vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Re: Öppet hus med vaken.se 25:e mars i bagarmossen

See User information
PS. Bra initiativ Micro

Posted on: 2010/3/4 21:25

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag kan hjälpa till med att möblera rummet, ta inträde och vara allmän på-plats-fixare.

Posted on: 2010/3/4 21:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

stril skrev:
Jag kan ansvara för säkerheten.

Resized Image

Du ser "stunning" ut i uniform N.
Vem är din skräddare?
Men snälla skippa ögonlappen, den är såååååå 2009

Posted on: 2010/3/4 22:36

See User information
Resized Image

Posted on: 2010/3/4 22:42

See User information
metaphor skrev:
Quote:

Vem är din skräddare?

Det är Raf Simons...

Resized Image

Posted on: 2010/3/4 22:44

Anonym
OT: Det här är exakt ett av skälen varför novax/stril varje gång blir avstängd. Novax är en medelålders man som sitter på västkusten och bara vill förstöra varje tråd med larv. Hade han hållt sitt larv åt sig själv i PM eller i privat diskussion hade han kanske tagits för seriös i något avseende, men nu handlar ungefär 75% av alla hans postningar om trams, skämt och bara nonsensbladder.

Finns det övht någon som har svårt att se hur barnslig och oseriös denna person är?

Här är mer om novax:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=146002#forumpost146002

samt här:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=145296#forumpost145296

Mer detaljerad information om Novax kommer senare.

---------------------------------------------------------------------------

On topic: Jag kommer vara där och hjälpa till med det mesta. Tar med nya flyers, tar med DVD:er, böcker, etc.

See User information
Nu får alla hjälpa till att dra med folk dit. Alla är välkomna och det är ett bra tillfälle att ta med folk som är nya till hela ämnesområdet.

Den 11:e så delas det ut affischer, så kom till medborgarplatsen då.

Affischen finns även för nedladdning här.

Kan vara bra med en till affisch för svartvit utskrift med mer info. Någon som vill skriva texten? Posta i den här tråden.

Posted on: 2010/3/5 12:55
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Ser ut som att ni har hyrt en skit stor lokal. Hoppas att ni filmar detta!

Posted on: 2010/3/5 18:51

See User information
Lokalen är inte så stor, proportionerna är lite skeva i skissen ovan.

Posted on: 2010/3/6 9:45

See User information
Om flera jobbar för det här så kommer det bli en ypperlig kväll. Bra träning inför en eventuell festival oxå.

Posted on: 2010/3/7 2:09

Anonym
Vi kommer köra på videoprojektorn som finns i salen för de klipp vi ska visa.

See User information
Hej på er

Tack för igår.

Jag tyckte det blev jättebra.

Kontaktskapande, mycket folk, variation på föredragshållare o.s.v

Mats
På Klar Sikt

Posted on: 2010/3/26 9:50

See User information
...och så insåg jag när vi kom hem, ingen nämnde något om 9/11.

Från 9/11 truth till truth, bra riktning.

Undrar vad Expo fick med sig?
Jo, de hade två man på plats (Jonathan Leman bl.a.). De drog rätt snabbt och kanske hann de fota killen som druckit lite för mycket och kan veckla ut honom i något osannolikt antisemitiskt sammanhang.

Jag skaka hand med dom i alla fall. De såg bara väldigt bortkomna och spända ut.

Mats

Posted on: 2010/3/26 10:00

See User information
En kort video från Öppet hus eventet Vaken hade i torsdags!
http://www.vimeo.com/10472542

Finns också här:
http://www.youtube.com/watch?v=c4iIbnjdmuc

Posted on: 2010/3/27 9:33

See User information
Quote:

matsen skrev:
Undrar vad Expo fick med sig?
Jo, de hade två man på plats (Jonathan Leman bl.a.). De drog rätt snabbt och kanske hann de fota killen som druckit lite för mycket och kan veckla ut honom i något osannolikt antisemitiskt sammanhang.

Jag skaka hand med dom i alla fall. De såg bara väldigt bortkomna och spända ut.

Mats

Herr Leman är väl killen sist i videon 1.27-1.31, till höger, som Anti lade upp?
Hoppas han fattar nu att antisemitspåret är en återvändsgränd.
Om man vinklar en sån här trevlig och medmänsklig kväll till något dylikt så är man fel ute.

Posted on: 2010/3/27 17:20

See User information
Hej

Exakt, det är han till höger.

"Hoppas han fattar nu att antisemitspåret är en återvändsgränd. "
Ja verkligen, det fanns (som vanligt) ingenting att hänga upp sig på, men tyvärr så är det inte fakta som ligger till underlag för de här människorna.

Mats

Posted on: 2010/3/28 0:15

Anonym
Alltså... hela grejen ligger ju i att det är vissa inom sanningsrörelsen som hakat upp sig på judar. Tycker vi är fel ute om vi förnekar det problemet. Det är inte många men det är några stycken.
Det som dom hängt upp sig på är ju det faktum att det finns några mycket framstående judar inom eliten. Rent av de mäktigaste. Men det är ju inte judendomen i sig som gjort dessa till onda, utan makten. De flesta folkgrupper finns ju dessutom representerade inom eliten.
Att just det är judar i toppen skulle kunna bero på att det enligt deras religion väldigt tidigt var tillåtet att ta ut ränta. Detta har gjort en del oförskämt rika. Men som sagt... Det är ju inte judendomen som gjort de onda, utan makten.

EDIT: Dessutom är det ju typiskt att en organisation som EXPO generaliserar en hel folkrörelse pga några få rötägg...

See User information
MICKES TAL VILL HA HELA VIDEON !!!!!!!!!!!!!!!!!

Posted on: 2010/3/28 2:31

See User information
Elion: Det kommer :) Ha tålamod!

Posted on: 2010/3/28 9:41

See User information
Hej

"Alltså... hela grejen ligger ju i att det är vissa inom sanningsrörelsen som hakat upp sig på judar. Tycker vi är fel ute om vi förnekar det problemet. Det är inte många men det är några stycken."

Så är det men om jag förstått det rätt så bemöts de också med en väldigt tydlig "lägg av med det där" attityd från övriga. Jag tycker att Vaken känns tveklöst klara i sin inställning. Nåja, åtminstone vad jag sett.

Sen måste man ha klart för sig att de här från EXPO lika mycket SKAPAR problem som aldrig funnits. De gillar inte vad vi håller på med, de gillar inte ifrågasättandet av 9/11, det gillar inte konspirationer o.s.v. Sanningsrörelsen hotar deras världsbild. Kalla Fakta kunde inte redovisa ett enda fakta på två program men fick fram att allt det här är farligt. Poängen är att de gillar inte sådana här rörelser som ifrågasätter samhället i sig. Och beträffande EXPO så kan jag berätta att de försökte få min och min frus bok Robotfolket att vara antisemitisk. Detta TROTS att boken i svart på vitt och på ett ställe FÖRKASTAR judiska världskonspirationer och i övrigt aldrig ens kommer i närheten av ämnet eller använder ord som kan kopplas till det eller associeras med det. Boken skulle kunna användas som ett verktyg FÖR det judiska folket. Men så här SJUKT är det. De har absolut inga gränser och klistrar ihop precis vad de vill, bara de vill det. Detta måste man förstå.

Det är som du antyder, makten i sig, som är roten till det onda, därför leder ett fokus på antisemitism, sionism o.s.v. ingenstans. De som styr finns på "annan ort" och på "ett annat plan".

Mats

Posted on: 2010/3/28 10:17

Anonym
Ja, det är iofs sant. EXPO reagerar ju så fort man säger ordet jude. Tråkigt med sån programmering. Det påminner om DEP inom datavärlden
Data Execution Prevention... Läskigt skit som på sikt kommer göra så du inte kan köra program som inte signerats av Microsoft för en viss summa.

Jag får köpa din bok någongång...

See User information
Hej

En verkligt menngslös bisak. Kan någon säga vad som sägs i intron på Vakens videos, som t.ex. den om öppet hus. Är det "We must redesign" eller "We must read the signs"?

Mats

Posted on: 2010/3/28 10:59

Anonym
Jag tror de säger "We must redesign" Jag hör iallafall inget "s" på slutet.
Eller så kanske de säger "... the sign"

See User information
Är det inte mest en ordlek runt alla varianterna? We must read the signs, we must redesign osv

Posted on: 2010/3/28 11:41

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper