vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 3 4 5 (6) 7 8 9 ... 12 »

Re: NIST-rapport:byggnad 7

See User information
Jag har inga siffror på det, men jag anser att det räcker att räkna lite själv.

Posted on: 2008/8/27 18:08
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"

Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Jag gjorde inget försök till att definiera oberoende. Däremot så vet jag att ett organ som tillhör etablissemanget inte är det.

Det har jag inte påstått heller men du är bevisligen inte oberoende själv.

Organ kan vara oberoende oavsett om det tillhör kroppen eller en regering. Men bara för att vissa inte håller med dig i din tro så betyder det inte med automatik att dom är beroende av någon.

Jag svarade på detta tidigare, men sprängämnen, thermite. Steven Jones kanske tror endast Thermite och kör den tesen, men jag har som sagt ingen aning.

Men igen då och för tredje gången, är det omöjligt att använda thermite vertikalt för att såga sig igenom stål?

Posted on: 2008/8/27 18:12

Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Jag gjorde inget försök till att definiera oberoende. Däremot så vet jag att ett organ som tillhör etablissemanget inte är det.

Organ kan vara oberoende oavsett om det tillhör kroppen eller en regering. Men bara för att vissa inte håller med dig i din tro så betyder det inte med automatik att dom är beroende av någon.

Så om man är anställd av en oehört korrupt regering som har ljugit hundratals ggr. för sina väljare och som har miljontals med liv på sitt samvete, så är man OBEROENDE???

Ha ha ha ha ha ha ha ha!

NMi är allt bra söta med Eran fantastiska tro på dessa mutade lögnares "experter"!!

Skaparna av de dödliga vaccinerna, gifterna, kemikalierna, Atombomben m.m m.m m.. är/var OCKSÅ experter.

VAD säger det om deras grad av trovärdighet.

Segrarna skriver alltid historien är något som Ni naiva "expert" dyrkare aldrig nånsin lyckas förstå.

Posted on: 2008/8/27 18:18

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Jag svarade på detta tidigare, men sprängämnen, thermite. Steven Jones kanske tror endast Thermite och kör den tesen, men jag har som sagt ingen aning.

Men igen då och för tredje gången, är det omöjligt att använda thermite vertikalt för att såga sig igenom stål?

För att undvika frågan en fjärde gång så kolla in den här...

http://www.youtube.com/watch?v=9J8ojEWlkrs

Monteras vertikalt, yes.

Posted on: 2008/8/27 18:18
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

I kroppen. Nej.. I en korrumperad regim, aldrid hänt att en sådan inte haft kontroll äver samtliga viktiga organ i samhället.

Posted on: 2008/8/27 18:21

Fahrenheit451

Anonym
Quote:

gaston skrev:

Monteras vertikalt, yes.

Hur många gånger måste vi förklara att de är avskurna med skärbrännare?

http://hereisnewyork.org/gallery/showbig.asp?photoID=5102

Ta och visa hur man kan skära så jämt med termit om du nu inte tror på mig för att jag ska tro på dig.

En video eller något borde väl finns som visar hur man gör om det är möjligt så slipper alla gissa på detta forum.

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

gaston skrev:

Monteras vertikalt, yes.

http://hereisnewyork.org/gallery/showbig.asp?photoID=5102

Ta och visa hur man kan skära så jämt med termit om du nu inte tror på mig för att jag ska tro på dig.

En video eller något borde väl finns som visar hur man gör om det är möjligt så slipper alla gissa på detta forum.

""Hur många gånger måste vi förklara att de är avskurna med skärbrännare?""

Skärbrännare my ass hahahaha, kolla filmen en gång till och lyssna vad killen som monterar enheten säger....

Å du kolla en detalj till...Hänger smältan på utsidan av balken eller på insidan.........och vart stod i så fall den som skar balken? ska du ljuga så lägg ner lita själ i det, det finns risk att det blir patetiskt annars.

Posted on: 2008/8/27 19:17

See User information
Quote:

Vilka vi? Är du fler personer? Och finns det verkligen bara en enda förklaring som är den stora sanningen eller kan det vara så att det finns fler sanningar och olika teorier, vilket gör dig osäker och konfunderad?

Posted on: 2008/8/27 19:42

Fahrenheit451

See User information
Lizzard, Twoofer, zpz2, Zink :

Sug i er angående Vetenskap som bevisas genom PEER REVIEW..

"BENTHAM OPEN are launching up to 200 peer-reviewed open access journals. These free-to-view online journals cover all major disciplines of science, technology, and medicine."

Fourteen Points of Agreement with Official Government Reports on the World Trade Center Destruction autrhors Steven E. Jones, Frank M. Legge, Kevin R. Ryan, Anthony F. Szamboti, James R. Gourley
http://www.bentham-open.org/pages/con ... 002/00000001/35TOCIEJ.SGM

"Thank you for visiting The Journal of 9/11 Studies, a peer-reviewed, open-access, electronic-only journal, covering the whole of research related to the events of 11 September, 2001"

http://www.journalof911studies.com/

Posted on: 2008/8/27 23:06
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
EMERGENCY WARNING FOR OFFICE WORKERS (NIST WTC7)
http://www.youtube.com/watch?v=L7U22m9xLrQ

Posted on: 2008/8/27 23:07

See User information
Quote:

jin83 skrev:

Strawman. Detta frågas även i radiointervjun på förra sidan som jag länkade, och ledaren för NIST-utredningen säger att det inte alls är så. Så sluta ljuga

Posted on: 2008/8/27 23:14
/

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:

Fel utgångpunkt, Teorin om thermite är inte bevisad, så ingen behöver motbevisa någonting alls.

Dr Steven E Jones har VISST gjort det.

Om du då är med ideen att BARA NIST och FEMA och Commission Reports inehålla SANNINGEN och bevis...Whatever...

Posted on: 2008/8/27 23:27
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Quote:

jin83 skrev:

Man får absolut inte underskatta mängden humor och nöje som skapas när ord står mot ord.

Inte lika roligt, är ett försök att faktiskt utreda varför det fanns flytande metall i byggnaderna (eld smälter inte metall så att det rinner iväg i floder)

Quote:

Lizzard-Bling skrev:

Fel utgångpunkt, Teorin om thermite är inte bevisad, så ingen behöver motbevisa någonting alls.

NIST utredningen sa, om jag inte mins fel, att de inte ens tittade på dessa frågeställningar, så egentligen säger NIST ingenting i ämnet. De gjorde bara en bedömning att det var osannolikt med demolering och lät därför bli att undersöka detta ämne.

För mig är det mycket intressant när kritiker "hör vad de vill höra" och inte ens lyssnar på vad NIST verkligen säger. Det är lite som att vara religös, allt som tyder på att konspirationsteorin är falsk blir ett halleluja, men det övriga frågetecknen ignoreras.

Vet inte om denna länk redan finns i tråden, men jag bifogar "ett försök till att bedömma möjligheten för demolering"

http://www.youtube.com/watch?v=FWn8QNQWSsY&NR=1

Om NIST hade gått an det här seriöst, istället för att bara avfärda hela frågeställningen, hade jag varit på kritikernas sida, men nu verkar det faktiskt som att NIST ignorerade det hela för att det inte går att avfärda hur lätt som helst. Att ignorera är nämligen det bästa politiska verktyget som finns.

Viktigare är nog att försöka komma på varför en utredning kan låta bli att utreda det största frågecknet av alla i en sån viktig kontroversiell fråga utan att kritiseras av er kritiker för att vara ofullständig. Snacka om att behöva förbättra processer och tillvägagångssätt för framtida utredningar.

Posted on: 2008/8/28 0:58

See User information
pingubenji skrev:
Quote:

Inte lika roligt, är ett försök att faktiskt utreda varför det fanns flytande metall i byggnaderna (eld smälter inte metall så att det rinner iväg i floder)
http://www.youtube.com/watch?v=f2I3vRbxMWo&mode=related&search=

Vi får se hur länge den får vara kvar, innan denna oxå plockas bort!

Posted on: 2008/8/28 1:42

See User information
Quote:

gaston skrev:För att undvika frågan en fjärde gång så kolla in den här...

Monteras vertikalt, yes.

Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha

Shaped charge
http://en.wikipedia.org/wiki/Hollow_charge

Detta har INGENTING med thermite eller thermate att göra.
Men det måste man själv leta efter eller ha KUNSKAP om, annat blir bara pinsamt. Som i ditt fall NU!

Thermite är en LÅÅÅÅÅÅNGSAM process.

Thermate är en snabb och explosiv process.

Vilket tror du dom använde i WTC fallet?

Posted on: 2008/8/28 6:27

Anonym
Värt att komma ihåg. Enda anledningen varför vi har 130+ poster och diskuterar i denna tråd är för att, det som brukligt i brottsutredningar började man med att förstörade bevismaterialet. (stålskelettet)

See User information
Quote:

Thermite är INGET sprängämne. FAKTA

Steven Jones påstår att han VET att det: Först användes thermite, sen ändrade han sig till themate. FAKTA.

http://www.youtube.com/watch?v=nR6K90cR8Lg

Ser ju ut att vara livsfarligt att hålla på med, vilka stooooooooora säkerhetsavstånd till reaktionen!

Det går med all säkerhet att kapa saker med thermite, men ingen gör det ju.
Utgångspunkten är ju bilden på pelarna som Steven Jones c/o påstår bevisa att thermite har använts, dessa snitt är horisontella och detta är en omöjlighet då det gäller thermite.
Detta fattar alla med en vaken skalle på skaft, men inte Steven Jones.

Och "TROR" att det är så....

Är detta ett religiöst forum?

Posted on: 2008/8/28 6:35

Anonym
Fast inför en kontrollerad demolering kapar man vissa pelare innan man spränger.
Självklart går det fortfarande att vara i byggnaden även om den blir svagare.

Anonym
Quote:

Ja, uppenbarligen.
Kolla Twoofer tex.
citat: "Kalla mig naiv, men jag anser att man kan lita på väldigt många, inkl NIST :)"

I slutändan, det bidrag twoofer hade att ge, var sin tro/religösaövertygelse på att NIST är pålitliga. Något som inte går att bevisa.

See User information
Quote:

artMan skrev:
Quote:

Ja, uppenbarligen.
Kolla Twoofer tex.
citat: "Kalla mig naiv, men jag anser att man kan lita på väldigt många, inkl NIST :)"

I slutändan, det bidrag twoofer hade att ge, var sin tro/religösaövertygelse på att NIST är pålitliga. Något som inte går att bevisa.

Inte utan att man misstänker Ulf Ekman för infiltrering på Vaken när man upptäcker aningslöseheten och övertro på auktoriteter och "experter" som driver sina uppdragsgivares agendor....Lita aldrig på någon som får betalt för att prata skit.

Posted on: 2008/8/28 7:11

See User information
Quote:

artMan skrev:
Quote:

Ja, uppenbarligen.
Kolla Twoofer tex.

Ge mig en anledning att inte tro på NIST då. Nej, att de arbetar på uppdrag av staten är ingen anledning. Du säger att det är löjligt att tro på NIST, men du kan inte hävda att de INTE går att lita på. Om du tycker det är så extremt löjligt att jag litar på NISTs undersökningar får du iaf stödja detta med lite argument.

Posted on: 2008/8/28 7:33
/

See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Quote:

artMan skrev:
Quote:

Ja, uppenbarligen.
Kolla Twoofer tex.

Ge mig en anledning att inte tro på NIST då. Nej, att de arbetar på uppdrag av staten är ingen anledning. Du säger att det är löjligt att tro på NIST, men du kan inte hävda att de INTE går att lita på. Om du tycker det är så extremt löjligt att jag litar på NISTs undersökningar får du iaf stödja detta med lite argument.

Om det nu misstänks att kriminella element inom administrationen deltagit i händelseförloppet på ett eller annat sätt så är det väl olämpligt att dom själva får utreda ärendet, på samma sätt som att du tycker att, i det fall du misstänks för något, så ska du själv få göra utredningen....låter som en kriminells våta dröm...är du kriminell?

Posted on: 2008/8/28 7:42

Anonym
Quote:

Ge mig en anledning att inte tro på NIST då.

Detta skulle tyvärr ta för mycket av min tid, och jag brukar ta betalt för att utföra order.
Men om du verkligen, verkligen vill veta så ta läs:
http://100777.com/myron

Myron Fagans utsaga från början på 70'talet.
Tar ca 2-3 timmar att läsa och går igenom vad som har hänt sedan slutet av 1700 talet.
Kanske inte går in på NIST exakt, men den blinda tilliten får sig en törn.

See User information
Jag kan helt förstå hur ni tänker. Men det räcker tyvärr inte. Vad av det som NIST producerat hitils håller inte aka är inte logiskt och vetenskapligt möjligt? Ni måste ju ha som alternativ att de KAN vara hederliga och faktiskt utför ett grundligt oberoende arbete. Och eftersom vi har olika uppfattningar om hur kontrollerade NIST är så får vi kolla på deras resultat. Hoppas ni förstår hur jag menar.

Posted on: 2008/8/28 8:10
/

« 1 ... 3 4 5 (6) 7 8 9 ... 12 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper