vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Utvecklas Andligt

See User information
sebben, problemet är att du och jag tolkar ord olika.

Och en annan sak, har DU sett sanningen inom dig?

Förstår du att vi alla är en? Att vi är en del av universum, att allt utanför existerar inom oss verkar du ju insinuera, isåfall är vi ju alla en.

Posted on: 2008/8/6 10:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

seilon skrev:
sebben, problemet är att du och jag tolkar ord olika.

Och en annan sak, har DU sett sanningen inom dig?

Förstår du att vi alla är en? Att vi är en del av universum, att allt utanför existerar inom oss verkar du ju insinuera, isåfall är vi ju alla en.

Jag "förstår" att du hela tiden säger det, för så ser New Age-pillret ut.

Det är irrelevant... vaddå "alla är en"?

Du är ju inte ens "dig själv". Här är vi inte ens det- vi ärinte ens "människor" längre - dåär det ändå inte meningen att vi ska vara människor här - det är lååångt från vår ursprungliga och sanna natur.

Jag säger bara att det "därute" är där det återges vad vi själva har skapat- det därute ären scen för det. Vi är upphovet till det därute, alla omständigheter etc - de dumma därute, eliten, agendan, nwo - olika namn på bullar vi bakat. Skyll inte på dem - de behövs för att vi ska se oss själva - det är det som är karma.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:
Jag "förstår" att du hela tiden säger det, för så ser New Age-pillret ut.

Det är irrelevant... vaddå "alla är en"?

Du är ju inte ens "dig själv". Här är vi inte ens det- vi ärinte ens "människor" längre - dåär det ändå inte meningen att vi ska vara människor här - det är lååångt från vår ursprungliga och sanna natur.

Jag säger bara att det "därute" är där det återges vad vi själva har skapat- det därute ären scen för det. Vi är upphovet till det därute, alla omständigheter etc - de dumma därute, eliten, agendan, nwo - olika namn på bullar vi bakat. Skyll inte på dem - de behövs för att vi ska se oss själva - det är det som är karma.

Jag håller med dig 100% !!

Allting utanför oss är vad vi själva har skapat, det är en scen. Vi är upphovet till det. Och vi har satt namn på de olika bullarna vi har bakat.

Men inom dig, där du är din sanna natur, där är du allt detta. Alllting du ser finns inne i dig. Du är ingen människa, vi är energi. Vi är universum. Och allting är skapat ifrån detta.

Som en våg på ett hav, det ser ut att vara en egen våg, men den är en del av resten av havet. En våg är allt vatten och en våg. Du och jag är samma person, samma källa, samma entitet i grunden och detta är vad vi kommer bli när vi kultiverat oss, vi kommer bli ett med varandra.

Men jag vill inte bli detta än, och dessutom kräver det massor med meditation och jag vill leva i människoskepnad ett par mijoner år till. Detta är vad du inte verkar förstå.

Jag vet att ingeting existerar förutom jag, jag är allt. Jag är inte ens människa, jag ser mina händer framför mig som en extension av mitt andliga jag som förmedlar information ifrån vad det externa livet har lärt min hjärna. Jag behöver inte ord eller uttryck för att säga vem jag är.

Jag kan aldrig utttrycka mig hur det är att finna sitt sanna inre jag, att se hur man inte behöver något externt, hur den inre sanna naturen är det enda man är. Men som sagt, jag väljer att leva i den externa världen - för det är därför vi existerar, det är så vi upplever universum. Förstår du sebben?

Posted on: 2008/8/6 10:37

Anonym
Sebben: Försök att se bortom New Age. Försök att bemöta Seilon på den nivå han är och inte efter det fack du sorterat in honom i.
Du har ju själv sagt att jag är New Age trots att jag har noll koll på vad new age faktist innebär. Det känns som om jag och Seilon mer tillhör den peripatetiska skolan.
Allting som är skapat av onda krafter kan inte vara 100% ont, utan kan faktist innehålla positiva egenskaper - hur skulle annars folk kunna lockas in i detta? Det är när man köper hela konceptet ondska uppstår.
Både Seilon och jag är empiriska, vilket iofs räcker för många att kasta skit på oss, men dessa livsåskådningar vi har har vi kommit fram till själva. Åtminstone jag. Även om våra åskådningar är lite annorlunda.
Vi förstår alla här att du är nöjd med ditt liv, vilket är jättebra, men ditt liv är inte allas liv. Det som fungerar för dig fungerar inte för alla. Alla måste bygga sitt eget lykeion.

Seilon: Försök att inte vara så pompös och babblig. Du säger ofta samma sak om och om igen. Du säger själv på din blogg att "Alla har sin egna sanning", men ändå ber du om och om igen om Sebbens sanning. Har du läst hans länkar om Falun Gong?
Vi förstår alla här att du är nöjd med ditt liv, vilket är jättebra, men ditt liv är inte allas liv. Det som fungerar för dig fungerar inte för alla. Alla måste bygga sitt eget lykeion.

See User information
Du har så rätt Paradoxer.

Jag har läst om falun gong, och jag vill få sebben att se livet ur andras perspektiv. Jag ser mig själv i andra, och önskar att vi alla kunde komma överens. Jag dömer inte som sebben gör, och vi behöver visa mer kärlek och acceptans för varandras åsikter. I min värld har alla rätt, men många är olyckliga och samhället i sig gör oss olyckliga, detta är vad jag ändrar på genom att sprida kärlek. Nu är jag inte så "pompös" i verkliga livet, för folk dömer alldeles för enkelt. Jag söker konstant empiriska bevis att dela med mig och baserar mycket av det jag vet på vetenskap.

Vi är varandras vägvisare, och utan sådana som dig och sebben hade jag aldrig funnit sanningen inom mig. Så jag är er alla evigt tacksamma!

mycket kärlek!

- seilon

Posted on: 2008/8/6 12:59

Anonym
Quote:

seilon skrev:
Jag söker konstant empiriska bevis att dela med mig och baserar mycket av det jag vet på vetenskap.
Empiriska bevis behöver man inte söka efter eftersom de baseras på tillförlitliga erfarenheter.
Det är det som är det fina med empirism - att man inte behöver söka

See User information
Paradoxer, jag menar mer att jag söker erfarenheten för att själv kunna veta ;).

Posted on: 2008/8/8 17:06

See User information
Quote:

sebben skrev:
[quote]

Jag kan igen påtala att vi inte är spirituella varelser, då spirituell enbart avser förmåga att kunna uttrycka sig på et elegant och kvickt sätt...
Sebben förklara dig HJÅRNA !Vad mennar du med detta är det ett hot eller löfte::citat:Sale har hamnat lite snett, men det ztyrs väl upp...

Pm går bra!
Var sitter snubbeltrån?Jo som sgt "mellan tinningarna"
Dena snubbel tråd framkallar i bland en falsk självbild som ser sig som "häxor"å tror dom är i varandet...,så ser man att det lever/fängslats i sin gåva att t x hjälpa ...andra fångar i samma fängelse fast i annan "cell"...

Posted on: 2008/8/12 0:20

Edited by sale on 2008/8/12 1:15:11
Edited by sale on 2008/8/12 1:16:24

See User information
Seilon, en sak jag inte fattar är varför vi har en fysisk hjärna när allt annat är en illusion? Är vi bara hjärnor? Och var finns isåfall hjärnorna?
Är de uppstaplade i något slags fält som i Matrix?
Jag fattar verkligen inte..

Posted on: 2008/8/16 0:16

See User information
Seilon - Du äger det är allt jag säger. kort och gott. Underbara ord som alltid. Tyvär finns det alltid svagsinta får som blir provocerade av vad såna som du skriver, tragiskt, bara att beklaga... well well jorden snurrar vidare...

Posted on: 2008/8/16 5:11
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

See User information
Quote:

jonte skrev:
Seilon - Du äger det är allt jag säger. kort och gott. Underbara ord som alltid. Tyvär finns det alltid svagsinta får som blir provocerade av vad såna som du skriver, tragiskt, bara att beklaga... well well jorden snurrar vidare...

Ojojoj, här kan man tala om avgudadyrkan. Svagsinta finns i alla religioner och är ett problem i alla religioner. I Stalins paradis sattes de svagsinta på korrektionsanstalter i Sibirien.

Posted on: 2008/8/16 8:12

Anonym
Old age, the past = Tänker på alla misstag, känner sig dum, försöker reda ut sånt som hänt, tänker på hur man skulle kunna gjort istället, grämer sig för att saker inte var som man ville mm.
Inte så smart o va där!

New age - the future. Skräpet och det onda skall bort så att det goda inom en själv kan komma fram. New age är också att försöka vara bättre än man är, snacka med fina ramar, fast det pågår motsatsen på insidan. New age är också att ta fraser och ord o stå på dom, för att dom låter fin mm. Där i framtiden har vi heller inget att göra. Vi kan hellre inte skapa gott, vi kan bara va goda.

In the moment - right now.
Se sig själv samt andra för vad man är, krongla inte till det. Gör saker som har effekt på nuet, o framtiden, gör inget som backar dig tillbaka till "the old age" Du har din egen väg, alla andras vägar är nåt som inte rör dig.

Som jag ser det så skall vi inte lära oss bli andliga, vi skall lära oss bli människor igen. O va här o nu, inte då, i inte i morrn, bara nu!

Ännu bättre effekt, vare sig det är nu, eller i går, eller i morrn, det är bara du som har med allt att göra.

Vänd synen helt o hållet inåt, o kolla dig själv. Det är bara du som har med ditt liv och inre att göra.

See User information
Många har verkligen svalt new-age betet, "hook, line and sinker".
Här är en liten checklista över vad Bibeln vs vad New Age lär ut. Notera att det på varje punkt är varandras motsatser (jag har inte orkat översätta det till svenska men jag tänkte starta en ny tråd om det).

B: Jesus is the son of God
NA: Jesus is one of the Masters

B: Saved by grace
NA: Acheive godhood through works

B: Jesus is the only way, salvation outside oneself
NA: Awake Christ consciousness within oneself

B: Lucifer is the devil
NA: Lucifer is the true son of God

B: Worship God
NA: Worship the creation

B: Man was created
NA: Physical man evolved, spiritual man has always existed

B: God is not part of the creation
NA: God is part of creation (pantheism)

B: Teaches resurrection
NA: Teaches reincarnation

B: The word is truth
NA: Truth is within

B: Teaches us to wait for the second coming of Christ which will be visible to all. His coming in glory is the blessed hope.
NA: Waits for the Maitreya who will assist with the establishment of a one world government, monetary system and religion.

B: Turn from sin
NA: Turn from ignorance, there is no sin

B: Become Christ like through sanctification
NA: Discover your own divinity

Posted on: 2008/8/16 10:13

See User information
Quote:

ance skrev:

vi skall lära oss bli människor igen. .

Igen? Och när var vi människor senast? Var det Eva & Adam före den katastrofala äppelskandalen?

Posted on: 2008/8/16 10:16

Anonym
Vi är alla oprogramerade underbara skapelser som aggerar med känslor, när vi föds, sen händer nåt. De e bakåt i tiden för din del. Bakåt i tiden för oss alla, ja vart kommer alla andliga läror ifrån?, dom fanns förr!

See User information
Quote:

ance skrev:
Bakåt i tiden för oss alla, ja vart kommer alla andliga läror ifrån?, dom fanns förr!

Vilka andliga läror fanns förr? Tron på häxor var ju förstås en...

Posted on: 2008/8/16 11:53

Anonym
Ser du ingen så ser du ingen.

Om du tror att du har all viktig kunskap du nu behöver, och inte behöver lära dig av det förflutna eller om dig själv på ett djupare plan, ja då har du väl kommit fram, grattis!

See User information
Quote:

ance skrev:
Ser du ingen så ser du ingen.

Om du tror att du har all viktig kunskap du nu behöver, och inte behöver lära dig av det förflutna eller om dig själv på ett djupare plan, ja då har du väl kommit fram, grattis!

Man behöver alltid lära sig nya kunskaper. Det viktiga är dock att välja varifrån man ska hämta de nya kunskaperna.

Posted on: 2008/8/16 12:21

Anonym
Kunskap är alltid kunskap, "labeln" spelar precis ingen roll alls. Bush kan gärna få lära mig hur man stickar, de e ja kass på, spelar ingen roll vem som lär mig det sen, jag kan det i vilket fall som helst.

Hmm, skulle ha vart nån punkt där nån stans!

See User information
Quote:

Onslow skrev:
Quote:

jonte skrev:

Ojojoj, här kan man tala om avgudadyrkan. Svagsinta finns i alla religioner och är ett problem i alla religioner. I Stalins paradis sattes de svagsinta på korrektionsanstalter i Sibirien.

Hehe du är rolig du onslow, kvick och rapp i dina tolkningar och föreställningar.
Har inte märkt att du har så mkt eget att komma med dock. Verkar mest gilla att posta underfundiga kommentarer till höger och vänster.

Posted on: 2008/8/16 19:13
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

See User information
X-Ploshit
Quote:
Seilon, en sak jag inte fattar är varför vi har en fysisk hjärna när allt annat är en illusion? Är vi bara hjärnor? Och var finns isåfall hjärnorna?
Är de uppstaplade i något slags fält som i Matrix?
Jag fattar verkligen inte..

Vi är medvetanden. Det är ganska komplicerat, tänk dig själv som ett medvetande som är på besök i din människokropp. Dock så är människokroppen ett otroligt kul verktyg att leva i.

Livet är ett ögonblick, och vi är födda in i denna världen och har formats sedan födseln. Många av oss har valt de liv vi har, och många har valt detta livet för att hjälpa till att sprida kärlek och stoppa de mörka manipulerande makterna.

Livet är en cirkel, när det slutar börjar det igen och om vi säger att du dör, då kommer du vakna upp i en annan värld någon annanstans, som kommer vara lika verklig som denna. Allting i livet handlar om att som sebben säger kultivera oss. Att växa andligt och i slutet blir vi skaparen själv, den enda som skapat allting vi ser, vilket är oändligheten själv. Vi är alla en del av den, och vi är evigt liv.

Detta livet vi har levt på jorden har gjort allt för att lura bort oss ifrån vår oändlighet. Det är därför vi har så mycket mainstream som är anti allting som har med medium, telepati, ufos, kvantfysik som säger att vi alla är sammankopplade osv.

För enkelhetens skull så tänk på Matrix, men tänk att vi inte är kopplade och förslavade av robotar, utan vi har ett universellt minne, en universell minnesbank där vårt medvetande finns, där allting vi gör sparas och alla liv vi haft finns. Allting är information, så vi skulle kunna vara en programmerad person med väldigt avancerad AI.

När vi kom in i detta livet gjorde vi det genom tredje ögat, 49 dagar efter att fostret utvecklats så utvecklas tredje ögat (tallkottskörteln), och inom Buddhismen så säger man att det tar 49 dagar att åter igen reinkarneras, vilket går att koppla till tredje ögat som Rick Strassman skrivit om i sin bok "DMT - The Spirit Molecule".

Det som är så underbart med livet just nu är att det är nu vi kommer få leva underbart, 100 gånger bättre än vi kan tänka oss. Vi behöver inte bli kultiverade och ett med allt som sebben vill, vi kan roa oss i ett par tusen år först. Vi är universum som valt att leva subjektivt med kärlek och att roa oss. Att skratta förlänger livet sägs det, och det gör det definitivt. I tidnigen stod det om att människor som ler lever längre.. :)

Livet är en frekvens, och DNA är ett virtuellt Internet som håller ihop allting. Vi lever i ett intelligent universum, ingeting är slump och denna värld har varit manipulerad utav de som söker makt och kontroll. Dessa personer har valt den negativa vägen, och det finns två vägar - en positiv och en negativ.

jonte
tackar! alltid roligt med uppmuntrande ord!! Du verkar vara klok du också! Keep waking the minds of the people! :)

Onslow
svagsinta är lurade utav de som kontrollerar och söker makt, det är upp till de som inte är svagsinta att hjälpa dessa, om man vill dvs..

ance
Quote:
In the moment - right now.
Se sig själv samt andra för vad man är, krongla inte till det. Gör saker som har effekt på nuet, o framtiden, gör inget som backar dig tillbaka till "the old age" Du har din egen väg, alla andras vägar är nåt som inte rör dig.

Du har så rätt! Det är ögonblicket som är llivet. Man kan inte sitta och vänta på att något ska hända, och man får akta så man inte fastnar i historien!

Livet är påväg att bli helt otroligt, och vi är snart där (3.5år kvar!!)

peace och kärlek!
- seilon

Posted on: 2008/8/17 18:20

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper