vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 »

Anonym
Re: 911 truths 10 punkter
Quote:

gaston skrev:

"Trafikflygplan kan inte fjärrstyrans vilket piloter har skrivit om på nättet." bedyrar Zink och hoppas att den här piloten överlevde.... http://www.youtube.com/watch?v=Cr1I64XIwxw

Det planet vilket var och kan se på videon var specilalbyggt. Det var ett testplan.

Tänk att ni aldrig kan lära er att jämföra det man ska jämföra.

Var 911 planen testplan och fyllda men dockor. Ja eller nej?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

ance skrev:
ZINK!

Trafikflygplan kan inte fjärrstyrans vilket piloter har skrivit om på nättet.
- Trafikflygplan kan väldigt enkelt radiostyras, väldigt enkelt! Tror också att Douglas, Boeing, Airbus o alla dom andra vet mer om maskineriet än piloterna.

Ta och visa hur de radiostyrs.

Quote:

Varför skulle man om de fjärrstyrdes vilja skjuta ned dem?
- Så att det blir trovärdigt, är det så svårt att förstå?

Om man i kontroll av hela 911 så håller inte den förklaringen. Man flög inte in något i WTC 7 varför? Man kunde ha använd Flight 93 eller hur?

Quote:

Varför hamnde Flight 93 i en åker?
- Den hamnade där.

De fattar väl alla men vad var motivet om man nu hade full kontroll över 911 att göra så?

Quote:

Varför är vatten vått?

P.g.a. ytspänningen i vattnet.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Angående radiostyrda plan, det blir svårt att få den teorin att gå ihop med Boeingplan, då de (till skillnad från Airbusplan) är designade med filosofin att piloten alltid skall kunna styra planet precis som han önskar utan att hindras av någon automatik.

Quote:
The Boeing Co., on the other hand, believes pilots should have the ultimate say. On Boeing jets, the pilot can override onboard computers and their built-in soft limits.

"It's not a lack of trust in technology," said John Cashman, director of flight-crew operations for Boeing. "We certainly don't have the feeling that we do not want to rely on technology. But the pilot in control of the aircraft should have the ultimate authority."

http://seattlepi.nwsource.com/business/boe202.shtml

Posted on: 2008/8/29 19:48

Anonym
----------------------------------------------------------------------------
Zink: Ta och visa hur de radiostyrs.

- Ja enkelt, kolla med NASA vem som flyger alla plan dom mosar sönder, när dom testar dom lite mer våldsamt.
Zink: Om man i kontroll av hela 911 så håller inte den förklaringen. Man flög inte in något i WTC 7 varför? Man kunde ha använd Flight 93 eller hur?

- Mina gissningar om vad som skulle ha hänt om man gjorde annorlunda har inte med nåt att göra i dag flera år senare, varför ställer du en fråga på det viset? Helt onödigt!
Zink: De fattar väl alla men vad var motivet om man nu hade full kontroll över 911 att göra så?

- Vem har sagt att dom hade full koll? Hade dom haft det så hade ingen snackat om konspiration i dag. Fattar alla det?
Zink: P.g.a. ytspänningen i vattnet.

- Det var ett skämt.

Anonym
ZPZ2: Angående radiostyrda plan, det blir svårt att få den teorin att gå ihop med Boeingplan, då de (till skillnad från Airbusplan) är designade med filosofin att piloten alltid skall kunna styra planet precis som han önskar utan att hindras av någon automatik.

- Filosofin har inget med saken att göra då jag tror att dom var obemannade! Få ihop en teori är inte alls svårt heller, hur många vill du höra?

See User information
Quote:

ance skrev:
ZPZ2: Angående radiostyrda plan, det blir svårt att få den teorin att gå ihop med Boeingplan, då de (till skillnad från Airbusplan) är designade med filosofin att piloten alltid skall kunna styra planet precis som han önskar utan att hindras av någon automatik.

- Filosofin har inget med saken att göra då jag tror att dom var obemannade! Få ihop en teori är inte alls svårt heller, hur många vill du höra?

Om det inte var planen som den officiella versionen uppger så vill jag ju höra hur du får ihop en teori om hur flighterna med alla dess passagerare kunde försvinna spårlöst.

Hur gick det till när flygtrafikledningen tappade kontakten med dem? Är kanske flygtrafikledningen med i konspirationen?

Sen angående antal teorier vill jag inte höra många teorier som är sinsemellan motsägande, utan en teori som beskriver hela förloppet utan att säga emot sig själv.

Posted on: 2008/8/29 20:06

Anonym
Om si och så och om det kanske skulle gå!!! + teorier! Leder ingen vart!

Jag rullar tillbaka bollen istället!

Åskilliga bevakningskameror som filmar, utsläppta bevis från Pentagon endast 5 stillbilder. Allt annat hemlighetsstemplat, varför?

IDEL ÖRA!

Mitt tycke, ingen idé att snacka pentagon och eller inte 757 så länge dom håller på bevakningsmaterialet från den morgonen. Det gör det hela misstänksamt också.

Det är bevismaterial som hålls undan, mitt framför ALLA's näsor. Coolt att man kan göra så, o de e inte power, de e givven power!

See User information
Hur gick det, när de struntade i den information som kom ifrån deras säkerhetstjänster innan 9/11 och därför indirekt är skyldiga till 9/11 och borde rimligtvis straffas för det? Elektriska stolen är lämpligt för mördarare av den kalibern enligt ofta förekommande amerikanska lagar.

Varför blev de militärer i NORAD befodrade när de misslyckats så kapitalt med att försöka stoppa de kapade flygplanen?

Varför ljuger hela Bush-administrationen om 9/11 och påstod att Usama låg bakom innan någon utredning ens var påbörjad?

Hur kommer det sig att administrationen vill skylla 9/11 på Al-Quida, när Al-Quida är en gren inom CIA och agerar utifrån direktiv från USA?

Vilket syfte har Al-Quida?

Posted on: 2008/8/29 21:01
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Quote:

Twoofer skrev:
Quote:

ance skrev:
Det räcker om du talar/skriver till mig!

Sluta o kräv att jag skall svara, det är otrevligt! Vet hut själv så kanske inte fler regler behövs.

Okej du behöver inte svara. Men jag ställer frågan igen:

Varför är de bevisen jag hänvisar till manipulerade och era 100%iga? När det passar er använder ni dessutom extremt mycket material från mainstreammedia(t.ex. Barry Jennings) och ser det som bevis. Så svara, varför är det jag lägger fram fabrikerat?

För det är detta då påstår. Då ska du kunna säga varför du tror att det är så.

Jag tror det är ganska svårt att förklara och ge hela den bilden utan att man gjort sin egentliga research och studerat detta djupare än vad t.ex. de flesta debunkare tycks ha gjort. Har du inte gjort detta och kan se motiv, syften, historian eller psykologin bakom så kan i allafall inte jag förklara. Eller rättare sagt jag orkar inte, ganska mycket tankearbete och research bakom varför man drar de slutsatser man gör. Likadant med dig antar jag, men du verkar akta dig för sådant som kan ge dig en annan bild än den du redan har. Jo, det är likadant med mig, men i mitt fall så har jag i alla fall rätt grundförutsättningar(makten är kriminell), vilket inte du har.

Men vi säger att massmedia är kontrollerade, de är också "puppets" för NWO. Varför använder truthers deras reportage och filmsekvenser för att bevisa något i vissa fall, men i de fall där de inte stämmer överens med deras världsbild så säger de att det är fabrikerat.

Posted on: 2008/8/29 22:33
/

Anonym
Allt är inte svart och vitt! Det kan vara en brödkniv på morgonen, och ett mordvapen på natten. Bara för att CNN t.ex är mainstream o agendakontrollerad osv, så snackar dom inte skit o ljuger 100% av tiden. Det mesta är helt orellevant, men det finns alltid bitar av info som man kan använda. Vem som levererar dom spelar absolut ingen roll. Är det sant så är det sant, låter det troligt så låter det troligt. Är det troligt, eller sant, vem som säger det då, spelar som sagt ingen roll. Endast dumt att dela upp världen o info mm i fack, gör det bara yrt!

See User information
Quote:

ance skrev:
Allt är inte svart och vitt! Det kan vara en brödkniv på morgonen, och ett mordvapen på natten. Bara för att CNN t.ex är mainstream o agendakontrollerad osv, så snackar dom inte skit o ljuger 100% av tiden. Det mesta är helt orellevant, men det finns alltid bitar av info som man kan använda. Vem som levererar dom spelar absolut ingen roll. Är det sant så är det sant, låter det troligt så låter det troligt. Är det troligt, eller sant, vem som säger det då, spelar som sagt ingen roll. Endast dumt att dela upp världen o info mm i fack, gör det bara yrt!

Möjligt. Men då kvarstår frågan. Varför är vissa saker acceptabla från massmedian(t.ex. Berry Jennings intervjun), medans andra är fabrikat. Man kan ju alltid självklart spekulera, men det håller inte att säga att det ibland är så, och ibland är si.

Posted on: 2008/8/29 23:08
/

Anonym
Jag har inte som du det problemet med den där kvarstående frågan. Du får skriva en bok om det!

See User information
Quote:

ance skrev:
Jag har inte som du det problemet med den där kvarstående frågan. Du får skriva en bok om det!

*suck*. Du påstod att du inte trodde att passagerarlistan med kaparna på var äkta, du påstod även att videon där kapare går ombord på flygplatsen kanske inte är från rätt flygplats. Jag frågar hur du kan veta detta, och nu väljer du att inte bry dig.

Posted on: 2008/8/29 23:17
/

Anonym
Väljer att inte bry mig? :) ...

Jag snackade 911 i 1 eller 2 år, straxt efter det hände. Jag såg snabbt vad det var, och på senare tid har jag fått ihop det vad 911 är i min värld, och vad det betyder, också för omvärlden.

De e kul att snacka om än i dag, men på lite högre nivå.

See User information
Quote:

ance skrev:
Väljer att inte bry mig? :) ...

Jag snackade 911 i 1 eller 2 år, straxt efter det hände. Jag såg snabbt vad det var, och på senare tid har jag fått ihop det vad 911 är i min värld, och vad det betyder, också för omvärlden.

De e kul att snacka om än i dag, men på lite högre nivå.

Du tänker alltså inte ändra din uppfattning, har jag förstått dig korrekt?

Posted on: 2008/8/29 23:34
/

Anonym
Twoofer: har jag förstått dig korrekt?

- Nej! - tänker inte på uppfattningen!

För du protokoll föresten? Det verkar som om du måste ha reda på varje user slutgiltiga svar innan du går vidare.

See User information
Det verkar som att den här tråden har kommit bort från de ursprungliga 10 punkterna.

Posted on: 2008/8/30 7:44

See User information
Quote:
Möjligt. Men då kvarstår frågan. Varför är vissa saker acceptabla från massmedian(t.ex. Berry Jennings intervjun), medans andra är fabrikat. Man kan ju alltid självklart spekulera, men det håller inte att säga att det ibland är så, och ibland är si.

Det är den här typen av frågor du ska ställa till dig själv. Varför ser inte det andra ser? Varför vill du inte förstå? Varför tror du det bara handlar om slump och en massa tillfälligheter när ingenting händer av en slump eller är en ren tillfällighet?

Klarar du det, så kan du föra diskussioner framått, som det är nu ägnar dig du dig enbart med att provocera och har totalt stagnerat i din tankeverksamhet. Alltså att debattera med dig är totalt meningslöst och ger ingenting.

Posted on: 2008/8/30 9:14

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Quote:

Det är den här typen av frågor du ska ställa till dig själv. Varför ser inte det andra ser? Varför vill du inte förstå? Varför tror du det bara handlar om slump och en massa tillfälligheter när ingenting händer av en slump eller är en ren tillfällighet?

Klarar du det, så kan du föra diskussioner framått, som det är nu ägnar dig du dig enbart med att provocera och har totalt stagnerat i din tankeverksamhet. Alltså att debattera med dig är totalt meningslöst och ger ingenting.

Du glömmer så snabbt.....

Varför duger myndighets kontrollerade institut då det skall tas fram "bevis" för att Steven Jones har hittat barium?

När du själv skriver så här:

Quote:

Fahrenheit451 skrev:Nej.. I en korrumperad regim, aldrid hänt att en sådan inte haft kontroll äver samtliga viktiga organ i samhället.

Ett typexempel på cherrypicking där man väljer ut det som "passar in" på sin egen lilla tro istället för att kritiskt granska ALLT som kommer fram, från NIST till Steven Jones.

Posted on: 2008/8/30 10:39

See User information
Lämna mig därhän och fråga dig själv en enda fråga istället. Inte längre intresserad av att försöka stärka varken mitt eller ditt ego.
Sandlådenivå, som sagt.

Posted on: 2008/8/30 11:07

Fahrenheit451

Anonym
Da da ta daaaaaaa spoink!

Welcome folks, tonight episode of, harm you neighbour will chock you, and scare your bones out of your body. And now the news!

Ding ding ding......
Hello and welcome to the world news, today is 2098 monday, and here are the latest headlines.

Who killed Kennedy, Who is Osama bin Börje, and then the latest lies about the on and on and ongoing foreverinvestigation about 911.

New clues: Was there a pair of socks in the diner at Mc Donald and 5:th? What camera was used by Billy, who fell from tower number 1? And finally, was mobilephones to expensive at that time??? Important questions!

And now over to Lisa Marie Donno Much, at FOX channel 7423!

Congrats everybody,
We are still in place number one, in the galactic run for the most stupid virus out there!

wiiiiiii

Lite svårt o låta bli :)

See User information
Kan ni inte ta detta via PM istället ? Jag är rädd att mitt inlägg som är on topic riskerar att drunkna i detta ovidkommande flöde.

Posted on: 2008/8/30 11:14

See User information
Zink,

Jag hänvisar till mitt inlägg 29 augusti

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=99489#forumpost99489

Ifall du missat det. Vill bara vara säker på att du sett det.

Posted on: 2008/8/31 16:27

Anonym
Quote:

Icehorn skrev:
Vi tar väl punkt för punkt då eftersom det lutar mer åt konstruktiv analys jämfört med debatten runt alternativa teorier.

Quote:
1. De tror att 4 unga piloter som älskar pengar, sprit och sex, kunde övertygas att döda sig själva för ett religiöst ändamål.

Ja det tror vi har hänt för det har hänt förut där PFLP kapningarna av fyra flygplan från fyra länder 1970 är den som är mest lik 911.
Alla som inte känner till PFLP kapningen 1970. Skäms.

Jag kan inte se likheten mellan kapningarna 2001 och kapningarna 1970. Vad jag vet så tog ingen av kaparna 1970 manuell kontroll över planen. De hade dessutom tydligt uttalat politiskt motiv - i vissa fall med krav på frisläppanden. Samtliga plan landade säkert för att sprängas efter att gisslan hade släppts.

Två frågor dyker upp omedelbart.

- På vilket sätt tar du pengar, sprit och sex med i bilden vad gäller ovanstående ?

- Vilka likheter med 2001 är det du syftar på ?

Jag kan ta det från folk som jobbat i de länderna.

1. Pengar. Alla älskar pengar så att utmåla en grupp som undantaget från det är inte att säga sanningen.

2. Sex. I flera arabländer är det inte alls ovanligt att männen tittar på porrfilmer.

3. Sprit. Så fort männen kommer utanför landet kommer spriten.

Kort sagt att kaparna gjorde som man brukar i sina länder är inget sensationellt och därför tog jag inte upp det.

Jag hoppas nu INTE att jag kommit en nyhet för detta forum för dessa förhållanden har inte bara de som jobbat i de länder kaparna kom ifrån rapporterat om utan även SR har i P1 haft reportage som sagt precis samma sak.

Så strunta i att gissa vad muslimer har för sig. Ta reda på vad de egentligen har för sig och vilka värderingar de har.

Likhet med 2001.

De kapade fyra plan från fyra olika länder.

Så att kapa fyra plan från olika platser har hänt förut.

Edited by zink on 2008/8/31 18:44:42

« 1 2 (3) 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper