vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4) 5 6 7 ... 12 »

Re: NIST-rapport:byggnad 7

See User information
Tick tick tick.....

Funny how time goes waiting for an answer from Truth deniers, I guess they just cant answer the HARD CORE facts or?

Kanske lite upptagna?

Twoof woof woof..... Svara gärna på mina frågor, som jag PM'ed du

: )

Posted on: 2008/8/25 17:48
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Gage och Co har redan kastat sig över rapporten. Den är nog dissekerad ganska snart. :)

Eld och skador kan inte åstadkomma samma resultat som en kontrollerad demolering, det är faktiskt ganska enkelt.

Men men, jag skulle då inte vilja jobba i en skyskrapa, inte efter WTC 7's öde! Tänk om det börjar brinna liksom! Shiet! :D

Dr. Graeme MacQueen och Dr. Shyam Sunder:

http://www.911podcasts.com/files/audi ... ueen-sunder-8-25-2008.mp3

Posted on: 2008/8/25 22:44

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jo heller hur. Det fattar eld i lite bord och stolar å så ett tu tre så kollapsar hela skiten, så sitter man där med x antal hundra ton stål och betong i skallen... Fy fan, ingen kontors karriär för mig när dom bygger så kassa hus alltså...

Posted on: 2008/8/26 0:28
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

See User information
Quote:

The Lorax skrev:
Tick tick tick.....

Funny how time goes waiting for an answer from Truth deniers, I guess they just cant answer the HARD CORE facts or?

Kanske lite upptagna?

Twoof woof woof..... Svara gärna på mina frågor, som jag PM'ed du

: )

Du kan ju börja med att förklara varför du skickar PM till mig där du tvingar mig att skriva i skeptisismforumet och sedan kräver att även svara här. Låter det inte väldigt ologiskt?

Posted on: 2008/8/26 9:15
/

See User information
Quote:

Seraph skrev:
Gage och Co har redan kastat sig över rapporten. Den är nog dissekerad ganska snart. :)

Eld och skador kan inte åstadkomma samma resultat som en kontrollerad demolering, det är faktiskt ganska enkelt.

Men men, jag skulle då inte vilja jobba i en skyskrapa, inte efter WTC 7's öde! Tänk om det börjar brinna liksom! Shiet! :D

Dr. Graeme MacQueen och Dr. Shyam Sunder:

http://www.911podcasts.com/files/audi ... ueen-sunder-8-25-2008.mp3

Vem har sagt att eld kan åstadkomma samma resultat som en kontrollerad demolering?

Så, först skriver du att Gage håller på med rapporten och att den "nog" är debunkad snart. Här erkänner du själv att du inte kan se något fel i rapporten. Sedan gör du dig löjlig över deras resultat. Hur går detta ihop? Vad med deras förklaring är fel?

Posted on: 2008/8/26 9:18
/

Anonym
Nu har jag sett igenom presentation från NIST om WTC 7.

NIST kan inte säga det rakt ut även om de framkommer lite i presentationen att WTC 7 var inte bra konstruerad för att stå emot brand. Man kan till och med säga att WTC 7 var felkonstruerad när de gäller att motstå brand.

Det var kolumn 79 som fallerade och den kolumnen ensam bar upp stora delar av konstruktionen samt att balkarna som bar upp golven var ovanligt långa i WTC7 så de räckte med en normal brand på 400 grader för att dem att krokna.

Så till alla. WTC 7 var felkonstruerad för att motstå brand och därför kollapsade den av branden. Det behövdes inga sprängämnen, branden räckte och det var det unika med WTC 7.

See User information
Japp, och man byggde WTC7 helt utan att ta hänsyn till brand. Säger du att WTC 7 var felkonstruerad för att stå emot brand är det väl dig NIST skulle ha vänt sig till. Att den inte var rektangulär i sin form kan påverka, men inte såpass att det rasar ihop som ett korthus och rakt ner i sitt eget avtryck. NIST påstår det, inte någon annan än så länge.

Posted on: 2008/8/26 15:29

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Japp, och man byggde WTC7 helt utan att ta hänsyn till brand. Säger du att WTC 7 var felkonstruerad för att stå emot brand är det väl dig NIST skulle ha vänt sig till. Att den inte var rektangulär i sin form kan påverka, men inte såpass att det rasar ihop som ett korthus och rakt ner i sitt eget avtryck. NIST påstår det, inte någon annan än så länge.

Men hur vet DU att byggnaden inte kunde rasa som de beskriver?

Posted on: 2008/8/26 15:45
/

See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Varför finns det "demolition teams"? Om något ser ut som en "controlled demolition" så finns det ingen anledning att först leta efter andra alternativ. Finns dessutom uppenbara motiv med en totalt korrumperad, lögnaktig och kriminell regim är det helt enkelt det mest trovärdiga spåret som NIST har att gå på. Eld är minst trovärdig eftersom det aldrig någonsin har hänt. Hade NIST haft den minsta objektivitet så hade de helt enkelt följt det spår som var trovärdigast. Dessutom ljuger de och säger att det inte såg ut som "controlled demolition". NIST är tydligen de ända människorna i hela världen som inte tycker det ser ut som en "controlled demolition".

Posted on: 2008/8/26 15:55

See User information
Quote:

Twoofer skrev:

Du kan ju börja med att förklara varför du skickar PM till mig där du tvingar mig att skriva i skeptisismforumet och sedan kräver att även svara här. Låter det inte väldigt ologiskt?

Nej faktist....

Det var väl DU som började trådet om du har glömt det.

Jag klistrar ditt FEGA svar till min PM förressten här.

Antar att det gällde inte tystnadsplikt, och visar hur VARJE gång Truth Deniers, or variations of a ZPZ2 or Twoof inte kan stå upp till de grundlägande punkter. Och bara inte svara.

Gång efter gång, year after year = Time-wasting:

Ah ha! Det var förväntat.

Any excuse you can come up with.

Well well, perhaps you should do the SAME pal?

You interpret what I do as respectless in context of your values, and yet you do not repect the intentions of this community.
Which are spelled out VERY openly, although your VALUES are not.

So you are hiding and afraid to be exposed perhaps? ; )

Perhaps you have learned something now?

About respect?

M
Quote:

Twoofer skrev:
Quote:

Funderade innan om jag skulle svara eller ej, men valde det sistnämnda då jag inte tycker du håller en okej nivå mot mig. Bättra på ditt beteende så ska jag nog svara i fortsättningen.

Posted on: 2008/8/26 18:07
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Quote:

Twoofer skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Varför finns det "demolition teams"? Om något ser ut som en "controlled demolition" så finns det ingen anledning att först leta efter andra alternativ. Finns dessutom uppenbara motiv med en totalt korrumperad, lögnaktig och kriminell regim är det helt enkelt det mest trovärdiga spåret som NIST har att gå på. Eld är minst trovärdig eftersom det aldrig någonsin har hänt. Hade NIST haft den minsta objektivitet så hade de helt enkelt följt det spår som var trovärdigast. Dessutom ljuger de och säger att det inte såg ut som "controlled demolition". NIST är tydligen de ända människorna i hela världen som inte tycker det ser ut som en "controlled demolition".

Du hoppar över min fråga. Försök svara igen.

Posted on: 2008/8/26 18:48
/

See User information
Quote:

The Lorax skrev:
Quote:

Twoofer skrev:

Nej faktist....

Det var väl DU som började trådet om du har glömt det.

Jag klistrar ditt FEGA svar till min PM förressten här.

Antar att det gällde inte tystnadsplikt, och visar hur VARJE gång Truth Deniers, or variations of a ZPZ2 or Twoof inte kan stå upp till de grundlägande punkter. Och bara inte svara.

Gång efter gång, year after year = Time-wasting:

Ah ha! Det var förväntat.

Any excuse you can come up with.

Well well, perhaps you should do the SAME pal?

You interpret what I do as respectless in context of your values, and yet you do not repect the intentions of this community.
Which are spelled out VERY openly, although your VALUES are not.

So you are hiding and afraid to be exposed perhaps? ; )

Perhaps you have learned something now?

About respect?

M
Quote:

Twoofer skrev:
Quote:

Funderade innan om jag skulle svara eller ej, men valde det sistnämnda då jag inte tycker du håller en okej nivå mot mig. Bättra på ditt beteende så ska jag nog svara i fortsättningen.

Jag startade tråden innan du började påpeka min närvaro på vissa forumdelar, så tyvärr.

Det är du som direkt hoppar på mig med att det var fegt. Jag sa varför jag inte svarade, kan du inte bara acceptera det?

Ahaaa, så det är vi som inte kan svara? Det där var nog århundradets förvrängning av sanningen.

Lite dåligt att du ska posta hela PM:et här, men jag står för vad jag säger.

Posted on: 2008/8/26 18:52
/

See User information
Couldnt have demonstrated it better myself, and you can be congratulated on showing us all the time-wasting techniques, the seconday arguments and the misleading facts and lies behind your posts here.

You began jumping on good people here and creating mis info and misleading statements.

I will not argue semantics, you have done this and its all here for all to see.

You made your bed, lay in it.

I promise one thing:

I will make sure that every misleading post of yours that I find here and off topic comment and mistruths will be highlited.

You are a FRAUD and probably using another name than the one you used before.

Either way, even IF you are a newbie, your tactics are JUST like others before you.

Keep to the sceptics part of the forum where your comments belong, and respect the intentions of our community.

Go trawl somewhere else or suffer the consequences.

Posted on: 2008/8/26 19:02
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Quote:

The Lorax skrev:
Couldnt have demonstrated it better myself, and you can be congratulated on showing us all the time-wasting techniques, the seconday arguments and the misleading facts and lies behind your posts here.

You began jumping on good people here and creating mis info and misleading statements.

I will not argue semantics, you have done this and its all here for all to see.

You made your bed, lay in it.

I promise one thing:

I will make sure that every misleading post of yours that I find here and off topic comment and mistruths will be highlited.

You are a FRAUD and probably using another name than the one you used before.

Either way, even IF you are a newbie, your tactics are JUST like others before you.

Keep to the sceptics part of the forum where your comments belong, and respect the intentions of our community.

Go trawl somewhere else or suffer the consequences.

Thank you, care to elaborate?

Okey, what I remember is that I started this thread and asked a few posts later if any truther had anything to say about the report. But if you say that I jumped on people, show me where.
Misinformation? You mean everything that you don't believe is misinfo? Logic.

Okey. Again, care to elaborate?

I did not make my bed. And I'm perfectly fine right here thank you.

You do that, and you will foreever be known as a resistance fighter to the free and open society. But hey, it's up to you!

Sorry, I'm not a fraud, and this is my first account here.

I take that as a compliment. zpz2 and Zink for example are great characters here at vaken.se

I want a clearification on the forum-policy, as I said in the PM to you. Is critisism not allowed in other parts than skeptisism? If it's not, and you can show that to me, I will go there and write. For now, I will stay here.

Care to elaberate what my consequences will be? :)

EDIT: And I forgot, thanks for the destroying my thread

Posted on: 2008/8/26 19:12
/

See User information
TWOOF:

Youre more than welcome, I look forward to destroying ALL your threads.

Ett fåtal exemplar (och det finns många) :

TWOOFER introduces Twoofer:
Jag hittade till vaken.se genom att vara aktiv på flashbacks konspirationsforum.

Mitt namn är en medveten förlöjling av ordet "truther" då jag tycker "truthers" är ytterst roande.

Varför jag blivit medlem på forumet är för att kunna motbevisa "truthers" "bevis" och således öka förståelse för hur 9/11 gick till.

Jag har inga höga förväntningar på att en enda här inne kommer hålla med mig i det jag säger, men det skiter jag fullständigt i. Jag tycker det är roligt att debattera helt enkelt.

Mvh Twoofer

Och sen börjar TWOOFING som Twoofer SÄKERT tycker är bara LÄMPLIGT.
Den märkliga är att Twoofer bara KOMMENTERAR och inte har startat ett tråd själv med BEVIS på hur det som VI berätter (NWO 911 osv) har hänt utanför den KONSPIRATIONISKT synvinkeln.
Visst DU SKITER FULLSTÄNDIGT I detta, och avslöja PRECIS hur du är.
I would say then : Fuck you punk.
Det var ungefär på samma nivå.
Här hittar jag LÄTT off topic kritik och reationära beteende, väldigt icke konstuktiva och ledar mest till förvirring och time wasting. Det finns mycket mer.

Its easy for a cunt to get attention, Cunts like that, and all they need do is act like a CUNT ; )

Jag tror inte på att 9/11 var ett inside-job så jag tycker inte det är nödvändigt att få ut den information ni vill få ut.

Men tips att få ut er information, och ifall ni vill att folk verkligen ska undersöka själva, är att först bemöta "debunkarnas" argument.

På det sättet skaffar ni mer trovärdighet och kan således väcka intresset även för de som inte är insatta. Att bara erbjuda de vanliga fakta som har cirkulerat länge(t.ex. om att kaparna inte fanns) är rätt idiotiskt då de redan blivit motbevisade många gånger. Den som således väljer att undersöka 9/11 närmare kommer endå att upptäcka felen i er undersökning.

Och för att göra det mer trovärdigt ska ni inte bara propagera för konspirationssidor, utan även uppmana folk till att besöka de sidor som möter era argument. För ni vill väl trots allt att de som ska undersöka händelserna runt 9/11 verkligen kollar på båda sidors bevis? Annars kommer de inte komma till en sanning, utan bara en väldigt vinklad sanning.
Postat den: 8/6 17:02
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=96270#forumpost96270

Citat:

gaston skrev:
www.fbi.gov/wanted.htm

Klicka Osama å kolla vad han är efterlyst för....... varför inte 9/11?

Och det är relevant till denna tråden på vilket sätt...?
Postat den: 8/6 17:33
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=96272#forumpost96272

Sen när är explosioner bomber?

Barry Jennings säger i BBC-dokumentären att det KÄNDES som om han gick över döda kroppar, han såg dem inte.
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=95990#forumpost95990

Källa på det? (Nej, youtube-videos, google-videos, infowats, prisonplanet etc är INTE bra källor)
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=96034#forumpost96034

Är du seriös? Är det vad du kallar en källa? Det är ju helt uppenbart att vid en google-sökning på de orden få upp en hel drös med foliehattsidor.
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=96043#forumpost96043

Posted on: 2008/8/26 20:25
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Vad är det du vill säga? Förövrigt borde du få en rejäl tillsägelse för att du vågar gå såhär offtopic. Tänker inte ens svara på dina punkter då de är både falska och helt irrelevanta till denna tråden.

Posted on: 2008/8/26 20:30
/

See User information
En stark påminnelse för alla som debatterar i denna tråden och i forumet öht:

För en respektfull diskussion.

Försök skriva om ämnen som enligt administratörerna är relevanta för vaken.se:s syfte. Vet du inte så, läs här.

Håll dig till ämnet i trådarna och starta inte nya trådar om samma ämnen.

Man skriver inte nedlåtande och undvik bedömningar av andra i forumet.

Generalisera inte folkslag och grupper.

Posted on: 2008/8/26 20:42

See User information
Då tråden kom rejält offtopic tänkte jag flika in med en liten radiointerview mellan Shyam Sunder och Allen Rees(No Lies Radio). För er som inte vet var Shyam Sunder den ledande gestalten bakom NIST-rapporten.

I Intervjun så pratas det om allt från sprinklersystem till smält stål.

Här är den:

http://video.google.com/videoplay?docid=8713108327799898903&hl=en

Posted on: 2008/8/26 22:05
/

Anonym
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

NIST har till skillnad från dig och andra gjort en 3 års utredning om WTC 7 där man:

1. Kollade om termit kunde ha använts
2. Kollade om sprängämnen kunde ha använts
3: Kolla om dieselbränslet kunde ha orsakat kollapsen
4. Kollade om branden kunde ha orsakat kollapsen.

De ni och det går att kolla att allt detta var gjort genom att titta på genomgången:

http://www.911myths.com/index.php/NIS ... News_Briefing_August_2008

När väl frågor ska ställas avslutas det med att en från 911 truth anhängarna börjar mässa för på något annat sätt kan jag inte beskriva den katastrof han lyckas med:

1. Han ställer inte frågor om WTC 7 utan WTC 1
2. Han har inte koncentrerat sig på EN fråga.
3. Han argumenterar mer än ställer frågor.

Med följden att man dels försöker de avbryta detta då det tar sådan tid innan någon fråga överhuvudtaget kommer och dels att 911 truth personen inte fick ett klart svar på något.

Ta och räkna hur många frågor de övriga deltagarna ställde och hann med.

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

NIST har till skillnad från dig och andra gjort en 3 års utredning om WTC 7 där man:

1. Kollade om termit kunde ha använts
2. Kollade om sprängämnen kunde ha använts
3: Kolla om dieselbränslet kunde ha orsakat kollapsen
4. Kollade om branden kunde ha orsakat kollapsen.

De ni och det går att kolla att allt detta var gjort genom att titta på genomgången:

http://www.911myths.com/index.php/NIS ... News_Briefing_August_2008

När väl frågor ska ställas avslutas det med att en från 911 truth anhängarna börjar mässa för på något annat sätt kan jag inte beskriva den katastrof han lyckas med:

1. Han ställer inte frågor om WTC 7 utan WTC 1
2. Han har inte koncentrerat sig på EN fråga.
3. Han argumenterar mer än ställer frågor.

Med följden att man dels försöker de avbryta detta då det tar sådan tid innan någon fråga överhuvudtaget kommer och dels att 911 truth personen inte fick ett klart svar på något.

Ta och räkna hur många frågor de övriga deltagarna ställde och hann med.

De påstår en massa saker. De påstår ingenting om den smälta metallen och dessutom har de missat att de ämnen som finns i Thermite återfunnits båda vid WTC 1 - 2 och WTC 7. Missade de på flit eller är de köpta? Ska man utreda någonting är objektivitet A och O. NIST saknar därmed all trovärdighet och kan endast ses som foliehattar. Hade de kollat efter Thermite så hade de funnit det för det har andra utredare gjort.

Posted on: 2008/8/27 14:21

See User information
Fahrenheit, lyssna på klippet jag länkade. Där pratar ledaren för NIST-undersökningen om just de saker du efterfrågar :)

Posted on: 2008/8/27 14:24
/

See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Fahrenheit, lyssna på klippet jag länkade. Där pratar ledaren för NIST-undersökningen om just de saker du efterfrågar :)

De påstår, vilket jag redan hört, att temperaturen skulle öka i bråten och smälta stål!!! Wow, utan syre ökar värmen. Tjollahopp.

Angående Thermite så inget nytt.

Posted on: 2008/8/27 14:36

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:Angående Thermite så inget nytt.

Hur beter man sig då man vill göra ett horisontellt snitt med thermite??? Vid all användning av thermite så sker reaktionen vertikalt. Men enligt fler videos på nätet skall dessa stolpar bevisa användningen av thermite!
http://www.911lies.org/images2/thermi ... te_explosives_wtc_911.jpg

Är det rätt uppfattat?

Posted on: 2008/8/27 15:34

See User information
Har ingen aning, men jag föredrar att lita på den mycket större gruppen oberoende experter i ämnet än den handfull köpta hejdukar till Bush-administrationen.

Posted on: 2008/8/27 15:45

« 1 2 3 (4) 5 6 7 ... 12 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper