vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

9/11 Molten Iron flowing like lava. NIST Denial

See User information
http://www.youtube.com/watch?v=sDh-2DtGMB0

Really shows the coverup or incompetence of NIST employees...

Oh and this great video as well showing the INFRA red reality of cool fires on the buildings:
http://www.youtube.com/watch?v=FlazlamPCm4

Posted on: 2008/9/30 16:23
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: 9/11 Molten Iron flowing like lava. NIST Denial

See User information
OFFTOPIC!!! HÅL DIG TILL ÄMNET TWOOFER, DINA ARGUMENT ÄR INTE VÄLKOMNA HÄR, ISF SKAPA EGEN TRÅD I SCEPTICISM!
ADMIN

Quote:

The Lorax skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=sDh-2DtGMB0

Really shows the coverup or incompetence of NIST employees...

Oh and this great video as well showing the INFRA red reality of cool fires on the buildings:
http://www.youtube.com/watch?v=FlazlamPCm4

För det första, det smälta stålet är inget man ens kunnat säga är stål. Man kan fastslå att det var metall, men inte stål. Ifall man kunnat få fram att det är stål, visa mig!

För det andra, den andra videon är så respektlös mot familjer till anhöriga som dog den elfte september. Varför? Eftersom genom att säga att elden knappt var varm så säger man att personerna som hoppade från tornen, och de personer som ringde till larmcentralen inte upplevde hetta.
Det är så extremt okänsligt av de som stödjer en så absurd sak som att elden inte var varm. Varför tror du människorna hoppade? För att de tyckte det var kul?

Posted on: 2008/9/30 20:25

Edited by The Lorax on 2008/10/1 7:37:34
/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Det börjar bli intressant när man se vilka som utvecklat nanothermite.

Anonym
Det räcker med straxt över 100 grader för att bli bränd! Det skall till mer än tio gånger mer för att smälta stål!

See User information
Quote:

ance skrev:
Det räcker med straxt över 100 grader för att bli bränd! Det skall till mer än tio gånger mer för att smälta stål!

Och vem är det som påstått att stål smälte? NIST? Jag? Nix!

Posted on: 2008/9/30 20:35
/

See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Quote:

ance skrev:

Ögonvittnen på plats, men där var varken du eller NIST när det hände.

Posted on: 2008/9/30 20:56
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
New York Fire Departments modiga brandmän hävdar att de såg pölar med smält metall... På flera videos ser man vad som ser ut att vara flytande stål. Man hittade s k "meteorites", klumpar av olika material ihopsmälta med metall. Så indicier finns det gott om.
Om det inte var stål, vad var det då? Aluminium glöder som sagt inte när det smälter...
Om det inte var smält stål, vad var det?

See User information
Quote:
Twoofer skrev: Det är så extremt okänsligt av de som stödjer en så absurd sak som att elden inte var varm. Varför tror du människorna hoppade? För att de tyckte det var kul?

Om du har sett några filmsnuttar från branden i tornen, så kan du inte ha missatatt det var en hel del rök. Inte bara hetta får folk att hoppa, utav allt som oftast är det röken som tvingar människor till denna "flykt". Man får inte luft, utan kvävs mer för varje gång man försöker ta ett andetag, och man gör ALLT för att få luft. Det är inte rationella tankar som spinner i huvudet om man är i livsfara....
Sen är det inte heller ovanligt att vissa som hoppar inte hoppar, utan blir knuffade. De som är först framme vid exempelvis ett fönster får sedan flera, kanske tio-tjugo stycken, som i panik och desperation MÅSTE ha luft....
Jämför med t.ex. alla som blir ihjältrampade när en stor skock männsikor flyr i panik. Som i Indien nu senast...

Så att enbart skylla att de hoppar på att det är varmt, är mer än lovligt arrogant.

Posted on: 2008/9/30 21:01

See User information
Twoofer du får en varning.

Du VET vad det handlar om, har nästan NOLL tolerans när det gäller hur du hoppa på här och går totallt offtopic och ARGUMENTERA.

En till får du 2 veckors banning denna gången.

Skärp dig och som alla andra har du plats för dina argument i de repektiva delar av forummet.

Posted on: 2008/10/1 7:41
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Quote:

ance skrev:

The most disrespectful disgusting arrogant and cruel show of all that could be done to the family members of those MURDERED on 911 was the inside job, the cold callous work of the individuals involved.

A few weeks later the body parts were shipped ILLEGALLY offsite, a cold callous criminal act, and done to cover up the crimes.

That good people take their time to expose this dangerous FRAUD and crime against humanity is even supported by the family members. It doesnt need to be for credibility, but it is.

Until you are willing to stay on topic and loose your agenda here you can do well to avoid posting on my topics.

You have shown constant disrespect.

Posted on: 2008/10/1 7:49
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Att kommentera en video som du postar och prata om videon argument är ju verkligen offtopic... Seriöst Lorax, hur tänker du? Jag vet att mina argument inte är välkommna men att de är offtopic?

Första videon handlar om att smält stål hittades, jag svarar att diskutera smält stål

Andra videon handlar om att elden inte var varm nog, jag svarar med att det är orespektfullt att säga något sådan.

Så snälla, säg vart jag gick offtopic. Eller tänker du leka boss igen och banna mig för att jag kritiserar ditt inkonsekventa beteende?

P.S. Det är väldigt ironiskt att direkt efter du gett mig en varning så snackar du om något som inte har med tråden att göra.

Posted on: 2008/10/1 9:18
/

Anonym
Twoofer.

Om du vill respektera dom drabbade får du ta med dom fysiska lagarna i vad som hände 911. Det går inte att få ner wtc 1, 2 och 7 med eld, på en timme. Att slåss för något ofysiskt gällande attentaten 911 tömmer all respekt för dom anhöriga.

"Personligen" så tycker jag att du irrar till det för andra som är nykomlingar, du öppnar dörrar med ditt tankesätt som inte finns. Du ställer frågar som inte leder någonvart, tar upp detaljer som redan är begravda på grund av inmfo du inte stött på etc.

Du har upprepade gånger blivit tillsagd, väldigt få gillar det du skriver, det PM:as en del till admins etc.

Om du genuint sökte sanningen, så skulle du inte beté dig så, och ha dom frågorna, påpeka dom sorts argument och fakta som du gör.

Det finns en knapp som heter banna user, fattar inte varför ingen har tryckt på den knappen än. Det finns andra som verkligen söker sanning och info, som kommer hit o blir bannade, men inte du, wierd!

edit: Fråga en brandman och smed eller liknande. Ta med i beräkningen mängden flygfotogen, hur mycket av den som brann upp utanför tornen, hur mycket det kunde finns inuti som kunde brinna på dom få våningar det brann, hur mycket metall som fanns där, och försök få fram en vettig förklaring, hur den lilla energin kunde smälta stål, eller åtmindstone, försvaga stålet så pass så att det kollapsade, på samma vis i bägge tornen.

Ta också med i beräkningen, hur mycket rök som kom ut igenom hålen, vad det var för sorts rök, vad som avger sån rök när det brinner etc. Det är så väldigt mycket du inte tar med i beräkningen.

Ta med det här också. Planeten Pluto och Saturnus stod i linje med vår planet 1973, då wtc tornen invigdes och det var god precission på denna linje denna dag. Nästa gång dessa planeter står i linje så faller tornen?

Hur stor är risken att detta skulle vara slump? Typ 0

911 är väldigt mycket mer än bara lite eld, lite bomber och en olydig regering som inte säger ett skvatt!

See User information
Detta är meningslöst. Ni tror att ni kan kunna allt om 9/11 bara genom att kolla på några videor och läsa några artiklar. Det är så naivt och dumt så att om ni inte ändrar er kommer ni ALDRIG förstå er på vetenskapliga metoder. Ni vet inte hur man forskar, ni vet inte hur man redovisar ett arbete. Ni vet inte vad källkritik är och ni vet inte vad som krävs för att en teori ska bli trovärdig.
Jag kan säga med säkerhet att alla som vet vad vetenskap innebär skrattar åt era inlägg här på vaken.se.
Och jag kan slå vad hur mycket som helst på att du inte själv kan peka ut EN ENDA sak som inte stämmer i NIST rapport. Detta kommer du självklart inte ens försöka dig på då du vet att du inte klarar det.

Ance, jag vet redan att vaken.se styrs av personer som inte tåler kritik och skeptisism, inget du behöver säga igen. Däremot så bröt jag inte någon regel, och har inte gjort det förr heller. Att stödja Lorax i hans beslut att banna mig p.g.a. att jag är skeptisk är att stödja regler som inte ens finns.

Förövrigt trodde jag inte du diskuterade 9/11 med mig längre.

Posted on: 2008/10/1 11:40
/

See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Detta är meningslöst. Ni tror att ni kan kunna allt om 9/11 bara genom att kolla på några videor och läsa några artiklar. Det är så naivt och dumt så att om ni inte ändrar er kommer ni ALDRIG förstå er på vetenskapliga metoder. Ni vet inte hur man forskar, ni vet inte hur man redovisar ett arbete. Ni vet inte vad källkritik är och ni vet inte vad som krävs för att en teori ska bli trovärdig.
Jag kan säga med säkerhet att alla som vet vad vetenskap innebär skrattar åt era inlägg här på vaken.se.
Och jag kan slå vad hur mycket som helst på att du inte själv kan peka ut EN ENDA sak som inte stämmer i NIST rapport. Detta kommer du självklart inte ens försöka dig på då du vet att du inte klarar det.

Ance, jag vet redan att vaken.se styrs av personer som inte tåler kritik och skeptisism, inget du behöver säga igen. Däremot så bröt jag inte någon regel, och har inte gjort det förr heller. Att stödja Lorax i hans beslut att banna mig p.g.a. att jag är skeptisk är att stödja regler som inte ens finns.

Förövrigt trodde jag inte du diskuterade 9/11 med mig längre.

Varför tog inte NIST upp att det fanns smält stål vid WCT?

Enkelt...det skulle avslöja för mycket om vad som egentligen hände.

