vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Zeitgeist, så ligger det till

See User information
Oj, dubbelpost! Sorry! :D

Posted on: 2007/10/2 21:13

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

seraphim skrev:
"First of all, the federal income tax is completely Unconstitutional, as it is a direct, unapportioned tax. All direct taxes have to be apportioned to be legal based on the Constitution.

Secondly, the required number of states in order to ratify the amendment to allow the income tax was never met, and this has even been cited in modern court cases."

Unapportioned / apportioned / ratify?

Unapportioned / apportioned = ej fördelningsbar / fördelningsbar
ratify = bekräfta/fastställa

t.ex.
För det första, den federala inkomstskatten är fullständigt grundlagsstridig, eftersom den är en direkt, ej fördelningsbar skatt. Alla direkta skatter måste vara fördelningsbara för att vara grundlagsenliga.

För det andra, det nödvändiga antalet stater för att fastställa förslaget att tillåta inkomstskatt uppfylldes aldrig, och detta har aldrig åberopats i moderna domstolsmål.

Posted on: 2007/10/3 7:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

OnkelFeZZter skrev:
För det andra, det nödvändiga antalet stater för att fastställa förslaget att tillåta inkomstskatt uppfylldes aldrig, och detta har aldrig åberopats i moderna domstolsmål.

hmm......bort med aldrig och dit med även, så blir det typ 100% mer rätt

För det andra, det nödvändiga antalet stater för att fastställa förslaget att tillåta inkomstskatt uppfylldes aldrig, och detta har även åberopats i moderna domstolsmål.

Posted on: 2007/10/3 9:21

See User information
Tack igen Fezzter!

"För det första är den federala inkomstskatten grundlagsstridig eftersom det är en direkt, ej fördelningsbar skatt. Alla direkta skatter måste vara fördelningsbara för att vara grundlagsenliga.

Och det nödvändiga antalet stater för att godkänna förslaget att tillåta inkomstskatten uppfylldes aldrig, vilket även har åberopats i moderna rättsfall."

Posted on: 2007/10/3 10:11

Edited by seraphim on 2007/10/3 10:32:50

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

See User information
Nu har jag kommit en bit in i delen om andra världskriget, som jag blir klar med i morgon, sen Vietnambiten kommer nog gå ganska fort, så de två blir jag nog klar med imorgon, sen ska jag bort på Fredag, kommer hem på söndag, då ska jag försöka köra klart resten!

Peace, och tack igen för all hjälp!

Posted on: 2007/10/3 23:59

See User information
Nu jag blivit klar med delen om andra världskriget och Vietnam, och så översatte jag lite till! Jag närmar mig slutet haha!

Och som sagt, jag fortsätter på söndag när jag kommer hem!

Peace.

Posted on: 2007/10/5 0:30

See User information
Ahhh trevliga nyheter :)

man känner sig som ett barn som
längtar efter present :) haha.

All Respekt seraphim.

Respect

Posted on: 2007/10/5 0:44
förstår ni inte att dom spelar är ett spel, framför eran, tv kväll.

The way some people find fault, you`d think there was a reward.

See User information
Quote:
All Respekt seraphim

Tack tack! Det är fan ganska kul att översätta filmer ändå, bra som språkövning.

En fråga bara, hur översätter man "rules of engagement"? Jag översatte det till anfallsregler, det kanske duger.

Posted on: 2007/10/5 9:26

See User information
Quote:

seraphim skrev:
En fråga bara, hur översätter man "rules of engagement"? Jag översatte det till anfallsregler, det kanske duger.

anfallsregler är nog inte fel i sammanhanget, kan även vara handlingsregler/insatsregler, men anfallsregler kanske passar bäst i det här fallet.

Rules of engagement betyder: de handlingsregler som styr i vilken grad och med vilka medel ett förband får verka i olika situationer.

Posted on: 2007/10/5 10:47

See User information
Okey!! Men handlingsregler funkar kanske bäst ändå?

"In 1985, Vietnam’s Rules of Engagement were declassified. This detailed what American troops were and were not allow to do in the war."

"1985 offentliggjordes de handlingsregler som gällde i Vietnam, och dessa beskrev vad amerikanska trupper fick och inte fick göra i kriget."

Peace!

Posted on: 2007/10/5 11:08

See User information
"1985 offentliggjordes de handlingsregler som gällde i Vietnam, och dessa beskrev vad amerikanska trupper fick och inte fick göra under kriget."

Som det står i slutet på den meningen, det har ju med militärens etiska uppförande vid sammandrabbning/handhavande med fiende att göra..

Posted on: 2007/10/5 11:22
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Enastående! Väntar med förväntan på detta.

Inte alla som är så bra på engelska inkl. jag.

<3

Posted on: 2007/10/6 14:41

See User information
Jag har typ bara 13 minuter kvar att översätta nu! Jag hinner tyvärr inte översätta mer ikväll, men imorgon ska jag göra klar sista biten!

Än en gång ber jag om ursäkt för att det tagit sån tid, men jag kör på så fort jag kan!

Peace allihopa!

Posted on: 2007/10/8 16:54

See User information
Jag är klar!!!! Nu ska jag bara kolla igenom filmen imorgon eller på torsdag och finslipa texten innan jag skickar iväg den!!

Fy fan vad skönt!

Peace!!

Posted on: 2007/10/9 16:13

Anonym
Det ser vi fram emot sera

Anonym
http://www.dagensps.se/article.aspx?articleID=32294&categID=6

På tal om del 3 i Zeitgeist, som jag nu tror alla har sett...

Varför ändra ett vinnande koncept?

Det kommer att hända igen... favorit i repris kan man säga!

See User information
Göttans har du lagt up den någonstans Seraphim ?

Skulle villja ha ett ex så jag kan görra massor med EX :)

Respect

Posted on: 2007/10/14 15:07
förstår ni inte att dom spelar är ett spel, framför eran, tv kväll.

The way some people find fault, you`d think there was a reward.

Anonym
Grymt bra jobbat Seraph! Du ska ha all heder för din ansträgning!

Jag undrar en sak ang filmen... Ca 18:00 in på filmen
Han säger:
"The Sun died on the cross and was dead for 3 days only to be resurected "OR" born again."

Detta sker mellan den 22:a och 25:e desember enligt filmen.

Jesus föddes i desember men dog på långfredagen (påsk)? Bibeln har bara hämtat själva idén från desember med andra ord,och flyttat fram jesus död till påsken?

Ca 16:00 min in i filmen så tar det upp jesufödelse med med "star in the east" (sirius)som faller in med 3 stjärnor i orions bälte "3 kings" eller de tre vise männen - den 24:e desember?

The star in the east (Sirius)? kommer inte Easter = påsk, från stjärnan sirius som faller in med de 3 kungarna den 24: desember?

Lite snurigt det här..! men....

Varför flyttade de fram den 24:e desember till påsk - alltså hela idén av att jesus dör på korset? Eller är det bara jag som snurrar till det och missuppfattar hela grejen?

Anonym
Det finns inga referenser i bibeln om att Jesus skulle ha fötts på juldagen. Däremot så finns det referenser som säger att det är mycket osannolikt att det skulle vara så eftersom när han föddes så var hans föräldrar för att skattskriva sig. Det fanns inga hotellrum utan de fick sova i en tom lada. Om ladan skulle vara tom mitt i vintern så finns det väl ingen anledning till att ha en överhuvudtaget.

Anonym
Sera: Ringde dig, men fick inte tag i dig. Hör av dig.

Jag behöver texten asap. Du har inte lagt den online någonstans än?

Anonym
skit i det... jag hittade texten i min mailbox.

Idag är det infokrigs-arbete i stockholm. Vi sitter i sambandscentralen och försöker göra något konstruktivt med infopaketutskicket, översättningar, uppdatera vaken.se osv.

See User information
Quote:
Grymt bra jobbat Seraph! Du ska ha all heder för din ansträgning!

Tack!

Posted on: 2007/10/22 11:35

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper