vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Svenska domedagsprofeter
Två domedagsprofetsprogram vilket kanske kan vara en gnutta intressanta.

TV3 - Reportage - Domedagsprofeterna:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3467722634486119659

SVT - Existens: (Handlar nästan bara om "klimathotet".)
http://svt.se/content/1/c8/01/14/76/55/080519existens.asx
http://svt.se/content/1/c8/01/14/76/55/080519existens.ram

I bägge programmen nämns tidningen Flammor vilket är en kristen domedagstidning av något slag. Jag kollade på tidningens hemsida och de nämner Illuminati och frimureriet: http://www.flammor.com/tidstecken/tidstecken097.asp

Jag predikar ej för kristendomen eller liknande utan tyckte bara att detta var intressant.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Svenska domedagsprofeter

See User information
Det sägs att Hasse Aro är frimurare :)

Posted on: 2008/5/29 18:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det inte bara säjs utan han är!

Posted on: 2008/5/29 19:41

See User information
helt ok program... håller med om många liknelser med uppenbarelse boken(ända hela boken jag läst i bibeln) och vår tid

Posted on: 2008/5/29 20:55

Anonym
TV3s reportage var är för mig lite intressant. SVTs Existens känns som ren propaganda kring "klimathotet" då det är det enda de pratar om i stort sett.

Trevligt att man kunde erbjuda något i alla fall.

See User information
http://www.flammor.com/profetior/profetia043.asp

läste lite om profeter på flammor, så slog det mig : ) kanske alla redan tänkt på för hundra år sen, men nu kom jag på en sak, som kanske är helt hjärndöd iofs...men iallafall.

Jag tror ju inte på nån sorts gud i den mening religiösa tror, och heller tror jag inte jesus kommer ner från himlen till sina profeter, liksom alla profeters gudar kommer ner till just dom och säger nåt vagt om framtiden, men låt oss anta att nåt kommer till dom..kanske nån som vet vad som kommer hända eller har en plan för att få nåt att hända, nån som vill plantera ett budskap, nån eller några som kan trolla lite med sinnet, så att en såkallad profet får syner, jag tänker såklart Illuminati, hypnos, droger, programering.. kanske vissa profeter iallafall. Fast vad dom skulle vinna på det vet jag inte, kanske bara en rolig lek för att dom kan, samt att stärka tron på gud, gudar...kanske allt handlar om att kontrollera folket, båda profetsiorna och de stora händelserna som vissa profeter ser, som det är nu så väntar många på världens undergång, därför att kanske profeter och kyrkan sagt så, hade aldrig nån profet fått rätt i sina profetsior skulle få tro han.

Om nu denna teori stämmer så är frågan, varför är det viktigt att vi väntar på undergången..kan det vara för att profetsior är självuppfyllande?

Kan det vara så att efter ett tredje fett krig så kan några väl förberedda ta makten över hela planeten och införa lite trevliga förhållningsregler så vi inte krigar mer, eller ställer konstiga frågor mm mm mm mm.

Tredje gången gillt som man brukar säga...känns som siffran 3 är lite viktig i sammanhanget, det har ju pratats om tredje världskriget i folkmun som att det är oundvikligt.

aja..bara klottrat rakt ur tanken och inget jag funderat på, så det kan vara lite förvirrat och kanske helt motsägelsefullt och idiotiskt : )

Posted on: 2008/5/30 21:13

See User information
Imperiet (Antikrists rike) är oundvikligt, samtidigt pågår redan det tredje världskriget och dess hotspots Irak o Afghanistan att rasa.
Människan kommer behöva omvandla Imperiet till en Federation (Kristi kropp) för nästa steg.

Posted on: 2008/5/31 13:43
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper