vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 »

Re: 911 truths 10 punkter

See User information
Angående detta med Hani Hanjour tycker jag att ni bör kolla på detta klipp från filmen Zembla om ni inte redan gjort det.
http://www.youtube.com/watch?v=MMjSa73sjnA
4:40 in i klippet och framåt.
Där visar man att en pilot med ungefär samma förutsättningar som Hanjour inte har några större problem att upprepa flygningen in i pentagon i en simulator.
Glöm inte att Hanjour hade flygcertifikat och tränat på stora boeingplan i simulator.

Posted on: 2008/8/28 17:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Skulle va kul o kolla, men det är hundratals fler grejjer än bara det här, det finns brister, lögner, skapade bevis etc, i vågor kommer dom när man studerar 911.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Icehorn skrev:
Zink,

Det där med mythbusters och flygning av passagerarplan kommer jag att återkomma till. Men först måste jag fråga:

Vad är det för 10 punkter ? Var tog du dessa ifrån för de påminner inte mycket om de officiella frågorna.

Härifrån tog jag dem.

http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=10842&forum=4

Anonym
Quote:

ance skrev:
ZINK

Du skrev:
Jamen då så. Då var det inget konstigt med 19 kapare som ville ta livet av sig (martyrskapet) i ett självmordsuppdrag.

- 911 skiljer sig ifrån andra kapningar, avsevärt!
---------------------------------------------------------------->

Bra att du anser det var kapningar. Jag hoppas vi är överens där

Quote:

Du skrev:
Du påstod att några kapare var vid liv eller hur? Vet du inte vilka det är så tar vi och konstaterar att de levande kaparna inte finns.

- Nej, jag bara vidarebefodrade något jag hört många gånger! Jag förmodar också att det är sant!

Nej det är inte sant.

Vi tar först en tänkt situation. På en webbsida står det att 911 utfördes av 19 kapare på nästa 20 kapare och på ytterligare en 21 kapare. Det skulle du och nästan alla på detta forum klassa som man vet inte hur många kapare det var.

Då tar vi levande kapare

7 kapare:
http://whatreallyhappened.com/WRHARTICLES/hijackers.html

8 kapare
http://100777.com/node/237

9 kapare:
http://www.rinf.com/news/nov05/911-hijackers.html

Anser du att man vet eller inte vet hur många levande kapare det finns?

Quote:

Du skrev:
Har du eller någon annan provat att de förehåller sig så för Mythbuster programmet och piloter på webben säger en annan sak. Trafikflygplan är enkla att flyga.

- Ja, om man kan det! Väldigt få kan! Har man probs med en Cessna, ja då har man stora problem med en 100 tonnare.
(((( Skulle inte vilja riskera en sån välplanerad operation, på någon som knappt kunde köra bil. - har du någonsin tänkt på det? )))

Hänvisar till zpz2 video om Cessna piloten

Quote:

Du skrev:
Men vad i all världen. Man sätter en körkortselev bakom ratten på en 24 meters långtradare när de ska lära sig köra långtradare. Finner inget märkligt i det.

- Ja, när man skall lära dom, och då finns instruktör, övningsbana, massvis med teori innan, och sen inte en massiv operation att tänka på också, sitt liv, familj, att göra rätt, att inte svika, osv. Håller inte lilla gubben!

Första dagen på övningskörningen så skall eleven pricka en tunna med fullastad lastbil, i 140knyck, med massvis med nerver????????????????????????????????????

Men alla kapare som var piloter gick på flygskola och övade sig även i flygsimulatorer. Det anser jag vara lika med att man har en körinstruktör när man läs sig köra långtradare.

Quote:

Du skrev:
Jag har ingen aning var autopilotknappen sitter på 757 och 767 för jag har inte MS Flight Simulator som ska räcka att lära sig grunderna att flyga dessa plan.

- Det är så enkelt att flyga jets sa du ju! Innan du har kopplat ur autopiloten, ibland fler grejjer, så får du inte flyga manuellt. Det går inte! Sen behöver man gasa väldigt lika med alla spakar, annars drar kärran åt höger eller vänster, då måste man trimma annas är det lurigt att flyga. O då måste man veta vart den sitter, osv. Inte som en vanlig bil precis...... När man kan alla knappar, o vet vart dom sitter, samt vet vad dom är till, och i vilka lägen och situationer, och inte behöver stressa, eller känna press, då ere enkelt att flyga.

Det visste kaparna så det var inga problem för dem.

Quote:

Du skrev:
Nej de är du som gissar att de är manipulerade.

- Sluta editera o gör om det jag säger. Jag gissar inte, jag såg att det var 2 remsor med datum på dessa bilder, och sedan en mitt i bilden. Så är det aldrig annars, idiotiskt att inte bli misstänksam då! Sen finns det mer, men du får kolla själv.

Ta och titta på dessa videor:

http://www.911myths.com/index.php/Hani_Hanjour

See User information
Om en enda kapare finns vid liv så räcker väl det.

Posted on: 2008/8/28 20:26
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Varför får vi aldrig se någon intervju med någon av dem där de protesterar mot att de utpekats som kapare? Lyckas inte trutherrörelsen leta upp någon av dem?

Posted on: 2008/8/28 20:28

Anonym
Zink skrev:
Bra att du anser det var kapningar. Jag hoppas vi är överens där

- Nej, jag sa 911
---------------------------------------------------------------------------
Zink skrev:
Nej det är inte sant.

- Ja, det är sant i min värld.
Zink skrev:
Men alla kapare som var piloter gick på flygskola och övade sig även i flygsimulatorer. Det anser jag vara lika med att man har en körinstruktör när man läs sig köra långtradare.

- Se vad Fahrenheit451 skrev.
Zink skrev:
Det visste kaparna så det var inga problem för dem.

- Har du intervjuat dom, eller har du ärvt en av deras hjärnor?

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Varför får vi aldrig se någon intervju med någon av dem där de protesterar mot att de utpekats som kapare? Lyckas inte trutherrörelsen leta upp någon av dem?

Jag sa inte det, jag sa, om en enda visar sig leva så räcker det.

Har läst intervjuer med påstådda kapare, har sett påstådda kapare uttala sig i press. Men mer har jag inte. Fråga Truthrörelsen om det istället, troligen kan de i så fall vara svåra att hitta eftersom det skulle bl.a. CIA försöka sätta P för.

Svårt va, har du med mördare att göra så tvekar de inte att mörda igen om det skulle skydda deras historia. CIA är till för sånt.

Posted on: 2008/8/28 20:34

Fahrenheit451

Anonym
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Jag sa inte det, jag sa, om en enda visar sig leva så räcker det.

Har läst intervjuer med påstådda kapare, har sett påstådda kapare uttala sig i press. Men mer har jag inte. Fråga Truthrörelsen om det istället, troligen kan de i så fall vara svåra att hitta eftersom det skulle bl.a. CIA försöka sätta P för.

Svårt va, har du med mördare att göra så tvekar de inte att mörda igen om det skulle skydda deras historia. CIA är till för sånt.

Är de levande kaparna okända för de flesta här så sänks ju trovärdigheten snabbt till noll.

Mike som är på vår sida har dels skaffat sig kartongvis med material från USA trots han är britt och sammanställt allt han har fått reda på och för varenda påstådd levande kapare har de gått att visa på felaktigheter och att de inte finns några levande kapare.

Så här är han analyser som finns under varje bild på kaparna med fler källhänvisningar till varför de inte är vid liv.

http://www.911myths.com/index.php/The_Hijackers

Klicka på varje kapare och läs se det under ”Still alive”

För att trovärdigheten ska bli lika bra från andra sida ska de:
1. Komma en lista där inte antalet levande kapare är olika.
2. Visa på flera källor att de är vid liv. Helst videor på dem för är de vid liv borde det inte var något större problem. Man kan be dem skicka en video eller lägga ut något på youtube.

Det kan jag för övrigt göra så lämna gärna information så jag får ta i de levande kaparna.

Anonym
Skriv 911 hijacker alive i google, lägg gärna till BBC o FBI - i sökraden.....

Wierd, försökte posta en hel hög med länkar här, men det tillåter inte forumet???????????? Får felmeddelande hela tiden? Ere filtrerat nu för tiden? Mini Kina :)

See User information
Quote:

ance skrev:
Skriv 911 hijacker alive i google, lägg gärna till BBC o FBI - i sökraden.....

Wierd, försökte posta en hel hög med länkar här, men det tillåter inte forumet???????????? Får felmeddelande hela tiden? Ere filtrerat nu för tiden? Mini Kina :)

Om du söker på det kommer du även se att de nyhetsartiklar som säger att de fortfarande lever är från månaderna efter 9/11. Varför tror du det är så?

Posted on: 2008/8/29 10:50
/

Anonym
Ingen aning, övertygad för tillfället e nog förklaringen!
Hm, fundera en stund o kom på att det är omöjligt att veta varför man känner vissa saker är rätt o sant. Kvinnor kör på en feeling, den gillar jag. Känner samma sak, det luktar död hund om 911. En feeling bara!

Does the ordet still stand???,
no orders, no fighters in the air?,
free fall?,
FBI, that is a rumor we believe to be true - (passport) ?
Pentagon was penitrated with something, though not a regular plane?
Timeline?
Change of security in 911 before the attack?
Many bombs, many wittnesses?
No way to call from 30 000 feet.
Hi mom , it's "fullname", you believe me right???????????????
Plane crashes, hardley no debree??????
Bush - Bin Ladin "con" - meeting - Hotell same morning??????
Bin Ladin family leaves US the day after, no flying??????????
I saw the first (second) plane, bad pilot??????????????????
Actions from the president of US, reading book?????????
Later actions, still nothing.

Who gets the blame????
The children of Afghanistan and Irak.

and you!

De finns mer än bara ett fåtal detaljer.!

See User information
Quote:

ance skrev:
Ingen aning, övertygad för tillfället e nog förklaringen!
Hm, fundera en stund o kom på att det är omöjligt att veta varför man känner vissa saker är rätt o sant. Kvinnor kör på en feeling, den gillar jag. Känner samma sak, det luktar död hund om 911. En feeling bara!

Du kan ha en känsla visst, men för det kan du inte ignorera fakta som ställs framför dina ögon.

Anledningen till att de artiklar som handlar om de levande kaparna är från det tidiga efterskedet av 9/11 är p.g.a. att det skedde identitetförväxlingar.

Posted on: 2008/8/29 10:56
/

Anonym
Tror inte det fanns en enda kapare ombord på dessa radiostyrda plan!

See User information
Quote:

ance skrev:
Tror inte det fanns en enda kapare ombord på dessa radiostyrda plan!

Varför inte? Kaparna fanns på passagerarlistorna. Kaparna finns på video när de går ombord på planet. Man har hittat pass och andra tillhörigheter till kaparna vid krashzonerna. Är allt detta påhitt?

Posted on: 2008/8/29 11:27
/

Anonym
Passet är inte längre relevant, det var ett rykte FBI trodde vars sant, listorna, ja dom är så enkla att skriva ut, o så vidare.

Video e enkelt o skapa också, Hollywood skapar till synes en annorlunda verkligheter hela dagarna, inte så svårt.

Samma tankesätt som skapade problemet KAN INTE LÖSA DET!

Kennedy, Roswell, 1969 (månen), med mera!

-------------------------------------------------------------------------
Låt oss istället snacka om "Doe's the order still stand, de hörde jag själv under förhören"
- Vilken order då?

Samt, varför DÖLJA o plocka bort delar liggande utanför Pentagon??????????????????????????????????????????
- Man döljer ingen om man inget har att dölja!

Sist o bäst!
- Otroligt många vinklar på film runt Pentagon, outcome = 5 stillbilder utan 757 ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
-------------------------------------------------------------------------

Anonym
Quote:

ance skrev:
Passet är inte längre relevant, det var ett rykte FBI trodde vars sant, listorna, ja dom är så enkla att skriva ut, o så vidare.

Video e enkelt o skapa också, Hollywood skapar till synes en annorlunda verkligheter hela dagarna, inte så svårt.

Låt oss istället snacka om "Doe's the order still stand, de hörde jag själv under förhören"

Vilken order då?

Samt, varför DÖLJA o plocka bort delar liggande utanför Pentagon??????????????????????????????????????????

Man döljer ingen om man inget har att dölja!

Man har dessutom hittat DNA till alla kapare på Flight 77 och Flight 93 och till nästan alla på Flight 175 och till Mohamed Atta på Flight 11.

Sedan är de fr.o.m. nu så att om INGEN kan ge någon information hur man hittar de levande kaparna så finns det INTE. Hittar de som påstår att de är levade inte igen dem så gör ingen annan det heller.

Trafikflygplan kan inte fjärrstyrans vilket piloter har skrivit om på nättet.

Varför skulle man om de fjärrstyrdes vilja skjuta ned dem?

Varför hamnde Flight 93 i en åker?

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

ance skrev:

Vilken order då?

Man döljer ingen om man inget har att dölja!

Man har dessutom hittat DNA till alla kapare på Flight 77 och Flight 93 och till nästan alla på Flight 175 och till Mohamed Atta på Flight 11.

Sedan är de fr.o.m. nu så att om INGEN kan ge någon information hur man hittar de levande kaparna så finns det INTE. Hittar de som påstår att de är levade inte igen dem så gör ingen annan det heller.

"Trafikflygplan kan inte fjärrstyrans vilket piloter har skrivit om på nättet." bedyrar Zink och hoppas att den här piloten överlevde.... http://www.youtube.com/watch?v=Cr1I64XIwxw

Posted on: 2008/8/29 12:20
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Vi tar väl punkt för punkt då eftersom det lutar mer åt konstruktiv analys jämfört med debatten runt alternativa teorier.

Quote:
1. De tror att 4 unga piloter som älskar pengar, sprit och sex, kunde övertygas att döda sig själva för ett religiöst ändamål.

Ja det tror vi har hänt för det har hänt förut där PFLP kapningarna av fyra flygplan från fyra länder 1970 är den som är mest lik 911.
Alla som inte känner till PFLP kapningen 1970. Skäms.

Jag kan inte se likheten mellan kapningarna 2001 och kapningarna 1970. Vad jag vet så tog ingen av kaparna 1970 manuell kontroll över planen. De hade dessutom tydligt uttalat politiskt motiv - i vissa fall med krav på frisläppanden. Samtliga plan landade säkert för att sprängas efter att gisslan hade släppts.

Två frågor dyker upp omedelbart.

- På vilket sätt tar du pengar, sprit och sex med i bilden vad gäller ovanstående ?

- Vilka likheter med 2001 är det du syftar på ?

Posted on: 2008/8/29 13:15

Anonym
ZINK!

- Trafikflygplan kan väldigt enkelt radiostyras, väldigt enkelt! Tror också att Douglas, Boeing, Airbus o alla dom andra vet mer om maskineriet än piloterna.

- Så att det blir trovärdigt, är det så svårt att förstå?

- Den hamnade där.

Varför är vatten vått?

-

See User information
Ance, en liten fråga:

Varför är de bevisen jag hänvisar till manipulerade och era 100%iga? När det passar er använder ni dessutom extremt mycket material från mainstreammedia(t.ex. Barry Jennings) och ser det som bevis. Så svara, varför är det jag lägger fram fabrikerat?

Posted on: 2008/8/29 14:21
/

Anonym
Det räcker om du talar/skriver till mig!

Sluta o kräv att jag skall svara, det är otrevligt! Vet hut själv så kanske inte fler regler behövs.

See User information
Quote:

ance skrev:

Sluta o kräv att jag skall svara, det är otrevligt! Vet hut själv så kanske inte fler regler behövs.

Okej du behöver inte svara. Men jag ställer frågan igen:

Varför är de bevisen jag hänvisar till manipulerade och era 100%iga? När det passar er använder ni dessutom extremt mycket material från mainstreammedia(t.ex. Barry Jennings) och ser det som bevis. Så svara, varför är det jag lägger fram fabrikerat?

För det är detta då påstår. Då ska du kunna säga varför du tror att det är så.

Posted on: 2008/8/29 17:15
/

See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Quote:

ance skrev:

Okej du behöver inte svara. Men jag ställer frågan igen:

För det är detta då påstår. Då ska du kunna säga varför du tror att det är så.

Jag tror det är ganska svårt att förklara och ge hela den bilden utan att man gjort sin egentliga research och studerat detta djupare än vad t.ex. de flesta debunkare tycks ha gjort. Har du inte gjort detta och kan se motiv, syften, historian eller psykologin bakom så kan i allafall inte jag förklara. Eller rättare sagt jag orkar inte, ganska mycket tankearbete och research bakom varför man drar de slutsatser man gör. Likadant med dig antar jag, men du verkar akta dig för sådant som kan ge dig en annan bild än den du redan har. Jo, det är likadant med mig, men i mitt fall så har jag i alla fall rätt grundförutsättningar(makten är kriminell), vilket inte du har.

Posted on: 2008/8/29 18:34

Fahrenheit451

« 1 (2) 3 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper