vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 4 (5) 6 7 8 ... 12 »

Re: NIST-rapport:byggnad 7

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Har ingen aning, men jag föredrar att lita på den mycket större gruppen oberoende experter i ämnet än den handfull köpta hejdukar till Bush-administrationen.

Hålla med.

Posted on: 2008/8/27 15:48
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Har ingen aning, men jag föredrar att lita på den mycket större gruppen oberoende experter i ämnet än den handfull köpta hejdukar till Bush-administrationen.

Andra gången jag frågar men skitsamma: Var finns statistiken för att det ser ut så? Du kan inte förvänta dig att vi ska ta det som sanning bara för att du säger att det är så. Ifall nu det finns så mycket fler som tror på "inside-job teorin" så visa det.

Posted on: 2008/8/27 16:17
/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Andra gången jag frågar men skitsamma: Var finns statistiken för att det ser ut så? Du kan inte förvänta dig att vi ska ta det som sanning bara för att du säger att det är så. Ifall nu det finns så mycket fler som tror på "inside-job teorin" så visa det.

Even when shown an apparent truth which shows the corruption of any governmental organization or Conspiracy in the context of 911 you will simply deny it.

Time waster.

Thats your agenda here. Always.

I exposed you exposing yourself and your opinions here cannot be trusted as you are CONSPIRING ; )

Posted on: 2008/8/27 16:22
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Förhoppningsvis får du en tillsägelse inom närmaste framtid. Det är fler än mig nämligen som inte gillar din stil. Att förlöjliga någon p.g.a. deras tro är så lågt att det är hemskt. Du har dock inte förståelse för detta.

Och eftersom du inte svarade så frågar jag återigen:

Var finns statistiken för att det ser ut så? Du kan inte förvänta dig att vi ska ta det som sanning bara för att du säger att det är så. Ifall nu det finns så mycket fler som tror på "inside-job teorin" så visa det.

Posted on: 2008/8/27 16:29
/

See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Förhoppningsvis får du en tillsägelse inom närmaste framtid. Det är fler än mig nämligen som inte gillar din stil. Att förlöjliga någon p.g.a. deras tro är så lågt att det är hemskt. Du har dock inte förståelse för detta.

Och eftersom du inte svarade så frågar jag återigen:

Var finns statistiken för att det ser ut så? Du kan inte förvänta dig att vi ska ta det som sanning bara för att du säger att det är så. Ifall nu det finns så mycket fler som tror på "inside-job teorin" så visa det.

Time waster.

Thats your agenda here. Always.

I exposed you exposing yourself and your opinions here cannot be trusted as you are CONSPIRING ; )

Lite exempel här:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=98984#forumpost98984

Posted on: 2008/8/27 16:44
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Quote:
Andra gången jag frågar men skitsamma: Var finns statistiken för att det ser ut så? Du kan inte förvänta dig att vi ska ta det som sanning bara för att du säger att det är så. Ifall nu det finns så mycket fler som tror på "inside-job teorin" så visa det

Jadu, hört talas om A&E911Truth för att nämna en grupp experter. Hur många är NIST? Eller finns det likande expertgrupper på den officiella sidan?

Posted on: 2008/8/27 16:54
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Då anser jag att det svenska Banverket är oberoende i detta fall.
Dom använder thermite varje dag då dom bygger järnväg i Sverige. Men detta kan bara ske då rälsen ligger horisontellt så att skarvningen blir riktig då thermiten har sin reaktion vertikalt.

Detta blir ju lite diffust då du bara litar på källor som håller med dig i sak.
Hur oberoende är du då?

Posted on: 2008/8/27 17:26

See User information
Lyssna igen.. Jag har ingen aning.

Vad svenska banverket styr med, vertikalt eller horisontellt har jag heller ingen aning om och jag har inte ens kommenterat denna sak.

Posted on: 2008/8/27 17:27

Fahrenheit451

See User information
ae911truth.org

Oberoende? njaaaaa.. inte riktigt va!!!

Blir väldigt märkligt då dessa personer hävdar med bestämdhet att thermite har använts, men ingen hittar rester av detta ämne.

Jo jag har hört talas om Steven Jones, han har inte hittat rester efter thermite eller thermate.

Men eftersom du väljer att tro på Jones kan inte du då redovisa vad han har hittat och göra en jämförelse med ämnen som ingår i thermite eller thermate.

För oberoende som du skall vara så har du väl läst om detta eftersom du har din oberoende ståndpunkt klar?

Posted on: 2008/8/27 17:32

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Lyssna igen.. Jag har ingen aning.

Vad svenska banverket styr med, vertikalt eller horisontellt har jag heller ingen aning om och jag har inte ens kommenterat denna sak.

Jo det har du ju, du anser att wtc togs ner med thermite, ingen kan eller har bevisat detta, men du väljer att TRO på något som stämmer in med din bild över det hela.
Du är inte oberoende. Du har köpt en historia som inte är bevisad.

Posted on: 2008/8/27 17:34

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:

Jo det har du ju, du anser att wtc togs ner med thermite, ingen kan eller har bevisat detta, men du väljer att TRO på något som stämmer in med din bild över det hela.

Du är inte oberoende. Du har köpt en historia som inte är bevisad.

HUR många miljoner dollar får vi av Bush-administrationen för att driva sanningsökande verksamhet menar du??

Samma administration som är arbetsgivare åt NIST och som VÄGRADE att tillåta undersökning av deras egna möjliga inblandning i 911.

Samma administration som i hundratals fall LJUGIT det amerikanska folket rätt i ögonen.....

Bevisad av VEM??

Om andra RIKTIGT oberoende grupper bevisar på Eran oerhört imbecilla och ologiska förklaringar, SÅ DUGER DE JU INTE.

MEN OM de korrupta och Dollarstinna Bushknähundarna i NIST släpper en Fis så suger Ni i Er den som det vora "Den helige Ande".

Man tar sig för pannan över Er oerhörda Naivitet och ignorans!

Posted on: 2008/8/27 17:34

See User information
ae911truth.org, kanske inte bara Steven Jones eller hur? Var det inte Gage som dessutom startade denna grupp och varför nämner du i så fall Jones?

Jo, de är helt oberoende och står utanför etablissemanget allihop. Vilka som inte är oberoende är de som får pengar av etablissemanget. De är köpta.

Sen angående Thermite horisonellt/vertikalt har jag sett andra "demolition experts" när de riggar en byggnad med thermite. Då riggar dom den vertikalt för att som jag då antar att det ska falla som de vill.

Posted on: 2008/8/27 17:35

Fahrenheit451

See User information
Funkar inte thermite i typ 45 graders vinkel?

Posted on: 2008/8/27 17:41

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
ae911truth.org, kanske inte bara Steven Jones eller hur? Var det inte Gage som dessutom startade denna grupp och varför nämner du i så fall Jones?

För det är bara en dåre som försökt och misslyckats i sitt letande efter thermite. Trodde du visste eftersom du skall vara oberoende.

"Inom sannolikhetsläran sägs två händelser vara oberoende om utfallet av den ena händelsen inte påverkar utfallet av den andra händelsen. Ett exempel på två oberoende händelser, är att kasta två tärningar."

Så för att kunna dra slutsatsen att http://www.ae911truth.org/ är en oberoende källa så borde du kollat upp detta.
Men det kanse var enklare att ta dom som källa eftersom du tycker lika som dig?

Quote:

Fahrenheit451 skrev:Jo, de är helt oberoende och står utanför etablissemanget allihop. Vilka som inte är oberoende är de som får pengar av etablissemanget. De är köpta.

Oberoende har inget med att vara med i etablissemanget, lär dig vad ordet oberoende betyder innan du skriver det igen.
Du använder ordet för att legitimera en tro du har i detta ämne. Men i praktiken så sväljer du det mesta med hull och hår, bara dom tycker samma sak som dig.

Thermiten är ett mycket gott exempel, varför inte släppa detta och bara säga att USA använde vanliga sprängmedel som man använder då man demolerar hus, vore inte det enklare?Nej det finns INGET bevis för användandet av thermite i detta fall. Den dag det framkommer bevis så kommer jag ta åt mig det och därefter ändra min ståndpunkt. Om sen det är Steven Jones eller NIST som lägger fram bevisen spelar ingen roll för mig.
Där har du att vara oberoende i ett nötskal.

Posted on: 2008/8/27 17:47

See User information
På vilket sätt är thermit teorin motbevisad?

Posted on: 2008/8/27 17:50

See User information
Att sammanfoga 2 metaller typ räls till järnväg så kommer det inte att fungera i 45° vinkel, och varför vill man sammanfoga 2 metaller i 45° vinkel?

Att kapa balkar i 45° vinkel som på bilderna är det mycket enklare att använda en skärbrännare.

Posted on: 2008/8/27 17:52

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

För det är bara en dåre som försökt och misslyckats i sitt letande efter thermite. Trodde du visste eftersom du skall vara oberoende.

"Inom sannolikhetsläran sägs två händelser vara oberoende om utfallet av den ena händelsen inte påverkar utfallet av den andra händelsen. Ett exempel på två oberoende händelser, är att kasta två tärningar."

Så för att kunna dra slutsatsen att http://www.ae911truth.org/ är en oberoende källa så borde du kollat upp detta.
Men det kanse var enklare att ta dom som källa eftersom du tycker lika som dig?

Quote:

Fahrenheit451 skrev:Jo, de är helt oberoende och står utanför etablissemanget allihop. Vilka som inte är oberoende är de som får pengar av etablissemanget. De är köpta.

Oberoende har inget med att vara med i etablissemanget, lär dig vad ordet oberoende betyder innan du skriver det igen.
Du använder ordet för att legitimera en tro du har i detta ämne. Men i praktiken så sväljer du det mesta med hull och hår, bara dom tycker samma sak som dig.

Thermiten är ett mycket gott exempel, varför inte släppa detta och bara säga att USA använde vanliga sprängmedel som man använder då man demolerar hus, vore inte det enklare?Nej det finns INGET bevis för användandet av thermite i detta fall. Den dag det framkommer bevis så kommer jag ta åt mig det och därefter ändra min ståndpunkt. Om sen det är Steven Jones eller NIST som lägger fram bevisen spelar ingen roll för mig.
Där har du att vara oberoende i ett nötskal.

Jag gjorde inget försök till att definiera oberoende. Däremot så vet jag att ett organ som tillhör etablissemanget inte är det.

Kan väl också säga att jag tror på det som experter säger är troligast, Thermite, sprängämnen, you name it...

Men för att återgå till Filipino-Monkeys fråga. Är det omöjligt att vertikalt applicera Thermite för att sätta igång en reaktion som kapar stål?

Posted on: 2008/8/27 17:55

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Filipino-Monkey skrev:
På vilket sätt är thermit teorin motbevisad?

Öööööö, den är inte bevisad.

Om http://www.ae911truth.org/ skriver att man använde thermite UTAN att lägga fram bevis för detta så kan det knappast vara någon annans uppgift att motbevisa en teori som inte är bevisad.

Fast enklast i detta fall är att lära sig vad thermate eller thermite innehåller, vad som händer, i vilka praktiska situationer dom används och vilka ämnen som man skall leta efter vid en rekonstruktion.

Detta har ju Steven Jones gjort och med lite kunskap i kemi så visar det sig att Steven Jones inte hittat det han ville hitta.

Men det är väl fritt för alla och läsa om detta och bilda sig en egen oberoende uppfattning om detta. Fast då krävs det 2 saker, kunna kemi och hitta Steven Jones rapport om detta.

Lycka till!

Posted on: 2008/8/27 17:59

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Quote:
Andra gången jag frågar men skitsamma: Var finns statistiken för att det ser ut så? Du kan inte förvänta dig att vi ska ta det som sanning bara för att du säger att det är så. Ifall nu det finns så mycket fler som tror på "inside-job teorin" så visa det

Jadu, hört talas om A&E911Truth för att nämna en grupp experter. Hur många är NIST? Eller finns det likande expertgrupper på den officiella sidan?

Alltså så vet du inte ifall ni har fler experter. Det är således din subjektiva bedömning av läget.

Posted on: 2008/8/27 18:00
/

See User information
Så man kan inte samfoga i 45 grader vilket inte var det man ville göra heller om thermite användes för att få ner byggnaden. På bilderna så är det väldigt mycket smält stål vid kapningen. Använder man en skärbrännare så smälter man ju inte mer än vad som behövs för att kapa. Har använd skärbrännare mycket själv, så det där var definitivt inte en skärbrännare. När det är så passa stora saker så kanske det finns en anledning att kapa i 45 graders vinkel. Ska faktiskt ta o fråga lite byggisar imorgon om det.

Men på vilket sätt är thermiten motbevisad förutom att man inte kan samfoga räls i 45 graders vinkel... =)

Posted on: 2008/8/27 18:01

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Jag gjorde inget försök till att definiera oberoende. Däremot så vet jag att ett organ som tillhör etablissemanget inte är det.

Det har jag inte påstått heller men du är bevisligen inte oberoende själv.

Organ kan vara oberoende oavsett om det tillhör kroppen eller en regering. Men bara för att vissa inte håller med dig i din tro så betyder det inte med automatik att dom är beroende av någon.

Posted on: 2008/8/27 18:02

See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Quote:

Alltså så vet du inte ifall ni har fler experter. Det är således din subjektiva bedömning av läget.

Ehh, vad är en expert i dina ögon? Jag tror mig veta att dessa är fler än de experter som uttalat sig och stött den officiella versionen. Vill du ha siffror på det eller är du inte kapabel att se själv?

Posted on: 2008/8/27 18:03

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Quote:

Twoofer skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Quote:

Ehh, vad är en expert i dina ögon?

Personer som är utbildade i sina ämnen och använder sig av kunskaperna i praktiken. Ungefär

Posted on: 2008/8/27 18:04
/

See User information
Quote:

Filipino-Monkey skrev:
Så man kan inte samfoga i 45 grader vilket inte var det man ville göra heller om thermite användes för att få ner byggnaden. På bilderna så är det väldigt mycket smält stål vid kapningen. Använder man en skärbrännare så smälter man ju inte mer än vad som behövs för att kapa. Har använd skärbrännare mycket själv, så det där var definitivt inte en skärbrännare. När det är så passa stora saker så kanske det finns en anledning att kapa i 45 graders vinkel. Ska faktiskt ta o fråga lite byggisar imorgon om det.

Men på vilket sätt är thermiten motbevisad förutom att man inte kan samfoga räls i 45 graders vinkel... =)

Fel utgångpunkt, Teorin om thermite är inte bevisad, så ingen behöver motbevisa någonting alls. Detta kan endast ske om någon bevisar teorin med thermite eller thermate.

Du skriver en sak så jäkla bra i alla fall. Thermite används i daglig bruk till att SAMMANFOGA saker. Om man då påstår eller håller med personer som påstår att man använde thermite till att riva husen så är det väl deras sak att bevisa att man helt plötsligt vänt på processen som sker till att kunna kapa metall i det horisontella planet i stället för att sammanfoga metaller i det vertikala planet. Det är ju precis tvärs om. Det är det ni skall bevisa innan någon behöver motbevisa en icke bevisad teori.

Lycka till!

Posted on: 2008/8/27 18:07

« 1 2 3 4 (5) 6 7 8 ... 12 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper