vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 5 6 7 »

Re: 6 inlägg per dag

See User information
Quote:

Miri skrev:
Att begränsa och försöka tysta fungerar aldrig och klingar inte i harmoni med vad (åtminstone jag) uppfattat som varande er ideologi här.

Jag kan visserligen förstå att det finns en viss önskan om att forummedlemmarna "ska sköta sig lite extra för att ge ett gott och samlat intryck utåt" nu då det riktas så mycket publicitet mot Vaken.se. Men ett begränsat antal inlägg gör förmodligen inte någon skillnad för vad som publiceras i dessa fem inlägg. Det handlar om vad man har behov av att uttrycka, och det kan vara ganska skiftande.

Ett tips är att ha klarare regler, t.ex att inlägg vars enda syfte är att skapa bråk (trolling/flaming) inte är tillåtna och att verkan följer direkt på orsak. Samt att enbart ett konto per individ är tillåtet.

Administratörer och moderatörer har både full rätt OCH skyldighet att redigera och radera inlägg, låsa trådar där diskussioner hamnat utanför ramarna eller uppåt väggarna och banna användare som inte följer reglerna. Tufft jobb, men ofrånkomligt då man driver ett forum.

Man ska inte heller glömma att ett forum är lite som ett "minisamhälle" där riktpelarna är de vindar som blåser just där. Alla har vi något att lära av varandra.

Jag håller med!

Och den Achilles Hell för de som vill fortsätta och störa är att registrera sig som FLERA användare ändå, 10 konto = 60 inlägg... inte svårt det...

Posted on: 2009/12/8 17:22
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Är det en "pik" som innebär att det var ett onödigt inlägg ?

Tråden ligger i "övrigt" som det står om såhär "Här kan man skriva precis vad man vill. Om det blir mycket av ett visst ämne så skapar vi ett nytt forum för det"

Det var en humor-tråd och jag gav mitt bidrag inget konstigt.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

void skrev:
Var är censur:en? Jag förstår personligen inte påståenden om hur färre inlägg per dag är censur. Den som postat 1 inlägg med gnäll har ju 5 inlägg kvar att skriva något värdefullt på. Ta chansen.

Jag anser det personligen viktigare att man sprider information utåt, istället för att man använder detta forum som något form av vardagsrum/chatt/MSN.

Varför är det så få som vill sprida kunskap utåt, men gärna har mängder med åsikter och kritik mot andra som redan är medvetna om vad som händer i världen.

Ska vi starta en poll för att se om användarna vill ha det som tidigare eller med begränsat antal inlägg per dag?

Tänk om alla som gillar att hänga på internetforum hade engagerat sig lika mycket utåt som dom gör i att häcka framför datorn.

Mycket verkstad och mindre snack är väl eftersträvansvärt...

SVAR ETT:

Detta är DIKTATORISKT. Kolla på ditt språk här Matthias! : )

"Jag anser det personligen viktigare"..... Du gör det, ok, jag med, MEN du då väljer att ÄNDRA andras möjligheter genom begränsningar, istället för att fixa en chat.

det skulle jag aldrig göra.

ICKE och Prisonplanet forum och alla andra relaterade forum jag har sett funkar bra och är LEVANDE.

NU startar du iden om en poll, visst, EFTERÅT!

SVAR TVÅ:
Det skulle NI har gjort innan, med respekt och ödmjukhet.

Hur då tänker du att en begränsat anta inlägg på ett forum skall motivera människor att AGERA utåt som jag också vill?

Du kan inte det, och hellre bevisa mig hur du har åtminstone genomtänkte iden eller forskat kring detta antar jag.

Jag tycker att en roligt trevligt miljö där vi dela med våran medmänniskor med glädje, lite mat / te kaffe är mycket mer lockande.

Tänk:

Kreativitet, ÖPPENHET, kärlek och GLÄDJE som motivation. INTE BEGRÄNSNINGAR.

Jag vet att du har inte mycket tid, men, forumet TYDLIGEN har ett behov av chat.

Det har visat sig. Ta ditt ANSVAR och skapa det.
Gör en poll om detta. INNAN ; )

Att den lilla vaken forum har en liten välmenande clique som bestämmer över allt är tydligt, och det är synd.

Det behöver inte vara så och ett fåtal håller det med liv.

micro har sagt att VAKEN är oss alla, men i praktik är det inte så, fattar inte hur han menar med detta. Han är intelligent och VET allt detta kring härskare tekniken osv... då är frågan varför.

Samtidigt får jag kritik att jag hjälper inte HONOM.

Är jag här för det? Knappaste.

Nykel ordet är samarbeta enligt mig. Med ansvar. Kommunikation.

Jag vet att, för flera år sen att det var den enda praktiska åtgärd att ta, men att denna är kvar är onödigt och skapa misstro, skvaller och sekundära problem.

Vi förstår varför människor kommer med kritik mot vaken när människor här KLAGAR och upplyser om hur en elite styra världen, hur den manifestera sig i våran dagligen nu, på jobbet, familjer, banken, skolor....sen kommer vaken (lösningen!!!) att göra samma sak.

Detta är åtminstone klantigt och kortsiktigt.

Tips:

EVOLVE with flexibility or go the way of the dinosaurs.....

......the choice is ours.

Nu vet ni väl VARFÖR eliten gör som de gör. Ni kan förlåta de nu eftersom ni manifestera detsamma här på en mindre skala.

De flesta bilderberg, CFR och roundtable medlemmar samt de i Copenhagen nu gör det för att de TROR att de gör det RÄTTA.

xoops forum chat module:

http://www.google.com/search?hl=en&sa ... chat+module&aq=f&oq=&aqi=

Posted on: 2009/12/8 17:45
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Quote:

micro skrev:
Glöm inte att detta inte är min idé. Jag kodade rutinen, men det är efter flera diskussioner med void och andra om problemen i forumet.

Vaken består av 5 nyckelpersoner som alla har vetorätt och kan avbryta detta när de önskar.

Frid

Jag förstår att de är inte din ide, beslutat då var från vem då?
de 5 nyckelpersoner?

Och vem isf är ni? ;)

Posted on: 2009/12/8 17:59
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Jag såg ingen som helst humor i det inlägget....

Självklart inget otalt med dig men vem bestämmer? Vart går gränsen "Vad är bra, vad är dåligt, vad är gott"

Observera att mina inlägg inte är till för att förstöra utan mera i utbildningssyfte hur en situation kan uppstå.

Jag tar med med det här som en lärdom om hur man inte ska göra.

Det är viktigt att allas tankar ideér tas tillvara, utav det skapas ett starkt kollektiv som kan föra oss framåt...

Egentligen så struntar jag i om det är 1 eller 2 inlägg per år, syftet är ju att skapa ett intresse så att man kan påverka. Och om inte vanliga medborgare känner sig hemma blir det svårare...

Quote:

maskrosen skrev:
Quote:

Är det en "pik" som innebär att det var ett onödigt inlägg ?

Tråden ligger i "övrigt" som det står om såhär "Här kan man skriva precis vad man vill. Om det blir mycket av ett visst ämne så skapar vi ett nytt forum för det"

Det var en humor-tråd och jag gav mitt bidrag inget konstigt.

Posted on: 2009/12/8 18:02

See User information
Quote:

computerror skrev:
Jag som exempel gillar den avslappnade diskussionen på vaken och tycker en diskussion har en mer naturlig gång på vaken.se än på andra forum.

Ok, men när någon vill hitta information i ett tråd, säg om 911, någon fakta om building 7 och då måste gräva och läsa mellan allt argument, flaming och trams, hittar inte de informationen.

Detta är ett praktiskt problem, huvudsakligen är det information jag är ute efter, och det funkar bäst med diskussioner med relevans till tråd skaparens post.

Posted on: 2009/12/8 18:03
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Nej, C0mputerr0r, nu är jag uppe i sex.

Fem personer styr Vaken? Hallå...

En liten klick styr över det stora flertalet. Jo visst. Jag trodde det var så som du med flera här på Vaken ville ha det? Det är så samhället ser ut idag...
Varför? Folk ber om det. De har gjort det i alla tider.
Många bryter sig dock ur det där idag. Men för att det ska funka optimalt behövs nya former för styrning och interaktion. Funkar ibland illa tyvärr eftersom det alltid finns de som till varje pris biter sig fast vid de gamla invanda sätten.

Ett tips i all välmening... som vi säger här på svenska framsidan: Släpp TVn!
Blir det inte jobbigt att gå och bära på så mycket? Passar det inte så är det väl bara att starta något eget? Micro och Void hjälper dig gärna med råd och tips om vad för verktyg som behövs, de har gjort det förr...

Ja, du behöver inte svara, tänk på antalet... Det finns chattar på andra platser att mötas på om så är... internet är stort, mycket stort...

Posted on: 2009/12/8 18:30

See User information
Bra förslag. Just nu liknar det mest en hönsgård ;)
Vi är väl alla vuxna och kan förstå och respektera varandras åsikter, även om man inte alltid delar dessa. Vi är ju alla på samma sida, varför då hålla på och tjafsa hit och dit om småsaker. Rikta energin positivt framåt och inte mot varandra. Det är eliten vi vill påverka, inte varandra väl?

"Tror Vaken behöver en chatt... Så evighetssnacket kan fortsätta och aldrig göra nåt IRL."
- Håller med.

Posted on: 2009/12/8 18:49

See User information
Strawmen!

Posted on: 2009/12/8 19:00
"Truth is a pathless land"

Anonym
Postar det igen!

computerror och alla andra kåsörer !

Vilken tid jag än går in på denna sida så är de senaste inläggen skrivna av dig eller någon annan "skriftställare"

Jag tror inte de som sätter upp affisher med "vaken.se" gör det pga av att de vill att folk ska gå in på denna sida och se vad du har att säga om allt och inget.

Jag tycker förslaget är en motsats till censur då det kommer öka innehållet och slutsatserna i de senaste trådarna.
Om vi skulle göra ett tankeexpriment!
och låtsas att vi alla nu skulle gå in på sourze.se eller aftonbladet.se och såg att alla insändarna var skrivna av Andreas Wiberg eller av Lotta Ewaldsson.

Hur hade vi då reagerat ?

Antagligen som att sourze endast tog in artiklar av andreas eller att de hade ett väldigt gott avtal sinsemellan. Förviso fanns även andra artiklar men de fick man leta efter i arkivet då de flesta andra som skrev inte bodde framför datorn utan hade jobb att gå till eller familjer att ta hand om, så deras inlägg försvann ofta ut i periferin.

Så frågan är då ?

Hur hade nät-tidningen sourze varit som mest demokratisk och attraktiv?

Om den varje dag tog in 50 insändare av Lotta (som alltid var på första sidan då hon hela tiden publicerade en ny när någon skrev en insändare)

Eller om det enbart var olika skribenters namn på startsidan när man logga in på sourze.se ?

Givetvis är det mer demokratiskt om man ser olika skribenters namn på de senast skrivna artiklarna!

Sedan konspirationsteorin om att "micro" och moderatorerna skulle genomföra en komplott och endast vilja tillåta sina egna åsikter på forumet ?

Till er vill jag säga!
Hur många inlägg gör dom själva om dagen (som inte har med sidans modering att göra) ta och jämför det med era egna inlägg.
Och dra sedan inte en alldeles för korkad slutsats (vilket jag förväntar mig ändå)

Det är snarare så att ni med era masspostningar skapar en indirekt "censur" då ni sätter agendan på vad som skall diskuteras och hur !

"den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket" stämmer inte utan det borde göras om till "Den som gapar mycket gör sig ofta hörd"

Och vissa här inne hörs lite väl mycket!

See User information
Jag tycker vi kan ha mer än 6 inlägg per man i den här tråden....

Posted on: 2009/12/8 19:42

See User information
Quote:

Bill DeBerg skrev:
Och den Achilles Hell för de som vill fortsätta och störa är att registrera sig som FLERA användare ändå, 10 konto = 60 inlägg... inte svårt det...

Har ni tillgång till registrerade medlemmars ip-adress
(funkar om man har simple machines forum) kan ni kolla user t.ex. här: http://www.ip-adress.com/ip_tracer/ ..och enkelt deleta ett konto om det visar sig att personen i fråga har fler alias.

Posted on: 2009/12/8 20:35

See User information
Quote:

Miri skrev:
Quote:

Bill DeBerg skrev:

Har ni tillgång till registrerade medlemmars ip-adress
(funkar om man har simple machines forum) kan ni kolla user t.ex. här: http://www.ip-adress.com/ip_tracer/ ..och enkelt deleta ett konto om det visar sig att personen i fråga har fler alias.

Novax (shermyl) har ip hiding, det går inte tydligen att ta bort....

Men det hela bli någon form av POLICING och polis vill man inte hellre vara. Det handlar om att bytta ider och information.

Med rätt miljö då kommer bra frukt ;)

Posted on: 2009/12/8 21:10
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Quote:

Bill DeBerg skrev:
Men det hela bli någon form av POLICING och polis vill man inte hellre vara.
Med rätt miljö då kommer bra frukt ;)

Sant. Frågan man då kanske ska koncentrera sig på är hur man skapar rätt miljö för bra frukt? Personligen tror jag inte på begränsningar av det slaget som föreslagits. Visst får man se om sitt hus och visst kanske det blir lugnt p.g.a. restriktionerna - men klimatet blir nog lite torftigt om man som medlem inte "har råd" att skriva. Eller värre; för att man blir rädd för att betraktas som ovärdig medlem om man svarar spontant med nån klurig lustighet. (med fem inlägg ska man ju verkligen tänka efter vad det är man vill ha sagt = sluta uttrycka sig i onödan)

Jag är inte gammal här och kan inte historiken - och kanske det är så att en desperat åtgärd av det slaget behövs. Men i mina ögon är det alltid bättre att ha ett levande forum även om man måste moderera hårt stundom - än att ha ett med stängsel och murar för fasadens skull.

Posted on: 2009/12/9 8:58

See User information
Void, var är censuren? Jo i tanken att begränsa användares rätt att uttrycka sig på forumet givetvis om du missat debattens kärna, men man är väl alltid blind för sina egna maktstrukturer.
Är inte Vaken micros vardagsrum kanske? :D Snälla.

Jag skriver bara värdefulla saker i mina ögon, varför ska du och andra admins ha rätten att säga vad som inte är värdefullt från er ståndpunkt?
Frågan bottnar i samma grund som varför den officiella 9/11-förklaringen inte får kritiseras; "Kredibilitet."

Sen har du, Void, inte någon som helst aning om vad folk gör förutom att sitta och skriva här ibland bara för att de inte bräker tillsammans med er varje månad ute på stan.

Miri, vad ska admins ha för riktlinjer när det gäller att definiera flaming och trollande?
Vi kan ju ta Novax som exempel igen, han snackar i från sitt eget håll säkert bara om sånt han tycker är relevant, men hur många tror inte att han bara trollar ibland för att göra andra users sura?
Definitionen kan likställas med den som ställs på terrorister, väldigt löst med andra ord.

Vaken har blivit, eller kanske alltid varit ett forum/sekt för inbördes beundran och jag är troligen inte med i det coola gänget.
Nu när populariteten ökat har det coola gänget bara blivit mer selektiva.

Posted on: 2009/12/9 14:11
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

Anonym
Quote:

Xtas skrev:
Void, var är censuren? Jo i tanken att begränsa användares rätt att uttrycka sig på forumet givetvis om du missat debattens kärna, men man är väl alltid blind för sina egna maktstrukturer.
Är inte Vaken micros vardagsrum kanske? :D Snälla.
.

Med samma logik antar jag att du tycker att en programledare som ska hålla i en tv-debatt tillåter att en personen tar sig själv rätten att prata högst och längst (och på så sätt får mest tid) agerar rättvits gentemot de andra debattörerna ?

Eller är det som mest rättvist att alla i en TV-debatt får lika mycket tid och man då ska agera lite som en dommare och sätta upp regler ?

MAO!
Varför ska vissa människor här inne få större rätt att utrycka sig än andra om de själva tar sig rätten att möblera och inreda "hej vilt" i "micros vardagsrum".

Anonym
Quote:

maskrosen skrev:
MAO!
Varför ska vissa människor här inne få större rätt att utrycka sig än andra om de själva tar sig rätten att möblera och inreda "hej vilt" i "micros vardagsrum".
Det handlar väl mest om att andra personer tar sig tid. Är du maggot förresten? Du låter som han med den löjliga liknelsen.
Jag trodde Micro upplåtit sitt forum till den svenska sanningsrörelsen och inte att det var ett privat forum för Micro själv.
Alla forum har folk som postar mer och de som postar mindre, men lågpostare som klagar på högpostare är ju bara löjligt.
Med obegränsade inlägg per dag har ju alla rätt att posta hur mycket de vill på precis samma sätt som vid begränsade inlägg.
Men jag trodde vaken var emot begränsningar och liknande.
Det leder bara till mindre information. Jag vet flera vettiga användare som tänker lämna vakens forum pga detta

Edited by computerror on 2009/12/9 17:19:39

Anonym
Quote:

computerror skrev:
Quote:

maskrosen skrev:
MAO!
Det handlar väl mest om att andra personer tar sig tid. Är du maggot förresten? Du låter som han med den löjliga liknelsen.
Jag trodde Micro upplåtit sitt forum till den svenska sanningsrörelsen och inte att det var ett privat forum för Micro själv.
Alla forum har folk som postar mer och de som postar mindre, men lågpostare som klagar på högpostare är ju bara löjligt.
per dag har ju alla rätt att posta hur Med obegränsade inlägg mycket de vill på precis samma sätt som vid begränsade inlägg.
Men jag trodde vaken var emot begränsningar och liknande.
Det leder bara till mindre information. Jag vet flera vettiga användare som tänker lämna vakens forum pga detta

Jag är inte maggot och jag låter inte som han heller.

Vaken.se har inte så många aktiva skribenter som masspostar så det går inte att jämföra andra forum.

Ang "obegränsade inlägg" har alla inte samma möjlighet för att alla har inte samma tid, frågan är varför det är så viktigt för DIG att få skriva mer än sex inlägg om dagen ?

Om nu folk har så HIMLA mycket information så får de väl helt enkelt spara på sig under dagen och göra en tråd med "dagens nyheter" och sammanfatta det.
(Eller så får de väl ta det bästa)

Du som är så "mån" om att sprida information varför deltar du aldrig den 11 varje månad med vaken.se utan sitter här och snackar ?

Om folk lämnar vaken.se pga av detta så glädjer det mig

Men nu lämnar jag denna tråden helt då jag fört fram min åsikt

Anonym
Quote:

maskrosen skrev:
Ang "obegränsade inlägg" har alla inte samma möjlighet för att alla har inte samma tid, frågan är varför det är så viktigt för DIG att få skriva mer än sex inlägg om dagen ?
Så för att göra forumet bättre begränsar man forumet att anpassa sig mer för de som är begränsade?

Quote:

maskrosen skrev:
Du som är så "mån" om att sprida information varför deltar du aldrig den 11 varje månad med vaken.se utan sitter här och snackar ?
Finns betydligt mer man kan göra än att delta på vakens små manifestationer. Dessutom har jag barn att ta hand om.

Quote:

maskrosen skrev:
Om folk lämnar vaken.se pga av detta så glädjer det mig
Du vill alltså ha ett forum med lågt antal medlemmar?

Vaken borde sluta koppla forumet till aktivismen hela tiden, eftersom forumet behandlar betydligt fler ämnen än aktivismen

See User information
Maskrosen, din liknelse är helt off.
En bättre liknelse vore att man fördelade tiden att tala i en debatt på tv helt jämnt, att man gick i ordning från höger till vänster rad efter rad, det vore som att alla fick precis lika mycket att säga och vore en god liknelse till er begränsning.

Men vet du vad? Alla skulle inte ha något att säga, vissa skulle bara passa sin tur och låta nästa talare tala.
Därför att det är inte helt jämlikt fördelat, viss tycker sig ha mer att säga, andra mindre.
Men för all del, har ju sagt att ni får censurera, bara att ert rykte och popularitet kommer dala i och med att det får er att mer och mer likna en sekt.

Om ni inför 6 inlägg per dag, kommer admins och moderatörer vara påverkade av det med?

Posted on: 2009/12/9 17:44
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

Anonym
Quote:

computerror skrev:

1

Så för att göra forumet bättre begränsar man forumet att anpassa sig mer för de som är begränsade?

2

Finns betydligt mer man kan göra än att delta på vakens små manifestationer. Dessutom har jag barn att ta hand om.

3 Du vill alltså ha ett forum med lågt antal medlemmar?

4 Vaken borde sluta koppla forumet till aktivismen hela tiden, eftersom forumet behandlar betydligt fler ämnen än aktivismen

Får väl bara kommentera detta oxå då

1 Jag vet inte om det är så oerhört begränsnde att man får skriva sex inlägg per dag.. Det är ju ett var fjärde timme och har man så svårt att att slita sig från forumet att man inte kan vara utan det var fjärde timme borde man kanske börja fundera över sitt liv

2 Då vill jag ge dig ett tips, ge lika mycket tid åt dina barn som detta forumet och då lär bli "årets pappa" för här lär du bli "årets skribent"

3 Nej men jag tror inte det är så många som du påstår, tycker forumet mest består av dig förövrigt

4 Ja du verkar ju själv tro att du fyller en viktig funktion på denna sida och är "jag tar hand om forumet så delar ni ut information om sidan"

Till Xtas

"Maskrosen, din liknelse är helt off.
En bättre liknelse vore att man fördelade tiden att tala i en debatt på tv helt jämnt, att man gick i ordning från höger till vänster rad efter rad, det vore som att alla fick precis lika mycket att säga och vore en god liknelse till er begränsning.

Men vet du vad? Alla skulle inte ha något att säga, vissa skulle bara passa sin tur och låta nästa talare tala."

Jag vet inte om du någonsin sätt på en debatt men det brukar inte vara flera hundra som debatterar så det blir inte att "gå från vänster till höger"

Och jag har väldigt svårt att tänka mig att någon ditrest debattör inte skulle vilja debattera.
Har det ens hänt ?

Nu var det sista inlägget!
Tack så mycket för mig

See User information
Quote:

Joshua skrev:
"Tänk om alla som gillar att hänga på internetforum hade engagerat sig lika mycket utåt som dom gör i att häcka framför datorn.

Mycket verkstad och mindre snack är väl eftersträvansvärt..."

Som vanligt sätter sig "ledningen" sig på sina höga hästar och dunkar sig på bröstet och vill framhäva hur mycket dom gör för samhället.

Herr Void vad vet du om vad människor på det här forumet gör där ute? Du har ingen som helst koll på det, bara din syn på vakens användare får dig att komma fram till din övertygelse.

Void förstår du inte att det är viktigt att kunna föra debatt kring ämnena här. Förstår du inte att det är av värde att det blir diskussioner. Utan den så kommer inte hela sanningen fram.

Men är det sanningen du vill ha fram? Klarar inte information kritiskgranskning och tillåts försvaras som ärligheten kräver, är den ingenting värd och forumet blir värdelöst.

Vakna till verkligheten och sluta tro att du gör så mycket, bara den tanken betyder att du borde göra mer, när du har tid med så mycket självberöm. Du är inte bättre än andra, och du vet inte vad andra gör av sina liv.

Du borde avgå, du klarar inte av din roll. Du inkräktar på det fria ordet, det är din gåva till vaken.

Jag tycker att vi fokusera på vad vi kan göra, så bäst vi kan.

Void har gjort en hel del, mer än de flesta och framförallt dig antar jag.

Det här handlar om MÖJLIGHETERNA att välja.

Förslaget gör begränsningar till hur mycket inlägg vi kan göra och DÅ är det något annat enligt många.

Tror inte ett dugg att void har något komplex, han gör det bästa han kan, fast tydligt kritik med lösningar ska han få höra.

En poll INNAN ändringar skulle ha gett ett bättre bild på hur vi tänka, och sen kunde vi har haft diskussion i forumet också.

Åtminstone ett par veckor. Kanske en månad.

Då är chansen stort att flera kommer med bra LÖSNINGAR till ett problem, istället för snabba begränsningar.

Limitations are a hinder to freedom, responsibility keeps freedom in line with respect to others involved.

Posted on: 2009/12/9 18:16
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
"...borde man kanske börja fundera över sitt liv"

Maskrosen vad har du för rätt att tala om för andra vad dom ska göra av sina liv, eller vad som är rätt att göra med sin tid? Vill du begränsa forumet för att du har problem med att folk spenderar mycket tid här? Har du någon som helst rätt att lägga dig i det?

Ett annat vanligt argument är att du verkar vara avundsjuk för att vissa namn syns mer än andra. Vad ger det dig för problem?

Dina motiv verkar hela tiden leda tillbaka till självhävdelse. Låt dina medmänniskor själv bestämma vad dom tycker är viktigt här i livet.

Hur många människor tror du att du hjälper när du delar ut några flygblad. Tror du att värdet av det ens närmar sig det att ta hand om sina barn? En människa kan hjälpa eller stjälpa världen. Det bästa sättet att hjälpa världen är att ta hand om barnen. (Vilket borde vara hela motivet i kampen för en bättre värld)

Det finns också en mångfald här i världen, vissa är sända för att skydda och ta hand om ett barn, eller 100 barn eller ett helt folk. Då ett barns värde är oändligt gör det ingen skillnad ifall det handlar om en eller 1000. Resultatet blir lika oändligt viktigt.

Sedan finns det en tid för allt, nu står du och delar ut flygblad och sätter dig över människors liv, imorgon kanske du gör något helt annat.

Lorax "Void har gjort en hel del, mer än de flesta och framförallt dig antar jag" Varför antar du det?

Posted on: 2009/12/9 18:26

Edited by Joshua on 2009/12/9 18:43:33
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce

See User information
Quote:

Xtas skrev:Miri, vad ska admins ha för riktlinjer när det gäller att definiera flaming och trollande?

Samma som andra forum har. Sin egen bedömningsförmåga. Balansgången är inte alltid självklar, och det är varken svårare eller lättare än att i möjligaste mån kräva av folk i en sluten krets att de agerar i enlighet med etik och moral.

Quote:
Vi kan ju ta Novax som exempel igen, han snackar i från sitt eget håll säkert bara om sånt han tycker är relevant, men hur många tror inte att han bara trollar ibland för att göra andra users sura?
Definitionen kan likställas med den som ställs på terrorister, väldigt löst med andra ord.

Alla har rätt att tycka att det de säger är relevant, och ingen har egentligen vetorätt att dissa någon annan eftersom ingen har kommit direkt längre än nån annan evolutionistiskt krasst sett.. Men ..som sagt.. i ett slutet rum som ett forum är, där det finns roller så som moderator och administratör så åligger det dessa att göra de bedömningar som behövs för att upprätthålla en viss ordning. Crewen är inga övermänniskor och agerar förhoppningsvis inte på det viset heller.

Posted on: 2009/12/9 19:29

« 1 2 (3) 4 5 6 7 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper