Vakencorner
|
Anonym
|
Re: 6 inlägg per dag
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Bra förslag!
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Vilka är de styrande fem? Micro, Void, Anti och The Lorax (Numera Bill DeBurger). Är de fyra rätt iallafall? Vem är i så fall den femte av vakens fem blodsband?
Mina synpunkter om du är intresserad... Låt tiden för ändring vara mycket mer frikostig, låt säga ett dygn, så man kan editera i efterhand En fråga också... Om man raderar sitt inlägg, räknas det fortfarande eller krediteras man det inlägget då? Jag tycker det är ett jättedåligt förslag att begränsa antalet inlägg till sex. Jag har bara ett inlägg kvar att göra idag som det är nu... EDIT: Doh!
Edited by computerror on 2009/12/7 19:20:23
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Alltid nåt att glädjas över i höstmörkret...
Posted on: 2009/12/7 18:45
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
computerror: Du tycker att det är ett dåligt förslag för att du sitter här mest hela dagarna. Jag tror iaf att det är därför. Du ser inte fördelarna med en sådan begränsning. Kan du erkänna det, om det nu är så?
Tror Vaken behöver en chatt... Så evighetssnacket kan fortsätta och aldrig göra nåt IRL.
Posted on: 2009/12/7 19:22
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Ja det har de nog inte haft i tankarna när de diskutera detta. ![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
En chat, bra förslag, har varit på tapeten flera gånger förut...
Posted on: 2009/12/7 19:55
|
|||
|
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Försöker förstå hur ett problem kan uppstå från ingenting, FANTASTISKT!
Tänkvärt... Lita aldrig på nån som säger: lita på mig. Lita aldrig på nån som säger: jag rör inte mina polares tjejer Lita inte på att Piratpartiet står för frihet på internet. Lita aldrig på Moderaterna som säger att dom vill skapa arbete och frihet till medborgarna. Lita inte på att Vaken står för förståelse oss individer emellan allas lika värde, när man istället vill utöva ELITISK-tänkande. Med en splittring där man börjar se ner på andra som kanske inte kan uttrycka sig på ett korrekt sätt... Är sanningsrörelsen en Bluff? Har jag blivit lurad igen? Sammanfattning lita aldrig på nån som säger sig stå för nått då det nästan aldrig stämmer. Det är den som ser pålitlig ut som man ska vara rädd för och inte den som bär tatueringar och är piercad.... ![]()
Posted on: 2009/12/7 20:49
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Tanken är nog att forumet inte ska tas över av ett fåtal medlemmar... ![]() |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag förstår tanken men.
Vill man få ut folk på gator och torg så sker det ofta genom inspiration från tankar, idéer och samtal. Sällan genom begränsningar, hinder eller förbud. Personligen upplever jag det mycket inspirerande att se så många nya anvädare den senaste tiden. Vuxna människor vet vad ett forum är, de flesta vet att det är normalt med skitsnack etc. Jag skulle vilja ändra det till, minst 6 nya nyheter per dag på framsidan. Få mer fokus dit. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Micro har synts i tv, och nu följer hybrisen.
Han tycker att forumet ska anpassas och bli som något SVT program. Eller som Dns hemsida, där du kan lägga lite kommentarer under artiklar. Vad är det för artiklar Micro söker? Är det meningen att det här ska bli en sida där vi alla kan länka till andra artiklar? Är det vakens poäng? Det är pinsamt hur vaken eliten ser ner på sina egna användare. Vakens elit tycker väll inte allt som sägs gjort sig bra på SVT. 15 minuter i rampljuset med medföljande storhetsvansinne. Det är pinsamt. Den enda aktiva admin jag ser är Lorax faktiskt. Micro tex säger väldigt sällan något vettigt. Och hans inlägg är ofta en mening eller två. Är det sig själv han vill stoppa? Någon kunnig borde skapa ett nytt fritt forum, och låta dom 5 utvalda krama om varandra och skriva sina "intellektuella" inlägg här för sig själva. Då förstår nog dom utvalda hur mycket dom behöver sina medlemmar. Och kanske hoppar ner från sin dröm värld. Och när SVT inser att micro bara babblar för sig själv så lämnar även dom honom. Stackars Micro kommer inse att kompisarna på SVT tröttnar på sina vänner väldigt fort. Det krävdes inte mycket för att köpa vaken. Fattar inte vakens ledning att dom totalt dödar diskussioner, debatter som behövs för att ge en rättvis bild av många ämnen. Det är värt priset av att man måste bläddra, för att bilda sig en klar bild över många ämnen. Det finns hur många exempel som helst när diskussioner här på vaken, vänt på viktiga stenar. Disinformation kommer få stå oemotsagd, för folk har inte "råd" att ta debatten. Det är löjligt hur kontraproduktiv en ledning kan vara.
Posted on: 2009/12/7 23:07
|
|||
|
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag är definitivt inte en av de "styrande". Har jobbat hårt som moderator i flera år här, kommit med energi och prakitska förslag under åren, men uppleva att det är bara POSITIVA kritik som gäller här tyvärr. Det negativa verkar inte har plats, som jag tycker också behövs. Inte att hämna där, men att dela med och upplysa denna. När vi inte har en påverkan, det finns bara orden vi kan använder, nu är denna begränsade också. Sanningen för mig med vaken är att något fåtal syra över forumet och så är det. Uppliva brist på kommunikation och struktur och onödiga förändringar. Jag tror (nästan vet) att intentioner kring de "styrande" är bra och att "de" har goda intentioner. Det kan väl handlar om egoismen, vem som helst kan falla för det. Visst är det "bara" ett forum, men: Budskapet är att forumet är VÅRAN. Its a nice wonderful thing to say, but in practise it isnt at all. It COULD be, but it is not. Vaken har ett löfte och ansvar mot vakens användare, vi som kommer med information och faktist ÄR vaken's hjärta. Jag tycker: Låt användare styra och göra sajten själv, med ansvar, MEN, först bygga ett bättre forum som kan fungera så. När jag pratar med "sanningens-sökande folket" i Amerika, då säger de ofta: De flesta aktivister har ett problem med auktoritet och det finns ingen skillnad här hellre. Det BÄSTA en "ledare" kan göra är att LYSSNA och LYDA, inte tvärtom. To be of service to others is a spiritual art, to dictate and do things in secrecy... well, we all know where that leads to ; ) Bara 6 inlägg? Eeesh!
Posted on: 2009/12/8 1:42
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious. Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..." |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Jag tycker det är ett utmärkt förslag att begränsa antalet inlägg till 6 per dag. Det räcker gott o väl.
Posted on: 2009/12/8 9:59
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ja, in med censuren bara, passar nog riktigt bra på den här sidan som ska övervaka maktmissbruk och Storebror.
Vet inte om ni ser så många fler nya ansikten efter det dock, eller gamla för den delen.
Posted on: 2009/12/8 13:38
|
|||
|
Säll är den,
som för sig äger lovord och förstånd uti livet, ty onda anslag man ofta rönt alstras ur andras bröst. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Var är censur:en? Jag förstår personligen inte påståenden om hur färre inlägg per dag är censur. Den som postat 1 inlägg med gnäll har ju 5 inlägg kvar att skriva något värdefullt på. Ta chansen.
Jag anser det personligen viktigare att man sprider information utåt, istället för att man använder detta forum som något form av vardagsrum/chatt/MSN. Varför är det så få som vill sprida kunskap utåt, men gärna har mängder med åsikter och kritik mot andra som redan är medvetna om vad som händer i världen. Ska vi starta en poll för att se om användarna vill ha det som tidigare eller med begränsat antal inlägg per dag? Tänk om alla som gillar att hänga på internetforum hade engagerat sig lika mycket utåt som dom gör i att häcka framför datorn. Mycket verkstad och mindre snack är väl eftersträvansvärt... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag som exempel gillar den avslappnade diskussionen på vaken och tycker en diskussion har en mer naturlig gång på vaken.se än på andra forum.
Håll åtminstone öppet fight Club så inlägg man postar där inte påverkas av de sex inlägg man har per dag och gör så man kan editera sina inlägg över hela forumet längre i efterskott
Edited by computerror on 2009/12/8 15:24:09
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Att begränsa och försöka tysta fungerar aldrig och klingar inte i harmoni med vad (åtminstone jag) uppfattat som varande er ideologi här.
Jag kan visserligen förstå att det finns en viss önskan om att forummedlemmarna "ska sköta sig lite extra för att ge ett gott och samlat intryck utåt" nu då det riktas så mycket publicitet mot Vaken.se. Men ett begränsat antal inlägg gör förmodligen inte någon skillnad för vad som publiceras i dessa fem inlägg. Det handlar om vad man har behov av att uttrycka, och det kan vara ganska skiftande. Ett tips är att ha klarare regler, t.ex att inlägg vars enda syfte är att skapa bråk (trolling/flaming) inte är tillåtna och att verkan följer direkt på orsak. Samt att enbart ett konto per individ är tillåtet. Administratörer och moderatörer har både full rätt OCH skyldighet att redigera och radera inlägg, låsa trådar där diskussioner hamnat utanför ramarna eller uppåt väggarna och banna användare som inte följer reglerna. Tufft jobb, men ofrånkomligt då man driver ett forum. Man ska inte heller glömma att ett forum är lite som ett "minisamhälle" där riktpelarna är de vindar som blåser just där. Alla har vi något att lära av varandra.
Posted on: 2009/12/8 15:17
|
|||
|
Rainbow Warrior
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag gillar det inte alls. Jag tycker sex inlägg per dygn är för mycket.
Två-tre kanske är lagom. Jag håller helt med vad Mr Smith skrev i en tråd att det bör vara ren krass information som läggs ut allra helst i artikelform, annars blir det bara massa tjafs. Vi som har varit här ett tag har nu väl underbyggda nätverk. Vill vi göra något organiserat kan vi använda oss av andra kontaktmöjligheter. Vill nykomlingar komma in kan dessa göra så genom kontakt med andra, administratörerna och andra omkring. På detta sättet slipper Vaken en hel del krafs som tar energi. För övrigt så anser jag att den svenska sanningsrörelsen ska ha en egen Wiki.
Posted on: 2009/12/8 15:21
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag förstår dig Network. Har man så lite att tillföra eller att säga så är sex inlägg för mycket. Du skulle väl tycka det var ok med tre inlägg per dag som du predikar. Det är ok. Du har gjort dina tre inlägg idag, så var tyst idag då.
EDIT: Du har gjort fyra inlägg idag nu Network. Lev som du lär! EDIT 2: Du är uppe i fem nu. dubbelt så många som dina två till tre |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
"Tänk om alla som gillar att hänga på internetforum hade engagerat sig lika mycket utåt som dom gör i att häcka framför datorn.
Mycket verkstad och mindre snack är väl eftersträvansvärt..." Som vanligt sätter sig "ledningen" sig på sina höga hästar och dunkar sig på bröstet och vill framhäva hur mycket dom gör för samhället. Herr Void vad vet du om vad människor på det här forumet gör där ute? Du har ingen som helst koll på det, bara din syn på vakens användare får dig att komma fram till din övertygelse. Void förstår du inte att det är viktigt att kunna föra debatt kring ämnena här. Förstår du inte att det är av värde att det blir diskussioner. Utan den så kommer inte hela sanningen fram. Men är det sanningen du vill ha fram? Klarar inte information kritiskgranskning och tillåts försvaras som ärligheten kräver, är den ingenting värd och forumet blir värdelöst. Vakna till verkligheten och sluta tro att du gör så mycket, bara den tanken betyder att du borde göra mer, när du har tid med så mycket självberöm. Du är inte bättre än andra, och du vet inte vad andra gör av sina liv. Du borde avgå, du klarar inte av din roll. Du inkräktar på det fria ordet, det är din gåva till vaken.
Posted on: 2009/12/8 15:30
|
|||
|
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Han vet en hel del. I övrigt får han svara för sig själv.
Jag tänker inte hålla tyst. Men tjafs tar energi, så sant.
Posted on: 2009/12/8 15:32
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Posted on: 2009/12/8 15:44
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
computerror och alla andra kåsörer !
Vilken tid jag än går in på denna sida så är de senaste inläggen skrivna av dig eller någon annan "skriftställare" Jag tror inte de som sätter upp affisher med "vaken.se" gör det pga av att de vill att folk ska gå in på denna sida och se vad du har att säga om allt och inget. Jag tycker förslaget är en motsats till censur då det kommer öka innehållet och slutsatserna i de senaste trådarna. Om vi skulle göra ett tankeexpriment! och låtsas att vi alla nu skulle gå in på sourze.se eller aftonbladet.se och såg att alla insändarna var skrivna av Andreas Wiberg eller av Lotta Ewaldsson. Hur hade vi då reagerat ? Antagligen som att sourze endast tog in artiklar av andreas eller att de hade ett väldigt gott avtal sinsemellan. Förviso fanns även andra artiklar men de fick man leta efter i arkivet då de flesta andra som skrev inte bodde framför datorn utan hade jobb att gå till eller familjer att ta hand om, så deras inlägg försvann ofta ut i periferin. Så frågan är då ? Hur hade nät-tidningen sourze varit som mest demokratisk och attraktiv? Om den varje dag tog in 50 insändare av Lotta (som alltid var på första sidan då hon hela tiden publicerade en ny när någon skrev en insändare) Eller om det enbart var olika skribenters namn på startsidan när man logga in på sourze.se ? Givetvis är det mer demokratiskt om man ser olika skribenters namn på de senast skrivna artiklarna! Sedan konspirationsteorin om att "micro" och moderatorerna skulle genomföra en komplott och endast vilja tillåta sina egna åsikter på forumet ? Till er vill jag säga! Hur många inlägg gör dom själva om dagen (som inte har med sidans modering att göra) ta och jämför det med era egna inlägg. Och dra sedan inte en alldeles för korkad slutsats (vilket jag förväntar mig ändå) Det är snarare så att ni med era masspostningar skapar en indirekt "censur" då ni sätter agendan på vad som skall diskuteras och hur ! "den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket" stämmer inte utan det borde göras om till "Den som gapar mycket gör sig ofta hörd" Och vissa här inne hörs lite väl mycket! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Posted on: 2009/12/8 17:20
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login