vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4) 5 6 »


Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#73


See User information
Gab,är du läkare eller har du nån annan medicinsk utbildning?

Posted on: 2008/8/22 10:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#74


See User information
Jag kollade upp saken och fick svaret jag förväntade mig. Om man går till "store" på www.rawfor30days.com så finns det bara 2 saker att köpa. De 2 filmer som jag köpt. Dvs deras "reklam" leder inte till att man ska köpa ett dussin produkter månadsvis. Det är helt enkelt bara 2 filmer. Ingenstans(såvitt jag minns) i filmerna görs reklam för någon produkt.

Det jag vet är att när kroppen ges möjligheten, så kan den faktiskt läka sånt som läkarna säger är omöjligt. Rent konkret så finns faktiskt stamceller i hela kroppen som kan bli vilka slags celler som helst.

När det gäller resonemanget om att en läkare som med enkla medel utan medicin skulle kunna skriva sin egen lönecheck om det bara fungerade så tror jag det är ett uttryck för naivitet.
Ta bara fallet med Annika Dalkvist. Hon fick i praktiken kicken och blev attackerad från alla håll och kanter. Det är det som händer om man rör sig för lång utanför "-Ta de här tabletterna 3 ggr om dagen resten av livet och fundera aldrig på varför-principen".

Det förvånar mig lite att folk i ett sånt här forum litar så blint på skolmedicinen. Det är en grupp totalindoktrinerade "repetitörer" som jobbar inom ett smalt fack som är så långt från ett naturligt sätt att leva som man kan komma. Läkemedelsanvändningen ökar lavinartat och likaså ohälsan. I usa vill man ha 2/3 av alla barn på antidepressiva.
Illuminati vill ta ifrån oss alla möjligheter att bli friska på ett naturligt sätt genom att bara odla giftig mat, förgifta hela miljön vi lever i, utsätta oss för stress och rädslor.
Om jag inte minns fel så innehåller maten 20% av den näring den en gång gjorde. Nu dessutom med massa gifter som kräver ännu mer näring för att försöka rensa ut ur kroppen. Allt planerat. Nu vill de ta bort alla kosttillskott som skulle kunna göra någon skillnad.
Skeptikerna här verkar missa att de nya reglerna inte har någonting att göra med att garantera produkter som är säkra och fungerar.
Det handlar om att TA BORT möjligheten att skapa sig en god hälsa. Näringen i maten är obefintlig och snart kommer det inte gå att komplettera den heller. Det är DET som är planen.

Posted on: 2008/8/22 10:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#75


See User information
Fruit juice 'could affect drugs'

Concerns have been raised about fruit juice before
Drinking fruit juices may not be as healthy an option as thought - they could reduce the effectiveness of some medicines, it is being claimed.

Research presented at a US conference suggested a chemical in grapefruit juice could stop anti-allergy drugs being absorbed properly.

A University of Western Ontario team said oranges, and possibly apples, had similar ingredients.

Grapefruit juice is already known to interfere with blood pressure drugs.

This is just the tip of the iceberg - I'm sure we'll find more and more drugs that are affected this way

Dr David Bailey
University of Western Ontario

Some medications carry a warning that taking them alongside grapefruit juice could cause an overdose.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/7572500.stm

However, the latest finding, presented at the American Chemical Society conference in Philadelphia, points to a different problem with researchers saying it was "the tip of the iceberg".

In this case, he found that the grapefruit juice had the reverse effect on fexofenadine, an antihistamine drug, making it less potent rather than more potent.

Volunteers took the drug with either a single glass of grapefruit juice, or just water.

When it was taken with juice, only half the drug was absorbed, potentially reducing its effectiveness.

Orange warning

Researchers believe that an active ingredient of the juice, naringin, appears to block a mechanism which moves drug molecules out of the small intestine into the bloodstream.

Study author Dr David Bailey said that orange and apple juices appeared to contain naringin-like substances which might have a similar effect.

"Recently, we discovered that grapefruit and these other fruit juices substantially decrease the oral absorption of certain drugs undergoing intestinal uptake transport.

"The concern is loss of benefit of medications essential for the treatment of serious medical conditions."

So far, the three types of juice have been found to affect etoposide, a chemotherapy drug, some beta-blocker drugs used to treat high blood pressure, and cyclosporine, taken by transplant patients to prevent rejection of their new organs.

However, Dr Bailey said: "This is just the tip of the iceberg - I'm sure we'll find more and more drugs that are affected this way."

Colette McCready, from the National Pharmacy Association, said: "The effect of grapefruit juice on some medicines is well established and where this applies it is clearly detailed in Patient Information Leaflets.

"Pharmacists will usually draw this matter to patients' attention when dispensing their medicines. This new research showing that apple and orange juice may enhance or reduce the effects of some medicines is interesting but it is only one study.

"Usually further research is needed to establish that these interactions are significant."

Professor James Ritter, a clinical pharmacologist at King's College London, said: "The observation is very interesting. It will need more work to establish how important such interactions are in clinical practice and for what drugs and juices."

Posted on: 2008/8/22 14:56
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#76


See User information
Jag hoppas du bifogar den texten för att visa hur sjuk läkemedelsindustrin är?

Posted on: 2008/8/22 17:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#77
"However, Dr Bailey said:
"This is just the tip of the iceberg - I'm sure we'll find more and more drugs that are affected this way."

Allvarligt. Dags att stänga grönsaksdiskar mm - människors hälsa sätts ju på spel.

För att inte ta onödiga risker så är det tryggare att dricka Cola än fruktjuice.



 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#78


See User information
Gab!

VILKA skapade atombomben, vaccinationerna, GM-mat som förändar DNA-strukturen och bevisat skapat magcancerfall på försöksdjur de testat med denna "säkra mat", den "nya" mobil-maicrovågstekniken som strålar oss i från alla håll, de olika 1000-tals nya kemikalier som kommer ut på marknaden VARJE år och som bl.a tillsätts in maten och mediciner och som slutligen kommer ut i naturen där det bl. as skapar 2-könade fiskar eftersom reningsverken inte kan ta hand om alla dessa kemikalier???

Är det Politikerna och ekonomerna som skapat detta dödliga inferno?

Jag skrev att det var "vetenskapsmännen OCH akademikerna". Alltså menade jag även Politiker och ekonomer.

LÄS ORDENTLIGT INNNAN DU KOMMENTERAR.

Samtidigt ser vi enorm ökning av bl.a Cancerfallen ( Från cirka 1 av 50 på 50-talet till nästan 1 av 3 Nu. ), Autismfallen ( En cirka 5000% ökning sedan 5-60-talen ) Alzheimerfallen, Reumatismfallen och Diabetikerfallen m.m m.m m.m

SAMTIDIGT som läkemdelelsindustrins vinster växt exponentiellt allt sedan 60-talet och Nu blivit bland de största företagen på de internationella börserna.

Och nu menar du alltså att samma vetenskapsmän som ställt till detta helvete skall komma med den "goda" lösningen?????????????????

Som jag skrev tidigare är det sådana blinda veteskapstroende Får som du som är ett hot emot hela mänskligheten!

Stoppa den Nya tidens Prästerskap:

- Den Galna Vitrockarna som håller på att kasta mänskligheten in i en mörk tidsålder - INNAN det är försent.

Darwinism och Vetenskaps-TRO grundar sig i det Höga Frimuriets Sataniska agenda.

Detta finns det massvis med bevis på.

Lyssna bl.a på den enormt historiskt påläste, Alan Watt på:

www.cuttingthroughthematrix.com

Posted on: 2008/8/22 21:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#79


See User information
Jag stötte för första gången på uppriktiga påståenden om att evolutionsteorin är fel för bara några dagar sedan. Otroligt intressant. Någon som kan tipsa om information om det/alternativa teorier

Posted on: 2008/8/23 10:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#80
Jag såg en intressant rulle för nån vecka sedan. Den tog upp att vi även var här på dino-tiden, dom har hittat fotavtryck, samt ett förstenat finget etc. Skall kolla vad den hette, återkommer!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#81


See User information
Quote:

GordonShumway skrev:
Jag stötte för första gången på uppriktiga påståenden om att evolutionsteorin är fel för bara några dagar sedan. Otroligt intressant. Någon som kan tipsa om information om det/alternativa teorier



Jag föreslår du går in på talk.origins, de har länkar till respektive kreationist (av alla sorter) sajter, och deras "argument" respektive kritik av dom, grundsidan är
http://www.talkorigins.org
och det är den utan jämförelse största och äldsta diskussionsgruppen/sajten på området och har drösvis med information som dessutom (till skillnad från praktiskt taget alla kreationistsajter) accepterar verifierbar och grundad kritik...
(ganska sällsynt från kreationisthåll, men det är en annan sak)

Posted on: 2008/8/23 13:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#82


See User information
(Quote:

ance skrev:
Jag såg en intressant rulle för nån vecka sedan. Den tog upp att vi även var här på dino-tiden, dom har hittat fotavtryck, samt ett förstenat finget etc. Skall kolla vad den hette, återkommer!

Får jag föreslå att du tittar upp kritiken mot det först på talk.origins....

Posted on: 2008/8/23 13:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#83
Jag sa inte att det var sant! Jag sa att det var intressant, www.ne.se för bövulen :)

Det var också en fråga om mer info, inte kritik. Man kan inte gå runt o läsa allt som är omöjligt o fel hela dagarna, man blir vad man läser!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#84


See User information
bennybear skrev:
Gab!

(allmänt klagande om hemskheter (och påståda hemskheter) iom. utvecklingen, ingem notering om att det är vetenskapsmän, rent av är de som visar på problemen)

"Är det Politikerna och ekonomerna som skapat detta dödliga inferno?"

Som sagt var, visa på de ledande människorna i världen...
"vetenskapsmän?"
Mja, de innehåller till i det närmaaste 100% enbart politiker, ekonomer, militärer mm. många av de kraftfullasste med mycket antivetenskapliga hållningar så snabbt det inte rör sig om militärutrustning och profit...


"Jag skrev att det var "vetenskapsmännen OCH akademikerna". Alltså menade jag även Politiker och ekonomer.

LÄS ORDENTLIGT INNNAN DU KOMMENTERAR."

Och det gjorde jag, du dumpade ihop vetenskapsmän och ekonomer (tom. påstod att ekonomer var vetenskapsmän, lite som att påstå att lottospelare är det!) och skyllde allt som militärer, och politiker gör på vetenskapsmännen (och missar att det faktiskt är vetenskapsmän som visar på fel och problem (samt lösningar) också)


"Samtidigt ser vi enorm ökning av bl.a Cancerfallen ( Från cirka 1 av 50 på 50-talet till nästan 1 av 3 Nu.
, Autismfallen ( En cirka 5000% ökning sedan 5-60-talen ) Alzheimerfallen, Reumatismfallen och Diabetikerfallen m.m m.m m.m

SAMTIDIGT som läkemdelelsindustrins vinster växt exponentiellt allt sedan 60-talet och Nu blivit bland de största företagen på de internationella börserna."

Och jag har påstått att några stora företag i läkemedelsbranchen (konventionella eller "alternativa", de senare skall du inte tro är så antikapitalistiska heller) inte är ute för att tjäna pengar?

Men konventionella läkemedelsföretag har en "nackdel", deras produkter kan (och måste) man kontrollera för funktion,
Och det har visat sig att många mångmiljonsatsningar inte har haft minsta funktion (och de har därför tagits bort innan de ens nått marknaden), "alternativmedicinska" produkter testas inte på detta sätt, och det är därför svårt att veta om de har någon effekt alls (och det är detta "hemska" testande som verkar vara så svårt att förstå att det är nödvändigt av så¨många här!)

Alltså, tag en produkt (natur eller konventionell)
dela ut det i ett dubbelblindtest till ett antal (ju fler destå bättre, för "vanliga" åkommor bör det vara hundratal i alla fall) försökspersoner tillsammans med 50% placebo.
Undersök om det är någon märkbar skillnad mellan grupperna med en oberoende grupp som inte är med om utvecklingen eller knytna till den...
Publicera slutligen allt till peer-review om det är någon sensationell ny uppgift som kommer fram...


"Och nu menar du alltså att samma vetenskapsmän som ställt till detta helvete skall komma med den "goda" lösningen?????????????????"


Tja, du verkar inte göra det, och inte har du heller någon vettig plan på hur det skulle gå till...
Och om vi frånser det där med att vetenskapsmän knappast styr länder, utan bara talar om de vetenskapsmän som utvecklat obra saker (säg naturgifter/föroreningar/miljöproblem(nej förlåt, koldioxid är ju underbart och ofarligt för världen enligt din länk!)) det är sällan "samma" som kritiserar dessa, och deras kritiker har i alla fall vett nog att visa på verifierbara (och kritiserbara, detta är ett viktigt kriterium) data i sin kritik, inte bara åsikter eller känslor...



"Som jag skrev tidigare är det sådana blinda veteskapstroende Får som du som är ett hot emot hela mänskligheten!"

Förklara gärna vad som är "bättre" än att använda vetenskapliga metoder och kritik, du kommer då snabbt in på en knagglig väg av antaganden och känslor som (förvånansvärt nog) inte är testbara och inte verkar fungera när man applicerar dom i större skala...



"Stoppa den Nya tidens Prästerskap:

- Den Galna Vitrockarna som håller på att kasta mänskligheten in i en mörk tidsålder - INNAN det är försent."

Jag vet inte om du noterat det, större delen av mänsklighetens historia var "mörk" fram till vetenskap och upplysning kom fram...


"Darwinism och Vetenskaps-TRO grundar sig i det Höga Frimuriets Sataniska agenda."

Som du glatt baserade bla. på "sions vises protokoll"en gammal erkänd förfalskning från tsartiden som nassarna flitigt använde sig av...


Din frånvaro av funderingar på varför dels vetenskap (inklusive evolutionsteori) fungerar och att de bevis vi finner i naturen för den senare bara blir starkare och starkare (och framförallt, att det inte ens existerar en "theory of creationism" eller något liknande alternativ). gör dig inte mer övertygande, likaså ditt antagande om att vetenskapsmännen skulle samarbeta i en satanistik kult....


"Detta finns det massvis med bevis på."

Synd att du måste förlita dig på falsarier som "sion vises protokoll" då...

Lyssna bl.a på den enormt historiskt påläste, Alan Watt på:
www.cuttingthroughthematrix.com

"Påläst" verkar det inte vara så mycket bevärt med, beskyllningarna var många, men uppbackningen skral (till hans försvar skall dock sägas att jag inte såg "sions vises protokoll" dyka upp i hans argumenterande, men jag kanske bara hade tur?)

Han hade också en benägenhet på att blanda in wtc i ämnen som inte hade minsta att göra med den...
Lite mer relevant data och vetenskap, lite mindre åsikter hade varit bra...

(men uppskattar att du i alla fall gick från "mastodontcitat" respektive lämnar länkar, skall kolla in honom mer genomgående (du får gärna påpeka om det är något speciellt relevant till vad vi diskutterar du tycker men skall läsa..)

Posted on: 2008/8/23 14:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#85


See User information
Quote:

ance skrev:
Jag sa inte att det var sant! Jag sa att det var intressant, www.ne.se för bövulen :)

Det var också en fråga om mer info, inte kritik. Man kan inte gå runt o läsa allt som är omöjligt o fel hela dagarna, man blir vad man läser!



Och jag sade att du kunde se onfo om det på talk.origins, inte att du sade det var sant....
Och samma sak om att det är mer info, det är som jag sade den största sajten om kreationism/evolution på nätet, och (till skillnad från nästan alla kreationistiska baser som oftast tex. aldrig länkar till t.o) så länkar det till kreationisternas sajter och "argument" också, sedan att de även ger kritik (och låter de bemöta den osv) är en annan sak...

Men vill du hitta ett "bevis" för kreationism (eller/och kritik mot det) är det bästa (och största, samt fullständigaste)sajten...

Som startpunkt om du vill ha info om kreationistiska påståenden, så är den utan diskussion bäst!

Posted on: 2008/8/23 15:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#86
Quote:

ance skrev:
Jag såg en intressant rulle för nån vecka sedan. Den tog upp att vi även var här på dino-tiden, dom har hittat fotavtryck, samt ett förstenat finget etc. Skall kolla vad den hette, återkommer!


Det står nog klarlagt att människor och dinos har levt sida vid sida.

Jag tror att det finns gamla inristningar som visar det på Angkor Vat.

Människor har kommit och gått, då det alltid "går under" i kataklysmer och katastrofer, då det blivit för dåliga: karma, det är Devolution (inte evilution). Då har vissa överlevande fått börja om på ett primitivt stadium, igen. Så går det ett tag, det blir stora grupper, kulturer etc, så blir de för dåliga, är helt emot sin sanna natur, så försvinner de. Nu är det globalt... nu leder de mest evilblinda de blinda, och promotar det mest evil, allt är bakvänt, och tex bögpervo promotas och har rodret... finito... såsom Romarriket - när "människor" inte en lär sig av historien längre, då är det högt vatten...


Edited by sebben on 2008/8/23 16:23:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#87


See User information
"Det står nog klarlagt att människor och dinos har levt sida vid sida."

Tyvärr inte, det är "familjen flinta" du tänker på...
Tvärtom så hittar du fossilen detaljerat sorterade i evolutionär ordning, du hittar inte ens moderna däggdjur i dinolagren!


"Jag tror att det finns gamla inristningar som visar det på Angkor Vat."

Eh, du vet att det byggdes på 1100-talet....
Det är så nära att hade man hittat dinolik från den tiden hade de varit näst intill färska, inte fossilerade...

"Människor har kommit och gått, då det alltid "går under" i kataklysmer och katastrofer, då det blivit för dåliga: karma,"

Inte riktigt, men du kan har rätt i att när asteroiden slog ned för 65 miljoner år sedan så hade dinosarna "dålig karma", det är svårt att uttala sig om, dog gjorde de i alla fall (tillsammans med många andra arter)

Det var heller inte vare sig det första eller största nedslaget i jordens historia...

"det är Devolution (inte evilution). Då har vissa överlevande fått börja om på ett primitivt stadium, igen."

Nej, du har inte ens en uppfattning om vad evolution är för något (ej heller läst kritik mot de saker du talat om) så pröva gör det istället!)

(sedan går du på in kultur istället för biologisk evolution, det är inte heller samma sak och visar även det på att du borde läsa lite om vad du tror du kritiserar!)

"Så går det ett tag, det blir stora grupper, kulturer etc, så blir de för dåliga, är heltemot sin sanna natur, så fösrvinner de. Nu är det globalt..."

Och det är klart, forna tiders kultur var ju underbara, och dagens är mycket värre, se bara hur underbart det var under hela mänsklighetens nedskrivna historia (nej, kom inte med ospecifierade "högståene" civilisationer som inte ger några spår efter sig)


"du leder de mest evilblinda de blinda, och promotar det mest evil, allt är bakvänt, och tex bögpervo promotas och har rodret... finito... såsom Romarriket"

Inte för att din uppenbart kraftiga homofobi har med saken att göra, men du vet om att romariket bestod tills kristendomen tog över där, de senare var ganska mot homosexualitet...

" - när "människor" inte en lär sig av historien längre, då är det högt vatten..."

Exakt, därför är det bra med utveckling, kunskap, vetenskap, historia (inklusive förintelsen) mm. mm.

Posted on: 2008/8/23 16:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#88
Quote:

Gab. skrev:

Eh, du vet att det byggdes på 1100-talet.....


Snart säger du väl något liknande om pyramiderna.
Vakna.

http://www.geocompa.com/AnasaziAdventuresVitae.pdf



"After wandering through the temple and marveling at the twisting fig trees for over an hour, I finally located the glyph I was searching for near the exit to the complex.

Before me, enclosed in a round circle, was a clear depiction of what could only be a stegosaurus.

http://www.s8int.com/dinolit14.html
http://www.s8int.com/dinolit25.html
http://www.s8int.com/dinolit1.html
Resized Image





























http://www.apologeticspress.org/articles/2705
http://www.geocities.com/TheTropics/Shores/1951/dinosaurs.htm
här kan man läsa hur zzzkeptiker avfärdar det:
http://www.evcforum.net/cgi-bin/dm.cgi?action=msg&f=12&t=379&m=1

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#89


See User information
Du undvek noggrant att beskriva vart dinoliken från 1100-talet och närliggande tog vägen, du kan visa bilder på enhörningar och sjöjungfrur också i konst, et betyder inte att de existerade när de "avmålades" heller.

Lite nya (färska) fossiler (eller varför inte ett uppstoppat ex. det är 1100-talet du talar om) är det minsta man kan begära.

Visst är det fantastiskt att alltid dylika bevis klarar sig från upptäckt?

Du undvek också det om fossilordningenm och varför man inte hittar dinos ovanpå moderna däggdjur...

Posted on: 2008/8/23 17:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#90
Quote:

Gab. skrev:
Du undvek noggrant att beskriva vart dinoliken från 1100-talet och närliggande tog vägen, du kan visa bilder på enhörningar och sjöjungfrur också i konst, et betyder inte att de existerade när de "avmålades" heller.

Lite nya (färska) fossiler (eller varför inte ett uppstoppat ex. det är 1100-talet du talar om) är det minsta man kan begära.

Visst är det fantastiskt att alltid dylika bevis klarar sig från upptäckt?

Du undvek också det om fossilordningenm och varför man inte hittar dinos ovanpå moderna däggdjur...


Jag har inte talat om 1100-talet.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#91
sebben, de där lät väldigt sant!

De här asså:
///Det står nog klarlagt att människor och dinos har levt sida vid sida.

Jag tror att det finns gamla inristningar som visar det på Angkor Vat.

Människor har kommit och gått, då det alltid "går under" i kataklysmer och katastrofer, då det blivit för dåliga: karma, det är Devolution (inte evilution). Då har vissa överlevande fått börja om på ett primitivt stadium, igen. Så går det ett tag, det blir stora grupper, kulturer etc, så blir de för dåliga, är helt emot sin sanna natur, så försvinner de. Nu är det globalt... nu leder de mest evilblinda de blinda, och promotar det mest evil, allt är bakvänt, och tex bögpervo promotas och har rodret... finito... såsom Romarriket - när "människor" inte en lär sig av historien längre, då är det högt vatten...///






tack gubben!

:)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#92

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#93
Mer:

http://www.skygaze.com/content/strange/Dinosaurs.shtml

[img align=left width=250]http://www.skygaze.com/cgi-bin/display.cgi?file=Dinosaurs_1.jpg[/img]

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#94


See User information
Quote:

sebben skrev:
Quote:

Gab. skrev:
Du undvek noggrant att beskriva vart dinoliken från 1100-talet och närliggande tog vägen, du kan visa bilder på enhörningar och sjöjungfrur också i konst, et betyder inte att de existerade när de "avmålades" heller.

Lite nya (färska) fossiler (eller varför inte ett uppstoppat ex. det är 1100-talet du talar om) är det minsta man kan begära.

Visst är det fantastiskt att alltid dylika bevis klarar sig från upptäckt?

Du undvek också det om fossilordningenm och varför man inte hittar dinos ovanpå moderna däggdjur...


Jag har inte talat om 1100-talet.


Det var då konstverken gjordes....

Du missade ännu en gång chansen att förklara sorteringen av fossiler efter evolutionär ordning och inte "huller om buller"

Posted on: 2008/8/23 17:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#95
Quote:

Gab. skrev:
Quote:

sebben skrev:
Quote:

Gab. skrev:
Du undvek noggrant att beskriva vart dinoliken från 1100-talet och närliggande tog vägen, du kan visa bilder på enhörningar och sjöjungfrur också i konst, et betyder inte att de existerade när de "avmålades" heller.

Lite nya (färska) fossiler (eller varför inte ett uppstoppat ex. det är 1100-talet du talar om) är det minsta man kan begära.

Visst är det fantastiskt att alltid dylika bevis klarar sig från upptäckt?

Du undvek också det om fossilordningenm och varför man inte hittar dinos ovanpå moderna däggdjur...


Jag har inte talat om 1100-talet.


Det var då konstverken gjordes....

Du missade ännu en gång chansen att förklara sorteringen av fossiler efter evolutionär ordning och inte "huller om buller"


Angkor Vat är verkligen inte från 1100 eller 1300-talet.

Det är false sciense

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EU vill förbjuda alternativmedicin, skriv på uppropet!
#96


See User information
"Jag har inte talat om 1100-talet."

Det var då konstverken gjordes....


"Angkor Vat är verkligen inte från 1100 eller 1300-talet.

Det är false sciense"


Ur en av dina länkar...
"Naga causewayAngkor Wat (or Angkor Vat) is a temple at Angkor, Cambodia, built for king Suryavarman II in the early 12th century as his state temple and capital city. "


(appropå kort tid sedan, en länk på din länk verkar tom. tala om 1800-tals dinos, ännu svårare att förklara frånvaron av färska dinolik)

Du undvek också det om fossilordningenm och varför man inte hittar dinos ovanpå moderna däggdjur...

Posted on: 2008/8/23 17:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 2 3 (4) 5 6 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
32 user(s) are online (32 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 32

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS