vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Till Gab och Woffer

See User information
Jag har studerat eran inblandning här på forumet ett tag och utav ren nyfikenhet tänkte jag fråga er varför ni inte tror på att 9/11 var ett inside jobb. Med tanke på den information som finns att tillgå här på forumet och på andra ställen borde ju även ni sitta på någon typ utav information som inte jag har. Eller så måste vi dra helt olika slutsatser utav den informationen vi sitter på.
Vem tror ni t.ex. dödade Kennedy? Håller ni med om att bankerna i praktiken äger nästan allt som finns av riktigt värde?
Både de här två sakerna tycker jag är ganska elementära men det hjälper er att förstå hur mäktiga dessa människor verkligen är.
Jag menar det här inte alls som ett påhopp utan vill få gång en diskution.
Någon som jag tyvär tycker att större delen av det här forumet verkar vara helt ointresserade av.

"Kärlek är det värsta som finns för de som styr oss och säger du något annat så ska jag slå ut pannbenet på dig...."

Snälla sluta med personangreppen! Är det verkligen så svårt?

Posted on: 2008/8/21 0:07
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"The real action is in the reaction"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Till Gab och Woffer

See User information
Då ingen medlem heter Woffer(vad jag fick fram när jag sökte) så antar jag att du menar mig. Iaf...

Ang. 911 så har jag under ca två år studerat båda sidornas argument. Jag besöker infowars, prisonplanet men jag besöker också 911myths och screwloosechange lika ofta. När man ser på bådas argument och verkligen tar sig tiden att se det från bådas sidor så ter det sig självklart enligt mig att det inte rör sig om ett inside-job.

Ang. Kennedy så är jag osäker. Kan inte svara än då jag står rätt neutral på den frågan.

Ang. Banker så får jag erkänna att jag ej är så insatt som jag skulle vilja vara. Lägger just nu all min debattid på 911.

Om du inte menade mig, så se detta inlägg som en liten extra godbit såhär då natten faller på :)

Posted on: 2008/8/21 0:19
/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Finns mycket, men om vi inte bryr oss om de "vanliga" tekniska argumenten hit och dit utan bara talar maktmässigt/konspirationsmässigt, så skulle jag om jag varit en konspirerande president som vetat om WTC, (inte bara ignorerat att det kunde hända något) eller om jag vore hans "puppetmaster" så hade jag haft ett tal redo när det hände (inte bara se ut som en komplett oförberedd chockskadad inkompetent utan ledarförmåga i krissituationer(vilket han senare klagats med rätta på av hans kritiker), sitta och läsa sagoböcker och se bombchockad ut!
Han skulle haft ett inlärt tal så han skulle sett "stark" ut och lurat folk att han var en stark och kompetent ledare (USA hade smält det utan en sekunds tvekan) så varför var just den biten så amatörmässigt gjord enligt de som tror han visste allt sedan förut????

Posted on: 2008/8/21 6:58

Anonym
Quote:

Twoofer skrev:
Då ingen medlem heter Woffer(vad jag fick fram när jag sökte) så antar jag att du menar mig. Iaf...

Ang. 911 så har jag under ca två år studerat båda sidornas argument. Jag besöker infowars, prisonplanet men jag besöker också 911myths och screwloosechange lika ofta. När man ser på bådas argument och verkligen tar sig tiden att se det från bådas sidor så ter det sig självklart enligt mig att det inte rör sig om ett inside-job.

Ang. Kennedy så är jag osäker. Kan inte svara än då jag står rätt neutral på den frågan.

Ang. Banker så får jag erkänna att jag ej är så insatt som jag skulle vilja vara. Lägger just nu all min debattid på 911.

Om du inte menade mig, så se detta inlägg som en liten extra godbit såhär då natten faller på :)

Du säger att du lägger mycket tid på 9/11 (dimmridån). Hur mycket tid har du lagt på det historiska planet? Frimureriets uppkomst, Grundandet av Illuminati, Zionismen, bankernas uppkomst eller false flag operations?

... Connecting the dots.

See User information
Quote:

Arthax skrev:
Quote:

Twoofer skrev:

Du säger att du lägger mycket tid på 9/11 (dimmridån). Hur mycket tid har du lagt på det historiska planet? Frimureriets uppkomst, Grundandet av Illuminati, Zionismen, bankernas uppkomst eller false flag operations?

... Connecting the dots.

Inte mycket tid alls. Det är dock irrelevant för att studera kollapserna, kaparna, NORAD, NIST, FEMA, L Silverstein, Therm*te och annat som rör ämnet 911. Något många här inne på vaken.se dock nekar till.

Posted on: 2008/8/21 18:03
/

Anonym
Quote:

Twoofer skrev:
Quote:

Arthax skrev:
Quote:

Twoofer skrev:

... Connecting the dots.

Inte mycket tid alls. Det är dock irrelevant för att studera kollapserna, kaparna, NORAD, NIST, FEMA, L Silverstein, Therm*te och annat som rör ämnet 911. Något många här inne på vaken.se dock nekar till.

Att bara studera fotbollsstraffar gör dig inte medveten om hela spelet. Förstår du mig?
Mycket av det vi ser idag kan härledas bakåt i tiden.

Du verkar lite väl bångstyrig, men det kommer du ha gott av när du väl funnit dig själv!

Mitt tips är att du kikar på lite av Tsarion och Maxwells dokumentärer. Eller den viktigaste biten är nog att du, om du inte redan gjort det. Börjar med dig själv. Sitt uppvaknandet, eller andliga uppvaknande .. saksamma vilka intellektuella ord man sätter på det, det kan ändå inte återskapa intelligensen som väcks.

Kör på!

See User information
Fast du kan studera fotbollsstraffar utan att kunna hela sporten, bara med att känna till straffreglerna, ellerhur? Sen så, detta har jag sagt i diverse trådar innan också, var det ju inte vi skeptiker som började debatten om 911 utan det var "truthers". Det jag gör som skeptiker är att ifrågasätta dessa argument som de har och visa på var de har fel.

Jag förstår vad många menar med att titta på den större bilden, men det anser jag samtidigt vara en flykt från detaljer och bevis. Många hävdar att 911 var ett inside-job, då får de också stå för varför de tror det. Ifall deras bevis blir sågade kan de inte gå och säga "men se den stora bilden". Det blir inte särkilt trovärdigt.

Posted on: 2008/8/21 18:27
/

Anonym
Quote:

Twoofer skrev:
Fast du kan studera fotbollsstraffar utan att kunna hela sporten, bara med att känna till straffreglerna, ellerhur? Sen så, detta har jag sagt i diverse trådar innan också, var det ju inte vi skeptiker som började debatten om 911 utan det var "truthers". Det jag gör som skeptiker är att ifrågasätta dessa argument som de har och visa på var de har fel.

Det var en enkel jämförelse, det där med straffarna. Strunt samma. Det är ju just vad dom vill att vi goyim skall göra, kriga mot varandra. (Zions vise protokoll).

Att du tilldelar dig etiketten "skeptiker" är illavarslande i mina ögon. Välja sida, (-parti, lag, färg etc etc). Är också ett intellektuellt fördärv. Släpp alla intellektuella (ego, tanken) ridåer och bli gudomlig. Motsatsen är alltså egendomlig.

Allt annat är mellan öronen spel.

Anonym
Ingen av skeptikerna som tycker att Operation Northwoods bär enorma likheter med 9/11?

Fast ni kanske inte studerar sånt?

Står mer om Operation Northwoods på engelska wikipedia

Att det inte genomfördes då betyder inte att de inte tyckte det var en bra idé... Hur kan man ens föreslå någonting sådant om det inte är sådant USA sysslar med?

See User information
I den planen kan du ge dig 17 på att de skulle ha sett till att presidenten hade lärt sig ett tal utanttill FÖRE, och övat för att inte verka som en fullständig bombchockad kretin utan som en "stark ledare". Men jag tror inte det tog många timmar innan Bush och Co: började fundera på hur man skulle utnyttja det hela... Men "förberedda" var det svårt att tro på med tanke på hans infantila beteende när han fick veta det, lite bättre planering borde man kunnabegära av en konspiration, varför visa Bush som inkompetent?

Posted on: 2008/8/21 20:35

Anonym
Quote:

Gab. skrev:
I den planen kan du ge dig 17 på att de skulle ha sett till att presidenten hade lärt sig ett tal utanttill FÖRE, och övat för att inte verka som en fullständig bombchockad kretin utan som en "stark ledare". Men jag tror inte det tog många timmar innan Bush och Co: började fundera på hur man skulle utnyttja det hela... Men "förberedda" var det svårt att tro på med tanke på hans infantila beteende när han fick veta det, lite bättre planering borde man kunnabegära av en konspiration, varför visa Bush som inkompetent?
Jag har redan sagt tidigare att Bush själv förvånades över att planen genomfördes.

Bush roll ÄR att vara inkompetent. Allt för att splittra folket.
Hade han varit kompetent hade han mördats, eftersom han då blir för farlig.

See User information
Du menar att hans "puppetmasters" "glömde" att tala om det?
Det betyder alltså att dessa elakingar inte heller tänkte nog för att förbereda ett tal för honom (eller tänkte de bara chansa att han nog klarade sig bra ändå?). Talet borde varit en stor del av planeringen..

Lite högre klass på konspirationsplanerarna tror jag nog det skulle ha varit...

Posted on: 2008/8/21 20:41

Anonym
Quote:

Gab. skrev:
Det betyder alltså att dessa elakingar inte heller tänkte nog för att förbereda ett tal för honom (eller tänkte de bara chansa att han nog klarade sig bra ändå?). Talet borde varit en stor del av planeringen..

Lite högre klass på konspirationsplanerarna tror jag nog det skulle ha varit...
Knappast glömde dom att tala om det... Men samtidigt måste presidenten verka mänsklig.

Fan... ni stirrar er blinda på 9/11... ingenting lägger ni ner på psykologi, historia och maktstrukturer bla bla... Förstår ni inte att man måste se saker och ting från flera vinklar?

Bara en motor kan inte göra någonting även om en motor är en hel komponent... Den behöver en mängd attribut för att få någon betydelse.

See User information
Paradoxer skrev:

Gab. skrev:

Lite högre klass på konspirationsplanerarna tror jag nog det skulle ha varit...[/quote]Knappast glömde dom att tala om det...

"Men samtidigt måste presidenten verka mänsklig."

Mänsklig ja, inkompetent och tafflig och oförberedd att styra landet i en kris,nej....
En "korsriddare" som visar lite sta... Skulle garanterat fixat över mer på hans sida,.
Jämför med alla hans tal som varit förberedda (när han lyckas staka sig igenom innehållet) där försöker han alltid se ut som "riddaren för det goda", mot ondskan, och de första åren svalde nästan alla USA:ianer det medd hull och hår...

"Fan... ni stirrar er blinda på 9/11... ingenting lägger ni ner på psykologi, historia och maktstrukturer bla bla..."

exakt vad jag menar me detta, det skulle fungerat mycket bättre med en "tapper" president som visade omvärlden att han hade situationen i kontroll (jämför med hans stagade framträdanden efteråt ang kriget)

Förstår ni inte att man måste se saker och ting från flera vinklar?

"Bara en motor kan inte göra någonting även om en motor är en hel komponent... Den behöver en mängd attribut för att få någon betydelse."

Exakt, och en oomdiskutterat kompetent hjältepresident hade suttit bättre än en osäker som läser sagor och ser bombchockad ut...
(folk vet om att han styr 2/3 av världens kärnvapen, en tafflig människa höjer inte förtroendet, presidenter får inte vara "svaga" mänskliga kan det vara sedan (en falsk tår i ögat efter slutet på talet tex...)
...

Posted on: 2008/8/21 23:15

Anonym
Quote:

Gab. skrev:
exakt vad jag menar me detta, det skulle fungerat mycket bättre med en "tapper" president som visade omvärlden att han hade situationen i kontroll (jämför med hans stagade framträdanden efteråt ang kriget)
Du ser det från fel sida... Det koncept du hävdar är fel fungerar ju!!!
http://www.youtube.com/watch?v=I108hFI4nlQ

Detta har det skrivits om tidigare: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... e=&topic_id=10208&forum=8

Gab. - Du förstår inte spelet

See User information
Quote:

Arthax skrev:
Quote:

Twoofer skrev:

Det var en enkel jämförelse, det där med straffarna. Strunt samma. Det är ju just vad dom vill att vi goyim skall göra, kriga mot varandra. (Zions vise protokoll).

Att du tilldelar dig etiketten "skeptiker" är illavarslande i mina ögon. Välja sida, (-parti, lag, färg etc etc). Är också ett intellektuellt fördärv. Släpp alla intellektuella (ego, tanken) ridåer och bli gudomlig. Motsatsen är alltså egendomlig.

Allt annat är mellan öronen spel.

Vilka är "dom"? Och krigar vi nu?! Herrejävlar vad det eskalerade snabbt!

Well, jag är en skeptiker då jag anser att det är fundamentalt viktigt i vårt samhälle att vara det. Om du tycker det är negativt är inte mitt problem.

Menar du att man ALLTID ska vara neutral? Det kan jag inte förstå. Om man vill att Sverige ska styras på ett visst sätt(t.ex. av Socialdemokraterna) är det då negativt att jag väljer att stå bakom deras partiagenda?

Jag har verkligen inget stort ego, något du skulle känna till om du faktiskt kände mig och inte dömde mig efter ett par inlägg.

Posted on: 2008/8/21 23:48
/

See User information
Jag skulle tvärtom säga att uppföra sig som en idiot har kostat honom många röster, det anses inte så charmigt längre av allmänheten, jämför med när han kunde spela världsledare i början av afghanistankriget, saamt när hans talskrivare började komma igång efter wtc...

Posted on: 2008/8/21 23:49

Anonym
Twoofer: Får jag fråga dig en sak?

Du är ganska ung... Vilken färg har en standard Xbox?
Då menar jag den första som kom ut och inte någon limited edition Xbox såsom Crystal etc...

Denna alltså: Resized Image

Quote:

Gab. skrev:
Jag skulle tvärtom säga att uppföra sig som en idiot har kostat honom många röster, det anses inte så charmigt längre av allmänheten, jämför med när han kunde spela världsledare i början av afghanistankriget, saamt när hans talskrivare började komma igång efter wtc...
Fattar du inte att det inte är han som bestämmer sånt?
Dessutom får man bara sitta två mandatperioder i USA och det har han ju gjort, så hur har han misslyckats?

See User information
Quote:

Paradoxer skrev:
Twoofer: Får jag fråga dig en sak?

Du är ganska ung... Vilken färg har en standard Xbox?
Då menar jag den första som kom ut och inte någon limited edition Xbox såsom Crystal etc...

Denna alltså: Resized Image

Quote:

Gab. skrev:
Fattar du inte att det inte är han som bestämmer sånt?
Dessutom får man bara sitta två mandatperioder i USA och det har han ju gjort, så hur har han misslyckats?

Svart. Väntar med spänning på vad du har i kikaren :)

Posted on: 2008/8/21 23:55
/

Anonym
Quote:

Twoofer skrev:
Du har fel... Den är mörkt grön, vilket du kan se om du håller upp en mot en ljuskälla...
Detta står tom på wikipedia. http://sv.wikipedia.org/wiki/Xbox#H.C3.A5rdvara

Saker är inte alltid vad de ser ut att vara, även om Xboxen inte är en konspiration

See User information
Quote:

Paradoxer skrev:
Quote:

Twoofer skrev:
Du har fel... Den är mörkt grön, vilket du kan se om du håller upp en mot en ljuskälla...
Detta står tom på wikipedia. http://sv.wikipedia.org/wiki/Xbox#H.C3.A5rdvara

Saker är inte alltid vad de ser ut att vara, även om Xboxen inte är en konspiration

Smart drag må jag erkänna. Men hur du kan dra någon slutsats av detta är bortom mig. Jag skiter fullständigt i Xboxar(troget PC och Nintendo-fan) och la ingen vikt på att kolla upp vilken färg den har igentligen.

Posted on: 2008/8/22 0:14
/

Anonym
Quote:

Twoofer skrev:
Smart drag må jag erkänna. Men hur du kan dra någon slutsats av detta är bortom mig. Jag skiter fullständigt i Xboxar(troget PC och Nintendo-fan) och la ingen vikt på att kolla upp vilken färg den har igentligen.
Aaaah... Nintendo... Sista nintendo jag ägde var en Game & Watch... ändå kan jag mycket om företagets historia. Visste du att när nintendo grundades i slutet av 1880-talet tillverkade dom spelkort?

Anonym
hehe...

Kom ihåg det nu twioofer: Grön.

Med hjälp av lite mer ljus i vrårna så kommer du snart att lämna

Resized Image

See User information
Quote:

Paradoxer skrev:
Quote:

Twoofer skrev:
Aaaah... Nintendo... Sista nintendo jag ägde var en Game & Watch... ändå kan jag mycket om företagets historia. Visste du att när nintendo grundades i slutet av 1880-talet tillverkade dom spelkort?

Haha, visste jag ej :) Sista jag ägde var en Nintendo 64 som jag sedan sålde till ett litet lyckligt barn.

Posted on: 2008/8/22 0:59
/

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper