vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Mailbomba våra mediahoror!

See User information
Jag tänker i alla fall skriva ett mail till A-ekonomi och fråga varför de ALDRIG nämner sanningen om den Finasiella kollapsens orsaker och Vilka som tjänar och ligger bakom den.

Och varför man ideligen tar in en massa inkompetenta "ekonomiska experter" och analytiker som ända sedan förra finanskrisen på 90-talet oupphörligen "lyckas" gissa fel och komma med felaktiga prognoser om den ekonomiska situationen i Sverige och västvärlden?

Andra väl underbyggda artiklar om orsakerna och lösningar till krisen finns säkert, ( Ron Paul´s artiklar bl.a ) men jag tänker använda denna ifrån Laroucherörelsen:

---------------
http://www.larouche.se/nyheter/2008/0 ... hade-ratt-om-finanskrisen

Kronologi: Endast LaRouche och EAP hade rätt om finanskrisen

För dig som är engagerad inom LaRoucherörelsen i Sverige - EAP och regelbundet läser tidningen Ny Solidaritet, nyhetsbrevet Monitor och hemsidan larouche.se, kommer finanskrisen inte som någon överraskning. Du har under lång tid fått tillgång till bakgrunden, analyserna, kommentarerna och lösningarna på krisen.

Nu, när t.o.m. medier som exempelvis svenska Dagens Nyheter och tyska Frankfurter Allgemeine Zeitung erkänner att vi befinner oss i en djup finanskris, är det dags att dra sig till minnes vad du på denna hemsida kunnat läsa under året som gått. Om du vill ha lite roligt åt den patetiska inkompetens som präglar etablissemangets "ansedda ekonomer", "ekonomiska experter" och de "kommentatorer" som arbetar på våra största tidningar och tv-kanaler, så kan du gärna jämföra vad de sade om ekonomin ("tillfällig svacka", "vändningen kommer snart", "begränsat till USA"...) med vad som sades av LaRoucherörelsens representanter.

Här är i alla fall ett urval av det som vi publicerat här på larouche.se:

23 augusti 2007
HBPA: Rädda hus och hem. Och bankerna!
Homeowners and Bank Protection Act. LaRouches lagförslag för att upprätta en brandvägg för att rädda människor och banker från finanstsunamin.

25 augusti 2007
Rusta Sverige för nästa bankkris! (nytryck; originaldatum: 5 april 2001)
Ulf Sandmark går igenom vad som måste göras för att förhindra att det som hände 1991 upprepas.

7 oktober 2007
LaRouche om finanskrisen: Omstrukturering av bolån kommer inte att fungera nu när hela banksystemet är på väg att sprängas!
LaRouche läxar upp dumdristiga senatorer.

16 oktober 2007
Bolånekrisen är bara början - förbered Sverige för en total finanskollaps
"Det är långt till skogen, sa Törnberg, eldade med yxskaftet." Hussein Askary varnar för vad som håller på att ske, och föreslår en lösning.

8 november 2007
Dollarsystemet har kraschat
Lyndon LaRouche går igenom vad du behöver veta.

17 december 2007
Punctum Saliens 2008
Hussein Askary skrev profetiskt: "År 2008 kommer att bli en "punctum saliens" för hela den mänskliga civilisationen på jorden, där vi antingen vänder den kollapsande ekonomin och kulturen mot en renässans, eller följer som ett lämmeltåg den vansinniga finansoligarkin lockade av dess nu legendariska sedelpress mot branten."

24 januari 2008
LaRouche varnar för hyperinflationistisk explosion
Federal Reserves panikartade beslut att sänka styrräntan med 0,75 procentenheter och Bush/Paulsons stimulansplan, kommer inte bara INTE att fungera.

25 januari 2008
Hur din dollar kan försvaras
LaRouche: "USA måste dumpa Fedchefen Ben 'Helikopterpengar' Bernankes dåraktiga, hyperinflationsbefrämjande politik, till förmån för en dubbelspårig politik från finansdepartementets sida vad gäller sedelutgivningen."

22 februari 2008
Firewall: In Defense of the Nation-State
LaRouches ungdomsrörelse producerade denna banbrytande video som förklarar hur hyperinflation fungerar och presenterar LaRouches patenterade brandvägg för att skydda människorna och bankernas viktiga funktion i samhället.

7 mars 2008
Bygg Sveriges och världens framtid!
Hussein Askary: "Möjligheten att återuppbygga Sveriges och världens ekonomi har uppenbarat sig nu när det globala finanssystemet, som de senaste åren har blivit en spekulations- och konsumtionsorgie med lånade pengar, är på väg att förinta sig självt. Globaliseringssystemet har redan kraschat."

17 mars 2008
Ragnarök är här: Tre steg mot överlevnad
Lyndon LaRouche lägger fram de tre väsentliga åtgärder som måste vidtas mer eller mindre omedelbart, innan situationen i USA och Västeuropa blir hopplös.

10 april 2008
Hur vi måste handskas med den värsta krisen i historien
LaRouche till diplomater: "För det första har hela det internationella finanssystemet gått in i en hyperinflationistisk kris, vilken i sin dynamik är jämförbar med det som Weimartyskland råkade ut för 1923."

12 juni 2008
Rohatyns Lehman Brothers leder dödsdansen
Skarpsinnig analys av hur Lehman Brothers redan i juni var på fallrepet.

1 juli 2008
Rädda landet och bankerna från parasiterna
EIR:s John Hoefle om vikten av att ett land kontrollerar sitt kreditväsen.

17 juli 2008
Kalla in konkursförvaltarna och statsmännen
Hussein Askary tar ledarskap och visar vad som nu måste göras av varje statsman.

18 juli 2008
Härdsmälta i finanssystemet! Upprop för ett Nytt Bretton Woods-system: Världen behöver en ny ekonomisk ordning!
Mitt under sommarens heta kollapsfas av världsfinanssystemet författar Helga Zepp-LaRouche ett upprop för ett nytt finanssystem.

26 juli 2008
Resolution om den världsomfattande krisen
Denna resolution ska presenteras inför FN:s generalförsamling i slutet av september. Du kan underteckna den själv!

16 september 2008
Vi varnade dig. Är du redo för lösningen?
EAP, utanför riksdagen vid riksmötets öppnande, ger riksdagsledamöterna en ny chans att göra något bra.

21 september 2008
Nej till Riksgäldens stödpaket!
När politiker både lokalt och centralt från alla svenska politiska partier i våras krävde att staten skall satsa på ett nytt järnvägsnät för höghastighetståg i Sverige, sa finansminister Anders Borg att det inte finns de 100 miljarder det skulle kosta. När bankerna är i kris godkänner han att Riksgälden skall investera i döda bostadsobligationer för 150 miljarder.

Om du ännu inte är övertygad kan du jämföra med dessa uttalanden från "högprästerskapet" i urval:

"Aktiemässigt kan vi får en bra höst, även om den bolagsmässigt blir trist."
Patrik Enblad, före detta HQ-chef och grundare av en aktivistfond i maj.

"Det värsta i kreditkrisen är över, eller snart över."
Alan Greenspan, fd riksbankschef i USA i juni.

"Det värsta är över"
Richard Full, vd på kraschade Lehman Brothers i april.

"Det värsta är över"
Finansminister Henry Paulsson i maj (han var tidigare Wall Street-chef).

"Finanskrisen är mindre akut i dag än för sex månader sedan"
Svenska riskkapitalbolaget Ratos vd Arne Karlsson i maj.

"Finansmarknaden verkar ha passerat krisens värsta fas".
Ratingfirman Moody's i maj.

Detta borde räcka för att sluta lyssna på de s.k. "experter" som faktiskt skapat den kris vi befinner oss i, och börja lyssna på Lyndon LaRouche och hans medarbetare. En bra början är att läsa igenom och stödja den resolution om den världsomfattande krisen, som måste komma upp på dagordningen på FN:s pågående generalförsamling i New York om det ska bli någon lösning på krisen.

Posted on: 2008/9/30 16:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Mailbomba våra mediahoror!

See User information
I stället för att "Predika för redan troende" och skryta om vem som har mest inlägg på Forumet -

Se till att göra nåt vettigt.

Skriv till Mainstreammedierna och fråga relevanta frågor varför de mörklägger och ljuger om den kommande kollapsen av ekonomin, som kommer att drabba medelsvensson oerhört hårt OM inget vettigt görs snart.

Posted on: 2008/9/30 17:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Har testat att maila till massmedia, den enda gången jag fick någon respons var när jag mailade angående försvinnandet av John C.

Annars har jag fått bäst respons från vanligt folk på andra forum och utanför internet. Svensk massmedia kontrolleras hårt och vinklar det mesta. Det behövs nya medier, nya tidningar, nya tv-kanaler och gäller att synas mer på internet och ute på stan. Att snacka med folk och sprida information på nya sätt.

I riksdagen så har jag haft konstruktiv mailkontakt med vissa ledamöter men det svenska systemet gynnar gruppen framför individen så ett par vakna ledamöter leder inte till så mycket.

Många tidningar bjuder in kändisar och poltiker för att chatta. Lyckades vid ett tillfälle få med ett par bra frågor till en klimatalarmist.

Annars, ge dem inga pengar om de inte börjar rapportera något, betala inte in tv-avgift, köp inte deras tidningar eller besök deras hemsidor mer än nödvändigt. Jag har säkert generarat hundratals kronor i reklamintäkter genom att besöka massmedia på internet. Protestera mot pressstöd och annan statlig sponsring av media, så som svt, sr och sponsringen av de etablera partierna. Bidrog inte staten med över en miljard till Sveriges etablerade partier förra året?

Om nu folk ska maila, lägg upp epostlistor, så kan man skicka samma inlägg till ett par hundra eller några tusen journalister, då borde kanske åtminstone ett par uppmärksamma det man vill berätta.

Posted on: 2008/9/30 17:45

See User information
De flesta av er har redan fler inlägg än mig

Posted on: 2008/9/30 17:50
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti

See User information
Visst är det så att man nästan aldrig får svar ifrån dem MEN Nu är läget såå allvarligt att om inget görs och rätt information kommer ut angående den förestående ekonomiska kollapsen så kommer vanligt folk drabbas OERHÖRT hårt, säker flera ggr. värre än på 20-30-talet.

Rikta ilskan och vreden emot de som förtjänar det, i stället för att sitta på Forumet och "smårunka" med en massa inlägg som 95% av läsarna redan förstår.

"Mesarna och bögarna har tagit över Sverige, men det är inte bögarna som är det värsta utan att svensken blivit så förbannat mesig"

- Komikern, Peter Wahlbeck.

Vi behöver lite Perkele-sisu och jävlar anamma a´la Fransmännen och Jänkarna i det här landet som vågar konfrontera mediahororna och deras lakejer.

ANNARS lär det knappast bli nån ändring på läget.

Posted on: 2008/9/30 17:51

See User information
Det är kanske MYCKET bättre att STÅ (och filmar) när man delar ut info till median vid DN huset, eller andra ställen, typ TT nyheter på Kungsholmen.

trevligt, kreativt och dela ut information....

Posted on: 2008/9/30 18:32
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Kanske trycka ut några artiklar och lägga dom i högen med gratistidningarna, lämna på tåg eller allmänna platser.

Posted on: 2008/9/30 19:32

See User information
Jag brukar posta det jag skriver på vaken på en del andra forum, vid tillfälle så har jag skickat mail till massmedia och politiker, men efter att fått väldigt dålig respons så vänder jag mig mer till vanligt folk. Enkelt sätt är att alltid har litet klistermärken, flyers och affischer med sig när man är utanför sitt hem. Sätt litet klistermärken, dela ut flyers till folk eller sätt upp affischer.

Har inte gjort det själv men man kan köpa en stämpel med lämpligt budskap och stämpla t ex på metro-tidningar eller var var man vill.

Då riksbanken och bankerna har makten och de gör som de vill så känns läget svårt. Om allt kraschar så kan man hoppas allt folk hjälps åt och inte litar på att staten skall hjälpa dem, med massvaccineringar, giftig mat, med mera.

Posted on: 2008/9/30 19:41

See User information
"There IS strength in numbers!"

Istället för att gnälla på att det är så svårt att nå fram:

- Sätt igång och maila, dela ut info. utanför DN-skrapan etc!

Ju fler som skriver till journalisterna desto svårare får de att stå emot trycket.

Även DE kommer att drabbas av Finanskollapsen och den efterföljande Depressionen och Massarbetslösheten OM inget görs!

Titta bara på hur mycket Alex Jones och Co´s frenetiska aktivism drivit på sanningsrörelsen och opinionen i USA.

OM inte de som har kunskaperna arbetar för att få upp sanningen i offentligheten, VILKA ska annars göra det??!!

Med kunskap följer ansvar.

INGA andra kommer att hjälpa fram konkreta och riktiga beslut i denna livsviktiga frågan än Vi som har kunskaperna OCH att vi ser till att trycket på medierna hårdnar alltmer, så de får allt svårare att stå emot trycket.

Har man en inställning att "man inte kommer lyckas" så kommer man heller inte att lyckas.

Posted on: 2008/9/30 20:01

Anonym
Mediahoror?

Om jag blev kallad mediahora så skulle jag vända på klacken o gå.

Brukar vara snack om hur andra uppfattar vaken.se, och att det är fel, däribland media. Hur känns det här då? Hat och aggressioner, jag vet bäst, och skall editera din verklighet och tvinga ut mina ord genom dig, mediahora, eller hur skall rubriken tydas?

Så känns det när man kollar rubriken i alla fall!

See User information
Quote:

ance skrev:
Mediahoror?

Om jag blev kallad mediahora så skulle jag vända på klacken o gå.

Brukar vara snack om hur andra uppfattar vaken.se, och att det är fel, däribland media. Hur känns det här då? Hat och aggressioner, jag vet bäst, och skall editera din verklighet och tvinga ut mina ord genom dig, mediahora, eller hur skall rubriken tydas?

Så känns det när man kollar rubriken i alla fall!

SJÄLVKLART skriver jag INTE ut ordet, "Mediahora" till den Journalist jag vänder mig till!

MEN OM ingen "trycker på" våra MS-medier om att ta fram sanningen om de RIKTIGA orsakerna och konsekvenserna och lösningarna till den Ekonomiska kollaps som kommer drabba oss ALLA, snart, OM inte riktiga beslut tas snart i motsats till det fullständigt enorma och vansinniga rån av skattebetalarna som bara kommer ÖKA och FÖRLÄNGA den kommande ekonomiska kollapsen i förlängningen - istället för att sitta framför vaken.se 24-7 och babbla om saker som 95% redan tycker samma sak om, - så kommer det ju knappast hända något positivt heller!

VARFÖR predika för en redan troende församling????

Lär av Alex Jones & co. och gå ut och konfrontera makthavare och dess agenter i Mediavärlden för att ta fram sanningen i ljuset!!!

VILKA ska ta fram sanningen i ljuset OM inte de som har kunskaperna??

De s.k. ekonomiska "experterna" som får uttala sig i TV-nyheterna är ju knappast "oberoende" och objektiva i sina "analyser". De är ju anställda av de ( SEB, Handelsbanken, Swedbank m.m m.m m.m ) som ligger bakom utsugandet av de svenska välfärden, den enorma skuldsättningen i landet och rånadet och utskänkningen av våra gemensamma tillgångar de senaste 30 åren.

Snacka om att sätta Bocken till Trädgårdsmästare!

Hönorna har som sagt utvalt Räven till att vakta hönsgården.

Posted on: 2008/10/2 18:20

Anonym
Jag tror att det skall till en annan teknik. Se hur snabbt ett mode kan skapas om man så vill.

Annorlunda är också billigt påfunnet!

See User information
Kanske någon kan fundera fram en snygg t-shirt med lämpligt tryck. Eller annat snyggt tryckmaterial, pins, klistermärken, flashöppnare. Göra reklam på samma sätt som företag gör, kanske t o m går att sälja så att det inte blir så dyrt.

Enligt Jesse Ventura så är den populäraste t-shirten i Mexico en tröja med texten Weapons of Mass Destruction och en bild på Bush.

Skulle kunna få fram något liknande som kan hjälpa folk att vakna.

Posted on: 2008/10/2 19:00

See User information
Quote:

ance skrev:
Jag tror att det skall till en annan teknik. Se hur snabbt ett mode kan skapas om man så vill.

Annorlunda är också billigt påfunnet!

Och VILKA skapar modet då tror du???

Elitgubbarna skryter ju i sina egna böcker HUR de t.ex skapade 68-rörelsen, Flower-power och Hippierörelsen.

Detsamma med "punken", rappen och annan "undergroundkultur".

Dessa av elitens skapade "moden" och "trender" är ju till för att hedonisera och sprida dekadens, historielöshet, sinnesslöhet och egocentriskt beteende hos massan!

Vi har inte tid att sitta och tjafsa och "smårunka" om dessa självklarheter,

Samhället håller på att kollapsa och vi står inför en enorm jättedepression om INTE riltiga och sunda beslut tas för att omorganisera Finansmarknaden som t.ex ekonomen och Presidentkandisaten, Lyndon Larouche eller Ron Paul föreslår.

Tiden är knapp. Gör något.

Posted on: 2008/10/2 19:05

Anonym
Quote:

bennybear skrev:
[quote]

Har du några lästips angående det du skrev om hip hop ?Jag är fullt medveten om att eliten skapar s.k subkulturer men har inte läst eller hört något om att hip hop skulle vara skapat av eliten.

Anonym
Aha, eliten har monopol på allt dom kommit på? Mode kan väl vem som helst skapa, eller?

See User information
Quote:

CrushNWO skrev:

Har du några lästips angående det du skrev om hip hop ?Jag är fullt medveten om att eliten skapar s.k subkulturer men har inte läst eller hört något om att hip hop skulle vara skapat av eliten.

Alan Watt brukar citera dessa "kulturskapare" i sina Audioblurbs.

Bl.a brukar han citera ifrån "declassified documents" som kommit fram de senaste åren som visar tydligt att MI5/6 och CIA legat bakom ALL kultur som vi matats med ända sedan 50-talet.

De erkänner det själva alltså.

Den gamle MI5 agenten Dr. John Coleman skrev för en cirka 10 år sedan, kommer jag ihåg om Tavistock institute och hur de bl.a ligger bakom den sk. Hip-hop-kulturen.

Laroche-rörelsen har oxå skrivit långa rapporter om hur de stora skivbolagen ägs av samma gäng som kontrollerar droghandeln runt världen och att dessa "familjer" är nåra förknippade med bl.a Tavistock institute och Standford Institute som arbetat sedan 40-50-talet med på vilka sätt de kan Hedonisera och sprida dekadens och egocentristiskt beteende framförallt bland ungdomen.

Och se som de har lyckats.

Posted on: 2008/10/2 19:55

See User information
CruschNWO!

Ursäkta om jag inte har några "länkar", MEN jag har ingen dator själv så det är sällan jag kan sitta här och surfa.

Men Jag tillhör den generationen som är uppväxd med att läsa pappersböcker och tidningar.

Ett tips är att söka på Larouche.se, ringa dem och/eller lyssna på A.Watt´s blurbs och Dr. John Coleman´s böcker och skrifter.

Posted on: 2008/10/2 20:09

See User information
Quote:

Elitgubbarna skryter ju i sina egna böcker HUR de t.ex skapade 68-rörelsen, Flower-power och Hippierörelsen.

Dessa av elitens skapade "moden" och "trender" är ju till för att hedonisera och sprida dekadens, historielöshet, sinnesslöhet och egocentriskt beteende hos massan!

Samhället håller på att kollapsa och vi står inför en enorm jättedepression om INTE riltiga och sunda beslut tas för att omorganisera Finansmarknaden som t.ex ekonomen och Presidentkandisaten, Lyndon Larouche eller Ron Paul föreslår.

Vet inte själv men eliten lägger ju mycket tid på "culture creation". Det är väl ingen slump att beatles fick sitt material från en högt uppsatt musikprofessor som var med på hela agendan. Sedan rock som man kan koppla till frimurera.

Enligt Alan Watt så skall rap vara en av de lägre former. För att "wrap" it up. Heavy Metal pratar ju mycket om riddare, liksom hårdrock. Led Zeppelin med flera har dyrkat Manly P. Hall med flera och ibland flyttat in i slott med mera. Madonna har illmuniatasymboler och dyrkar Kabblah. Musikindustrin är nog mer skapat av eliten än filmindustrin.

Redan Platon pratade om att skapa dessa kulturindustrier, och vi har dem idag liksom som de fanns tidigare, fast då ej globalt.

Tror inte att dagens system kan räddas, förhoppningsvis finns det tillräckligt med vakna för att styra upp det hela och rädda mänskligheten när kulturen leds ned i total dekadens och eknomin kollapsar.

Posted on: 2008/10/2 22:06

See User information
Quote:

jin83 skrev:
Quote:

Vet inte själv men eliten lägger ju mycket tid på "culture creation". Det är väl ingen slump att beatles fick sitt material från en högt uppsatt musikprofessor som var med på hela agendan. Sedan rock som man kan koppla till frimurera.

Enligt Alan Watt så skall rap vara en av de lägre former. För att "wrap" it up. Heavy Metal pratar ju mycket om riddare, liksom hårdrock. Led Zeppelin med flera har dyrkat Manly P. Hall med flera och ibland flyttat in i slott med mera. Madonna har illmuniatasymboler och dyrkar Kabblah. Musikindustrin är nog mer skapat av eliten än filmindustrin.

Redan Platon pratade om att skapa dessa kulturindustrier, och vi har dem idag liksom som de fanns tidigare, fast då ej globalt.

Tror inte att dagens system kan räddas, förhoppningsvis finns det tillräckligt med vakna för att styra upp det hela och rädda mänskligheten när kulturen leds ned i total dekadens och eknomin kollapsar.

Så du menar att det är lika bra att allting går under med resultat av massvält, massarbetslöshet, krig och helvete???

Minns 20-30-talet, som blev upprinnelsen till 2:a världskriget.

Tillåter man detta att ske UTAN att försöka påverka i rätt riktning som Besjälade individer som Alex Jones och Lyndon Larouche på alla sätt försöker göra genom att Påverka makthavare och jounalister så blir Man, DU och andra med samma inställning faktiskt Medskyldiga!

Den som Studerat våpran Historia och Shakespeare´s ( Bacons ) verk förstår att de som INTE handlar för den goda lösningen i Historiska krispunkter blir DELAKTIGA till Destruktionen, Kollapsen och/eller Krigets destruktion av samhället och folkets lidande.

Action speaks louder than words!

Posted on: 2008/10/2 22:32

See User information
Jag menar att alla politiker med flera använder skattepengar för att försöka rädda en genomruttet system. Massmedia är till för att styra folket liksom politikerna, att be och böna till dem hjälper väl inte så mycket. Om man verkligen vill göra något så får man ta makten själv. Om alla verkligen är vakna så kan de leva utan elitens pengar, bara för att detta papper tappar värde så försvinner inte all övrig materia, dessa pengar har bara ett värde för att vi programmerats att använda dem till allting, vi får papper i utbyte mot jobb och dessa papper tas sedan ifrån folket genom skatt och blir värdelösa genom inflation. Svårt att rädda ett sådant system men det finns bra ideér, som t ex från filmen Money Masters.

Om man vill göra något så går det göra det själv, utan alltför mycket pengar kan man skicka epost till alla journalister i Sverige, skicka epost till politiker. Sedan kan man skicka iväg några brev också, frågan är hur många som lyssnar och som vill och har makten att ändra det globala monetära systemet.

Posted on: 2008/10/2 22:59

See User information
Quote:

jin83 skrev:
Jag menar att alla politiker med flera använder skattepengar för att försöka rädda en genomruttet system. Massmedia är till för att styra folket liksom politikerna, att be och böna till dem hjälper väl inte så mycket. Om man verkligen vill göra något så får man ta makten själv. Om alla verkligen är vakna så kan de leva utan elitens pengar, bara för att detta papper tappar värde så försvinner inte all övrig materia, dessa pengar har bara ett värde för att vi programmerats att använda dem till allting, vi får papper i utbyte mot jobb och dessa papper tas sedan ifrån folket genom skatt och blir värdelösa genom inflation. Svårt att rädda ett sådant system men det finns bra ideér, som t ex från filmen Money Masters.

Om man vill göra något så går det göra det själv, utan alltför mycket pengar kan man skicka epost till alla journalister i Sverige, skicka epost till politiker. Sedan kan man skicka iväg några brev också, frågan är hur många som lyssnar och som vill och har makten att ändra det globala monetära systemet.

Att ta till vapen fungerar inte. Det tror jag du oxå förstår.

Om du läst mina inlägg så menar jag INTE att man skall använda skattepengar för att rädda ett "genomruttet" system.

Tvärtom som bl.a Presidentkandidaten och ekonomen, Lyndon Larouche föreslår och som många politiker med honom oxå stödjer så måste alla enorma skulder skrivas av. Moratorium införas och världsledarna samlas för att likt man gjorde i mitten på 30-talet besluta att bankerna inte får spekulera utan diregera Kreditgivningen till investeringar i infrastuktur och välfärd till låg ränta under långa löptider.

Som tillägg till detta måste Federal reserve förstatligas och Konstitutionella pengar införas som bl.a Lincoln, Jackson, McKinley och JFK började införa på sin tid.

Det lyckades då för att på rekordtid vända ekonomisk misär till välstånd och de kommer lyckas Nu om fler och fler makthavare och medier börjar föra upp dessa idéer på bordet.

Självklart kan man som ensam individ bunkra mat och tillgångar och flytta ut i skogen.

MEN vad hjälper det resten av de försvarslösa folket som kommer drabbas oerhört av Kraschen precis som hände på 20-talet OM inte flera agerar för att föra fram t.ex Larousche´s och/eller R.Paul´s idéer i det offentliga ljuset??

------------
Danska Schillerinstitutet i Folketinget om LaRouches Nya Bretton Woods

http://www.larouche.se/nyheter/2008/1 ... rouches-nya-bretton-woods

Den 2 oktober talade den danska LaRoucherörelsen, Schiller Instituttet, inför Folketingets politisk-ekonomiska utskott. Schillerinstitutets ordförande Tom Gillesberg höll talet och kom därefter med en kraftig appell till folketingsledamöterna, sju parlamentariker från fyra partier, där han bl.a. framförde att den nuvarande finanskrisen inte har så många paralleller till krisen på 1930-talet, som den har till den sammanbrottskris som Europa upplevde på 1300-talet. Den gången var det kollapsen av bankrörelserna Bardi och Peruzzi som ledde till finanssystemets och samhällsordningens upplösning och en ny mörk tidsålder, där Europas befolkning reducerades till en tredjedel.

Det här handlar inte bara om några personer som förlorar pengar, förklarade Gillesberg. Parlamentet måste ta itu med det här. På lördag har Frankrikes president Nicolas Sarkozy kallat samman ett krismöte, och trots att Danmark inte är med i G8-gruppen borde vi vara med där.

Utskottets ordförande sade att medlemmarna redan var välinformerade om Schillerinstitutets ståndpunkter genom det material man fortlöpande hade fått i samband med Schillerinstitutets tidigare vittnesmål i utskottet i början av året. Han sade att de håller med om att det är en stor kris, men att de inte helt håller med om vad man ska göra åt den. Ordföranden tackade sedan Gillesberg och Schillerinstitutet för att ha fokuserat på detta problem och utbildat lagstiftarna.

Direkt efter Schillerinstitutet var det öppet samråd med ekonomiminister Lene Espersen, med den danska pressen närvarande, om vilka åtgärder hon tänker vidta för att skydda Danmark och den danska befolkningen mot finanskrisen.

Efteråt ställde Schillerinstitutets Michelle Rasmussen några frågor till ekonomiministern:

Schillerinstitutet: När det gäller internationella åtgärder, vad säger du om Sarkozy och Lyndon LaRouches förslag om att hålla en internationell konferens för att skapa ett nytt finanssystem?

Espersen: Jag välkomnar internationella konferenser. Jag tycker det är viktigt att vi får internationella lösningar. Så jag tycker att det är rätt väg att gå. Jag tycker att vi borde gå olika vägar -- både vad vi kan göra här, men även internationellt. Det är inte bara ett danskt problem. Det är ett problem i hela världen.

Schillerinstitutet: Kommer du att kontakta Sarkozy angående att Danmark borde gå med för att skapa ett sådant Bretton Woods-finanssystem?

Espersen: Jag planerar inte att kontakta Sarkozy, men jag vet att Danmarks statsminister [Anders Fogh Rasmussen] snart kommer att träffa Sarkozy, eftersom det är ett EU-toppmöte, och jag vet att han kommer att ha tillfälle att diskutera detta.

Gå till danska Schillerinstitutets sida för att läsa Tom Gillesbergs tal, se overheadbilderna och en video av Michelle Rasmussens samtal med minister Espersen. (Föredrar du engelska, så finns talet även på LPAC.)

Nu när den italienska senaten debatterar en motion om LaRouches Nya Bretton Woods, när Frankrikes president Sarkozy tagit upp ett Nytt Bretton Woods på dagordningen och den danska LaRoucherörelsen kallats in som experter för att tala i det danska Folketinget, har det blivit dags för Sveriges riksdag och regering att kalla in LaRoucherörelsen i Sverige - EAP, den enda organisation i landet som under lång tid varnat för finanskrisen och som har de idéer som krävs för att lösa den.

Posted on: 2008/10/2 23:41

See User information
Visst borde något göras angående det ekonomiska systemet. Jag tycker att lösningen som presenteras i filmen Money Masters verkar vettig. Brukar sprida information på internet och snacka med folk om det.

Federal Reserve bör förlora sin makt och endast folket får rätt att skapa pengar genom kongressen. Man skapar tillräckligt mycket med pengar för att betala av hela statsskulden. Då man avskaffar Fractional Reserve Banking så måste bankerna ha 100% i säkerhet istället för 10% eller än mindre som de har idag, det skulle leda till det inte blir någon hyperinflation till följd av de pengar som folket skapar då de kommer att behövas för att finansiera lån och företag.

Efter det så har man ett samhälle utan dessa krediter och bubblor. Det går att låna pengar men banken skapar inte dem, man kan använda system liknande JAK-banken där folk sparar pengar som andra kan låna. Om pengarna inte räcker till av någon anledning så kan kongressen (folket) öka mängden pengar, med ett par procent per år. Detta måste regleras hårt, för annars kan politikerna göra samma sak som bankerna gör, skapa enorma mängder av krediter och pengar.

Det stora problemet är väl att de som styr världen inte kan, vill eller vågar ta makten från bankeliten.

Rheinfeldt verkade i alla fall inte vara så positiv till en europeisk bank eller vad som svt med flera propagerade för idag. Och finansministern var inte så pigg på att ösa pengar över bankerna. Dock så lånar riksbanken ut pengar friskt, vart får de pengarna ifrån förresten, inflation?

Posted on: 2008/10/3 0:05

See User information
Angående ett nytt ekonomsikt sytem så är det väl precis det eliten vill ha, genom IMF, världsbanken eller någon annan front. Litar inte särskilt mycket på Frankrikes president och det har i dagarna pratats mycket om "a new european financial order", namnet känns inte så lockande och bankeliten är väl med och planerar det hela som vanligt.

LaRouche har stött både McCain och Hillary Clinton, förstår ibland inte riktigt vad de vill även om en del medlemmar verkar vettiga.

Posted on: 2008/10/3 0:07

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper