vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Använd "Law of Attraction" för att bli fler?
Enligt flera fungerar denna på andra saker, pengar (girighet? egoism?) är väl det vanligaste exemplet. Varför inte köra det på att attrahera sig sanningssökare så att blir fler som står ute och ugglar den 11 varje månad?

Bara en tanke...

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Använd "Law of Attraction" för att bli fler?

See User information
Quote:

Krus skrev:
Enligt flera fungerar denna på andra saker, pengar (girighet? egoism?) är väl det vanligaste exemplet. Varför inte köra det på att attrahera sig sanningssökare så att blir fler som står ute och ugglar den 11 varje månad?

Bara en tanke...

Ehm, sanningen behöver egentligen inte PR i form utav ugglor, hela idéen med vaken.se är farlig om denna law of attraction nu fungerar då det blir en grogrund för läskiga saker här när så många tänker på samma skrämmande scenarion. Jag antar att du fått idéen utav "The Secret"-filmen, du får gärna berätta om det fungerar för dig. Varför inte attrahera att Co&Bush för världen erkänner sina hemska brott och planer i ett plötsligt kollektivt anfall utav tusentals års förträngd empati..

Som Occam säger jag, keep it simple!
Det är bättre att försöka kontakta folk i verkligheten och vid bra tillfällen prata om ämnen som aldrig lyfts i media, jag lovar att det går snabbare att hitta ugglor då än om du skriver hemliga lappar och fantiserar. "New Age" är rätt passivt.

Om du vill ha något vetenskapligt så finns "PEAR project" apropå tankens attraktionskraft.

http://www.princeton.edu/~pear/index.html

Jag läste att PEAR är numera avslutat och jag tror inte de bevisade särskilt mycket, tyvärr.. =/

Posted on: 2008/7/27 23:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Här är lite goda tankar från en "granny"

http://www.youtube.com/watch?v=SxQbSls5aB8

Posted on: 2008/7/28 8:56
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Quote:

gaston skrev:
Här är lite goda tankar från en "granny"

http://www.youtube.com/watch?v=SxQbSls5aB8

Ruter i den damen. Härligt att se.
(Även om det hela var regisserat...)

Anonym
Jag är inte helt säker på att det fungerar men jag tror en händelse har påverkats av det.

När jag rotar runt i olika områden så verkar det vara någon form av uppvaknande och betydligt fler och fler får tanken i sig att "bry sig om andra", att dagens konsumtionssamhälle inte fungerar, skapa samhällen som bryr sig om andra, lev med naturen och den andliga aspekten om att teorin att vi skulle vara från apor inte går ihop. En form av uppvaknande som inte tar upp korruptionen i dagens samhälle utan bara ser/känner på sig att den vägen vi går inte är den rätta.

I det så kallade "New Age"-flumområdet finns intressanta detaljer vilket verifierar olika oförklarliga saker jag stött på. Bara för att det finns mycket som verkligen tyder på att det är "rena skiten" i detta område behöver inte betyda att resten också är skit.

Det jag syftade på denna tråd är att varför inte använda det som påstås fungera för allas bästa. Att kanske använda denna "lag", om den fungerar, till att attrahera sig något som gör världen bättre. Om det fungerar så är det väl bara att köra på. Skadar inte att testa?

Självklart skall man inte vara mindre aktiv ute på gatan för att man testar andra metoder. Detta var bara en tanke som kanske kunde utöka folket som försöker väcka resten av folket kring t.ex 11 september.

Jag skriver bara mina idéer som någon annan kanske kan göra om eller förbättra. Idéer skapar idéer.

Edited by Krus on 2008/7/28 18:27:31
Edited by Krus on 2008/7/28 18:41:48

Anonym
Quote:

Krus skrev:
... någon annan kanske kan göra om eller förbättra.

Jepp jag gör det - den hamnar i recycle bin.

Det är inte allt fler som "vaknar upp" - det är helt felinställt sikte.

The Secret är det enklaste att avslöja, inga vakna går på sådant där... (längre... det är debunkat på detta forum)

The latest spiritual falsehood to be promoted by Oprah Winfrey is the new DVD called The Secret. Oprah is no stranger to promoting New Age books and authors so it comes as no surprise that she would promote yet another New Age self-help idea.

She has promoted books by Gary Zukav, Marianne Williamson and Deepak Chopra to name a few.

[...]

The Secret is not new. It is a very old lie. When Eve was tempted in the garden, she was told that she could follow her own desires and be like God.

The woman said to the serpent, "From the fruit of the trees of the garden we may eat; but from the fruit of the tree which is in the middle of the garden, God has said, 'You shall not eat from it or touch it, or you will die.'" The serpent said to the woman, 'You surely will not die! For God knows that in the day you eat from it your eyes will be opened, and you will be like God, knowing good and evil.'" Genesis 3:2-5

Rhonda Byrne and Oprah Winfrey ask their audience to eat from the tree in the middle of the garden. Will we fall for the same trick again? With sales topping two million already (with nearly four million in print), I believe that sadly the answer is yes.

Nu attackerar NewAge forumet igen, Seilon drog sig tillbaka, så det blev utrymme att fylla upp...

___

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=66963#forumpost66963

___

Where do you think this most unscientific—some would say crazy—idea came from? Esther and Jerry Hicks, the authors of The Law of Attraction, have convinced their believers that their ideas came from a cluster of supernatural spirits collectively calling themselves "Abraham.""

[...]

Mainstreaming the occult

"Where do you think this most unscientific—some would say crazy—idea came from? Esther and Jerry Hicks, the authors of The Law of Attraction, have convinced their believers that their ideas came from a cluster of supernatural spirits collectively calling themselves "Abraham.""

[...]

Practitioners of the New Age occult, such as Esther and Jerry Hicks and other channelers, deliberately suspend the critical thinking and judging capacity of the brain and empty their minds into a receptive trance. These psychics knowingly open themselves up to be used as mouthpieces by spirits.

Jerry Hicks said he and his wife learned to channel after being convinced of the existence of supernatural spirits through Ouija board messages.

http://www.gnmagazine.org/issues/gn70/secret.htm

_____

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=82440#forumpost82440

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=80259#forumpost80259

kul:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=79555#forumpost79555

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=62366#forumpost62366

Det yttre:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=61930#forumpost61930

Anonym
QUOTE:
"Nu attackerar NewAge forumet igen, Seilon drog sig tillbaka, så det blev utrymme att fylla upp..."

Kände på mig att man skulle bli stämpad som en "New Age"-nisse vid skapandet av denna tråd, även om man inte är det.

Skrev bara en tanke, som var felaktig och fick en stämpel.

Tanken kanske var fel(?). Har inte rotat i detta så mycket. Försökte bara tänka fritt och hjälpa till. Är kanske inne på helt fel spår, verkar så enligt svaren i denna tråd. Får rota vidare i detta område och kanske kommer fram till samma syn som er.

Anonym
Quote:

Anonym skrev:
QUOTE:
"Nu attackerar NewAge forumet igen, Seilon drog sig tillbaka, så det blev utrymme att fylla upp..."

Kände på mig att man skulle bli stämpad som en "New Age"-nisse vid skapandet av denna tråd, även om man inte är det.

Skrev bara en tanke, som var felaktig och fick en stämpel.

Tanken kanske var fel(?). Har inte rotat i detta så mycket. Försökte bara tänka fritt och hjälpa till. Är kanske inne på helt fel spår, verkar så enligt svaren i denna tråd. Får rota vidare i detta område och kanske kommer fram till samma syn som er.

Sorry, det var inte meningen att vara ohövlig...

Men du är en New Age-nisse,... tänk efter, djupare.

See User information
Quote:
Nu attackerar NewAge forumet igen, Seilon drog sig tillbaka, så det blev utrymme att fylla upp...

"Så som du vill bli behandlad ska du behandla andra."

Man ska aldrig döma någon, och jag är inte new age och har aldrig varit det. Frågan är - vem vill nå paradiset? Vem är ormen i trädet som lurar Adam och Eva? Vem vågar inte möta sig själv? Vem är den ultimata skaparen? Hur kommer det sig att Law of Attraction fungerar för människor?

En sak vet jag, Law of Attraction är attraherad av mig.

peace out

- seilon
på snabbvisit

Posted on: 2008/7/28 20:37

Anonym
Quote:

seilon skrev:
Quote:

"Så som du vill bli behandlad ska du behandla andra."

Man ska aldrig döma någon, och jag är inte new age och har aldrig varit det. Frågan är - vem vill nå paradiset? Vem är ormen i trädet som lurar Adam och Eva? Vem vågar inte möta sig själv? Vem är den ultimata skaparen? Hur kommer det sig att Law of Attraction fungerar för människor?

En sak vet jag, Law of Attraction är attraherad av mig.

peace out

- seilon
på snabbvisit

Nu skämtar du med oss Seilon - dina postningar har ju varit direkt från New Age.

QSL.

Anonym
Lite om Oprah mm:

They are being programed by the Orwellian ad agencies and the "New Media" . By making everyday consumers weight problems seem small when in reality they're MONSTERISH! I'm not being fatuous here . There is heavy hitters out there paid to keep you fat. Highly paid "Fat Friends", scum who come into your homes daily masquerading as friends or know-it-alls. All with the same message. "Your OK Being Fat , It's Normal" ! Don't believe me ? How'bout this for example: In the "New Media" we have both "Oprah" & "Doctor Phil" both over weight seeming successful people . These "Ugly American Media Hounds" are making millions of dollars on shows about youths wasting away with a mental disorders called "Bulimia" and "Anorexic". When in fact young American youths are dieing of obesity related problems almost 200-1 . That's not to say anorexic isn't a serious disorder, it's is, but it's a rare disorder that can be treated by psychotherapy. When children or teens become thin, not emaciated, but thin , it's hardly "News Worthy", unless your paid to make it "News Worthy". I read , just yesterday about a young boy, who at 17 , died on the football field of a heart attack . He was over 280lbs . Do you think his parents thought he had a problem? No? I don't think they thought anything of it. Mainly because the whole family was over weight. We as a nation are sick, not only physically but also mentally.

These charlatans Oprah and that "Quack" Phil are giving Americans a sense of "OKness" about "carrying a few". It's bullshit through and through. It's not "OK" to be fa . It's ugly and that's a honest response. Settle down if ya want bullshit go to another blog cause I'm not going to hold back. I know some of ya might be thinking "Att-oh... Old Wally here just went all Mel Gibson on us"! No far from it . I have friends and family who struggle with weight and I love them... It's not that... It's because I want everyone to live a full , happy and healthy life . I think we have to stop mollycoddling "The Fat" and we have to stop mincing words . I think we must start using words like "It's killing you stupid"! Or , " You look like shit"! Or, "Wake the fuck up . You have a fucking family that depends on you"! Or, "Your a fat slob , your breathing crazy and ya can't keep up"! Or my favorite , "YOU ! YA YOU ! Your dieing ...and I love you"! "Please don't die because I don't know what I'll do without you"!!!

We Americans and Canadians are not living in the real world.

_______

+

The Church of Oprah Exposed

en bit ned:

http://wallycrawler.blogspot.com/2008 ... rch-of-oprah-exposed.html

Edit: Länken rättad.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper