vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

AA77 Pentagon

See User information
När det gäller kraschen i Pentagon så säger vissa att det inte var ett plan som krashade, utan en missil. Av de bilder jag sett från övervakningskameran är det svårt att dra några slutsatser.

Min fråga gäller, att om vi hypotetiskt säger att det var en missil, vart tog då själva planet vägen? Det måste ju ha försvunnit någon annanstans.

Och passagerarna?

Här är passagerarlistan:
http://www.pbs.org/newshour/terrorism/sept11/victims/aa77.html

Vart har dessa tagit vägen? Har någon enda av dessa påträffats, döda eller levande någon annanstans än vid Pentagon? Varken passagerarna eller plan kan ju ha försvunnit spårlöst.

Samma fundering kan ställas till kraschen av UA93. Även planen i New York, det finns ju de som hävdar att det inte var några passagerarplan som krashade. Jag har även sett teorin att de planen var hologram.

Detta kanske har diskuterats tidigare i detta forum men jag har inte hittat nåt.

Posted on: 2008/8/12 12:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: AA77 Pentagon

See User information
Vill bara påpeka en sak. Det där är inte passagerarlistan som du refererar till, det är offerlistan(ordet "victims" kanske säger dig något?). I offerlistan så inkluderade man inte kaparna:

This memorial lists those who died in New York City, Washington, D.C. and Pennsylvania when terrorists hijacked four U.S. planes on September 11, 2001. The list includes those listed as "confirmed dead" and "reported dead" by the Associated Press which defines the terms as follows:
CONFIRMED DEAD Includes victims who have been confirmed dead by a coroner's office or the Defense Department. It also includes those a court has declared legally dead, even if no body has been recovered. Once the court has made such a finding, a death certificate can be issued. REPORTED DEAD Includes those whose deaths have been reported by family, employers, mortuaries, places of worship or by the airlines that listed them as aboard one of the four flights. Includes people for whom memorial services have been held, even if their bodies have not been recovered or positively identified. (Those identified by federal authorities as the hijackers are not included).

Källa: http://edition.cnn.com/SPECIALS/2001/memorial/index.html
(Klicka på About this site)

Så vi kan således avfärda den listan som offerlista. Var är då passagerarlistan? Den finns att hitta på 911myths:

http://www.911myths.com/index.php/Ima ... 77_Manifest_Moussaoui.gif

Där ser man att kaparna är med.

P.S. Anledningen till varför jag länkar till 911myths sida och inte den riktiga källar är för att listan finns i ett flashprogram som går att ladda ner på 911myths sida. På 911myths finns dock ett screenshot på den riktiga passagerarlistan.

Förlåt att jag flikar in såhär men det är bäst att starta på rätt grunder :)

Posted on: 2008/8/12 13:31
/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Onslow skrev:
När det gäller kraschen i Pentagon så säger vissa att det inte var ett plan som krashade, utan en missil. Av de bilder jag sett från övervakningskameran är det svårt att dra några slutsatser.

Min fråga gäller, att om vi hypotetiskt säger att det var en missil, vart tog då själva planet vägen? Det måste ju ha försvunnit någon annanstans.

Och passagerarna?

Här är passagerarlistan:
http://www.pbs.org/newshour/terrorism/sept11/victims/aa77.html

Vart har dessa tagit vägen? Har någon enda av dessa påträffats, döda eller levande någon annanstans än vid Pentagon? Varken passagerarna eller plan kan ju ha försvunnit spårlöst.

Samma fundering kan ställas till kraschen av UA93. Även planen i New York, det finns ju de som hävdar att det inte var några passagerarplan som krashade. Jag har även sett teorin att de planen var hologram.

Detta kanske har diskuterats tidigare i detta forum men jag har inte hittat nåt.

Här lite flygdata.. http://www.youtube.com/watch?v=ZSb71pPdu10 kanske det kan vara till hjälp.

Intressant med denna film är att om man fryser filmen 9.00 så ser man den fyrkantiga helikopterplattan uppe till höger om pentagon, alldeles till vänster om den ser man ett lodrätt vittstreck som leder över gräsmattan och till byggnaden, konstigt att det fanns där före kraschen och att det överensstämmer med vart smällen tog....någon anvisning månne?

Posted on: 2008/8/12 13:39
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Här är lite info om Flight93 (Shanksville) som jag inte sett förut. Det var med som bonusmtrl i en av Walter Veiths föreläsningar. Kolla på hela filmen förresten, den är mycket bra.

Inslaget om flight 93 börjar ca 1:35:35 in i filmen:

Total onslaught: A New World Order

Ernie Stull, mayor of Shanksville:

"There was nothing there. No airplane....No. Nothing there. Just that hole."

Posted on: 2008/8/12 14:42

See User information
Quote:

miksjo skrev:
Här är lite info om Flight93 (Shanksville) som jag inte sett förut. Det var med som bonusmtrl i en av Walter Veiths föreläsningar. Kolla på hela filmen förresten, den är mycket bra.

Tycker du det är rättvist att använda hans citat i en konspirationsfilm?

"When Der Spiegel confronts Stull with the English translation of these passages in the book and the film script, the man is speechless: "My statements were taken completely out of context. Of course there was an airplane. It's just that there wasn't much left of it after the explosion. That's what I meant when I said 'no airplane'. I saw parts of the wreckage with my own eyes, even one of the engines. It was lying in the bushes." "

Källa: http://www.spiegel.de/international/spiegel/0,1518,265160-5,00.html

Posted on: 2008/8/12 14:54
/

See User information
Jag tolkar det som Ernie Stull säger som att det inte fanns något plan där. Hur tolkar du det? Eller vill du inte göra en egen tolkning och litar på vad Der Spiegel säger. Det är ju rätt uppenbart att Der Spiegel kommer att försvara den officiella teorin med alla medel. I Sverige behöver ju inte ens media försvara något, eftersom det inte ens finns en debatt här! Svenskar blir verkligen lydiga slavar i den Nya Världsordningen.

Posted on: 2008/8/12 15:19

See User information
Quote:

miksjo skrev:
Jag tolkar det som Ernie Stull säger som att det inte fanns något plan där. Hur tolkar du det? Eller vill du inte göra en egen tolkning och litar på vad Der Spiegel säger. Det är ju rätt uppenbart att Der Spiegel kommer att försvara den officiella teorin med alla medel. I Sverige behöver ju inte ens media försvara något, eftersom det inte ens finns en debatt här! Svenskar blir verkligen lydiga slavar i den Nya Världsordningen.

Jag tolkar det precis som du, att han inte såg ett plan där. Planet hade ju trots allt krashat rakt ner i marken, så att vi skulle se ett plan är ju lite naivt att tro. Däremot vrakdelar hittades.

Btw, är det inte väldigt barsnligt att föreslå att källor som säger emot din teori är falska i vad de citerar? Varför ska vi då tro på att han sa "There were no planes" när han sa detta förstå gången? Konspirationsteoretiker använder även vittnesmål från vanliga nyhetsprogram(såsom Fox, BBC etc), kan inte dessa också vara falska isf? Vad gör de nyheter som stödjer din teori sanna, men de som motbevisar den falska?

Posted on: 2008/8/12 15:38
/

See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Quote:

miksjo skrev:

"When Der Spiegel confronts Stull with the English translation of these passages in the book and the film script, the man is speechless: "My statements were taken completely out of context. Of course there was an airplane. It's just that there wasn't much left of it after the explosion. That's what I meant when I said 'no airplane'. I saw parts of the wreckage with my own eyes, even one of the engines. It was lying in the bushes." "

""Tycker du det är rättvist att använda hans citat i en konspirationsfilm?""

Du nämner ordet konspirationsfilm här, min undran är om du menar att filmen är ihopsatt av några som konspirerar (En grupp som begår ett brott mot andra människor), eller om du menar att den pekar på att det förekommit en konspiration? (Att en grupp människor begått ett brott mot andra människor)?

Posted on: 2008/8/12 15:57

See User information
Twoofer, du kommer aldrig att nå fram till någon insikt om du bara väger olika källor mot varandra. Vilka är trovärdiga? Vilka är det inte? Ta istället in så mycket som möjligt av förstahandsinformation, vittnen, foton, filmer m.m. och gör sen din egen analys av det. Använd din egen intelligens (om du har någon) och din kunskaper. Det har också tagits upp i en annan tråd om vikten av att inte bara stirra på 9/11 utan lära sig om annat i historien för att sätta in 9/11 i ett större sammanhang.

Posted on: 2008/8/12 16:00

See User information
Quote:

gaston skrev:
Quote:

Twoofer skrev:
Quote:

miksjo skrev:

""Tycker du det är rättvist att använda hans citat i en konspirationsfilm?""

Du nämner ordet konspirationsfilm här, min undran är om du menar att filmen är ihopsatt av några som konspirerar (En grupp som begår ett brott mot andra människor), eller om du menar att den pekar på att det förekommit en konspiration? (Att en grupp människor begått ett brott mot andra människor)?

Pekar på att det förekommit en konspiration, i detta fallet ett inside-job.

Posted on: 2008/8/12 17:00
/

See User information
Quote:

miksjo skrev:
Twoofer, du kommer aldrig att nå fram till någon insikt om du bara väger olika källor mot varandra. Vilka är trovärdiga? Vilka är det inte? Ta istället in så mycket som möjligt av förstahandsinformation, vittnen, foton, filmer m.m. och gör sen din egen analys av det. Använd din egen intelligens (om du har någon) och din kunskaper. Det har också tagits upp i en annan tråd om vikten av att inte bara stirra på 9/11 utan lära sig om annat i historien för att sätta in 9/11 i ett större sammanhang.

Men herregud! Du kommenterade förfan trovärdigheten på min källa, varpå jag svarade dig. Sedan säger du att det inte är viktigt vilka som är trovärdiga eller inte?

Jag ställer gärna samma fråga till dig igen, vad gör dina källor mer trovärdiga än dina. För att utan källor kommer vi inte komma någonstans i en diskussion. Visst, man kan söka på egen hand och bilda sig en uppfattning, men det här är ett forum där man diskuterar. Att inte efterfråga källor och diskutera dess relavans och sanningshalt fungerar inte i en diskussion.

Posted on: 2008/8/12 17:05
/

See User information
Sorry Twoofer, jag kan inte hjälpa dig mer. Du måste söka svaren själv.

Posted on: 2008/8/12 17:11

See User information
Quote:

miksjo skrev:

Då vill jag veta om du läst igenom den stora mängd av vittnesmål från Pentagon och vad din analys av dessa blir.
http://911research.wtc7.net/pentagon/evidence/witnesses/

Vad säger du om fotona på landningsställ och motordelar?
http://www.aerospaceweb.org/question/conspiracy/q0290.shtml
http://www.aerospaceweb.org/question/conspiracy/q0265.shtml

Eller de kapade lyktstolparna och den träffade generatorn?
Resized Image
Resized Image
Resized Image

När det gäller Pentagon tycks det vara de som förnekar den officiella versionen som vägrar ta del av förstahandsuppgifter och bevis.

Posted on: 2008/8/12 17:29

See User information
Quote:

miksjo skrev:
Sorry Twoofer, jag kan inte hjälpa dig mer. Du måste söka svaren själv.

Jaså, jag trodde man kunde ta del av vad andra säger. Det är nämligen så att det finns något som heter "diskussion". I en diskussion kan man byta åsikter och argument för att försöka etablera en sanning.

Å andra sidan är jag inte förvånad över att du inte kan hjälpa mig då du inte ens kan bemöta mina påståenden.

Posted on: 2008/8/12 17:29
/

See User information
Nu har denna tråden spårat ut.

Det jag frågade i första inlägget var om det finns någon teori om vad som hände med AA77 (om det inte var något plan som kraschade i Pentagon) samt vad som hände de passagerare som fanns i planet?

Existerar det ens nån teori om det? Om det var en missil som slog i Pentagon så borde det vara en av de mest intressanta frågorna, vart tog planet och passagerarna vägen? Och vad finns de (eller resterna av de) idag? Den som kan visa upp planet och/eller passagerarna i verkligheten (inte på nån film på youtube) kan ju sägas ha bevisat det hela.

Youtube ser jag som ett skämt när det gäller trovärdighet. Dessutom fungerar den väldigt dåligt på min dator, det går möjligen med kortare sekvenser.

Posted on: 2008/8/12 17:47

See User information
Om det inte var ett plan som krashade in i pentagon..alltså det officiella aa77, så är antagligen metallen från planet återvunnet i kina resten uppeldat.

Och jag tror det skämtas med på nyhetskanalerna i din tv än på youtube : ) nästan iallafall.Quote:

Onslow skrev:
Nu har denna tråden spårat ut.

Det jag frågade i första inlägget var om det finns någon teori om vad som hände med AA77 (om det inte var något plan som kraschade i Pentagon) samt vad som hände de passagerare som fanns i planet?

Existerar det ens nån teori om det? Om det var en missil som slog i Pentagon så borde det vara en av de mest intressanta frågorna, vart tog planet och passagerarna vägen? Och vad finns de (eller resterna av de) idag? Den som kan visa upp planet och/eller passagerarna i verkligheten (inte på nån film på youtube) kan ju sägas ha bevisat det hela.

Youtube ser jag som ett skämt när det gäller trovärdighet. Dessutom fungerar den väldigt dåligt på min dator, det går möjligen med kortare sekvenser.

Posted on: 2008/8/12 18:17

See User information
http://911review.org/inn.globalfreepr ... and_Mystery_comments.html

The other two 9/11 aircraft (N334AA / AA11 and N644AA / AA77) are marked as destroyed.

So, the two AA planes #11 and 77 not only have no government record of being scheduled to fly that day, but they are on record of having been destroyed???

Som du ser så går meningarna isär gällande AA77 , Det finns uppgifter om att det skulle ha landat i Cleveland det finns uppgifter om att det var skrotat, vilket skulle betyda att det inte ens existerade, men som du vet så är det första offret i krig sanningen.....

Posted on: 2008/8/12 18:19

See User information
I filmen ZERO-an investigation into 911, så nämner de att planet som skulle träffat Pentagon tydligen försvann från radar under 37 minuter. Något som vore omöjligt såvida planet inte landat.

Så kanske landade det och ett annat plan steg från landningsplatsen där det landade för att sedan leverera sin last. Passagerna avlivades troligtvis.

Att ett helt Boeingplan skulle träffat pentagon ser jag som helt omöjligt. För mycket bevis talar emot det. Skadan är för liten, alldeles för lite vrakdelar påträffats och både vittnen och flygexperter talar emot det. Ingen av all de kameror som finns runtom pentagon visar något plan heller.

Att man hittar ett hjul och delar av en av motorerna säger snarare att man försökt få folk att tro att det var ett plan. Men motorerna var gjorda till stor del av Titan, och borde varit mer eller mindre kompletta.
Skadan på kylanläggningen har jag aldrig sett förut, vilket bara det är konstigt. Att inte några lyktstolpar slagits omkull har jag reflekterat över förut då det är rätt många. Här en en som ramlat iallafall. Säger snarare att det är ett litet plan som flugit där.

Angående Flight 93 så visar flygbilderna klart att inget plan kraschat där. Teorin att marken varit så mjuk att planet åkt ner i jorden är skrattretande. Ett flygplan som kraschat mot marken i så pass hög hastighet borde lämnat ett stort område med vrakdelar efter sig. Kroppar, bagage, stolar, kablage, delar av flygplanskroppen, motorer, vingar, stabilisatorer, landningställ m.m.
Inget av dessa finns varken i Shanksville eller vid pentagon. bilder har visats i efterhand på några vrakdelar med det är alldeles för lite.

Många vittnen har ändrat sina historier efteråt vilket tyder på antingen påtryckningar eller att de personligen inte vill sammankopplas med "konspirationsteorier".

Posted on: 2008/8/17 2:38
"Now I have become death, the destroyer of worlds"

See User information
Quote:

Killawife skrev:
I filmen ZERO-an investigation into 911, så nämner de att planet som skulle träffat Pentagon tydligen försvann från radar under 37 minuter. Något som vore omöjligt såvida planet inte landat.

Så kanske landade det och ett annat plan steg från landningsplatsen där det landade för att sedan leverera sin last. Passagerna avlivades troligtvis.

Ett gigantiskt massmord med andra ord. Varför är då detta massmord inget som på något vis intresserar de konspirationstroende? Ett sådant massmord borde vara en av de stora frågorna.

Posted on: 2008/8/17 9:35

See User information
Högst troligtvis för att det inte finns några bevis för detta.
Och en del anser väl att det inte är viktigt då det är ett lika stort massmord om man radiokontrollerar planen in i byggnader och dödar passagerarna på detta sätt som om man plockar av dom och skjuter dom.

Posted on: 2008/8/22 5:23
"Now I have become death, the destroyer of worlds"

See User information
Quote:

Angående Flight 93 så visar flygbilderna klart att inget plan kraschat där. Teorin att marken varit så mjuk att planet åkt ner i jorden är skrattretande. Ett flygplan som kraschat mot marken i så pass hög hastighet borde lämnat ett stort område med vrakdelar efter sig. Kroppar, bagage, stolar, kablage, delar av flygplanskroppen, motorer, vingar, stabilisatorer, landningställ m.m.

Åjo, en del grejer hittades faktiskt:

En bandana (med arabiskt mönster får man anta), användes som bevismtrl mot Z. Moussaoui:

Resized Image

Ziad Jarrah's pass (påstådd pilot på flight93):

Resized Image

CeeCee Lyles´ körkort (hon var en av dem som påstods ha ringt från flight 93):

Resized Image

Däremot inga motorer, inga vrakdelar, inga stolar, inga väskor, .....

Posted on: 2008/8/22 11:27

See User information
Hmm är inte det här vrakdelar?

http://www.911myths.com/html/flight_93_photos.html

Varför inkluderar du inte dessa foton, de användes också mot Moussaoui?

Posted on: 2008/8/22 12:03
/

See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Hmm är inte det här vrakdelar?

http://www.911myths.com/html/flight_93_photos.html

Varför inkluderar du inte dessa foton, de användes också mot Moussaoui?

Fotona "Flight 93 debris" 1 och 2 kan ju vara tagna precis var som helst. De är i varje fall inte tagna på "Crash scene 2" t. ex. Jag menar, om du tittar på allt material som finns om Flight 93's krasch site så är det ju omöjligt att få ihop det med den officiella myten. Även om dom spär på med myten om hjältarna som övermannar kidnapparna, du vet "Let's roll" och allt det där. Jag vädjar till ditt intellekt. Snap out of it!

Posted on: 2008/8/22 12:37

See User information
Det mesta av planet hittades i marken, alltså var inte det mesta av planet synligt ovanför marken. Det tycker jag låter rätt logiskt.

Posted on: 2008/8/22 14:38
/

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper