Vakencorner
|
Anonym
|
Re: The Truth About 9/11 Conspiracy Theories
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
..................
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Jag orkar inte ge referenser just nu, jag kanske gör det senare. De saker jag nämnde var bara sånt jag kommer ihåg. Det finns säkert flera brister i rapporten. Sen tycker jag att du själv borde ha läst rapporterna eftersom du har så starka åsikter i denna fråga. Att du inte har gjort detta gör ju att du tappar din trovärdighet och din åsikt ser ut att vara politisk istället för vetenskaplig.
Eftersom den officella teorin inte kan ha skapat det händelseförlopp som hände vill jag ha en förklaring på hur det egentligen ligger till. Med tanke på att man bryter mot fysikens lagar på flera ställen så innebär det att något annat orsakade byggnadernas kollaps. Den faktorn är mer avgörande än de som finns i rapporterna idag. Sen angående datorsimuleringen är det praxis i branchen att NIST visar sina simuleringar för branschorganisationerna så de kan motverka eventuella felbyggen i framtiden. Att man inte gör det i detta enskilda fall visar ju på att man försöker dölja något. Hela branschen har ju blivit väldigt upprörda för att NIST vägrat visa simuleringen. Självklart är det omöjligt att återskapa händelseförloppet exakt men det är trots allt en simulering. Den är inte meningen att återskapa allt exakt. Vad simuleringen dock visade är att det inte gick att fälla byggnaderna genom brand. När man istället ändrade variablerna så de skiljde sig från vitnessrapporter, film/fotomaterial och byggnadens konstruktion men fortfarande höll sig inom fysikens lagar så lyckades man med att få modellen att kollapsa. Att man använde just felaktiga variabler för att riva byggnaderna är troligtvis anledningen till att man vägrar publicera simuleringen. Vart menar du att det finns detaljerade simuleringar och experiment som förklarar händelseförloppet? Om så är fallet varför klagar då branschorganisationerna på NIST? Hur har du kommit fram till att thermite exploderar. Thermite brinner, det exploderar inte. Några demonstrationsfilmer: http://video.google.com/videoplay?doc ... 800102&q=thermite&pl=true http://www.scehardt.com/videos/thermite.wmv http://www.guzer.com/videos/thermite_car.php Man kan även blanda in svavel för att få en ännu snabbare reaktion, då kallas ämnet thermate och det används främst av militären. Och just svavel hittades i stora mängder på de slaggklumpar som återfanns under byggnaderna vilket kan vara ett tecken på att thermate användes. Även denna film togs precis innan kollapsen: http://video.google.com/videoplay?doc ... 863&q=cameraplanet+9%2F11 Det är självklart svårt att dra några större slutsatser av filmen men vi kan utesluta att det är aluminium (som har en lägre smälttemperatur) eftersom aluminium är vitt när det brinner. Eftersom det är gult verkar det vara just stål. Vad skapade isf en såpass hög temperatur? Reaktionen ser ju precis ut som en thermite-reaktion. Sen anser jag att även RDX eller liknande sprängladdningar använts. Kapande sprängladdningar i någon form är ett troligtvis ett måste för att kunna riva alla/vissa bärande pelare i samma ögonblick. Thermite kan orsaka större skada men är en relativt långsam reaktion. Men det är absolut inga större sprängladdningar som krävs sen har militären utvecklat relativt tysta laddningar eftersom det är mycket fördelaktigt att inte låta fienden höra dem i ett ev. krig. Sen tycker jag du lägger fram ett väldigt dåligt argument på slutet. Jag anser självklart att oavsett vilken metod man använt så ligger flera veckor bakom rivningen av byggnaderna. I den stora helheten handlar det troligtvis om flera års planering. Som svar på "Skulle onekligen spara tid och kostnader om man kunde börja köra med din snabbmetod istället." så vill jag bara säga: Varför inte bara tända eld på byggnader eftersom det onekligen är enklare än att använda någon av de teorier som jag stödjer? Varför anlitar man ens demoleringsexperter som planerar i veckor om det räcker med att elda lite för att fälla stålbyggnader på 1-2 timmar?
Posted on: 2006/4/23 0:48
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Man använde troligtvis en kombination av thermite och kapande laddningar. Om du hade läst hela mitt inlägg så hade du också sett att jag skrev så.
Posted on: 2006/4/23 18:59
|
|||
|
I am a child of the Enlightenment
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Med tanke på att man bryter mot fysikens lagar på flera ställen så innebär det att något annat orsakade byggnadernas kollaps.
Ja, och även det faktum att smält glödhett stål (vars temperatur övergick maxtemperaturen flygplansbränsle kan nå) hittades i källarvåningarna flera veckor efteråt bevisar att det var något annat än flygplansbränsle som raserade tornen.
Posted on: 2006/4/23 19:16
|
|||
|
"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag har inte läst allt, jag har skummat igenom materialet. Vissa bitar har jag läst igenom mer ingående. Det är trots allt tusentals sidor att läsa igenom. Och det är omöjligt att komma ihåg alla detaljer i huvudet. Sen är det ni som påstår att rapporterna är felaktiga som har bevisbördan att bevisa att så är fallet. Om det är nåt som inte har trovärdighet så är det alla nissar som säger att den officiella förklaringen är så uppenbart felaktig, utan att överhuvudtaget läst de officiella rapporterna. Quote: Eftersom den officella teorin inte kan ha skapat det händelseförlopp som hände vill jag ha en förklaring på hur det egentligen ligger till. Detta verkar vara kärnan i ditt resonemang men jag har inte sett några bevis till det du påstår ännu. Quote: Sen angående datorsimuleringen är det praxis i branchen att NIST visar sina simuleringar för branschorganisationerna så de kan motverka eventuella felbyggen i framtiden. Att man inte gör det i detta enskilda fall visar ju på att man försöker dölja något. Hela branschen har ju blivit väldigt upprörda för att NIST vägrat visa simuleringen. Skulle vilja be att du ger referenser till detta. Quote: Självklart är det omöjligt att återskapa händelseförloppet exakt men det är trots allt en simulering. Den är inte meningen att återskapa allt exakt. Vad simuleringen dock visade är att det inte gick att fälla byggnaderna genom brand. Som sagt, referenser och bevis tack! Quote: Vart menar du att det finns detaljerade simuleringar och experiment som förklarar händelseförloppet? Om så är fallet varför klagar då branschorganisationerna på NIST? Titta i NIST NCSTAR1-6. I avsnitt E.2 METHODOLOGY AND ANALYSIS RESULTS, sid xxxviii, redovisas ett schema över de analyser man gjort. "Aircraft Impact Damage Analysis", "Baseline Performance Analysis", "Fire Dynamics Analysis", "Thermal Analysis", "Structural Response and Failure Analysis", m.m. som man sedan använder för att dra slutsatser om kollapsförloppet. Analysen av resultatet från simuleringarna och vilka händelser som orsakade kollapsen finns på sidan lxii och framåt. Man har också redovisat resultat från "Fire Resistance Tests" i Chapter 3. Quote: Hur har du kommit fram till att thermite exploderar. Thermite brinner, det exploderar inte. Ok, men om man även använde sprängladdningar, borde inte dessa har hörts av någon då? Sen är det inget lätt projekt att avsiktligen riva en byggnad med bränder och strukturella skador, och man kan inte vara säker på att lyckas. Man använder inte en sådan metod för att den inte är särskilt praktisk eller tillförlitlig. Däremot en konspiration som medvetet vill demolera en byggnad måste vara säker på att den verkligen rasar, så att inte bevisen från det misslyckade försöket finns kvar efteråt och avslöjar demoleringsförsöket. Och konspirationen kunde knappast ha vetat i förväg att WTC 7 skulle drabbas av omfattande skador och bränder och på detta vis hjälpa till med demoleringen. Och det faktum att brandkåren drog sig ur byggnaden för att man ansåg att kollapsrisken var alltför överhängande, tyder inte det på att det var rimligt att byggnaden kunde rasa av de omfattande skador och bränder som fanns? Jag tackar dock för att du till skillnad från de flesta andra på detta forum har förmåga att föra en vettig diskussion, och inte bara spottar ur beskyllningar om att man är CIA:s vakthund etc. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Vilka källor har du till detta? Några problem med dina påståenden förutom att källorna till detta är ganska tveksamma, är bl.a: Det var mycket mer än flygbränsle som brann. Är du säker på att stålet var smält och inte bara glödgat? Du menar implicit att det måste ha varit något väldigt varmt som orsakade kollapsen. Men borde inte värmen från det som orsakade tornens kollaps ha svalnat av efter ett par veckor? Dvs om det fanns glödhett stål flera veckor efteråt så beror inte det på hur varmt det var när byggnaderna kollapsade, utan hur varmt det blev i det som fortsatte att brinna i rasmassorna i veckor efter kollapsen. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Vilka källor har du till detta? Vad sägs om en vanlig fysiklektion på högstadiet/gymnasiet? Jag har redan förklarat flera av dessa saker i ett tidigare inlägg till dig. Falltid, Masscentrum, symetrisk kollaps, temperaturer. Källa hittar du i valfri fysikbok. Quote: Några problem med dina påståenden förutom att källorna till detta är ganska tveksamma, är bl.a: Stål som smält för att sedan stelnat: http://www.physics.byu.edu/research/energy/htm7_files/image002.jpg Stål: http://www.physics.byu.edu/research/energy/hotSlag.jpg http://plaguepuppy.net/public_html/vi ... ound_zero_low_quality.wmv En vanlig brand hade inte kunna skapa detta. Den hade på sin höjd kunna gjort stålet glödhet. Att stålet smälte och att det fortfarande var glödhett 6 veckor senare är bevis för något mer än bara eld. Just thermite/thermate är en stark kandidat eftersom en sådan reaktion inte går att stoppa när den väl sätter igång. Att en vanlig brand skulle ligga och hetta upp stålet i 6 veckor är dessutom omöjlig eftersom kravet för att en vanlig brand ska kunna skapa höga temperaturer är god tillgång på syre. Något som knappast fanns under resterna av byggnaderna.
Posted on: 2006/4/23 20:16
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Sorry, jag hittar inget i dina inlägg där du förklarar var i NIST:s utredning resonemangen bryter mot fysikens lagar. Du får nog ge tydligare exempel. Ta gärna ett i taget så blir det inte så rörigt. Eller länka till ditt inlägg där du förklarar de brutna fysiklagarna. Smälta stålet kan vi ta i den andra tråden som behandlar det kanske? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det här tråden heter väll " The Truth About 9/11 Conspiracy Theories "?? Varför vill du dela upp all fakta i spridda skurar när man så enkelt kan se vad som är sant i ett stort helhetskonsept?
Posted on: 2006/4/23 20:36
|
|||
|
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust
Youngevity Associate http://ygy-90-for-life.webnode.se/ http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Smälta stålet kan vi ta i den andra tråden som behandlar det kanske?
Varför då? Du fick ju ett bra svar av think tank.
Posted on: 2006/4/23 20:54
|
|||
|
"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
För att det blir mindre rörigt. Lättare om man tar en sak var för sig, och inte diskuterar samma sak på två olika ställen samtidigt. Eller så kan man väl kasta din tråd om det inte var meningen att man skulle diskutera där. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag vet inte riktigt vilka det är som "eskalerar" här - med allt grävande i saker och ting - men jag ser likheter i Frimurarlarv här - - ni vet det där med - hur Judiska Rabbiner rotar och gräver i vilka jävla frågor som hellst - bara för att det skall göras - i vad "syfte" kan man tänka, hö, hö... naturligtyvis bara för att göra de "medverkande" sega i skallen, hö, hö... Inget annat...
Dra er undan i tid - grabbar, om ni vill behålla medvetandet intakt- Att se Guds ansikte kan få en att brinna upp likt det där jävla "stålet" i byggnaden och mycket svavel blir det också... Hö, hö... samt: plus: (Grymling)
Posted on: 2006/4/23 22:04
|
|||
|
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"
Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Om man använde både Thermite och explosiva ämnen, borde det då inte ha hörts explosioner?
Fick intrycket av nedanstående inlägg att du först försökte bevisa varför det inte hördes några. 'När det gäller WTC7 och tyst sprängning så är det inte speciellt svårt. Thermite är relativt tyst när det verkar. Och allt tyder på att man förstörde byggnades kärna nere i marken så att resten av byggnaden gav vika. Sen är kan man genom små riktade sprängladdningar sköta resten. I WTC 1 & 2 finns det många vitnessmål om bomber. WTC 7 var däremot utrymt vid kollapsen så där finns det inga vitnessmål.' Menar du att det är små riktade sprängladdningar som skjuter luft ut ur fönstrena? Eller va det kraftigare explosioner som gjorde detta? Och isf, varför hördes inte dom? Jag har själv inte bestämmt mig för vad jag ska tro och det smått förvirrande när dom som försöker bevisa Bush skulld i många frågor säger emot sig själva. Edit. Såg nu att du hänvisade till tysta sprängmedel. Har du någon mera info om dessa?
Posted on: 2006/4/24 9:56
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
av taxen den 06-04-24 11:56:51 Jag säger inte att man använde tysta sprängladdningar, bara att det finns relativt tysta sprängladdningar. Det finns massor av vitnessmål om bomber i byggnaderna. Ett exempel är Philip Morelli som vittnat om att det var bomber som gick av i källaren samtidigt som planen träffade. Sen kan du bara lyssna på banden från FDNY så hör du att de rapporterar om bomber. De var de banden som myndigheterna först förnekade att de fanns. Ljudet från de explosioner som inträffade vid kollapsen lär ha dränkts i ljudet från byggnades kollaps. De rökpelare som kommer ut ur fönstrena är helt klart effekten av sprängladdningar. Rökmolnen vid kollapsen är ett annat exempel. Enbart byggnades kollaps hade inte pulvriserat betongen.
Posted on: 2006/4/24 16:02
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Har du över huvudtaget en aning om vilken kraft ett hus som är över 400 meter högt alstrar? Varför kommer det inte ut rökpelare från varje våningsplan? Nej följer man era teorier och andra foliehattar så är röken ett "bevis" på att det skett en sprängning i byggnaden, det är bara under en sådan intensiv hetta som denna rök kan uppstå!! Bara och sätta sig ner som man inte ramlar omkull av alla tokigheter ni går på! Har du överhuvudtaget öppnat en fysikbok? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
> av Mohamed den 06-04-24 20:13:40
> Nej följer man era teorier och andra foliehattar så är röken ett "bevis" på att det skett en sprängning i byggnaden, det är bara under en sådan intensiv hetta som denna rök kan uppstå!! > Bara och sätta sig ner som man inte ramlar omkull av alla tokigheter ni går på! > Har du överhuvudtaget öppnat en fysikbok? Den SYMMETRISKA kollapsen i FRITT FALL av byggnad 7 går tyvärr inte att förklara på annat sätt än som en kontrollerad DEMOLITION. Newton och äpplet står säkert nämnt i din fysikbok....fritt fallande kroppar....frånvaron av motstånd...... http://wtc7.net/videos.html /fresco
Posted on: 2006/4/24 20:21
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Du visar ju på din inkompetens på direkten med denna fråga: "Har du över huvudtaget en aning om vilken kraft ett hus som är över 400 meter högt alstrar?" Fler faktafel får man leta efter. 1. En byggnad alstrar ingen energi. Alstra betyder skapa, tillverka, producera, etc. En byggnad har en potentiell energi men den alstrar absolut ingen energi. 2. 400m är inte heller intressant eftersom rökmolnen och pulvriseringen sker redan från första början. Den potentiella energin som kan påverka detta ska då endast räknas på den korta bit som byggnadens topp har fallit när rökmolnen bildats. Sen måste man dra av den energi som krävs för att krossa den underliggande konstruktionen. Det borde egentligen inte bli så mycket energi kvar. Ett starkt bevis för att energi har tillförts på något sätt. Jag har läst både Fysik A och Fysik B och jag har toppbetyg i båda ämnena. Fast det var flera år sedan. Dock så ligger detta knappt på Fysik A-nivå eftersom det är grundläggande saker om energi. Rökmolnens expansion, pulvriseringen av betongen, byggnades falltid, att delar av byggnaden flyger uppåt/utåt vid kollapsen, etc pekar allt på att energi tillförts. Detta är självklarheter inom fysiken. Lyssna vad Jeff King, forskare och ingenjör på MIT har att säga: http://video.google.com/videoplay?doc ... 31452&q=jeff+king&pl=true
Posted on: 2006/4/24 21:53
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
ThinkTank skrev:
Quote:
Du läst fysik.. bäst att ta en valium innan jag fortsätter! Det finns massor av lagrad lägesenergi i husen. Så med hjälp av jorden dragningskraft uppstår massor av energi! Tiden för raset har väl ingen betydelse oavsett om det sprängdes eller raset berodde på att ett Boeing 767 flög in i det och att efterföljande brand orsakade kollapsen. Alla kan se vilken tid det tog, sen om det är som du påstår sprängämnen som orsakar detta så kan ej dom heller övervinna fysiska lagar, detta glömmer ni i foliehattarna lätt! Men som era hemsidor beskriver detta är det ju pga av att husen imploderar och det bildas ett vakuum i husen som gör att dom kan falla snabbare än en bit stålbalk! Borde vi inte sett rök puffar från alla våningsplan då? 400 meter är högst intressant. Så enligt din fysik så kommer ett hus som är 1 meter högt få samma resultat, innehålla samma lägesenergi? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
> Det finns massor av lagrad lägesenergi i husen.
> Så med hjälp av jorden dragningskraft uppstår massor av energi! Det uppstår ingen ny energi. Lägesenergin omvandlas till rörelseenergi. > Tiden för raset har väl ingen betydelse oavsett om det sprängdes eller raset berodde på att ett Boeing 767 flög in i det och att efterföljande brand orsakade kollapsen. Att byggnader kollapsar i stort sett i FRITT FALL utan uppbromsning från underliggande struktur går bara att förklara med demolition. > Alla kan se vilken tid det tog, sen om det är som du påstår sprängämnen som orsakar detta så kan ej dom heller övervinna fysiska lagar, detta glömmer ni i foliehattarna lätt! Ingen påstår att fysikens lagar bryts vid demolering av byggnader. > Men som era hemsidor beskriver detta är det ju pga av att husen imploderar och det bildas ett vakuum i husen som gör att dom kan falla snabbare än en bit stålbalk! Du missuppfattar det mesta. Husen faller i stort sett utan motstånd. Självklart finns det lite motstånd från atomerna i luften men det förklarar INTE det snabba förloppet. /fresco
Posted on: 2006/4/25 8:53
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Fritt fall betyder på fysikspråk att objektet faller i vakuum. Om detta hus nu faller i "stort sett i vakuum" (väldigt vetenskapligt belagd teori) så spelar det ingen roll hur huset kom att falla. Sprängning eller flygplan + brand. Foliehattarnas teori är ju just att det gick för fort och att detta kan bara förklaras med sprängämnen. Men om tiden är för snabb så klarar inte heller sprängningen er teori. Läs på en fakta sida om kontrollerade sprängningar, dessa är världens största inom detta område. http://www.controlled-demolition.com/ En liten tanke OM ni läser på sidan är att i Loose Change 2 så påstås det att inga bombhundar fick vara kvar i WTC husen efter den 6 september 2001. Så alla sprängämnen måste ju har forslats dit efter den 6 september 2001. så ut placeringen skedde enligt Loose Change 2 på mindre än 5 dagar. PANG, ljudet av en teori från foliehattarna som föll pladask i backen. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Här är en artickel för alla fysikintresserade:
http://www.911blimp.net/prf_FreeFallPhysics.shtml Är det någon här som påstår att en ny oberoende utredning inte är befogad?
Posted on: 2006/4/25 10:38
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Explossionen skapar ett undertryck som drar ned det övre bråtet, så så sätt kan en kontrollerad demolering gå snabbare än fritt fall.
Bara för att hundar togs bort ett visst datum betyder det inte att bomnerna placerades efter detta datum. Det är bara fakta, du drar dina egna slutsatser. Foliehatten kan du nog ta och sätta på ditt eget huvud. Detta var desutom det sissta inlägges som Mohamed skriver som har en sarkastisk/negativ ton mot andra, vilket strider mot forumreglerna. En varning.
Posted on: 2006/4/25 11:25
|
|||
|
Administratör och grundare av vaken.se
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
> Mohamed den 06-04-25 12:08:38
> Fritt fall betyder på fysikspråk att objektet faller i vakuum. Om detta hus nu faller i "stort sett i vakuum" (väldigt vetenskapligt belagd teori) så spelar det ingen roll hur huset kom att falla. > Sprängning eller flygplan + brand. Är du skolad i fysik så känner du nog till att man ofta försummar luftmotståndet när man pratar om fallande kroppar. > Foliehattarnas teori är ju just att det gick för fort och att detta kan bara förklaras med sprängämnen. Exakt. Byggnaderna föll för snabbt. Inget motstånd från underliggande struktur, vilket betyder att samtliga bärande strukturer kapades, annars hade det kollapsat långsammare. EDIT: snarare inte kollapsat alls, mitt misstag :) > Men om tiden är för snabb så klarar inte heller sprängningen er teori. Ingen påstår att de faller snabbare än vad en demolition åstakommer. När folk pratar om fritt fall så försummar de endast luftmotståndets inverkan på fallet. > PANG, ljudet av en teori från foliehattarna som föll pladask i backen. Tyvärr, det var tre byggnader som föll pladask i backen pga kontrollerad demolition. /fresco
Posted on: 2006/4/25 11:30
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login