Posted on: 2008/10/1 12:10

Anonym
Det går bra för dig nu Woffen.

Och DU, vet såklart hur man forskar, avlägger forskningsrapporter, hänvisar till opartiska källor och lägger fram e vetenskaplig dokumentation av en händelse? Bra.

hedan efter borde admin flytta dina inlägg till "dagens skratt". Tack för att du förgyller min dag med humor.

See User information
Quote:

Arthax skrev:

Och DU, vet såklart hur man forskar, avlägger forskningsrapporter, hänvisar till opartiska källor och lägger fram e vetenskaplig dokumentation av en händelse? Bra.

hedan efter borde admin flytta dina inlägg till "dagens skratt". Tack för att du förgyller min dag med humor.

Ja, det vet jag faktiskt eftersom det är precis inom det ämnet jag studerar just nu.

Gaston: Kanske eftersom det inte finns något som helst bevis för att det faktiskt var stål. Om du är så säker på att det var stål, bevisa det. Det ENDA som talar för stål är vittnesrapporter där folk SÅG "stål". Hur visste de att det var stål när även aluminium kan glöda gult/rött? Om du säger att aluminium blir silvrigt har du till viss del rätt. Dock när aluminium blandas med andra saker, eller när det når en viss temperatur(en temperatur som faktiskt fanns in WTC-tornen) så kan den visa en gul/röd/orange färg.

Posted on: 2008/10/1 13:32
/

See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Quote:

Arthax skrev:

Ja, det vet jag faktiskt eftersom det är precis inom det ämnet jag studerar just nu.

Gaston: Kanske eftersom det inte finns något som helst bevis för att det faktiskt var stål. Om du är så säker på att det var stål, bevisa det. Det ENDA som talar för stål är vittnesrapporter där folk SÅG "stål". Hur visste de att det var stål när även aluminium kan glöda gult/rött? Om du säger att aluminium blir silvrigt har du till viss del rätt. Dock när aluminium blandas med andra saker, eller när det når en viss temperatur(en temperatur som faktiskt fanns in WTC-tornen) så kan den visa en gul/röd/orange färg.

Vid vilken temp lyser aluminium gul-röd då? och hur uppnåddes den temperaturen?

Posted on: 2008/10/1 13:39

Anonym
Harkel harkel…
Det här är ju bara för mycket…

Twoofer...
I ett inlägg i tråden så påstår du att medlemmarna inte har en susning om vetenskapliga metoder.. Du vill alltså ha bevis för att det var stål som rann på ground zero, helst genom vetenskapliga metoder…Samtidigt flaggar du för att det KAN vara aluminium + annat… voine voine… - Backa upp dina zpekulationer med vetenzkapliga metoder då…

See User information
Tack för att ni går offtopic ; )

Oh fuck, måste jag köra lite hårdare med offtopic inlägg nu?

Vill bara lägga ut lite info och sen förhoppningsvis DISKUTERA RELEVANTA information, inte ARGUMENT, INTE TRUTH DENIAL och inte personligen påhopp.

Väldigt patetiskt, men jag föstår hur det går till, och det handlar om ett par perssoner på forummet som skiter i reglerna för det mesta....

Posted on: 2008/10/1 14:58
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Och med detta och andra fick Twoofer 2 veckors banning nu.

Posted on: 2008/10/1 15:10
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Aluminium rostar inte. Finns bilder på smält metall i stora klumpar från WTC som rostar. Dessutom den mängd, pölar, bäckar, rinnande från WTC6 osv.. kan inte vara aluminium. WTC7 inga plan ändå smält metall.

Posted on: 2008/10/1 18:38
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"

Fahrenheit451

Anonym
De e inte offtopic, de e Twoofer! :)

Twoofer, allvarligt talat så tyckte jag ditt inlägg var förunderligt otrevligt med tanke på hur du sätter dig själv över alla andra här på forumet.

Du sa nåt om respekt förut?

See User information
De tog ju upp detta i videon 911 blueprint for truth. Massor med ögonvittnen vittnade om metallen som rann glödande het. Enorma mängder vatten hälldes över den för att kyla av ground zero men vattnet förångades bara. Flera klumpar av metallen har plockats upp och det bevisades vara mest järn kombinerat med andra ämnen.
NIST nekar bara att det existerat. Vilket jävla skämt.

Posted on: 2008/10/2 22:39
"Now I have become death, the destroyer of worlds"

See User information
Quote:

Killawife skrev:
De tog ju upp detta i videon 911 blueprint for truth. Massor med ögonvittnen vittnade om metallen som rann glödande het. Enorma mängder vatten hälldes över den för att kyla av ground zero men vattnet förångades bara. Flera klumpar av metallen har plockats upp och det bevisades vara mest järn kombinerat med andra ämnen.
NIST nekar bara att det existerat. Vilket jävla skämt.

Och med detta (som jag föstår är bara en liten DEL av deras förnekningar och korruption) förlora de totallt trovärdighet.

They are playing for time, till the NEXT attack can be instigated to fix MARTIAL LAW.....tick, tick, tick....

Posted on: 2008/10/3 15:06
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper