vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 5 6 7 (8) 9 10 »


Re: BBC inleder diskussion om WTC 7


See User information
Twoofer,ponken gå och lägg dej nu

Posted on: 2008/8/23 21:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: BBC inleder diskussion om WTC 7


See User information
Quote:

puppa skrev:
Twoofer,ponken gå och lägg dej nu


Äh, väx upp

Posted on: 2008/8/23 21:38
/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: BBC inleder diskussion om WTC 7


See User information
Quote:


Att blanda ihop allt om 9/11 i en WTC7-tråd blir bara stökigt och rörigt. Och eftersom vaken.se vill ha ett forum där saker är lätt av överskåda bidrar off-topic diskussioner till att det blir mycket svåröverskådat.

När du kollar närmare på uttalanden från experter och även verkligen tar dig tid att kolla igenom hela artiklar(inte bara citaten som används i t.ex. Loose Change) kommer du förstå att det inte är något skumt rörande 9/11.


Att blanda ihop?

Ska DU säger som verkar har det svårt att hålla dig till trådens ämne!

Med experter menar Twoofer väl BARA de som är godkännde av regeringar och MYNDIGHETER.

Varför?

Förmodligen troligen för att en TWOOFER tror inte på KONSPIRATIONER och KORRUPTION i en regering.


Punkt slut.

Eller har TWOOFER exempel på Government Corruption?

Opps lite off topic.

BBC, ja de är TVUNGEN att HÅLA tungen om SANNINGEN för att de är BBC.

Posted on: 2008/8/25 17:27
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: BBC inleder diskussion om WTC 7


See User information
Quote:

The Lorax skrev:
Quote:


Att blanda ihop allt om 9/11 i en WTC7-tråd blir bara stökigt och rörigt. Och eftersom vaken.se vill ha ett forum där saker är lätt av överskåda bidrar off-topic diskussioner till att det blir mycket svåröverskådat.

När du kollar närmare på uttalanden från experter och även verkligen tar dig tid att kolla igenom hela artiklar(inte bara citaten som används i t.ex. Loose Change) kommer du förstå att det inte är något skumt rörande 9/11.


Att blanda ihop?

Ska DU säger som verkar har det svårt att hålla dig till trådens ämne!

Med experter menar Twoofer väl BARA de som är godkännde av regeringar och MYNDIGHETER.

Varför?

Förmodligen troligen för att en TWOOFER tror inte på KONSPIRATIONER och KORRUPTION i en regering.


Punkt slut.

Eller har TWOOFER exempel på Government Corruption?

Opps lite off topic.

BBC, ja de är TVUNGEN att HÅLA tungen om SANNINGEN för att de är BBC.


Jag har verkligen inte svårt för att hålla mig till ämnet, det har däremot flera andra. Vem är det som påpekar att vi är offtopic hela tiden? Jo jag.

Med experter menar jag personer kan ett visst ämne väldigt bra. Med experter menar jag också personer som är färdigutbildade i diverse ämnen.

Du kan ju säga vad du vill om mig, och ha vilken uppfattning som helst om mig, men det gör det inte sant. Vad jag tror om korruption i regeringar och diverse konspirationer hör inte till här. Kan ju dock säga att jag är osäker inom följande områden: JFK, Olof Palme och Oaklahoma.
Vet även att regeringar kan vara/och är korrumperade runtom i världen. Om man tror något annat är man bara naiv.

Punk slut på vad?

Ryssland regering är jag övertygad om att vara korrupt, likaså Kubas, Nordkoreas och många andra. Förstår dock fortfarande inte hur detta är relevant till byggnad 7.

Ja, väldigt offtopic.

Sista meningen förstår jag inte.

Posted on: 2008/8/25 18:34
/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: BBC inleder diskussion om WTC 7


See User information
Quote:
Ryssland regering är jag övertygad om att vara korrupt, likaså Kubas, Nordkoreas och många andra. Förstår dock fortfarande inte hur detta är relevant till byggnad 7.


Hm, tror ingen här någonsin har förnekat detta eller ens gjort en antydan om att de inte skulle vara det. Objektivitet är en rätt så bra strävan att ha och du avslöjade precis att du sitter fast i någan gammel unken högerideologi. Lämna höger/väster konspirationen och du ser genast klarare.

Posted on: 2008/8/25 18:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: BBC inleder diskussion om WTC 7


See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Quote:
Ryssland regering är jag övertygad om att vara korrupt, likaså Kubas, Nordkoreas och många andra. Förstår dock fortfarande inte hur detta är relevant till byggnad 7.


Hm, tror ingen här någonsin har förnekat detta eller ens gjort en antydan om att de inte skulle vara det. Objektivitet är en rätt så bra strävan att ha och du avslöjade precis att du sitter fast i någan gammel unken högerideologi. Lämna höger/väster konspirationen och du ser genast klarare.


Byggnad 7...? Förlåt men först skriver lorax att jag går offtopic hela tiden, och jag tänker tyvärr inte göra det. Mina ideologiska och politiska tankar är inget som hör till denna tråden. Tar det gärna via PM ifall du är intresserad.

Posted on: 2008/8/25 18:55
/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: BBC inleder diskussion om WTC 7


See User information
Behöver knappast fråga. Dina reflexer avslöjar dig

Posted on: 2008/8/25 18:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: BBC inleder diskussion om WTC 7


See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Behöver knappast fråga. Dina reflexer avslöjar dig


Jag kan ju bara säga att du inte vet var jag står inom politik isf. Tyvärr, du hade fel

Posted on: 2008/8/25 19:01
/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: BBC inleder diskussion om WTC 7


See User information
Okidoki. Det räcker faktiskt med att du erkänner att du har en politisk färg för att tappa din objektivitet. För att då återgå till 9/11 eller WTC7 vore det bra om du lämnade dina politiska filter hemma.

Posted on: 2008/8/25 19:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: BBC inleder diskussion om WTC 7


See User information
Kan bara säga att varje gång någon kritiserar USA eller deras system så försvarar sig alltid högerfolk med att angripa "kommunistregimer. Gammalt som gatan och jag tror inte någon härinne är omedveten om detta.

Posted on: 2008/8/25 19:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: BBC inleder diskussion om WTC 7


See User information
Att vara vänster eller höger hindrar inte mig från att diskutera 911. Kan ju säga att jag INTE stödjer Bush-administrationen och jag tycker båda invasionerna var idiotiska.

Jag har en fråga ang. 7an som jag gärna skulle vilja få ett bra svar på:

Många hävdar att anlednigen till att "demolera" 7an var, bortsett från Silverstein etc, att CIA, Secret Service etc hade kontor där. Jag skulle vilja veta varför man förstör en byggnad för att dessa orginisationer har kontor i byggnaden.

P.S. Om ni inte tror att detta var en anledning till varför byggnaden förstördes så skit i att svara så hoppar vi till en annan fråga :)

Posted on: 2008/8/25 19:20
/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: BBC inleder diskussion om WTC 7


See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Kan bara säga att varje gång någon kritiserar USA eller deras system så försvarar sig alltid högerfolk med att angripa "kommunistregimer. Gammalt som gatan och jag tror inte någon härinne är omedveten om detta.


Well, jag hatar det mesta med USA. Kan dock inte ignorera att Nordkorea, Kuba och Ryssland är korrupta.

Posted on: 2008/8/25 19:21
/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: BBC inleder diskussion om WTC 7


See User information
Japp, inbyggd reflex mao. :) Bara för att ena sidan är ond så behöver inte andra sidan vara mindre ond. NU är det USA/England och Israel som bygger imperium där hela världen ingår och inte de stater du nämner. Inte ens relevant att nämna i ett sådant sammanhang om du inte snöat in dig på den polariserade dualismen som politiken står för. Objektivitet är en strävan och i den finns inte utrymme för någon politik.

Posted on: 2008/8/25 19:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: BBC inleder diskussion om WTC 7


See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Kan bara säga att varje gång någon kritiserar USA eller deras system så försvarar sig alltid högerfolk med att angripa "kommunistregimer. Gammalt som gatan och jag tror inte någon härinne är omedveten om detta.


Well, jag hatar det mesta med USA. Kan dock inte ignorera att Nordkorea, Kuba och Ryssland är korrupta.


Och vad tror du om dessa Korrupta regeringars betalda "experter" som t.ex sitter i NIST????

Är de helt plötsligt trovärdiga och sanningsenliga och går emot sina uppdragsgivare och Arbetsgivare i den Korrupta regeringarna, menar du???

Du är inte LITE naiv och okunnig om historia.

Posted on: 2008/8/25 19:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: BBC inleder diskussion om WTC 7


See User information
Quote:
Well, jag hatar det mesta med USA


Sen är du där och hatar igen. Jag älskar USA och allt de en gång stod för dock ogillar jag deras korrupta styre som de dessutom tvingat på hela omvärlden.

Posted on: 2008/8/25 19:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: BBC inleder diskussion om WTC 7


See User information
Quote:

Twoofer skrev:

Många hävdar att anlednigen till att "demolera" 7an var, bortsett från Silverstein etc, att CIA, Secret Service etc hade kontor där. Jag skulle vilja veta varför man förstör en byggnad för att dessa orginisationer har kontor i byggnaden.

P.S. Om ni inte tror att detta var en anledning till varför byggnaden förstördes så skit i att svara så hoppar vi till en annan fråga :)


Ok the TWOOF is this:

När man begär ett brott, oftas rensa de upp allt bevis.

det kan vara EN anledning av många.

En annan är att skapa MER kaos under dagen.

En annan har med alla information om ENRON att göra som fanns i byggnaden.

En annan var Silverstiens personliga intressen (han ska få sin del av tårtan) då spränga de huset.

En annan är att Rockefeller och CO, och de som hade ansvar vill demolera allt och start from scrathc, TORNEN hade mycket giftiga ämnen bla ASBEST som måste rensas, skulle kostar MILJARDER dollars.

En annan anledning är att har en back up plan om plannen inte träffade tornen kunde en till träffa detta huset.

En annan anledning var att allt var BARA ekonomiskt och Kriget Mot Terrorn var bara en sekundär resultalt.

Det finns MÅNGA naledningar, och de som är VANA med kaos skapning , de som ÄGER massmedian och tillhör Bilderberg, CFR och genomför och stödjar KRIG och döda barn är inte som de allre flesta människor på jorden.

En fråga kan väll vara:

Vad skulle en sociopatiskt psychopat INTE göra?

Posted on: 2008/8/25 19:41
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: BBC inleder diskussion om WTC 7


See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Japp, inbyggd reflex mao. :) Bara för att ena sidan är ond så behöver inte andra sidan vara mindre ond. NU är det USA/England och Israel som bygger imperium där hela världen ingår och inte de stater du nämner. Inte ens relevant att nämna i ett sådant sammanhang om du inte snöat in dig på den polariserade dualismen som politiken står för. Objektivitet är en strävan och i den finns inte utrymme för någon politik.


Nej, många sidor kan vara "onda".

Sen kan jag bara konstatera att vi bevisligen ser samhället på olika sätt.

Posted on: 2008/8/25 20:01
/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: BBC inleder diskussion om WTC 7


See User information
Okej, jag strävar efter min objektivet vilket gör att jag kan lättare kan dra helt rätt slutsatser. Hm, är man inte vilse i någon dimma om man förlorat denna strävan?

Posted on: 2008/8/25 20:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: BBC inleder diskussion om WTC 7


See User information
While Twoofer avoids my questions, Twoofer can look at this little documentary on how people conform to authority and the dangers it poses.
http://www.youtube.com/watch?v=-tXPIf ... .com/psychology-wtc7.html

Posted on: 2008/8/25 20:11
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: BBC inleder diskussion om WTC 7


See User information
Quote:

bennybear skrev:
Quote:

Twoofer skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Kan bara säga att varje gång någon kritiserar USA eller deras system så försvarar sig alltid högerfolk med att angripa "kommunistregimer. Gammalt som gatan och jag tror inte någon härinne är omedveten om detta.


Well, jag hatar det mesta med USA. Kan dock inte ignorera att Nordkorea, Kuba och Ryssland är korrupta.


Och vad tror du om dessa Korrupta regeringars betalda "experter" som t.ex sitter i NIST????

Är de helt plötsligt trovärdiga och sanningsenliga och går emot sina uppdragsgivare och Arbetsgivare i den Korrupta regeringarna, menar du???

Du är inte LITE naiv och okunnig om historia.


Jag tror inte de inom NIST är korrupta. Om du visar på att så är fallet är jag villig att ändra mig.

Jag anser att de är trovärdiga ja.

Det går inte att få dig att sluta med påhopp va? Här försöker jag acceptera andras åsikter och du kommer med påhopp direkt. Jag kan också bete mig som en idiot men sen kommer jag på att det är inte så rationella människor uppför sig.

Posted on: 2008/8/25 20:42
/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: BBC inleder diskussion om WTC 7


See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Quote:
Well, jag hatar det mesta med USA


Sen är du där och hatar igen. Jag älskar USA och allt de en gång stod för dock ogillar jag deras korrupta styre som de dessutom tvingat på hela omvärlden.


Vem har sagt att jag inte tyckte om vad de en gång stod för? Det handlar om att jag inte gillar den nuvarande regeringen. Får jag inte ha denna åsikt?

Posted on: 2008/8/25 20:43
/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: BBC inleder diskussion om WTC 7


See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Quote:
Well, jag hatar det mesta med USA


Sen är du där och hatar igen. Jag älskar USA och allt de en gång stod för dock ogillar jag deras korrupta styre som de dessutom tvingat på hela omvärlden.


Vem har sagt att jag inte tyckte om vad de en gång stod för? Det handlar om att jag inte gillar den nuvarande regeringen. Får jag inte ha denna åsikt?


Det framgick inte så väl. "Det mesta" tolkar inte jag som regeringen. Dessutom tror jag att i detta fall handlar det endast om att försöka rentvå sig från mitt konstaterande om din politiska hemvist. Standardförsvar det med, av folk från höger då man kommer på dem.

Posted on: 2008/8/25 20:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: BBC inleder diskussion om WTC 7


See User information
Quote:

The Lorax skrev:
Quote:

Twoofer skrev:

Många hävdar att anlednigen till att "demolera" 7an var, bortsett från Silverstein etc, att CIA, Secret Service etc hade kontor där. Jag skulle vilja veta varför man förstör en byggnad för att dessa orginisationer har kontor i byggnaden.

P.S. Om ni inte tror att detta var en anledning till varför byggnaden förstördes så skit i att svara så hoppar vi till en annan fråga :)


Ok the TWOOF is this:

När man begär ett brott, oftas rensa de upp allt bevis.

det kan vara EN anledning av många.

En annan är att skapa MER kaos under dagen.

En annan har med alla information om ENRON att göra som fanns i byggnaden.

En annan var Silverstiens personliga intressen (han ska få sin del av tårtan) då spränga de huset.

En annan är att Rockefeller och CO, och de som hade ansvar vill demolera allt och start from scrathc, TORNEN hade mycket giftiga ämnen bla ASBEST som måste rensas, skulle kostar MILJARDER dollars.

En annan anledning är att har en back up plan om plannen inte träffade tornen kunde en till träffa detta huset.

En annan anledning var att allt var BARA ekonomiskt och Kriget Mot Terrorn var bara en sekundär resultalt.

Det finns MÅNGA naledningar, och de som är VANA med kaos skapning , de som ÄGER massmedian och tillhör Bilderberg, CFR och genomför och stödjar KRIG och döda barn är inte som de allre flesta människor på jorden.

En fråga kan väll vara:

Vad skulle en sociopatiskt psychopat INTE göra?


Så, om du vill ta bort bevis så låter du två flygplan krasha i två torn varpå dess bråte sätter eld på byggnaden varpå du demolerar byggnaden? Är det inte lättare att förstöra materialet manuellt(krossa hårddiskar/strimla dokument)?

Hör inte till min fråga

Kan du ge lite mer detaljer om denna info som fanns?

I mitt inlägg sa jag att jag inte var intresserad av Silverstein-argumentet(eftersom jag redan vet bakgrunden till "varför han ville att huset skulle rasa").

Hör inte till min fråga

Hör inte till min fråga

Hör inte till min fråga

Och återigen, hör inte till min fråga.

Tack för din tid

Posted on: 2008/8/25 21:06
/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: BBC inleder diskussion om WTC 7


See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Okej, jag strävar efter min objektivet vilket gör att jag kan lättare kan dra helt rätt slutsatser. Hm, är man inte vilse i någon dimma om man förlorat denna strävan?


Varför måste objektivitet utesluta politisk färg?

Posted on: 2008/8/25 21:07
/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 ... 5 6 7 (8) 9 10 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
31 user(s) are online (31 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 31

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS