vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4)

Re: Men vi har ju varit på månen!?!?

See User information
Quote:

Gab. skrev:
Spz2
Tack, det tog upp en massa av förfalskningarna så jag slapp leta reda på dom själv....

John C
Notera att det inte direkt är få som sysslar med att förfalska bilder för att säga att månlandningarna var fejkade, därför är det alltid bra att vara lite extra kritisk mot dylikt, speciellt när man råkar ut för folk som vet lite om rymdbranchen och farkoster/fysik. Det är inget fel att du blev lurad ac charlatanerna, var lite mer observan och kritisk nästa gång bara!
(kanske rent av kolla om du kan hitta kritik INNAN du propagerar det som oomtvistlig sanning, eller?

<har du sett filmen som visar austronauterna INNE I KAPSELN SOM "fixar" "bevis"

Jag är ionte lurad, hur kan du säga detta, har du belägg for vad du säger nu?

vad zpz2 sager kan man inte ta hänsyn till, han har motsatt åsikt precis vad man än skriver om, hur nu det går till. Han e gatekeeper, men det fattar man bara av erfarenhet.

Jag tror mig ha det...

Kak burkslandningarna garvar man ihjäl sig åt, men visst har man nyss lämnat expressen som mentor, kanske detta inte kan ske.

Så kom garna med något om det finns, men tyvarr, postas bara länkar, och inga resonemang, blir det inga svar från mig, inte heller, om man skall se film för att kunna få reda på det "viktiga"

Tiden finns inte att läsa allt, och film kan jag inte ens se, jag är i Afrika.

Posted on: 2008/8/20 16:47
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

ance skrev:
angående din signatur...
:)

är man ingen man om man inte bygger hus? Kan verka irrelevant, men vill veta.

Posted on: 2008/8/20 16:50
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Man är ingen MAN, om man inte bygger SITT hus. En riktig kvinna vore en som ser till att mannen gör det han skall. En spark i rövven varje morgon med andra ord :)

See User information
Quote:

JohnC skrev:
[quote]
Gab. skrev:
Spz2
Tack, det tog upp en massa av förfalskningarna så jag slapp leta reda på dom själv....

John C
Notera att det inte direkt är få som sysslar med att förfalska bilder för att säga att månlandningarna var fejkade, därför är det alltid bra att vara lite extra kritisk mot dylikt, speciellt när man råkar ut för folk som vet lite om rymdbranchen och farkoster/fysik. Det är inget fel att du blev lurad ac charlatanerna, var lite mer observan och kritisk nästa gång bara!
(kanske rent av kolla om du kan hitta kritik INNAN du propagerar det som oomtvistlig sanning, eller?

<har du sett filmen som visar austronauterna INNE I KAPSELN SOM "fixar" "bevis"

Jag är ionte lurad, hur kan du säga detta, har du belägg for vad du säger nu?

Jodå, kom med citat ur favoritboken om "bluffen" skall jag kommentera dom (du kan även läsa flera av dom motbevisen själv om du letar 5 min på nätet)
(och som sagt var, du var bevisligen lurad förut (skyttel under månlandningarna?) så det finns mer möjligheter
..

Kak burkslandningarna garvar man ihjäl sig åt,

får gärna förklara varför u tjatar om "kakburk" hela tiden...

...

"Så kom garna med något om det finns, men tyvarr, postas bara länkar, och inga resonemang, blir det inga svar från mig, inte heller, om man skall se film för att kunna få reda på det "viktiga""

Jag sammanfattar gärna motbevis, men jag tänker inte kopiera stora textblock...
(exempelvis kan du väl notera att "normalstrålningen" i rymden inte är direkt dödande (var i den i ett år eller så blir det värre, men du tycks tro att man dör efter/på några dar!))

PS. om du tycker att månlandningen var tekniskt ouförbar (trots att et bara är grundläggande fysik, om än i stort utförande) titta på "blackbird", där har du något som är tekniskt advancerat, det skulle varit impande om det så byggts idag! (likväl fungerade det med ÄNNU sämre datakraft.)...

Posted on: 2008/8/21 5:12

See User information
jo blackbird är riktigt avancerad, har läst lite roliga teorier om det planet och dess efterträdare.

(reply till föregående post och lite ot)

Posted on: 2008/8/21 14:23

See User information
Efterträdare till SR-71

(om det existerar, vilket verkar sannorlikt!)

Aurora...

Jo det skulle jag ge skapligt för att få titta på en stund, men tyvärr skulle man nog få ett påtvingat besök sedan (typ resten av ett väldigt kort liv)

Posted on: 2008/8/21 14:54

See User information
Quote:

ance skrev:
Man är ingen MAN, om man inte bygger SITT hus. En riktig kvinna vore en som ser till att mannen gör det han skall. En spark i rövven varje morgon med andra ord :)

Jag tänker då inte bygga ett hus, för att kunna bli man.

En person sa till mig, att han respekterar mig som en man, för att jag tar det som sker och gör det bästa av det, positivt som negativt, detta gjorde mig till en riktig man, sa han, jag kände mig hedrad av vad han sa.

Men om jag kan spika plankor eller inte, gör mig inte till en Karl, bara till snickare.

"Man är ingen snickare om man inte kan bygga ett hus"

Verkar stämma, du verkar ha limmat ihop fel saker, skall man ha tussar på bröstet, och helskägg typ ochså? hehe

Posted on: 2008/8/21 15:20

Anonym
Ja du får tycka vad du vill vännen!

En person kan aldrig ha sagt nåt till dig, en människa måste det ha varit!

Sen så tror jag att alla andra på forumet som inte hackar på min signatur e mer positiva än dig. Dom vände det positivt o lät det bara va min signatur, du hitta fel på den o börja klaga. Jettepositivt!

hmm....

See User information
Hur stoppas den kosmiska radioaktiva strålningen som är lika stark som i en kärnkraftsreaktor, av kak-burken med 1 mm aluminium eller 2?

Vill nan bevisa detta.

Förklara gärna hur detta funkar med egna ord, så man kan följa ditt resonemang, inte nån annans resonemang. typ länkar osv.

Personer med insikt sager att 3 dm bly behövs, hur tjockt kan detta vara i Aluminium? 8 dm?

Alla vet att en kakburk, har tunna väggar, men helt oväntat och plötsligt skall en strålningskammare ochså kunna ha tunna väggar, i ALU, dessutom, ett vekt material i sammanhanget.

Sannolikhetshalt i detta?

Runt 0 säger jag, men jag talar ju i egen sak, och kan inte vara trovärdig, hehe

Varför byggde man inte kakburken i bly istället, som riktiga strålskydd har?

Fanns inte bly, nar man gjorde Ost landningen?

Posted on: 2008/8/21 15:48

Anonym
Quote:

JohnC skrev:

Tiden finns inte att läsa allt, och film kan jag inte ens se, jag är i Afrika.

Säg, hur är det i Afrika - är det som på film?

Var i Afrika är du...?

See User information
JohnC skrev:
"Hur stoppas den kosmiska radioaktiva strålningen som är lika stark som i en kärnkraftsreaktor, av kak-burken med 1 mm aluminium eller 2?"
Vill nan bevisa detta."

Genom att det helt enkelt inte är så stark strålning som du tycks tro... Jag föreslår du läser lite på området istället för att bara "veta" att det inte är överlevnadsbart,
(du vill ju inte ha länkar av någon anledning, men jag antar du kan använda google? Du kan även passa på att leta kritik till resten av dina vanföreställningar medans du håller på och kolla lite papper om kosmisk strålning från något universitet eller rymdorganisation!!)

"Förklara gärna hur detta funkar med egna ord, så man kan följa ditt resonemang, inte nån annans resonemang. typ länkar osv."

OK...
DET ÄR FÖR ATT STRÅLNINGEN INTE ÄR SÅ STARK SOM DU TROR! DVS DU VET INTE MYCKET OM KOSMISK STRÅLNING!!

(Var det enkelt nog?)

"Personer med insikt sager att 3 dm bly behövs, hur tjockt kan detta vara i Aluminium? 8 dm?"

Det behövs för att skydda dom fullsständigt, vikten är som du väl förstår en bra orsak att inte använda det...

Men de tar skada, man räknar med att det är ungefär lika farligt att fara till månen (om solen inte ger utbrott vilket lyckligtvis är ovanligt (men skulle dödat folk i månlandaren)) som en större lungröntgen, dosimetrar de bar gav en strålnivå på ungefär en millisivert....

"Alla vet att en kakburk, har tunna väggar, men helt oväntat och plötsligt skall en strålningskammare ochså kunna ha tunna väggar, i ALU, dessutom, ett vekt material i sammanhanget.

Sannolikhetshalt i detta?"

(se ovan)
Det är inte dödligt (eller ens överdrivet farligt), en dos till mars (med lite bättre skydd, men betydligt längre exponering) skulle däremot (utan solutbrott) ge klart ökad risk för cancer (speciellt om man skall hem också, vilket skulle ge motsvarande dos igen...
Men det är inte "100%" dödligt, och det är faktiskt många av oss som skulle ta den chansen om vi fick erbjudandet...

"Runt 0 säger jag, men jag talar ju i egen sak, och kan inte vara trovärdig, hehe"

tror väl inte det är så mycket i egen sak som du snackar strunt om detta för, mest i okunskap skulle jag tro....

"Varför byggde man inte kakburken i bly istället, som riktiga strålskydd har?"

Jag tror du begriper det utan att jag talar om det (eller? Man vet aldrig?)

"Fanns inte bly, nar man gjorde Ost landningen?"

(suck) vikt är väl en rimlig anledning om du inte begrep det själv...

Aluminium är en ganska bra metall för att få bäst skydd/kg, och hade även andra fördelar (som att det är starkt/vikt, och lätt att bearbeta) Man skulle faktiskt kunna landat dom UTAN hölje (enbart sittande i rymddräkter på en öppen plattform) utan speciellt mycket högre stråldos, men man valde ett skal för allmänt skydda dom, även för mikrometeoriter mm.

Posted on: 2008/8/21 18:01

Anonym
2002 avslöjades det att hunden Lajka dog enbart 5-7 timmar efter uppskjutning till följd av stress och värme.

« 1 2 3 (4)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper