vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 5 6 »

Anonym
Re: Alex Jones beter sig som en idiot

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

GordonShumway skrev:
Sebben. Vilka spelar den goda agendan i händerna? Vem har du förtroende för? Eller förnekar du NWO?

Jag vet inte om det finns någon "god agenda".

Agendan därute - det är bara en scen ju...

Har jag inte i hundratals inlägg sagt tillräckligt, om vad jag har för uppfattningar?

Slåss mot väderkvarnar... det är vad de som kallar sig "vakna" gör - allt är bakvänt därute - så det är inte konstigt att de projicerar allt utanför sig själva.

You get what you deserve, that is how this universe works.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Han är förbannad och det med rätta. Han mördar ju iaf inte folk som dina skyddslingar i nwo gör.

Posted on: 2008/8/26 20:18
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

See User information
Quote:

jonte skrev:
Han är förbannad och det med rätta. Han mördar ju iaf inte folk som dina skyddslingar i nwo gör.

Han må vara förbannad. Att ta ut det på henne som han gör? Bör inte vara acceptabelt.

Posted on: 2008/8/26 20:26
/

See User information
Hon jobbar ju för fan för FOX en av de massmediala instanser som ligger bakom lobbandet för irakinvasionen plus en hjärntvätt av de amerikanska medborgarna som saknar motstycke.
Klart hon skall ifrågasättas kraftigt. Vad fan har du för världsbild? Jag undrar va fan du har haft för uppväxt gubben?

Posted on: 2008/8/26 20:36
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

Anonym
Quote:

jonte skrev:
Hon jobbar ju för fan för FOX en av de massmediala instanser som ligger bakom lobbandet för irakinvasionen plus en hjärntvätt av de amerikanska medborgarna som saknar motstycke.
Klart hon skall ifrågasättas kraftigt. Vad fan har du för världsbild? Jag undrar va fan du har haft för uppväxt gubben?

Man kan plocka ut miljoner saker därute från scenen som bara återger det vi själva skapat.

Vad är meningen med det.

Vad du/jag/vi bör ifrågasätta är en själv.

Allt annat är wasted time.

See User information
Quote:

jonte skrev:

Strawmanargument. När sa jag att han inte skall få ifrågasätta henne? Om du sett videon är det verkligen inte någon ifrågasättning det handlar om. Vad sägs om detta:

"“You support torture. Shame on you, you fascist piece of trash,[..]""

http://www.fortcollinsnow.com/article/20080825/NEWS/1306569/1054

Att dra in min uppväxt i detta är otroligt löjligt och bara ännu ett personangrepp denna dag. Fördommar och personangrep kan du hålla utanför diskussionen så blir det mycket lättare.

Tack

Posted on: 2008/8/26 21:29
/

See User information
det där citatet är korrekt, det är vad hon gör. Sluta försvara sviniga människor om du inte vill framstå likadan.

för hundrade ggn håll dig till skeptikerdelen och sluta förstöra vaken med dina trådar. Det börjar bli olidligt tröttsamt för alla användare.

Posted on: 2008/8/26 23:31

See User information
Quote:

jonte skrev:
det där citatet är korrekt, det är vad hon gör. Sluta försvara sviniga människor om du inte vill framstå likadan.

för hundrade ggn håll dig till skeptikerdelen och sluta förstöra vaken med dina trådar. Det börjar bli olidligt tröttsamt för alla användare.

Förstöra vaken? Det enda jag gör är att ge min sida av saken. Det borde accepteras. Jag är inte en av de som kommer in här och skriker och kastar personangrepp hit och dit(som faktiskt många andra här gör). Jag försöker föra en debatt, för att få ökad förståelse. Jag är öppen för debatt inom alla områden, så länge folk accepterar att jag har vissa åsikter.

Om en moderator begär att jag endast ska vistas i skeptisismdelen så tänker jag göra det. Har dock frågat 5 personer om de kan visa vart kravet på att jag ska skriva där finns, och ingen har svarat. Kanske du kan visa vart det står någonstans?

Posted on: 2008/8/27 0:00
/

See User information
Jag har inga problem med twoofer. I alla fall inte den här posten. Tycker bara att det är lite lol att han läst nån neo con / debunker blog, där dom hittat nått för att attackera en av det mest effektiva personerna inom rörelsen. Twoofer är vad dom kallar för useful idiot.

Att verbalt attackera ett psycho som Michelle Malkin ser ajg bara som positivt. Hade han misshandlat henne fysiskt hade det varit en annan sak, Fegt och omanligt av en stor snubbe som alex att spöa en liten brud. Även om jag tycker hon och andra neo cons som förstör för hela planeten förtjänar stryk, ev gaskammaren >_<. Efter en rättegång.

Posted on: 2008/8/27 6:08

Anonym
Quote:

Filipino-Monkey skrev:
Även om jag tycker hon och andra neo cons som förstör för hela planeten förtjänar stryk, ev gaskammaren >_<. Efter en rättegång.
På vad för sätt är du bättre då än eliten?

See User information
Massor av sätt. Helt naturligt att vilja straffa folk eller bli av med dom på ett eller anant sett om dom är en fara för allmänheten.

Posted on: 2008/8/27 7:38

See User information
Quote:

Filipino-Monkey skrev:
Jag har inga problem med twoofer. I alla fall inte den här posten. Tycker bara att det är lite lol att han läst nån neo con / debunker blog, där dom hittat nått för att attackera en av det mest effektiva personerna inom rörelsen. Twoofer är vad dom kallar för useful idiot.

Att verbalt attackera ett psycho som Michelle Malkin ser ajg bara som positivt. Hade han misshandlat henne fysiskt hade det varit en annan sak, Fegt och omanligt av en stor snubbe som alex att spöa en liten brud. Även om jag tycker hon och andra neo cons som förstör för hela planeten förtjänar stryk, ev gaskammaren >_<. Efter en rättegång.

Jag hör dig broder. Useful idiot var ett träffande uttryck. Jag har fått intrycket att Alex syftar mer på de personer som är medlöpare för att de tror att de själva kommer få en bra position i den nya världsordningen. Personerna som svartmålar Alex i det här forumet är nog ett par snäpp mer korkade dock. Jag kom just på ett ännu starkare uttryck men det var för hårt för att skriva här.
En annan kul grej är ju när man betänker den extrema rasismen hos illuminati. De betraktar onekligen Michelle som en lägre stående varelse. Och hon tror att hon gör nåt smart.
Nä det är nog som Alex säger. Illuminati har större respekt för honom än för alla useful idiots, särskilt de av andra raser.

Posted on: 2008/8/27 7:42

See User information
Quote:

sebben skrev:

det goda finns inne i dig, annars finns det inte, att du beskriver det som en scen, är väl symptomatiskt för hela grejen och truth movements misslyckande, och att vad de gör aldrig kan lyckas.

Som du säger är det en "scen" eftersom det är skådespel och underhållning.

Grupper i hierarkisk konstruktion, är ELITISKA = NWO eller KHAZARISM, som jag kallar det, eftersom ZIONISM inte kan förstås av de hårt programmerade "trutterna" LOL dom nlandar ihop allt till en sörja och börjar försvara judar, som knappt har med zionism att göra. hehe

Posted on: 2008/8/27 9:05

Edited by JohnC on 2008/8/27 9:23:15
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

Anonym
Quote:

JohnC skrev:
Quote:

sebben skrev:

det goda finns inne i dig, annars finns det inte, att du beskriver det som en scen, är väl symptomatiskt för hela grejen och truth movements misslyckande, och att vad de gör aldrig kan lyckas.

Som du säger är det en "scen" eftersom det är skådespel och underhållning.

Grupper i hierarkisk konstruktion, är ELITISKA = NWO eller KHAZARISM, som jag kallar det, eftersom ZIONISM inte kan förstås av de hårt programmerade "trutterna" LOL dom nlandar ihop allt till en sörja och börjar försvara judar, som knappt har med zionism att göra. hehe

Visst, så är det med godheten, den ska vi återvända till. Det är meningen med våra liv här. Universums natur/egenskap är god. När vi vänder det ryggen, så tornar det upp sig "därute" som man kan kalla evil agenda. Det är vårt eget missfoster - skapat under eoner , då vi inte levt efter kriterierna på en nivå, utan fallit, och fallit - till sist har vi fått denna skapade karantän/fängelse samsara - istället för att eliminerats - så har vi "tagits in", och äri "hjulet" av reinkarnation, fast. Den har vi inte fått "för skoj skull" - utan för att nu i denna speciella tid ha en möjlighet att "räddas" - då går man Vägen.

Nu tror NewAgare att det är utveckling... hehe... man "utvecklas" av något som kommer... sorry, vilket larv - bara från läror från aliens. Alla aliens är de som har anknytning hit, annars skulle de inte vara här... så de är på samma nivå - de har rensats ut förr - och har agendan för att tro sig kunna rädda sig genom att ta över människors kroppar.

Detta är en specialplats, mitt i kosmos, tyngst och lägst. Inte ens en sopstation - Seiloon tror det kan "utvecklas" - det finns inget sådant i kosmos - allt är ok och komplett från början - det är vi avviker som vi får karma, och en "lägre" nivå att leva på.

Vi har allt där vi var i vår ursprungliga nivå, vårt hem - Kultivering är vad all andlighet var från början - allt kretsar kring /Devolution/Kultivering. De lurade talar om energier/utveckling/oneness och hela balletten i korgen.

Michelle Malkin for president... hehe
Resized Image

See User information
Michelle Malkin som MINälskarinna!!! ja jävlar, hon var snygg som satan, jag glömde att ens läsa vad du skrev, du får skylla dig själv, he he

Resized Image

vill bara kommentera en sak, "mitt i kosmos"

det där kan du glömma.....

I kosmos kan du saga, int i center, eftersom det inte har varken början eller slut, har det varken upp ner eller sida kant eller tak, alltså heller inget center.

Jag ser det hela som en 4th dimensionell connection, där det finns intelligens, som påverkar och hjälper, men det är mycket flum om detta, man måste dit själv och se det för att fatta det, inga gurus, böcker, eller meditationskurser.

Hur man kommer dit?

Ayahuasca svampar eller lsd, lysande exempel.

Glöm meditationer. medi betyder "medel" och inte "högt", du kommer inte till de högsta stadierna, med "medel" metoderna.

Posted on: 2008/8/27 10:07
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

Anonym
Quote:

JohnC skrev:
Michelle Malkin som MINälskarinna!!! ja jävlar, hon var snygg som satan, jag glömde att ens läsa vad du skrev, du får skylla dig själv, he he

Resized Image

vill bara kommentera en sak, "mitt i kosmos"

det där kan du glömma.....

I kosmos kan du saga, int i center, eftersom det inte har varken början eller slut, har det varken upp ner eller sida kant eller tak, alltså heller inget center.

Jag ser det hela som en 4th dimensionell connection, där det finns intelligens, som påverkar och hjälper, men det är mycket flum om detta, man måste dit själv och se det för att fatta det, inga gurus, böcker, eller meditationskurser.

Hur man kommer dit?

Ayahuasca svampar eller lsd, lysande exempel.

Glöm meditationer. medi betyder "medel" och inte "högt", du kommer inte till de högsta stadierna, med "medel" metoderna.

Sett med "andra ögon"- så är detta mitt i kosmos, i centrum, innerst. Smutsen ramlar alltid nedåt.
Det tyngsta ramlar mot mitten.

Det med dimensioner blir för futtigt i sammanhanget...

Det om att det "inte finns början eller slut" - är ord utifrån, eller hur.

Kosmos har sin gräns - allt har sina gränser!!!

Molekyler kan inte göra annat än att sabba.

See User information
Quote:

Filipino-Monkey skrev:

Det var Alex Jones som attackerade henne, inte tvärtom. Om du menar på att det är debunkers som endast visar upp videon så har du fel. Infowars och prisonplanet har den på förstasidan.

Att han är effektiv är inget man kan sticka under stolen med. Jag tycker dock att han använder tvivelaktiga metoder vid vissa tillfällen.

"Dom" kan kalla mig vad de vill. Om de måste kalla folk som inte tror på deras argument "useful idiot" har de bevisligen ett problem.

Här skiljer sig våra åsikter. Jag tror även att ifall Alex inte hade kameror i sitt ansikte skulle han inte vågat göra ett skit. Han springer även med massvis truthers bakom sig och skriker på henne. Lite fegt?

Misshandel skulle varit helt åt helvete indeed.

Kan du visa på hur hon förstör världen? Hur hon bridrar till FEMA-campsen som Alex anklagar henne för? För det är detta jag har problem med. Anledningen till att Alex attackerar henne är för att han anser att hon är bland de värsta i vår värld. Finns det belägg för detta?

Posted on: 2008/8/27 11:58
/

See User information
Twoofer,

Efter att ha läst igenom tråden kan jag bara säga:

Don't shoot the messenger

Att ens söka sig till ett forum som detta enbart för att provocera fram debatt om tredje person och vara en självutnämnd "attitydfixare" är för mig helt obegripligt. Har du även skrivit upp dig på spelforum, sportforum, forum för enskilda tv-program, böcker, mode och levnadsstil samt religion för att som du säger "motarbeta idioti så långt det går." ?

Vanligtvis söker man sig till de ställen där likasinnade finns. Jag vaknade inte på vaken.se - jag hittade forum som detta först efteråt. Du, däremot registrerar dig under ett namn uppenbart menat för provokation och gör ett försök att ta om hela debunker-debatten från början när vi andra gått vidare.

Ingen är perfekt men det är ju lätt att hålla sig till patetiska detaljer. Så förklara gärna för mig varför var och en här ska diskutera ett enskilt fall när du själv håller dig borta från själva budskapet dessa människor levererar.

Posted on: 2008/8/27 13:35

See User information
Skrivit dess böcker:
"Invasion: How America Still Welcomes Terrorists, Criminals and Other Foreign Menaces to Our Shores"

"In Defense of Internment: The Case for "Racial Profiling" in World War II and the War on Terror." Denna bok är ju helt klart skriven för att folk ska acceptera samma sak med muslimer som med japanerna under WWII.

Hon har jobbat på oreilly factor som host

DEt här är vad geraldo rivera har sagt om henne
Michelle Malkin is the most vile, hateful commentator I've ever met in my life," he says. "She actually believes that neighbors should start snitching out neighbors, and we should be deporting people. It’s good she’s in D.C. and I’m in NY. I’d spit on her if I saw her

Hennes man har jobbat åt RAND.

What makes gitmo sexy

America is losing its fear of terrorist attacks

free iraqis pimp their rides Som om man inte fick mecka med bilar under sadam... man kunde det inte på grund ac sanktionerna kanske. Nått tafatt försök att justify the war.

Is george in 2008 like hungary in 1956 Hon känner ju till båda händelserna men tar varje tillfälle hon kan för att stödja neo consen.

osv osv

Hon är en skamfläck på mänskligheten.

Posted on: 2008/8/27 13:40

See User information

Posted on: 2008/8/27 13:43

See User information
Quote:

Icehorn skrev:
Twoofer,

Efter att ha läst igenom tråden kan jag bara säga:

Don't shoot the messenger

Att ens söka sig till ett forum som detta enbart för att provocera fram debatt om tredje person och vara en självutnämnd "attitydfixare" är för mig helt obegripligt. Har du även skrivit upp dig på spelforum, sportforum, forum för enskilda tv-program, böcker, mode och levnadsstil samt religion för att som du säger "motarbeta idioti så långt det går." ?

Vanligtvis söker man sig till de ställen där likasinnade finns. Jag vaknade inte på vaken.se - jag hittade forum som detta först efteråt. Du, däremot registrerar dig under ett namn uppenbart menat för provokation och gör ett försök att ta om hela debunker-debatten från början när vi andra gått vidare.

Ingen är perfekt men det är ju lätt att hålla sig till patetiska detaljer. Så förklara gärna för mig varför var och en här ska diskutera ett enskilt fall när du själv håller dig borta från själva budskapet dessa människor levererar.

Jag söker mig inte hit för att provocera. Mitt namn är en förlöjling och jag trodde inte folk tog så hårt på det. Varför anses det jag skriver vara provokation? Jag skriver endast vad jag tycker, och ibland så kräver det att jag lägger fram motargument till andra. Det är så en debatt går till.

Nej, jag är endast medlem på ett fåtal forum, vaken.se är ett av dem, flashback är ett annat.

Om du bara söker dig till ställen där endast likasinnade finns får du aldrig en debatt. Och det är debatten av fakta jag är uteefter, det är även fler på detta forum.

Jag tar om debunker-debatten? Det är helt tvärtom. Det är ni som vägrar ge upp absurda teorier och se fakta. Du kanske fortfarande tror att många av kaparna är vid livet?

Jag är intresserad av 9/11, det finns en 9/11-tråd. Så enkelt är det. Om nu ingen här är intresserad av att diskutera 9/11 så borde man inte ens besöka den tråden. Bevisligen vill folk diskutera det och därför tänker jag fortsätta säga min sida av saken.

Posted on: 2008/8/27 13:44
/

See User information
Quote:

Filipino-Monkey skrev:
Skrivit dess böcker:
"Invasion: How America Still Welcomes Terrorists, Criminals and Other Foreign Menaces to Our Shores"

"In Defense of Internment: The Case for "Racial Profiling" in World War II and the War on Terror." Denna bok är ju helt klart skriven för att folk ska acceptera samma sak med muslimer som med japanerna under WWII.

Hon har jobbat på oreilly factor som host

DEt här är vad geraldo rivera har sagt om henne
Michelle Malkin is the most vile, hateful commentator I've ever met in my life," he says. "She actually believes that neighbors should start snitching out neighbors, and we should be deporting people. It’s good she’s in D.C. and I’m in NY. I’d spit on her if I saw her

Hennes man har jobbat åt RAND.

What makes gitmo sexy

America is losing its fear of terrorist attacks

free iraqis pimp their rides Som om man inte fick mecka med bilar under sadam... man kunde det inte på grund ac sanktionerna kanske. Nått tafatt försök att justify the war.

Is george in 2008 like hungary in 1956 Hon känner ju till båda händelserna men tar varje tillfälle hon kan för att stödja neo consen.

osv osv

Hon är en skamfläck på mänskligheten.

Och hur får du detta till att hon bygger FEMA-camps? Hur hon är en nazist? För det är dessa anledningar som gjorde Alex mest frustrerad.

P.S. Tror folk missuppfattat min ställning här också. Jag försvarar inte denna tjejen, men jag tycker Alex Jones beteende är hemskt.

Posted on: 2008/8/27 13:47
/

See User information
Twoofer,

Du kan föra din debatt så mycket du vill. Varför inte utnyttja en 9/11-tråd som kom av sig.

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... e=&topic_id=8147&forum=24

Det som bekymrar mig mest är att om du och andra nu vill ha lite klarhet i varför man hävdar diverse saker om bl.a 9/11 så varför gräva vidare i samma frågor som bara leder till spekulation ? Jag har i ovan nämnda tråd ställt frågor med utgångspunkt från vad jag anser vara en ordentlig kritik av den officiella förklaringen.

Dessa frågor är fortfarande till stor del obesvarade och okonfronterade. Om du känner dig trött på att spekulera om bomber in byggnader så kan du ju ta en titt på en "bombfri" diskussion där beviskravet nu lagts över på de som försvarar en officiell konspirationsteori. Det är många sidor så du kan nog börja från 20 eller något..när vi börjar dra in debunker-sidor och nyhetsartiklar i det hela.

Det är den form av diskussion du får ta med mig om du vill tala om 9/11. Att börja i rätt ände så att säga.

Tänk igenom det och återkom

Posted on: 2008/8/27 13:59

« 1 (2) 3 4 5 6 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper