är så dåliga att de inte på nåpot sätt visat att sprängteorierna är riktiga. I vilken domstol i världen har man godkänt att jag hörde en explosion = det fanns sprängämnen. Man har inte heller visat att när man ser verkningar från explosioner att de kommer från sprängämnen. Faktum är att de helt saknas bevis för att ett enda sprängämnen fanns på WTC platsen.

Quote:

Hur vet vi det?

Därför andra på övertygade sätt har visat på längre tider och att jag visat att de främst när de gäller WTC 7 har dess felaktiga och därmed lögnaktiga korta rastid spridit sig bland 911 truth folk.

Videon som visar den korta tiden visar INTE hel rassekvensen och därmed är man ute på halt is med den korta rastiden för WTC 7.

Quote:

Det ska inte jag svara på för jag har INTE hittat på någon sprängteori utan de ska de som hittat på dessa teorier göra och visa att de som påstås är genomförbart och sannolikt.

.......................................................................................

Hur vet vi det?

På min fråga om hur man visste att dom hade för kort tid på sig att placera ut sprängmedel lämnar du ett svar....kolla vad du skrev..... På vilka grunder tycker du att jag ska ta du och din person på allvar?

Posted on: 2008/8/12 20:33
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
a

Posted on: 2008/8/13 4:48

Edited by JohnC on 2008/8/13 6:02:05
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

See User information
Kanner mig lite taggad att fraga fler, har jag inte ratt nar jag sager att det ar fel diameter mellan dessa motorer, fel ytterring, skillnad pa ringarna, den visar inte 100% ratt motor, men den stora skillnaden skall vara "detaljer" som zpz2 sager, men detaljer, ar knappast 30-40% i diameter tex? Eller?

Jamfor med armen pa mannen och att han lutar sig over disken men racker anda inte till kanten kan man tydligt se, fast det ar dolt bakom bild. Jamfor med hojdenpa bener, detta ben, befinner sig dessutom framfor disken ca 3 dm, sa perspektivet gor att man tror att disken kan vara storre an vad den ar i verkligheten.

Ochsa andra kritiska detaljer, kolla centrummet, som ochsa skiljer, detta kan inte heller vara en "detalj" i sammanhanget, kanske allt klarna nar zpz2 ar tvungen att visa detta eller falla pa eget grepp, nu nar man tagit i vacker hand!

Na vad anser ni? Pa zpz2 site sager man att det ar samma motor, zpz2 sager nu att det ar en annan motor, snurrigt?

Man kan lasa detta:
the RB211 (f77 motor) that appears to match several characteristics of the Pentagon debris.

Sjalv pastar jag att motorn ar en Global Hawk motor!

Resized Image

orden "we have been able to locate " pa sidan bevisar att det ar MYCKET ssvart att hitta bilder pa dessa motorer!!! vilket visade sig, speciellt pa den motor som sitter i Global Hawk!

Om det inte stammer, ar detta inte BILDBEVIS som det har tjatats om har?
Den storsta bristen pa denna sida ar ju att de inte foreslar mer an att det ar SANT, inga alternativ finns tex, global hawk, som alternativ motor, man leds att tro att det kan bara ha varit en "ratt" motor, men den ar bevisligen fel, anser jag.

Ett varningens ord har, en site www.supremelaw.org ar fejk pa nat satt, visar bilder som inte finns pa en html sida, och forsokte installera trojaner i datorn!!! det kan vara sa att de trackar personer som vet detta, Christopher Bollyn avslojade detta med Global Hawk, kidnappades (har inte synts till sedan dess, bara over telefon och hans vittne tog tillbaka allt, zpz2 sager att han ljog fran borjan, men jag tror han vart skraj nar bollyn forsvann, och raddade sitt dyra skin, med tanke pa att han var i fet riskzon har. I zpz varlden, kan man inte bli hotad av eliten, men det kan jag personligen skriva under pa att man kan bli!

Vad tror ni andra, ljog han medvetet fran borjan nar han sa att de inte var ett passargerarplan utan en Global Hawk (varfor skulla han ha motiv att gora detta?) eller tog an tillbaka pga av hot, aven om han "offentligt "erkande" att han typ var pa andra sidan planeten, han hade inte en chans att se ett smack.

Posted on: 2008/8/13 5:17

Edited by JohnC on 2008/8/13 5:34:37
Edited by JohnC on 2008/8/13 5:38:57
Edited by JohnC on 2008/8/13 5:57:11
Edited by JohnC on 2008/8/13 6:00:16

See User information
Quote:

zpz2 skrev:

Bilden har jag posta som du sager, dock var jag HELT overtygad om detta sjalv, och ljog inte. Sa jag ber om ursakt att jag anklagade dig helt felaktigt for detta! Hoppas den godtas, men nar jag tittar narmare pa denna sak ser jag att det var du som sa att motordelarna bevisas pa denna sida du presenterade. se nedan fran post 263 som (du zpz2) postade:
Quote:

Fånigt att tro att en vinge skulle kunna ta sig in i pentagon i ett sådär pass oskatt skick efter att ha dundrat in i den yttre väggen på tvären.

Hur stämmer landningstället med en global hawk?
http://wtc7lies.googlepages.com/Penta ... inGearComparison-full.jpg[/img]

Hjulen: http://www.aerospaceweb.org/question/conspiracy/q0290.shtml

Motordelarna: http://www.aerospaceweb.org/question/conspiracy/q0265.shtml

Ochsa pa din site sager de att de efter moda hittat bilder pa ratt motor:

Nonetheless, we have been able to locate the following picture of the intermediate pressure compressor section of the RB211 that appears to match several characteristics of the Pentagon debris

Nu har du svangt igen och sager att du sa att det var fel motor, men du sa att det var bevis pa din sida, vart ar bevisen om inte i den bild dar de jamforde motorerna?

Det skiljer "sma" detaljer forutom antalet diskar, ar en "detalj"
tex 30-40% skillnad i diameter? Knappast om du fragar mig!
Vad tycker andra som ser detta?

Nu kanske du skall ta i vacker hand du med, for du har bevisligen presenterat bevis, och tar tillbaka i samma andetag, ja det ar ju din bevissida det hela komme ifran.

Snurrigare, an att jag minns fel om em som postade, anser jag, kan du klaga pa detta, skall det definitivt, klagas pa ditt betende har, jag pastar att du ljuger, eftersom du hoppar fram och tillbaka, vad ar ratt med din sida nu?

Posted on: 2008/8/13 6:16

Anonym
Quote:

gaston skrev:

Hur vet vi det?

På min fråga om hur man visste att dom hade för kort tid på sig att placera ut sprängmedel lämnar du ett svar....kolla vad du skrev..... På vilka grunder tycker du att jag ska ta du och din person på allvar?

Ok jag var för trött så jag svarade fel då tar vi det rätta svaret.

Att man svarar fel är inget som sänker en trovärdighet om man rättar till felet.

På andra forum så svarar folk fel men det är bara på detta forum man drar långa slutsatser av det.

Enligt de som håller på med demoleringar av byggnader så skulle de ta ca 3 månader att rigga varje WTC byggnad med sprängämnen. I inga fall har någon visat att de förekom ett sådant långt arbete innan 911 vid alla dessa tre byggnader. Vill man korta ned tiden så blir det ännu konstigare att arbetet inte upptäcktes när man fick skynda sig.

Anonym
Quote:

zink skrev:
Quote:

gaston skrev:

Hur vet vi det?

Ok jag var för trött så jag svarade fel då tar vi det rätta svaret.

Att man svarar fel är inget som sänker en trovärdighet om man rättar till felet.

På andra forum så svarar folk fel men det är bara på detta forum man drar långa slutsatser av det.

Enligt de som håller på med demoleringar av byggnader så skulle de ta ca 3 månader att rigga varje WTC byggnad med sprängämnen. I inga fall har någon visat att de förekom ett sådant långt arbete innan 911 vid alla dessa tre byggnader. Vill man korta ned tiden så blir det ännu konstigare att arbetet inte upptäcktes när man fick skynda sig.

Om du ska placera sprängämnen i en byggnad i hemlighet...! Gör man det så att det kan upptäckas?
Kan man göra det på nätterna helt enkelt?
Eller om man helt enkelt klär ut sig till snickare, målare eller elektriker och meddelar samtlig personal i huset att renoveringar pågår och kommer att pågå under en tid framöver... Typ "ursäkta röran". Ofta har dessa hantverkare verktyg med sig som man ofta har i en så kallad "starke arvid"
http://www.starkearvid.se/om.aspx
Det är mycket praktiskt att ha en sådan... Finns i olika storlekar och modeller...
Man skulle ju iofs kunna packa dessa vagnar med hemliga saker som inte får upptäckas... Ofta har man ett lock och ett hänglås på vagnen eftersom det ofta försvinner verktyg på arbetsplatsen/renoveringar mm...

Det är även känt att tornen hade så kallade "undertak"
http://www.akustik-undertak.se/
Dessa är mycket lätta att lyfta på och renovera diverse rör, elkablar och annan skit som finns där, exempelvis bjäklag fackverk och golvets undersida... Se exempel nedan..

http://www.ecophon.se/templates/webpuffpage____84875.aspx

Man kan placera rätt mycket där... Nya rör, elkablar, kopplingar, sladdar, boxar, centarler och mycket mycket mer... Sällan blir man avbruten i sitt jobb som hantverkare när man exempelvis gör besiktningsreparationer eller anna typ av renovering i redan färdiga byggnader. Av personal som jobbar där dvs...

Edit:
Sen måste det alltid finnas möjlighet att inspektera/besikta hisschakt, den bärande konstruktionen och mycket mer... Här finna massa ritningar...
http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/plans/table.html

Edited by Jumalauta on 2008/8/13 8:42:12

Anonym
Har vi kommit fram till någonting i den här tråden?

Anonym
Quote:

Paradoxer skrev:
Har vi kommit fram till någonting i den här tråden?

Vad är ditt problem.... Har din blogg kommit fram till nåt? Eller dina inlägg här på vaken? Allvarligt... Vi diskuterar ffs...

Anonym
Quote:

Jumalauta skrev:
Vad är ditt problem.... Har din blogg kommit fram till nåt? Eller dina inlägg här på vaken? Allvarligt... Vi diskuterar ffs...
Mitt problem? Så personligt du tog detta då...
Jag reflekterade över en 14 sidor lång tråd där inget utav lägrerna viker en tum från sin ståndpunkt.
Min blogg? Vilken blogg? En blogg är väl framförallt personlig eller?
Vad skulle eventuell förekomst av en blogg lösa?
Tänk så illa du tog vid dig då för att jag ber om en sammanfattning...

Anonym
Quote:

Paradoxer skrev:
Quote:

Jumalauta skrev:
Mitt problem? Så personligt du tog detta då...

Jag reflekterade över en 14 sidor lång tråd där inget utav lägrerna viker en tum från sin ståndpunkt.
Min blogg? Vilken blogg? En blogg är väl framförallt personlig eller?
Vad skulle eventuell förekomst av en blogg lösa?
Tänk så illa du tog vid dig då för att jag ber om en sammanfattning...

Du får ett PM snart... Så slipper vi dra tråden till OT där vi absolut inte kommer fram till nåt!

Anonym
Quote:

Jumalauta skrev:

Om du ska placera sprängämnen i en byggnad i hemlighet...! Gör man det så att det kan upptäckas?
Kan man göra det på nätterna helt enkelt?
Eller om man helt enkelt klär ut sig till snickare, målare eller elektriker och meddelar samtlig personal i huset att renoveringar pågår och kommer att pågå under en tid framöver... Typ "ursäkta röran". Ofta har dessa hantverkare verktyg med sig som man ofta har i en så kallad "starke arvid"
http://www.starkearvid.se/om.aspx
Det är mycket praktiskt att ha en sådan... Finns i olika storlekar och modeller...
Man skulle ju iofs kunna packa dessa vagnar med hemliga saker som inte får upptäckas... Ofta har man ett lock och ett hänglås på vagnen eftersom det ofta försvinner verktyg på arbetsplatsen/renoveringar mm...

Det är även känt att tornen hade så kallade "undertak"
http://www.akustik-undertak.se/
Dessa är mycket lätta att lyfta på och renovera diverse rör, elkablar och annan skit som finns där, exempelvis bjäklag fackverk och golvets undersida... Se exempel nedan..

http://www.ecophon.se/templates/webpuffpage____84875.aspx

Man kan placera rätt mycket där... Nya rör, elkablar, kopplingar, sladdar, boxar, centarler och mycket mycket mer... Sällan blir man avbruten i sitt jobb som hantverkare när man exempelvis gör besiktningsreparationer eller anna typ av renovering i redan färdiga byggnader. Av personal som jobbar där dvs...

Edit:
Sen måste det alltid finnas möjlighet att inspektera/besikta hisschakt, den bärande konstruktionen och mycket mer... Här finna massa ritningar...
http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/plans/table.html

Det finns inga bevis att några personer gjort något jobb med att placera ut sprängämnen hur än det såg ut på WTC platsen.

Man kan spekulera hur mycket som helst som det var möjlig eller omöjligt men så länge det inte finns ett enda bevis eller ens ett rykte att någon gjort detta så är sprängteorierna rena spekulationer.

Att absolut ingenting har framkommit på så lång tid efter 911 om arbetet med sprängämnen och vilka det var är mycket anmärkningsvärt.

Att påstå at WTC1, 2 och 7 har sprängts utan att en enda bild på sprängämnen i WTC1, 2 eller 7 eller att det inte finns ett enda dokument som visar att så var fallet gör att sprängteorierna är falska.

De spelar ingen roll hur mycket man anser händelser skulle peka på sprängämnen då ALLA dessa händelser går att förklara utan en ett enda sprängämne.

De som framför sprängteorierna kommer att få kämpa för dem tills de dör för de avgörande bevisen för att de skulle vara sannolika har inte och kommer heller aldrig att dyka upp för ju längre tid som går efter en händelse desto mindre sannolikt blir det att nya bevisa kan dyka upp.

Den officiella förklaringen har så många bevis att de med sprängteorierna måste förklara flera av de som falska medan det omvända inte gäller. Det finns inga bevis i sprängteorierna som vi måste säga är falska för de finns helt enkelt inga bevis utan bara svaga indicier och spekulationer.

Några exempel är nog på sin plats.

Detta är hämtat från 911truth

(1) AWOL Chain of Command
a. It is well documented that the officials topping the chain of command for response to a domestic attack - George W. Bush, Donald Rumsfeld, Richard Myers, Montague Winfield - all found reason to do something else during the actual attacks, other than assuming their duties as decision-makers.
b. Who was actually in charge? Dick Cheney, Richard Clarke, Norman Mineta and the 9/11 Commission directly conflict in their accounts of top-level response to the unfolding events, such that several (or all) of them must be lying.
2) Air Defense Failures
a. The US air defense system failed to follow standard procedures for responding to diverted passenger flights.
b. Timelines: The various responsible agencies - NORAD, FAA, Pentagon, USAF, as well as the 9/11 Commission - gave radically different explanations for the failure (in some cases upheld for years), such that several officials must have lied; but none were held accountable.
c. Was there an air defense standdown?
3) Pentagon Strike
How was it possible the Pentagon was hit 1 hour and 20 minutes after the attacks began? Why was there no response from Andrews Air Force Base, just 10 miles away and home to Air National Guard units charged with defending the skies above the nation''s capital? How did Hani Hanjour, a man who failed as a Cessna pilot on his first flight in a Boeing, execute a difficult aerobatic maneuver to strike the Pentagon? Why did the attack strike the just-renovated side, which was largely empty and opposite from the high command?

4) Wargames
a. US military and other authorities planned or actually rehearsed defensive response to all elements of the 9/11 scenario during the year prior to the attack - including multiple hijackings, suicide crashbombings, and a strike on the Pentagon.
b. The multiple military wargames planned long in advance and held on the morning of September 11th included scenarios of a domestic air crisis, a plane crashing into a government building, and a large-scale emergency in New York. If this was only an incredible series of coincidences, why did the official investigations avoid the issue? There is evidence that the wargames created confusion as to whether the unfolding events were "real world or exercise." Did wargames serve as the cover for air defense sabotage, and/or the execution of an "inside job"?

5) Flight 93
Did the Shanksville crash occur at 10:06 (according to a seismic report) or 10:03 (according to the 9/11 Commission)? Does the Commission wish to hide what happened in the last three minutes of the flight, and if so, why? Was Flight 93 shot down, as indicated by the scattering of debris over a trail of several miles?

THE DAY - POSSIBLE SMOKING GUNS
6) Did cell phones work at 30,000 feet in 2001? How many hijackings were attempted? How many flights were diverted?
7) Demolition Hypothesis
What caused the collapse of a third skyscraper, WTC 7, which was not hit by a plane? Were the Twin Towers and WTC 7 brought down by explosives? (See "The Case for Demolitions," the websites wtc7.net and 911research.wtc7.net, and the influential article by physicist Steven Jones. See also items no. 16 and 24, below.)

Det finns inte ett enda bevis i någon av dess punkter på något utan de alla är rena spekulationer. Man använder informationen för att misstänkliggöra istället för att visa på att den egna slutsatsen är riktig.

Att man ägnar mer åt att misstänkligöra än att bevisa sin egen ståndpunkt är förståeligt så man inte har så mycket att komma med själva när de gäller bevis.

Ni kan själva titta igenom sidan med alla punkter och visa var de finns bevis för den egna ståndpunkten.

http://www.911truth.org/article.php?story=20041221155307646

« 1 ... 11 12 13 (14) 15 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper