vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 5 6 7 (8) 9 10 11 12 »

Re: NIST-rapport:byggnad 7

See User information
Quote:

gaston skrev:
Banverket helsvetsar/helfogar numera skarvarna i järnvägen...kolla med dom hur dom smälter ihop rälsen...
med thermite, och kolla gärna på hur lång tid det tar.
Bra skillnad mot när man använder shape charges.

Posted on: 2008/8/28 16:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Quote:

Twoofer skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
När började banverket med controlled demolition? Litar hellre på de som kan sånt än att gå över ån efter vatten.

Sen när använder man therm*te vid kontrollerad demolering?

Är inte i branchen, så det överlämnar jag helt till de som är det. Vet du?

Kan inte återge någon direkt källa, men jag har aldrig hört att de skulle använda sig av therm*te. Du sa ju dock precis indirekt att bara för att banverket använder sig av therm*te så är det kontrollerade demollotioner de sysslar med.

Posted on: 2008/8/28 16:35
/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Aha, Nu ser jag.. Steven Jones kan ha fel i sina slutsatser om thermite. Men var i så fall har han fått detta ifrån? Någon källa till det måsta han ju ändå ha?

Posted on: 2008/8/28 16:43
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Aha, Nu ser jag.. Steven Jones kan ha fel i sina slutsatser om thermite. Men var i så fall har han fått detta ifrån? Någon källa till det måsta han ju ändå ha?

Ja det kan man tycka att han borde :)

Posted on: 2008/8/28 16:46
/

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Quote:

Twoofer skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
När började banverket med controlled demolition? Litar hellre på de som kan sånt än att gå över ån efter vatten.

Sen när använder man therm*te vid kontrollerad demolering?

Är inte i branchen, så det överlämnar jag helt till de som är det. Vet du?
Har faktiskt jobbat med industririvningar så lite kännedom har jag.....men jag vet mer om andra metaller i pulverform.......... www.svenskakemi.nu/raket.html

Posted on: 2008/8/28 16:49
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Ja han har fel.
Och det blir värre.

Byt ut en bokstav i ordet thermite och du får thermate.
Besläktade men med helt olika egenskaper.
Thermate-TH3 är en militär variant. Den skulle man lätt kunna skjuta isär stålbalkar med.
Men här kommer Steven Jones stora dilemma och en enkel förklaring varför han och andra inte gått ifrån teorin med themite.

Steven Jones har gjort undersökningar av stålet från WTC.
Och redovisat det också.

Thermate-TH3 används av militären framför allt i granater. Det innehåller:
Thermate-TH3 (in military use) is 68.7% thermite, 29.0% barium nitrate, 2.0% sulfur and 0.3% binder

Thermite innehåller:
aluminium pulver och metall oxid.

Så en vaken stund på kemilektionen borde ge oss den kunskapen att om Steven Jones vill att hans teorier skall stämma så borde han hittat.
Järn, viket han gjorde, aluminium, vilket han gjorde, svavel, vilket han också gjorde och sen borde han hittat barium, vilket han inte gjorde.

Nu sitter alltså Steven Jones med skitskägget i brevlådan, det fattas alltså ett mycket viktigt ämne för att konspirationen skall stämma. Barium, och med den mängden baruim som finns i Thermate-TH3 så borde han ha hittat massor eftersom han hittade de andra materialen. Ja, järn borde han ha hittat, aluminium fanns på hela fasaden, svavel, finns i gipsväggar. Men det enda unika ämnet hittade Jones alltså inte. Vad göra nu då? ja krypa tillbaka till thermite och sen vissla och låtsas som det regnar.

Posted on: 2008/8/28 17:09

See User information
Quote:

gaston skrev:
Har faktiskt jobbat med industririvningar så lite kännedom har jag.....

Och då har ni använt thermite + shape charges?

Posted on: 2008/8/28 17:11

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

gaston skrev:
Har faktiskt jobbat med industririvningar så lite kännedom har jag.....

Och då har ni använt thermite + shape charges?

Thermit dynamit och X-21......

Posted on: 2008/8/28 17:24

See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Ja det kan man tycka att han borde :)

Smälter man högvärdigt stål så blir en av restprodukterna järn och det var järn han fann där det inte borde finnas.

Posted on: 2008/8/28 17:27

See User information
Quote:

gaston skrev:

Vad är Thermit dynamit? Hittar inget om detta? Upplys mig!!!

Jag tror du hittar på detta OCKSÅ!!!

Posted on: 2008/8/28 17:34

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

gaston skrev:

Vad är Thermit dynamit? Hittar inget om detta? Upplys mig!!!

Jag tror du hittar på detta OCKSÅ!!!

Thermit, dynamit och X-21....är det någon som levar i fablernas värld så är det inte jag.......därtill är ålder och livserfarenhet alldeles för långt gånget.

Posted on: 2008/8/28 17:37

See User information
Quote:
Järn, viket han gjorde, aluminium, vilket han gjorde, svavel, vilket han också gjorde och sen borde han hittat barium, vilket han inte gjorde.

Hmm gjorde han visst det;

Quote:
Analysis of the chemical composition of dust samples provides further evidence of aluminothermic arson. For example, dust samples contained particles with high levels of manganese, zinc, and barium. Barium is a toxic metal used in a number of industrial processes, but unlikely to be present in significant quantities in an office building. It is, however, useful as a catalyst and accelerant of aluminothermic reactions. Zinc, barium and sulfur are all common in military thermites.

Posted on: 2008/8/28 17:40

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Hmm gjorde han visst det;

Gjorde han inte alls.

Konstigt att du direkt har länkar till riktiga konspirations sidor, men du kan INGET om thermite. Oberoende, du? NEJ!

Steven Jones har tagit ett officiellt dammprov utfört av en statlig myndighet. och läst av det som fan läser bibeln.
Väldigt märkligt och bedrägligt sätt att använda sig av källor. Ena gången så är ALLA myndigheter inblandade och nästa gång passar det om man hittar miljondelar av ett ämne.

"I denna blandning är barium det mest ovanliga ämnet som man alltså ska leta efter först. Steven E Jones hittade inte barium så han har istället använt de officiella dammätningarna gjorda av U.S. Geological Survey."
Tack Zink.

http://pubs.usgs.gov/of/2001/ofr-01-0 ... m1/WTCchemistrytable.html

Posted on: 2008/8/28 18:05

See User information
Quote:

gaston skrev:
Thermit, dynamit och X-21....är det någon som levar i fablernas värld så är det inte jag.......därtill är ålder och livserfarenhet alldeles för långt gånget.

Så ett kommatecken och ditt fantasi ämne flög sin kos, likt din film som DU påstod skulle visa på att man använder thermite i rivningsbranschen. Bye bye.....

Så tills du visar oss att man använder detta och vilken fördel det skulle vara att använda ett trögt thermite i stället för att använda dynamit så är detta fortfarande en saga.

Posted on: 2008/8/28 18:08

See User information
Min info kom från A&E911truth.

http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/residues.html
Barium fanns där, vem som hittat spelar väl ingen roll, det fanns. Du sa ju själv förut att Steven Jones var med i A&E911truth. Så vad är problemet?

Posted on: 2008/8/28 18:15

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

gaston skrev:

Så ett kommatecken och ditt fantasi ämne flög sin kos, likt din film som DU påstod skulle visa på att man använder thermite i rivningsbranschen. Bye bye.....

Så tills du visar oss att man använder detta och vilken fördel det skulle vara att använda ett trögt thermite i stället för att använda dynamit så är detta fortfarande en saga.

Hur får du det till att vara min film?

Hur får du thermit att verka trögt??? http://www.youtube.com/watch?v=WrCWLpRc1yM

Posted on: 2008/8/28 18:18

See User information
Quote:

gaston skrev:Smälter man högvärdigt stål så blir en av restprodukterna järn och det var järn han fann där det inte borde finnas.

Det kanske är på plats med en kemilektion till dig.

Skillnaden mellan stål och järn är kolhalten i ämnet du har.
Detta är basic kemi.

Hela innandömet av WTC 1 och 2 var gjort i järn, så var "borde man inte hittat järn"?

Väldigt märkligt påstående som du naturligvis inte kan backa upp.

Posted on: 2008/8/28 18:20

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Min info kom från A&E911truth.

http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/residues.html
Barium fanns där, vem som hittat spelar väl ingen roll, det fanns. Du sa ju själv förut att Steven Jones var med i A&E911truth. Så vad är problemet?

Han har inte hittat Barium som DU påstod. Detta är en lögn.
Läs i tabellerna jag gav dig.

Posted on: 2008/8/28 18:21

See User information
Quote:

gaston skrev:
Hur får du det till att vara min film?

Ja du har länkat till den 2 ggr.
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=99152#forumpost99152
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=99314#forumpost99314

Quote:

gaston skrev:Hur får du thermit att verka trögt??? http://www.youtube.com/watch?v=WrCWLpRc1yM

Därför det är det flytande kvävet som reagerar med thermite, men det tänkte du inte skriva om va?

Inte läge att länka till en film som endast visar vad som händer då man BARA använder thermite??????? Nej, det blir nog inget av detta heller för din del.

Posted on: 2008/8/28 18:25

See User information
Vet inte Steven någonsin påstått att han hittat barium, så någon lögn kan jag i så fall inte se. Någon fann det och det är tydligen det unika med Thermate som militären använder.

Aha, jag ljuger. Antog bara att de A&E stödjer sig på de fynd som kommit fram. La inte märke till vem som gjorde det egentliga fyndet, inte vissentligt. Det fanns, det är vissentligt.

Stödjer sig Steven Jones på egna fynd av barium eller stödjer han sig på andras fynd av barium? Är det fel att som forskare stödja sig på andras fynd? Är det det du vill säga? Är det därför han skulle vara mindre trovärdig?

Posted on: 2008/8/28 18:27

Edited by Fahrenheit451 on 2008/8/28 18:42:37

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Vet inte Steven någonsin påstått att han hittat barium, så någon lögn kan jag i så fall inte se. Någon fann det och det är tydligen det unika med Thermate som militären använder.

Du läser inte dina egna länkar så noga ser jag.

Och varför duger helt plötsligt en statlig myndighet???
Allt annat som dessa myndigheter säger emot er då är dom korrupta och "icke oberoende"
Men nu duger dom!!!

Sen skall du nog ta och läsa tabellerna en gång till.
Barium finns naturligt bland oss, halten är det som du skall kolla efter.

Sen är det inte märkligt att "din sida" inte redovisar vart man tagit siffrorna ifrån?
Men det kanske inte skulle se så bra ut om det visade sig att dom kom från en statligmyndighet.

Upptäckt: Barium upptäcktes 1808 av engelsmannen Sir Humphrey Davy.

Egenskaper: Barium är en mjuk metall, har ungefär samma färg som bly och oxiderar lätt i luft. Naturligt barium är en blandning av 7 stabila isotoper. Man har också funnit 12 andra isotoper som är radioaktiva.

Användning: Bariumsulfat används i färger och glas. Bariumkarbonat har använts som råttgift. Bariumnitrat ger gröna färger i fyrverkerier.

Förekomst: Barium finns bara tillsammans med andra ämnen i naturen, huvudsakligen i mineralet barit.

Framställning: Det rena grundämnet framställs genom elektrolys av bariumklorid.
Övrigt: Namnet kommer från grekiskans barys som betyder tung.

Posted on: 2008/8/28 18:42

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Allt annat som dessa myndigheter säger emot er då är dom korrupta och "icke oberoende"
Men nu duger dom!!!

Sen är det inte märkligt att "din sida" inte redovisar vart man tagit siffrorna ifrån?
Men det kanske inte skulle se så bra ut om det visade sig att dom kom från en statligmyndighet.

Egenskaper: Barium är en mjuk metall, har ungefär samma färg som bly och oxiderar lätt i luft. Naturligt barium är en blandning av 7 stabila isotoper. Man har också funnit 12 andra isotoper som är radioaktiva.

Användning: Bariumsulfat används i färger och glas. Bariumkarbonat har använts som råttgift. Bariumnitrat ger gröna färger i fyrverkerier.

Förekomst: Barium finns bara tillsammans med andra ämnen i naturen, huvudsakligen i mineralet barit.

Aha, de där statliga myndigheterna brukar ibland innehålla en och annan "whistleblower" och ofta helt oinsatta och ovetande. Förekommer även här att information kommer ut som inte ska få komma ut. På samma sätt kan man se på att de inte längre kör de videos i MSM där vittnet säger att de hörde explosioner. Men vattentätt är det som sagt aldrig.

Posted on: 2008/8/28 18:55

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Men nu duger dom!!!

Aha, de där statliga myndigheterna brukar ibland innehålla en och annan "whistleblower" och ofta helt oinsatta och ovetande. Förekommer även här att information kommer ut som inte ska få komma ut. På samma sätt kan man se på att de inte längre kör de videos i MSM där vittnet säger att de hörde explosioner. Men vattentätt är det som sagt aldrig.

Näe, det kan inte pågå någon Korrumtion och mygel. Och inte finns det NÅGOT samband med att hela deras karriär och inkomster ligger i Bush-administrationen och t.ex Rockefeller-stiftelsens händer.

Det skulle ju iså fall experterna ha talat om för oss.

Dessa "höga och rena själar" med sina ENORMA kunskaper i sina skinande vita rockar, är ju här för att rädda människorna och förklara för oss profana stackars bönder hur verkligheten ser ut.

Amen.

Posted on: 2008/8/28 19:02

See User information
Undanbedes din kemilektion. Men jag har för att du själv sa att just barium var det unika med Thermate. (Det står Thermate på A&E inte Thermite) Alltså stämmer Stevens Jones tes att man kan ha använt Thermate vid demoleringen av WTC om jag förstått saken rätt. Det anser jag vara vissentligt och även FEMA, som tillhör etblissemanget fann smält metall, så vattentätt är det inte riktigt.

Posted on: 2008/8/28 19:10

Fahrenheit451

« 1 ... 5 6 7 (8) 9 10 11 12 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper